31.
Temeljem odredbe članka 6. stavak 1. Zakona o
proračunu (»Narodne novine« broj 96/03) i članka 18. Statuta Općine Mrkopalj
(»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 4/06), Općinsko vijeće
Općine Mrkopalj, na sjednici održanoj dana 15. prosinca 2008. godine donosi
ODLUKU
o izvršavanju Proračuna Općine Mrkopalj
za 2009. godinu
I. OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Ovom Odlukom uređuje se struktura prihoda i
primitaka te rashoda i izdataka Proračuna Općine Mrkopalj za 2009. godinu (u
daljnjem tekstu: Proračun), njegovo izvršavanje, opseg zaduživanja i jamstva,
upravljanje financijskom i nefinancijskom imovinom, prava i obveze korisnika
proračunskih sredstava, ovlasti Općinskog poglavarstva i Općinskog načelnika,
te druga pitanja u izvršavanju Proračuna.
Članak
2.
Proračun se sastoji od općeg i posebnog
dijela te Plana razvojnih programa. Opći dio Proračuna čini Račun prihoda i
rashoda, te Račun financiranja/ zaduživanja.
U Računu prihoda i rashoda iskazuju se
prihodi po izvorima i vrstama te rashodi po vrstama i osnovnim namjenama.
U Računu financiranja/zaduživanja iskazuju se
primici od financijske imovine te izdaci za financijsku imovinu i otplatu
zajmova.
Posebni dio Proračuna sadrži raspored svih
rashoda i izdataka po nositeljima, korisnicima, programima i aktivnostima,
odnosno projektima.
Plan razvojnih programa sadrži razvojne
programe proračunskih korisnika za razdoblje 2009. - 2011. godine.
II. IZVRŠAVANJE PRORAČUNA
Članak
3.
Stvarna naplata prihoda nije ograničena
procjenom prihoda u Proračunu.
Iznosi izdataka smatraju se maksimalnim
svotama, tako da stvarni izdaci Općine Mrkopalj ne smiju biti veći od
planiranih.
Članak
4.
Nakon donošenja Proračuna Jedinstveni upravni
odjel Općine Mrkopalj obvezan je izvijestiti proračunske korisnike o odobrenim
sredstvima.
Članak
5.
Ako tjekom godine dođe do znatnije
neusklađenosti planiranih prihoda i izdataka Proračuna, njegovo uravnoteženje,
odnosno preraspodjela sredstava između proračunskih korisnika, predložit će se
Općinskom vijeću da donese izmjene i dopune važećeg Proračuna.
Općinski načelnik može odobriti preraspodjelu
sredstava unutar pojedinog razdjela ili između pojedinih razdjela, time da
umanjenje pojedine stavke ne može biti veće od 5% sredstava utvrđenih u stavci
koja se umanjuje.
Članak
6.
Za izvršavanje Proračuna odgovorno je
Općinsko poglavarstvo.
Za nabavu robe, radova i usluga male
vrijednosti čija vrijednost nabave je 70.000,00 kuna i veća, Poglavarstvo
donosi odluku o načinu nabave za svaku proračunsku poziciju, sukladno planu
nabave.
Korištenje sredstava za izvršenje javnih
potreba i za nabavu roba male vrijednosti manje od 70.000,00 kuna odobrava
Općinski načelnik.
Članak
7.
Korištenje proračunskih sredstava posebnog
dijela Proračuna ovisit će o visini i dinamici ostvarenja prihoda Proračuna,
time da će prioritet imati materijalni izdaci tijela Općine, Jedinstvenog
upravnog odjela, društvenih djelatnosti i komunalnog sustava.
Glede neravnomjerne dinamike priljeva
sredstava Općinski načelnik može samostalno utvrđivati prioritete izmirenja
proračunskih izdataka.
Članak
8.
Proračunski korisnici mogu isplaćivati
sredstva za naknade materijalnh prava utvrđenih u općim aktima do visine
utvrđene Pravilnikom o porezu na dohodak.
Poglavarstvo Općine utvrđuje vrijednost
osnovice za obračun plaće djelatnika jedinstvenog upravnog odjela.
Načelnik Općine odobrava korištenje sredstava
za isplatu plaća, naknada, potpora i materijalnih prava djelatnika.
Članak
9.
Za financijske odnose radi zaduživanja,
pozajmljivanja sredstava i kupoprodaje imovine Općeni ovlašten je Općinski
načelnik, na temelju odluke Općinskog poglavarstva, sukladno zakonu.
Članak
10.
