62.
Temeljem članka 28. Zakona o komunalnom
gospodarstvu (»Narodne novine« broj 26/03 - pročišćeni tekst, 82/ 04, 110/04 i
178/04) i članka 36. Statuta Grada Opatije (»Službene novine Primorsko-goranske
županije«, broj 23/01, 8/06, 18/06 - pročišćeni tekst i 12/08), Gradsko vijeće
Grada Opatije, na sjednici održanoj dana 27. studenog 2008. godine donijelo je
GODIŠNJI
PROGRAM
održavanja komunalne infrastrukture za 2009. godinu
A. OPĆE ODREDBE
1. Ovim Programom utvrđuju se izvori i
namjena sredstava za održavanje komunalne infrastrukture.
U smislu ovog Programa, pojam održavanje
komunalne infrastrukture obuhvaća redovno i pojačano održavanje komunalne
infrastrukture u sljedećim programima:
1. odvodnju atmosferskih voda,
2. održavanje čistoće javnih površina,
3. održavanje javnih površina,
4. održavanje nerazvrstanih cesta,
5. održavanje groblja,
6. javnu rasvjetu,
7. održavanje pomorskog dobra,
8. sufinanciranje komunalnih akcija mjesnih
odbora i
9. hitne intervencije i ostale obveze.
2. Sredstva za ostvarenje ovog Programa čine:
Program Program Ind.
2008. 2009.
1.prihodi od
komunalne naknade 14.000.000,00 15.500.000,00 110,7
2.sredstva Proračuna za
održav. kom. infrastrukture 10.259.992,00 6.180.110,00 60,2
UKUPNO PRIHODI 24.259.992,00 21.680.110,00
89,4
3. Sredstva iz točke 2. ovog programa
raspoređuju se za održavanja komunalne infrastrukture, a prema opisu i opsegu
poslova održavanja i procijenjenoj visini troškova po pojedinim djelatnostima
utvrđenim ovim programom.
Raspored i namjena sredstava održavanja
komunalne infrastrukture po pojedinim djelatnostima za 2009. godinu dan je u
priloženoj tabeli br. 1. za redovno održavanje i u tabeli br. 2 za pojačano
održavanje.
Opis i opseg poslova redovnog održavanja po
pojedinim djelatnostima dan je u glavi B1. ovog programa, a za pojačano
održavanje popis poslova opisan je u glavi B2.
4. Terminski plan izvođenja radova po ovom programu,
sukladno osiguranim sredstvima, utvrđuje Upravni odjel za komunalni sustav i
zaštitu okoliša.
B. OPIS I OPSEG POSLOVA ODRŽAVANJA KOMUNALNE
INFRASTRUKTURE
B1. REDOVNO ODRŽAVANJE UREĐAJA I OBJEKATA
KOMUNALNE INFRASTRUKTURE
1. Odvodnja atmosferskih voda
Sustav za odvodnju atmosferskih voda čine
oborinski kanali, kanalske rešetke, taložnice, pjeskolovi i slivnici koji se
održavaju na nerazvrstanim cestama i na zelenim površinama. Redovno održavanje
svodi se na periodično čišćenje u zavisnosti od lokacije, te intervencije u
slučaju začepljenja tih uređaja.
Predvina se redovita kontrola i čišćenje svih
kanala oborinske kanalizacije, kao i pripadajućih slivnika, taložnika i
pjeskolova, a prema dinamici koju će utvrditi Upravni odjel za komunalni sustav
i zaštitu okoliša Grada:
1.1 Čišćenje slivnika na javnim površinama:
2.020 kom, kao i tekuće održavanje objekata odvodnje i otklanjanje oštećenja na
istima.
1.2 Čišćenje kanalskih rešetki i slivnika na
zelenim površinama: 712 m rešetki 12 puta godišnje, 265 taložnika 10 puta
godišnje i 2 pjeskolova 5 puta godišnje
2. Održavanje čistoće javnih površina
Obuhvaća pometanje javno prometnih površina
(ručno i strojno), pranje ulica, uklanjanje smeća iz divljih deponija, te
troškove higijeničarske službe.
Standardi i razina održavanja uređenog
građevinskog zemljišta napravljeni su prema »Normizacija u komunalnoj
higijeni«, standardima i normativima izrađenim po Strukovnom udruženju
stambeno-komunalne djelatnosti uređenja naselja i prostora i zaštite okoliša
Hrvatske gospodarske komore, Grupacija održavanja čistoće, a koji su objavljeni
1996. godine.
U 2009. godini uvrštene su u plan dodatne
površine (Veprinački put 242 m2,
Tošina 1.623 m2) , te su
povećani intenziteti na površinama na kojima je ustanovljeno da postoji
potreba.
