45.
Na temelju članka 28. Zakona o prostornom uređenju (»Narodne novine« broj
30/94, 68/98, 61/00, 32/02 i 100/ 04), a u svezi odredbe članka 325. Zakona o
prostornom uređenju i gradnji (»Narodne novine« broj 76/07), Programa mjera za
unapređenje stanja u prostoru Grada Raba za razdoblje 2007.-2011. (»Službene
novine« Primorsko-goranske županije broj 18/07) i članka 22. Statuta Grada Raba
(»Službene novine« Primorsko-goranske županije broj 24/01 i 4/06), a po
pribavljenoj Suglasnosti Ministarstva zaštite okoliša, prostornog uređenja i
graditeljstva Klasa: 350-02/07-04/143, Ur. br: 531-06-07-2 od 28. rujna 2007.
godine, Gradsko vijeće Grada Raba, na sjednici održanoj dana 13. studenoga
2007. godine, donijelo je
ODLUKU
o donošenju Detaljnog plana uređenja 1 groblja
G1 Banjol
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
(1) Ovom Odlukom donosi se Detaljni plan uređenja 1 groblja G1 Banjol na
području Grada Raba (u nastavku teksta: DPU).
Članak 2.
(1) DPU obuhvaća područje između prilaznog puta na jugu te okolnog pretežito
poljoprivrednog zemljišta. DPU uključuje slijedeće k.č.: 932/4, 932/11, 932/6,
932/14, 932/ 13 i 932/12 sve k.o. Banjol. Ovako opisana granica ucrtana je na
svim kartografskim dijelovima DPU-a.
(2) Površina obuhvata DPU-a iznosi cca 0,3 ha.
Članak 3.
(1) Sastavni dio ove Odluke je elaborat pod nazivom »Detaljni plan uređenja
1 groblja G1 Banjol« na području Grada Raba.
(2) Elaborat iz stavka 1. ovog članka sastoji se od tekstualnog i grafičkog
dijela i to:
A/ Tekstualni dio DPU-a sadrži slijedeća poglavlja:
UVOD
1. POLAZIŠTA
1.1. Značaj, osjetljivost i posebnosti područja u obuhvatu
DPU-a
2. PLAN UREĐENJA PROSTORA
2.1. Program gradnje i uređenja površina i zemljišta
2.2. Detaljna namjena površina
2.3. Prometna, ulična, telekomunikacijska i komunalna
infrastrukturna mreža
2.4. Uvjeti korištenja, uređenja i zaštite površina i
građevina
2.5. Sprječavanje nepovoljna utjecaja na okoliš
3. ODREDBE ZA PROVOĐENJE
1. Uvjeti određivanja namjene površina
2. Detaljni uvjeti korištenja, uređenja i gradnje
građevnih čestica i građevina
2.1. Veličina i oblik površina za ukapanje
2.2. Veličina i površina grobnih polja i grobnih staza te
broj grobnih mjesta
2.3. Uređenje grobnih mjesta
2.4. Uređenje mrtvačnice
3. Način opremanja zemljišta prometnom, uličnom,
komunalnom i telekomunikacijskom
infrastrukturnom mrežom
4. Uvjeti uređenja i opreme javnih zelenih površina
5. Mjere zaštite prirodnih, kulturno-povijesnih cjelina i
građevina i ostalih ambijentalnih vrijednosti
6. Mjere provedbe plana
7. Mjere sprječavanja nepovoljnog utjecaja na okoliš
B/ Grafički dio sadrži kartografske priloge:
1. Detaljna namjena površina
List 1 DETALJNA NAMJENA POVRŠINA 1:500
2. Prometna, telekomunikacijska i komunalna
infrastrukturna mreža
List 2a PROMET 1:500
List 2b INFRASTRUKTURNI SUSTAVI I
MREŽE 1:500
3. Uvjeti korištenja uređenja i zaštite površina
List 3: PEJSAŽNO UREĐENJE 1:500
4. Uvjeti gradnje
List 4a UVJETI GRADNJE 1:500
List 4b RASTER I RAZMJEŠTAJ
UKOPNIH PARCELA polje 4 1:200
List 4c DETALJNI NACRT UKOPNOG
MJESTA 1:50
II. ODREDBE ZA PROVOĐENJE
1. UVJETI ODREĐIVANJA NAMJENE POVRŠINA
Članak 4.
Detaljni prikaz utvrđivanja namjena površina na području DPU-a dat je na
listu broj 1 u mjerilu 1: 500 i prema tom ustroju mora se utvrditi namjena
pojedinih dijelova područja obuhvata DPU-a.
Članak 5.