Slobodna novčana sredstva Proračuna mogu se
oročavati kod poslovnih banaka ili plasirati drugim pravnim osobama putem
pozajmica, pod uvjetom da to ne ometa redovno izvršavanje proračunskih
izdataka.
Za potpisivanje ugovora za namjene iz
prethodnog stavka ovlašten je Općinski načelnik.
Članak
11.
Pravna osoba u većinskom izravnom ili
neizravnom vlasništvu Općine Mrkopalj kao i ustanova čiji je osnivač Općina
smije se zaduživati samo uz suglasnost većinskog vlasnika odnosno osnivača.
Članak
12.
Proračunski korisnici ne mogu preuzimati
obveze na teret proračunskih sredstava iznad svote koja im je raspoređena u
Posebnom djelu Proračuna.
Članak
13.
Sredstva za tekuće izdatke (osim za
održavanje objekata i opreme) korisnika Proračuna izvršavat će se u približnim
dvanaestinama godišnjeg plana, u skladu s likvidnim mogućnostima Proračuna.
Članak
14.
Korisnici Proračuna ne mogu ugovarati avansno
plaćanje isporuka i usluga.
Članak
15.
Proračunskim korisnicima ne osiguravaju se
sredstva za amortizaciju zgrada i opreme.
Članak
16.
Zaključivanje ugovora obvezno je
- za sve nabave roba, usluga i ustupanje
radova od 70.000,00 kuna i više
- za obavljanje komunalnih djelatnosti prema
posebnoj odluci
- za sredstva Proračuna koja se izvršavaju
kroz program javnih potreba
- za sredstva Proračuna koja se izvršavaju
kao pomoći, subvencije i donacije
Ugovore iz stavka 1.ovog članka potpisuje
Načelnik Općine.
Članak
17.
Korištenje sredstava za sponzorstva i
pokroviteljstva odobrit će Poglavarstvo Općine zasebnim zaključcima.
Članak
18.
Za hitne, neplanirane ili nedovoljno
planirane izdatke koristit će se sredstva Tekuće rezerve Proračuna. O korištenju
tekuće rezerve Proračuna odlučuje Načelnik Općine. Načelnik Općine je dužan
izvijestiti Poglavarstvo Općine o korištenju proračunske rezerve.
Članak
19.
Financijske obveze koje ne budu podmirene do
31. 12. 2009. godine podmirit će se iz namjenski odobrenih sredstava Proračuna
za 2010.
O viškovima prihoda ostvarenih u 2009. godini
odlučuje Općinsko vijeće.
Članak
20.
Odsjek za proračun i financije izrađuje
polugodišnji izvještaj o izvršenju Proračuna Općine Mrkopalj za prvo
polugodište 2009. godine i dostavlja ga Općinskom poglavarstvu do 5. rujna
2009. godine.
Općinsko poglavarstvo podnosi Općinskom
vijeću na donošenje polugodišnji izvještaj o izvršenju Proračuna do 15. rujna
2009. godine.
Članak
21.
Odsjek za proračun i financije izrađuje
godišnji izvještaj o izvršenju Proračuna Općine Mrkopalj za 2009. godinu i
dostavlja ga Općinskom poglavarstvu do 1. svibnja 2010. godine.
Općinsko poglavarstvo podnosi Općinskom
vijeću na donošenje godišnji izvještaj o izvršenju Proračuna Općine Mrkopalj za
2009. godinu do 1. lipnja 2010. godine.
Članak
22.
Proračunski korisnici obvezni su izraditi
godišnji obračun za 2009. godinu i dostaviti ga Jedinstvenom upravnom odjelu do
28. veljače 2010. godine.
Članak
23.
Jedinstveni upravni odjel ima pravo nadzora
nad financijskim, materijalnim i računovodstvenim poslovanjem proračunskih
korisnika te nad zakonitošću i svrsishodnom uporabom proračunskih sredstava.
Proračunski korisnici su obvezni dati sve
potrebite podatke, isprave i izvješća koja se od njih traže.
Ako se prilikom vršenja proračunskog nadzora
ustvrdi da su sredstva bila upotrijebljena protivno zakonu ili Proračunu,
izvijestit će se Poglavarstvo Općine i poduzeti mjere da se nadoknade tako
utrošena sredstva ili će se privremeno obustaviti isplata sredstava na stavki s
kojih su sredstva bila nenamjenski utrošena.
III. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
24.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana po
objavi u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 021-05/08-01/01
Ur. broj: 2112-05-01-08-32
Mrkopalj, 15. prosinca 2008.
OPĆINSKO
VIJEĆE OPĆINE MRKOPALJ
Predsjednik
Tomislav
Cuculić, v. r.