Radi povećavanja kvalitete čišćenja na
lokacijama koje održava Komunalac u 2009. godini predviđa se dodatnih 1000 sati
rada na čišćenju raslinja uz pješačke komunikacije, zadržan je dodatni
usisivač. Predviđeno je i pražnjenje košarica u starom gradu u Veprincu.
U dijelu održavanja lokacija koje su
povjerene Parkovima zadržava se dežurni radnik kako je to bilo u 2008, godini,
koji tijekom tri ljetna mjeseca pojačano nadgleda čistoću na lokacijama u
priobalju. U stavci su predvineni i troškovi održavanja nosača vrećica za pseći
izmet.
Poslovi pometanja javno-prometnih površina,
te pranja ulica povjeravaju se poduzeću »Komunalac«, a čišćenje obalnog puta i
pristupnih stubišta »Parkovima«.
2.1 i 2.2 Pregled javnih površina obuhvaćenim
čišćenjem, kao i intenzitet i način čišćenja pojedinih površina dan je u
priloženim tabelama 3. i 4.
Sastavni dio ovog programa jesu kalkulacije
cijena izrađene prema službenim normativima i utvrđenoj dinamici prema tabelama
3. i 4, od kojih ističemo najvažnije stavke:
Komunalac: - ručno čišćenje - 9.954.966 m2 godišnje, uz prosječnu cijenu od 0,09 kn/m2, strojno čišćenje - 22.612.400 m2 godišnje, uz prosječnu cijenu od 0,0243 kn/m2.
Parkovi: - ručno pometanje stubišta - 181.668
m2 godišnje, uz prosječnu
cijenu od 0,65 kn/m2
- strojno čišćenje obalnog puta - 6.525.529 m2 godišnje, uz prosječnu cijenu od 0,051 kn/m2.
2.3 Pranje ulica
U 2009. g. obavljati će se pranje ulica u
većem istom obimu u odnosu na ranije godine. Predviđa se pranje 1X ožujak, 2X
travanj, 2X svibanj, 4X lipanj, 4X srpanj, 4X kolovoz, 2X rujan, 1X listopad,
1X studeni, 1X prosinac i to na slijedećim ulicama: Ul. m. Tita u cijelosti,
ulica A. Štangera, Ulica I. Pošćića, Ul. V. Spinčića, Ul. R. K. Jeretova, Obala
F. Supila, Trg V. Gortana, pristanište Zert, Peršićeva ulica, Liburnijska i
Primorska ulica (Komunalac, 35.590 m2).
Ova stavka obuhvaća i strojno pranje pločnika
visokotlačnom pumpom toplom vodom sa deterđentom i ispiranjem (Parkovi, 1.000 m2 kamenih površina i 10.000 m2 klinker pločica).
2.4 Pranje i pjeskarenje javnih površina
Predviđa se i pranje i pjeskarenje javnih
površina visokotlačnom pumpom, radi uklanjanja grafita i sličnih onečišćenja
(150 sati rada pumpe, uz djelomično pjeskarenje).
2.5 Odlaganje otpada na gradski deponij
U 2009. godini uvodi se ovaj trošak odlaganja
otpada sa javnih površina koje održavaju Parkovi. Prije odlaganja otpada, isti
se važe na javnoj deponiji i plaća se naknada za odlaganje otpada od 136,57
kn/t. Biorazgradivi otpad (od sječe raslinja) prima se samo u usitnjenom
stanju.
2.6 Troškovi higijeničarske službe
Veterinarsko-higijeničarska služba obuhvaća
uklanjanje životinjskih lešina sa javnih površina. Program je napravljen na
temelju dosadašnjih iskustava. Poslovi veterinarsko-higijeničarske službe
povjereni su Veterinarskoj stanicu Opatija temeljem ugovora o obavljanju
komunalnih djelatnosti.
Obavljanje poslova dezinsekcije, dezinfekcije
i deratizacije na površinama u vlasništvu Grada Opatije (cca 40 hektara
parkovnih površina i gradskih ulica), obavlja se prema programu Zavoda za javno
zdravstvo. U stavci su predviđena i sredstva za obavljanje stručnog nadzora
kojeg provodi Zavod za javno zdravstvo.
2.7 Intervencije temeljem Odluke o komunalnom
redu - programom se predviđaju sredstva i za intervencije po nalogu komunalnih
redara, u slučajevima kada one idu na teret Grada ili kada se provode prema
trećim osobama od kojih se potom trebaju refundirati. U stavci su uključena i
sredstva za uklanjanje divljih deponija i olupina u iznosu od 35.000 kn.
2.8. U ekološkim programima i akcijama
osiguravaju se sredstva za sufinanciranje nabave sadnica građanima za okućnice
i balkone (22.000 kn), te za županijski program suzbijanja bjesnoće (4.975 kn).
