211.
Na temelju članka 6. Zakona o proračunu
(»Narodne novine« broj 96/03) i članka 40. Statuta Grada Rijeke (»Službene
novine Primorsko-goranske županije« broj 23/ 01, 4/02, 13/02, 3/05, 9/06, 17/06
- pročišćeni tekst, 8/07 i 44/07), Gradsko vijeće Grada Rijeke, na sjednici 18.
prosinca 2008. godine donijelo je
ODLUKU
o izvršavanju Proračuna Grada Rijeke
za 2009. godinu
I. OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Ovom se Odlukom utvrđuje struktura prihoda i
primitaka te rashoda i izdataka Proračuna Grada Rijeke za 2009. godinu (u
daljnjem tekstu: Proračun), njegovo izvršavanje, opseg zaduživanja i jamstava
Grada Rijeke (u daljnjem tekstu: Grad), upravljanje dugom te financijskom i
nefinancijskom imovinom, prava i obveze korisnika proračunskih sredstava,
ovlasti Poglavarstva Grada Rijeke (u daljnjem tekstu: Poglavarstvo) i
predsjednika Poglavarstva (u daljnjem tekstu: Gradonačelnik) u izvršavanju
Proračuna te druga pitanja u svezi s izvršavanjem Proračuna.
Članak
2.
Proračun se sastoji od Općeg i Posebnog
dijela te Plana razvojnih programa.
Opći dio Proračuna sadrži: Račun prihoda i
rashoda i Račun financiranja.
U Računu prihoda i rashoda iskazani su svi
porezni i neporezni prihodi i prihodi od gradske nefinancijske imovine te
sredstva za financiranje javnih rashoda na razini Grada.
U Računu financiranja iskazani su primici od
financijske imovine i zaduživanja te svi izdaci za financijsku imovinu i
otplatu kredita i zajmova.
Posebni dio Proračuna sastoji se od plana
rashoda i izdataka proračunskih korisnika iskazanih po vrstama, raspoređenih u
programe koji se sastoje od aktivnosti i projekata.
U Planu razvojnih programa iskazani su
planirani rashodi Proračuna za nefinancijsku imovinu (investicije), kapitalne
pomoći i donacije za razdoblje od 2009. do 2011. godine, razrađeni po pojedinim
programima proračunskih korisnika, po godinama u kojima će rashodi za programe
teretiti proračune sljedećih godina i po izvorima financiranja za cjelovitu
izvedbu programa.
Članak
3.
Sredstva za rashode i izdatke korisnika
Proračuna osiguravaju se proračunskim korisnicima i to: tijelima gradske uprave,
ustanovama kojima je Grad osnivač (u daljnjem tekstu: ustanove Grada), osnovnim
školama kojima se financiraju decentralizirane funkcije (u daljnjem tekstu:
osnovne škole), vijećima nacionalnih manjina, mjesnim odborima te ostalim
korisnicima koji su u njegovu Posebnom dijelu određeni za nositelje sredstava.
U okviru razdjela 02-Glava 1-5, razdjela
04-Glava 1, razdjela 05-Glava 1, Razdjela 06-Glava 1, razdjela 09-Glava 1 i
razdjela 10-Glava 1 i 3, osigurana su sredstva za rashode tijela gradske uprave
po pojedinim programima, projektima i aktivnostima, a u ostalim Glavama unutar
pojedinog razdjela osigurana su sredstva za krajnje korisnike.
II. IZVRŠAVANJE PRORAČUNA
Članak
4.
Proračunska sredstva koristit će se samo za
namjene utvrđene u Proračunu.
Proračunski korisnici mogu preuzeti obveze na
teret Proračuna samo do visine i za namjene utvrđene u Posebnom dijelu
Proračuna.
Rashodi i izdaci Proračuna koji se
financiraju iz namjenskih prihoda i primitaka izvršavat će se do iznosa
naplaćenih prihoda i primitaka za te namjene.
