17.
Na temelju članka 19. stavak 1. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj)
samoupravi (»Narodne novine« broj 33/01 i 60/01), članka 7. Zakona o socijalnoj
skrbi (»Narodne novine« broj 73/97, 27/01, 59/01 i 82/01) i članka 28. Statuta
Grada Malog Lošinja (»Službene novine« Primorsko- goranske županije broj
31/02), Gradsko vijeće Grada Malog Lošinja, na sjednici održanoj dana 5.
studenoga 2003. godine, donijelo je
ODLUKU
o zaštiti socijalnog standarda građana
Članak 1.
U skladu sa Socijalnim programom Grada Mali Lošinj, ovom Odlukom utvrđuju se
oblici pomoći iz socijalne skrbi, uvjeti i načini njihovog ostvarivanja,
korisnici socijalne skrbi i postupak za ostvarivanje tih oblika pomoći.
Sredstva za provedbu Socijalnog programa i ove Odluke osiguravaju se u
Proračunu Grada.
1. OSNOVNI DIO
Članak 2.
Ovom Odlukom utvrđuje se realizacija oblika pomoći kroz 7 osnovnih programa:
- Program zaštite djece i mladeži
- Program zaštite roditeljstva
- Program zaštite osoba sa tjelesnim i mentalnim oštećenjima
- Program subvencije troškova stanovanja
- Program subvencioniranja ostalih životnih troškova
- Programi održanja životnog standarda i zdravlja građana
- Financiranje humanitarnih i karitativnih udruga i organizacija.
Članak 3.
Realizacijom osnovnih programa ostvarit će se zaštita sljedećih kategorija
stanovništva:
1. Osoba i obitelji u stanju socijalne potrebe
2. Djece:
- umrlog, zatočenog ili nestalog branitelja
- hrvatskog ratnog vojnog invalida iz Domovinskog rata,
3. Osoba sa tjelesnim i mentalnim oštećenjem
4. Osobe koje ispunjavaju socijalni uvjet kako je utvrđeno ovom Odlukom
5. Osobe koje su u nevolji zbog poremećenih odnosa u obitelji.
Članak 4.
Korisnici oblika pomoći u smislu ove Odluke su državljani Republike
Hrvatske, s prebivalištem na području Grada Mali Lošinj, koji pored stambenog
objekta u kojem stanuju nemaju u vlasništvu drugi stambeni objekt, stan, te
poslovni ili gospodarski objekt.
Iznimno od odredbi prethodnog stavka, korisnici programa zaštite djece i
mladeži i programa zaštite materinstva korisnici su i osobe sa stalnim
boravištem na području Grada Malog Lošinja, ukoliko je njihov boravak na
području Grada Malog Lošinja dugotrajnije prirode.
Članak 5.
Obitelj u stanju socijalne potrebe smatra se obitelj čiji članovi u
prethodna tri mjeseca nisu ostvarili prosječni mjesečni prihod veći od cenzusa
utvrđenog Socijalnim programom i ovom Odlukom, koji u vlasništvu nemaju više
stambenih objekata ili stanova od objekta ili stana u kojem stanuju i čiji
radno sposobni članovi, ukoliko ne rade, aktivno traže posao.
Cenzus ostvarenih prosječnih prihoda za pojedinu obitelj iznosi:
1 član - 1.450,00 kn
2 člana - 2.200,00 kn
3 člana - 2.900,00 kn
4 člana - 3.500,00 kn
Za svakog daljnjeg člana obitelji cenzus se uvećava za 600,00 kn.
Iznimno iako je prihod po članu obitelji ili samca veći od cenzusa pravo na
pomoći i subvencije iz ove Odluke imaju:
1. osoba lišena poslovne sposobnosti ili većih tjelesnih i mentalnih oštećenja,
2. obitelji u kojima prihode ostvaruje samohrani roditelj i to ukoliko
stručne službe Upravnog odjela procijene da je to u određenom periodu
opravdano.
Članak 6.