3. Održavanje javnih površina
3.1. Održavanje zelenih površina
Pregled zelenih površina obuhvaćenih redovnim
održavanjem dan je u tabeli 5.
Sastavni dio ovog Programa jesu Cjenik
materijala, Cjenik strojeva, kalkulativne satnice, kalkulacije cijena radova
»Parkova« d.o.o. Opatija, revidiran po Upravnom odjelu za komunalni sustav
Grada Opatije.
Redovno održavanje zelenih površina obuhvaća
sve radove koje je tijekom godine potrebno izvoditi u cilju zadržavanja dostignute
razine uređenosti.
Redovnim održavanjem obuhvaćeno je ukupno
140.536 m2 raznih zelenih
površina koje su održavane u 2008. godini te su dodane nove površine: Park
Bulgarija II dio, Park Dražica i zelena površina na BUS ugibalištu u Iki.
Za zalijevanje zelenih površina planira se
14.778 m3 vode (8.461 m3 kroz automatsko navodnjavanje, te 6.317 m3 kroz ručno zalijevanje, uz planiranih 3.790 radnih
sati godišnje).
3.2. Održavanje mreže za navodnjavanje
zelenih površina
Sve zelene površine navedene u tabeli 5.
sadrže i mogućnost navodnjavanja sa automatskog sustava za navodnjavanje ili sa
hidranata ručnim putem.
Do sada je sustav automatskog navodnjavanja
uveden na 14.737 m2 zelenih
površina. U protekloj godini izvedeno je navodnjavanje na zelenoj površini
ispred upravne zgrade Parkova u parku Angiolina (263 m2), te površina između Ville Angiolina i rasadnika
(1020 m2).
Sredstva za redovno održavanje osigurana su i
za površine koje će biti uređene u 2009. godini: zelena površina na raskrižju
I. K. Jeretova-Dr. I. Pošćića, zelena površina na kružnom toku F. Supila u
Voloskom, zelena površina kod marketa u Ičićima.
Planirana sredstva osiguravaju zamjenu
prskalica, zamjenu baterija u senzorima prskalica, te pražnjenje sustava prije
zime radi sprječavanja smrzavanja i dr.
3.3. Interpolacija - zamjena dugotrajnih
nasada
Predviđa se dobava biljnog materijala u
ukupnoj vrijednosti oko 40.000 kn. Sadnja dobavljenog biljnog materijala će se
izvršiti na sljedećim lokacijama: Park Angiolina, šetalište na Slatini, drvored
uz Ulicu m. Tita, park Margerita, Park Gorovo, te manje interpolacije na
lokacijama na kojima će u 2009. doći do oštećenja ili propadanja.
3.4. Obrezivanja raslinja uz komunikacije i
sječa suhih stabala
Troškovi orezivanja izračunavaju se temeljem
utrošenih radnih sati radne snage i strojeva, što zavisi od tipa površine koja
se tretira, vrsti terena i dr. sa uključenim usitnjavanjem i odvozom biljnog
materijala na gradski deponij.
Površine obuhvaćene sanitarnom sječom i
košenjem, te površine koje se tretiraju herbicidima iskazane su u priloženoj
tabeli 6.
Sanitarna sječa i orezivanje zelenila
obračunavaju se prema stvarnim troškovima u zavisnosti o količini drvne mase i
složenosti situacije u kojoj se radovi obavljaju. Košenje i tretiranje
herbicidima obrađeno uz nerazvrstane ceste.
3.5. Održavanje travnjaka nogometnog
igrališta
U okviru ove stavke financira se i cjelokupno
održavanje travnjaka nogometnog stadiona, kao i umjetnog travnjaka pomoćnog
igrališta u Opatiji - 309.102 kn (utrošak vode 3.500 m3, održavanje travnjaka radnik - 109.755 kn, te
materijal - sjeme, fini pijesak i lumbriko i dr. - 123.688 kn).
3.6. Nabava, postava i popravak parkovnih
klupa i košarica i dr. naprava.
Na području Grada u 2008. godini dobavljeno
je 10 novih klupa tako da je ukupno postavljeno 310 klupa. U 2008. godini
povećan je broj posuda za otpatke za 30 kom. i ukupni broj kada se izuzmu
površine parkova i obalnog puta iznosi 155 posuda.
Poslovi održavanja u parkovima i na pomorskom
dobru povjeravaju se Parkovima. Planom se predviđa izvesti sljedeće:
1. popravak parkovnih klupa (150 kom, 129.000
kn),
2. dobava i postava betonskih posuda za
otpatke, 80 l (10 komada, 28.380 kn)
3. dobava i postava košarica za otpatke, 20 l
(10 kom, 20.000 kn),
4. pranje poklopaca betonskih posuda za
otpatke - 3 X godišnje (kom 300, kn 9.800)
5. dobava i montaža novih klupa tip Opatija
(kom 10, 60.600 kn),
6. skidanje, popravak i ponovna montaža
košarica (30 kom, 12.700 kn),
7. dobava mrežastih nosača-koševa za vrećice
80 l (kom 10, 6.700 kn),
U slučaju oštećenja klupa i košarica iznad
gornjeg broja, ta oprema će se trajno uklanjati sa površina na kojima su bili
postavljeni.
