75.
Na temelju članka 35. i 53. stavka 3. Zakona
o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine« broj 33/01,
60/01 i 129/05) i članka 40. Statuta Grada Rijeke (»Službene novine
Primorsko-goranske županije« broj 23/ 01, 4/02, 13/02, 3/05, 9/06, 17/06 -
pročišćeni tekst, 8/07 i 44/07), Gradsko vijeće Grada Rijeke, na sjednici 29.
svibnja 2008. godine donijelo je
ODLUKU
o izmjenama i dopunama Odluke o ustrojstvu
upravnih tijela Grada Rijeke
Članak
1.
U članku 6. stavku 1. Odluke o ustrojstvu upravnih
tijela Grada Rijeke (»Službene novine« Primorsko-goranske županije broj 3/05 i
40/07) točka 13. briše se.
Članak
2.
Članak 7. mijenja se i glasi:
»Ustrojstvene jedinice u sastavu Odjela
gradske uprave za razvoj, urbanizam, ekologiju i gospodarenje zemljištem jesu:
Direkcija za razvoj, urbanizam i ekologiju i Direkcija za gospodarenje
zemljištem.
Članak
3.
U članku 8. stavku 1. briše se točka i dodaju
riječi »te poslovi u svezi pripreme i vođenja kapitalnih projekata kojih je
Grad investitor kao i složenih projekata za druge investitore (do njihove
realizacije)«.
U stavku 2. u podstavku 9. umjesto zareza
stavlja se točka.
Podstavak 10. briše se.
Članak
4.
U članku 8a. stavku 2. podstavak 1. mijenja
se i glasi:
»- vođenje upravnih i neupravnih postupaka iz
područja prostornog uređenja i gradnje (donošenje rješenja o općim stvarima,
izdavanje uvjerenja i potvrda na temelju evidencije koju vodi Odjel, izdavanje
uvjerenja o vremenu gradnje građevina i slično),«.
Članak
5.
Članak 12. mijenja se i glasi:
»U Odjelu gradske uprave za poduzetništvo
obavljaju se poslovi u svezi s poticanjem razvoja malog gospodarstva i
podizanja razine poduzetničke kulture, a s tim u svezi Odjel priprema
informacijsko-dokumentacijske podloge za pripremu programa, izrađuje programe
mjera i projekte razvoja malog gospodarstva te prati, analizira i izvještava o
provedbi programa, projekata i poticajnih mjera u ostvarenju ciljeva razvoja
malog gospodarstva.
Odjel osigurava inicijalna sredstva za
provedbu programa razvoja poduzetništva te prati dodjelu državnih i potpora
malih vrijednosti iz svog djelokruga u suglasju s propisima o državnim
potporama.
Odjel prati i podupire rad potpornih
institucija za razvoj poduzetništva te trgovačkih društava osnovanih s ciljem
unapređenja djelatnosti ribarstva i poljoprivrede.
Odjel upravlja nekretninama namijenjenim za
poduzetničke inkubatore te programski prati aktivnosti na razvoju poslovnih
zona.
Odjel koordinira projekte sa hrvatskim
partnerima koji omogućuju regionalni razvoj, pomoć u pripremi za nastup na
zajedničkom europskom tržištu te pronalazak inozemnih partnera spremnih za
uključivanje u investiranje u riječko gospodarstvo.
Odjel vodi programsku organizaciju
Međunarodnog sajma novih tehnologija u cilju stvaranja interaktivne
komunikacije između znanstvenika, mladih i poduzetnika, stvaranja poveznice
između novih tehnoloških dostignuća i poduzetnika spremnih za njihovu
implementaciju, razvoja primijenjenih znanosti uporabom novih tehnologija, približavanja
novih znanstvenih spoznaja mladoj populaciji i promocije Grada kao »Grada
znanja« te vodi koordinaciju sajmova koji su od značaja za predstavljanje
Grada.
Odjel u suradnji s Turističkom zajednicom
Grada Rijeke vodi koordinaciju nad planovima i mjerama podrške svih oblika
razvoja gradskog turizma.
