6.
Na temelju odredbe članka 3. i članka 6.,
stavka 2. Zakona o zakupu i prodaji poslovnog prostora (»Narodne novine« broj
91/96, 124/97 i 174/04), članka 35. stavka 2. i članka 391. Zakona o vlasništvu
i drugim stvarnim pravima (»Narodne novine« broj 91/96, 68/98, 137/99, 22/00,
73/00, 114/01, 79/06 i 141/06) i članka 16. Statuta Općine Čavle (»Službene
novine Primorsko-goranske županije« broj 22/ 01 i 3/06), Općinsko vijeće Općine
Čavle, na sjednici održanoj 27. ožujka 2008. godine donosi
ODLUKU
o poslovnom prostoru u vlasništvu Općine Čavle
I. OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Ovom Odlukom uređuje se način upravljanja
poslovnim prostorom u vlasništvu Općine Čavle, opći uvjeti za davanje poslovnog
prostora u zakup te način dodjele poslovnih prostora u zakup zasnivanja i
prestanka zakupnih odnosa.
II. DONOŠENJE ODLUKA U SVEZI POSLOVNOG
PROSTORA
Članak
2.
Poslovnim prostorom koji je u vlasništvu
Općine Čavle raspolaže, upravlja i koristi se Općinsko poglavarstvo Općine
Čavle (u daljnjem tekstu: Općinsko poglavarstvo).
Članak
3.
Odluke u svezi poslovnih prostora donosi
Općinsko poglavarstvo.
Članak
4.
U obavljanju poslova iz članka 3. ove Odluke,
Općinsko poglavarstvo:
1. odlučuje o davanju poslovnog prostora u
zakup;
2. odlučuje o namjeni poslovnog prostora;
3. odlučuje o promjeni ili proširenju namjene
poslovnog prostora;
4. odlučuje o davanju poslovnog prostora u
podzakup;
5. raspisuje natječaj za davanje u zakup
poslovnog prostora;
6. određuje početni iznos zakupnine za
poslovni prostor koji se daje u zakup;
7. provodi postupak po raspisanom natječaju i
donosi odluku o najpovoljnijem ponuditelju;
8. odobrava adaptaciju poslovnog prostora;
9. odlučuje o zajedničkom ulaganju sredstava
zakupnika i zakupodavca u poslovni prostor;
10. odlučuje o povratu uloženih sredstava
zakupnika u poslovni prostor;
11. odlučuje o prestanku zakupa poslovnog
prostora;
12. odobrava sklapanje novog ugovora o zakupu
sa sadašnjim zakupnikom nakon isteka Ugovora o zakupu;
13. donosi plan održavanja i rekonstrukcije
poslovnih prostora;
14. donosi financijski plan zakupnine za
tekuću godinu;
15. utvrđuje vrijednost boda za određivanje
visine zakupnine za svaku godinu;
16. imenuje Povjerenstvo za provođenje javnog
natječaja za davanje u zakup poslovnog prostora;
17. odlučuje i o drugim pitanjima u svezi
zakupa poslovnog prostora.
III. NAČIN DODJELE I ZASNIVANJA ZAKUPA
Članak
5.
Poslovni prostor daje se u zakup putem javnog
natječaja kojeg provodi Povjerenstvo. Koje imenuje Općinsko poglavarstvo.
Iznimno od stavka 1. ovog članka zakupodavac
će sadašnjem zakupniku poslovnog prostora, koji u potpunosti izvršava obveze iz
ugovora o zakupu, najkasnije 60 dana prije isteka roka na koji je ugovor
sklopljen, ponuditi sklapanje novog ugovora o zakupu.
Ako sadašnji zakupnik ne prihvati ponudu iz
stavka 2 ovog članka u roku od 30 dana zakupodavac će raspisati javni natječaj
za davanje u zakup poslovnog prostora, u kojem će početni iznos zakupnine biti
onaj koji je ponuđen zakupcu iz stavka 2. ovog članka.
Članak
6.
