152.
Na temelju članka 6. Zakona o proračunu (»Narodne novine« broj 96/03) i
članka 40. Statuta Grada Rijeke (»Službene novine« Primorsko-goranske županije
broj 23/ 01, 4/02, 13/02, 3/05, 9/06, 17/06 - pročišćeni tekst, 8/07 i 44/07),
Gradsko vijeće Grada Rijeke, na sjednici 20. prosinca 2007. godine donijelo je
ODLUKU
o izvršavanju Proračuna Grada Rijeke za 2008. godinu
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom se Odlukom utvrđuje struktura prihoda i primitaka te rashoda i izdataka
Proračuna Grada Rijeke za 2008. godinu (u daljnjem tekstu: Proračun), njegovo
izvršavanje, opseg zaduživanja i jamstava Grada Rijeke (u daljnjem tekstu:
Grad), upravljanje dugom te financijskom i nefinancijskom imovinom, prava i
obveze korisnika proračunskih sredstava, ovlasti Poglavarstva Grada Rijeke (u
daljnjem tekstu: Poglavarstvo) i predsjednika Poglavarstva (u daljnjem tekstu:
Gradonačelnik) u izvršavanju Proračuna te druga pitanja u svezi s izvršavanjem
Proračuna.
Članak 2.
Proračun se sastoji od Općeg i Posebnog dijela te Plana razvojnih programa.
Opći dio Proračuna sadrži: Račun prihoda i rashoda i Račun financiranja.
U Računu prihoda i rashoda iskazani su svi porezni i neporezni prihodi i
prihodi od gradske nefinancijske imovine te sredstva za financiranje javnih
rashoda na razini Grada.
U Računu financiranja iskazani su primici od financijske imovine i
zaduživanja te svi izdaci za financijsku imovinu i otplatu kredita.
Posebni dio Proračuna sastoji se od plana rashoda i izdataka proračunskih
korisnika raspoređenih u tekuće i razvojne programe za proračunsku godinu.
U Planu razvojnih programa iskazani su planirani rashodi Proračuna za
nefinancijsku imovinu (investicije), kapitalne pomoći i donacije za razdoblje
2008. do 2010. godine, razrađeni po pojedinim programima proračunskih
korisnika, po godinama u kojima će rashodi za programe teretiti proračune
sljedećih godina i po izvorima prihoda za cjelovitu izvedbu programa.
Članak 3.
Sredstva za rashode i izdatke korisnika Proračuna osiguravaju se
proračunskim korisnicima, i to: tijelima gradske uprave, ustanovama kojima je
Grad osnivač (u daljnjem tekstu: ustanove Grada), osnovnim školama kojima se
financiraju decentralizirane funkcije (u daljnjem tekstu: osnovne škole),
vijećima nacionalnih manjina, mjesnim odborima te ostalim korisnicima koji su u
njegovu Posebnom dijelu određeni za nositelje sredstava.
U okviru razdjela 02-Glava 1-5, razdjela 04-Glava 1, razdjela 05 -Glava 1,
Razdjela 06-Glava 1 i razdjela 09-Glava 1, osigurana su sredstva za rashode
tijela gradske uprave po pojedinim programima, projektima i aktivnostima, a u
ostalim Glavama unutar pojedinog razdjela osigurana su sredstva za krajnje
korisnike.
II. IZVRŠAVANJE PRORAČUNA
Članak 4.
Proračunska sredstva koristit će se samo za namjene utvrđene u Proračunu.
Proračunski korisnici mogu preuzeti obveze na teret Proračuna samo do visine
i za namjene utvrđene u Posebnom dijelu Proračuna.
Rashodi i izdaci Proračuna koji se financiraju iz namjenskih prihoda i
primitaka izvršavat će se do iznosa naplaćenih prihoda i primitaka za te
namjene.
Iznimno od odredbe stavka 3. ovoga članka, Poglavarstvo može odlučiti da se
pojedini rashodi i izdaci pokrivaju i na teret ostalih proračunskih prihoda, a
najviše do visine planiranih iznosa.
