60.
Na temelju stavka 1. članka 6. Zakona o
proračunu (»Narodne novine« broj 96/03) i članka 25. Statuta Grada Crikvenice
(»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 26/01 i 08/06), Gradsko
vijeće Grada Crikvenice, na 37. sjednici održanoj dana 18. prosinca 2008.
godine donijelo je
ODLUKU
o izvršavanju Proračuna Grada Crikvenice
za 2009. godinu
I. OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Ovom se Odlukom uređuje se struktura prihoda
i primitaka, te rashoda i izdataka Proračuna, njihovo izvršavanje, opseg
zaduživanja i jamstva, upravljanje financijskom i nefinancijskom imovinom,
prava i obveze proračunskih korisnika, ovlasti Poglavarstva i predsjednika
Poglavarstva, te druga pitanja u izvršavanju proračuna.
Članak
2.
Proračun se sastoji od općeg i posebnog
dijela, te planova razvojnih programa.
Opći dio Proračuna čini Račun prihoda i
rashoda i Računa financiranja. Račun prihoda i rashoda sastoji se od poreznih i
neporeznih prihoda, te ostalih prihoda kojima se financiraju rashodi utvrđeni
za financiranje javnih potreba na razini Grada Crikvenice na temelju zakonskih
i drugih propisa. U Računu financiranja iskazuju se primici od financijske
imovine i primljeni krediti i zajmovi te izdaci za financijsku imovinu i
otplatu zajmova i kredita.
Posebni dio Proračuna sastoji se od Plana
rashoda i izdataka proračunskih korisnika raspoređenih u tekuće i razvojne programe
za tekuću proračunsku godinu.
Planovi razvojnih programa su razvojni
programi proračunskih korisnika. Plan razvojnih programa iskazuje planirane
rashode Proračuna za nefinancijsku imovinu (investicije), kapitalne pomoći i
donacije u slijedeće tri godine, a usklađuje se svake godine.
Članak
3.
Sredstva za rashode i izdatke korisnika
Proračuna osiguravaju se upravnim tijelima koja su u Posebnom dijelu Proračuna
određena za nositelje sredstava.
II. IZVRŠAVANJE PRORAČUNA
Članak
4.
Proračunska sredstva koristit će se samo za
namjene određene Proračunom.
Proračunski korisnici mogu preuzeti obveze na
teret Proračuna samo za namjene utvrđene u posebno dijelu Proračuna ako je
njihovo izvršavanje usklađeno sa mjesečnim proračunskim dodjelama.
Članak
5.
Upravni odjel za financije obvezan je u roku
od 8 dana od dana stupanja na snagu Proračuna izvijestiti sva tijela gradske
uprave o odobrenim sredstvima u Proračunu, a tijela gradske uprave obvezna su u
daljnjem roku od osam dana izvijestiti o istom krajnje korisnike za koje su
određena kao nositelji
sredstava u Posebnom dijelu Proračuna.
Proračunski korisnici - ustanove Grada,
osnovne škole, mjesni odbori i Javna vatrogasna postrojba, za koje se sredstva
planirana u posebnim glavama, obvezni su dostaviti proračunski nadležnim
tijelima gradske uprave i Upravnom odjelu za financije svoje financijske
planove usuglašene s odobrenim sredstvima u Proračunu i izrađene po mjesecima
za cijelu godinu, u roku od 15 dana od dostave obavijesti o odobrenim
sredstvima.
U slučaju nepoštivanja navedenih rokova, od
strane proračunskih korisnika, Upravni odjel za financije može obustaviti
izvršavanje proračuna u dijelu koji se odnosi na te proračunske korisnike.
Članak
6.
Za izvršavanje Proračuna odgovorno je
Poglavarstvo.
Nalogodavac i odgovorna osoba za izvršavanje
Proračuna u cjelini je Gradonačelnik.
Upravni odjel za financije izvršava Proračuni
o tome izvještava Poglavarstvo.
Pročelnici i predstojnica upravnih odjela
gradske uprave odgovorni su za planiranje svog dijela Proračuna kao i za
zakonito, učinkovito i ekonomično raspolaganje raspoređenim sredstvima u
Proračunu.
Tijela gradske uprave odgovorna su za
prikupljanje proračunskih prihoda i za potpunu i pravodobnu naplatu prihoda na
računu Proračuna u skladu sa zakonima i propisima donesenim na temelju zakona
te za izvršavanje svih rashoda sukladno namjenama i iznosima utvrđenim u
Posebnom dijelu Proračuna.
