56.
Na temelju članka 6. Zakona o proračunu (»Narodne novine« broj 96/03) i
članka 22. Statuta Grada Raba (»Službene novine« broj 24/01 i 4/06), Gradsko
vijeće Grada Raba, na sjednici održanoj dana 29. studenoga 2007. godine,
donijelo je
ODLUKU
o izvršavanju Konsolidiranog proračuna
Grada Raba za 2008. godinu
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom se Odlukom uređuje struktura prihoda i primitaka te rashoda i izdataka
Konsolidiranog proračuna Grada Raba za 2008. godinu (u daljnjem tekstu:
Proračun), njegovo izvršavanje, upravljanje financijskom i nefinancijskom
imovinom Grada Raba (u daljnjem tekstu: Grada), opseg zaduživanja i jamstva Grada,
prava i obveze korisnika proračunskih sredstava, pojedine ovlasti Poglavarstva
i predsjednika Poglavarstva Grada, te druga pitanja u svezi izvršavanja
Proračuna.
Članak 2.
Odredbe ove Odluke odnose se na proračunske korisnike Grada. U skladu sa
odredbama Pravilnika o utvrđivanju korisnika proračuna i o vođenju Registra
korisnika proračuna (»Narodne novine« broj 80/04), proračunskim korisnicima
smatraju se:
- Pučko otvoreno učilište
- Dječji vrtić »Pahuljica«
- Gradska knjižnica Rab
- Mjesne samouprave
II. STRUKTURA PRORAČUNA
Članak 3.
Proračun se sastoji od Općeg i Posebnog dijela te Plana razvojnih programa.
Opći dio Proračuna čini Račun prihoda i rashoda i Račun financiranja.
Račun prihoda i rashoda sastoji se od prihoda po izvorima i vrstama te
rashoda po vrstama i namjenama.
U Računu financiranja/zaduživanja iskazuju se primici od financijske imovine
te izdaci za financijsku imovinu i otplatu zajmova.
Posebni dio Proračuna sastoji se od plana rashoda i izdataka raspoređenih
prema nositeljima, korisnicima, programima i aktivnostima te tekućim i
kapitalnim projektima.
U Planu razvojnih programa iskazuju se planirani rashodi proračunskih
korisnika za nefinancijsku imovinu (investicije), kapitalne pomoći i donacije,
za razdoblje 2008.-2010. godine.
Plan razvojnih programa usklađuje se svake godine prilikom donošenja
Proračuna.
Članak 4.
Odlukom Grada osniva se proračunski fond za posebne namjene sukladno
odredbama članka 57. Zakona o proračunu.
Za prikupljanje namjenskih sredstava proračunskog fonda, otvoriti će se
poseban račun u okviru računa Proračuna, koji nema status pravne osobe.
III. IZVRŠAVANJE PRORAČUNA
Članak 5.
Upravni odjel za proračun i financije obvezan je u roku od osam dana od dana
stupanja na snagu Proračuna, izvijestiti sve Upravne odjele o odobrenim
sredstvima u Proračunu za 2008. godinu, a Upravni odjeli su obvezni u daljnjem
roku od osam dana izvijestiti o istome krajnje korisnike za koje su određeni
kao nositelji sredstava u Posebnom dijelu Proračuna.
Članak 6.
Proračunskim se korisnicima osiguravaju sredstva u Proračunu od strane
Upravnih odjela koja su u Posebnom dijelu proračuna određena za nositelje
sredstava.
Članak 7.
Provedbeni dokumenti Posebnog dijela Proračuna jesu pojedinačni godišnji
financijski planovi proračunskih korisnika, te planovi nabave proračunskih
korisnika.
Provedbene dokumente, po kojima postupaju Upravni odjeli, donosi
Poglavarstvo do 15. siječnja 2008. godine.
Trgovačka društva čiji je osnivač Grad, obveza su, do 15. siječnja 2008.
godine, dostaviti svoje financijske planove, usklađene sa odobrenim sredstvima
u Proračunu, proračunski nadležnim Upravnim odjelima.
Članak 8.
Za izvršavanje Proračuna odgovorno je Poglavarstvo.
Korisnici proračuna koriste proračunska sredstva samo za namjene koje su
iskazane u Proračunu i to do visine utvrđene u Posebnom dijelu Proračuna.
Članak 9.