Uplaćeni, a manje planirani namjenski prihodi i primici mogu se izvršavati
iznad iznosa utvrđenih u Proračunu, a do iznosa uplaćenih sredstava.
Neplanirani, a uplaćeni namjenski prihodi i primici mogu se koristiti prema
naknadno utvrđenim aktivnostima i/ili projektima uz prethodnu suglasnost
Poglavarstva.
Sredstva za pokroviteljstva te za aktivnosti i projekte koja se izvršavaju
kao subvencije, donacije i pomoći pojedinom korisniku, raspoređuje Poglavarstvo
ako krajnji korisnik nije utvrđen u Posebnom dijelu Proračuna, programu javnih
potreba ili drugom aktu Gradskog vijeća.
Poglavarstvo može ovlastiti Gradonačelnika za raspoređivanje sredstava iz
stavka 7. ovoga članka.
Članak 5.
Odjel gradske uprave za financije obvezan je, u roku od osam dana od dana
donošenja Proračuna, izvijestiti sva tijela gradske uprave o odobrenim
sredstvima u Proračunu, a tijela gradske uprave obvezna su u daljnjem roku od
osam dana izvijestiti o istom krajnje korisnike za koje su određena kao
nositelji sredstava u Posebnom dijelu Proračuna.
Proračunski korisnici - ustanove Grada, osnovne škole, vijeća nacionalnih
manjina i mjesni odbori, za koje su sredstva planirana u posebnim glavama,
obvezni su dostaviti proračunski nadležnim tijelima gradske uprave svoje
financijske planove usuglašene s odobrenim sredstvima u Proračunu i izrađene po
tromjesečjima, u roku od narednih osam dana.
Tijela gradske uprave obvezna su Odjelu gradske uprave za financije
dostaviti zajednički financijski plan svih korisnika Proračuna za koje su
nadležna, izrađen po tromjesečjima, u narednih osam dana.
Odjel gradske uprave za financije izrađuje tromjesečne planove Proračuna na
temelju kojih se, sukladno raspoloživim sredstvima, izvršava Proračun.
Tromjesečni planovi iz stavka 4. ovoga članka dostavljaju se Ministarstvu
financija zajedno s Proračunom.
Članak 6.
Za izvršavanje Proračuna odgovorno je Poglavarstvo.
Nalogodavac i odgovorna osoba za izvršavanje Proračuna u cjelini je
Gradonačelnik.
Preuzimanje obveza na teret Proračuna po ugovorima koji zahtijevaju plaćanje
u sljedećim godinama odobrava Poglavarstvo.
Odjel gradske uprave za financije izvršava Proračun i o tome izvještava
Poglavarstvo.
Pročelnici tijela gradske uprave te čelnici pravnih osoba koje su korisnici
Proračuna, odgovorni su za planiranje i izvršavanje svoga dijela Proračuna.
Odgovornost za izvršavanje Proračuna u smislu odredbe stavka 5. ovoga članka
podrazumijeva odgovornost za preuzimanje i verifikaciju obveza, izdavanje
naloga za plaćanje na teret proračunskih sredstava te za utvrđivanje prava
naplate i izdavanje naloga za naplatu u korist proračunskih sredstava.
Pročelnici tijela gradske uprave i čelnici pravnih osoba koje su korisnici
Proračuna odgovorni su za zakonitost, svrhovitost, učinkovitost i ekonomično
raspolaganje proračunskim sredstvima.
III. PRORAČUNSKA ZALIHA
Članak 7.
U Proračunu su planirana sredstva Proračunske zalihe u ukupnom iznosu od
1.500.000,00 kuna, od čega se iznos od 500.000,00 kuna raspoređuje za
financiranje rashoda za uklanjanje i ublažavanje posljedica elementarnih
nepogoda, a iznos od 1.000.000,00 kuna za izvršavanje sudskih odluka i nagodbi
za isplatu naknade i rente te za druge nepredviđene rashode tijekom proračunske
godine.
O korištenju sredstava Proračunske zalihe do pojedinačnog iznosa od
100.000,00 kuna odlučuje Gradonačelnik.