Iznimno od odredbe stavka 3. ovoga članka,
Poglavarstvo može odlučiti da se pojedini rashodi i izdaci pokrivaju i na teret
ostalih proračunskih prihoda, a najviše do visine planiranih iznosa.
Uplaćeni, a manje planirani namjenski prihodi
i primici mogu se izvršavati iznad iznosa utvrđenih u Proračunu, a do iznosa
uplaćenih sredstava.
Neplanirani, a uplaćeni namjenski prihodi i
primici mogu se koristiti prema naknadno utvrđenim aktivnostima i/ili
projektima uz prethodnu suglasnost Poglavarstva.
Sredstva za pokroviteljstva te za aktivnosti
i projekte koja se izvršavaju kao subvencije, donacije i pomoći pojedinom
korisniku, raspoređuje Poglavarstvo ako krajnji korisnik nije utvrđen u
Posebnom dijelu Proračuna, programu javnih potreba ili drugom aktu Gradskog
vijeća.
Poglavarstvo može ovlastiti Gradonačelnika za
raspoređivanje sredstava iz stavka 7. ovoga članka.
Članak
5.
Odjel gradske uprave za financije obvezan je,
u roku od osam dana od dana donošenja Proračuna, izvijestiti sva tijela gradske
uprave o odobrenim sredstvima u Proračunu, a tijela gradske uprave obvezna su u
daljnjem roku od osam dana izvijestiti o istom krajnje korisnike za koje su
određena kao nositelji sredstava u Posebnom dijelu Proračuna.
Proračunski korisnici - ustanove Grada,
osnovne škole, vijeća nacionalnih manjina i mjesni odbori, za koje su sredstva
planirana u posebnim glavama, obvezni su dostaviti proračunski nadležnim
tijelima gradske uprave svoje financijske planove usuglašene s odobrenim
sredstvima u Proračunu i izrađene po tromjesečjima do 15. siječnja 2009.
godine.
Tijela gradske uprave obvezna su Odjelu
gradske uprave za financije dostaviti zajednički financijski plan svih
korisnika Proračuna za koje su nadležna, izrađen po tromjesečjima, u narednih
osam dana.
Odjel gradske uprave za financije izrađuje
tromjesečne planove Proračuna na temelju kojih se, sukladno raspoloživim
sredstvima, izvršava Proračun.
Članak
6.
Za izvršavanje Proračuna odgovorno je
Poglavarstvo.
Nalogodavac i odgovorna osoba za izvršavanje
Proračuna u cjelini je Gradonačelnik.
Preuzimanje obveza na teret Proračuna po
ugovorima koji zahtijevaju plaćanje u sljedećim godinama odobrava Poglavarstvo.
Odjel gradske uprave za financije izvršava
Proračun i o tome izvještava Poglavarstvo.
Pročelnici tijela gradske uprave te čelnici
pravnih osoba koje su korisnici Proračuna, odgovorni su za planiranje i
izvršavanje svoga dijela Proračuna.
Odgovornost za izvršavanje Proračuna u smislu
odredbe stavka 5. ovoga članka podrazumijeva odgovornost za preuzimanje i
verifikaciju obveza, izdavanje naloga za plaćanje na teret proračunskih
sredstava te za utvrđivanje prava naplate i izdavanje naloga za naplatu u
korist proračunskih sredstava.
Pročelnici tijela gradske uprave i čelnici
pravnih osoba koje su korisnici Proračuna odgovorni su za zakonitost,
svrhovitost, učinkovitost i ekonomično raspolaganje proračunskim sredstvima.
III. PRORAČUNSKA ZALIHA
Članak
7.
U Proračunu su planirana sredstva Proračunske
zalihe u ukupnom iznosu od 1.500.000,00 kuna, od čega se iznos od 500.000,00
kuna raspoređuje za financiranje rashoda za uklanjanje i ublažavanje posljedica
elementarnih nepogoda, a iznos od 1.000.000,00 kuna za izvršavanje sudskih
odluka i nagodbi za isplatu naknade i rente te za druge nepredviđene rashode
tijekom proračunske godine.
