69.
Na temelju članka 6. stavka 1. Zakona o
proračunu (»Narodne novine« broj 96/03) i članka 36. i 94. Statuta Grada
Opatije (»Službene novine PGŽ« broj 23/01, 8/06 i 18/06 pročišćeni tekst i
12/08) Gradsko vijeće Grada Opatije, na sjednici održanoj 27. studenoga 2008.
godine donosi
ODLUKU
o izvršavanju Proračuna Grada Opatije
za 2009. godinu
I. OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Ovom Odlukom uređuje se struktura prihoda i
primitaka te rashoda i izdataka Proračuna, njegovo izvršavanje, opseg
zaduživanja i jamstva, upravljanje financijskom i nefinancijskom imovinom,
prava i obveze proračunskih korisnika, ovlasti Poglavarstva i predsjednika
Poglavarstva, te druga pitanja u izvršavanju Proračuna.
Članak
2.
Proračun se sastoji od općeg i posebnog
dijela te planova razvojnih programa.
Opći dio Proračuna čini A. Račun prihoda i
rashoda, B. Raspoloživa sredstva iz prethodne godine i C. Račun financiranja.
Račun prihoda i rashoda sastoji se od
poreznih i neporeznih prihoda kojima se financiraju rashodi utvrđeni za
financiranje javnih potreba na razini Grada na temelju zakonskih i drugih
propisa.
Raspoloživa sredstva iz prethodne godine čine
više ostvareni prihodi i neutrošeni rashodi u prethodnoj godini.
U Računu financiranja iskazuju se primici od
financijske imovine i primljeni krediti i zajmovi te izdaci za financijsku
imovinu i otplatu zajmova i kredita.
Posebni dio Proračuna sastoji se od Plana
rashoda i izdataka proračunskih korisnika raspoređenih u tekuće i razvojne
programe za tekuću proračunsku godinu.
Planovi razvojnih programa su razvojni
programi proračunskih korisnika.
Plan razvojnih programa iskazuje planirane
rashode Proračuna za nefinancijsku imovinu (investicije), kapitalne pomoći i
donacije u sljedeće tri godine, a usklađuje se svake godine.
Članak
3.
Ako se tijekom godine usvoje zakoni i drugi
propisi na osnovi kojih nastaju nove obveze za Proračun, sredstva će se
osigurati u Proračunu za sljedeću proračunsku godinu u skladu s trogodišnjim
fiskalnim projekcijama i mogućnostima.
II. IZVRŠAVANJE PRORAČUNA
Članak
4.
Ako se u tijeku proračunske godine zbog
nastanka novih obveza za Proračun ili zbog promjena gospodarskih kretanja
povećaju rashodi ili izdaci, odnosno smanje prihodi ili primici Proračuna,
Poglavarstvo može obustaviti izvršavanje pojedinih rashoda ili izdataka najviše
45 dana.
Poglavarstvo donosi privremene mjere
obustave. Ako se za vrijeme provođenja mjera privremene obustave izvršavanja
Proračuna, Proračun ne može uravnotežiti, Poglavarstvo mora najkasnije u roku
od 15 dana prije isteka roka za privremenu obustavu izvršavanja Proračuna
predložiti izmjene i dopune Proračuna, kojima se ponovno uravnotežuju prihodi i
primici odnosno rashodi i izdaci Proračuna.
Članak
5.
Plaćanje preuzetih obveza po ugovorima, koje
dospijevaju u slijedećim godinama mora se kao obveza uključiti u godinu u kojoj
obveza dospijeva.
Članak
6.
Plaćanje predujma moguće je samo iznimno i na
temelju prethodne suglasnosti Poglavarstva.
Članak
7.
Predsjednik Poglavarstva odobrava
preraspodjelu sredstava na proračunskim stavkama kod proračunskih korisnika ili
između proračunskih korisnika najviše do 5% rashoda i izdataka na stavci koja
se umanjuje.
Članak
8.
Proračunska zaliha osigurava se u iznosu od
630.000,00 kn i koristit će se za zakonski utvrđene namjene. O korištenju
sredstava proračunske zalihe odlučuje Gradonačelnik, koji je obvezan svaki
mjesec izvijestiti Poglavarstvo o korištenju iste.
Poglavarstvo je obvezno polugodišnje
izvijestiti Gradsko vijeće o korištenju proračunske zalihe.
Članak
9.
