50.
Na temelju stavka 1. članka 6. Zakona o
proračunu (»Narodne novine« RH broj 96/03) i članka 19. i 61. Statuta Grada
Novi Vinodolski (»Službene novine primorsko-goranske županije« broj 24/01,
18/03, 23/05, 7/06 i 8/ 08) Gradsko vijeće Grada Novi Vinodolski, na 28. sjednici
održanoj dana 15. prosinca 2008. godine donosi
ODLUKU
o izvršavanju Proračuna Grada Novi Vinodolski
za 2009. godinu
I. OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Ovom Odlukom uređuje se struktura prihoda i
primitaka te rashoda i izdataka Proračuna, njegovo izvršavanje, opseg
zaduživanja i jamstva, upravljanje financijskom i nefinancijskom imovinom,
prava i obveze proračunskih korisnika, ovlasti Poglavarstva i Gradonačelnika te
druga pitanja u izvršavanju Proračuna.
Članak
2.
Proračun se sastoji od općeg i posebnog
dijela te planova razvojnih programa.
Opći dio Proračuna čini Račun prihoda i
rashoda i Račun financiranja.
Račun prihoda i rashoda sastoji se od
poreznih i neporeznih prihoda te ostalih prihoda kojima se financiraju rashodi
utvrđeni za financiranje javnih potreba na razini Grada na temelju zakonskih i
drugih propisa.
U Računu financiranja iskazuju se primici od
financijske imovine i primljeni krediti i zajmovi te izdaci za financijsku
imovinu i otplatu zajmova i kredita.
Posebni dio Proračuna sastoji se od Plana
rashoda i izdataka proračunskih korisnika raspoređenih u tekuće i razvojne
programe za tekuću proračunsku godinu.
Planovi razvojnih programa su razvojni
programi proračunskih korisnika.
Plan razvojnih programa iskazuje planirane
rashode Proračuna za nefinancijsku imovinu (investicije), kapitalne pomoći i
donacije u slijedeće tri godine, a usklađuje se svake godine.
Članak
3.
Ako se tijekom godine usvoje zakoni i drugi
propisi ili programi na osnovi kojih nastaju nove obveze za Proračun, sredstva
će se osigurati u Proračunu za slijedeću proračunsku godinu u skladu s
trogodišnjim fiskalnim projekcijama i mogućnostima.
Članak
4.
U tijeku rasprave o prijedlogu Proračuna
podneseni se amandmani, kojima se predlaže povećanje proračunskih rashoda i
izdataka iznad iznosa utvrđenih prijedlogom Proračuna mogu prihvatiti pod
uvjetom da se istodobno predloži smanjenje drugih rashoda i izdataka, ali ne na
teret proračunske zalihe ili dodatnog zaduživanja.
II. IZVRŠAVANJE PRORAČUNA
Članak
5.
Ako se u tijeku proračunske godine dođe do
neusklađenosti planiranih prihoda (primitaka) i rashoda (izdataka) Proračuna
predložiti će se izmjene i dopune proračuna, kojima se ponovno uravnotežuju
prihodi i primici odnosno rashodi i izdaci Proračuna.
Članak
6.
Plaćanje preuzetih obveza po ugovorima, koje
dospijeva u slijedećim godinama mora se kao obveza uključiti u godinu u kojoj
obveza dospijeva.
Članak
7.
Plaćanje predujma moguće je samo iznimno i na
temelju prethodne suglasnosti Poglavarstva.
Članak
8.
Gradonačelnik odobrava preraspodjelu
sredstava na proračunskim stavkama kod proračunskih korisnika ili između
proračunskih korisnika najviše do 5% rashoda i izdataka na stavci koja se
umanjuje.
Članak
9.
Proračunska zaliha osigurava se u iznosu od
20.000,00 kn i koristit će se za zakonski utvrđene namjene. O korištenju
sredstava proračunske zalihe odlučuje gradonačelnik, koji je obvezan svaki
mjesec izvijestiti Poglavarstvo o korištenju iste.
Poglavarstvo je obvezno polugodišnje
izvijestiti Gradsko vijeće o korištenju proračunske zalihe.
Članak
10.