O korištenju sredstava Proračunske zalihe iznad pojedinačnog iznosa iz
stavka 2. ovoga članka odlučuje Poglavarstvo.
Članak 8.
Gradonačelnik mjesečno izvještava Poglavarstvo o korištenju Proračunske
zalihe iz članka 7. ove Odluke.
Poglavarstvo je obvezno polugodišnje izvijestiti Gradsko vijeće o korištenju
sredstava Proračunske zalihe iz članka 7. ove Odluke.
IV. PRIHODI PRORAČUNA
Članak 9.
U Proračunu se planiraju svi prihodi koje sukladno pozitivnim propisima
ostvaruje Grad.
Prihodi što ih tijela gradske uprave ostvare obavljanjem djelatnosti, prihod
su Proračuna i uplaćuju se na račun Proračuna.
Prihodi s osnova kamata po tražbinama pojedinih tijela gradske uprave,
uplaćuju se na jedinstveni račun prihoda Proračuna.
V. NAMJENSKI PRIHODI
Članak 10.
Prihodi koje proračunski korisnici - ustanove Grada i osnovne škole ostvare
od vlastite djelatnosti (vlastiti prihodi), iz donacija, po posebnim propisima
i iz drugih izvora, namjenski su prihodi Proračuna.
Prihodi iz stavka 1. ovoga članka planiraju se u financijskim planovima
proračunskih korisnika i uplaćuju na njihov račun, a mogu se koristiti
isključivo za namjene utvrđene financijskim planovima.
Proračunski korisnici mogu preuzimati obveze i plaćati ih po stavkama
rashoda za čije su financiranje planirani namjenski prihodi iz stavka 1. ovoga
članka isključivo do iznosa naplaćenih namjenskih prihoda.
Proračunski nadležna tijela gradske uprave nadziru ostvarenje i trošenje
prihoda iz stavka 1. ovoga članka.
Proračunski korisnici obvezni su o ostvarenju prihoda iz stavka 1. ovoga
članka tromjesečno izvješćivati proračunski nadležna tijela gradske uprave.
Članak 11.
Namjenski prihodi iz članka 10. stavka 1. ove Odluke koji ne budu
iskorišteni u ovoj proračunskoj godini, osim onih prihoda koje proračunski korisnici
ostvare vlastitom djelatnošću, prenose se u narednu proračunsku godinu i
koriste se za iste namjene za koje su bili utvrđeni financijskim planom
proračunskih korisnika za ovu proračunsku godinu.
Za opseg prenesenih prihoda iz stavka 1. ovoga članka povećat će se
financijski planovi proračunskih korisnika za narednu godinu.
O korištenju namjenskih prihoda koje proračunski korisnik ostvari
obavljanjem vlastite djelatnosti, a koji ne budu iskorišteni u ovoj
proračunskoj godini, odluku donosi tijelo upravljanja, odnosno čelnik
proračunskog korisnika ako tijelo upravljanja nije osnovano, po godišnjem
obračunu financijskog plana.
Članak 12.
Za iznos nenamjenski utrošenih sredstava donacije čiji povrat zahtijeva
donator, proračunskom korisniku umanjit će se proračunska sredstva u godini u
kojoj mora vratiti primljenu donaciju.
Članak 13.
Prihodi što ih mjesni odbori ostvare obavljanjem djelatnosti, iz donacija i
drugih izvora, prihodi su Proračuna i uplaćuju se na račun Proračuna.
Mjesni odbori mogu preuzimati obveze i plaćati ih po stavkama rashoda za
čije su financiranje planirani prihodi iz stavka 1. ovoga članka, isključivo do
iznosa naplaćenih prihoda.
VI. ISPLATA SREDSTAVA IZ PRORAČUNA
Članak 14.
Svaki rashod i izdatak iz Proračuna mora se temeljiti na vjerodostojnoj
knjigovodstvenoj ispravi kojom se dokazuje obveza plaćanja.