Pravne osobe - proračunski korisnici
odgovorne su za naplatu prihoda i primitaka u okviru svoje nadležnosti, te za
izvršavanje svih rashoda u skladu sa odobrenim namjenama.
III. PRORAČUNSKA ZALIHA
Članak
7.
U Proračunu su predviđena sredstva za
Proračunsku zalihu u iznosu od 150.000,00 kuna za zakonski utvrđene namjene.
O sredstvima Proračunske zalihe do
pojedinačnog iznosa do 20.000,00 kuna odlučuje Gradonačelnik, a iznad ovog
iznosa odlučuje Poglavarstvo.
Gradonačelnik, je obvezan svaki mjesec
izvijestiti Poglavarstvo o korištenju iste.
Poglavarstvo je obvezno polugodišnje
izvijestiti Gradsko vijeće o korištenju proračunske zalihe.
IV. PRIHODI PRORAČUNA
Članak
8.
Prihodi što ih tijela gradske uprave ostvare
obavljanjem djelatnosti, prihodi su Proračuna i uplaćuju se na račun Proračuna.
Proračunski korisnici odgovorni su za naplatu
prihoda i primitaka iz svoje nadležnosti, za njihovu uplatu u proračun i
izvršavanje svih rashoda i izdataka u skladu s namjenama.
Poglavarstvo o naplativosti prihoda u
direktnoj nadležnosti Grada Crikvenice polugodišnje izvještava Gradsko vijeće.
V. NAMJENSKI PRIHODI
Članak
9.
Prihodi koje proračunski korisnici-ustanove
Grada, osnovne škole i Javna vatrogasna postrojba ostvare od vlastite
djelatnosti (vlastiti prihodi), iz donacija, po posebnim propisima i iz drugih
izvora, namjenski su prihodi Proračuna.
Prihodi iz stavka 1. ovoga članka planiraju
se u financijskim planovima proračunskih korisnika i uplaćuju na njihov račun
do zatvaranje računa, a mogu se koristiti isključivo za namjene utvrđene
financijskim planovima.
Proračunski korisnici mogu preuzimati obveze
i plaćati ih po stavkama rashoda za čije su financiranje planirani namjenski
prihodi iz stavka 1. ovog članka isključivo do iznosa naplaćenih namjenskih
prihoda.
Proračunski nadležna tijela gradske uprave
nadziru ostvarenje i trošenje prihoda iz stavka 1. ovog članka.
Proračunski korisnici obvezni su o ostvarenju
prihoda iz stavka 1. ovoga članka tromjesečno izvješćivati proračunski nadležna
tijela gradske uprave.
Članak
10.
Namjenski prihodi iz članka 9. stavak 2. ove
Odluke koji ne budu iskorišteni u ovoj proračunskoj godini, osim onih prihoda
koje proračunski korisnici ostvare od vlastite djelatnosti, prenose se u
narednu proračunsku godinu.
Za opseg prenesenih prihoda iz stavka 1.
ovoga članka povećat će se financijski planovi proračunskih korisnika za
narednu proračunsku godinu.
Članak
11.
Za iznos nenamjenski utrošenih sredstava
donacije čiji povrat zahtijeva donator, proračunskom korisniku umanjit će se
proračunska sredstva u godini u kojoj mora vratiti primljenu donaciju.
Članak
12.
Prihodi što ih mjesni odbori ostvare
obavljanjem djelatnosti, iz donacija i drugih izvora, prihodi su Proračuna i
uplaćuju se na račun Proračuna.
Mjesni odbori mogu preuzimati obveze i
plaćati ih po stavkama rashoda za čije su financiranje planirani prihodi iz
stavka 1. ovoga članka, isključivo do iznosa naplaćenih prihoda.
VI. ISPLATA SREDSTAVA IZ PRORAČUNA
Članak
13.
Svaki rashod i izdatak iz Proračuna mora se
temeljiti na vjerodostojnoj knjigovodstvenoj ispravi kojom se dokazuje obveza
plaćanja.
Pročelnik tijela gradske uprave i čelnik
pravne osobe proračunskog korisnika, odnosno osoba na koje je to pravo
preneseno, mora prije isplate provjeriti i potvrditi potpisom pravni temelj i
visinu obveze koja proizlazi iz knjigovodstvene isprave.
Nalog za isplatu iz Proračuna s oznakom
pozicije, konta i programa izdaje pročelnik nadležnog tijela gradske uprave.
