47.
Na temelju odredbe iz članka 53. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj)
samoupravi (»Narodne novine« RH broj 33/01, 60/01- vjerodostojno tumačenje i
129/05) te članka 24. Statuta Grada Bakra(»Službene novine« PGŽ broj 54/06 i
10/07) i članka 11. st. 2. Odluke o ustrojstvu Jedinstvenog upravnog odjela
Grada Bakra (»Službene novine« PGŽ broj 05/03, 15/03 i 42/07) Gradsko
poglavarstvo Grada Bakra, na 80. sjednici održanoj dana 19. prosinca 2007.
godine donijelo je ovaj
PRAVILNIK
O UNUTARNJEM REDU
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovim se Pravilnikom, u skladu sa Odlukom o ustrojstvu Jedinstvenog upravnog
odjela Grada Bakra i Zakonom o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (u
daljnjem tekstu: Zakon) uređuje unutrašnji ustroj Jedinstvenog upravnog odjela,
radna mjesta, opis poslova koji se obavljaju na radnim mjestima, stručni i
drugi uvjeti za raspored na radna mjesta, broj službenika i namještenika, te
druga pitanja sukladno Zakonu i Odluci.
Članak 2.
U Jedinstvenom upravnom odjelu (u daljnjem tekstu: Upravni odjel) obavljaju
se poslovi iz samoupravnog djelokruga Grada, propisani naročito odredbom iz
članka 19. Zakona, kao i eventualno preneseni poslovi državne uprave i
preneseni poslovi iz samoupravnog djelokruga Županije (članak 20. Zakona).
Djelokrug rada Upravnog odjela određen je člankom 2. Odluke o ustrojstvu
Jedinstvenog upravnog odjela Grada Bakra.
Članak 3.
Upravni odjel je smješten u zgradi sjedišta Grada.
Na zgradi iz st. 1. ovog članka mora biti istaknuta natpisna ploča čiji je
sadržaj propisan Uredbom o natpisnoj ploči i zaglavlju akata tijela državne
uprave, lokalne i područne (regionalne) i mjesne samouprave, te pravnih osoba
koje imaju javne ovlasti (»Narodne novine« RH br.34/02).
U obavljanju poslova radi kojih je osnovan, Upravni odjel rabi pečat i
zaglavlje akata propisanoga oblika i sadržaja, kako je utvrđeno stavkom 2. ovog
članka.
II. UNUTARNJE USTROJSTVO UPRAVNOG ODJELA
Članak 4.
U Upravnom odjelu ustrojava se radno mjesto pročelnik upravnog odjela.
Uvjeti za raspored na radno mjesto pročelnika upravnog odjela su:
- VSS, pravnog smjera;
- 5 godina radnog staža;
- položen državni stručni ispit.
Članak 5.
U okviru Upravnog odjela ustrojavaju se slijedeće ustrojstvene jedinice:
- Odsjek za financije, proračun i računovodstvo,
- Odsjek za komunalni sustav, urbanizam i ekologiju,
- Odsjek za imovinsko-pravne poslove, gospodarstvo i poduzetništvo,
- Ured gradonačelnika.
Unutar pojedinih ustrojstvenih jedinica utvrđuju se slijedeća radna mjesta,
broj izvršitelja i uvjeti za raspored:
ODSJEK ZA FINANCIJE, PRORAČUN I RAČUNOVODSTVO
- voditelj odsjeka, 1 izvršitelj - VŠS ekonomske ili druge odgovarajuće
struke,
- 5 godine radnog staža u struci,
- položen državni stručni ispit.
- stručni suradnik za financije,
proračun i računovodstvo 1 izvršitelj - VSS ekonomske ili druge odgovarajuće
struke,
- 1 godina i 4 mjeseca radnog staža u struci,
- položen državni stručni ispit.
- računovodstveni referent I. 1 izvršitelj - SSS ekonomske ili druge
odgovarajuće struke,
- 1 godina radnog staža u struci,
- položen državni stručni ispit.
