127.
Na temelju članka 28. točka 15. Statuta Primorsko- goranske županije
(»Službene novine« broj 22/01, 10/06, 16/06 - pročišćeni tekst i 35/07), a u
cilju provođenja dokumenta »Socijalna karta Primorsko-goranske županije«,
Županijska skupština, na sjednici 22. studenoga 2007. godine donijela je
AKCIJSKI PLAN
zadovoljavanja socijalnih potreba stanovništva
Primorsko-goranske županije za razdoblje
2007. - 2009. godine
I. Uvod
Akcijski plan zadovoljavanja socijalnih potreba stanovništva
Primorsko-goranske županije za razdoblje 2007.- 2009. godine izrađen je na
temelju »Socijalne karte Primorsko-goranske županije« kao podloge za planiranje
u kojoj su definirane socijalne potrebe stanovništva Primorsko- goranske
županije.
Socijalne potrebe stanovništva u Akcijskom planu određene su u skupini
potreba zdravstvene i socijalne sigurnosti, koja u sebi objedinjuje šest
podvrsta sustava potreba: obrazovanje, zaposlenje, materijalna dobra, zaštitu
socijalno ugroženih i zaštitu od izvanrednih okolnosti.
U skladu s nadležnostima županije i definiranim socijalnim potrebama u
dokumentu »Socijalna karta«, u dokumentu »Akcijski plan za zadovoljavanje
socijalnih potreba stanovništva Primorsko-goranske županije« istaknuta su
sljedeća područja za intervenciju:
A. Zdravstveno stanje stanovništva
B. Odgojni, obrazovni i sustav socijalne skrbi
C. Rizična ponašanja djece i mladih
D. Kvaliteta življenja
II. Područja za intervenciju u nadležnosti Primorsko- goranske županije
A) ZDRAVSTVENO STANJE STANOVNIŠTVA
1. mjera: Prevencija kardiovaskularnih bolesti
Podržava se provođenje programa aktivnosti koje su usmjerene promociji
zdravoga načina života i ranom otkrivanju rizičnih čimbenika za nastanak
bolesti. Za to je potrebno sustavno raditi na edukaciji cjelokupne populacije,
posebno najugroženijih skupina stanovništva, ali i zdravstvenih djelatnika, nastavno
odgojnog osoblja u školama i dječjim vrtićima. Nužno je u društvu stvoriti
uvjete koji će omogućiti da zdravi stilovi življenja budu izbor, te dostupni i
društveno prihvaćeni.
Cilj programa je smanjiti broj pušača, povećati broj prepoznatih hipertoničara
i povećati broj stanovnika koji se pravilno hrane i redovito provode tjelesnu
aktivnost.
Provedbene
aktivnosti
|
Rokovi
izvršenja
|
Nositelj
|
Suradnici
u provedbi
|
Financijska
sredstva
|
Pokazatelji
provedbe
|
Edukacija o zdravom načinu života i rizicima
|
Aktivnosti će se provoditi kontinuirano u zadanom razdoblju
|
Nastavni zavod za javno zdravstvo PGŽ (dalje: NZZJZ PGŽ)
|
Zdravstvene i prosvjetne ustanove, mediji
|
Sredstva iz proračuna Primorsko - goranske županije- JLS
|
- Pokazatelji specifičnog pobola i pomora
|
Poboljšanje ponude preventivnih programa
|
Kontinuirano
|
Udruge koje okupljaju interesne skupine stanovništva
|
- Članovi udruga, šire stanovništvo
|
Sredstva udruga, sponzori
|
- Broj akcija i sudionika
|
Rano otkrivanje visokog krvnog tlaka u PZZ
|
Kontinuirano
|
NZZJZ PGŽ
|
liječnici PZZ
|
Sredstva iz proračuna PGŽ - JLS
|
Broj poslanih poziva, obavljenih pregleda i pozit. rezultata
|
Škola nepušenja - edukacija edukatora
|
Tijekom 2008 - 09. god.