Ugovor o zakupu poslovnog prostora zaključuje
se na određeno vrijeme, na rok od 5 godina, a iznimno do 30 godina.
Općinsko poglavarstvo određuje trajanje
zakupa u odluci o raspisivanju natječaja.
Članak
7.
Javni Natječaj za zakup poslovnog prostora
objavljuje se u dnevnom tisku i sadrži:
1. lokaciju, namjenu i površinu poslovnog
prostora,
2. početni iznos mjesečne zakupnine u kunama
po m2,
3. odredbu o obvezi uplate garantnog pologa u
visini trostrukog iznosa početne mjesečne zakupnine, s naznakom da izabrani
ponuđač gubi pravo na povrat pologa u slučaju da ne zaključi ugovor o zakupu
ili prilikom zaključenja ugovora ne pruži instrumente osiguranja propisane
natječajem. Po zaključenju ugovora o zakupu polog se zadržava kao instrument
osiguranja plaćanja ugovorene zakupnine i drugih potraživanja Općine koja
proizlaze iz ugovora o zakupu prva tri mjeseca trajanja Ugovora o zakupu,
4. obvezu ponuđača da da izjavu da će najkasnije na dan potpisa ugovora o
zakupu predati Općini Čavle garanciju poslovne banke na iznos 12-to mjesečne
zakupnine (izjava mora biti popraćena pismom namjere poslovne banke da će u
slučaju da ponuđač bude izabran kao najpovoljniji ponuđač istom izdati
neopozivu garanciju u visini 12-to mjesečne zakupnine, kao instrument
osiguranja plaćanja za pravovremeno plaćanje zakupnine i troškove redovnog
održavanja, utroška električne energije, vode, komunalne naknade i ostalih
usluga i naknada za korištenje uređaja i zajedničkih
dijelova zgrada. Garancija mora biti važeća za svo vrijeme trajanja ugovora).
Umjesto garancije poslovne banke, ponuđač
može ponuditi i osiguranje putem zasnivanja fiducijarnog vlasništva na
nekretninama u svom vlasništvu, s time što vrijednost nekretnine treba biti
najmanje 50% veća od vrijednosti 12-to mjesečne zakupnine. Iz ovog osiguranja
Općina je ovlaštena podmiriti neplaćene zakupnine kao i sve troškove naplate
iste,
5. vrijeme za koje se poslovni prostor daje u
zakup,
6. rok za podnošenje pisanih ponuda,
7. obvezu dostave osnovnih podataka o ponuđaču
(prebivalište, državljanstvo za fizičke osobe i podatke o registraciji za
pravne osobe), te dokaza da ponuđač ispunjava uvjete za obavljanje djelatnosti
koja je određena kao namjena poslovnog prostora, a osobe koje po stavku 1.
članka 39. Zakona o pravima hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata i članova
njihovih obitelji (»Narodne novine« broj 174/04, 95/05 i 107/07) imaju pravo
zaključenja ugovora pod uvjetima najpovoljnije ponude iz natječaja trebaju
dostaviti dokaze kojima dokazuju svoj status,
8. datum početka obavljanja djelatnosti u
prostoru,
9. vrijeme u kojem se može pogledati poslovni
prostor i izvršiti uvid u Zapisnik o stanju kvalitete i opremljenosti poslovnog
prostora,
10. datum, mjesto i vrijeme javnog otvaranja
ponuda,
11. obvezu ponuđača da da izjavu kojom
prihvaća opće uvjete zakupa propisane Odlukom o poslovnom prostoru u vlasništvu
Općine Čavle, te da je upoznat sa stanjem i opremljenošću prostora koji se daje
u zakup,
12. naznaku da se neće razmatrati ponude
ponuđača koji po bilo kojoj osnovi na dan zaključenja natječaja imaju dospjelih
a nepodmirenih dugovanja prema Općini, mirovinskom i zdravstvenom osiguranju i
Poreznoj upravi.
Članak
8.
Prije raspisivanja natječaja, Upravni odjel
putem ovlaštenog službenika zapisnikom utvrđuje stanje i opremljenost prostora.