O korištenju sredstava Proračunske zalihe do
pojedinačnog iznosa od 100.000,00 kuna odlučuje Gradonačelnik.
O korištenju sredstava Proračunske zalihe
iznad pojedinačnog iznosa iz stavka 2. ovoga članka odlučuje Poglavarstvo.
Sredstva Proračunske zalihe ne mogu se
koristiti za davanje pozajmica.
Članak
8.
Gradonačelnik mjesečno izvještava
Poglavarstvo o korištenju Proračunske zalihe iz članka 7. ove Odluke.
Poglavarstvo je obvezno polugodišnje
izvijestiti Gradsko vijeće o korištenju sredstava Proračunske zalihe iz članka
7. ove Odluke.
IV. PRIHODI PRORAČUNA
Članak
9.
U Proračunu se planiraju svi prihodi koje
sukladno pozitivnim propisima ostvaruje Grad.
Prihodi što ih tijela gradske uprave ostvare
obavljanjem djelatnosti, prihod su Proračuna i uplaćuju se na račun Proračuna.
Prihodi s osnova kamata po tražbinama
pojedinih tijela gradske uprave, uplaćuju se na jedinstveni račun prihoda
Proračuna.
V. NAMJENSKI PRIHODI
Članak
10.
Prihodi koje proračunski korisnici - ustanove
Grada i osnovne škole ostvare iz donacija, po posebnim propisima i iz drugih
izvora, namjenski su prihodi Proračuna.
Prihodi iz stavka 1. ovoga članka planiraju
se u financijskim planovima proračunskih korisnika i uplaćuju na njihov račun,
a mogu se koristiti isključivo za namjene utvrđene financijskim planovima.
Proračunski korisnici mogu preuzimati obveze
i plaćati ih po stavkama rashoda za čije su financiranje planirani namjenski
prihodi iz stavka 1. ovoga članka isključivo do iznosa naplaćenih namjenskih
prihoda.
Proračunski nadležna tijela gradske uprave
nadziru ostvarenje i trošenje prihoda iz stavka 1. ovoga članka.
Proračunski korisnici obvezni su o ostvarenju
prihoda iz stavka 1. ovoga članka tromjesečno izvješćivati proračunski nadležna
tijela gradske uprave.
Članak
11.
Namjenski prihodi iz članka 10. stavka 1. ove
Odluke koji ne budu iskorišteni u ovoj proračunskoj godini prenose se u narednu
proračunsku godinu i koriste se za iste namjene za koje su bili utvrđeni
financijskim planom proračunskih korisnika za ovu proračunsku godinu.
Za opseg prenesenih prihoda iz stavka 1.
ovoga članka povećat će se financijski planovi proračunskih korisnika za
narednu godinu.
Članak
12.
Za iznos nenamjenski utrošenih sredstava
donacije čiji povrat zahtijeva donator, proračunskom korisniku umanjit će se
proračunska sredstva u godini u kojoj mora vratiti primljenu donaciju.
Članak
13.
Prihodi što ih mjesni odbori ostvare iz
donacija i drugih izvora, prihodi su Proračuna i uplaćuju se na račun
Proračuna.
Mjesni odbori mogu preuzimati obveze i
plaćati ih po stavkama rashoda za čije su financiranje planirani prihodi iz
stavka 1. ovoga članka, isključivo do iznosa naplaćenih prihoda.
VI. VLASTITI PRIHODI
Članak
14.
Prihodi koje proračunski korisnici iz članka
10. stavka 1. ove Odluke ostvaruju od vlastite djelatnosti (vlastiti prihodi)
planiraju se u financijskim planovima proračunskih korisnika i uplaćuju na
njihov račun.
Vlastiti prihodi iz stavka 1. ovo članka koji
ne budu iskorišteni u ovoj proračunskoj godini ne prenose se u narednu
proračunsku godinu.
Proračunski nadležna tijela gradske uprave
nadziru ostvarenje i trošenje prihoda iz stavka 1. ovog članka.
