148.
Na temelju članka 6., stavak 1. Zakona o proračunu (»Narodne novine« broj
96/03) i članka 28., točka 3. Statuta Primorsko-goranske županije (»Službene
novine« broj 22/01, 10/06, 16/06 - pročišćeni tekst, 35/07 i 43/07), Županijska
skupština donijela je na sjednici 20. prosinca 2007. godine
ODLUKU
o izvršavanju Proračuna
Primorsko-goranske županije za 2008. godinu
I. Opće odredbe
Članak 1.
Ovom Odlukom uređuje se struktura Proračuna Primorsko-goranske županije za 2008.
godinu (u daljnjem tekstu: Proračun), njegovo izvršavanje, upravljanje
financijskom i nefinancijskom imovinom Primorsko-goranske županije (u daljnjem
tekstu: Županija), opseg zaduživanja i jamstva, korištenje namjenskih prihoda,
prava i obveze korisnika proračunskih sredstava, ovlasti Županijskog
poglavarstva (u daljnjem tekstu: Poglavarstvo) i predsjednika Županijskog
poglavarstva (u daljnjem tekstu: Predsjednik Poglavarstva) u izvršavanju
Proračuna, odgoda primjene propisa, te druga pitanja u svezi s izvršavanjem
Proračuna.
Članak 2.
Korisnici Proračuna u smislu ove Odluke jesu:
. proračunski korisnici,
. izvanproračunski korisnici,
. ostali korisnici.
Proračunski korisnici jesu:
. upravna tijela,
. ustanove kojima je osnivač Županija i kojima se sredstva za poslovanje
osiguravaju u Proračunu (ustanove kulture, prostornog uređenja, te zaštite
prirode),
. ustanove kojima se u Proračunu osiguravaju sredstva za određene namjene u
okviru minimalnog zakonskog standarda, odnosno za određene programe iznad
zakonskog standarda (ustanove školstva, zdravstva i socijalne skrbi).
Izvanproračunski korisnici jesu:
. ustanove kojima je Županija osnivač i koje ostvaruju vlastite, zakonom
propisane prihode,
. trgovačka društva u kojima je Županija većinski vlasnik ili ima odlučujući
utjecaj na upravljanje.
Ostali korisnici su pravne i/ili fizičke osobe kojima se osiguravaju
proračunska sredstva za realizaciju pojedinog projekta (jedinice lokalne
samouprave, ustanove, udruge građana i fizičke osobe).
Proračunski i izvanproračunski korisnici obvezatno primjenjuju odredbe
Zakona o proračunu i ove Odluke koje se odnose na izradu financijskih planova,
upravljanje novčanim sredstvima, zaduživanje i davanje jamstva, izvještavanje,
te nadzor nad poslovanjem i korištenjem proračunskih sredstava, a ustanove -
proračunski i izvanproračunski korisnici dodatno i zakonske odredbe o
proračunskom računovodstvu.
Popis proračunskih i izvanproračunskih korisnika Županije sastavni je dio ove
Odluke i ne objavljuje se u službenim glasilu Primorsko-goranske županije.
II. Struktura Proračuna
Članak 3.
Proračun se sastoji od Općeg i Posebnog dijela.
Opći dio Proračuna čini Račun prihoda i rashoda, te Račun financiranja.
U Računu prihoda i rashoda iskazani su prihodi po vrstama i izvorima, a
rashodi po ekonomskoj klasifikaciji, tj. namjeni u skladu s Računskim planom
proračuna.
U Računu financiranja iskazani su primici od financijske imovine (povrat
glavnice danih zajmova i primici od prodaje dionica), te izdaci za financijsku
imovinu (dionice) i otplatu zajmova.
Posebni dio Proračuna sastoji se od plana rashoda i izdataka proračunskih
korisnika za 2008. godinu, raspoređenih prema organizacijskoj, programskoj,
ekonomskoj, funkcijskoj i lokacijskoj klasifikaciji.
III. Planiranje
Članak 4.
Sredstva za financiranje javnih rashoda Županije u 2008. godini raspoređena
su prema organizacijskoj klasifikaciji (razdjeli), pri čemu su upravna tijela određena
za nositelje sredstava za svoje programe, te za programe proračunskih korisnika
za koje su proračunski nadležni.
