36.
Na temelju odredbe članka 6., stavak 1. Zakona o proračunu (»Narodne novine«
broj 96/03) i članka 26. Statuta Grada Čabra (»Službene novine« broj 24/01,
06/02 i 22/ 05) Gradsko vijeće Grada Čabra, na sjednici održanoj 14. prosinca
2007. godine donijelo je
ODLUKU
o izvršavanju Proračuna Grada Čabra za 2008. godinu
I. Opće odredbe
Članak 1.
Ovom Odlukom uređuje se struktura prihoda i primitaka, te rashoda i izdataka
Proračuna grada Čabra za 2008. godinu (u daljnjem tekstu: Proračun), njegovo
izvršavanje, upravljanje financijskom i nefinancijskom imovinom grada Čabra (u
daljnjem tekstu: Grada), opseg zaduživanja i jamstava, prava i obveze
proračunskih korisnika, ovlasti Gradskog poglavarstva (u daljnjem tekstu:
Poglavarstvo) i predsjednika Gradskog poglavarstva (u daljnjem tekstu:
Predsjednik Poglavarstva), te druga pitanja u svezi s izvršenjem Proračuna.
Članak 2.
Odredbe ove Odluke odnose se na proračunske korisnike utvrđene temeljem
Pravilnika o utvrđivanju korisnika proračuna i o vođenju registra korisnika
proračuna (»Narodne novine« broj 80/04).
II. Struktura Proračuna
Članak 3.
Proračun se sastoji od Općeg i Posebnog dijela. Opći dio Proračuna čini
Račun prihoda i rashoda, te Računa financiranja/zaduživanja.
U Računu prihoda i rashoda iskazuju se prihodi po izvorima i vrstama, te
rashodi po vrstama i osnovnim namjenama.
U Računu financiranja/zaduživanja iskazuju se primici od financijske
imovine.
Posebni dio Proračuna sadrži raspored svih rashoda i izdataka po
nositeljima, korisnicima, programima i aktivnostima, odnosno projektima.
Članak 4.
Provedbeni dokumenti Posebnog dijela Proračuna jesu pojedinačni godišnji
financijski planovi, te mjesečni planovi proračunskih korisnika kojima se
planira dinamika korištenja proračunskih sredstava tijekom godine.
Članak 5.
Upravni odjel za proračun i financije obvezan je u roku od 15 dana od dana
stupanja na snagu Proračuna, izvijestiti sve korisnike o odobrenim sredstvima u
Proračunu za 2008. godinu.
III. Izvršavanje Proračuna
Članak 6.
Za izvršenje Proračuna odgovorno je Poglavarstvo.
Korisnici Proračuna smiju koristiti proračunska sredstva samo za namjene
koje su iskazane u Proračunu i to do visine utvrđene u njegovom Posebnom
dijelu.
Čelnik proračunskih korisnika odgovoran je za planiranje i izvršavanje svog
dijela Proračuna.
Odgovornost za izvršavanje Proračuna znači odgovornost za preuzimanje i
verifikaciju obveza, izdavanje naloga za plaćanje na teret proračunskih
sredstava.
Čelnik proračunskog korisnika odgovoran je za zakonitost, svrhovitost i za
ekonomično raspolaganje proračunskim sredstvima.
Članak 7.
Prihodi koje ostvaruju ustanove i udruge kojih je osnivač Grad, obavljanjem
vlastite djelatnosti, ustupaju se tim ustanovama i udrugama.
Iznimno, Poglavarstvo može Posebnom odlukom obvezati ustanove i udruge da
vlastite prihode uplaćuju u Proračun i utvrditi namjenu korištenja tih prihoda.
Ustanove i udruge iz stavka 1. ovog članka obvezne su o ostvarenju vlastitih
prihoda mjesečno izvještavati Poglavarstvo.
O korištenju ostvarenog viška prihoda ustanova kojih je osnivač Grad,
odlučuje upravno vijeće ustanove iz prethodnu suglasnost Poglavarstva.
Članak 8.
Pogrešno ili više uplaćeni prihodi u Proračun, vratiti će se uplatiteljima
na teret tih prihoda, na temelju dokumentiranog zahtjeva.
Nalog za povrat prihoda iz stavka 1. ovog članka daje Predsjednik
Poglavarstva.
Članak 9.
Rashodi i izdaci Proračuna koji se financiraju iz namjenskih prihoda i
primitaka (prihodi s protuobvezom), izvršavat će se do iznosa naplaćenih
prihoda i primitaka za te namjene.
Namjenski prihodi i primici koji se ne iskoriste u tekućoj godini, prenose
se u sljedeću proračunsku godinu.
Članak 10.
Predsjednik Poglavarstva, uz suglasnost Poglavarstva, može u cijelosti ili
djelomično otpisati dug do iznosa od 1.000,00 kuna, ukoliko bi troškovi
postupka naplate potraživanja bili u nesrazmjeru s visinom potraživanja,
odnosno zbog drugog opravdanog razloga.