U provedbi posebnih zakona kojima se regulira
radno vrijeme ugostiteljskih objekata te prodavaonica i drugih oblika trgovine
na malo, Odjel predlaže određivanje radnog vremena ugostiteljskih objekata te
prodavaonica i drugih oblika trgovine na malo i s tim u svezi provodi upravni
postupak.
Odjel prati razvoj i namjenu poslovnih
prostora Grada u kojima se odvijaju poduzetničke aktivnosti te predlaže namjenu
poslovnih prostora.
Odjel obavlja poslove održavanja i
investicijskog ulaganja u objekte kojima samostalno upravlja te objekte kojima
upravljaju: Odjel gradske uprave za kulturu (osim u dijelu koji je u
nadležnosti Direkcije za zaštitu i očuvanje kulturnih dobara), Odjel gradske
uprave za odgoj i školstvo, Odjela gradske uprave za zdravstvo i socijalnu
skrb, Odjel gradske uprave za sport i tehničku kulturu i Odjel za gradsku
samoupravu i upravu, i s tim u svezi provodi postupke javne nabave radova i
usluga te ugovara i prati realizaciju održavanja i investicijskog ulaganja u
navedene objekte.«
Članak
6.
U članku 14. stavci 1. i 2. mijenjaju se i
glase:
»U Odjelu gradske uprave za zdravstvo i
socijalnu skrb obavljaju se poslovi u svezi socijalne skrbi, unapređenja
zdravstvene zaštite te pronatalitetne politike na području Grada.
Poslovi u svezi socijalne skrbi obuhvaćaju
sustavno praćenje relevantnih pokazatelja i s tim u svezi predlaganje
konkretnih mjera za zaštitu i unaprjeđenje socijalne skrbi na razini Grada kroz
provedbu Socijalnog programa Grada i dodjelu različitih oblika pomoći socijalno
ugroženim građanima te stambeno zbrinjavanje u nužnom smještaju.«
U stavku 3. iza riječi »građana« umjesto
zareza stavlja se točka, a riječi »a u cilju unapređenja stanja okoliša i
osiguranja boljih uvjeta života.« brišu se.
Iza stavka 3. dodaje se novi stavak 4. koji
glasi:
»Poslovi u svezi pronatalitetne politike
obuhvaćaju poslove koordinacije i provedbe mjera pronatalitetne politike.«
Dosadašnji stavak 4. postaje stavak 5.
Članak
7.
Članak 15. mijenja se i glasi:
»Ustrojstvene jedinice u sastavu Odjela
gradske uprave za kulturu jesu: Direkcija programa i Direkcija za zaštitu i
očuvanje kulturnih dobara.«
Članak
8.
Članak 16. mijenja se i glasi:
»U Odjelu gradske uprave za kulturu
osiguravaju se lokalne potrebe stanovnika u području kulture.
Poslovi i zadaće osiguravanja lokalnih
potreba stanovnika u području kulture obuhvaćaju praćenje stanja u području
kulture, osiguravanje financijskih i materijalnih uvjeta za rad ustanova kojima
je Grad vlasnik i osnivač, predlaganje programa javnih potreba Grada u kulturi,
raspodjelu sredstava proračuna Grada odobrenih za programe iz područja
muzejske, galerijske, likovne, knjižnične i nakladničke, glazbene, scenske,
filmske, multimedijalne djelatnosti i kulturnih manifestacija te zaštite i
očuvanja kulturnih dobara, praćenje namjenskog korištenja sredstava proračuna
Grada te izradu strateških dokumenata kulturne politike Grada.
Odjel prati rad i upravljanje u ustanovama u
kulturi kojih je Grad vlasnik i osnivač, prati i potiče rad udruga te drugih
pravnih i fizičkih osoba u kulturi, daje stručnu pomoć u realizaciji programa i
rješavanju problematike korisnika proračuna Grada u kulturi, sudjeluje u
pripremi i realizaciji kulturnih manifestacija od značaja za Grad, objedinjuje
i razmatra predložene projekte iz institucionalne i izvaninstitucionalne
kulture te predlaže njihovo prihvaćanje, sudjeluje i potiče prezentiranje i
razvoj kulturnog stvaralaštva te specifičnih potreba mladih.
