20.
Na temelju članka 53. stavak 3. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj)
samoupravi (»Narodne novine« broj 33/01 i 60/01 - vjerodostojno tumačenje i
129/05) te članka 24. Statuta Grada Bakra (»Službene novine« broj 54/06 i 7/
07) Gradsko vijeće Grada Bakra, na sjednici održanoj dana 26. lipnja 2008.
godine donijelo je ovu
ODLUKU
o ustrojstvu i djelokrugu rada gradskih upravnih
tijela Grada Bakra
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom Odlukom uređuje se ustrojstvo i djelokrug rada Upravnih tijela (u
daljnjem tekstu: Upravna tijela) Gradske uprave Grada Bakra (u daljnjem tekstu:
Gradska uprava), upravljanje upravnim tijelima i druga pitanja značajna za
njihov rad.
Članak 2.
Gradsku upravu čine upravni odjeli koji se ustrojavaju radi obavljanja
upravnih, stručnih i drugih poslova iz samoupravnog djelokruga Grada kao
jedinice lokalne samouprave, kao i poslova državne uprave prenijetih na Grad, u
skladu sa zakonom i drugim propisima.
Upravna tijela Gradske uprave osnivaju se u skladu s rasporedom i opsegom
poslova prema srodnosti, ustrojstvenoj povezanosti i potrebi učinkovitog
rukovođenja i odgovornosti u radu.
Članak 3.
Upravna tijela poslove iz svoga djelokruga obavljaju u sjedištu Grada Bakra.
Članak 4.
Na zgradi iz članka 3. ove Odluke, mora biti istaknuta natpisna ploča koja
sadrži grb Republike Hrvatske, naziv Republika Hrvatska, Primorsko-goranska
županija, Grad Bakar, naziv upravnih tijela i sjedište.
Članak 5.
Zaglavlje akta upravnih tijela: sadrži grb Republike Hrvatske, naziv
»Republika Hrvatska«, Primorsko-goranska županija, Grad Bakar, naziv upravnog
tijela, klasifikacijsku oznaku, urudžbeni broj, mjesto i datum izrade akta.
II. UNUTARNJE USTROJSTVO I DJELOKRUG RADA UPRAVNIH TIJELA
Članak 6.
Radi obavljanja poslova iz članka 2. ove Odluke ustrojavaju se sljedeća
upravna tijela:
1. Ured Gradonačelnika,
2. Upravni odjel za gospodarstvo, razvoj i financije,
3. Upravni odjel za urbanizam, komunalni sustav i ekologiju i
4. Upravni odjel za opće, pravne poslove i lokalnu samoupravu.
Članak 7.
U Uredu Gradonačelnika obavljaju se sljedeće skupine poslova:
- protokolarni i administrativni poslovi vezani za rad Gradonačelnika i
njegovog zamjenika, članove Gradskog poglavarstva i članove Gradskog vijeća, te
njihovih radnih tijela,
- upravni i tehnički poslovi u svezi pripreme i ustrojbe sjednica Gradskog
Vijeća, te njihovih radnih tijela,
- upravni i tehnički poslovi za potrebe tijela mjesnih odbora iz njihovog
djelokruga rada,
- poslovi u svezi protokola i prigodnih svečanosti,
- suradnja sa Saborskim zastupnicima osobito u postupku donošenja i izmjena
akata koji su od posebne koristi za grad Bakar,
- poslovi kojima se ostvaruje suradnja s drugim jedinicama lokalne samouprave
u tuzemstvu i inozemstvu,
- poslovi kojima se osigurava suradnja gradskih tijela s drugim tijelima,
javnim glasilima i građanima,
- osmišljavanje, uspostavljanje i stalno povezivanje s javnošću,
- istraživanje javnog mnijenja, raspored prijedloga, inicijativa i pritužbi
građana, te upućivanje istih mjerodavnim upravnim tijelima,
- poticanje i pomoć u radu raznim oblicima udruživanja građana u područjima
koja nisu u djelokrugu rada ostalih upravnih tijela,
- zadovoljavanje lokalnih potreba stanovnika u području brige o djeci,
odgoju i obrazovanju, a pod čime se podrazumijeva:
- osiguravanje sredstava za zadovoljavanje javnih potreba u području
predškolskog odgoja, te djelomično osiguravanje sredstava za zadovoljavanje
javnih potreba u obrazovanju,
- praćenje i procjena stanja u području brige o djeci, odgoju i obrazovanju,
te izrada planskih i programskih dokumenata radi poboljšanja stanja u navedenim
područjima,
- praćenja rada javnih ustanova i drugih pravnih osoba koje su osnovane zbog
ostvarivanja koristi i potreba stanovnika u području predškolskog odgoja i
osnovnog obrazovanja,
- zadovoljavanje lokalnih potreba stanovnika u području kulture, tjelesne
kulture, tehničke kulture i športa,
- poslovi iz djelokruga zaštite i očuvanja kulturnih dobara, upravni
postupci utvrđivanja obveze plaćanja spomeničke rente,
- zadovoljavanje lokalnih potreba stanovnika u području socijalne skrbi i
zdravstva,
- poticanje i pomoć u radu raznim oblicima udruživanja građana u području
brige o djeci i mladeži, kulture, tehničke kulture i športa, socijalne skrbi i
zdravstva, te humanitarnih udruga,
- priprema, organizacija i provođenje svih poslova javne nabave,
-poslovi planiranja i upravljanja informatičkog sustava, WEB portala Grada i
uspostave e-uprave,
-poslovi planiranja i upravljanja informatičko-komunikacijskim sustavom,
nadzor nad radom mreže, sigurnost i zaštita podataka, edukacija službenika i
namještenika.