Čelnik proračunskog korisnika odgovoran je za planiranje i izvršavanje svog
dijela Proračuna.
Odgovornost za izvršavanje Proračuna znači odgovornost za preuzimanje
obveza, izdavanje naloga za plaćanje na teret proračunskih sredstava, te
utvrđivanje prava naplate za izdavanje naloga za naplatu u korist proračunskih
sredstava.
Čelnik proračunskog korisnika odgovoran je za zakonitost, svrhovitost i
ekonomično raspolaganje proračunskim sredstvima.
Pročelnik Upravnog odjela ima pravo i obvezu nadzirati poslovanje i
namjensko korištenje proračunskih sredstava kod proračunskog korisnika za kojeg
je nadležan.
Članak 10.
Prihodi koje proračunski korisnici ostvare obavljanjem vlastite i ostalih
djelatnosti, ne uplaćuju se u Proračun, uz obvezu da o ostvarenim i utrošenim
vlastitim prihodima mjesečno izvještavaju proračunski nadležne Upravne odjele.
Članak 11.
Pogrešno ili više uplaćeni prihodi u Proračun, vratiti će se uplatiteljima
na teret tih prihoda, na temelju dokumentiranog zahtjeva.
Nalog za povrat prihoda daje pročelnik nadležnog Upravnog odjela.
Članak 12.
Rashodi i izdaci Proračuna koji se financiraju iz namjenskih prihoda i
primitaka, izvršavati će se do iznosa naplaćenih prihoda i primitaka za te
namjene.
Uplaćeni, a manje planirani ili neplanirani namjenski prihodi mogu se
izvršavati po aktivnostima ili projektima za koje su namijenjeni, do visine
naplaćenih sredstava.
Namjenski prihodi i primici koji se ne iskoriste u tekućoj godini, prenose
se u slijedeću proračunsku godinu.
Neiskorištena sredstva na računu proračunskog fonda na kraju tekuće godine
prenose se u slijedeću proračunsku godinu.
Članak 13.
Poglavarstvo Grada može u cijelosti ili djelomično otpisati dug, ukoliko bi
troškovi postupka naplate potraživanja bili u nerazmjeru s visinom potraživanja
ili zbog drugog opravdanog razloga.
Članak 14.
Stvarna naplata prihoda nije ograničena visinom prihoda planiranih u
Proračunu dok se iznosi rashoda i izdataka u Posebnom dijelu Proračuna smatraju
najvišim iznosima.
Članak 15.
Sredstva za aktivnosti i projekte koja se izvršavaju kao subvencije, donacije
i pomoći pojedinom korisniku, te sredstva za održavanje objekata i nabavu
opreme za korisnike Proračuna, raspoređuju se temeljem Zaključka poglavarstva,
ukoliko krajnji korisnik nije utvrđen samim Proračunom.
Članak 16.
U Proračunu se osigurava proračunska zaliha u iznosu od 50.000,00 kn.
Sredstva proračunske zalihe koriste se za nepredviđene namjene, za koje u
Proračunu nisu osigurana sredstva ili za namjene za koje se tijekom godine
pokaže da za njih nisu utvrđena dostatna sredstva jer ista pri planiranju
Proračuna nije bilo moguće predvidjeti.
O korištenju proračunske zalihe odlučuje Predsjednik Poglavarstva.
Predsjednik Poglavarstva obvezan je mjesečno izvješćivati Poglavarstvo o
korištenju sredstava proračunske zalihe za protekli mjesec.
Poglavarstvo je obvezno polugodišnje izvijestiti Gradsko vijeće o korištenju
proračunske zalihe.
Članak 17.
Odluku o osnivanju stručnog povjerenstva za pripremu i provedbu postupka
nabave roba, radova i usluga kao i odluku o odabiru najpovoljnijeg ponuditelja,
sukladno odredbama Zakona o javnoj nabavi (»Narodne novine« broj 117/01, 197/03
i 92/05) donosi Poglavarstvo.
Odluku o osnivanju stručnog povjerenstva za pripremu i provedbu postupka
nabave raba, radova i usluga male vrijednosti kao i odluku o odabiru
najpovoljnijeg ponuditelja sukladno Uredbi o postupku nabave roba, radova i
usluga male vrijednosti (»Narodne novine« broj 14/02) donosi Poglavarstvo.