Pročelnik tijela gradske uprave i čelnik pravne osobe proračunskog
korisnika, odnosno osoba na koju je to pravo preneseno, mora prije isplate
provjeriti i potvrditi potpisom pravni temelj i visinu obveze koja proizlazi iz
knjigovodstvene isprave.
Nalog za isplatu iz Proračuna s oznakom pozicije Proračuna izdaje pročelnik
nadležnog tijela gradske uprave.
Isplata sredstva za plaće, materijalne rashode i programe koja su u Posebnom
dijelu Proračuna osigurana ustanovama Grada, osnovnim školama, vijećima
nacionalnih manjina i mjesnim odborima, izvršava se prijenosom na njihov račun
temeljem naloga za prijenos sredstava koji izdaje pročelnik nadležnog tijela
gradske uprave, a supotpisuje pročelnik Odjela gradske uprave za financije.
Članak 15.
Zahtjev za isplatu sredstava za nabavu roba, obavljanje usluga i ustupanje
radova mora se temeljiti na propisima o javnoj nabavi.
Članak 16.
Proračunskim korisnicima, kojima se u Proračunu osiguravaju sredstva za
plaće zaposlenih, isplaćivat će se sredstva za ostala materijalna prava
zaposlenih prema njihovim općim aktima do visine utvrđene tim aktima,
kolektivnim ugovorom i osiguranim sredstvima.
Članak 17.
Poglavarstvo Grada utvrđuje visinu bruto vrijednosti boda za obračun plaća
zaposlenih u tijelima gradske uprave.
Poglavarstvo Grada utvrđuje visinu bruto osnovice za obračun plaća
dužnosnika.
Članak 18.
Sredstva za rad političkih stranaka zastupljenih u Gradskom vijeću, sredstva
za rad vijeća nacionalnih manjina, sredstva za rad Savjeta mladih, naknade
troškova za rad osoba izabranih na određene dužnosti, naknade troškova za rad
članova Gradskog vijeća, članova radnih tijela Gradskog vijeća, naknade
troškova i nagrade za rad članova vijeća nacionalnih manjina te članova
kazališnih i upravnih vijeća ustanova u vlasništvu Grada Rijeke te naknade
troškova za rad članova Savjeta mladih, isplaćivat će se temeljem odluka
Gradskog vijeća, po nalogu pročelnika Ureda Grada.
Članak 19.
Naknade troškova za rad članova kulturnih vijeća isplaćivat će se temeljem
odluke Gradonačelnika, po nalogu pročelnika Odjela gradske uprave za kulturu.
Članak 20.
Naknade troškova za rad članova vijeća mjesnih odbora isplaćivat će se
temeljem odluke Gradskog vijeća, po nalogu pročelnika Odjela za gradsku
samoupravu i upravu.
Članak 21.
Pogrešno ili više uplaćeni prihodi u Proračun, vraćaju se uplatiteljima na
teret tih prihoda.
Pogrešno ili više uplaćeni prihodi u proračune prethodnih godina, vraćaju se
uplatiteljima na teret rashoda Proračuna.
Rješenje o povratu sredstava donosi Odjel gradske uprave za financije na
temelju dokumentiranog zahtjeva kojeg potpisuje pročelnik tijela gradske uprave
u čijoj nadležnosti je naplata tih prihoda, odnosno osoba koju on ovlasti.
Članak 22.
Instrumente osiguranja plaćanja, kojima se na teret Proračuna stvaraju
obveze, izdaje Odjel gradske uprave za financije, a potpisuje Gradonačelnik.
Instrumenti osiguranja plaćanja primljeni od pravnih osoba kao sredstvo
osiguranja naplate potraživanja ili izvođenja radova i usluga, dostavljaju se
Odjelu gradske uprave za financije.
Evidenciju izdanih i primljenih instrumenata osiguranja plaćanja vodi Odjel
gradske uprave za financije.
VII. POVRAT SREDSTAVA U PRORAČUN
Članak 23.
Ako se naknadno utvrdi da je isplata sredstava iz Proračuna bila nezakonita
i /ili neopravdana, proračunski koris
nik mora odmah zahtijevati povrat proračunskih sredstava u
Proračun.