Članak 8.
Upravni odjel za gospodarstvo razvoj i financije obavlja ove grupe poslova:
- poticanje razvoja gospodarstva, a osobito maloga i srednjeg poduzetništva,
- poticanje suradnje gospodarskih subjekata, korištenja prostornih
kapaciteta u vlasništvu Grada,
-izrade elaborata i drugih podloga u svrhu pripreme planiranja prostornih i
drugih potreba na području Grada,
- osiguranje inicijalnih sredstava za razvoj poduzetničkih aktivnosti,
- ispitivanje mogućnosti razvoja poljoprivrede i ribarstva,
- izrade kriterija i mjerila za korištenje i namjenu poslovnih prostora,
- sudjelovanje u izradi planova gradskih investicija,
- ispitivanje interesa za obavljanje pojedinih vrsta poduzetničkih
aktivnosti,
- osiguranje imovine grada, službenika i namještenika,
- poslovi u svezi pripreme i izrade projekata i programa suradnje s EU,
- vođenje evidencija o gospodarskim potencijalima Grada,
- zaštite potrošača,
- kreditiranje obrta te malog i srednjeg poduzetništva,
- praćenje i koordinacija rada trgovačkih društava kojih je osnivač grad ili
suvlasnik,
- izrada prijedloga proračuna i godišnjeg obračuna proračuna,
- izrada polugodišnjeg izvještaja i ostalih zakonom propisanih izvještaja,
- praćenje naplate prihoda i izvršavanja izdataka proračuna,
- razrez i naplata poreznih prihoda, naknada i doprinosa, osim razreza
komunalne naknade i komunalnog doprinosa,
- vođenje knjigovodstvene evidencije izvršenja proračuna, imovine i ostale
evidencije propisane zakonom,
- računovodstveni poslovi.
Članak 9.
Upravni odjel za urbanizam, komunalni sustav i ekologiju obavlja sljedeće
grupe poslova:
- kratkoročno i dugoročno planiranje i usklađivane planova u području
komunalnog gospodarstva,
- izrada prijedloga programa održavanja i gradnje objekata i uređaja
komunalne infrastrukture,
- organiziranje i vođenje projekata izgradnje komunalne infrastrukture i
drugih objekata u vlasništvu grada,
- upravni poslovi iz područja komunalnog gospodarstva,
- uređenje naselja i stanovanja,
- osnivanje i vođenje izvorne evidencije naselja, ulica i kućnih brojeva,
- određivanje kućnih brojeva,
- upravljanje komunalnom imovinom,
- poslovi komunalnog redarstva,
- organizacija održavanja objekata i uređaja komunalne infrastrukture i
druge gradske imovine u stanju funkcionalne osposobljenosti,
- organizacija i sudjelovanje u izradi prostorno planske dokumentacije iz
područja prostornog uređenja,
- organizacija i sudjelovanje u izradi izvješća o stanju u prostoru,
- predlaganje i sudjelovanje u izradi programa zaštite i očuvanja prirodnog
okoliša,
- izrada planova za pripremu zemljišta, pripremu i izgradnju komunalnih
objekata, komunalne infrastrukture i drugih gradskih investicija,
- osnivanje i vođenje katastra vodova,
- uređenje prometa i sigurnosti prometa na cestama,
- poslovi civilne zaštite i zaštite od požara.
Članak 10.
Upravni odjel za opće, pravne poslove i lokalnu samoupravu obavlja sljedeće
grupe poslova:
- poslovi prijemne kancelarije i otpreme pošte,
- arhiviranje akata i drugih spisa,
- pravne, kadrovske i opće poslove,
- vođenje svih imovinsko pravnih poslova te provođenje postupaka u pravnom
prometu nekretnina u vlasništvu Grada.