Članak 5.
Upravni odjel za proračun i financije obvezan je u roku od osam dana od dana
stupanja na snagu Proračuna, izvijestiti sva upravna tijela o odobrenim
sredstvima u Proračunu za 2008. godinu, a upravna tijela obvezna su u daljnjem
roku od osam dana izvijestiti o istome korisnike proračunskih sredstava za koje
su određeni kao nositelji sredstava u Posebnom dijelu Proračuna.
Članak 6.
Provedbeni dokumenti Posebnog dijela Proračuna jesu:
. pojedinačni godišnji i tromjesečni financijski planovi proračunskih i
izvanproračunskih korisnika,
. planovi nabave proračunskih i izvanproračunskih korisnika,
. odluke o kriterijima i rasporedu sredstava za ustanove koje se
decentralizirano financiraju,
. program javnih potreba Primorsko-goranske županije za 2008. godinu.
Provedbene dokumente iz stavka 1. točka 2, 3. i 4. ovog članka po kojima
postupaju upravna tijela donosi Poglavarstvo najkasnije do 31. siječnja 2008.
godine.
Provedbene dokumente iz stavka 1. točke 1. i 2. ovog članka po kojima
postupaju ustanove i trgovačka društva donosi nadležno tijelo ustanove i
trgovačkog društva sukladno Zakonu o proračunu i općim aktima proračunskog
korisnika do 15. siječnja 2008. godine.
Članak 7.
Ustanove i trgovačka društva obvezni su do 20. siječnja 2008. godine
dostaviti svoje financijske planove i planove nabave usklađene s odobrenim
sredstvima u Proračunu, proračunski nadležnim upravnim tijelima.
Korisnicima iz stavka 1. ovog članka koji ne donesu navedene planove neće se
odobriti korištenje proračunskih sredstava.
IV. Izvršavanje Proračuna
Članak 8.
Za izvršavanje Proračuna odgovorno je Poglavarstvo.
Korisnici Proračuna smiju koristiti proračunska sredstva samo za namjene
koje su iskazane u Proračunu i to do visine utvrđene u njegovom Posebnom
dijelu.
Preuzimanje obveza na teret Proračuna tekuće godine odobrava Poglavarstvo, a
preuzimanje obveza na teret Proračuna za naredne godine odobrava Županijska
skupština.
Članak 9.
Rukovoditelj proračunskog korisnika odgovoran je za planiranje i izvršavanje
svog dijela Proračuna.
Odgovornost za izvršavanje Proračuna znači odgovornost za preuzimanje i
potvrđivanje obveza, izdavanje naloga za plaćanje na teret proračunskih
sredstava, te utvrđivanje prava naplate i izdavanje naloga za naplatu u korist
proračunskih sredstava.
Rukovoditelj proračunskog korisnika odgovoran je za zakonitost, svrhovitost
i za ekonomično raspolaganje proračunskim sredstvima.
Rukovoditelj upravnog tijela ima pravo i obvezu nadzirati poslovanje i
namjensko korištenje proračunskih sredstava kod proračunskog korisnika za kojeg
je proračunski nadležan.
Članak 10.
Prihode koje ostvaruju ustanove-proračunski korisnici obavljanjem vlastite i
ostalih djelatnosti, ustupaju se tim ustanovama.
Ustanove iz stavka 1. ovog članka obvezne su o ostvarenju vlastitih prihoda
mjesečno izvještavati proračunski nadležna upravna tijela.
Iznimno, Poglavarstvo može posebnom odlukom obvezati ustanove da dio
vlastitih prihoda uplaćuju u Proračun i utvrditi namjenu korištenja tih
prihoda.
O korištenju ostvarenog viška prihoda ustanove koje je osnivač Županija
(neutrošeni vlastiti prihodi), odlučuje upravno vijeće ustanove uz prethodnu
suglasnost Poglavarstva.
Članak 11.
Pogrešno ili više uplaćeni prihodi u Proračun, vratit će se uplatiteljima na
teret tih prihoda, na temelju dokumentiranog zahtjeva.
Nalog za povrat prihoda iz stavka 1. ovoga članka daje pročelnik Upravnog
odjela za proračun i financije.
Članak 12.
