32.
Temeljem odredbe članka 16. Zakona o
proračunu (»Narodne novine« broj 87/08) te članka 23. Statuta Općine Čavle
(»Službene novine PGŽ« broj 22/01 i 3/06), Općinsko vijeće Općine Čavle, na
sjednici održanoj 27. studenoga 2008. godine, donijelo je
ODLUKU
o izvršavanju Proračuna Općine Čavle
za 2009. godinu
I. OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Ovom se Odlukom uređuje struktura prihoda i
primitaka, rashoda i izdataka Općinskog proračuna Općine Čavle (u daljnjem
tekstu: Proračun), njegovo izvršavanje, opseg zaduživanja, upravljanje
financijskom i nefinancijskom imovinom, prava i obveze korisnika proračunskih
sredstava, ovlasti Općinskog poglavarstva i Općinskog načelnika te druga
pitanja vezana za izvršavanje Proračuna Općine Čavle.
Članak
2.
Proračun se sastoji od Općeg i Posebnog
dijela te Plana razvojnih programa.
Opći dio Proračuna sadrži Račun prihoda i
rashoda.
U Računu prihoda i rashoda iskazani su svi
porezni i neporezni prihodi, te prihodi od općinske nefinancijske imovine.
Posebni dio Proračuna sastoji se od Plana
rashoda i izdataka proračunskih korisnika iskazanih po vrstama, raspoređenih u
programe koji se sastoje od aktivnosti i projekata.
U Planu razvojnih programa iskazani su
planirani rashodi Proračuna za nefinancijsku imovinu (investicije), kapitalne
pomoći i donacije za razdoblje 2009.-2011. godina, razrađeni po pojedinim
programima, korisnicima, po godinama u kojima će rashodi za programe teretiti
proračune sljedećih godina i po izvorima prihoda za cjelovitu izvedbu programa.
Članak
3.
Sredstva za rashode i izdatke korisnika
proračuna osiguravaju se proračunskim korisnicima i to: tijelima općinske uprave,
ustanovama kojima je Općina osnivač, te ostalim korisnicima koji su u njegovu
posebnom dijelu određeni za nositelje sredstava.
II. IZVRŠAVANJE PRORAČUNA
Članak
4.
Proračunska sredstva koristiti će se samo za
namjene koje su određene Proračunom.
Korisnici mogu preuzeti obveze na teret
Proračuna samo za namjene utvrđene u Posebnom dijelu Proračuna.
Rashodi i izdaci proračuna koji se
financiraju iz namjenskih prihoda i primitaka, te iz prihoda od pomoći
izvršavati će se do iznosa naplaćenih prihoda i primitaka za te namjene.
Iznimno od odredbe stavka 3 ovog članka,
Općinsko poglavarstvo može odlučiti da se pojedini rashodi i izdaci pokrivaju i
na teret ostalih proračunskih prihoda, a najviše do visine planiranih iznosa.
Članak
5.
Proračun se izvršava na temelju mjesečnih
proračunskih dodjela, a u skladu s raspoloživim sredstvima.
Proračunski korisnici - ustanove Općine za
koje su sredstva planirana, obvezni su dostaviti tijelima općinske uprave svoje
financijske planove izrađene po mjesecima za cijelu godinu u roku od 15 dana od
dana donošenja Proračuna.
Članak
6.
Za izvršavanje Proračuna odgovorno je
Općinsko poglavarstvo.
Nalogodavac i odgovorna osoba za izvršavanje
proračuna u cijelini je Općinski načelnik.
Članovi Općinskog poglavarstva nalogodavci su
za izvršavanje svog dijela Proračuna i odgovorni su za zakonito, učinkovito i
ekonomično raspolaganje raspoređenim sredstvima u Proračunu.
Općinska uprava odgovorna je za prikupljanje
proračunskih prihoda i za potpunu i pravodobnu naplatu prihoda na računu
Proračuna u skladu sa zakonima i propisima, te za izvršavanje svih rashoda
sukladno namjenama i iznosima utvrđenim u posebnom dijelu proračuna.
Članak
7.
Općinsko Poglavarstvo je obvezno izvještavati
Vijeće o izvršenju Proračuna svaka tri mjeseca i to za razdoblja:
- od 1. siječnja do 31. ožujka;
- od 1. siječnja do 30. lipnja;
- od 1. siječnja do 30. rujna;
- od 1. siječnja do 31. prosinca,
a sukladno Pravilniku o financijskom
izvješćivanju u proračunskom računovodstvu.
III. PRORAČUNSKA ZALIHA
Članak
8.
U Proračunu su planirana sredstva Proračunske
zalihe u iznosu 280.000,00 kn.
O korištenju sredstava Proračunske zalihe do
pojedinačnog iznosa do 10.000,00 kn odlučuje Općinski načelnik.
O korištenju sredstava Proračunske zalihe
iznad pojedinačnog iznosa iz stavka 2. ovog članka odlučuje Općinsko
poglavarstvo.
Članak
9.
Općinski načelnik mjesečno izvještava
Općinsko poglavarstvo o korištenju proračunske zalihe iz članka 8. ove Odluke.