Poslovi održavanja na površinama izvan
pomorskog dobra i parkova povjeravaju se Komunalcu.
Planom se predviđa izvesti sljedeće:
dobava i postava košarica za otpatke 20 l
(kom. 10, 20.000 kn), Nabavka i postava betonskih posuda 80 l (kom 20, 56.750
kn), Pranje poklopaca Bani 3X godišnje,
Održavanje posuda za otpatke
3.7. Održavanje javnih satova i meteorološke
stanice
Javni satovi (gradska tržnica, zgrada
Gradskog vijeća, zvonik crkve Sv. Jakova u Opatiji) održavaju se u funkciji.
Redovno održavanje i baždarenje
hidrometeorološke opreme obavlja Državni hidrometeorološki zavod, Grad Opatija
snosi troškove redovnog i pojačanog održavanja vezane uz oštećenja opreme koja
se dešavaju tijekom godine. Jednom tjedno čisti se staklo ispred monitora koji
prikazuje meto podatke na zgradi M. Tita 87 (FINA).
3.8. Održavanje fontana, kipova i javnih
izljeva
Grad održava 3 fontane: fontana Slatina,
fontane Sv. Jakov i fontana pred zgradom Grada. Fontane će raditi svih 12
mjeseci (čistiti će se 12 puta godišnje) - 177.900 kn.
Javni izljevi (25 javnih špina - 1.800 m3 vode) i 7 tuševa na plažama Črnikovica, Volosko-
vaterpolo, Volosko-Stari Put, Lipovica, Ika, bit će u funkciji 5 mjeseci od
svibnja do rujna, cca 1.575 m3
vode. Za izvanredne okolnosti (puknuća, gubici vode), planira se 3.900 kn.
Tijekom cijele godine biti će u funkciji
vanjsko osvjetljenje arhitektonski značajnih zgrada i kipova (zgrada Grada,
crkva Sv. Jakova, Villa Angiolina, kip u parku Imperial, djevojka sa galebom,
oznake Grada na ulazima u Grad). Održavanje kipova (čišćenja, sanacija
oštećenja, postava zaštite od galebova) planira se u od 23.200 kn.
3.9. Održavanje javnih WC-a
Održavanjem su obuhvaćeni javni WC-i u
Opatiji (Trg V. Gortana - povjereno Komunalcu, i automatski WC povjeren
Parkovima, Zert - povjereno Komunalcu, (otvoreni 12 mjeseci). Novourenenim WC-i
u sklopu CS Triglav, CS Tomaševac upravljati će Komunalac, (otvoreni 6
mjeseci), a u CS Lipovica (otvoren 12 mjeseci). U Ičićima automatski WC na
plaži Ičići - 12 mj povjeren Parkovima),
Kemijski WC-i postaviti će se na igralištu
Tošina (12 mjeseci) i na obalnom putu 4 kom (plaža Črnikovica, plivalište
Volosko, kod NK Opatija, kod marine u Ičićima (lipanj-rujan).
Održavanje WC-a za pse 2 kom na obalnom putu,
kod ispusta na P. Kolovi, kod kupališta Tomaševac.
3.10. Održavanje pješačkih staza, nogostupa i
javnih stubišta
U okviru ove stavke održava se preko 8.000 m2 stubišta, 30.500 m2 nogostupa, te 6.000 m1 pješačkih staza.
Planirana sredstva odnose se samo na
saniranje oštećenja na postojećim površinama, u veličini koje su prosječno
prisutne svake godine (nogostupi 300 m2, stepeništa 300 m2).
Krčenje zelenila uz pješačke staze i
orezivanje zelenih ograda, kao i održavanje ograda uz pješačke komunikacije
sadržano je u zasebnim stavkama.
3.11. Održavanje dječjih igrališta
Postojeća dječja igrališta (Kosovo I i II,
Ičići-škola, Dj. vrtić Volosko, Pobri, kod h. Palace, Tošina, Mušićevac,
igralište u parku Margerita) održavati će se u stanju funkcionalne ispravnosti
(sprave, rizla, ličenja i sl), za što se planiraju sredstva u iznosu od 108.370
kn (održavanje sprava 41.670 kn, redovno održavanje i čišćenje 54.500, zamjena
oštećenih sprava 12.200).
Dječja igrališta Tomaševac, Triglav-Belveder,
Lipovica, Črnikovica i Ičići-plaža održavaju se u sklopu točke 7.2. ovog
Programa.