Rashodi i izdaci Proračuna koji se financiraju iz namjenskih prihoda i
primitaka (prihodi s protuobvezom), izvršavat će se do iznosa naplaćenih
prihoda i primitaka za te namjene.
Iznimno od stavka 1. ovog članka, Poglavarstvo može odlučiti da se pojedini
rashodi i izdaci pokrivaju i na teret ostalih proračunskih prihoda, a najviše
do visine planiranih iznosa.
Uplaćeni, a manje planirani ili neplanirani namjenski prihodi mogu se izvršavati
po aktivnostima i /ili projektima za koje su namijenjeni, do visine naplaćenih
sredstava.
Namjenski prihodi i primici koji se ne iskoriste u tekućoj godini, prenose
se u sljedeću proračunsku godinu.
Članak 13.
Predsjednik Poglavarstva, uz suglasnost Poglavarstva, može u cijelosti ili
djelomično otpisati dug, ukoliko bi troškovi postupka naplate potraživanja bili
u nesrazmjeru s visinom potraživanja, odnosno zbog drugog opravdanog razloga.
Članak 14.
Stvarna naplata prihoda nije ograničena visinom prihoda planiranih u
Proračunu.
Iznosi rashoda i izdataka utvrđeni u Posebnom dijelu Proračuna smatraju se
najvišim iznosima, pa stvarni rashodi i izdaci za pojedinu proračunsku stavku
ne smiju biti veći od odobrenih iznosa, osim u slučaju utvrđenog u članku 12.,
stavku 3. ove Odluke.
Članak 15.
Sredstva za rashode poslovanja proračunskih korisnika, te sredstva za
aktivnosti i projekte koja se izvršavaju kao subvencije, pomoći i donacije
(transferi ostalim korisnicima), raspoređuju se zaključkom Poglavarstva ukoliko
krajnji korisnik nije utvrđen samim Proračunom, odnosno odlukom Županijske
skupštine.
Poglavarstvo može ovlastiti Predsjednika Poglavarstva za poslove iz stavka
1. ovog članka.
Iznimno od stavka 1. i 2. ovog članka, rukovoditelj upravnog tijela ovlašten
je rasporediti sredstava do 20.000,00 kuna po pojedinom korisniku godišnje.
Rukovoditelji upravnih tijela obvezni su, putem Upravnog odjela za proračun
i financije, izvijestiti Predsjednika Poglavarstva do 15. dana u tekućem
mjesecu o izvršenim rasporedima iz stavka 3. ovog članka, u prethodnom mjesecu.
Članak 16.
Sredstva za pokroviteljstva raspoređuju Županijska skupština i Poglavarstvo.
Iznimno od stavka 1. ovog članka, raspored sredstava po pojedinom
pokroviteljstvu u iznosu do 20.000,00 kuna može odobriti Predsjednik
Poglavarstva, ili osoba koju on ovlasti.
Članak 17.
Sredstva za rad političkim strankama raspoređuju se temeljem Odluke o
financiranju političkih stranaka i nezavisnih članova u Županijskoj skupštini
Primorsko-goranske županije (»Službene novine« broj 20/07), srazmjerno broju
članova zastupljenih u Županijskoj skupštini.
Visina sredstava koja pripadaju pojedinoj političkoj stranci za 2008.
godinu, određuje se u mjesečnom iznosu od 2.120,00 kuna za člana, odnosno u
iznosu od. 2.330,00 kuna za članicu Skupštine.
Članak 18.
Proračunska zaliha osigurava se u iznosu od 1.500.000,00 kuna, a koristit će
se za zakonski utvrđene namjene.
O korištenju proračunske zalihe odlučuje Poglavarstvo.
Iznimno od stavka 2. ovog članka Predsjednik Poglavarstva može odlučivati o
korištenju proračunske zalihe za pojedinačne namjene do 100.000,00 kuna.
Predsjednik Poglavarstva je obvezan svaki mjesec izvijestiti Poglavarstvo o
korištenju proračunske zalihe.
Članak 19.
Upravna tijela Županije obvezna su sklapati ugovore o javnoj nabavi sukladno
zakonskim propisima koji uređuju ovo područje, Uputstvu o postupanju u nabavi
roba, usluga i ustupanja radova, te Planu nabave Županije za 2008. godinu.