- računovodstveni referent II. 1 izvršitelj - SSS ekonomske ili druge
odgovarajuće struke,
- 1 godina radnog staža u struci,
- položen državni stručni ispit
- referent za obračun i
naplatu proračunskih 1 izvršitelj - SSS ekonomske ili druge odgovarajuće
struke,
prihoda - 1 godina radnog staža u struci,
- položen državni stručni ispit,
ODSJEK ZA KOMUNALNI SUSTAV, URBANIZAM I EKOLOGIJU
- voditelj odsjeka, 1 izvršitelj - VŠS građevinskog ili arhitektonskog
usmjerenja,
- 5 godine radnog staža ustruci,
- položen državni stručni ispit.
- stručni suradnik za prostorno
planiranje 1 izvršitelj - dipl. ing. arhitekture,
- 1 godina i 4 mjeseca radnog staža u struci,
- položen državni stručni ispit.
- stručni suradnik za pravne poslove
i javnu nabavu 1 izvršitelj - dipl. pravnik
- 1 godina i 4 mjeseca radnog staža u struci,
- položen državni stručni ispit.
- referent za komunalni sustav I, 1 izvršitelj - SSS građevinskog
usmjerenja;
- 1 godina radnog staža u struci,
- položen državni stručni ispit.
- referent za komunalni sustav II, 1 izvršitelj - SSS građevinskog
usmjerenja,
- 1 godina radnog staža u struci,
- položen državni stručni ispit.
- komunalni redar, 1 izvršitelj - SSS građevinskog usmjerenja,
- 1 godina radnog staža u struci,
- položen državni stručni ispit.
- domar, 1 izvršitelj - SSS ili KV tehničke struke,
- 1 godina radnog staža u struci,
- položen vozački ispit »B« kategorije.
ODSJEK ZA IMOVINSKO-PRAVNE POSLOVE, GOSPODARSTVO I PODUZETNIŠTVO
- voditelj odsjeka, 1 izvršitelj - VSS, pravnog usmjerenja,
- 5 godina radnog staža u struci,
- položen pravosudni ispit.
- stručni suradnik za 1 izvršitelj - VSS, ekonomskog ili drugog
gospodarstvo odgovarajućeg usmjerenja,
- 1 godina i 4 mjeseca radnog staža u struci,
- položen državni stručni ispit.
- samostalni referent za
upravno-pravne poslove, 1 izvršitelj - VSS pravnog ili drugog odgovarajućeg
usmjerenja,
- 1 godina i 4 mjeseca radnog staža u struci,
- položen državni stručni ispit.
URED GRADONAČELNIKA
- predstojnik ureda, 1 izvršitelj - VSS, društvenog ili upravnog usmjerenja,
- 5 godine radnog staža u struci,
- aktivno znanje jednog stranog jezika;
- položen državni stručni ispit,
- administrativni tajnik, 1 izvršitelj - SSS upravne ili druge odgovarajuće
struke;
- 1 godina radnog staža u struci,
- položen državni stručni ispit.
- voditelj protokola grada i
referent za društvene djelatnosti, 1 izvršitelj - SSS odgovarajuće struke;
socijalne i zdravstvene poslove, - 1 godina radnog staža u struci,
- položen državni stručni ispit.
- administrativni referent, 1 izvršitelj - SSS upravne ili druge
odgovarajuće struke,
- 1 godina radnog staža u struci,
- položen državni stručni ispit.
- administrator, 2 izvršitelja - SSS upravne ili druge odgovarajuće struke;
- 1 godina radnog staža u struci,
- položen državni stručni ispit.
- spremačica - čistačica, 1 izvršitelj - NSS, osmogodišnja škola,
- bez radnog staža.
Popis radnih mjesta, s opisom poslova nalazi se u privitku ovog Pravilnika i
njegov je sastavni dio, ali se ne objavljuje, već se zajedno s izvornikom ovog
Pravilnika nalazi i čuva u Upravnom odjelu.