|
NZZJZ PGŽ, predavači Zagrebačke škole nepušenja
|
liječnici PZZ
|
Sredstva iz proračuna PGŽ, kotizacija sudionika
|
Broj sudionika, njihov uspjeh na ispitu
|
Škola nepušenja - rad s pušačima
|
Kontinuirano
|
Liječnici primarne zdravstvene zaštite (dalje: PZZ)
|
psiholozi NZZJZ PGŽ
|
Učešće polaznika tečaja
|
Broj polaznika, broj onih koji su prestali pušiti
|
2. mjera: Prevencija i rano otkrivanje raka vrata maternice
Rak vrata maternice jedini je oblik karcinoma koji ima predstadij koji se
može otkriti i liječiti prije nego se rak razvije. Za rano otkrivanje neophodno
je povećati znanje žena o važnosti redovnog odlaska ginekologu i obavljanju
PAPA-testa. Neophodno je ukazati i na činitelje koji utječu na pojavu promjena
na vratu maternice, odnosno na važnost odgovornog spolnog ponašanja. Prema
nacionalnim smjernicama PAPA test treba obavljati jednom u tri godine, a po
potrebi češće i to prema europskim standardima Cytobrush metodom. Gotovo
četvrtina žena nema izabranog ginekologa u PZZ, a ostale na pregled čekaju i
nekoliko mjeseci, za što je odgovoran prevelik broj žena (normativ od 6.000
žena) po jednom ginekologu, a neki u Županiji imaju ih i 8.000.
Osim fokusa na preventivne preglede žena, neophodno je podupirati edukativne
programe i savjetovališta za mlade (oba spola) o zdravom spolnom životu i
prevenciji spolno prenosivih bolesti.
Cilj navedenih aktivnosti je smanjiti ukupnu pojavnost i smrtnost od raka
vrata maternice.
Provedbene
aktivnosti
|
Rokovi izvršenja
|
Nositelj
|
Suradnici
u provedbi
|
Financijska
sredstva
|
Pokazatelji
provedbe
|
- Edukacija žena o odgovornom spolnom ponašanju, spolnoj higijeni te
važnosti PAPA - testa
|
Aktivnosti će se provoditi kontinuirano u zadanom razdoblju
|
- PGŽ,
- NZZJZ PGŽ
|
- PZZ,
- mediji,
- škole,
- udruge
|
- Sredstva iz proračuna PGŽ - JLS
|
- Broj izdanih i distribuiranih edukativnih materijala, broj pregledanih
žena
|
- Edukacija ginekologa o metodama uzimanja PAPA-testa (Cytobrush)
|
- Tijekom 2008., kasnije obnova znanja
|
- NZZJZ PGŽ,
- KBC
|
- Citolozi Medicinskog fakulteta i KBC-a
|
- Sredstva iz proračuna PGŽ
|
- Ocjena kvalitete
uzoraka,
broj pozitivnih nalaza
|
- Aktivan pristup
- pozivanje žena na pregled
|
- Kontinuirano
|
- NZZZJZ PGŽ
- PZZ
|
- PZZ, citolozi Doma zdravlja i KBC-a,
- mediji
|
- Sredstva iz proračuna PGŽ - JLS
|
- Broj odazvanih žena, nalazi PAPA - testova
|
- Rad centara za mlade »Savjetovalište otvorenih vrata«
|
- Kontinuirano
|
- NZZJZ PGŽ
|
- Dom zdravlja,
- škole
|
- Sredstva iz proračuna PGŽ
- Grad Rijeka
- ostale JLS
|
- Broj posjeta savjetovalištu, pokazatelji o pobolu mladih
|
3. mjera: Praćenje i sprečavanje ozljeđivanja
Ozljede su vodeći uzrok smrti osoba do 40 godina starosti, posebno
muškaraca. Evidencija o ozljedama kao uzrocima smrti dostupna je u sustavu
mortalitetne statistike u NZZJZ. Svi takvi uzroci smrti povezani su s vanjskim
uzrokom, odnosno mehanizmom ozljede i važan su podatak u kreiranju preventivnih
programa. Međutim, podaci o ozljedama koje nisu sa smrtnim ishodom, u
zdravstvenom su sustavu insuficijentni. Izvještaji iz PZZ zbirni su po vrstama
ozljeda i nisu povezani s vanjskim uzrokom. Nadalje, nije prepoznato obiteljsko
nasilje, zlostavljanje i zanemarivanje djece, nasilje nad ženama i starijim
osobama. U zdravstvenom izvještajnom sustavu može se prepoznati jedino ako je
osoba hospitalizirana.