Odjel vodi brigu o objektima kulture. Vođenje
brige o objektima kulture obuhvaća poslove u svezi gospodarenja i održavanja
objekata od značaja za Grad. Poslovi gospodarenja objektima obuhvaćaju
ugovaranje zakupa odnosno načina korištenja objekata, a poslovi vezani za
održavanje obuhvaćaju pripremu dokumentacije te vođenje brige oko nadzora nad
izvođenjem radova na tekućem i investicijskom održavanju.
Odjel sustavno prati i obavlja poslove iz
djelokruga zaštite i očuvanja kulturnih dobara. Odjel koordinira i provodi
programe zaštite i očuvanja kulturnih dobara u vlasništvu Grada te gradnju
novih objekata ustanova u kulturi kojih je osnivač Grad a koji se
su/financiraju iz sredstava spomeničke rente i ostalih proračunskih sredstava
te iz drugih izvora sukladno propisima (u dijelu izrade projektne dokumentacije
te u dijelu nadzora i izvođenja radova), i s tim u svezi provodi postupke javne
nabave radova i usluga te ugovara i prati realizaciju istih. Odjel surađuje s
nadležnim službama i institucijama u svim pitanjima zaštite i očuvanja
kulturnih dobara te izrađuje godišnje i dugoročne planove raspodjele sredstava
spomeničke rente.«
Članak
9.
Članak 19. mijenja se i glasi:
»Ustrojstvene jedinice u sastavu Odjela
gradske uprave za financije jesu: Direkcija glavnih knjiga, Direkcija
analitičkih knjigovodstava i Direkcija proračuna«.
Članak
10.
Članak 20. mijenja se i glasi:
»U Odjelu gradske uprave za financije
obavljaju se poslovi proračuna, poslovi planiranja i evidentiranja javnih
nabava, financijsko poslovanje i računovodstveno-knjigovodstveni poslovi,
poslovi naplate gradskih poreza i ostalih prihoda te poslovi osiguranja.
Poslovi proračuna obuhvaćaju planiranje i
izradu proračuna, planiranje i praćenje likvidnosti, kontrolu izvršavanja
proračuna, izradu polugodišnjeg izvještaja o izvršavanju proračuna i godišnjeg
obračuna proračuna, provedbu postupaka vezanih za zaduživanje Grada i davanje
jamstava, izračun i kontrolu fiskalnog kapaciteta Grada, praćenje zaduživanja i
izradu izvješća o stanju duga.
Poslovi planiranja i evidentiranja javnih
nabava obuhvaćaju koordinaciju i objedinjavanje godišnjeg plana javne nabave
Grada, objedinjavanje evidencije provedenih postupaka javnih nabava, vođenje
objedinjene evidencije o urednom ispunjenju ugovora i izdavanje potvrda
izvršiteljima radova odnosno isporučiteljima robe i usluga o urednom ispunjenju
ugovora prema Gradu, koordinaciju i sudjelovanje u provedbi objedinjenih
postupaka javne nabave koji se provode za potrebe više odjela, vođenje
procedure za izdavanja prethodne suglasnosti gradonačelnika upravnim tijelima
Grada u pojedinim postupcima te unapređenje sustava javnih nabava u dijelu
uvođenja pisanih procedura.
Financijsko poslovanje obuhvaća blagajničko
poslovanje, poslove obračuna i isplata plaća za službenike i namještenike
Grada, Javne vatrogasne postrojbe Grada Rijeke i Agencije za društveno poticanu
stanogradnju Grada Rijeke, kontrolu naloga za plaćanje u skladu s
financijsko-računovodstvenim propisima i izvršavanje plaćanja temeljem naloga
upravnih tijela Grada, Javne vatrogasne postrojbe Grada Rijeke, Agencije za
društveno poticanu stanogradnju Grada Rijeke i mjesnih odbora, vođenje
evidencije ulaznih računa te evidentiranje, pohranjivanje i aktiviranje izdanih
i primljenih sredstava osiguranja plaćanja.