Korisnik ispunjava socijalni uvjet ako na temelju rješenja Centra za
socijalnu skrb ostvaruje jedno od prava:
1. pravo na pomoć za uzdržavanje,
2. pravo na doplatak za pomoć i uzdržavanje,
3. pravo na pomoć i njegu u kući,
sve pod uvjetom da je ta prava utvrdio Centar, ovisno o prihodima Korisnika
temeljem cenzusa sukladno pozitivnim propisima.
Socijalni uvjet korisnik ispunjava i ukoliko je ostvario neki od oblika
socijalne zaštite rješenjem Mirovinskog fonda Republike Hrvatske, kao što je
doplatak za pomoć i njegu ili pravo na pomoć treće osobe.
Članak 7.
Prihodi u smislu ove Odluke smatraju se sredstva koja korisnici programa
ostvaruju temeljem rada, mirovine, prihoda od imovine ili na neki drugi način.
U prihod iz stavka 1. ovog članka ne uračunavaju se:
- pomoć koju osoba prima na temelju prava ostvarenih po Zakonu o socijalnoj
skrbi, dječjeg doplatka ili alimentacije.
- naknada za nezaposlene koju korisnici ostvaruju preko Zavoda za
zapošljavanje
- iznosi temeljem pomoći iz socijalne skrbi utvrđeni ovom Odlukom.
Iznosi prihoda iz stavka 1. ovog članka umanjuju se za iznose koje na temelju
propisa o obiteljskim odnosima član obitelji plaća za uzdržavanje osobe koja
nije član te obitelji, kao i za iznos koji je podstanarska obitelj ili samac,
temeljem ovjerenog ugovora o najmu stana dužna plaćati najmodavcu.
Članak 8.
Pod subvencijama u smislu ove Odluke smatra se pokriće troškova na koje se
subvencija odnosi u 100%-tnom iznosu osim za one programe u kojima je izričito
navedeno do koje granice u apsolutnom iznosu, financijskom ili materijalnom, se
subvencioniraju troškovi.
Broj korisnika koji mogu koristiti određene oblike pomoći iz ove Odluke može
biti ograničen ukupnim financijskim sredstvima izdvojenim u Proračunu Grada
Malog Lošinja za ovu namjenu.
2. PROGRAMI
PROGRAM ZAŠTITE DJECE I PODSTICANJA DEMOGRAFSKE OBNOVE
Članak 9.
Osnovni Program zaštite djece i mladeži obuhvaća:
1. Subvencioniranje autobusne karte učenicima i studentima,
2. Subvencioniranje školskog obroka (marenda) učenicima Osnovne škole,
3. Subvencioniranje troškova vrtića i jaslica,
4. Dodjela jednokratne pomoći djeci iz članka 3. st. 1. toč. 2.
Članak 10.
Subvencioniranje autobusne karte ostvaruju redovni učenici i studenti, koji
se školuju u gradovima Hrvatske na način da Grad Mali Lošinj participira:
- u cijeni povratne karte od prve autobusne stanice na kopnu do Rijeke
vikendom,
- od prve autobusne stanice na kopnu do ostalih gradova u Republici
Hrvatskoj, dva puta godišnje.
Pravo iz prethodnog stavka ovog članka, ostvaruje se podnošenjem zahtjeva uz
koji se prilaže potvrda o redovnom školovanju.
Način ostvarivanja prava na pomoć za podmirenje troškova, u smislu
prethodnog stavka ovog članka, utvrđuje se ugovorom koji će Grad sklopiti sa
»Autotrans« d.d. Rijeka.
Subvencioniranje školskog obroka (marende) učenicima Osnovne škole
Članak 11.
Subvenciju školskog obroka u smislu ove Odluke, ostvaruju redovni učenici
Osnovne škole »Mario Martinolić« u Malom Lošinju, članovi obitelji iz članka 5.
ili članovi obitelji čiji jedan član ostvaruje pravo iz članka 6., odnosno
djeca iz članka 3. st. 1. toč. 2. ove Odluke.
Subvencija školskog obroka ostvaruje se podnošenjem pismenog zahtjeva, te
prilaganjem dokaza da udovoljavaju kriterijima iz prethodnog stavka.
