70.
Na temelju članka 6. stavka 1. Zakona o proračunu (»Narodne novine« broj
96/03) i članka 36. i 94. Statuta Grada Opatije (»Službene novine« PGŽ broj
23/01, 8/06 i 18/06 pročišćeni tekst) Gradsko vijeće Grada Opatije, na sjednici
održanoj 29. studenoga 2007. godine donosi
ODLUKU
o izvršavanju Proračuna Grada Opatije za 2008. godinu
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom Odlukom uređuje se struktura prihoda i primitaka te rashoda i izdataka
Proračuna, njegovo izvršavanje, opseg zaduživanja i jamstva, upravljanje
financijskom i nefinancijskom imovinom, prava i obveze proračunskih korisnika,
ovlasti Poglavarstva i predsjednika Poglavarstva, te druga pitanja u
izvršavanju Proračuna.
Članak 2.
Proračun se sastoji od općeg i posebnog dijela te planova razvojnih
programa.
Opći dio Proračuna čini A. Račun prihoda i rashoda, B. Raspoloživa sredstva
iz prethodne godine i C. Račun financiranja.
Račun prihoda i rashoda sastoji se od poreznih i neporeznih prihoda kojima
se financiraju rashodi utvrđeni za financiranje javnih potreba na razini Grada
na temelju zakonskih i drugih propisa.
Raspoloživa sredstva iz prethodne godine čine više ostvareni prihodi i
neutrošeni rashodi u prethodnoj godini.
U Računu financiranja iskazuju se primici od financijske imovine i primljeni
krediti i zajmovi te izdaci za financijsku imovinu i otplatu zajmova i kredita.
Posebni dio Proračuna sastoji se od Plana rashoda i izdataka proračunskih
korisnika raspoređenih u tekuće i razvojne programe za tekuću proračunsku
godinu.
Planovi razvojnih programa su razvojni programi proračunskih korisnika.
Plan razvojnih programa iskazuje planirane rashode Proračuna za
nefinancijsku imovinu (investicije), kapitalne pomoći i donacije u sljedeće tri
godine, a usklađuje se svake godine.
Članak 3.
Ako se tijekom godine usvoje zakoni i drugi propisi na osnovi kojih nastaju
nove obveze za Proračun, sredstva će se osigurati u Proračunu za sljedeću proračunsku
godinu u skladu s trogodišnjim fiskalnim projekcijama i mogućnostima.
II. IZVRŠAVANJE PRORAČUNA
Članak 4.
Ako se u tijeku proračunske godine zbog nastanka novih obveza za Proračun
ili zbog promjena gospodarskih kretanja povećaju rashodi ili izdaci, odnosno
smanje prihodi ili primici Proračuna, Poglavarstvo može obustaviti izvršavanje
pojedinih rashoda ili izdataka najviše 45 dana.
Poglavarstvo donosi privremene mjere obustave. Ako se za vrijeme provođenja
mjera privremene obustave izvršavanja Proračuna, Proračun ne može uravnotežiti,
Poglavarstvo mora najkasnije u roku od 15 dana prije isteka roka za privremenu
obustavu izvršavanja Proračuna predložiti izmjene i dopune Proračuna, kojima se
ponovno uravnotežuju prihodi i primici odnosno rashodi i izdaci Proračuna.
Članak 5.
Plaćanje preuzetih obveza po ugovorima, koje dospijeva u sljedećim godinama
mora se kao obveza uključiti u godinu u kojoj obveza dospijeva.
Članak 6.
Plaćanje predujma moguće je samo iznimno i na temelju prethodne suglasnosti
Poglavarstva.
Članak 7.
Predsjednik Poglavarstva odobrava preraspodjelu sredstava na proračunskim
stavkama kod proračunskih korisnika ili između proračunskih korisnika najviše
do 5% rashoda i izdataka na stavci koja se umanjuje.
Članak 8.
Proračunska zaliha osigurava se u iznosu od 520.000,00 kn i koristit će se
za zakonski utvrđene namjene. O korištenju sredstava proračunske zalihe
odlučuje Gradonačelnik, koji je obvezan svaki mjesec izvijestiti Poglavarstvo o
korištenju iste.