Članak 6.
U Odsjeku za financije, proračun i računovodstvo obavljaju se slijedeći
poslovi:
1. poslovi proračuna
2. financijsko poslovanje
3. računovodstveno-knjigovodstveni poslovi
4. naplata gradskih poreza i drugih prihoda
5. poslovi osiguranja
6. upravljanje informacijskim sustavom.
- Poslovi proračuna obuhvaćaju planiranje i izradu prijedloga gradskog
proračuna, izmjena i dopuna proračuna, izradu prijedloga odluka o izvršavanju
gradskog proračuna, izradu računa prihoda i rashoda, konsolidacijske bilance i
druge dokumente i izvješća vezana uz proračun, planiranje i praćenje
likvidnosti, praćenje izvršavanja proračuna, izradu periodičnih izvješća o
izvršavanju proračuna, izradu godišnjeg obračuna proračuna, sudjelovanje u
izradi financijskih planova Jedinstvenog upravnog odjela, planiranje, praćenje
i izvršavanje gradskih kreditinih obveza kao i obveza s osnove danih jamstava.
- Financijsko poslovanje obuhvaća blagajničko poslovanje, obračun i isplatu
plaća i naknada za službenike i namještenike Grada, korisnike proračunskih
sredstava i vanjske suradnike, izvršavanje plaćanja temeljem naloga tijela
gradske uprave, kontrolu naloga za plaćanje u skladu s
financijsko-računovodstvenim propisima, obavljanje poslova platnog prometa za
Grad i proračunske korisnike, vođenje evidencije ulaznih računa, vođenje
evidencije potraživanja i obveza Grada, obračun i isplate s osnove naloga za
službena putovanja, evidentiranje, pohranjivanje i aktiviranje izdanih i
primljenih sredstava osiguranja plaćanja, usklađivanje popisa imovine, obveza i
potraživanja.
- Računovodstveno-knjigovodstveni poslovi obuhvaćaju vođenje knjigovodstva
Grada, proračunskih korisnika - Dječjeg vrtića Bakar i Gradske knjižnice Bakar,
kao i GKD Dobra Bakar, vođenje analitičkih knjigovodstvenih evidencija
poslovnih promjena i transakcija nastalih na imovini, obvezama i
potraživanjima, sastavljanje financijskih izvješća i konsolidiranih
financijskih izvješća u skladu s financijsko-računovodstvenim propisima.
- Naplata gradskih poreza i drugih prihoda obuhvaća utvrđivanje obveznika
plaćanja gradskih poreza, zaduživanje obveznika proračunskih prihoda, obračun
kamata sukladno zakonskim propisima, evidenciju i praćenje naplate gradskih
poreza i drugih prihoda, poduzimanje mjera za poboljšanje naplativosti.
- Poslovi osiguranja obuhvaćaju suradnju u provođenju postupaka javne nabave
usluga osiguranja imovine Grada, praćenje izvršavanja obveza i potraživanja po
osnovi osiguranja, vođenje evidencije polica osiguranja, prijave štete i
poduzimanje mjera za utvrđivanje visine štete i naplatu štete.
- Upravljanje informacijskim sustavom obuhvaća suradnju u provođenju
postupaka javne nabave usluga projektiranja, izgradnje, uvođenja i održavanja
informacijskog sustava Grada, edukaciju korisnika informacijskog sustava, kao i
izradu sigurnosnih kopija korisničkih podataka.
Članak 7.