VIII. PLAĆANJE PREDUJMA
Članak 24.
Plaćanje predujma može se ugovoriti samo u iznimnim slučajevima i na temelju
prethodne suglasnosti Poglavarstva.
Prethodnu suglasnost za plaćanje predujma do iznosa od 20.000,00 kuna daje
Gradonačelnik.
IX. UPRAVLJANJE FINANCIJSKOM IMOVINOM
Članak 25.
Raspoloživim novčanim sredstvima na računu Proračuna upravlja Poglavarstvo.
Raspoloživa novčana sredstva mogu se oročavati kod poslovne banke ili
plasirati drugim pravnim osobama putem kratkoročnih zajmova poštujući načela
sigurnosti i likvidnosti.
Odluku o oročavanju ili davanju kratkoročnih zajmova donosi Poglavarstvo, a
ugovor potpisuje Gradonačelnik.
Prihodi od upravljanja raspoloživim novčanim sredstvima prihodi su
Proračuna.
Novčana sredstva iz stavka 1. ovoga članka mogu se ulagati samo s povratom
do 31. prosinca 2008. godine.
Članak 26.
Odluku o kupnji dionica ili udjela u trgovačkom društvu, ako su za kupnju
osigurana sredstva u Proračunu i ako se time štiti javni interes, odnosno
interes Grada, donosi Gradsko vijeće.
U slučaju da prestane javni interes za vlasništvo dionica ili udjela u
kapitalu trgovačkog društva, Gradsko vijeće može odlučiti da se dionice odnosno
udjeli u kapitalu prodaju, ukoliko to nije u suprotnosti s posebnim zakonom.
Ostvarena sredstva od prodaje dionica ili udjela u kapitalu trgovačkog
društva mogu se koristiti samo za otplatu duga ili za nabavu nefinancijske i
financijske imovine Grada sukladno Zakonu o proračunu.
X. OTPIS DUGOVA
Članak 27.
Uz suglasnost Poglavarstva, Gradonačelnik može u cijelosti ili djelomično
otpisati dug Gradu do visine od 50.000,00 kuna ako bi troškovi postupka naplate
potraživanja bili u nerazmjeru s visinom potraživanja odnosno zbog drugog
opravdanog razloga.
Pod dugom iz stavka 1. ovoga članka ne podrazumijeva se dug Gradu s naslova
obveznih davanja.
XI. UPRAVLJANJE NEFINANCIJSKOM DUGOTRAJNOM IMOVINOM GRADA
Članak 28.
Nefinancijskom dugotrajnom imovinom Grada upravljaju tijela gradske uprave
te pravne osobe (ustanove i trgovačka društva) kojih je Grad osnivač.
Upravljanje imovinom iz stavka 1. ovoga članka podrazumijeva njezino
korištenje, održavanje i davanje u zakup.
Pročelnik tijela gradske uprave i čelnik pravne osobe mora imovinom
upravljati brigom dobrog gospodara i voditi popis o toj imovini u skladu sa
zakonom.
Sredstva za održavanje i osiguranje dugotrajne nefinancijske imovine
osiguravaju se u rashodima poslovanja nadležnih tijela gradske uprave.
Poslove sklapanja ugovora s osiguravateljima i naplatu šteta obavlja Odjel gradske
uprave za financije.
Članak 29.
Knjigovodstvena evidencija nefinancijske dugotrajne imovine Grada vodi se u
Odjelu gradske uprave za financije.
Pročelnici tijela gradske uprave te čelnici pravnih osoba koji upravljaju
imovinom Grada dužni su Odjelu gradske uprave za financije dostaviti podatke o
svakoj poslovnoj promjeni na imovini kojom upravljaju.
XII. ZADUŽIVANJE I DAVANJE JAMSTAVA
Članak 30.
