71.
Na temelju članka 35. točke 5. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj)
samoupravi (»Narodne novine« broj 33/01, 60/01, 129/05 i 109/07) i članka 36.
Statuta Grada Opatije (»Službene novine« Primorsko-goranske županije broj
23/01, 8/06 i 18/06 - pročišćeni tekst), Gradsko vijeće Grada Opatije, na
sjednici održanoj 29. studenoga 2007. godine, donosi
ODLUKU
o ustrojstvu i djelokrugu gradske uprave Grada Opatije
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom Odlukom uređuje se ustrojstvo i djelokrug gradske uprave Grada Opatije
(u nastavku teksta: gradska uprava).
Gradsku upravu čine upravna tijela i unutarnja revizija.
Članak 2.
Upravna tijela ustrojavaju se za obavljanje upravnih, stručnih i drugih
poslova iz samoupravnog djelokruga Grada.
Unutarnja revizija ustrojava se za obavljanje poslova određenih posebnim
propisima.
Članak 3.
Upravna tijela u okviru svog djelokruga neposredno izvršavaju i nadziru provedbu
općih akata Grada Opatije te obavljaju druge poslove u skladu s propisima.
Članak 4.
Gradsko poglavarstvo usmjerava djelovanje upravnih tijela u obavljanju
pos1ova iz njihovog samoupravnog djelokruga i nadzire njihov rad.
Unutarnja revizija izravno je podređena gradonačelniku, kao čelniku
korisnika proračuna, u skladu s posebnim propisima.
Članak 5.
Sredstva za rad gradske uprave osiguravaju se u proračunu Grada Opatije i iz
drugih izvora u skladu sa zakonom.
II. UPRAVNA TIJELA
Članak 6.
Upravna tijela jesu:
1. Upravni odjel za financije i društvene djelatnosti,
2. Upravni odjel za komunalni sustav i zaštitu okoliša,
3. Upravni odjel za prostorno uređenje,
4. Ured Grada,
5. Služba za upravni razvitak.
III. DJELOKRUG UPRAVNIH TIJELA
Članak 7.
Upravni odjel za financije i društvene djelatnosti obavlja upravne, stručne,
materijalno-financijske, računovodstvene i druge poslove, koji se odnose na:
- osiguravanje javnih potreba na području predškolskog odgoja i naobrazbe, -
osiguravanje javnih potreba na području kulture,
- osiguravanje javnih potreba na području sporta i tehničke kulture,
- osiguravanje javnih potreba na području socijalne skrbi i zdravstva,
sukladno socijalnom i zdravstvenom programu Grada,
- osiguravanje javnih potreba na području obrazovanja i znanosti,
- osiguranje drugih javnih potreba iz samoupravnog djelokruga Grada,
- pripremu i izvršenje proračuna Grada, vođenje knjigovodstva, te vođenje
platnog prometa putem računa Grada,
- utvrđivanje obveznika i razrez lokalnih poreza koji su prihod proračuna
Grada (osim poreza na korištenje javnih površina),
- prisilnu naplatu poreza koji su prihod proračuna Grada te prisilnu naplatu
komunalne naknade i komunalnog doprinosa,
- gradske programe poticanja poduzetništva i gospodarstva,
- materijalno poslovanje, uključujući javnu nabavu,
- ostale opće poslove gradske uprave, koji nisu u djelokrugu drugih upravnih
tijela,
- suradnju s državnim i drugim tijelima te pravnim osobama nadležnima za
poslove navedene u ovom članku.
Upravni odjel za financije i društvene djelatnosti može poslove iz stavka 1.
ovoga članka obavljati i za potrebe drugih korisnika čija se djelatnost
financira i iz proračuna Grada.
Članak 8.
Upravni odjel za komunalni sustav i zaštitu okoliša obavlja upravne, stručne
i druge poslove koji se odnose na:
- funkcioniranje i razvitak komunalnog gospodarstva (obavljanje komunalnih
djelatnosti te održavanje i izgradnju komunalnih objekata i uređaja u stanju
funkcionalne ispravnosti, koordinacija rada pravnih i fizičkih osoba koje
obavljaju pojedine komunalne djelatnosti, donošenje i provedba programa
održavanja i gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture),
- zakup poslovnih prostora i najam stanova u vlasništvu Grada,
- utvrđivanje obveznika i razrez komunalne naknade, komunalnog doprinosa,
poreza na korištenje javne površine i spomeničke rente,
- provođenje komunalnog reda,
- uređenje prometa na području Grada, organizaciju prijevoza u lokalnome
cestovnom prometu i autotaksi prijevoz,
- poslove komunalnog sustava vezane uz druge propise (zaštita od požara te
zaštita i spašavanje i dr.),
- koordinaciju sa javnim tijelima i pravnim osobama u čijoj nadležnosti je
izgradnja i održavanje infrastrukture i drugih javnih prostora od interesa za
Grad (telekomunikacije, elektrodistributivna mreža, državne i županijske ceste,
luke, kupališta, more i dr.),
- investicijsko održavanje imovine Grada,
- tekuće održavanje i čišćenje poslovnih prostora koje koristi Grad te održavanje
službenih vozila Grada,
- suradnju s državnim i drugim tijelima te pravnim osobama nadležnima za
poslove navedene u ovom članku.