U Odsjeku za komunalni sustav, urbanizam i ekologiju obavljaju se ove grupe
poslova:
- osiguravanje uvjeta za utvrđivanje politike gospodarenja prostorom na
području Grada, organizacijom izrade studija i elaborata, kao stručnih podloga
za izradu i donošenje prostorno-planskih dokumenata, te osobitom suradnjom sa
stručnjacima svih relevantnih profila,
- suradnja sa susjednim jedinicama lokalne samouprave na utvrđivanju i
provedbi zajedničkih i posebnih interesa u upravljanju prostorom,
- suradnja sa svim specijaliziranim institucijama čija je djelatnost
prostorno planiranje, komunalno gospodarstvo, kao i zaštita čovjekove okoline,
- osnivanje i vođenje katastra zemljišta i vodova,
- planiranje razvoja komunalnog gospodarstva, vođenje kapitalnih projekata
Grada od idejnog rješenja do uporabne dozvole,
- organiziranje obavljanja komunalnih djelatnosti te održavanje objekata i
uređaja komunalne infrastrukture u stanju djelotvorne sposobnosti,
- utvrđivanje obveznika plaćanja komunalne naknade, komunalnog doprinosa i
grobnih naknada,
- nadzor nad izvršavanjem obveza od strane komunalnih društava u
vlasništvu/suvlasništvu Grada,
- priprema, organizacija i provođenje svih poslova javne nabave shodno
Zakonu o javnoj nabavi,
- suradnja prilikom izrade nacrta i prijedloga Proračuna sa ostalim
Odsjecima,
- izvršavanje dijela Proračuna u djelokrugu Odsjeka,
- obavljanje poslova komunalnog redarstva te nadzor komunalnog reda,
- obavljanje svih ostalih poslova koji su mu stavljeni u djelokrug,
Članak 8.
U Odsjeku za imovinsko-pravne poslove, gospodarstvo i poduzetništvo
obavljaju se ove grupe poslova:
- poticanje razvoja gospodarstva, osobito malog i srednjeg poduzetništva i
turizma,
- poticanje suradnje gospodarskih subjekata,
- korištenje prostornih kapaciteta u vlasništvu Grada,
- osiguranje inicijalnih sredstava za razvoj poduzetničkih aktivnosti,
- ispitivanje mogućnosti razvoja poljoprivrede i ribarstva, osnivanje burze
ribe,
- izrada kriterija i mjerila za korištenje i namjenu poslovnih prostora i
društvenih domova,
- ispitivanje interesa za obavljanje pojedinih vrsta poduzetničkih
aktivnosti,
- vođenje evidencija o gospodarskim potencijalima Grada,
- zaštita potrošača,
- evidencija poslovnih prostora,
- evidencija o poduzetničkim kreditima i kreditima građana, sudjelovanje u
pripremi i ugovaranju s poslovnom bankom,
- pravni, savjetodavni, administrativno-stručni i pomoćni poslovi u funkciji
izvršavanja zadaća Vijeća, Poglavarstva i radnih tijela Vijeća i Poglavarstva,
te upravnih tijela,
- vođenje prvostupanjskih upravnih postupaka iz nadležnosti Odjela,
- pravni poslovi u svezi vođenja upravnih, parničnih i dr. postupaka,
- suradnja prilikom izrade nacrta i prijedloga Proračuna sa ostalim
Odsjecima,
- izvršavanje dijela Proračuna u djelokrugu Odsjeka,
- drugi poslovi sukladno važećim zakonskim propisima i podzakonskim aktima.
Članak 9.
Ured gradonačelnika obavlja osobito ove poslove:
- poslove glede neposrednog sudjelovanja građana u odlučivanju o lokalnim
poslovima,
- poslove koordinacije rada Vijeća mjesnih odbora,
- nadzor nad zakonitošću rada tijela Vijeća mjesnih odbora,
- protokolarne poslove u funkciji izvršavanja zadaća Vijeća, Poglavarstva i
radnih tijela Vijeća i Poglavarstva,
- upravne poslove u rješavanju o pravima iz socijalnog programa Grada,
- poslove iz područja odgoja, obrazovanja, kulture i športa,
- poslove iz područja primarne zdravstvene zaštite, rada i socijalne skrbi,
- suradnja prilikom izrade nacrta i prijedloga Proračuna sa ostalim
Odsjecima,
- izvršavanje dijela Proračuna iz djelokruga Ureda gradonačelnika,
- poslovi uredskog poslovanja.