Proračunski korisnici iz članka 10. stavka 1.
ove Odluke obvezni su o ostvarenju prihoda iz stavka 1. ovoga članka
tromjesečno izvješćivati proračunski nadležna tijela gradske uprave.
O korištenju prihoda koje proračunski
korisnik iz člana 10. stavka 1. ove Odluke ostvari obavljanjem vlastite
djelatnosti, a koji ne budu iskorišteni u ovoj proračunskoj godini, odluku
donosi tijelo upravljanja, odnosno čelnik proračunskog korisnika ako tijelo
upravljanja nije osnovano, po godišnjem obračunu financijskog plana.
VII. ISPLATA SREDSTAVA IZ PRORAČUNA
Članak
15.
Svaki rashod i izdatak iz Proračuna mora se
temeljiti na vjerodostojnoj knjigovodstvenoj ispravi kojom se dokazuje obveza
plaćanja.
Pročelnik tijela gradske uprave i čelnik
pravne osobe proračunskog korisnika, odnosno osoba na koju je to pravo
preneseno, mora prije isplate provjeriti i potvrditi potpisom pravni temelj i
visinu obveze koja proizlazi iz knjigovodstvene isprave.
Nalog za isplatu iz Proračuna s oznakom
pozicije Proračuna izdaje pročelnik nadležnog tijela gradske uprave.
Isplata sredstva za plaće, materijalne
rashode i programe koja su u Posebnom dijelu Proračuna osigurana ustanovama
Grada, osnovnim školama, vijećima nacionalnih manjina i mjesnim odborima,
izvršava se prijenosom na njihov račun temeljem naloga za prijenos sredstava
koji izdaje pročelnik nadležnog tijela gradske uprave, a supotpisuje pročelnik
Odjela gradske uprave a financije.
Članak
16.
Zahtjev za isplatu sredstava za nabavu roba,
obavljanje usluga i ustupanje radova mora se temeljiti na propisima o javnoj
nabavi.
Članak
17.
Proračunskim korisnicima, kojima se u
Proračunu osiguravaju sredstva za plaće zaposlenih, isplaćivat će se sredstva
za ostala materijalna prava zaposlenih prema njihovim općim aktima do visine
utvrđene tim aktima, kolektivnim ugovorom i osiguranim sredstvima.
Članak
18.
Poglavarstvo Grada utvrđuje visinu bruto
vrijednosti boda za obračun plaća zaposlenih u tijelima gradske uprave.
Poglavarstvo Grada utvrđuje visinu bruto
osnovice za obračun plaća dužnosnika.
Članak
19.
Sredstva za rad političkih stranaka
zastupljenih u Gradskom vijeću, sredstva za rad vijeća nacionalnih manjina,
sredstva za rad Savjeta mladih, naknade troškova za rad osoba izabranih na
određene dužnosti, naknade troškova za rad članova Gradskog vijeća, članova
radnih tijela Gradskog vijeća, naknade troškova i nagrade za rad članova vijeća
nacionalnih manjina te članova kazališnih i upravnih vijeća ustanova u
vlasništvu Grada Rijeke te naknade troškova za rad članova Savjeta mladih,
isplaćivat će se temeljem odluka Gradskog vijeća, po nalogu pročelnika Ureda
Grada.
Članak
20.
Naknade troškova za rad članova kulturnih
vijeća isplaćivat će se temeljem odluke Gradonačelnika, po nalogu pročelnika
Odjela gradske uprave za kulturu.
Članak
21.
Naknade troškova za rad članova vijeća
mjesnih odbora isplaćivat će se temeljem odluke Gradskog vijeća, po nalogu
pročelnika Odjela za gradsku samoupravu i upravu.
Članak
22.
Pogrešno ili više uplaćeni prihodi u
Proračun, vraćaju se uplatiteljima na teret tih prihoda. Pogrešno ili više
uplaćeni prihodi u proračune prethodnih godina, vraćaju se uplatiteljima na
teret rashoda Proračuna.
Rješenje o povratu sredstava donosi Odjel
gradske uprave za financije na temelju dokumentiranog zahtjeva kojeg potpisuje
pročelnik tijela gradske uprave u čijoj nadležnosti je naplata tih prihoda,
odnosno osoba koju on ovlasti.