Ukoliko krajnji korisnik odnosno radovi i
usluge nisu utvrđeni samim Proračunom, sredstva za subvencije, dona
cije i pomoći po pojedinom
korisniku kao i sredstva za plaćanje radova i usluga, a u iznosu do 10.000,00
kn raspoređuju se temeljem odluke, odnosno narudžbenice nadležnog pročelnika
ili predstojnika upravnog tijela.
Pročelnici i predstojnik su obvezni izvijestiti
Gradonačelnika o izvršenim rasporedima iz stavka 1. ovog članka.
Za korisnika odnosno radove i usluge iz
stavka 1., a do 20.000,00 odluku donosi odnosno narudžbenicu potpisuje
gradonačelnik.
Članak
11.
Sredstva za pokroviteljstva raspoređuje
temeljem Zaključka Gradsko poglavarstvo.
Članak
12.
Gradonačelnik donosi odluke o raspoređivanju
sredstava iz stavke - tekuće donacije u ukupnom iznosu od 80.000,00 kn.
Članak
13.
Zaključivanje pisanog ugovora nije obvezno u
slučaju nabave roba, radova i usluga ispod 70.000,00 kn.
Sve isplate proračunskih sredstava planiranih
u vidu donacije za provođenje programskih projekata vršit će se po zaključenom
ugovoru sa korisnikom donacije, a na temelju priloženog ugovora zaključenog
između korisnika donacije i izvođača radova, odnosno isporučitelja usluga, te
ispostavljenih računa, odnosno situacija, isporučitelja ili izvođača korisniku
donacije.
Prihodi Proračuna ubiru se i uplaćuju u
Proračun u skladu sa Zakonom i drugim propisima neovisno o visini prihoda
planiranih u Proračunu.
Članak
14.
Prihodi koje ostvaruju tijela gradske uprave
obavljanjem vlastite djelatnosti sastavni su dio prihoda Proračuna.
Proračunski korisnici odgovorni su za naplatu
vlastitih prihoda i primitaka kao i za izvršavanje svih rashoda i izdataka u
skladu s namjenama.
Vlastiti prihodi proračunskih korisnika ne
uplaćuju se u Proračun.
Članak
15.
Proračunskim korisnicima ne osiguravaju se
sredstva za amortizaciju zgrada i opreme za 2008. godinu.
III. UPRAVLJANJE FINANCIJSKOM I
NEFINANCIJSKOM IMOVINOM
Članak
16.
Raspoloživim novčanim sredstvima na računu
Proračuna upravlja Poglavarstvo.
Novčana sredstva iz stavka 1. ovog članka
mogu se polagati u poslovnu banku, poštujući načela sigurnosti i likvidnosti.
Odluku o izboru banke donosi Poglavarstvo.
Članak
17.
U slučaju da prestane javni interes za
vlasništvo dionica ili udjela u kapitalu pravnih osoba Gradsko vijeće na
prijedlog Poglavarstva može odlučiti da se dionice odnosno udjeli u kapitalu
prodaju ako to nije u suprotnosti s posebnim zakonom. Ostvarena sredstva od
prodaje udjela i uloga u kapitalu koristi se samo za otplatu duga u Računu
financiranja ili za nabavku nefinancijske i financijske imovine, ukoliko se
spomenuta sredstva ostvare u iznosu većem od potrebnog za otplatu duga.
Članak
18.
Uz suglasnost Poglavarstva Gradonačelnik može
otpisati ili djelomično otpisati dug ukoliko bi troškovi postupka naplate
potraživanja bili u nesrazmjeru s visinom potraživanja.
Članak
19.
Za stjecanje imovine bez naknade potrebna je
prethodna suglasnost Poglavarstva ukoliko bi takvo stjecanje prouzročilo veće
troškove za Proračun Grada.
Članak
20.
Nefinancijska dugotrajna imovina mora se
osigurati ako postoji zakonska obveza ili o drugim okolnostima odlučuje sam
korisnik poštujući načela učinkovitosti i ekonomičnosti raspolaganja
proračunskim sredstvima, jer se u protivnom nadoknada za štetu nastala na
neosiguranoj nefinancijskoj imovini isplaćuje iz Proračuna.
IV. ZADUŽIVANJE I JAMSTVA
Članak
21.