Godišnji plan nabave Grada donosi Poglavarstvo na prijedlog Upravnih odjela,
najkasnije do 31. siječnja 2008. godine.
Upravni odjeli Grada mogu sklapati ugovore o nabavi roba, obavljanju usluga
i ustupanju radova sukladno zakonskim propisima, Zaključku kojeg donosi
Poglavarstvo i Godišnjem planu nabave Grada.
Plaćanje predujma moguće je samo iznimno i na temelju prethodne suglasnosti
Poglavarstva, te uz ishođenje odgovarajućeg jamstva za povrat sredstava u
slučaju neizvršenja posla.
Članak 18.
Ustanove i trgovačka društva, kojima je osnivač Grad, provode postupak
nabave sukladno zakonskim propisima, svojem Godišnjem planu nabave i Naputku o
nabavi roba, usluga i ustupanju radova Grada.
U povjerenstvo za nabavu koja se financira proračunskim sredstvima,
djelomično ili u cijelosti, ustanova ili trgovačko društvo dužno je imenovati
predstavnika Grada.
Iznimno, Poglavarstvo može odlučiti da će, u cilju racionalnijeg korištenja
proračunskih sredstava i postizanja povoljnijih uvjeta, Grad provesti
zajednički postupak nabave u ime i za račun ustanove ili trgovačkog društva.
Članak 19.
Pročelnik pojedinog Upravnog odjela jest nalogodavac za sve isplate na teret
proračunskih sredstava za koje je taj Upravni odjel određen nositeljem
sredstava.
Svi nalozi za plaćanje, odnosno doznaku sredstava, moraju biti u pisanom
obliku, ovjereni pečatom i potpisom nalogodavca, s naznakom pozicije Proračuna
na teret koje se vrši plaćanje.
Članak 20.
Zaključivanje pisanog Ugovora obvezno je za sve nabave roba, usluga i
ustupanje radova, čija vrijednost prelazi iznos od 20.000,00 kn bez PDV-a.
Ugovore iz stavka 1. ovog članka potpisuje Predsjednik Poglavarstva.
Jedan primjerak Ugovora obvezno se dostavlja Upravnom odjelu za proračun i
financije, u roku od osam dana od potpisa Ugovora.
IV. UPRAVLJANJE FINANCIJSKOM I NEFINANCIJSKOM IMOVINOM
Članak 21.
Raspoloživim novčanim sredstvima na računu Proračuna upravlja Poglavarstvo.
Slobodna novčana sredstva proračuna mogu se oročavati kod poslovnih banaka
ili plasirati drugim pravnim osobama putem kratkoročnih pozajmica, poštujući
načela sigurnosti i likvidnosti.
Odluku o oročavanju sredstava ili davanju kratkoročnih pozajmica donosi
Poglavarstvo.
Tražitelj kratkoročne pozajmice obvezan je uz obrazloženi zahtjev za
odobrenjem pozajmice, priložiti financijski izvještaj za obračunsko razdoblje
koje prethodi razdoblju u kojem se traži pozajmica.
Visina kratkoročne pozajmice po pojedinom korisniku ne može iznositi više od
200.000,00 kn, a rok na koji se pozajmica daje, ne može biti duži od šest
mjeseci.
Korisnik kratkoročne pozajmice obvezan je vratiti sredstva u Proračun do 31.
prosinca 2008. godine.
Članak 22.
Odluku o kupnji dionica ili udjela u trgovačkom društvu, ako su za kupnju
osigurana sredstva u Proračunu i ako se time štiti javni interes, odnosno
interes Grada, donosi Poglavarstvo.
Ostvarena sredstva od prodaje dionica ili udjela u kapitalu, mogu se
koristiti samo za otplatu duga ili za nabavu imovine Grada.
V. ZADUŽIVANJE I DAVANJE JAMSTVA
Članak 23.
Grad se može zaduživati za kapitalna ulaganja, te izdavati jamstva u skladu
sa Zakonom o proračunu.
Odluku o zaduživanju Grada te o izdavanju jamstva donosi Gradsko vijeće.
Članak 24.
Ustanova i trgovačko društvo kojima je osnivač i većinski vlasnik Grad može
se zadužiti samo uz suglasnost Gradskog vijeća.