Članak
23.
Instrumente osiguranja plaćanja, kojima se na
teret Proračuna stvaraju obveze, izdaje Odjel gradske uprave za financije, a
potpisuje gradonačelnik.
Instrumenti osiguranja plaćanja primljeni od
pravnih osoba kao sredstvo osiguranja naplate potraživanja ili izvođenja radova
i usluga, dostavljaju se Odjelu gradske uprave za financije.
Evidenciju izdanih i primljenih instrumenata
osiguranja plaćanja vodi Odjel gradske uprave za financije.
VIII. POVRAT SREDSTAVA U PRORAČUN
Članak
24.
Ako se naknadno utvrdi da je isplata
sredstava iz Proračuna bila nezakonita i /ili neopravdana, proračunski korisnik
mora odmah zahtijevati povrat proračunskih sredstava u Proračun.
IX. PLAĆANJE PREDUJMA
Članak
25.
Plaćanje predujma može se ugovoriti samo u
iznimnim slučajevima i na temelju prethodne suglasnosti Poglavarstva.
Prethodnu suglasnost za plaćanje predujma do
iznosa od 20.000,00 kuna daje Gradonačelnik.
X. UPRAVLJANJE FINANCIJSKOM IMOVINOM
Članak
26.
Raspoloživim novčanim sredstvima na računu
Proračuna upravlja Poglavarstvo.
Raspoloživa novčana sredstva mogu se
oročavati kod poslovne banke ili plasirati drugim pravnim osobama putem
kratkoročnih zajmova poštujući načela sigurnosti i likvidnosti.
Odluku o oročavanju ili davanju kratkoročnih
zajmova donosi Poglavarstvo, a ugovor potpisuje Gradonačelnik.
Prihodi od upravljanja raspoloživim novčanim
sredstvima prihodi su Proračuna.
Novčana sredstva iz stavka 1. ovoga članka
mogu se ulagati samo s povratom do 31. prosinca 2009. godine.
Članak
27.
Odluku o kupnji dionica ili udjela u
trgovačkom društvu, ako su za kupnju osigurana sredstva u Proračunu i ako se
time štiti javni interes, odnosno interes Grada, donosi Gradsko vijeće.
U slučaju da prestane javni interes za
vlasništvo dionica ili udjela u kapitalu trgovačkog društva, Gradsko vijeće
može odlučiti da se dionice odnosno udjeli u kapitalu prodaju, ukoliko to nije
u suprotnosti s posebnim zakonom.
Ostvarena sredstva od prodaje dionica ili
udjela u kapitalu trgovačkog društva mogu se koristiti samo za otplatu duga ili
za nabavu nefinancijske i financijske imovine Grada sukladno Zakonu o
proračunu.
XI. OTPIS DUGOVA
Članak
28.
Uz suglasnost Poglavarstva, Gradonačelnik
može u cijelosti ili djelomično otpisati dug Gradu do visine od 50.000,00 kuna
ako bi troškovi postupka naplate potraživanja bili u nerazmjeru s visinom
potraživanja odnosno zbog drugog opravdanog razloga.
Pod dugom iz stavka 1. ovoga članka ne
podrazumijeva se dug Gradu s naslova obveznih davanja.
XII. UPRAVLJANJE NEFINANCIJSKOM DUGOTRAJNOM
IMOVINOM GRADA
Članak
29.
Nefinancijskom dugotrajnom imovinom Grada
upravljaju tijela gradske uprave te pravne osobe (ustanove i trgovačka društva)
kojih je Grad osnivač.
Upravljanje imovinom iz stavka 1. ovoga članka
podrazumijeva njezino korištenje, održavanje i davanje u zakup.
Pročelnik tijela gradske uprave i čelnik
pravne osobe mora imovinom upravljati brigom dobrog gospodara i voditi popis o
toj imovini u skladu sa zakonom.