Općinsko poglavarstvo je obvezno polugodišnje
izvjestiti Općinsko vijeće o korištenju sredstava proračunske zalihe iz članka
8. ove Odluke.
Sredstva proračunske zalihe koriste se za
namjene propisane zakonom.
IV. PRIHODI PRORAČUNA
Članak
10.
Prihodi što ih općinska uprava ostvari obavljanjem
djelatnosti, prihod su Proračuna i uplaćuju se na račun Proračuna.
Prihod s osnova kamata po tražbinama općinske
uprave uplaćuju se u proračun.
V. NAMJENSKI PRIHODI
Članak
11.
Prihodi koje se ostvare iz donacija, po
posebnim propisima i iz drugih izvora namjenski su prihodi Proračuna.
Prihodi navedeni u stavku 1 ovog članka mogu
se koristiti isključivo za utvrđene namjene.
Namjenski prihodi koji ne budu iskorišteni u
ovoj proračunskoj godini prenose se u narednu proračunsku godinu i koriste se
za iste namjene za koje su bili utvrđeni u Posebnom dijelu Proračuna za ovu
proračunsku godinu.
Proračunski korisnici obvezni su o ostvarenim
vlastitim prihodima tromjesečno izvještavati nadležna tijela općinske uprave.
VI. TROŠENJE PRORAČUNSKIH SREDSTAVA
Članak
12.
Svaki rashod i izdatak iz proračuna mora se
temeljiti na vjerodostojnoj knjigovodstvenog ispravi kojom se dokazuje obveza
plaćanja.
Član Općinskog poglavarstva, odnosno osoba na
koju je to pravo preneseno, mora prije isplate provjeriti i potvrditi potpisom
pravni temelj i visinu obveze koja proizlazi iz knjigovodstvene isprave.
Članak
13.
Zahtjev za isplatu sredstava za nabavu roba,
obavljanje usluga i ustupanje radova mora se temeljiti na propisima o javnoj
nabavi.
Članak
14.
Proračunskim korisnicima, kojima se u
Proračunu osiguravaju sredstva za plaće zaposlenih, isplaćivat će se sredstva
za ostala materijalna prava zaposlenih prema njihovim
općim aktima do visine
utvrđene tim aktima, kolektivnim ugovorom i osiguranim sredstvima, a izvršava
se prijenosom na njihov račun.
Članak
15.
Sredstva za rad političkih stranaka u
Općinskom vijeću, naknade troškova za rad osoba izabranih na određene dužnosti,
naknade troškova za rad Općinskog vijeća, članova radnih tijela Općinskog
vijeća isplaćivati će se temeljem odluke Općinskog vijeća.
Članak
16.
Pogrešno ili više uplaćeni prihodi u
Proračun, vraćaju se uplatiteljima na teret tih prihoda.
Pogrešno ili više uplaćeni prihodi u Proračun
prethodnih godina, vraćaju se uplatiteljima na teret rashoda Proračuna.
Rješenja o povratu sredstava donosi Općinsko
poglavarstvo na temelju dokumentiranog zahtjeva.
Članak
17.
Instrumente osiguranja plaćanje, kojima se na
teret Proračuna stvaraju obveze, izdaje upravni odjel, a potpisuje Općinski
načelnik.
Instrumenti osiguranja plaćanja primljeni od
pravnih osoba, kao sredstvo osiguranja naplate potraživanja ili izvođenja radova
i usluga dostavljaju se upravnom odjelu - financije.
VII. POVRAT SREDSTAVA U PRORAČUN
Članak
18.
Ako se naknadno utvrdi da je isplata iz
Proračuna bila nezakonita i/ili neopravdana potrebno je odmah zahtjevati povrat
proračunskih sredstava u Proračun.
VIII. PLAĆANJE PREDUJMA
Članak
19.
Plaćanje predujma može se ugovoriti samo u
iznimnim slučajevima i temeljem prethodne suglasnosti Općinskog poglavarstva.
IX. UPRAVLJANJE OPĆINSKOM IMOVINOM
Članak
20.
Raspoloživim novčanim sredstvima na računu
Proračuna upravlja Općinsko poglavarstvo.
Raspoloživa novčana sredstva mogu se
oročavati kod poslovnih banaka ili plasirati drugim pravnim osobama putem
kratkoročnih zajmova poštujući načelo sigurnosti i likvidnosti.
Odluku o oročavanju ili davanju kratkoročnih
zajmova donosi Općinsko poglavarstvo, a ugovor potpisuje Općinski načelnik.
Prihod od upravljanja raspoloživim novčanim
sredstvima prihod su Proračuna.
X. OTPIS DUGOVA
Članak
21.
Općinsko poglavarstvo može u cijelosti ili
djelomično otpisati dug prema općini, ako bi troškovi postupka naplate
potraživanja bili u nerazmjeru s visinom potraživanja.
Pod dugom iz stavka 1 ovog članka ne
podrazumjeva se dug prema Općini s naslova javnih davanja.
XI. UPRAVLJANJE NEFINANCIJSKOM DUGOTRAJNOM
IMOVINOM OPĆINE
Članak
22.