Članak 11.
Stvarna naplata prihoda nije ograničena visinom prihoda utvrđenim u
Proračunu.
Iznosi rashoda i izdataka utvrđeni u Posebnom dijelu Proračuna smatraju se
najvišim iznosima, pa stvarni rashodi i izdaci za pojedinu aktivnost ne smiju
biti veći od odobrenog iznosa.
Članak 12.
Sredstva za subvencije, donacije i pomoći po pojedinom korisniku,
raspoređuju se temeljem zaključka Poglavarstva ukoliko krajnji korisnik nije
utvrđen samim Proračunom.
Poglavarstvo može ovlastiti Predsjednika Poglavarstva za poslove iz stavka
1. ovog članka.
Članak 13.
Proračunska pričuva osigurava se u iznosu od 79.095,00 kuna, a koristit će
se za zakonski utvrđene namjene.
O korištenju proračunske pričuve odlučuje Poglavarstvo.
Članak 14.
Godišnji plan nabave Grada donosi Poglavarstvo najkasnije do 31. siječnja
2008. godine.
Odluku o osnivanju stručnog povjerenstva za pripremu i provedbu postupka
nabave roba, radova i usluga, kao i odluku o odabiru najpovoljnijeg
ponuditelja, sukladno odredbama Zakona o javnoj nabavi donosi Poglavarstvo.
Članak 15.
Program održavanja i izgradnje komunalne infrastrukture, Program
financiranja javnih potreba grada i Socijalni program opći su akti na kojima se
temelji izvršavanje posebnog dijela proračuna za pozicije 3010; 3030; 4000; i
4100.
IV. Upravljanje financijskom i nefinancijskom imovinom
Članak 16.
Raspoloživim novčanim sredstvima na računu Poglavarstva upravlja
Poglavarstvo.
Slobodna novčana sredstva Proračuna mogu se oročavati kod poslovnih banaka.
Odluku o oročavanju sredstva donosi Poglavarstvo.
V. Zaduživanje
Članak 17.
Grad se može zaduživati i izdavati jamstva u skladu sa Zakonom. Odluku o
zaduživanju Grada, te izdavanja jamstava donosi Gradsko vijeće grada Čabra.
Članak 18.
Trgovačko društvo i javna ustanova čiji je osnivač i većinski vlasnik Grad
može se zadužiti samo uz suglasnost Gradskog vijeća grada Čabra.
Gradsko vijeće grada Čabra može dati jamstvo za ispunjenje obveza trgovačkog
društva i javne ustanove čiji je osnivač i većinski vlasnik Grad.
VI. Uravnoteženje Proračuna
Članak 19.
Ako tijekom godine dođe do neusklađenosti planiranih prihoda/primitaka i
rashoda/izdataka Proračuna, izvršit će se njegovo ponovno uravnoteženje, putem
Izmjena i dopuna Proračuna.
Predsjednik Poglavarstva može odobriti preraspodjelu sredstava unutar
pojedinog razdjela ili između pojedinih razdjela, s tim da umanjenje pojedine
stavke ne može biti veće od 5%.
VII. Izvještavanje
Članak 20.
Upravni odjel za proračun i financije podnosit će Poglavarstvu mjesečne izvještaje
o izvršenju Proračuna. Polugodišnji i godišnji izvještaj o poslovanju Grada
dostavlja se i Gradskom vijeću grada Čabra.
Članak 21.
Ustanove kojima je osnivač Grad dužne su dostaviti tromjesečne izvještaje o
izvršenju financijskog plana iz članka 4. ove Odluke Poglavarstvu sukladno
odredbama Pravilnika o financijskom izvještavanju (»Narodne novine« broj
27/05).
Članak 22.
Proračunski korisnik dostavlja godišnji obračun svog financijskog plana za
2008. godinu Poglavarstvu do 15. siječnja 2009. godine.
Upravni odjel za proračun i financije dostavlja Poglavarstvu prijedlog
Obračuna proračuna za 2008. godinu do 31. siječnja 2009. godine.
Prijedlog godišnjeg obračuna Proračuna Grada Čabra za 2008. godinu
Poglavarstvo dostavlja Gradskom vijeću Grada Čabra na usvajanje do 30. travnja
2009. godine.
Godišnji obračun proračuna za 2008. godinu dostavlja se Državnom uredu za
reviziju i u poslovnicu Fine do 31. siječnja 2009. godine, a u roku od 15 dana
nakon što ga usvoji Gradsko vijeće Grada Čabra o tome se izvještava
Ministarstvo financija.
VIII. Završne odredbe
Članak 23.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Službenim novinama«
Primorsko-goranske županije, a primjenjuje se od 1. siječnja 2008. godine.
Klasa: 400-08/07-01/10
Ur. broj: 2108/01-07-2
Čabar, 14. prosinca 2007.
GRADSKO VIJEĆE GRADA ČABRA
Predsjednik
Zoranin Kuzele, v. r.