Isplata sredstava za plaće, materijalne
rashode i programe koja su u Posebnom dijelu Proračuna osigurana ustanovama
Grada, osnovnim školama, mjesnim odborima i Javnoj vatrogasnoj postrojbi,
izvršava se temeljem dokumentacije ovjerene od odgovorne osobe proračunskog
korisnika i nadležnog pročelnika.
Članak
14.
Sredstva za isplatu sredstava za nabavu roba
i usluga, obavljanje usluga i ustupanje radova mora se temeljiti na propisima o
javnoj nabavi.
Za potpis ugovora vrijednosti do 70.000,00
kuna ovlašćuju se pročelnici i predstojnica upravnih odjela.
Članak
15.
Proračunskim korisnicima kojima se u
Proračunu osiguravaju sredstva za plaće zaposlenih, isplaćivat će se sredstva
za ostala materijalna prava zaposlenih prema njihovim općim aktima do visine
utvrđene tim aktima, kolektivnim ugovorom i osiguranim sredstvima.
Članak
16.
Sredstva za rad političkih stranaka i
nezavisnih listi zastupljenih u Gradskom vijeću, naknade troškova za rad
članova Gradskog vijeća i članova Gradskog poglavarstva i njihovih radnih
tijela, isplaćivat će se temeljem Odluka Gradskog vijeća, po nalogu
predstojnice Ureda grada.
Članak
17.
Naknade troškova za rad članova vijeća
mjesnih odbora, isplaćivat će se temeljem odluke Gradskog vijeća, po nalogu
pročelnika Upravnog odjela za komunalni sustav i zaštitu okoliša.
Članak
18.
Pogrešno ili više uplaćeni prihodi u
Proračunu, vraćaju se uplatiteljima na teret tih prihoda.
Pogrešno ili više uplaćeni prihodi u
proračune prethodnih godina, vraćaju se uplatiteljima na teret rezultata
poslovanja.
Rješenje o povratu sredstava donosi Upravni
odjel za financije na temelju dokumentiranog zahtjeva kojeg potpisuje pročelnik
tijela gradske uprave u čijoj nadležnosti je naplata tih prihoda.
Članak
19.
Instrumente osiguranja plaćanja, kojima se na
teret Proračuna stvaraju obveze, izdaje Upravni odjel za financije, a potpisuje
Gradonačelnik.
Instrumenti osiguranja plaćanja primljeni od
pravnih osoba kao sredstvo osiguranja naplate potraživanja ili izvođenja radova
i usluga, dostavljaju se u Upravni odjel za financije.
VII. POVRATI SREDSTAVA U PRORAČUN
Članak
20.
Ako se naknadno utvrdi da je isplata iz
proračuna bila nezakonita i/ili neopravdana, proračunski korisnik mora odmah
zahtijevati povrat proračunskih sredstva u Proračun.
Ako se proračunskim nadzorom utvrdi da su
sredstva korištena suprotno zakonu ili Proračunu, voditelj za financijsko
upravljanje i kontrole dužan je zahtijevati povrat sredstva u Proračun.
VIII. PLAĆANJE PREDUJMA
Članak
21.
Plaćanje predujma može se ugovoriti samo u
iznimnim slučajevima i na temelju prethodne suglasnosti Poglavarstva.
IX. UPRAVLJANJE FINANCIJSKOM IMOVINOM
Članak
22.
Raspoloživa novčana sredstva na računu
Proračuna mogu se polagati u poslovnu banku poštujući načela sigurnosti,
likvidnosti i isplativosti ulaganja.
Ugovor o ulaganju sredstava iz stavka 1.
ovoga članka potpisuje Gradonačelnik na temelju odluke Poglavarstva kojom se
utvrđuju uvjeti ulaganja.
Prihodi od upravljanja raspoloživim novčanim
sredstvima prihodi su Proračuna.
Ustanovama i društvima u vlasništvu Grada
Crikvenice, Poglavarstvo može iz likvidnih sredstava Proračuna odobriti
kratkoročnu pozajmicu uz kamatu u visini eskontne stope i adekvatno osiguranje
povrata pozajmice.
Članak
23.
O osnivanju i prestanku pravnih osoba čiji je
osnivač ili suosnivač Grad Crikvenica, odlučuje Gradsko vijeće na prijedlog
Poglavarstva.