Grad se, u 2008. godini, može zadužiti do iznosa od 60.000.000,00 kuna,
utvrđenog u Računu financiranja Proračuna, izdavanjem treće tranše municipalnih
obveznica u iznosu od 8.191.504 EUR, za realizaciju višegodišnjeg kapitalnog
projekta Kompleksa dvoranskog plivališta na Kantridi te uzimanjem zajma u
iznosu od 68.045.000,00 kuna kod Agencije za društveno poticanu stanogradnju
Grada Rijeke, za realizaciju otkupa stanova na lokaciji Rujevica - I faza,
izgrađenih prema Programu društveno poticane stanogradnje.
Tekuće otplate glavnice duga Grada, iskazane u Računu financiranja Proračuna
u iznosu od 23.100.000,00 kuna te pripadajuće kamate u iznosu od 12.896.000
kuna, iskazane u Razdjelu 08 Odjel gradske uprave za financije i Razdjelu 02
Odjel gradske uprave za komunalni sustav, imaju u izvršavanju Proračuna
prednost pred svim ostalim izdacima.
Pravna osoba u većinskom izravnom ili neizravnom vlasništvu Grada i javna
ustanova čiji je osnivač Grad, može se zadužiti samo uz suglasnost Grada,
sukladno pozitivnim propisima i općim aktima Grada.
Grad može dati jamstvo za ispunjenje obveza pravnoj osobi i javnoj ustanovi
iz stavka 3. ovoga članka, sukladno pozitivnim propisima i općim aktima Grada.
Dana jamstva uključuju se u opseg zaduženja Grada.
Zahtjev za izdavanje suglasnosti za zaduženje i/ili davanje jamstva podnosi
odgovorna osoba prave osobe ili javne ustanove putem nadležnog tijela gradske
uprave, uz suglasnost Odjela gradske uprave za financije. Zahtjevu se prilažu
obrazloženje kapitalnog projekta, usvojen financijski plan, dokaz o završenom
postupku odabira najpovoljnije ponude za nabavu financijskih sredstava, nacrt
ugovora ili pismo namjere banke s uvjetima kreditiranja te plan otplate sa svim
navedenim troškovima (naknade i kamate).
Izvanproračunski korisnici Proračuna (trgovačka društva i druge pravne osobe
u kojima Grad ima odlučujući utjecaj na upravljanje) mogu se zaduživati i
davati jamstva do visine i pod uvjetima koje svojom odlukom utvrdi Gradsko
vijeće.
XIII. PRIMJENA PRORAČUNSKOG RAČUNOVODSTVA, FINANCIJSKO RAČUNOVODSTVENA
KONTROLA I ZVJEŠTAVANJE
Članak 31.
Proračun i proračunski korisnici - ustanove Grada, osnovne škole i mjesni
odbori primjenjuju sustav proračunskog računovodstva.
Tijela gradske uprave koja su proračunski odgovorna za korisnike iz stavka
1. ovoga članka obvezna su prikupiti, uskladiti i konsolidirati njihova
polugodišnja i godišnja izvješća, te ih dostaviti Odjelu gradske uprave za
financije.
Članak 32.
Kontrola poslovnih postupaka u pripremi i izvršavanju proračuna, upravljanje
gradskim dugom i gotovinom, praćenje primjene financijskih propisa, praćenje
nastanka obveza, praćenje primjene sustava proračunskog računovodstva te
poslovi financijskog izvješćivanja, obavljaju se u Odjelu gradske uprave za
financije.
Svi korisnici proračunskih sredstava obvezni su Odjelu gradske uprave za
financije dati sve potrebne podatke, isprave i izvješća koja se od njih traže.
Članak 33.
Odjel gradske uprave za financije podnosi Poglavarstvu tromjesečni izvještaj
o izvršenju Proračuna.
Polugodišnji izvještaj o izvršenju Proračuna i godišnji obračun Proračuna
dostavlja se Poglavarstvu i Gradskom vijeću u rokovima propisanim Zakonom o
proračunu.