Zapisnikom iz stavka 1. ovog članka utvrđuje
se opća opremljenost prostora (stanje podova, zidova i stropova, vanjske i
unutarnje stolarije, postojanje i stanje sanitarnog čvora, vodovodnih i elektro
instalacija), primjerenost postojećeg stanja uređenja prostora planiranim
namjenama, kao i potreba ulaganja u preuređenje prostora radi ispunjavanja
minimalnih tehničkih uvjeta za obavljanje utvrđene djelatnosti.
Članak
9.
Natječaj za davanje u zakup poslovnog
prostora provodi se na temelju pisanih ponuda predanih putem pošte ili osobno u
pisarnici Općine Čavle.
Rok za podnošenje pisanih ponuda je 15 dana
od dana objave natječaja.
Članak
10.
Javno otvaranje ponuda obavlja Povjerenstvo,
najkasnije osam dana od proteka roka za podnošenje ponuda.
Prije otvaranja ponuda utvrđuje se:
1. da li je natječaj propisno objavljen,
2. broj prispjelih ponuda,
3. da li su ponude predane u roku.
Članak
11.
Na javnom otvaranju ponuda vodi se zapisnik u
kojem se utvrđuju osnovni podaci o svim pristiglim ponudama (ponuđač, namjena,
prilozi i visina ponuđene mjesečne zakupnine).
Članak
12.
Na temelju pristiglih ponuda, Povjerenstvo
utvrđuje listu ponuđača koji ispunjavaju uvjete natječaja.
Zakašnjele ili nepotpune ponude neće se uzeti
u razmatranje.
Članak
13.
Odluku o izboru najpovoljnije ponude donosi
Općinsko Poglavarstvo sukladno Zakonu.
U slučaju da su dva ili više ponuđača
ponudila jednak najviši iznos mjesečne zakupnine, najpovoljnija ponuda odredit
će se primjenom posebnih uvjeta iz Natječaja.
Članak
14.
Obavijest o izboru najpovoljnije ponude
dostavlja se svim ponuđačima u roku od 8 dana od dana donošenja odluke.
U obavijesti o izboru najpovoljnije ponude koja
se dostavlja svim ponuđačima, navodi se i iznos zakupnine kojeg je
najpovoljniji ponuđač ponudio.
Članak
15.
Hrvatski ratni vojni invalidi, hrvatski
branitelji i članovi njihovih obitelji prema odredbi članka 39., stavka 1.
Zakona o pravima hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata i članova njihovih
obitelji (»Narodne novine« broj 174/04, 95/05 i 107/07) koje su sudjelovale i
udovoljile uvjetima natječaja dužne su se u roku od 8 dana od dana primitka
obavijesti o izboru najpovoljnije ponude izjasniti da li žele koristiti pravo
prvenstva na sklapanje ugovora o zakupu pod uvjetima najpovoljnije ponude.
Smatra se da je izjašnjenje dano u roku ako
je stiglo prije isteka roka na adresu Općine Čavle. Kada je izjašnjenje upućeno
poštom preporučeno ili telegrafskim putem,dan predaje pošti smatra se kao dan
predaje Općini Čavle.
Potpis izjave mora biti ovjeren od strane
javnog bilježnika.
Ukoliko se natjecatelji ne izjasne u roku iz
stavka 1. ovog članka, smatra se da ne žele koristiti pravo na zaključenje
ugovora o zakupu.
Članak
16.
Na osnovi odluke o izboru najpovoljnije
ponude i izjašnjenja osoba iz članka 15. ove Odluke, Općinsko poglavarstvo
donosi odluku o tome sa kojim natjecateljem će se zaključiti ugovor o zakupu.
Članak
17.
Garantni polog koji je uplatio ponuđač
izabran za zaključenje ugovora, koristi se kao dio rata plaćanja zakupnine.
Ukoliko ponuđač izabran za zaključenje
ugovora odustane od zaključenja ugovora ili ako prilikom zaključenja ugovora ne
pruži instrumente osiguranja propisane natječajem, gubi pravo na povrat
garantnog pologa.