Na prostoru DPU-a planirane su slijedeće osnovne grupe namjena površina:
POSTOJEĆI GROBNI REDOVI
PLANIRANI GROBNI REDOVI
POSTOJEĆE GROBNE GRAĐEVINE (mrtvačnica)
KOSTURNICA
PROSTOR SPOMENIKA ILI SIMBOLA GROBLJA
PROMETNE POVRŠINE I PRISTUPNE STAZE
TRGOVI I ODMORIŠTA TE PROSTORI ZA SLAVINE, KOŠEVE I KONTEJNERE ZA OTPAD
JAVNE ZELENE POVRŠINE
Članak 6.
Ovim DPU-a posebno su se obradili prostori za uređenje novih grobnih polja
(za ukop u zemlji i grobnice), novih prometnih površina unutar groblja, kao i
uređenje zelenih površina unutar groblja.
2. DETALJNI UVJETI KORIŠTENJA, UREĐENJA I GRADNJE GRAĐEVNIH ČESTICA I
GRAĐEVINA
Članak 7.
Detaljan prikaz parcelacije prostora za proširenje groblja, oblik i veličina
novih grobnih polja unutar obuhvata DPU-a prikazan je na listu broj 4a. Ovim
prikazom parcelacije detaljno su utvrđene parcele za formiranje i uređenje
novih grobnih redova i grobnih mjesta.
Članak 8.
Prostor groblja predstavlja ograđeni prostor zemljišta na kojem se nalaze
grobna mjesta.
Članak 9.
Korištenje zemljišta za ukapanje umrlih predviđeno je u prostoru definiranom
grobnim poljima u novoplaniranom dijelu.
Članak 10.
DPU-a je predviđen pristup na građevnu česticu groblja s glavne grobne
staze, koja je na zasebnoj građevnoj čestici.
Članak 11.
Pješački pristup grobnim poljima predviđen je glavnim grobnim stazama, a
grobnim mjestima grobnim stazama unutar čestice groblja.
Članak 12.
Kolni pristup groblju omogućen je sa prilazne ceste, a parkiralište za
smještaj vozila posjetitelja nalazi se izvan obuhvata DPU-a. Unutar groblja
dozvoljen je pristup
samo u iznimnim slučajevima (održavanje i uređenje groblja i
prijevoz pokojnika).
2.1. Veličina i oblik površina za ukapanje
Članak 13.
Bruto veličina jednog grobnog mjesta za zemljani grob iznosi 155 x 266 cm.
Svijetla veličina otvora grobnog mjesta iznosi 85 x 210 cm.
Članak 14.
Ukapanje pokojnika u pojedinom grobnom mjestu predviđeno je najviše do tri
dubine, odnosno do 200 cm ispod razine konačno uređenog terena grobnog polja.
Ako se prilikom uređenja grobnog mjesta i kopanja ustanovi podzemna voda, tada
se dno grobnog mjesta mora nalaziti na najmanje 50 cm iznad najviše kote
podzemne vode.
Članak 15.
Neto dimenzija jednostruke grobnice (unutar zidova) iznosi 165 x 242 cm.
Bruto dimenzija grobnice uvećana je za 20 cm na sve četiri strane od vanjskog
ruba zida i iznosi 205 x 282 cm. Grobnice su planirane u tri dubine (na tri
police), a svijetla dimenzija iznosi 230 cm.
Članak 16.
Neto dimenzija dvostruke grobnice (unutar zidova) iznosi 245 x 242 cm. Bruto
dimenzija grobnice uvećana je za 20 cm na sve četiri strane od vanjskog ruba
zida i iznosi 285 x 282 cm. Grobnice su planirane u tri dubine (na šest
polica), a svijetla dimenzija iznosi 230 cm.
Članak 17.
Grobni redovi sa grobnim mjestima za klasičan ukop i izgradnju grobnica
postavljaju se tako da po dva grobna reda imaju pristup sa jedne grobne staze.
Širina grobne staze iznosi 160 cm. Širina pristupne staze do zemljanih grobova
iznosi 100 cm.
Članak 18.
Osim ovih čestica predviđenih za uređenje grobnih polja za ukop u zemljane
grobove i grobnice, utvrđene su i čestice za uređenje glavnih grobnih staza,
zelenih površina, proširenja odmorišta (za postavu klupa i grobnih slavina).
2.2. Veličina i površina grobnih polja i grobnih staza te broj grobnih
mjesta
Članak 19.
Veličine grobnih polja proizašle su iz propisanih najvećih udaljenosti
pojedinog grobnog mjesta od ruba grobnog polja, odnosno od maksimalne dužine
grobnog reda te maksimalnog broja grobnih mjesta u pojedinom grobnom polju.
Na planiranom grobnom polju treba urediti sljedeći broj grobnih mjesta:
15 dvostrukih grobnica i 8 jednostrukih grobnica u 2 grobna reda
39 zemljanih grobova u 10 grobnih redova
Članak 20.