Poglavarstvo je obvezno polugodišnje izvijestiti Gradsko vijeće o korištenju
proračunske zalihe.
Članak 9.
Za potrebe mjesnih odbora osiguravaju se sredstva u visini 949.500,00 kn, te
svakom mjesnom odboru pripada 63.300,00 kn, koje je dužan rasporediti svojim
financijskim planom za materijalne troškove (npr. struja, voda, telefon,
grijanje itd.), i ostale materijalne troškove u iznosu od 13.300,00 kn, te za
komunalne akcije u iznosu od 50.000,00 kn. Iznimno se do 20% sredstava
namjenjenih za komunalne akcije uz prethodnu suglasnost poglavarstva mogu
preusmjeriti u ostale programe.
Članak 10.
Prihodi Proračuna ubiru se i uplaćuju u Proračun u skladu sa Zakonom i
drugim propisima neovisno o visini prihoda planiranih u Proračunu.
Članak 11.
Prihodi koje ostvaruju tijela gradske uprave obavljanjem vlastite
djelatnosti sastavni su dio prihoda Proračuna.
Proračunski korisnici odgovorni su za naplatu vlastitih prihoda i primitaka
kao i za izvršavanje svih rashoda i izdataka u skladu s namjenama.
Sredstva drugih jedinica lokalne samouprave, na području kojih proračunski
korisnici obavljaju djelatnost, prenose se kao tekuće i kapitalne pomoći za
programe proračunskih korisnika u Proračun Grada. Ostali prihodi proračunskih
korisnika ne uplaćuju se u Proračun Grada.
Članak 12.
Proračunskim korisnicima ne osiguravaju se sredstva za amortizaciju zgrada i
opreme za 2008. godinu.
III. UPRAVLJANJE FINANCIJSKOM I NEFINANCIJSKOM IMOVINOM
Članak 13.
Raspoloživim novčanim sredstvima na računu Proračuna upravlja Poglavastvo.
Novčana sredstva iz stavka 1. ovog članka mogu se polagati u poslovnu banku,
poštujući načela sigurnosti i likvidnosti. Odluku o izboru banke donosi
Poglavarstvo.
Ustanovama i društvima u vlasništvu Grada, kao i turističkim zajednicama
Grada, Poglavarstvo može iz likvidnih sredstava Proračuna odobriti kratkoročnu
pozajmicu uz kamatu u visini eskontne stope.
Članak 14.
U slučaju da prestane javni interes za vlasništvo dionica ili udjela u
kapitalu pravnih osoba Gradsko vijeće na prijedlog Poglavarstva može odlučiti
da se dionice odnosno udjeli u kapitalu prodaju ako to nije u suprotnosti s
posebnim zakonom. Ostvarena sredstva od prodaje udjela i uloga u kapitalu
koristi se samo za otplatu duga u Računu financiranja ili za nabavku
nefinancijske i financijske imovine, ukoliko se spomenuta sredstva ostvare u
iznosu većem od potrebnog za otplatu duga.
Članak 15.
Uz suglasnost Poglavarstva predsjednik Poglavarstva može otpisati ili
djelomično otpisati dug ukoliko bi troškovi postupka naplate potraživanja bili
u nesrazmjeru s visinom potraživanja.
Članak 16.
Za stjecanje imovine bez naknade potrebna je prethodna suglasnost
Poglavarstva ukoliko bi takvo stjecanje prouzročilo veće troškove za Proračun
Grada.
Članak 17.
Nefinancijska dugotrajna imovina mora se osigurati ako postoji zakonska
obveza ili o drugim okolnostima odlučuje sam korisnik poštujući načela
učinkovitosti i ekonomičnosti raspolaganja proračunskim sredstvima, jer se u
protivnom nadoknada za štetu nastala na neosiguranoj nefinancijskoj imovini
isplaćuje iz Proračuna.
IV. ZADUŽIVANJE I JAMSTVA
Članak 18.
Grad se može zaduživati uzimanjem kredita ili izdavanjem vrijednosnih
papira, uz prethodnu suglasnost Vlade.
Ukupna godišnja obveza Grada može iznositi najviše do 20% ostvarenih prihoda
u godini koja prethodi godini u kojoj se zadužuje, a u iznos ukupne godišnje
obveze uključena su i dana jamstva kao i neplaćene obveze iz prethodnih godina.