U slučaju da prestane javni interes za
vlasništvo dionica ili udjela u kapitalu pravnih osoba, Gradsko vijeće na
prijedlog Poglavarstva može odlučiti da se dionice, odnosno udjeli prodaju, ako
to nije u suprotnosti s posebnim zakonom. Ostvarena sredstva od prodaje udjela
i uloga u kapitalu koriste se samo za otplatu duga u Računu financiranja ili za
nabavku nefinancijske i financijske imovine, ukoliko se navedena sredstva
ostvare u iznosu većem od potrebnog za otplatu duga.
Predstavničko tijelo može na prijedlog
Poglavarstva odlučiti o kupnji dionica ili udjela u trgovačkom društvu ako su
za kupnju osigurana sredstva u proračunu i ako se time štiti javni interes.
X. OTPIS DUGOVA
Članak
24.
Uz suglasnost Poglavarstva, Gradonačelnik
može u cijelosti ili djelomično otpisati pojedinačni dug prema Gradu do visine
od 50.000,00 kuna, ako bi troškovi postupka naplate potraživanja bili u
nesrazmjeru s visinom potraživanja. Iznad navedenog iznosa, otpis može odobriti
Gradsko vijeće.
XI. UPRAVLJANJE NEFINANCIJSKOM DUGOTRAJNOM
MOVINOM GRADA
Članak
25.
Tijela gradske uprave upravljaju
nefinancijskom dugotrajnom imovinom Grada koju posjeduju za obavljanje poslova
iz svoga djelokruga rada, sukladno općim aktima Grada.
Upravljanje imovinom iz stavka 1. ovoga
članka podrazumijeva njezino korištenje, održavanje i davanje u zakup.
Pročelnik tijela gradske uprave zaduženog za
imovinu mora imovinom upravljati brigom dobrog gospodara i voditi popis o toj
imovini u skladu sa zakonom.
Sredstva za održavanje i osiguranje
dugotrajne nefinancijske imovine osiguravaju se u rashodima poslovanja
nadležnih tijela gradske uprave.
Poslove sklapanja ugovora s osiguravateljima
i naplatu šteta obavlja Upravni odjel za razvoj i upravljanje imovinom.
Članak
26.
Knjigovodstvena evidencija nefinancijske
dugotrajne imovine Grada vodi se u Upravnom odjelu za financije.
Pročelnici tijela gradske uprave koji
upravljaju imovinom Grada dužni su Upravnom odjelu za financije dosta
viti podatke o svakoj
poslovnoj promjeni na imovini kojom upravljaju.
XII. ZADUŽIVANJE I DAVANJE JAMSTAVA
Članak
27.
Grad se može zaduživati uzimanjem kredita ili
izdavanjem vrijednosnih papira, uz prethodnu suglasnost Vlade.
Pravna osoba u većinskom izravnom ili
neizravnom vlasništvu Grada i javna ustanova čiji je osnivač Grad, može se
zadužiti samo uz suglasnost Grada, sukladno zakonskim propisima i općim aktima.
Grad može dati jamstvo za ispunjenje obveza
pravnoj osobi i javnoj ustanovi iz stavka 2. ovoga članka, sukladno zakonskim
propisima i općim aktima Grada. Dana jamstva uključuju se u opseg zaduženja
Grada.
Rizici za obveze po danim jamstvima
osiguravaju se u Proračunu Grada u jamstvenoj zalihi do 5 % dospjelih izdanih
jamstava.
Izvanproračunski korisnici Proračuna
(trgovačka društva i druge pravne osobe u kojima Grad ima odlučujući utjecaj na
upravljanje) mogu se zaduživati i davati jamstva do visine i pod uvjetima koje
svojom odlukom utvrdi Gradsko vijeće.
XIII. PRIMJENA PRORAČUNSKOG RAČUNOVODSTVA I
FINANCIJSKO RAČUNOVODSTVENA KONTROLA
Članak
28.
Proračun i proračunski korisnici Grada
primjenjuju sustav proračunskog računovodstva.
Tijela gradske uprave koja su proračunski
odgovorna za korisnike iz stavka 1. ovoga članka obvezna su prikupiti i
uskladiti njihova tromjesečna i godišnja izvješća te ih dostaviti Upravnom
odjelu za financije na konsolidaciju u zakonom propisanim rokovima.
Članak
29.
Kontrola poslovnih postupaka u pripremi i
izvršavanju proračuna, upravljanje gradskim dugom i gotovinom, praćenje
primjene financijskih propisa, praćenje nastanka obveza, praćenje primjene
sustava proračunskog računovodstva te poslovi financijskog izvješćivanja,
obavljat će se u Upravnom odjelu za financije.