Održavanje igrališta Violica uvršteno je kroz
redovno održavanje zelenih površina.
4. Održavanje nerazvrstanih cesta
Program održavanja nerazvrstanih cesta izranuje
se prema postojećoj kategorizaciji cesta. Poslovi redovnog održavanja povjereni
su »Komunalcu« d.o.o. Opatija.
4.1. Održavanje nerazvrstanih ulica i puteva
Redovno održavanje obuhvaća 218 cesta (62,07
km) od ukupno evidentiranih 266 km. U 2007. izrađena je GIS aplikacija za
održavanje nerazvrstanih cesta, koja zbog nedostatka informatičke opreme stoji
nekorištena. Obećano je da će se nakon godine i pol nabaviti kompjuter kako bi
se počelo koristiti bazu podataka u 2009. godini.
Sastavni dio ovog Programa jesu Cjenik
materijala, Cjenik strojeva, kalkulativne satnice, kalkulacije cijena i cjenik
radova »Komunalca« d.o.o. Opatija, revidiran po Upravnom odjelu za komunalni
sustav Grada Opatije.
Redovno održavanje svih nerazvrstanih cesta
na području Grada planira na razini 2008. godine, a sadrži sljedeće radove:
1. ophodarska služba (1.800 sati godišnje),
2. opće čišćenje kolnika od posljedica
elementarnih nepogoda i prometnih udesa i dr. (20 sati rada, 8.000 m2 strojnog i 6.000 m2 ručnog čišćenja),
3. plombiranje udarnih rupa i popravci manjih
površina (12 t hladne mase, strojna ugradba 250 t, ručna ugradba 300 t asfaltne
mase)
4. popravci betonskih kolnika (20 m3 betona),
5. održavanje makadamskih cesta (sa dovozom i
postavljanjem 150 m3 kamenog
materijala),
6. održavanje bankina, usjeka, zasjeka i
nasipa (uklanjanje 15 m3
osoline)
7. održavanje objekata za odvodnju (1.600 m
jaraka, 5.370 m rigola, 11 m3
čišćenja propusta i taložnica,)
8. košenje trave i orezivanje zelenila
(košenje 36.400 m2, te
tretiranje herbicidima 36.400 m2
- povjerava se Parkovima Opatija),
9. popravak potpornih i obložnih zidova (100
m3 betonskih zidova, 200 m2 oplate, 100 m3 kamenih zidova, 40 m3 temelja potpornih zidova).
4.2. Oprema ceste (odbojnici, zaštitne
ograde, stupići i dr.)
Saniranja oštećenja postojećih odbojnika,
zaštitnih ograda i stupića izazvanih prometnim nesrećama, te tekuće održavanje
provodit će se do razine planiranih sredstava od 250.000 kn. Radovi se
povjeravaju Komunalcu Opatija.
4.3. Prometna signalizacija (horizontalna i
vertikalna)
Poslovi obnove horizontalne prometne
signalizacije biti će povjereni najpovoljnijem ponuđaču nakon što se provede
natječaj za obavljanje komunalne djelatnosti, dok se poslovi održavanja i
obnove vertikalne prometne signalizacije povjeravaju »Komunalcu« d.o.o.
Opatija, temeljem godišnjeg ugovora.
Programom su planirana sredstva za obnovu
postojeće horizontalne signalizacije - 220.000 kn (1900 m2 pješačkih prijelaza, 12.600 m' crta na kolniku, 1.000
m2 otoka na kolniku, kao i oko
1.000 ostalih oznaka na kolniku (znak stop, skretači i sl.). Prioritet u obnovi
prometne signalizacije biti će elementi koji neposredno utječu na sigurnost
prometa na cestama.
Za održavanje postojeće vertikalne
signalizacije (cca 2.500 prometnih znakova) planiraju se sredstva (156.400 kn)
za zamjenu postojećih oštećenih i dotrajalih prometnih znakova, te za manje
preregulacije prometa.
Planira se i zamjena oštećenih tabli naziva
ulica (18.600 kn). Za postavu kućnih brojeva (kom 286) osigurava se 30.000 kn.
Parkovi d.o.o. Opatija održavaju prometnu
signalizaciju sa unutarnjim osvjetljenjem za koju se planira iznos od 29.700
kn, a za održavanje panoa za oglašavanje planira se iznos od 14.270 kn.
4.4 Zimska služba
Planirana sredstva iskazana su prema
godišnjem programu rada zimske službe za prometnice na redovnom održavanju, a
njihova realizacija u cijelosti ovisi o vremenskim uvjetima. Temeljem iskustva
iz prethodnih godina, sredstva se planiraju na nivou od 244.500 kn.