Članak
18.
Natječaj za dodjelu poslovnog prostora u
zakup ponavlja se u slučaju da se ne izvrši izbor ili ako izabrani ponuđač
odustane od zaključenja ugovora o zakupu.
U slučaju da se na prvi natječaj za dodjelu
poslovnog prostora u zakup ne javi niti jedan ponuđač, natječaj se može
ponoviti, a Općinsko Poglavarstvo se može odlučiti na niži iznos početne cijene
zakupnine za poslovni prostor primjenom odredbi članka 27. ove Odluke, s tim da
snižena početna cijena zakupnine ne može biti niža od 50% prvotno izražene
zakupnine.
IV. UGOVOR O ZAKUPU
Članak
19.
U ime Općinskog Poglavarstva ugovor o zakupu
poslovnog prostora potpisuje općinski načelnik ili osoba koju on ovlasti.
Članak
20.
Ugovor o zakupu mora sadržavati:
1. datum odluke o izboru zakupnika,
2. ugovorne strane,
3. površinu i detaljan opis poslovnog
prostora sa elementima kvalitete i opremljenosti utvrđenih zapisnikom prilikom
objavljivanja natječaja,
4. datum s kojim će zakupodavac predati
zakupniku poslovni prostor u posjed,
5. rok do kojeg je zakupnik dužan početi
obavljati djelatnost,
6. djelatnost koju će zakupnik obavljati u
poslovnom prostoru,
7. odredbe o obvezi održavanja poslovnog
prostora,
8. odredbe o korištenju zajedničkih uređaja i
prostorija u zgradi, visinu naknade za korištenje zajedničkih uređaja i
prostorija, kao i rok i način njenog plaćanja,
9. odredbe o obvezi zakupnika da plaća
komunalnu naknadu i druge poreze i naknade vezane uz korištenje poslovnog
prostora,
10. odredbe o vremenu na koje je ugovor
zaključen,
11. odredbe o obvezi zakupnika da u
ugovorenom roku uredi poslovni prostor prema uvjetima iz natječaja,
12. odredbe o zabrani vršenja preinaka
poslovnog prostora bez suglasnosti zakupodavca,
13. odredbe o zabrani davanja poslovnog
prostora u podzakup ili na korištenje drugim osobama, osim u slučajevima
predviđenim ovom Odlukom,
14. iznos zakupnine, način i rok plaćanja, te
instrumente osiguranja plaćanja i uvjete njihovog korištenja,
15. odredbu kojom se zakupnik obvezuje na
pristanak povećanja zakupnine sukladno odredbi članka 27. ove Odluke;
16. odredbe o odnosima ugovornih stranaka u
svezi s ulaganjima u poslovni prostor;
17. odredbe o prestanku ugovora,
18. mjesto i datum zaključenja ugovora, te
potpis ugovornih strana,
19. odredbu da se sastavnim dijelom ugovora
smatra zapisnik o primopredaji prostora koji se potpisuje sa zakupnikom
prilikom primopredaje poslovnog prostora,
20. odredbu da se ugovor o zakupu zaključuje
kao ovršna isprava u smislu Zakona o javnom bilježništvu.
Članak
21.
Zakupnik je dužan ugovor o zakupu potpisati u
roku od 8 dana od dana kada je pismeno pozvan na zaključenje ugovora.
Ukoliko zakupnik u roku iz stavka 1. ovog
članka ne potpiše ugovor, smatra se da je odustao od zaključenja ugovora.
Smatra se da je ponuđač odustao od
zaključenja ugovora ukoliko do vremena za potpis ugovora ne pruži sredstva
osiguranja na koja se obvezao svojom ponudom.
Zakupnik snosi troškove ovjere ugovora,
ishođenja i ovjere instrumenta osiguranja, te upisa u zemljišne knjige.
V. NAMJENA POSLOVNOG PROSTORA i ZAMJENA
ZAKUPA
Članak
22.
Namjenu poslovnog prostora određuje Općinsko
poglavarstvo, prije raspisivanja natječaja za dodjelu poslovnog prostora u
zakup, sukladno zapisniku iz članka 8. ove Odluke.