Odluku o početku postupka javne nabave, kao i odluku o odabiru ili
poništenju za nabave čija je procijenjena vrijednost bez PDV-a jednaka ili veća
70.000,00 kuna donosi Poglavarstvo.
Ako se za nabavu čija je procijenjena vrijednost bez PDV-a do 70.000,00 kuna
planira provesti postupak javne nabave, odluku o početku postupka javne nabave
i odluku o odabiru ili poništenju donosi rukovoditelj upravnog tijela nadležnog
za provođenje postupka javne nabave temeljem Plana nabave.
Plaćanje predujma moguće je samo iznimno i na temelju prethodne suglasnosti
Poglavarstva, te uz ishođenje odgovarajućeg jamstva za povrat sredstava u
slučaju neizvršenja posla.
Članak 20.
Ustanove i trgovačka društva kojima je osnivač Županija (proračunski i
izvanproračunski korisnici) provode postupak nabave sukladno zakonskim
propisima i svojem godišnjem planu.
U postupak javne nabave koja se financira proračunskim sredstvima djelomično
ili u cijelosti, ustanova odnosno trgovačko društvo dužno je uključiti i
predstavnika Županije.
Iznimno, Poglavarstvo može odlučiti da će u cilju racionalnog korištenja
proračunskih sredstava i postizanja povoljnih uvjeta Županija provesti
zajednički postupak nabave u ime i za račun ustanove ili trgovačkog društva.
Članak 21.
Rukovoditelj pojedinog upravnog tijela jest naredbodavatelj za sve isplate
na teret proračunskih sredstava za koje je to upravno tijelo određeno
nositeljem sredstava.
Izuzetno od odredbe stavka 1. ovog članka:
. naredbodavatelj za korištenje sredstava raspoređenih u Razdjelu 1. Glava
3. Kabinet župana jest voditelj Kabineta,
. naredbodavatelj za korištenje sredstava raspoređenih u Razdjelu 1. Glava
4. Ured unutarnje revizije jest predstojnik Ureda unutarnje revizije,
. naredbodavatelj za korištenje sredstava raspoređenih u Razdjelu 5. Glava
3. pozicija 53.07.01 »Hitne intervencije održavanja objekata i opreme osnovnog
i srednjeg školstva« jest pročelnik Upravnog odjela za upravljanje imovinom i
opće poslove.
Svi nalozi za plaćanje, odnosno doznaku sredstava moraju biti u pisanom
obliku, ovjereni pečatom i potpisom naredbodavatelja s naznakom pozicije
Proračuna na teret koje se vrši plaćanje, sukladno Naputku o evidenciji ulaznih
računa.
Članak 22.
Zaključivanje pisanog ugovora obvezno je u sljedećim slučajevima:
. za sredstva Proračuna koja se izvršavaju kao subvencije, donacije i
pomoći, osim za sredstva dodijeljena kao nagrade,
. za sve nabave roba, usluga i izvođenje radova, čija vrijednost bez PDV - a
prelazi iznos od 20.000,00 kuna,
. za projekte i aktivnosti koje izvršavaju ustanove-proračunski korisnici
iznad zakonskog standarda.
Ugovor o kapitalnoj pomoći/donaciji mora sadržavati odredbu prema kojoj će
se odobrena sredstva doznačiti korisniku tek po predočenim dokazima o njihovom
namjenskom korištenju (ugovor s izvođačem/dobavljačem, račun, situacija).
Ugovor o tekućoj pomoći, donaciji, subvenciji može se izvršavati bez
prethodnih uvjeta, ali je korisnik dužan dostaviti izvještaj o utrošenim
sredstvima po dovršetku projekta, odnosno najkasnije do konca proračunske
godine.
Ugovore iz stavka 1. točka 1. (transfer) potpisuje:
. vrijednosti do 20.000,00 kuna rukovoditelj upravnog tijela,
. vrijednosti veće od 20.000,00 kuna Predsjednik Poglavarstva ili osoba koju
on ovlasti.
Ugovore iz stavka 1. točke 2. (nabava) potpisuju:
. vrijednosti manje od 70.000,00 kuna (bez PDV-a) rukovoditelj upravnog
tijela,
. vrijednosti u iznosu od 70.000,00 kuna (bez PDV-a) i veće Predsjednik
Poglavarstva ili osoba koju on ovlasti.