Širina novoplaniranih glavnih grobnih staza, kao i ostalih grobnih staza, utvrđena
je na način da se omogući neometano kretanje sprovoda rubom grobnih polja sa
kolicima sa lijesom pokojnika. Lijes pokojnika se po potrebi može provesti do
grobnog mjesta ukopa i po grobnim stazama unutar grobnog polja. Uzdužni nagib
glavnih grobnih staza je planiran takav da omogući pristup kolicima sa lijesom
i ugodno hodanje u grobnoj povorci.
Članak 21.
Širina glavnih grobnih staza (između grobnih polja) utvrđena je na 300 cm,
grobnih staza unutar grobnog polja na 160 cm te pristupnih staza na 100 cm.
Članak 22.
Proširenja odmorišta vidljiva su na detaljnom listu br. 4a. Na tim
površinama mogu se postavljati klupe i grobne slavine kao i košare za grobni
otpad. Po mogućnosti trebalo bi postavljati dvije vrste košara: za biološki
(razgradivi) otpad i ostali grobni otpad.
2.3. Uređenje grobnih mjesta
Članak 23.
Kod zemljanih grobova i grobnica dozvoljava se postava svih tipova
nadgrobnih ploča, uz poštivanje tradicionalnih načina ukapanja. Ne dozvoljava
se gradnja spomenika viših od 2 m na pojedinačnom grobnom mjestu.
2.4. Uređenje mrtvačnice
Članak 24.
Zadržava se postojeća mrtvačnica. Dozvoljena je rekonstrukcija, sanacija,
odnosno izgradnja zamjenske građevine unutar postojećih gabarita.
3. NAČIN OPREMANJA ZEMLJIŠTA PROMETNOM, ULIČNOM, KOMUNALNOM I
TELEKOMUNIKACIJSKOM INFRASTRUKTURNOM MREŽOM
Članak 25.
Za područje obuhvata DPU-a utvrđeni su načini i režimi uređenja i opremanja
prometnom i komunalnom infrastrukturom i to na listovima 2a i 2b.
Članak 26.
Glavni kolni pristup groblju je sa jugoistočne strane postojećom prilaznom
cestom od ceste Mišnjak-Rab-S. Draga.
Članak 27.
Pješački pristup na groblje moguć je sa jugoistoka, sa prilazne ceste i to
na 3 mjesta. Najvažniji je svakako onaj najjužniji preko kojeg se pristupa na oproštajni
trg ispred mrtvačnice.
Članak 28.
Glavne grobne staze potrebno je asfaltirati. Grobne staze, te grobni trgovi
i odmorišta izveli bi se od betonskih kocki, a pristupne staze od šljunka.
Članak 29.
Predviđena je izvedba površinske odvodnje oborinskih voda, izvedba drenaže
na svim otvorenim površinama groblja te drenaže grobnica, sa upuštanjem u teren
preko upojnog bunara uz sjevernu granicu obuhvata. Odvodni cjevovodi oborinske
odvodnje postavljaju se duž svih glavnih staza uz rub grobnih polja. Otvoreni
rigoli postavljeni su uz rub grobnih staza. Odvodnja viška vode sa grobnih
slavina mora se odvesti podzemnim cjevovodom, koji će se također spojiti na
isti odvodni cjevovod.
Članak 30.
Priključak na električnu mrežu kao i postavljanje rasvjete groblja,
predviđeno je samo za mrtvačnicu i oproštajni trg ispred, te glavnu grobnu
stazu uz JI granicu obuhvata.
4. UVJETI UREĐENJA I OPREME JAVNIH ZELENIH POVRŠINA
Članak 31.
Za područje obuhvata DPU-a zelene i ostale otvorene površine urediti će se u
skladu sa Planom pejzažnog uređenja koji je dan na listu 3. Postojeće zelene
površine zadržavaju se u izvornom obliku i namjeni uz obavezno održavanje.
Članak 32.
Na proširenju groblja planirana je zelena površina na sjeveroistočnom
dijelu, opremljena klupama i slavinom.
Članak 33.
Od opreme površina groblja predviđeno je: klupe uz staze, posude za
odlaganje otpadaka, oznake grobnih polja, plan groblja, ulazi, oglasne ploče.
5. MJERE ZAŠTITE PRIRODNIH, KULTURNO- POVIJESNIH CJELINA I GRAĐEVINA I
OSTALIH AMBIJENTALNIH VRIJEDNOSTI
Članak 34.
Na području DPU-a nema registriranih zaštićenih prirodnih ni
kulturno-povijesnih vrijednosti za koje bi se trebale provoditi mjere zaštite. Ambijentalne
vrijednosti štite se uvjetima ovog DPU-a.
6. MJERE PROVEDBE PLANA
Članak 35.