Sredstva za održavanje i osiguranje
dugotrajne nefinancijske imovine osiguravaju se u rashodima poslovanja
nadležnih tijela gradske uprave.
Poslove sklapanja ugovora s osiguravateljima
i naplatu šteta obavlja Odjel gradske uprave za financije.
Članak
30.
Knjigovodstvena evidencija nefinancijske
dugotrajne imovine Grada vodi se u Odjelu gradske uprave za financije.
Pročelnici tijela gradske uprave te čelnici
pravnih osoba koji upravljaju imovinom Grada dužni su Odjelu gradske uprave za
financije dostaviti podatke o svakoj poslovnoj promjeni na imovini kojom
upravljaju.
XIII. ZADUŽIVANJE I DAVANJE JAMSTAVA
Članak
31.
Tekuće otplate glavnice duga Grada, iskazane
u Računu financiranja Proračuna u iznosu od 22.614.300,00 kuna te pripadajuće
kamate u iznosu od 14.375.400,00 kuna, iskazane u Razdjelu 08 Odjel gradske
uprave za financije i Razdjelu 02 Odjel gradske uprave za komunalni sustav,
imaju u izvršavanju Proračuna prednost pred svim ostalim izdacima.
Pravna osoba u većinskom izravnom ili
neizravnom vlasništvu Grada i javna ustanova čiji je osnivač Grad, može se
zadužiti za investiciju i uz suglasnost Grada, sukladno pozitivnim propisima.
Grad može dati jamstvo za ispunjenje obveza
pravnoj osobi i javnoj ustanovi iz stavka 2. ovog članka sukladno
pozitivnim propisima. Dana
jamstva uključuju se u opseg zaduženja Grada.
Zahtjev za izdavanje suglasnosti za zaduženje
i/ili davanje jamstva podnosi odgovorna osoba prave osobe ili javne ustanove
putem nadležnog tijela gradske uprave, uz suglasnost Odjela gradske uprave za
financije. Zahtjevu se prilažu obrazloženje kapitalnog projekta, usvojen
financijski plan, dokaz o završenom postupku odabira najpovoljnije ponude za
nabavu financijskih sredstava, nacrt ugovora ili pismo namjere banke s uvjetima
kreditiranja te plan otplate sa svim navedenim troškovima (naknade i kamate).
XIV. PRIMJENA PRORAČUNSKOG RAČUNOVODSTVA,
FINANCIJSKO RAČUNOVODSTVENA KONTROLA I ZVJEŠTAVANJE
Članak
32.
Proračun i proračunski korisnici - ustanove
Grada, osnovne škole i mjesni odbori primjenjuju sustav proračunskog
računovodstva.
Tijela gradske uprave koja su proračunski
odgovorna za korisnike iz stavka 1. ovoga članka obvezna su prikupiti,
uskladiti i konsolidirati njihova polugodišnja i godišnja izvješća, te ih
dostaviti Odjelu gradske uprave za financije.
Članak
33.
Kontrola poslovnih postupaka u pripremi i
izvršavanju proračuna, upravljanje gradskim dugom i gotovinom, praćenje primjene
financijskih propisa, praćenje nastanka obveza, praćenje primjene sustava
proračunskog računovodstva te poslovi financijskog izvješćivanja, obavljaju se
u Odjelu gradske uprave za financije.
Svi korisnici proračunskih sredstava obvezni
su Odjelu gradske uprave za financije dati sve potrebne podatke, isprave i
izvješća koja se od njih traže.
Članak
34.
Odjel gradske uprave za financije podnosi
Poglavarstvu polugodišnji izvještaj o izvršenju Proračuna.
Polugodišnji izvještaj o izvršenju Proračuna
i godišnji obračun Proračuna dostavlja se Poglavarstvu i Gradskom vijeću u
rokovima propisanim Zakonom o proračunu.
Proračunski korisnici - ustanove Grada,
osnovne škole i mjesni odbori dužni su dostaviti godišnji izvještaj o
poslovanju (ostvarenje financijskog plana i izvještaj o radu) nadležnom tijelu
gradske uprave, najkasnije u roku od mjesec dana od isteka roka za predaju
godišnjih financijskih izvještaja utvrđenog Pravilnikom o financijskom
izvještavanju u proračunskom računovodstvu (»Narodne novine« broj 27/ 05 i
2/07).