Ugovore iz stavka 1. točke 3. (ustanove) potpisuju:
. vrijednosti manje od 20.000,00 kuna rukovoditelj upravnog tijela,
. vrijednosti u iznosu od 20.000,00 kuna i veće Predsjednik Poglavarstva ili
osoba koju on ovlasti.
Jedan primjerak ugovora obvezno se dostavlja Upravnom odjelu za proračun i
financije u roku osam dana od potpisa ugovora.
V. Upravljanje financijskom i nefinancijskom imovinom
Članak 23.
Raspoloživim novčanim sredstvima na računu Proračuna upravlja Poglavarstvo.
Slobodna novčana sredstva Proračuna mogu se oročavati kod poslovnih banaka
ili plasirati drugim pravnim osobama putem kratkoročnih pozajmica poštujući
načela sigurnosti i likvidnosti.
Odluku o oročavanju sredstava ili davanju kratkoročnih pozajmica donosi
Poglavarstvo ili Predsjednik Poglavarstva po ovlaštenju Poglavarstva.
Tražitelj kratkoročne pozajmice obvezan je uz obrazloženi zahtjev za
odobrenjem pozajmice, priložiti financijski izvještaj za obračunsko razdoblje
koje prethodi razdoblju u kojem se traži pozajmica.
Visina kratkoročne pozajmice po pojedinom korisniku ne može iznositi više od
300.000,00 kuna, a rok na koji se daje pozajmica ne može biti duži od šest
mjeseci.
Sredstva dana kao kratkoročna pozajmica moraju se vratiti u Proračun do 31.
prosinca 2008. godine.
Članak 24.
U slučaju da prestane javni interes za vlasništvo dionica ili udjela u
kapitalu pravnih osoba, Županijska skupština može odlučiti da se dionice
odnosno udjeli u kapitalu prodaju, ukoliko to nije u suprotnosti s posebnim
zakonom.
Ostvarena sredstva od prodaje dionica ili udjela u kapitalu, mogu se
koristiti samo za otplatu duga ili za nabavu imovine Županije.
Odluku o kupnji dionica ili udjela u trgovačkom društvu, ako su za kupnju
osigurana sredstva u Proračunu i ako se time štiti javni interes, odnosno interes
Županije, donosi Poglavarstvo.
VI. Zaduživanje i davanje jamstva
Članak 25.
Županija se može zaduživati za kapitalna ulaganja, te izdavati jamstva u
skladu sa Zakonom o proračunu.
Odluku o zaduživanju Županije, te o izdavanju jamstva donosi Županijska skupština.
Članak 26.
Ustanova i trgovačko društvo kojima je osnivač i većinski vlasnik Županija
može se zadužiti samo uz suglasnost Županijske skupštine.
Županijska skupština može dati jamstvo za ispunjenje obveza ustanove i
trgovačkog društva iz stavka 1. ovog članka, sukladno Zakonu.
Zahtjev za odobravanje suglasnosti za zaduženje i/ili davanje jamstva
podnosi odgovorna osoba trgovačkog društva ili ustanove putem nadležnog
upravnog tijela uz suglasnost Upravnog odjela za proračun i financije.
Zahtjevu se prilažu obrazloženje kapitalnog projekta, usvojen financijski
plan, ovjerena financijska izvješća za prethodnu godinu i prethodno obračunsko
razdoblje, dokaz o završenom postupku odabira najpovoljnije ponude za nabavu
financijskih sredstava, nacrt ugovora ili pismo namjere banke s uvjetima
kreditiranja, te plan otplate sa svim navedenim troškovima (naknade i kamate),
izjavu odgovorne osobe podnositelja zahtjeva da pod materijalnom i krivičnom
odgovornošću jamči za ispravnost dokumentacije.
VII. Uravnoteženje Proračuna
Članak 27.
Ako tijekom godine dođe do neusklađenosti planiranih prihoda/primitaka i
rashoda/izdataka Proračuna, izvršit će se njihovo ponovno uravnoteženje, putem
Izmjena i dopuna Proračuna.