Članak 9.
Upravni odjel za prostorno uređenje obavlja stručne i druge poslove koji se
odnose na:
- praćenje stanja u prostoru i vođenje informacijskog sustava prostornog
uređenja te izradu pripadajućih akata,
- pripremu te praćenje izrade i donošenja dokumenata prostornog uređenja,
- izradu i donošenje dokumenata prostornog uređenja,
- geodetske poslove osnivanja i vođenja katastra vodova, izvorne evidencije
naselja, ulica i kućnih brojeva te određivanje kućnih brojeva,
- pripremu i praćenje izrade dokumenata potrebnih za realizaciju izgradnje
gradskih razvojnih projekata, osim projekata obuhvaćenih programom izgradnje komunalne
infrastrukture (izrada idejnog rješenja, ishođenje lokacijske dozvole, odnosno
drugoga odgovarajućeg akta),
- pripremu i praćenje izrade stručnih podloga, studija i drugih dokumenata
potrebnih za izradu prostornih planova i drugih pripadajućih akata,
- suradnju sa susjednim jedinicama lokalne samouprave u vezi s namjenom
prostora na kontaktnim područjima Grada i susjednih jedinica lokalne samouprave
te na zajedničkoj infrastrukturi Grada i susjednih jedinica lokalne samouprave,
- suradnju s nadležnim tijelima na području programa zaštite okoliša,
- suradnju s državnim i drugim tijelima te pravnim osobama nadležnima za
poslove navedene u ovom članku.
Članak 10.
Ured Grada obavlja stručne, protokolarne, savjetodavne, opće i administrativne
poslove koji se odnose na:
- politički sustav Grada,
- rad Gradskog vijeća i Gradskog poglavarstva te njihovih radnih tijela,
gradonačelnika i vijeća mjesnih odbora,
- sudjelovanje Grada u sudskim postupcima te imovinsko-pravnim upravnim postupcima,
- imovinsko-pravne poslove,
- suradnju s državnim i drugim tijelima te pravnim osobama nadležnima za
poslove navedene u ovom članku.
Članak 11.
Služba za upravni razvitak obavlja stručne, upravne, informatičke i druge
poslove koji se odnose na:
- kvalitetu rada, modernizaciju metoda rada i usklađeno djelovanje gradske
uprave,
- unutarnje ustrojstvo gradske uprave,
- upravljanje informacijama (odnosi s javnošću, komunikacija s korisnicima
upravnih usluga, upravljanje zapisima - spisovodstvo, informacijski i
komunikacijski sustav Grada, zaštita podataka);
- upravljanje ljudskim potencijalima (kadrovska politika, stručno
osposobljavanje i usavršavanje, karijerni razvitak, radni odnosi službenika i
namještenika gradske uprave, zaštita na radu);
- razvijanje socijalnog partnerstva Grada i sindikata koji djeluju u
gradskoj upravi,
- potporu upravnim tijelima na poslovima povezanima s kandidiranjem
projekata za financiranje od strane europskih i drugih fondova,
- nadzor nad radom gradske uprave, koji se obavlja u opsegu i na način koji
posebnim pravilnikom uređuje Gradsko poglavarstvo;
- suradnju s državnim i drugim tijelima te pravnim osobama nadležnima za
poslove navedene u ovom članku.
III. USTROJSTVO GRADSKE UPRAVE
Članak 12.
Radom upravnih tijela rukovode pročelnici, koji se imenuju i razrješuju na
način propisan zakonom.
U razdoblju od upražnjenja radnog mjesta pročelnika do imenovanja pročelnika
na način propisan zakonom, a najduže na 12 mjeseci, Gradsko poglavarstvo može
iz redova službenika gradske uprave koji ispunjavaju uvjete za raspored na
odnosno radno mjesto privremeno imenovati vršitelja dužnosti pročelnika.
U razdoblju duže odsutnosti pročelnika, a najduže do njegova povratka na
posao, Gradsko poglavarstvo može iz redova službenika gradske uprave koji
ispunjavaju uvjete za raspored na odnosno radno mjesto privremeno imenovati
vršitelja dužnosti pročelnika.
Gradsko poglavarstvo može u svako doba opozvati imenovanje vršitelja
dužnosti pročelnika.
U odnosu na službenike i namještenike raspoređene u upravnom tijelu
pročelnik ima položaj čelnika tijela određen propisima o službeničkim i radnim
odnosima.
Gradsko poglavarstvo donosi akte kojima se odlučuje o pravima, obvezama i
odgovornostima pročelnika kada je to propisano zakonom te akte kojima se odlučuje
o ocjenjivanju, premještaju i prestanku službe pročelnika, dok akte kojima se
odlučuje o ostalim pravima, obvezama i odgovornostima pročelnika na području
službeničkih i radnih odnosa u prvom stupnju donosi gradonačelnik, a u drugom
stupnju Gradsko poglavarstvo, ako zakonom nije drukčije određeno.