Općinsko poglavarstvo određuje namjenu
poslovnog prostora u skladu s prostornom dokumentacijom, odnosno na način da
osigura valorizaciju svakog pojedinog prostora, pojedine ulice ili Općine kao
cjeline, te da oni budu u funkciji obogaćivanja turističke ponude i
zadovoljavanja potreba stanovništva.
Članak
23.
Općinsko poglavarstvo može odobriti postojećem
zakupniku prenamjenu namjene poslovnog prostora, ukoliko ocjeni da bi nova
namjena osigurala elemente iz članka 22., stavka 2. ove Odluke.
Prenamjena namjene poslovnog prostora može se
odobriti postojećem zakupniku pod sljedećim uvjetima:
1. da je zakupnik u poslovnom prostoru
ugovorenu djelatnost obavljao najmanje jednu godinu prije podnošenja zahtjeva
za prenamjenu djelatnosti,
2. da zakupnik prihvati povećanje zakupnine
do visine zakupnine za novu djelatnost. Visina nove zakupnine ne može bit manja
od zakupnine koja je ugovorena.
Članak
24.
Općinsko poglavarstvo može postojećem
zakupniku odobriti proširenje namjene u poslovnom prostoru, ukoliko je to u
funkciji odredbe članka 22. stavka 2. ove Odluke, pod uvjetom:
1. da je zakupnik u poslovnom prostoru
ugovorenu djelatnost obavljao najmanje jednu godinu prije podnošenja zahtjeva
za proširenje djelatnosti,
2. da zakupnik prihvati povećanje zakupnine
do visine zakupnine koja je utvrđena ovom Odlukom kao početna zakupnina za novu
djelatnost uvećana za 30%. Visina nove zakupnine ne može biti manja od
zakupnine koja je ugovorena.
VI. VISINA ZAKUPNINE
Članak
25.
Početna zakupnina za poslovni prostor
određuje se prema sljedećim kriterijima:
- kvadratnom metru korisne površine poslovnog
prostora,
- vrsti djelatnosti koja će se obavljati u
poslovnom prostoru, izraženoj u koeficijentima.
Članak
26.
Korisnu površinu čini prostor koji se dobije
mjerenjem između zidova prostorija poslovnog prostora uključujući
ulazno-izlazni prostor, sanitarni čvor.
U korisnu površinu ulaze i terase ukoliko
nisu na javno prometnim površinama, za koje se visina zakupnine obračunava u
visini od 50% od cijene zatvorenog poslovnog prostora po m2, osim za terase restorana kod kojih se visina
zakupnine obračunava u visini od 25% od cijene zatvorenog poslovnog prostora.
Članak
27.
Visinu početne mjesečne zakupnine po m2 poslovnog prostora čini umnožak broja bodova i
vrijednosti boda koju posebnom odlukom utvrđuje Općinsko poglavarstvo.
Broj bodova čini umnožak površine poslovnog
prostora i koeficijent vrste djelatnosti.
Članak
28.
Ovisno o vrsti djelatnosti koja se obavlja u
poslovnom prostoru utvrđuju se sljedeće grupe i koeficijenti:
GRUPA I: - banke, mjenjačnice, osiguravajuća
društva, gostionice, krčme, konobe, pečenjarnice, kavane,
proizvodnja i prodaja predmeta od zlata i
filigran, restorani, zdravljaci i drugi ugostiteljski
objekti za prehranu, pošta, telekomunikacije,
ljekarne, javnobilježnički i odvjetnički uredi,
igre na sreću 6,0
GRUPA II: - trgovina, butiquei, suveniri,
antikvarijati, kancelarijski prostori, turističke i putne agencije,
videoteke, skladišni prostori, obrtničke i
osobne usluge, proizvodne djelatnosti, trgovina i
proizvodnja prehrambenih proizvoda 4,5
GRUPA III: - djelatnost zdravstva, odgoja i
obrazovanja, kulture, informiranja i druge društvene djelatnosti,
ako te obavljaju neprofitne ustanove
kancelarijski prostori tijela državne uprave i lokalne
samouprave, političkih stranaka, udruženja
građana, druge neprofitne organizacije i ustanove,
kao i objekti primarne zdravstvene zaštite,
umjetnički ateljei 2,0
Članak
29.