Članak 10.
Upravni odjel u okviru svoga djelokruga, propisanoga Zakonom i ovim
Pravilnikom, neposredno izvršava i nadzire provođenje općih akata Vijeća i
Poglavarstva.
Radi ostvarivanja funkcija iz stavka 1. ovog članka Upravni odjel je obvezan
postupati po uputama, smjernicama, zaključcima i drugim aktima Poglavarstva.
III. NAČIN RADA I RUKOVOĐENJA UPRAVNOG ODJELA
Članak 11.
Radom upravnog odjela rukovodi pročelnik.
Odsjecima i Uredom gradonačelnika rukovode voditelji, odnosno predstojnik
Ureda.
Članak 12.
Na pitanja rada, zapošljavanja, ocjenjivanja, nagrađivanja radnika i drugih
pitanja koja nisu regulirana ovim Pravilnikom neposredno će se primjenjivati
važeći propisi.
Članak 13.
Sredstva za rad Upravnog odjela osiguravaju se u Proračunu Grada, na temelju
godišnjega Plana rada gradske uprave, što ga Vijeću, zajedno s nacrtom
Proračuna, podnosi Poglavarstvo, na prijedlog pročelnika Upravnog odjela
Plan iz stavka 1. ovog članka obvezno sadrži:
- popis grupa poslova koji se planiraju, prikazano po organizacijskim
dijelovima,
- vremenske normative (dnevne, tjedne, mjesečne ili godišnje - ovisno o
karakteru poslova) za izvršavanje pojedinih poslova,
- planiranu godišnju količinu i trajanje pojedinog posla,
- broj izvršitelja koji će raditi na izvršavanju određenog posla.
IV. RASPORED RADNOG VREMENA
Članak 14.
Odluku o radnom vremenu, rasporedu radnog vremena (početak i završetak),
uredovnom radnom vremenu, te o drugim srodnim pitanjima donosi Poglavarstvo na
prijedlog pročelnika Upravnog odjela.
Pri donošenju Odluke iz st. 1. ovog članka Poglavarstvo se rukovodi osobito:
- propisima RH,
- potrebom usklađivanja s radnim vremenom ostalih jedinica lokalne i
područne samouprave, kao i državnih tijela,
- potrebom usklađivanja s radnim vremenom komunalnih društava i drugih
subjekata s kojima Upravni odjel mora surađivati u izvršavanju svojih zadaća,
- klimatskim prilikama,
- prometnoj povezanosti i
- drugim interesima i potrebama građana, izraženih putem tijela Vijeća
mjesnih odbora.
Odluka iz st. 1. objavljuje se u službenom glasilu Primorsko-goranske
županije, na oglasnoj ploči i web stranici Grada.
Članak 15.
Plaće djelatnika određuje Gradsko vijeće Grada Bakra prema Odluci o plaćama
službenika i namještenika kojima se plaće osiguravaju u Proračunu Grada.
V. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 16.
Službenici i namještenici zaposleni u Upravnom odjelu rasporediti će se na
odgovarajuća radna mjesta ovisno o svojoj stručnoj spremi i radnom stažu.
Službenici i namještenici koji nemaju položen državni stručni ispit, dužni
su isti položiti najkasnije u roku od godine dana od dana rasporeda na
odgovarajuće radno mjesto.
Članak 17.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana po objavi u »Službenim novinama«
Primorsko-goranske županije.
Stupanjem na snagu ovog Pravilnika prestaje vrijediti:
- Pravilnik o unutarnjem redu (»Službene novine« PGŽ broj 19/03 i 35/04).
Klasa: 022-01/07-01/52
Ur. broj: 2170-02-02-07-30
Bakar, 24. prosinca 2007.
GRADSKO POGLAVARSTVO
GRADA BAKRA
Predsjednik Poglavarstva
Tomislav Klarić, v.r.