Računovodstveno-knjigovodstveni poslovi
podrazumijevaju vođenje knjigovodstvenih poslova proračuna, Javne vatrogasne
postrojbe Grada Rijeke, Agencije za društveno poticanu stanogradnju Grada
Rijeke i mjesnih odbora, vođenje analitičkih knjigovodstvenih evidencija
poslovnih promjena i transakcija nastalih na imovini, obvezama i
potraživanjima, vođenje evidencije o danim i primljenih jamstvima i garancijama
te sastavljanje financijskih izvještaja i konsolidiranih financijskih
izvještaja u skladu s financijsko-računovodstvenim propisima.
Naplata gradskih poreza i drugih prihoda
podrazumijeva utvrđivanje obveznika plaćanja gradskih poreza, donošenje
rješenja, naplatu gradskih poreza, pokretanje i vođenje postupaka ovrhe radi
naplate gradskih poreza, te utvrđivanje mjesečnih obveza i naplatu prihoda od
prodanih gradskih stanova, pokretanje i vođenje ovršnih postupaka radi naplate
gradskih poreza i naplate prihoda od prodanih stanova te analitičko praćenje
naplate ostalih prihoda koja ostvaruju upravna tijela Grada.
Poslovi osiguranja obuhvaćaju provođenje
postupaka javne nabave usluga osiguranja imovine i službenika i namještenika
Grada, praćenje izvršavanja obveza i potraživanja po osiguranju, prijave štete
i poduzimanje radnji za utvrđivanje visine štete i naplatu štete te
sastavljanje izvještaja o naplati šteta.«
Članak
11.
Članak 25. mijenja se i glasi:
»Zavod za informatičku djelatnost obavlja
poslove planiranja, projektiranja, gradnje i uspostavljanja informacijskih
sustava, geoinformacijskih (GIS) sustava, integracije alfanumeričkih i
grafičkih podataka, WEB Portala Grada te
sustava dvosmjerne
komunikacije i on-line usluga građanima u okviru gradnje e-Uprave. Obavlja
poslove planiranja, nabave i upravljanja informatičko komunikacijskim
resursima, nadzora nad radom mreže (intranet i internet) te osigurava sigurnost
i zaštitu podataka. Obavlja poslove razvoja, gradnje, održavanja i gospodarenja
informacijsko-telekomunikacijskom infrastrukturom u vlasništvu Grada. Obavlja
poslove razvoja, uspostave i održavanja Kontakt centra Grada Rijeke. Planira i
provodi edukaciju službenika i namještenika za korištenje informatičke opreme,
programa i alata u radu«.
Članak
12.
Članak 26. briše se.
Članak
13.
Službenici koji su do dana stupanja na snagu
ove Odluke obavljali poslove u Odjelu gradske uprave za unutarnju reviziju
nastavljaju s radom na poslovima na kojima su zatečeni do donošenja posebnih
akata o ustrojavanju Ureda za unutarnju reviziju Grada.
Službenici koji su do dana stupanja na snagu
ove Odluke obavljali poslove u Odjelu gradske uprave za razvoj, urbanizam,
ekologiju i gospodarenje zemljištem - Direkciji za razvoj, nastavljaju sa radom
na poslovima na kojima su zatečeni do usklađivanja Pravilnika o unutarnjem
redu- Sistematizaciji poslova i zadaća Odjela gradske uprave za razvoj,
urbanizam, ekologiju i gospodarenje zemljištem s odredbama ove Odluke.
Pravilnici o unutarnjem redu upravnih tijela
- Sistematizaciji poslova i zadaća, uskladit će se s odredbama ove Odluke
najkasnije u roku od 30 dana od dana njezina stupanja na snagu.
Članak
14.
Ova Odluka stupa na snagu osmoga dana od dana
objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 021-05/08-01/86
Ur. broj: 2170-01-10-08-2
Rijeka, 29. svibnja 2008.
GRADSKO
VIJEĆE GRADA RIJEKE
Predsjednica
Gradskog vijeća
Dorotea Pešić-Bukovac, v.r.