Sustavno se radi na prevenciji ozljeda u prometu edukativnim i represivnim
mjerama, s različitim rezultatima. Za detaljnu analizu problema i kreiranje
odgovarajućih aktivnosti, neophodno je prikupiti detaljne podatke o
ozljeđivanjima u PGŽ - njihovoj rasprostranjenosti, vrstama, rizičnim
čimbenicima. To je moguće uspostavom trauma registra.
Cilj je nadzor i sprečavanje ozljeda i nasilja i posljedično sprečavanje
invalidnosti i smrtnosti.
Provedbene
aktivnosti
|
Rokovi izvršenja
|
Nositelj
|
Suradnici
u provedbi
|
Financijska
sredstva
|
Pokazatelji
provedbe
|
- Uspostava
trauma registra
- Preventivni programi usmjereni raznim skupinama stanovništva (djeca,
starije osobe, radna populacija, sudionici u prometu)
- Edukacija stanovništva za prevenciju ozljeda i posljedica ozljeđivanja
(prva pomoć)
|
- Tijekom 2008.
- Tijekom cijeloga razdoblja
- Kontinuirano
|
- PGŽ, NZZJZ,
- NZZJZ
- NZZJZ,
Crveni križ
|
- PZZ, KBC, Medicinski fakultet, MUP
- NZZJZ, Dom zdravlja, KBC, Medicinski fakultet, MUP, škole, udruge, Crveni
križ, privredni subjekti, osiguravajuća društva, HAK
- Crveni križ, PZZ, udruge građana, škole, MUP, vatrogasci, interventne
službe, KBC, Hitna pomoć
|
- Sredstva iz proračuna Primorsko- goranske županije
- PGŽ, Privredni subjekti, osiguravajuća društva, donatori, uključeni državni
resori (ministarstva)
Osiguravajuća društva, HZZO, polaznici tečaja
|
- Broj i kvaliteta prikupljenih podataka
- Broj ozlijeđenih, vrste ozljeda u usporedbi s prijašnjim podacima
- Broj slučajeva ozljeđivanja u kojima je pružena laička prva pomoć, broj i
intenzitet komplikacija
|
4. mjera: Prevencija psihičkih oboljenja kod starijih osoba i njihovo
zbrinjavanje
Opće starenje populacije i stalno povećanje udjela starijih od 65 godina u
ukupnome stanovništvu, obitelj koja je, promjenom strukture i funkcije,
prestala biti osnovni nositelj zaštite starijih, pred društvenu zajednicu
postavlja zahtjev za intervencijom u skrbi za starije. Postojeće usluge nisu
dostatne za osiguranje kvalitetnijih uvjeta života osoba treće životne dobi.
Današnja najčešća rješenja jesu smještaj u domove (koji su kapacitetima vrlo
limitirani) ili smještaj bolesnih u zdravstvene ustanove. To uglavnom nije
dragovoljno i u skladu sa željom da se boravi u vlastitome domu što je duže
moguće, što je i cilj aktivnosti koje se provode u zapadnim razvijenim
zemljama.
Za smještaj starijih, psihički oboljelih osoba treba organizirati dnevne
centre koji bi omogućili ukućanima da takvu osobu zadrže u obitelji. Kada se
jednom postavi dijagnoza senilne demencije, zbog nepostojanja protokola,
zdravstveni i socijalni radnici nisu dobro koordinirani u aktivnostima
zbrinjavanja takvih osoba.
Cilj: smanjiti broj starijih psihički oboljelih te olakšati njihovo
zbrinjavanje.
Provedbene
aktivnosti
|
Rokovi izvršenja
|
Nositelj
|
Suradnici
u provedbi
|
Financijska
sredstva
|
Pokazatelji
provedbe
|
- Edukacija o rizicima za psihičko obolijevanje kod starijih i o zdravom
načinu života
- Izrada protokola za zbrinjavanje psihički oboljele starije osobe i
edukacija PZZ
- Senzibilizacija stanovništva za probleme treće životne dobi, posebno psih.
bolesnike (antistigma program)
- Otvaranje dnevnoga centra za starije, psih. oboljele, sa savjetovalištem
|
- Tijekom cijeloga razdoblja
- Tijekom 2008. god.