Članak 13.
Unutarnje ustrojstvo, sistematizacija radnih mjesta i druga organizacijska
pitanja djelovanja upravnih tijela uređuju se pravilnikom o unutarnjem redu
gradske uprave.
Pravilnik o unutarnjem redu gradske uprave donosi Gradsko poglavarstvo, uz
prethodno mišljenje pročelnika upravnih tijela. Izmjene i dopune pravilnika o
unutarnjem redu donose se uz prethodno mišljenje pročelnika koji rukovodi
upravnim tijelom na čije ustrojstvo se izmjene i dopune pravilnika odnose.
Opće akte iz nadležnosti Grada kojima se uređuju prava, obveze i
odgovornosti službenika i namještenika upravnih tijela donosi Gradsko
poglavarstvo.
Članak 14.
Ustrojstvo unutarnje revizije uređuje gradonačelnik, u svojstvu čelnika
korisnika proračuna, u skladu s posebnim propisima.
Kada poslove unutarnje revizije obavlja inokosni unutarnji revizor, akte
kojima se odlučuje o njegovim pravima, obvezama i odgovornostima na području
službeničkih i radnih odnosa donosi gradonačelnik.
IV. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 15.
Danom stupanja na snagu ove Odluke upravna tijela ustrojena na temelju
Odluke o ustrojstvu i djelokrugu Gradske uprave Grada Opatije (»Službene
novine« Primorsko-goranske županije broj 23/00, 20/03 i 32/05) nastavljaju
radom s djelomice izmijenjenim djelokrugom, propisanim ovom Odlukom.
Danom stupanja na snagu ove Odluke Upravni odjel za samoupravu i upravu
nastavlja radom kao Upravni odjel za
financije i društvene djelatnosti, Upravni odjel za
komunalni sustav nastavlja radom kao Upravni odjel za komunalni sustav i
zaštitu okoliša, a Ured Gradskog poglavarstva nastavlja radom kao Ured Grada.
Članak 16.
Pravilnik o unutarnjem redu gradske uprave bit će donesen u roku od 60 dana
od stupanja na snagu ove Odluke. Do njegova donošenja na snazi ostaju
pravilnici o unutarnjem redu upravnih tijela doneseni na temelju Odluke o
ustrojstvu i djelokrugu Gradske uprave Grada Opatije (»Službene novine«
Primorsko-goranske županije, broj 23/00, 20/03 i 32/05).
Službenici i namještenici zatečeni u službi odnosno na radu u upravnim
tijelima na dan stupanja na snagu ove Odluke nastavljaju radom na svojim
dosadašnjim radnim mjestima, do rasporeda na radna mjesta utvrđena pravilnikom
o unutarnjem redu gradske uprave.
Pročelnici i predstojnici upravnih tijela imenovani na neodređeno vrijeme na
temelju javnog natječaja, koji budu ispunjavali uvjete za raspored na radno
mjesto pročelnika odnosnoga upravnog tijela propisane pravilnikom o unutarnjem
redu gradske uprave, bit će raspoređeni na radno mjesto pročelnika rješenjem
Gradskog poglavarstva.
Rješenja o rasporedu iz stavka 3. ovoga članka bit će donesena u roku od 15
dana, a rješenja o rasporedu iz stavka 2. ovoga članka u roku od 45 dana od
stupanja na snagu pravilnika o unutarnjem redu gradske uprave.
Članak 17.
Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje vrijediti Odluka o ustrojstvu i
djelokrugu Gradske uprave Grada Opatije (»Službene novine« Primorsko-goranske županije,
broj 23/00, 20/03 i 32/05).
Službena uporaba izmijenjenih naziva upravnih tijela iz članka 15. stavka 2.
ove Odluke započinje danom rasporeda pročelnika navedenih upravnih tijela. Do
tada u službenoj uporabi ostaju nazivi upravnih tijela određeni Odlukom o
ustrojstvu i djelokrugu Gradske uprave Grada Opatije (»Službene novine«
Primorsko-goranske županije, broj 23/00, 20/03 i 32/05).
Opći akti doneseni na temelju Odluke o ustrojstvu i djelokrugu Gradske
uprave Grada Opatije (»Službene novine« Primorsko-goranske županije, broj
23/00, 20/03 i 32/05) te opći akti kojima je Gradsko poglavarstvo uredilo
prava, obveze i odgovornosti službenika i namještenika upravnih tijela ostaju
na snazi, ako nisu u suprotnosti s ovom Odlukom.
Članak 18.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana nakon objave u »Službenim novinama«
Primorsko-goranske županije.
Klasa: 023-01/06-01/24
Ur. broj: 2156/01-01-07-6
Opatija, 29. studenoga 2007.
GRADSKO VIJEĆE GRADA OPATIJE
Predsjednik
Gradskog vijeća
Adriano Požarić, v.r.