Područje obuhvata DPU-a u cijelosti se nalazi unutar zaštićenog obalnog
područja mora te se korištenje, uređenje i zaštita površina mora provoditi u
skladu s Uredbom o uređenju i zaštiti zaštićenog obalnog područja mora
(»Narodne novine« broj 128/04).
Da bi se kvalitetno provela realizacija svih planiranih sadržaja na području
DPU-a potrebno je pridržavati se svih uputa i uvjeta iz ovoga DPU-a kao i
zakonom propisane daljnje izrade dokumentacije.
7. MJERE SPRJEČAVANJA NEPOVOLJNA UTJECAJA NA OKOLIŠ
Članak 36.
Utjecaj na okolno stanovništvo manifestira se psihološkim djelovanjem i
vizualnom izloženošću. Uz rub građevnog područja predviđena je »zelena«
barijera kao zaštita od vizualnog kontakta i kao mjera smanjenja buke.
Članak 37.
Utjecaj na povećanje prometnog opterećenja prisutan je u vrlo maloj mjeri
(samo u vrijeme ukopa i u vrijeme vjerskih blagdana). Budući da se radi o
relativno malom groblju sa 13-15 ukopa godišnje, u odnosu na taj utjecaj nema
potrebe poduzimati posebne mjere zaštite.
Članak 38.
Buka koja se javlja na grobljima u redovitom korištenju je zanemariva.
Povećana razina buke javlja se samo prilikom ukopa (glazba) te korištenje
mehanizacije kod iskopa i održavanja groblja te odvoza komunalnog otpada. Na
groblju Banjol korištenje mehanizacije je zanemarivo, a povremena buka ublažit
će se sadnjom zelenih površina.
Članak 39.
Tijekom izvođenja radova doći će do povremenog povećanog opterećenja
pristupnih prometnica i samog groblja transportnim sredstvima i mehanizacijom.
U to vrijeme doći će i do povećanja razine buke te povremenog povećanog
onečišćenja zraka (prašina, ispušni plinovi). Ti utjecaji se ne mogu izbjeći,
ali su privremeni i ne ostavljaju trajnije posljedice.
Da bi se utjecaj na okoliš sveo na minimum, tijekom izvođenja radova
potrebno je:
- sve radove izvoditi tijekom dana
- strogo paziti da se ne oštete postojeće grobne površine
- paziti da se ne oštete postojeća stabla
- Sav višak materijala (iskopana zemlja i sl.) mora se odmah ukloniti izvan
obuhvata, na za to predviđeno mjesto
- Postojeće prometnice potrebno je redovito održavati i omogućiti normalno
funkcioniranje prometa, kao i funkcioniranje postojećeg groblja.
Tijekom uobičajenog korištenja groblja potrebno je:
- Kod iskopa novih grobnih mjesta paziti da se ne oštećuju postojeća
- Održavati postojeće grobne i pješačke staze
- Redovito održavati i po potrebi obnavljati sve zelene površine
- Redovito odvoziti prikupljeni otpad
- Izvesti sustav za prikupljanje i kontrolirano odvođenje površinskih voda,
te drenažu procjednih voda (za grobnice) s ciljem snižavanja njihove razine do
kote koja će biti najmanje 0,5 m niža od kote dna grobova,
- Redovito kontrolirati sustav odvodnje površinskih voda i po potrebi
sanirati neispravne dijelove sustava.
Članak 40.
Do ekološke nesreće na postojećem groblju može doći u slučaju elementarnih
nepogoda: potresa, ekstremnih količina padalina i sl. ili požara. U slučaju
ekološke nesreće sve mjere koje će trebati poduzeti utvrditi će se posebnim
projektom sanacije, ovisno o razmjerima nastale štete.
III. ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 41.
DPU-a je izrađen u šest (6) tiskanih izvornika ovjerenih pečatom Gradskog
vijeća Grada Raba i potpisom predsjednika Gradskog vijeća te šest (6)
primjeraka na CD-u (.dwg i .doc formatu).
Članak 42.
Tiskani izvornici i primjerci na CD-u DPU-a čuvaju se u arhivi Upravnog
odjela za razvoj, prostorno planiranje i javne potrebe Grada Raba, dok se jedan
izvornik dostavlja Ministarstvu zaštite okoliša, prostornog uređenja i
graditeljstva, a dva primjerka Uredu državne uprave u Primorsko-goranskoj
županiji - Služba za prostorno uređenje, zaštitu okoliša, graditeljstvo i
imovinsko-pravne poslove, Ispostava u Rabu.
Članak 43.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od objave u »Službenim novinama«
Primorsko-goranske županije.
Klasa: 011-03/07-01/2-01
Ur. broj: 2169-01-2-07-55
Rab, 13. studenoga 2007.
GRADSKO VIJEĆE GRADA RABA
Predsjednik
Željko Peran ing., v.r.