Općinska uprava upravlja nefinancijskom
dugotrajnom imovinom Općine.
Upravljanje imovinom iz stavka 1. ovog članka
podrazumjeva njezino korištenje, održavanje i davanje u zakup.
Imovinom se mora upravljati brigom dobrog
gospodara i voditi popis o toj imovini sukladno zakonu.
Sredstva za održavanje i osiguranje
dugotrajne nefinancijske imovine osiguravaju se u rashodima poslovanja.
Članak
23.
Knjigovodstvena evidencija nefinancijske
dugotrajne imovine Općine vodi se u upravnom odjelu - financije.
Sve poslovne promjene na nefinancijskoj
dugotrajnoj imovini potrebno je evidentirati u roku od 30 dana od dana nastanka
promjene.
XII. ZADUŽIVANJE I DAVANJE JAMSTVA
Članak
24.
Za realizaciju višegodišnjih kapitalnih
projekata utvrđenih Planom razvojnih programa Općina se može zadužiti sukladno
zakonskim propisima.
U 2008. godini skopljen je Ugovor o kreditu s
Hrvatskom bankom za obnovu i razvoj na iznos od 20.000.000 kuna. Korištenje
kredita prenosi se u 2009. godinu u iznosu od 10.000.000 kuna. U Proračunu za
2009. godinu osigurana su sredstva za interkalarnu kamatu u iznosu od 523.000
kuna.
Pravna osoba u većinskom izravnom ili
neizravnom vlasništvu Općine može se zadužiti samo uz suglasnost Općinskog
poglavarstva sukladno pozitivnim zakonskim propisima i općim aktima Općine.
Općina može dati jamstvo za ispunjenje obveza
pravnoj osobi iz stavka 2 ovog članka sukladno pozitivnim zakonskim propisima i
Odluci Općinskog poglavarstva. Dana jamstva uključuju se u opseg zaduženja
Općine.
XIII. PRIMJENA PRORAČUNSKOG RAČUNOVODSTVA I
FINANCIJSKO RAČUNOVODSTVENA KONTROLA
Članak
25.
Proračun i proračunski korisnici primjenjuju
sustav proračunskog računovodstva.
Tijela općinske uprave koja su proračunski
odgovorna za korisnike iz stavke 1. ovoga članka obvezna su prikupiti,
uskladiti i konsolidirati njihova tromjesečna, polugodišnja i godišnja izvješća
te ih dostaviti Odjelu općinske uprave za financije.
Članak
26.
Kontrola poslovnih postupaka u pripremi i
izvršavanju proračuna, upravljanje općinskim dugom i gotovinom, praćenje
primjene financijskih propisa, praćenje nastanka obveza, praćenje primjene
sustava proračunskog računovodstva te poslovi financijskog izvješćivanja,
obavljati će se u Odjelu općinske uprave za financije.
Svi korisnici proračunskih sredstava obvezni
su Odjelu općinske uprave za financije dati sve potrebne podatke, isprave i
izvješća koja se od njih traže.
Ako se prilikom obavljanja kontrole utvrdi da
su sredstva bila korištena protivno zakonu ili Proračunu, Odjel općinske uprave
za financije o tome će izvijestiti načelnika.
XIV. URAVNOTEŽENJE PRORAČUNA I PRERASPODJELA
SREDSTAVA PRORAČUNA
Članak
27.
Ako tijekom godine dođe do povećanja rashoda
ili izdataka odnosno smanjenja prihoda i primitaka Općinsko poglavarstvo može
poduzeti mjere za uravnoteženje Proračuna propisane zakonom.
Ako se primjenom privremenih mjera ne
uravnoteži Proračun, njegovo uravnoteženje utvrditi će Općinsko vijeće
izmjenama i dopunama Proračuna.
Članak
28.
Općinsko poglavarstvo može odobriti
preraspodjelu sredstava unutar pojedinih razdjela i između pojedinih razdjela,
s tim da umanjenje pojedine pozicije ne može biti veće od 5% sredstava
utvrđenih na poziciji koja se umanjuje.
O izvršenim preraspodjelama Općinsko
poglavarstvo je dužno polugodišnje izvjestiti Općinsko vijeće.
Članak
29.
Proračun se izvršava od 1. siječnja do 31.
prosinca 2009. godine.
Samo naplaćeni prihodi u kalendarskoj godini
priznaju se kao prihod Proračuna za 2009. godinu.
Rashodi poslovanja za koje je nastala obveza
u 2009. godini rashodi su Proračuna za 2009. godinu, neovisno o plaćanju.
O namjeni viška prihoda iz prethodne godine
odlučuje Općinsko vijeće prilikom donošenja godišnjeg obračuna Proračuna za
2008. godinu.
XV. ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
31.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana
objave u »Službenim novinama PGŽ«, a primjenjuje se od 1. siječnja 2009.
godine.
Klasa: 021-05/08-01/9
Ur. broj: 2170-03-08-01-5
Čavle, 27. studenoga 2008.
OPĆINSKO
VIJEĆE OPĆINE ČAVLE
Predsjednik
Općinskog vijeća
Josip Čargonja, v.r.