- Kontinuirano
- Tijekom zadanoga razdoblja 2009.
|
- PGŽ, NZZJZ,
- spec. psihijatri iz KBC Rijeka i NZZJZ PGŽ
- Upravni odjel za zdr. zaštitu i socijalnu skrb
- PGŽ, jedinice lokalne samouprave, Crveni križ
- Centar za socijalnu skrb
|
- PZZ, KBC, Medicinski fakultet, Centar za soc. skrb, mediji
- Dom zdravlja, KBC, Medicinski fakultet, Centar za soc. skrb,
- NZZJZ, Dom zdravlja, KBC, Medicinski fakultet, škole, udruge, Crveni križ,
škole, mediji
- jedinice lokalne samouprave, socijalne i zdravstvene ustanove
|
- Sredstva iz proračuna Primorsko- goranske županije
- Državni proračun
- PGŽ, HZZO,
- PGŽ, jedinice lokalne samouprave
- PGŽ, jedinice lokalne samouprave, osiguravajuća društva
- Državni proračun
|
- Broj održanih tečajeva, sudionika i izdanih eduk. materijala
- Donesen protokol
- Broj predavanja, emisija, izdanog eduk. materijala
- Broj smještenih osoba, kvaliteta rada, zdrav. stanje osoba
|
5. mjera: Prevencija korištenja alkohola kod srednjoškolske mladeži
Konzumacija alkohola u našem je društvu prihvaćena kao dio nacionalne
tradicije. Ona se tolerira i javno podržava u medijima. U prihvaćenom europskom
sporazumu o alkoholu posebno se naglašava pravo djece i mladih da odrastu u
okolini koja je zaštićena od negativnih posljedica alkoholiziranja.
Pojava raširena kod mladih je konzumacija alkohola, naročito vikendom, kada
se bilježi povećan broj intervencija na Hitnom traktu KBC-a zbog akutnoga
trovanja alkoholom.
Do sada provedeni programi pokazali su interes mladih za organizirane
djelatnosti u kojima sami sudjeluju, čime se potvrđuje i veliki međusobni
utjecaj vršnjaka (peer education).
Stoga osnovni sadržaji programa za mlade moraju poticati zdravi život,
pozitivne vrijednosti, razvoj kompetencija, talenata, kreativnosti i
samopouzdanja.
Cilj: smanjiti konzumaciju alkohola kod srednjoškolske mladeži.
Provedbene
aktivnosti
|
Rokovi izvršenja
|
Nositelj
|
Suradnici
u provedbi
|
Financijska
sredstva
|
Pokazatelji
provedbe
|
- Prevencija i edukacija o rizičnim oblicima ponašanja
- Organizacija slobodnog vremena
|
- Tijekom cijeloga razdoblja
- Kontinuirano
- Tijekom 2008. god.
|
- PGŽ, NZZJZ, škole
- Jedinice lokalne samouprave, mladi - škole i udruge
|
- PZZ, KBC, Medicinski fakultet, nastavnici, mediji, mladi, Crveni križ
(preko škola, udruga, sportskih društava)
- Škole, udruge, sportska društva
|
- Sredstva iz proračuna Primorsko- goranske županije
- JLS
- Jedinice lokalne samouprave
|
- Broj održanih tečajeva, sudionika i izdanih eduk. materijala
- Aktivnosti mladih u slobodno vrijeme, broj sudionika
|
B) ODGOJNI, OBRAZOVNI SUSTAV I SUSTAV SOCIJALNE SKRBI
Potrebno je nastaviti ulaganja u izgradnju novih osnovnih i srednjih škola i
opremanje škola suvremenim didaktičkim sredstvima (učenički i nastavnički
knjižni fond, računala). Također je potrebno pružiti potporu razvoju novih
programa iznad zakonskog minimuma (organiziranju cijelodnevnih i produženih
boravaka, posebnim programima učenja stranih jezika, pomoć u organizaciji
prijevoza za učenike putnike, programi prevencije nasilja, kreativnog rada s
učenicima, stručnog usavršavanja učitelja, kulturno izdavačkih manifestacija i
dr.).