Program rada zimske službe »Komunalca«
usklanen je s Državnom upravom za ceste i Županijskom upravom za ceste, te u
uvjetima prosječnih zima omogućava održavanje prometnica u voznom stanju.
Za državne i županijske ceste na kojima
zimsku službu trebaju održavati Državna uprava za ceste i Županijska uprava za
ceste, dogovoreno je da u slučaju njihove nemogućnosti - to čišćenje umjesto
njih obavi »Komunalac«.
4.5. Održavanje BUS stanica i ugibališta
Redovno održavanje postojećih ugibališta i
čekaonica zadržava se na sadašnjem minimalnom obimu (popravci kolnika, rubnika,
nogostupa, oštećenja na stanicama u vlasništvu Grada) - 30.000,00 kn.
4.7. Hitni popravci i intervencije, uspostava
privremenog režima prometa
Obuhvaćaju radove koji se izvode u slučaju
organiziranja kulturnih, zabavnih i drugih manifestacija od interesa su za
Grad, a koje zahtijevaju zahvate na objektima komunalne infrastrukture (izrada
projekta preregulacije prometa, izvedba preregulacije prometa, zaštita
parkovnih površina, čišćenje po završetku manifestacije i sl.).
Osigurani nivo sredstava omogućiti zahvate na
razini 2008. godine (Komunalac 90.000 kn za preregulaciju prometa i čišćenje,
te zahvate na parkirnim površinama i postavu i uklanjanje zaštitnih ograda).
Iznos od 45.000 kn temeljem sklopljenih ugovora sa najpovoljnijim ponuđačem za
izradu prometnih rješenja za vrijeme preregulacije prometa.
5. Održavanje groblja
5.1. Redovno održavanje i urenenje spomenika
Redovno održavanje obuhvaća čišćenje i
uređenje spomenika palim borcima u Opatiji uključivo i spomenik borcima
Domovinskog rata, Ičićima, Veprincu i Poljanama dva puta godišnje i to na dan
antifašističke borbe i za Dan mrtvih.
5.2 Grobne takse za grobove zaslužnih građana
Opatije
U program se uključuje plaćanje grobne takse
za 20 zaslužnih građana Opatije (poginuli branitelji Domovinskog rata, osobe
zaslužne za razvoj Opatije).
6. Javna rasvjeta
6.1. Utrošak struje
Utrošak struje-funkcioniranje javne rasvjete
planira se na razini koji smo imali i ranijih godina, uvećano za snagu
izgranenu u 2008. godini (u punom obimu tijekom cijele godine, cca 1.918.033
kWh godišnje po 0,57 kn/ kWh, 2.270 različitih rasvjetnih tijela).
6.2. Održavanje javne rasvjete
Poslovi održavanja javne rasvjete povjeravaju
se najpovoljnijim ponunačima, temeljem ugovora o obavljanju komunalnih
djelatnosti. Za razdoblje 2008.-2012. održavanje je ugovoreno sa Metal Opatija.
U sklopu ove stavke realizirati će se redovno
održavanje u iznosu od 415.250 kn (zamjena cca 1.000 pregorjelih žarulja, 60
zamjena oštećenih armatura, 35 zamjena dijelova oštećenih armatura, te 10
zamjena dotrajalih drvenih stupova novim betonskim).
6.3. Dekoracija grada
Dekoracija grada svjetlećim elementima
planira se za Božićne i Novogodišnje praznike, te za vrijeme karnevala i
Uskrsa, a dekoracija grada zastavama za državne i gradske praznike (16 puta
godišnje).
Planirana sredstva omogućit će zadržavanje
postojeće razine svjetlosne dekoracije za Božićne i Novogodišnje praznike.
Svjetleća dekoracija (199.470 kn) obuhvaćati
će cca 125 svjetlećih elementa na stupovima javne rasvjete, 35 elemenata za
osvjetljenje drveća i fasada, 24 elementa dekoracije postavljene preko ceste. U
2009. planirati će se zamjena dotrajale i uništene novogodišnje dekoracije.
Dekoracija Grada zastavama provodi se prema
utvrnenom programu (na 120 stupova javne rasvjete - 25.500 kn).
7. Održavanje pomorskog dobra
7.1. Održavanje obalnog puta
Površina obalnog puta iznosi 22.800 m2, sa 10.500 m2 zelenih površina i prilaznih stubišta, brojnim
podzidima i potpornim zidovima, 11 mostića. Na obalnom putu se nalazi 4.595 m1
raznih ograda, 170 kandelabera javne rasvjete, 65 klupa, 100 kanti za otpatke i
dr.