Općinsko poglavarstvo može sniziti cijenu za
najam poslovnog prostora, sukladno članku 28. ove Odluke, do 50%, ukoliko se
obavlja djelatnost u prostorima i na način od interesa za Općinu Čavle.
Članak
30.
Sredstva zakupnine sredstva su Proračuna
Općine Čavle.
Članak
31.
Zakupnik je dužan plaćati ugovorenu mjesečnu
zakupninu najkasnije do 5-tog u mjesecu za tekući mjesec.
Članak
32.
Ugovorena zakupnina usklađuje se sa
promjenama tečaja EUR-a, bez izmjene ugovora o zakupu, kada nastupe promjene
tečaja za više od 5% u odnosu na tečaj koji je bio u vrijeme zaključenja
ugovora.
Odnos kune prema EUR utvrđuje se prema
srednjem tečaju NBH.
Promjena visine zakupnine obračunava se i
fakturira zakupniku od prvog dana narednog mjeseca od mjeseca u kojem je došlo
do promjene odnosa tečaja.
VII. PRAVA I OBVEZE ZAKUPNIKA
Članak
33.
Zakupnik je dužan poslovni prostor koristiti
samo u svrhu i na način određen ugovorom o zakupu.
Zakupnik smije privremeno prestati s
obavljanjem djelatnosti u poslovnom prostoru u slučaju godišnjeg odmora i
uređenja prostora koje je prethodno odobrio zakupodavac.
Ugovor o zakupu raskinut će se ako zakupnik
podmiruje zakupninu, a prestane sa obavljanjem djelatnosti osim u slučaju
stavka 2. ovog članka.
Ugovor o zakupu će se raskinuti ukoliko
zakupnik svojom djelatnošću nanosi štetu poslovnom prostoru ili svojom
djelatnošću ruši ugled Općine Čavle.
Članak
34.
Zakupnik je dužan snositi troškove tekućeg
održavanja poslovnog prostora, kao i o svom trošku izvršiti popravak kvarova
koje je sam uzrokovao.
Pod tekućim održavanjem smatra se čišćenje,
soboslikarski radovi, sitniji popravci na instalacijama i slično.
Na prava i obveze ugovornih strana
primjenjuju se u cijelosti odredbe članaka 8. do 22. Zakona o zakupu i prodaji
poslovnog prostora, ako Ugovorom nije drugačije određeno.
Članak
35.
Zakupnik je dužan plaćati naknadu za troškove
korištenja zajedničkih uređaja i obavljanja zajedničkih usluga u visini koja se
utvrđuje međuvlasničkim ugovorom između vlasnika posebnih dijelova zgrada,
odnosno u visini koju odredi Općinsko poglavarstvo za zgrade koje su u vlasništvu
Općine Čavle u cijelosti.
Članak
36.
Zakupnik smije samo uz pisanu suglasnost
zakupodavca činiti preinake poslovnog prostora kojima se bitno mijenja
konstrukcija, raspored, površina, namjena i vanjski izgled poslovnog prostora,
s time da se međusobni odnosi uređuju posebnim ugovorom.