Svi korisnici proračunskih sredstava obvezni
su Upravnom odjelu za financije dati sve potrebne podatke, isprave i izvješća
koja se od njih traže.
Ako se prilikom obavljanja kontrole uvidi da
su sredstva korištena protivno zakonu ili Proračunu, Upravni odjel za financije
o tome će izvijestiti Gradonačelnika.
XIV. PRORAČUNSKI NADZOR
Članak
30.
Proračunski nadzor obuhvaća nadzor u skladu
sa Zakonom o sustavu unutarnjih financijskih kontrola u javnom sektoru, odnosno
uspostavom financijskog upravljanja i kontrole i unutarnje revizije.
XV. URAVNOTEŽENJE PRORAČUNA I PRERASPODJELA
SREDSTAVA PRORAČUNA
Članak
31.
Ako tijekom godine dođe do povećanja rashoda
i /ili izdataka, odnosno smanjenja prihoda i /ili primitaka Poglavarstvo može
poduzeti mjere za uravnoteženje Proračuna propisane zakonom.
Ako se primjenom privremenih mjera ne
uravnoteži Proračun, njegovo uravnoteženje, odnosno preraspodjelu sredstava
između proračunskih korisnika, utvrdit će Gradsko vijeće izmjenama i dopunama
Proračuna.
Članak
32.
Poglavarstvo može odobriti preraspodjelu
sredstava unutar pojedinog razdjela i između pojedinih razdjela na prijedlog
pročelnika tijela gradske uprave uz prethodno mišljenje Upravnog odjela za
financije, s tim da umanjenje pojedine pozicije ne može biti veće od 5 %
sredstava utvrđenih na poziciji koja se umanjuje.
O izvršenim preraspodjelama Poglavarstvo je
dužno polugodišnje izvijestiti Gradsko vijeće.
Članak
33.
Proračun se izvršava od 01. siječnja do 31.
prosinca 2009. godine.
O namjeni viška prihoda i pokriću manjka iz
prethodne godine odlučuje Gradsko vijeće prilikom donošenja Godišnjeg obračuna
Proračuna za 2008. godinu.
XVI. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
34.
Danom stupanja na snagu Zakona o izmjenama i dopunama
Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine« broj
109/07):
- u članku 1. ove Odluke riječi: »ovlasti
Poglavarstva i predsjednika poglavarstva« brišu se,
- u članku 6. ove Odluke stavak 1. i 3. brišu
se,
- članak 7. ove Odluke stavak 2. i 3. brišu
se, a stavak 4. mijenja se i glasi:
»Gradonačelnik je obvezan polugodišnje
izvijestiti Gradsko vijeće o korištenju proračunske zalihe.«,
- u članku 7. stavak 4. postaje stavak 2.,
- članak 8. ove Odluke stavak 4. mijenja se i
glasi:
»Gradonačelnik o naplativosti prihoda u
direktnoj nadležnosti Grada Crikvenice polugodišnje izvještava Gradsko vijeće«,
- u članku 16. ove Odluke brišu se riječi »i
članova Gradskog poglavarstva«,
- članak 21. mijenja se i glasi:
»Plaćanje predujmom može se ugovoriti samo u
iznimnim slučajevima i na temelju prethodne suglasnosti Gradonačelnika«.
- članka 22. ove Odluke, stavak 2. mijenja se
i glasi:
»Ugovor o ulaganju sredstava iz stavka 1.
ovog članka potpisuje Gradonačelnik«.
- u cijelom članku 23. ove Odluke: riječi »na
prijedlog Poglavarstva« se brišu,
- u članku 24. ove Odluke brišu se riječi »Uz
suglasnost Poglavarstva«,
- u članku 31. Stavak 1. ove Odluke riječ
»Poglavarstvo« zamjenjuje se riječi »Gradonačelnik«,
- u cijelom tekstu članka 32. ove Odluke
riječ »Poglavarstvo« zamjenjuje se riječju »Gradonačelnik«,
Članak
35.
Ova Odluka objavit će se u »Službenim
novinama Primorsko-goranske županije« a stupa na snagu 1. siječnja 2009.
godine.
Klasa: 400-06/08-01/29
Ur. broj: 2107/01-01-08-13
Crikvenica, 18. prosinca 2008.
GRADSKO
VIJEĆE GRADA CRIKVENICE
Predsjednik
Gradskog vijeća Grada Crikvenice
Edurad Rippl, dipl. ing., v.r.