Razina redovnog održavanja obuhvaća:
- orezivanje zelenila uz obalni put - 9.000 m2,
- orezivanje zelenila uz stepenice i putove
do obalnog puta - 1.500 m2,
- pljevljenje trave sa ruba staza, uklanjanja
kupina uz zidove - 3.500 m2,
- odvoz otpadaka i pražnjenje košarica 20 l -
15.059 pražnjenja košarica,
- odvoz otpadaka i pražnjenje posuda 80 l -
26.720 pražnjenja posuda,
- hitne intervencije u slučaju obrušavanja
potpornih zidova i puta (20.300 kn)
7.2 Održavanje kupališta i nekomercijalnih
plaža
Održavanje nekomercijalnih plaža obuhvaća 29
lokacija sunčališta (površine 3.757 m2). Održavanje nekomercijalnih plaža na kojima se nalaze dječja
igrališta (Lipovica, Belveder, Tomaševac) stoji 26.400 kn (12 mjeseci), a
održavanje plaže Črnikovica 38.450 kn (4 mjeseca)
Održavanje plaža Ičići i Ika, planira se na
način:
A) Plaža Ika
Troškovi održavanja plaže planiraju se na
razini standarda prisutnog u 2008. godini - 25.000 kn (čišćenje plaže 862 m2 sa odvozom otpada, 200 pražnjenja posuda za otpatke,
radnik na plaži 200 sati). Kao i ranijih godina, dio troškova održavanja plaže
trebalo bi dogovoriti sa gospodarskim subjektom koji će na plaži pružati
ugositeljske usluge (u 2005.-2008. godini to je bio Hotel Ika).
B) Plaža Ičići - 292.000 kn obuhvaća razliku
između prihoda od sadržaja na plaži koju temeljem koncesije ostvaruju Parkovi
opatija, i utvrđenog standarda na plaži od ranijih godina od kada je plaža
dobila plavu zastavu (čišćenje i odvoz otpada, popravak psohološke barijere,
rad ronioca i montaže opreme, ravnanje plaže, dovoz i razastiranje finoga
pijeska 10 m3, postava
protuklizne obloge na ulazima u more, intervencije na čišćenjima izvan sezone,
građevinski popravci na plaži, služba spašavanja na moru, vađenje ježeva,
postava i skidanje psihološke barijere akvatorija plaže, utrošak struje na
plaži na mjernom mjestu kod stare marine, ostali sitniji radovi koje je
potrebno obaviti. U 2008. godini dobavljen je stroj za čišćenje finog pijeska,
pa je planirano i redovito čišćenje istoga.
Javnim WC-om na plaži Ika upravlja Komunalac
Opatija, dok WC-ima na plaži Ičići upravljaju Parkovi Opatija koji će iz
naplate korištenja tih WC-a podmirivati troškove njihovog redovnog održavanja.
Za kupališta Tomaševac, Belveder i Lipovica
osigurava se 15.000 kn za održavanje dječjih sprava.
Postavljanje i pražnjenje košarica na plaži
Črnikovica, plaži Lipovica, plaži kod Hot. fakulteta u Iki, plaži kod h.
Brioni, i na sunčalištima-grotama od Voloskom do Ičića iskazano je u točki 7.1.
Za čišćenje i košenje na neurenenim plažama
planiran je iznos od 21.100,00 kn, a za čišćenje sunčališta 44.700,00 kn
(površina neurenenih plaža iznosi 1.520 m2, a sunčališta 3.757 m2)
7.3 Javna rasvjeta na obalnom putu
Osiguravaju se sredstva za održavanje 173
rasvjetna tijela. Javna rasvjeta funkcionirati će tijekom cijele godine, a
predvinen je iznos od 156.100 kn.
7.4 Ekološki programi i akcije na pomorskom
dobru
Osiguravaju se sredstva za dodatno
ispitivanje kvalitete mora za plavu zastavu na plaži Ičići i na utoku potoka
Vrutki (3.660 kn), sufinanciranje županijskog programa intervencija kod
iznenadnog onečišćenja mora 22.820 kn, a za akciju čišćenja podmorja uz učešće
mjesnih odbora, škola i sportskih društava predviđeno je 15.000 kn.
8. Sufinanciranje komunalnih akcija mjesnih
odbora
Od 2005. godine ponovno se u okviru ovog
Programa osiguravaju sredstva za financiranje komunalnih akcija mjesnih odbora,
na način da se za svaki od 15 mjesnih odbora osigurava 50.000,00 kuna.
Komunalne akcije mjesnih odbora financirati će se na osnovu njihovog godišnjeg
plana i programa.
9. Hitne intervencije i ostale obveze
Obuhvaćeni su radovi koji se izvode u slučaju
elementarnih nepogoda i drugih izvanrednih situacija koje nastaju prilikom
nepredviđenih događaja, a od interesa su za Grad.
B2. POJAČANO ODRŽAVANJE UREĐAJA I OBJEKATA
KOMUNALNE INFRASTRUKTURE
Popis radova po grupama, sa predviđenim
iznosima iskazan je tablici 2. Pojačano održavanje odnosi se na radove zamjene
dotrajalih elemenata na postojećim građevinama, odnosno na radove za koje nije
potrebno ishođenje građevne dozvole, a koji svojim obimom prelaze program
redovnog održavanja.