U skladu s Europskim i svjetskim trendovima nužno je ubrzavanje nastavaka
procesa decentralizacije sustava socijane skrbi. Nužno je organizirati sustav
pružanja usluga čim bliže svojim korisnicima, odnosno mjestu prebivanja, s
naglaskom na vaninstitucionalne oblike skrbi.
Provedbene aktivnosti
|
Rokovi
izvršenja
|
Nositelj
|
Suradnici u provedbi
|
Financijska sredstva
|
Pokazatelji provedbe
|
- Izraditi Snimku stanja u
sustavu školstva u PGŽ
|
- 2008. g.
|
- PGŽ
|
-Škole
- Agencija za odgoj i obrazovanje
- MZOS
|
- PGŽ
- MZOS
|
- Napravljena snimka stanja
|
- Izraditi novi dokument Mreža škola u PGŽ nakon donošenja pedagoškog
standarda od strane MZOS
|
- 2008. g.
|
- PGŽ
|
-Škole
- Agencija za odgoj i obrazovanje
|
- PGŽ
- MZOS
|
- Donesen dokument Mreža Škola u PGŽ
|
- Nastaviti razvijati Programe iznad zakonskog standarda
|
- kontinuirano
|
- PGŽ
|
-Škole
|
- PGŽ
- MZOS
- JLS
|
- Broj programa i korisnika programa iznad zakonskog standarda
|
- Izraditi Strategiju i akcijski plan razvoja socijalne skrbi PGŽ
|
- tijekom
2007. g.
|
- Odjel za zdravstvo PGŽ
|
|
- PGŽ
|
- Izrađena Strategija i Akcijski plan,
|
- Obnoviti Županijsko povjerenstvo za socijalnu skrb
|
- tijekom
2007. g.
|
- Odjel za zdravstvo PGŽ
|
- Centri za socijalnu skrb
|
- PGŽ
|
- Formirano Županijsko povjerenstvo za socijalnu skrb
|
- Aktivno sudjelovanje u traženju rješenja decentralizacije sustava
socijalne skrbi
|
- kontinuirano
|
- Odjel za Zdravstvo
PGŽ
- Grad Rijeka
- PGŽ
|
- Centri za socijalnu skrb
- druge ustanove i udruge
|
- PGŽ
- Grad Rijeka
- JLS
|
- Ponuđena rješenja decentralizacije sustava socijalne skrbi
|
- Podignuti materijalno tehničku razinu centara za soc. skrb (prostor,
povećanje br. djelatnika i edukacija)
|
- kontinuirano
|
CZSS-i
|
- Centri za
socijalnu skrb
|
- MZOS
- PGŽ
- JLS
|
- Broj novih djelatnika - Umreženost sustava
- Osiguran adekvatan prostor
|
- Organizacija Foruma udruga angažiranih na rješavanju problematike
socijalne skrbi
|
- 2008. g.
|
- Županijsko povjerenstvo za socijalnu skrb
|
Centri za
socijalnu skrb
- Udruge
|
- PGŽ
- JLS
- MZSS
|
- Organiziran Forum udruga
|
- Uspostaviti integrirani informacijski sustava za soc. skrb
|
- 2008.-2009.
|
- MZSS
|
- Centri za
socijalnu skrb
|
- MZSS
- JLS
|
- Uspostavljen integrirani informacijski sustav
|
- Poticati financiranje različitih oblika socijalne skrbi
|
- kontinuirano
|
- Županijsko povjerenstvo za socijalnu skrb
- Grad Rijeka
- PGŽ
|
- Centri za
socijalnu skrb
|
- PGŽ
- MZZS
|
- Promjenjena struktura financiranja
|
- Poticati vaninstitucionalne oblike skrbi za sve kategorije korisnika
(udomiteljstvo, obiteljski domovi, servisne usluge)
|
- kontinuirano
|
- Grad Rijeka
- PGŽ
|
- Centri za socijalnu skrb
- domovi i druge ustanove
- nevladine udruge
- JLS
|
- PGŽ
- Grad Rijeka
- JLS
|
- Broj programa i korisnika vaninstitucionalne skrbi
|
Četvrtak,22.studenoga2007. Stranica3999—broj43
LUŽBENENOVINE
- Poticati formiranje mobilnih timova za rješavanje najsloženijih
slučajeva socijalne skrbi
|
- kontinuirano
|
- PGŽ
|
- Centri za socijalnu skrb
-Druge ustanove iz socijalne skrbi
|
- PGŽ
- Grad Rijeka
- JLS
|
- Formiran mobilni tim
|
- Potaknuti formiranje Referalnih Centara za pojedine kategorije korisnika
|
- 2008. g.