Članak 11.
Osim poslova utvrđenih člankom 7., 8., 9. i 10., ove Odluke, upravna tijela
iz članka 6., ove Odluke obavljaju i druge poslove iz svog djelokruga kada je
to utvrđeno posebnim zakonom, drugim propisima, te aktom predstavničkog ili
izvršnog tijela Grada.
III. UPRAVLJANJE UPRAVNIM TIJELIMA
Članak 12.
Radom upravnog odjela rukovodi pročelnik, a radom Ureda Gradonačelnika
rukovodi predstojnik Ureda..
Rukovoditelje upravnih tijela iz stavka 1. ovog članka imenuje Gradsko
poglavarstvo na temelju provedenog natječaja.
Objavi javnog natječaja iz stavka 2., ovog članka prethodi odluka Gradskog
poglavarstva o raspisivanju natječaja.
Odluka iz stavka 3., ovog članka mora sadržavati opće i posebne uvjete
potrebne za obavljanje poslova rukovoditelja.
Članak 13.
Rukovoditelj upravnog tijela za svoj rad odgovoran je Gradonačelniku i
Gradskom poglavarstvu.
Rukovoditelj upravnog tijela dužan je na zahtjev člana gradskog poglavarstva
zaduženog za odgovarajuće područje rada i na zahtjev Gradonačelnika
izvješćivati Gradsko poglavarstvo i Gradonačelnika o radu upravnog tijela kojim
upravlja.
IV. UNUTARNJE USTROJSTVO I DJELATNOST UPRAVNIH TIJELA
Članak 14.
Upravna tijela u području za koja su ustrojena i u okviru svog djelokruga
neposredno izvršavaju i nadziru provođenje odluka Gradskog vijeća.
Članak 15.
Upravna tijela u izvršavanju općih akata Gradskog vijeća mogu donositi
pojedinačne akte kojima rješavaju o pravima, obvezama i pravnim interesima
fizičkih i pravnih osoba.
Članak 16.
Upravne, strukovne i ostale poslove u upravnim tijelima obavljaju službenici
i namještenici.
Službenici obavljaju upravne i stručne poslove iz djelokruga upravnog tijela
u kojem rade, a namještenici obavljaju prateće i pomoćne poslove.
Članak 17.
Unutarnje ustrojstvo svakog od upravnih tijela, nazivi radnih mjesta s
popisom osnovnih poslova i strukovnim uvjetima potrebnim za njihovo obavljanje,
broj službenika i namještenika koji te poslove obavljaju te druga pitanja od
značaja za rad upravnog tijela uređuje se Pravilnikom o unutarnjem redu.
Pravilnik iz stavka 1. ovoga članka donosi Gradsko poglavarstvo.
Upravna tijela svoju djelatnost obavljaju u okviru radnog vremena, čiji
početak i završetak te raspored utvrđuje Gradonačelnik posebnom odlukom.
Članak 18.
Usmjeravanje djelovanja upravnih tijela u obavljanju poslova iz njihovog
samoupravnog djelokruga, odnosno prenesenih poslova državne uprave, a i nadzor
nad radom upravnih tijela, u ovlasti su Gradskog poglavarstva i Gradonačelnika.
U obavljanju poslova iz stavka 1. ovog članka, Gradsko poglavarstvo i
Gradonačelnik daju upravnim tijelima smjernice, upute i naputke.
Članak 19.
Sredstva za rad upravnih tijela osiguravaju se u Proračunu Grada.
V. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 20.
,
Pravilnik o unutarnjem redu iz članka 17. ove Odluke Poglavarstvo će
donijeti najkasnije u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke.
Službenici i namještenici zaposleni u Jedinstvenom upravnom odjelu
nastavljaju obavljati poslove na kojima su zatečeni na dan stupanja na snagu
ove Odluke, do donošenje rješenja o rasporedu sukladno Pravilniku o unutarnjem
redu iz članka 17. ove Odluke.
Članak 21.
Danom stupanja na snagu ove Odluke, prestaje važiti Odluka o ustrojstvu
Jedinstvenog upravnog odjela Grada Bakra (»Službene novine PGŽ« broj 05/03,
15/03 i 42/07).
Članak 22.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od objave u »Službenim novinama
Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 021-05/08-01/05
Ur. broj: 2170-02-01-08-23
Bakar, 16. lipnja 2008.
GRADSKO VIJEĆE GRADA BAKRA
Predsjednik
Gradskog vijeća
Grada Bakra
Ivana Herceg, v.r.