Za potrebe mjesnih odbora osiguravaju se
sredstva u visini 949.500,00 kn, te svakom mjesnom odboru pripada 63.300,00 kn,
koje je dužan rasporediti svojim financijskim planom za materijalne troškove
(npr. struja, voda, telefon, grijanje itd.), i ostale materijalne troškove u
iznosu od 13.300,00 kn i za komunalne akcije u iznosu od 50.000,00 kn.
Za potrebe pojedinih mjesnih odbora
osiguravaju se sredstva za manifestacije, iskazane u razdjelu - 001 Ured Grada,
Glava 00104 - Mjesni odbori, Glavni program CO3 - Aktivnosti mjesnih odbora,
Program 0302 - Manifestacije mjesnih odbora, u ukupnom iznosu od 111.000 kuna.
Iznimno se do 20% sredstava namjenjenih za
komunalne akcije uz prethodnu suglasnost Poglavarstva mogu preusmjeriti u
ostale programe.
Članak
10.
Prihodi Proračuna ubiru se i uplaćuju u
Proračun u skladu sa Zakonom i drugim propisima neovisno o visini prihoda
planiranih u Proračunu.
Članak
11.
Prihodi koje ostvaruju tijela gradske uprave
obavljanjem vlastite djelatnosti sastavni su dio prihoda Proračuna.
Proračunski korisnici odgovorni su za naplatu
vlastitih prihoda i primitaka kao i za izvršavanje svih rashoda i izdataka u
skladu s namjenama.
Sredstva drugih jedinica lokalne samouprave,
na području kojih proračunski korisnici obavljaju djelatnost, prenose se kao
tekuće i kapitalne pomoći za programe proračunskih korisnika u Proračun Grada.
Ostali prihodi proračunskih korisnika ne uplaćuju se u Proračun Grada.
Članak
12.
Isplata sredstava za decentralizirane
funkcije osnovnog školstva i vatrogastva izvršavat će se na razini 2008. godine
do donošenja Odluke Vlade o minimalnim financijskim
standardima za decentralizirane
funkcije osnovno školstva i vatrogastva za 2009. godinu.
Članak
13.
Proračunskim korisnicima ne osiguravaju se
sredstva za amortizaciju zgrada i opreme za 2009. godinu.
III. UPRAVLJANJE FINANCIJSKOM I
NEFINANCIJSKOM IMOVINOM
Članak
14.
Raspoloživim novčanim sredstvima na računu
Proračuna upravlja Poglavarstvo.
Novčana sredstva iz stavka 1. ovog članka
mogu se polagati u poslovnu banku, poštujući načela sigurnosti i likvidnosti.
Odluku o izboru banke donosi Poglavarstvo.
Ustanovama i društvima u vlasništvu Grada,
kao i turističkim zajednicama Grada, Poglavarstvo može iz likvidnih sredstava
Proračuna odobriti kratkoročnu pozajmicu uz kamatu u visini eskontne stope.
Članak
15.
U slučaju da prestane javni interes za
vlasništvo dionica ili udjela u kapitalu pravnih osoba Gradsko vijeće na
prijedlog Poglavarstva može odlučiti da se dionice odnosno udjeli u kapitalu
prodaju ako to nije u suprotnosti s posebnim zakonom. Ostvarena sredstva od
prodaje udjela i uloga u kapitalu koriste se samo za otplatu duga u Računu
financiranja ili za nabavku nefinancijske i financijske imovine, ukoliko se
spomenuta sredstva ostvare u iznosu većem od potrebnog za otplatu duga.
Članak
16.
Uz suglasnost Poglavarstva predsjednik
Poglavarstva može otpisati ili djelomično otpisati potraživanja ukoliko bi
troškovi postupka naplate potraživanja bili u nesrazmjeru s visinom
potraživanja.
Članak
17.
Za stjecanje imovine bez naknade potrebna je
prethodna suglasnost Poglavarstva ukoliko bi takvo stjecanje prouzročilo veće
troškove za Proračun Grada.
Članak
18.
Nefinancijska dugotrajna imovina mora se
osigurati ako postoji zakonska obveza ili o drugim okolnostima odlučuje sam
korisnik poštujući načela učinkovitosti i ekonomičnosti raspolaganja
proračunskim sredstvima, jer se u protivnom nadoknada za štetu nastala na
neosiguranoj nefinancijskoj imovini isplaćuje iz Proračuna.
IV. ZADUŽIVANJE I JAMSTVA
Članak
19.