Grad se može zaduživati uzimanjem kredita ili
izdavanjem vrijednosnih papira i to za investicije koje potvrdi Gradsko vijeće,
uz prethodnu suglasnost Vlade.
Ukupna godišnja obveza Grada može iznositi
najviše do 20% ostvarenih prihoda u godini koja prethodi godini u kojoj se
zadužuje, a u iznos ukupne godišnje obveze uključena su i dana jamstva kao i
neplaćene obveze iz prethodnih godina.
Članak
22.
Pravna osoba u većinskom vlasništvu Grada kao
i ustanova čiji je osnivač Grad smije se zaduživati samo uz suglasnost Gradskog
vijeća.
Gradsko vijeće također može davati jamstva
pravnoj osobi u većinskom vlasništvu Grada kao i ustanovi čiji je osnivač.
Ugovore o jamstvu sklapa Gradonačelnik.
V. PRAVA I OBVEZE PRORAČUNSKIH KORISNIKA
Članak
23.
Čelnik proračunskog korisnika odgovoran je za
planiranje i izvršavanje dijela Proračuna (razdjela). Odgovoran je za
zakonitost, svrhovitost, učinkovitost i za ekonomično raspolaganje proračunskim
sredstvima. Također je odgovoran za preuzimanje obveza, izdavanje naloga za
plaćanje te za izdavanje naloga za naplatu u korist proračunskih sredstava.
Čelnik proračunskog korisnika može određena prava unutarnjim propisima u skladu
sa zakonom prenijeti na druge osobe.
Članak
24.
Financijski kontrolor proračunskog korisnika
odgovoran je za zakonito izvršavanje naloga nalogodavca.
Računopolagač proračunskog korisnika
odgovoran je za zakonito i svrhovito trošenje javnog novca za namjene utvrđene
Proračunom i financijskim planom.
Članak
25.
Proračunski korisnici dostavljaju
polugodišnje izvještaje koji zajedno sa polugodišnjim izvještajem Proračuna
čine konsolidirani financijski izvještaj koji se zajedno sa polugodišnjim
obračunom proračuna dostavlja Poglavarstvu do kraja srpnja mjeseca tekuće
godine. Poglavarstvo polugo
dišnji izvještaj o izvršenju
Proračuna upućuje na usvajanje Gradskom vijeću do 5. kolovoza 2009. godine.
Članak
26.
Proračunski korisnik dostavlja godišnji
obračun svog financijskog plana za 2008. godinu nadležnom upravnom tijelu Grada
do 28. veljače 2009. godine. Nadležna upravna tijela Grada dostavljaju
konsolidirane godišnje financijske izvještaje Upravnom odjelu za financije do
10. ožujka 2010. godine. Godišnji financijski planovi proračunskih korisnika
konsolidirani na razini upravnog tijela i nacrt godišnjeg obračuna Proračuna
dostavlja Upravni odjel za financije Poglavarstvu do 1. svibnja 2010. godine.
Prijedlog godišnjeg obračuna Proračuna dostavlja se Gradskom vijeću na
usvajanje do 1. lipnja 2010. godine.
Poglavarstvo Grada prijedlog godišnjeg
obračuna Proračuna dostavlja Ministarstvu financija i Državnom uredu do 31.
ožujka 2010. godine, odnosno 15 dana nakon što ga usvoji Gradsko vijeće o tome
izvještava Ministarstvo financija.
VI. UNUTARNJA REVIZIJA PRORAČUNSKOG KORISNIKA
Članak
27.
Unutarnja revizija proračunskog korisnika
tijelo je koje neovisno i objektivno utvrđuje ostvarivanje cjelovitih zadaća i
funkcija proračunskih korisnika, upozorava na nepravilnosti i neusklađenost sa
zakonskim i drugim propisima kojima je utvrđeno njihovo poslovanje te predlaže
mjere za njihovo otklanjanje i mjere za unapređenje poslovanja proračunskog
korisnika.
VII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
28.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana
objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«, a primjenjuje se od
1. siječnja 2009. godine.
Klasa: 400-06/08-01/13
Ur. broj: 2107/02-01-08-2
Novi Vinodolski, 16. prosinca 2008.
GRADSKO
VIJEĆE GRADA NOVI VINODOLSKI
Predsjednik
Gradskog vijeća
Milorad Komadina, dipl. iur., v.r.