Trgovačko društvo kojeg je Grad osnivač ili
većinski vlasnik dužno je dostaviti godišnji izvještaj o poslovanju (ostvarenje
financijskog plana i izvještaj o radu) nadležnom tijelu gradske uprave,
najkasnije u roku mjesec dana od isteka roka za predaju godišnjeg financijskog
izvještaja utvrđenog Zakonom o računovodstvu (»Narodne novine« broj 109/07).
Izvještaj o poslovanju (ostvarenje
financijskog plana i izvještaj o radu) mora sadržavati prijedlog korištenja
neutrošenih sredstava, odnosno prijedlog pokrića gubitka poslovanja.
Nadležno tijelo gradske uprave dužno je
izvještaj o poslovanju proračunskih korisnika odnosno trgovačkog društva
dostaviti Poglavarstvu u daljnjem roku od mjesec dana od isteka roka iz stavka
3. i 4. ovog članka.
Članak
35.
Proračunski korisnici - ustanove Grada,
osnovne škole i mjesni odbori dužni su dostaviti polugodišnje i godišnje
financijske izvještaje nadležnom tijelu gradske uprave.
Nadležno tijelo gradske uprave konsolidira
financijske izvještaje iz stavka 1.ovoga članka za pojedine korisnike i
dostavlja ga Odjelu gradske uprave za financije.
Odjel gradske uprave za financije izrađuje
konsolidirani polugodišnji i godišnji financijski izvještaj za Proračun i
proračunske korisnike i dostavlja ga Ministarstvu financija u roku utvrđenom
Pravilnikom iz članka 34. stavak 3. ove Odluke.
XV. URAVNOTEŽENJE PRORAČUNA I PRERASPODJELA
SREDSTAVA PRORAČUNA
Članak
36.
Ako tijekom godine dođe do povećanja rashoda
i/ili izdataka odnosno smanjenja prihoda i/ili primitaka Poglavarstvo može
poduzeti mjere za uravnoteženje Proračuna propisane Zakonom.
Ako se primjenom privremenih mjera ne
uravnoteži Proračun, njegovo uravnoteženje, odnosno preraspodjelu sredstava
između proračunskih korisnika, utvrdit će Gradsko vijeće izmjenama i dopunama
Proračuna.
Članak
37.
Poglavarstvo može odobriti preraspodjelu
sredstava unutar pojedinog razdjela i između pojedinih razdjela na prijedlog
pročelnika tijela gradske uprave uz prethodno pribavljeno mišljenje Odjela
gradske uprave za financije, s tim da umanjenje pojedine pozicije rashoda ne
može biti veće od 5% sredstava utvrđenih na poziciji rashoda koja se umanjuje.
O izvršenim preraspodjelama Poglavarstvo je
dužno polugodišnje izvijestiti Gradsko vijeće.
Članak
38.
Proračun se izvršava od 1. siječnja do 31.
prosinca 2009. godine.
Samo naplaćeni prihodi u kalendarskoj godini
priznaju se kao prihodi Proračuna za 2009. godinu.
Rashodi poslovanja za koje je nastala obveza
u 2009. godini rashodi su Proračuna za 2009. godinu, neovisno o plaćanju.
O namjeni viška prihoda iz prethodne godine
odlučuje Gradsko vijeće.
XVI. ZAVRŠNA ODREDBA
Članak
39.
Ova Odluka objavit će se u »Službenim
novinama Primorsko-goranske županije«, a stupa na snagu 1. siječnja 2009.
godine.
Klasa: 021-05/08-01/176
Ur. broj: 2170-01-10-08-2
Rijeka, 18. prosinca 2008.
GRADSKO
VIJEĆE GRADA RIJEKE
Predsjednica
Gradskog vijeća
Dorotea Pešić-Bukovac, v.r.