1. Odvodnja atmosferskih voda
Planira se popravak oborinske kanalizacije u
Voloskom kod Surfa zbog toga što se oborinske vode nekontrolirano izlijevaju
preko javnih stepenica u ulaze u poslovni prostor te ugrožavaju susjedne
objekte. Također se planira popravak oborinske kanalizacije u Parku Margerita.
3. Održavanje javnih površina
3.1 Kultiviranje novih zelenih površina i
rekonstrukcija postojećih:
Predviđa se oplemenjivanje javnih površina na
sljedećim lokacijama: nastavlja se program sanacije i fitološki pregled
stabala, planira se zamjena oštećenih rubnjaka od kamena u parku Angiolina i
Margerita, obaviti će se rekonstrukcija oštećenih površina staza u parku
Angiolina i Margerita, predviđa se uređenje ulaza u park Margerita iz pravca
juga (na mjestu uz tenis igrališta), nastavlja se sa uređenjem drugog dijela
parka Bulgarija, planirano je i uređenje zelene površine kod spomenika braniteljima
u Voloskom, planira se uređenje dijela zelene površine iza crpne stanice na
Slatini (II. dio), predviđa se uređenje dijela parka Imperijal iznad praonice,
planira se urediti zelena površina kod plaže u Ičićima, te rekonstrukcija
dijela travnjaka u parku Angiolina.
3.2 Dogradnja mreže za navodnjavanje:
Predviđa se izrada sustava za navodnjavanje
na zelenoj površini kod pošte u Opatiji, zelene površine na raskrižju Ulice
I.K. Jeretova i Dr. Ivana Pošćića, zeleni otok na kružnom toku u Ulici F. Supila,
te zelena površina kod marketa u Ičićima.
3.4 Igrališta:
Predviđa se dopuna sprava i uređenja gornjeg
dječjeg igrališta na Kosovu, uređenje dječjeg igrališta kod dječjeg vrtića u
Ičićima, urenenje dječjeg igrališta na Poljanama, te uređenje površine u parku
Bulgarija za fitness.
4. Održavanje nerazvrstanih cesta
4.1 Potporni zidovi na nerazvrstanim cestama:
Planom se predviđaju popravci na potpornog
zida kod zgrade Castel S. Pietro br. 6, više oštećenja na potpornim zidovima uz
nerazvrstane ceste, te uređenje proširenja za mimoilaženje na cesti za Koriće.
4.2 Ostali radovi na nerazvrstanim cestama:
Predviđeno je uređenje platoa na Križišću,
uređenje nogostupa kod BUS ugibališta u centru Ike (preko puta marketa i kod
BUS ugibališta iznad potoka), podizanje dijela ograde i ličenje iste na dionici
P. Kolova-Kuk (10% od ukupne količine), uređenje parkirališta u Iki B.
Zrinšćaka 13, te na području MO Centar 2 sanacija dijela stubišta kod objekta
Zupčić.
4.3 Rješavanja pristupačnosti objektima
osobama sa invaliditetima:
Nastavlja se sa programom postavljanja
rukohvata na javnim stepeništima za potrebe sigurnijeg kretanja pješaka, kao i
sa izradom rampi za invalidne osobe.
4.4 Čekaonice na BUS stanicama:
Planira se postavljanmje BUS čekaonice na
ugibališta kod marketa u Veprincu (smjer prema Opatiji).
5. Javna rasvjeta:
Planom je predviđeno obaviti ličenje
postojećih stupova javne rasvjete na dionici državne ceste D66, te zamjena
dotrajalih rasvjetnih armatura (50 kom).
6. Održavanje pomorskog dobra:
Planom se predviđaju manja sredstva za
popravke postojeće željezne ograde uz obalni put. Planira se zamjena dotrajalih
dijelova psiholoških barijera na plažama (Črnikovica, Lipovica, Tomaševac,
Ika), te postava, održavanje i uklanjanje vaterpolo igrališta na plažama iz
programa HVS.
7. Hitne intervencije i ostale obveze:
Planirani su troškovi naknade za korištenje
odlagališta otpada na Osojnici u iznosu od 225.000,00 kn.
C. ZAVRŠNE ODREDBE
Ovaj Program stupa na osmog dana od dana
objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«, a primjenjuje se od
1. siječnja 2009. godine.
Klasa: 363-01/08-01/192
Ur. broj: 2156/01-01-08-1
Opatija, 27. studenoga 2008.
GRADSKO
VIJEĆE GRADA OPATIJA
Predsjednik
Gradskog
vijeća
Adriano
Požarić, v. r.