|
- PGŽ
Županijsko povjerenstvo za socijalnu skrb
|
- Druge ustanove iz socijalne skrbi
|
- PGŽ
- Grad Rijeka
- MZSS
|
- Prijedlozi za formiranje
Referalnih Centara
- Formirani Centri
|
C) RIZIČNA PONAŠANJA DJECE I MLADIH
Podržava se daljnje provođenje programa za djecu i mlade putem financiranja
projekata za zadovoljavanje javnih potreba iz područja zdravstvene zaštite i
socijalne skrbi nevladinih udruga, ustanova u vlasništvu županije i jedinica
lokalne samouprave kao dobar oblik prevencije rizičnih ponašanja.
Predlaže se nastavak istraživanja pod nazivom »Čestine korištenja sredstava
ovisnosti kod srednjoškolske mladeži« u organizaciji Sveučilišta u Rijeci,
Filozofskog fakulteta Rijeka. Potrebno je osigurati dodatnu edukaciju i stručno
usavršavanje djelatnika u sustavu prevencije i suzbijanja zloporabe droga.
Posebno će se nastaviti razvijati program primarne prevencije i sekundarne prevencije
te rad s rizičnom djecom i mladima putem programa Nastavnog zavoda za javno
zadravstvo Primorsko-goranske županije.
Cilj: smanjiti konzumiranje sredstava ovisnosti kod djece i mladih.
Provedbene
aktivnosti
|
Rokovi
izvršenja
|
Nositelj
|
Suradnici
u provedbi
|
Financijska sredstva
|
Pokazatelji
provedbe
|
- Izrada Akcijskog plana aktivnosti na suzbijanju zloporabe opojnih droga
za razdoblje
› 2009
|
Aktivnosti će se provoditi kontinuirano u zadanom razdoblju
|
- Povjerenstvo za suzbijanje zloporabe droga
|
- Organizacije i ustanove angažirane na problematici
|
- PGŽ
|
- Donesen Akcijski plan
|
- Kordinacija institucija, organizacija i udruga koje se bave prevencijom
i suzbijanjem zloporabe droga
|
- kontinuirano
|
- Povjerenstvo za suzbijanje zloporabe droga
|
- Organizacije i ustanove angažirane na problematici
- JLS
|
- PGŽ
- JLS
|
- Broj sastanaka i aktivnosti Povjerenstva za suzbijanje zloporabe droga
- i tijela u JLS
|
- Educirati djelatnike u sustavu prevencije i suzbijanju zloporabe droga
|
- kontinuirano
|
- Povjerenstvo za suzbijanje zloporabe droga
|
- NZJZPGŽ
- Škole, udruge
- KBC,
Psih. Bolnice,
Dom zdravlja
|
- PGŽ
- MZSS
|
- Broj educiranih
ljudi
|
- Educirati djelatnike u sustavu zdravstva i školstva za rad s djecom i
mladima zahvaćenim ovom problematikom
|
- kontinuirano
|
- NZJZPGŽ
-Sveučilište u Rijeci
|
-Škole
-Dom zdravlja
|
- PGŽ
- Grad
Rijeka
- MZOS
- MZZS
|
- Broj educiranih prosvjetnih i zdravstvenih djelatnika
|
- Nastavak praćenja i istraživanja pojave putem znanstvenih istraživanja
|
- kontinuirano
|
PGŽ
- NZZJZPGŽ
|
- Organizacije i ustanove angažirane na problematici
|
- MZZS
- PGŽ
- Grad
Rijeka
|
- Broj provedenih istraživanja
|
- Nastaviti razvijati organizaciju sustava prevencije i izvabolničkog
liječenja iznad državnog standarda (Odsjek za primarnu prevenciju ovisnosti)
|
- kontinuirano
|
- PGŽ
- NZZJZPGŽ
|
- škole,
- druge organizacije i ustanove angažirane na problematici
|
- MZSS
- PGŽ
- Grad
Rijeka
- JLS
|
- Provedeni programi prevencije ovisnosti
|
- Jačanje programa primarne i sekundarne prevencije ovisnosti i drugih
rizičnih ponašanja djece i mladih (širenje obuhvata - Trening Životnih
vještina, Škola odgovornog roditeljstva i dr.)