Zahtjevu za odobravanjem suglasnosti za zaduženje ili davanje jamstva
prilažu se: obrazloženje kapitalnog projekta, usvojen financijski plan,
ovjerena financijska izvješća za prethodnu godinu i prethodno obračunsko
razdoblje, dokaz o završenom postupku odabira najpovoljnije ponude za nabavu
financijskih sredstava, nacrt Ugovora te plan otplate sa svim navedenim
troškovima, izjavu odgovorne osobe da pod materijalnom i krivičnom odgovornošću
jamči za ispravnost dokumentacije.
VI. URAVNOTEŽENJE PRORAČUNA
Članak 25.
Ako tijekom godine dođe do neusklađenosti planiranih prihoda/primitaka i
rashoda/izdataka Proračuna, izvršiti će se njihovo ponovno uravnoteženje,
Izmjenama i dopunama proračuna.
Sukladno Izmjenama i dopunama Proračuna, proračunski korisnici obvezni su
izmijeniti i dopuniti svoje financijske planove i planove nabave, u roku od 15
dana od stupanja na snagu Izmjena i dopuna Proračuna i o istome izvijestiti
nadležni Upravni odjel.
VII. IZVJEŠTAVANJE
Članak 26.
Upravni odjel za proračun i financije podnosi Poglavarstvu Polugodišnji i
Godišnji obračun o izvršenju Proračuna.
Isti se dostavljaju i Gradskom vijeću, u rokovima propisanim Zakonom o
proračunu.
Članak 27.
Ustanove i trgovačka društva kojima je osnivač Grad dužni su dostaviti
godišnji izvještaj o poslovanju za 2008. godinu (ostvarenje financijskog plana
i izvještaj o radu) proračunski nadležnom Upravnom odjelu, najkasnije do 20.
travnja 2009. godine.
Izvještaj o poslovanju mora sadržavati prijedlog korištenja vlastitih neutrošenih
sredstava, odnosno prijedlog pokrića gubitka poslovanja.
Upravni odjel dužan je izvještaje o poslovanju ustanove ili trgovačkog
društva za koje je proračunski nadležno, dostaviti Poglavarstvu najkasnije do
1. svibnja 2009. godine.
Članak 28.
Ustanove kojima je osnivač Grad dužne su dostaviti tromjesečne, polugodišnje
i godišnje izvještaje o izvršenju svog financijskog plana proračunski nadležnom
Upravnom odjelu, sukladno odredbama Pravilnika o financijskom izvještavanju u
proračunskom računovodstvu (»Narodne novine« broj 27/05 i 2/07).
Proračunski nadležni Upravni odjel konsolidira izvještaj za pojedine
djelatnosti i dostavlja ga Upravnom odjelu za proračun i financije u propisanim
rokovima.
Članak 29.
Nacrt prijedloga Godišnjeg obračuna Proračuna za 2008. godinu Upravni odjel
za proračun i financije dostavlja Poglavarstvu najkasnije do 1. svibnja 2009.
godine.
Prijedlog Godišnjeg obračuna Proračuna Grada za 2008. godinu Poglavarstvo
dostavlja Gradskom vijeću na usvajanje, najkasnije do 1. lipnja 2009. godine.
Poglavarstvo dostavlja Ministarstvu financija i Državnom uredu za reviziju
prijedlog Godišnjeg obračuna proračuna Grada za 2008. godinu, do 31. ožujka
2009. godine, a u roku od 15 dana nakon što ga usvoji Gradsko vijeće o tome
izvještava Ministarstvo financija.
VIII. NADZOR PRORAČUNSKIH KORISNIKA
Članak 30.
Unutarnja revizija tijelo je proračunskog korisnika koje neovisno i
objektivno utvrđuje ostvarivanje cjelovitih zadaća i funkcija proračunskih
korisnika, upozorava na nepravilnost i neusklađenost za zakonskim i drugim
propisima kojima je utvrđeno njihovo poslovanje te predlaže mjere za njihovo
otklanjanje i mjere za unaprjeđenje poslovanja proračunskih korisnika.
Nadzor nad provedbom ove Odluke vršit će unutarnji revizor.
IX. ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 31.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Službenim novinama«
Primorsko-goranske županije, a primjenjuje se od 1. siječnja 2008. godine.
Klasa: 011-03/07-01/2-01
Ur. broj: 2169-01-2-07-64
Rab, 29. studenoga 2007.
GRAD RAB
GRADSKO VIJEĆE
Predsjednik
Željko Peran ing., v. r.