Grad se može zaduživati uzimanjem kredita ili
izdavanjem vrijednosnih papira, uz prethodnu suglasnost Vlade.
Ukupna godišnja obveza Grada može iznositi
najviše do 20% ostvarenih prihoda u godini koja prethodi godini u kojoj se
zadužuje, a u iznos ukupne godišnje obveze uključena su i dana jamstva kao i
neplaćene obveze iz prethodnih godina.
Tekuće otplate glavnice kreditnog zaduženja
Grada iskazane su u Računu financiranja Proračuna za 2009. godinu u iznosu od
1.565.000,00 kn, te pripadajuće kamate u iznosu od 92.000,00 kn, iskazane u
razdjelu - 002 Upravni odjel za financije i društvene djelatnosti, Glava 00203-
Financije i gospodarstvo, Glavni program M17 - Financije, Program 1701 -
Otplate kredita.
Članak
20.
Pravna osoba u većinskom vlasništvu Grada kao
i ustanova čiji je osnivač Grad može se zaduživati samo uz suglasnost
Poglavarstva.
Poglavarstvo Grada također može davati jamstvo
pravnoj osobi u većinskom vlasništvu Grada kao i ustanovi čiji je osnivač.
Ugovore o jamstvu sklapa predsjednik
Poglavarstva.
V. PRAVA I OBVEZE PRORAČUNSKIH KORISNIKA
Članak
21.
Čelnik proračunskog korisnika odgovoran je za
planiranje i izvršavanje dijela Proračuna (razdjela). Odgovoran je za
zakonitost, svrhovitost, učinkovitost i za ekonomično raspolaganje proračunskim
sredstvima. Također je odgovoran za preuzimanje obveza, izdavanje naloga za
plaćanje te za izdavanje naloga za naplatu u korist proračunskih sredstava.
Čelnik proračunskog korisnika može određena prava unutarnjim propisima u skladu
sa Zakonom prenijeti na druge osobe.
Članak
22.
Računopolagač proračunskog korisnika
odgovoran je za zakonito izvršavanje naloga nalogodavca.
Čelnik proračunskog korisnika odgovoran je za
zakonito i svrhovito trošenje javnog novca za namjene utvrđene Proračunom i
financijskim planom.
Članak
23.
Proračunski korisnici dostavljaju
polugodišnje izvještaje koji zajedno sa polugodišnjim izvještajem Proračuna
čine konsolidirani financijski izvještaj koji se zajedno sa polugodišnjim
obračunom Proračuna dostavlja Poglavarstvu do kraja srpnja mjeseca tekuće
godine. Poglavarstvo polugodišnji izvještaj o izvršenju Proračuna upućuje na
usvajanje Gradskom vijeću do 5. kolovoza tekuće proračunske godine.
Članak
24.
Proračunski korisnik dostavlja godišnji
obračun svog financijskog plana nadležnom upravnom tijelu Grada do 28. veljače
tekuće godine za prethodnu godinu. Godišnji financijski planovi proračunskih
korisinika konsolidirani na razini upravnog odjela i nacrt godišnjeg obračuna
Proračuna dostavlja se Poglavarstvu do 31. ožujka tekuće godine. Prijedlog
godišnjeg obračuna Proračuna dostavlja se Gradskom vijeću na usvajanje do 1.
lipnja tekuće godine.
Poglavarstvo Grada prijedlog godišnjeg
obračuna Proračuna dostavlja Ministarstvu financija i Državnom uredu za
reviziju do 31. ožujka tekuće godine, odnosno 15 dana nakon što ga usvoji
Gradsko vijeće o tome izvještava Ministarstvo financija.
VI. NADZOR PRORAČUNSKIH KORISNIKA
Članak
25.
Unutarnja revizija proračunskog korisnika
tijelo je koje neovisno i objektivno utvrđuje ostvarivanje cjelovitih zadaća i
funkcija proračunskih korisnika, upozorava na nepravilnosti i neusklađenost sa
zakonskim i drugim propisima kojima je utvrđeno njihovo poslovanje te predlaže
mjere za njihovo otklanjanje i mjere za unapređenje poslovanja proračunskog
korisnika.
VII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
26.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana
objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«, a primjenjuje se od
1. siječnja 2009. godine.
Klasa: 011-01/08-01/14
Ur. broj: 2156/01-01-08-1
Opatija, 27. studenoga 2008.
GRADSKO
VIJEĆE GRADA OPATIJE
Predsjednik
Gradskog
vijeća
Adriano
Požarić, v. r.