|
- kontinuirano
|
- NZZJZPGŽ
|
- Škole
- Dom Zdravlja
- CZSS
|
- MZSS
- Grada
Rijeke - druge JLS
- PGŽ
|
- Pokazatelji obuhvata provedenih programa prevencije ovisnosti
|
- Širenje mreže savjetovališta i obima rada savjetovališta za
eksperimentatore i rizičnu djecu i mlade (Mobilno savjetovalište NZJZPGŽ)
- Poticati osnivanje tijela za suzbijanje ovisnosti na područjima pri JLS-e
|
- kontinuirano
- kontinuirano
|
- NZZJZPGŽ
- NZZJZ PGŽ
|
- Upravni Odjeli JLS
|
- PGŽ
- MZSS
- Grad
Rijeka
- druge
JLS
- Proračun JLS
|
- Pokazatelji obuhvata provedenih programa prevencije ovisnosti
- Broj JLS koja imaju osnovana tijela za suzbijanje bolesti ovisnosti
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D) KVALITETA ŽIVLJENJA
Empirijsko sociološko istraživanje pokazalo je kako su stavovi predstavnika
interesnih skupina spram ocjene kvalitete življenja socijalno osjetljivih
skupina velikim dijelom uvjetovane obzirom na pripadnost subregiji, ali su u
pogledu predloženih mjera koje bi trebale dovesti do poboljšanja kvalitete
življenja predstavnici bili gotovo jednoglasni. Visok postotak slaganja
predstavnika s nizom navedenih mjera sugerira zaključak kako trenutno ne
postoji adekvatan način zadovoljavanja niza potreba koje imaju razne socijalno
osjetljive skupine, dok su u cjelini na području Županije njihove potrebe
jednake. Stoga smo izdvojili ciljeve i aktivnosti kojima se nastoji zadovoljiti
evidentirane potrebe.
1. mjera: Povećanje broja objekata i sadržaja slobodnog vremena za mlade
Podržava se formiranje i jačanje infrastrukturnih objekata i razvoj
aktivnosti što će pridonijeti aktivnijem provođenju slobodnog vremena kod
mladih. Osmišljeno i kvalitetno provođenje slobodnog vremena pridonosi
kvaliteti življenja cjelokupne zajednice.
Provedbene
aktivnosti
|
Rokovi izvršenja
|
Nositelj
|
Suradnici
u provedbi
|
Financijska
sredstva
|
Pokazatelji
provedbe
|
- osigurati multifunkcionalan prostor za mlade u svakoj JLS-e
- opremiti prostorije s potrebnom tehnologijom
|
- aktivnosti će se provoditi kontinuirano u zadanom razdoblju
kontinuirano
|
- JLS-e i PGŽ
- JLS-e i PGŽ
|
- MZOŠ
- osnovne i srednje škole
- udruge mladih
- MZOŠ
- osnovne i srednje škole
- udruge mladih
|
- sredstva iz proračuna PGŽ-e, JLS, Državni proračun
- donatori
- JLS
- udruge
|
- broj otvorenih multimedijalnih prostorija
- broj programa koji se provode
- broj osoba uključenih u realizaciju
- broj korisnika
|
2. mjera: Savjetovališta za mladež i obitelj
Na području nekoliko JLS-e potrebno je otvaranje savjetovališta za mladež i
obitelj te u svim JLS-e kontinuirano treba organizirati tribine i edukativne
skupove gdje djeca, mladi i roditelji mogu doći do informacija o odgoju,
odrastanju, rizičnim ponašanjima i planiranju obitelji.