Tekuće otplate glavnice kreditnog zaduženja Grada iskazane su u Računu
financiranja Proračuna za 2008. godinu u iznosu od 1.400.000,00 kn, te
pripadajuće kamate u iznosu od 185.000,00 kn, iskazane u razdjelu - 002 Upravni
odjel za samoupravu i upravu, Glava 00203-Financije i gospodarstvo, Glavni program
M17 - Financije, Program 1701 - Otplata kredita.
Članak 19.
Pravna osoba u većinskom vlasništvu Grada kao i ustanova čiji je osnivač
Grad može se zaduživati samo uz suglasnost Poglavarstva.
Poglavarstvo Grada također može davati jamstvo pravnoj osobi u većinskom
vlasništvu Grada kao i ustanovi čiji je osnivač.
Ugovore o jamstvu sklapa predsjednik Poglavarstva.
V. PRAVA I OBVEZE PRORAČUNSKIH KORISNIKA
Članak 20.
Čelnik proračunskog korisnika odgovoran je za planiranje i izvršavanje
dijela Proračuna (razdjela). Odgovoran je za zakonitost, svrhovitost,
učinkovitost i za ekonomično raspolaganje proračunskim sredstvima. Također je
odgovoran za preuzimanje obveza, izdavanje naloga za plaćanje te za izdavanje
naloga za naplatu u korist proračunskih sredstava. Čelnik proračunskog
korisnika može određena prava unutarnjim propisima u skladu sa Zakonom
prenijeti na druge osobe.
Članak 21.
Financijski kontrolor proračunskog korisnika odgovoran je za zakonito
izvršavanje naloga nalogodavca.
Računopolagač proračunskog korisnika odgovoran je za zakonito i svrhovito
trošenje javnog novca za namjene utvrđene Proračunom i financijskim planom.
Članak 22.
Proračunski korisnici dostavljaju polugodišnje izvještaje koji zajedno sa polugodišnjim
izvještajem Proračuna čine konsolidirani financijski izvještaj koji se zajedno
sa polugodišnjim obračunom Proračuna dostavlja Poglavarstvu do kraja srpnja
mjeseca tekuće godine.
Poglavarstvo polugodišnji izvještaj o izvršenju Proračuna upućuje na
usvajanje Gradskom vijeću do 5. kolovoza tekuće proračunske godine.
Članak 23.
Proračunski korisnik dostavlja godišnji obračun svog financijskog plana
nadležnom upravnom tijelu Grada do 28. veljače tekuće godine za prethodnu
godinu. Godišnji financijski planovi proračunskih korisinika konsolidirani na
razini upravnog odjela i nacrt godišnjeg obračuna Proračuna dostavlja se
Poglavarstvu do 31. ožujka tekuće godine. Prijedlog godišnjeg obračuna
Proračuna dostavlja se Gradskom vijeću na usvajanje do 1. lipnja tekuće godine.
Poglavarstvo Grada prijedlog godišnjeg obračuna Proračuna dostavlja
Ministarstvu financija i Državnom uredu do 31. ožujka tekuće godine, odnosno 15
dana nakon što ga usvoji Gradsko vijeće o tome izvještava Ministarstvo
financija.
VI. NADZOR PRORAČUNSKIH KORISNIKA
Članak 24.
Unutarnja revizija proračunskog korisnika tijelo je koje neovisno i
objektivno utvrđuje ostvarivanje cjelovitih zadaća i funkcija proračunskih
korisnika, upozorava na nepravilnosti i neusklađenost sa zakonskim i drugim
propisima kojima je utvrđeno njihovo poslovanje te predlaže mjere za njihovo
otklanjanje i mjere za unapređenje poslovanja proračunskog korisnika.
VII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 25.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Službenim novinama«
Primorsko-goranske županije, a primjenjuje se od 1. siječnja 2008. godine.
Klasa: 011-01/07-01/17
Ur. broj: 2156/01-01-07-1
Opatija, 29. studenoga 2007.
GRADSKO VIJEĆE GRADA OPATIJE
Predsjednik
Gradskog vijeća
Adriano Požarić, v.r.