Predsjednik Poglavarstva može na zahtjev rukovoditelja upravnog tijela
odobriti preraspodjelu sredstava unutar pojedinog razdjela ili između pojedinih
razdjela, s time da umanjenje pojedine stavke ne može biti veće od 5%.
Izuzetno, Poglavarstvo može Odlukom o rasporedu sredstava za
decentralizirane funkcije odobriti predložene prenamjene, u cilju učinkovitijeg
korištenja decentraliziranih sredstava, te će o istome izvijestiti Županijsku
skupštinu na prvoj slijedećoj sjednici.
Sukladno izmjenama i dopunama Proračuna, proračunski i izvanproračunski
korisnici obvezni su izmijeniti i dopuniti svoje financijske planove i planove
nabave u roku 15 dana od stupanja na snagu izmjena i dopuna Proračuna i o
istome izvijestiti nadležno upravno tijelo.
VIII. Izvještavanje
Članak 28.
Upravni odjel za proračun i financije podnosi Poglavarstvu tromjesečne
izvještaje o izvršenju Proračuna.
Polugodišnji i godišnji izvještaj o poslovanju Županije (izvještaj o
izvršenju Proračuna i izvještaj o radu) dostavlja se i Županijskoj skupštini u
rokovima propisanim Zakonom o proračunu.
Članak 29.
Ustanova čiji je osnivač Županija (proračunski i izvanproračunski korisnik)
dužna je dostaviti godišnji izvještaj o poslovanju proračunski nadležnom
upravnom tijelu najkasnije mjesec dana od isteka roka utvrđenog Pravilnikom o
financijskom izvještavanju u proračunskom računovodstvu (»Narodne novine« broj
27/05).
Trgovačko društvo kojem je Županija osnivač ili većinski vlasnik
(izvanproračunski korisnik) dužno je dostaviti godišnji izvještaj o poslovanju
proračunski nadležnom upravnom tijelu najkasnije mjesec dana od isteka roka
utvrđenog Zakonom o računovodstvu (»Narodne novine« broj 109/07).
Izvještaj o poslovanju (ostvarenje financijskog plana i izvještaj o radu)
mora sadržavati prijedlog korištenja neutrošenih sredstava, odnosno prijedlog
pokrića gubitka poslovanja.
Upravno tijelo dužno je izvještaj o poslovanju ustanove odnosno trgovačkog
društva dostaviti Županijskom poglavarstvu u daljnjem roku od mjesec dana od
isteka roka iz stavka 1. i 2. ovog članka.
Članak 30.
Ustanove kojima je osnivač Županija (proračunski korisnici) i centri za
socijalnu skrb dužni su dostaviti i polugodišnje izvještaje o izvršenju svog
financijskog plana proračunski nadležnom upravnom tijelu.
Proračunski nadležno upravno tijelo konsolidira izvještaj za pojedine
korisnike i dostavlja ga Upravnom odjelu za proračun i financije.
Upravni odjel za proračun i financije izrađuje konsolidirani izvještaj za
Proračun i proračunske korisnike i dostavlja ga Ministarstvu financija u
propisanim rokovima.
Članak 31.
Nacrt prijedloga godišnjeg obračuna Proračuna za 2008. godinu Upravni odjel
za proračun i financije dostavlja Poglavarstvu najkasnije do 1. svibnja 2009.
godine.
Prijedlog godišnjeg obračuna Proračuna Županije za 2008. godinu Poglavarstvo
dostavlja Županijskoj skupštini na usvajanje najkasnije do 1. lipnja 2009.
godine.
IX. Završne odredbe
Članak 32.
Kod planiranja Proračuna nisu primijenjeni članci 26., 28., 29. i 30. Zakona
o proračunu koji se odnosi na »konsolidirani« Proračun Županije, a u skladu s
Odlukom o privremenom financiranju korisnika Proračuna Republike Hrvatske u
prvom tromjesečju 2008. godine.
Članak 33.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Službenim novinama«
Primorsko-goranske županije.
Klasa: 021-04/07-02/99
Ur. broj: 2170/1-04-01-07-3
Rijeka, 20. prosinca 2007.
PRIMORSKO-GORANSKA ŽUPANIJA
ŽUPANIJSKA SKUPŠTINA
Predsjednik
Marinko Dumanić, v.r.