Provedbene
aktivnosti
|
Rokovi izvršenja
|
Nositelj
|
Suradnici
u provedbi
|
Financijska
sredstva
|
Pokazatelji
provedbe
|
- određivanje nekoliko JLS-e gdje je potrebno otvaranje savjetovališta i
osnivanje istih
- jačanje kapaciteta u sklopu postojećih institucija
|
- aktivnosti će se provoditi kontinuirano u zadanom razdoblju
- kontinuirano
|
- MZSS
- PGŽ
- NZZJZPGŽ
- MZSS
|
- JLS-e i PGŽ
- udruge građana
|
- sredstva iz proračuna MZSS
- sredstva iz proračuna NZZJZPGŽ
- sredstva iz proračuna PGŽ-e
- sredstva iz proračuna JLS-e
- donatori
|
- broj otvorenih
savjetovališta
- broj zaposlenih
- broj suradnika
- broj korisnika
- broj programa koji se provode
|
3. mjera: Poboljšanje kvalitete življenja starijih osoba
Kako bi se poboljšala kvaliteta življenja starijih osoba potrebno je
provesti niz mjera, a provođenje istih u velikoj mjeri ovisi i o organiziranju
lokalne zajednice koja treba biti aktivno uključena i zainteresirana za
sudjelovanje.
Provedbene
aktivnosti
|
Rokovi izvršenja
|
Nositelj
|
Suradnici
u provedbi
|
Financijska
sredstva
|
Pokazatelji
provedbe
|
- organiziranje povremenih specijalističkih pregleda starijeg stanovništva
koji žive u udaljenijim mjestima
|
- aktivnosti će se provoditi kontinuirano u zadanom razdoblju
|
- PGŽ
- KBC
|
- JLS-e i PGŽ
- MZSS
- udruge građana
|
- sredstva iz proračuna MZSS,
PGŽ-e, i JLS-e,
- HZZO,
- donatori
|
- broj obavljenih pregleda godišnje
|
- starijim osobama olakšano snabdijevanje kuhanom hranom, namirnicama,
plinom i ogrjevom
|
- kontinuirano
|
- JLS-e i PGŽ
|
- Crveni križ
- udruge građana
|
- sredstva iz proračuna MZSS,
PGŽ-e, i JLS-e,
- donatori
|
- broj starijih osoba koji koriste programe
|
- osigurana i pojačana patronažna služba za starije i nemoćne osobe,
posebno po selima
|
- kontinuirano
|
- liječnici PZZ
- patronažna služba Doma zdravlja PGŽ
|
- JLS-e i PGŽ
- udruge građana
|
- sredstva iz proračuna MZSS,
PGŽ-e, i JLS-e,
- donatori
|
- broj suradnika
|
- starijim ljudima osigurana besplatna pomoć i njegu u kući
|
- kontinuirano
|
- JLS-e i PGŽ
|
- Crveni križ
- udruge građana
|
- sredstva iz proračuna MZSS,
PGŽ-e, i JLS-e,
HZZO
- donatori
|
- broj programa koji se provode
|
III. OGRANIČENJA U PRIMJENI
Ovim Akcijskim planom nisu obuhvaćene intervencije u suvremenom demografskom
stanju i gospodarstvu, obzirom da su navedena područja u nadležnosti šire
društvene zajednice (države). Pojedini dijelovi tih poglavlja, kao i ostala
poglavlja koja su ovim Akcijskim planom navedena mogla bi biti predmetom
određenih usmjerenih aktivnosti na područjima pojedinih jedinica lokalne
samouprave prema njihovim prilikama i mogućnostima a u skladu s rezultatima
prikaza problematike iz dokumenta »Socijalne karte«.
Akcijski plan za zadovoljavanje socijalnih potreba stanovništva
Primorsko-goranske županije izrađuje se za dvogodišnje razdoblje od 2007. do
2009. godine.
IV. Ovaj Akcijski plan stupa na snagu danom objave u »Službenim novinama«
Primorsko-goranske županije.
Klasa: 021-04/07-02/82
Ur. broj: 2170/1-04-01-07-4
Rijeka, 22. studenoga 2007.
PRIMORSKO-GORANSKA ŽUPANIJA
ŽUPANIJSKA SKUPŠTINA
Predsjednik
Marinko Dumanić, v. r.