Proračunski korisnici - ustanove Grada, osnovne škole i mjesni odbori dužni
su dostaviti godišnji izvještaj o poslovanju (ostvarenje financijskog plana i
izvještaj o radu) nadležnom tijelu gradske uprave, najkasnije u roku mjesec
dana od isteka roka za predaju godišnjih financijskih izvještaja utvrđenog
Pravilnikom o financijskom izvještavanju u proračunskom računovodstvu (»Narodne
novine« broj 2/ 07).
Trgovačko društvo kojeg je Grad osnivač ili većinski vlasnik
(izvanproračunski korisnik) dužno je dostaviti godišnji izvještaj o poslovanju
(ostvarenje financijskog plana i izvještaj o radu) nadležnom tijelu gradske
uprave, najkasnije u roku mjesec dana od isteka roka za predaju godišnjeg
financijskog izvještaja utvrđenog Zakonom o računovodstvu (»Narodne novine«
broj 109/07).
Izvještaj o poslovanju (ostvarenje financijskog plana i izvještaj o radu)
mora sadržavati prijedlog korištenja neutrošenih sredstava, odnosno prijedlog
pokrića gubitka poslovanja.
Nadležno tijelo gradske uprave dužno je izvještaj o poslovanju proračunskih
korisnika odnosno trgovačkog društva dostaviti Poglavarstvu u daljnjem roku od
mjesec dana od isteka roka iz stavka 3. i 4. ovog članka.
Članak 34.
Proračunski korisnici - ustanove Grada, osnovne škole i mjesni odbori dužni
su dostaviti polugodišnje i godišnje financijske izvještaje nadležnom tijelu
gradske uprave.
Nadležno tijelo gradske uprave konsolidira financijske izvještaje iz stavka
1.ovoga članka za pojedine korisnike i dostavlja ga Odjelu gradske uprave za
financije.
Odjel gradske uprave za financije izrađuje konsolidirani polugodišnji i
godišnji financijski izvještaje za Proračun i proračunske korisnike i dostavlja
ga Ministarstvu financija u roku utvrđenom Pravilnikom iz članka 33. stavka 3.
ove Odluke.
XIV. URAVNOTEŽENJE PRORAČUNA I PRERASPODJELA SREDSTAVA PRORAČUNA
Članak 35.
Ako tijekom godine dođe do povećanja rashoda i/ili izdataka odnosno
smanjenja prihoda i/ili primitaka Poglavarstvo može poduzeti mjere za
uravnoteženje Proračuna propisane Zakonom.
Ako se primjenom privremenih mjera ne uravnoteži Proračun, njegovo
uravnoteženje, odnosno preraspodjelu sredstava između proračunskih korisnika,
utvrdit će Gradsko vijeće izmjenama i dopunama Proračuna.
Članak 36.
Poglavarstvo može odobriti preraspodjelu sredstava unutar pojedinog razdjela
i između pojedinih razdjela na prijedlog pročelnika tijela gradske uprave uz
prethodno pribavljeno mišljenje Odjela gradske uprave za financije, s tim da
umanjenje pojedine pozicije ne može biti veće od 5% sredstava utvrđenih na
poziciji koja se umanjuje.
O izvršenim preraspodjelama Poglavarstvo je dužno polugodišnje izvijestiti
Gradsko vijeće.
Članak 37.
Proračun se izvršava od 1. siječnja do 31. prosinca 2008. godine.
Samo naplaćeni prihodi u kalendarskoj godini priznaju se kao prihodi
Proračuna za 2008. godinu.
Rashodi poslovanja za koje je nastala obveza u 2008. godini rashodi su
Proračuna za 2008. godinu, neovisno o plaćanju.
O namjeni viška prihoda iz prethodne godine odlučuje Gradsko vijeće.
XV. ZAVRŠNA ODREDBA
Članak 38.
Ova Odluka objavit će se u »Službenim novinama« Primorsko-goranske županije,
a stupa na snagu 1. siječnja 2008.
Klasa: 021-05/07-01/222
Ur. broj: 2170-01-10-07-2
Rijeka, 20. prosinca 2007.
GRADSKO VIJEĆE GRADA RIJEKE
Predsjednica
Gradskog vijeća
Dorotea Pešić-Bukovac, v.r.