Ugovorom iz stavka 1. ovog članka posebno će
se regulirati:
- rok amortizacije izvršenih radova koji ne
može biti duži od roka na koji je ugovor zaključen
- pravo zakupnika na povrat izvršenih a
neamortiziranih ulaganja, ukoliko Općinsko Poglavarstvo otkaže ugovor o zakupu
prije isteka ugovorenog roka za amortizaciju izvršenih radova
- da zakupnik nema pravo na povrat uloženih a
neamortiziranih sredstava u slučaju da samoinicijativno otkaže ugovor o zakupu
poslovnog prostora
- da zakupac nema pravo na naknadu uloženih
sredstava u poslovni prostor za ulaganja koja je vršio bez suglasnosti
zakupodavca, odnosno da nema pravo na naknadu korisnih i luksuznih ulaganja u
poslovni prostor, odnosno ulaganja koja nisu bila nužna
Izuzetno od odredbe stavka drugog ovog
članka, zakupnik ima pravo na povrat sredstava uloženih u nužne radove ako je
preuzeo poslovni prostor koji nije prikladan za obavljanje ugovorene
djelatnosti, kroz umanjenje najviše do 50% mjesečne zakupnine, uz uvjet da su
vrsta i obim nužnih radova i vrijeme izvođenja radova prethodno utvrđeni
ugovorom, te da je zapisnikom o izvršenim radovima konstatirano da su radovi
stvarno i izvedeni u ugovorenom obimu.
U slučaju iz stavka 3. ovog članka, zakupnik
će se osloboditi obveze plaćanja zakupnine za vrijeme ugovoreno za izvođenje
radova.
Članak
37.
Zakupnik ne može poslovni prostor ili njegov
dio dati u podzakup ili na korištenje nekim drugim obrtnicima ili pravnim
osobama.
Općinsko poglavarstvo može odobriti davanje
dijela ili cjelokupnog poslovnog prostora u podzakup posebnom odlukom na
zahtjev zakupnika.
Članak
38.
Poglavarstvo treba odobriti stupanje u prava
i obveze dosadašnjeg zakupnika sljedećim osobama:
1. bračnom drugu, izvanbračnom drugu, djeci,
unucima, usvojenicima i pastorcima zakupnika, ako zakupnik umre, pod uvjetom da
nastave obrt za ugovorenu djelatnost,
2. pravnoj osobi odnosno obrtniku koja
nastane promjenom pravnog položaja dosadašnjeg zakupnika pod uvjetom
da dostavi dokaz o pravnom
sljedništvu (rješenje nadležnog Trgovačkog suda odnosno tijela).
Članak
39.
Uz uvjete utvrđene člancima 37. i 38. ove
Odluke, zakupnik odnosno podzakupnik moraju ispuniti i slijedeće uvjete:
- u pogledu obavljanja djelatnosti-uvjete
prema zakonskim propisima,
- podmiriti dužnu zakupninu, kamate i ostale
troškove za poslovni prostor.
VIII. PRESTANAK UGOVORA O ZAKUPU
Članak
40.
Ugovor o zakupu poslovnog prostora prestaje
istekom ugovorenog roka, kao i u slučajevima i po postupku propisanim Zakonom i
ugovorom o zakupu.
Članak
41.
Zakupodavac može otkazati ugovor o zakupu u
slučajevima propisanim Zakonom i ukoliko zakupnik ne poštuje odredbe ove
Odluke.
U slučaju da zakupodavac otkaže Ugovor o zakupu,
Općinsko Poglavarstvo može odobriti sklapanje nagodbe ukoliko zakupnik u tijeku
ovršnog ili parničnog postupka ispuni sljedeće uvjete:
1. u slučaju neplaćanja zakupnine podmiri
cjelokupno dugovanje zakupnine, kamata i drugih troškova;
2. u slučaju nekorištenja prostora započne s
korištenjem prostora;
3. u slučaju davanja prostora drugome na
korištenje ili podzakup bez suglasnosti zakupodavca isprazni prostor od
bespravnog korisnika.
Članak
42.
Ugovor o zakupu prestaje smrću odnosno
promjenom pravnog položaja zakupnika, osim u slučaju iz članka 38. ove Odluke.
IX. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
43.
Stupanjem na snagu ove odluke prestaje
vrijediti Odluka o poslovnim prostorima Općine Čavle (»Službene novine PGŽ«
broj 13/02).
Članak
44.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana
objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 021-05/08-01/3
Ur. broj: 2170-03-08-01-12
Čavle, 27. ožujka 2008.
OPĆINSKO
VIJEĆE OPĆINE ČAVLE
Predsjednik
Josip Čargonja, v.r.