Ukoliko Osnovna škola nije u mogućnosti osigurati dodjelu školskog obroka u
mjestu pohađanja škole, subvenciju će Grad isplatiti roditeljima prema važećem
cjeniku Osnovne škole za školski obrok za taj mjesec.
Na novčanu isplatu subvencije školskog obroka, imaju pravo i roditelji
učenika iz stavka 1. ovog članka, koji zbog bolesti ili drugih opravdanih
razloga ne mogu konzumirati obroke , koji se pripremaju u školi.
Subvencioniranje troškova vrtića i jaslica
Članak 12.
Subvenciju troškova vrtića i jaslica ostvaruju djeca iz obitelji iz članka
5. u kojima je oboje roditelja zaposleno, ili ako su nezaposleni, aktivno traže
posao, odnosno dijete zaposlene samohrane majke, djeca iz članka 3. st. 1. toč.
2., te dijete iz obitelji čiji jedan član udovoljava uvjetima iz članka 6. ove
Odluke.
Subvencija iz stavka 1. ovog članka ostvaruje se na način da Grad Mali
Lošinj korisnicima kojima je odobrena subvencija, plaća troškove za primarni
petosatni program pohađanja vrtića i jaslica.
U izuzetnim slučajevima ukoliko je to opravdano i uz mišljenje stručnih
službi vrtića, Grad može subvencionirati i cijelodnevni boravak djeteta u
vrtiću.
Djeci sa posebnim potrebama subvencionira se vrtić po specijalnom programu
najmanje u iznosu u kojem takve troškove korisniku plaćaju nadležne državne
institucije.
Subvencija se ostvaruje podnošenjem pismenog zahtjeva uz koji se prilažu
dokazi udovoljavanja kriterijima iz prethodnog stavka.
Članak 13.
Subvenciju troškova vrtića i jaslica ostvaruju djeca iz obitelji koje u
vrtiću ili jaslicama imaju najmanje troje djece-polaznika na način da se u
potpunosti subvencioniraju troškovi polaznika trećeg i svakog daljnjeg djeteta.
Subvencija se ostvaruje pismenim zahtjevom koji se podnosi upravi Dječjeg
vrtića »Cvrčak«. Subvencija se ostvaruje na trošak poslovanja Dječjeg vrtića
»Cvrčak«.
Članak 14.
Radi ispunjavanja obveze boravka u vrtiću prije polaska u školu, subvenciju
troškova vrtića i jaslica ostvaruju predškolska djeca, čije je prebivalište na
malim otocima ili u malim mjestima (mjesta sa manje od 100 stanovnika) sa područja
Grada Malog Lošinja.
Grad Mali Lošinj će platiti troškove boravka u vrtiću djeci iz prethodnog
stavka i to za onoliko dana mjesečno koliko su oni stvarno proveli u vrtiću.
Dodjela jednokratne pomoći djeci iz članka 3. st. 1. toč. 2.
Članak 15.
Gradsko poglavarstvo zaključkom dodjeljuje pomoć djeci iz članka 3. st. 1.
toč. 2. najmanje jednom godišnje.
Iznos koji će se ukupno u tijeku jedne godine isplatiti djetetu iz članka 3.
st. 1. toč. 2. ne može biti manji od 400,00 kn.
PROGRAM ZAŠTITE MATERINSTVA
Članak 16.
Osnovni program zaštite materinstva obuhvaća:
1. dodjelu pomoći roditeljima novorođenog dijeteta
2. pomoć, roditeljima subvencioniranjem umjetne hrane za dojenčad do 6
mjeseci starosti
3. osiguranja nužnog smještaja.
Dodjele pomoći rodiljama
Članak 17.
Pomoć rodiljama ostvaruju:
1. obitelji u stanju socijalne potrebe, odnosno obitelji čiji jedan član
udovoljava socijalnom uvjetu iz članka 6. ove Odluke,
2. roditelji novorođenog djeteta s prebivalištem na području Grada Malog
Lošinja.
Članak 18.
Obitelji iz članka 16. st. 1. točka 1. ove Odluke ostvaruju pomoć
jednokratno u iznosu od 1.000,00 kn, podnošenjem pismenog zahtjeva uz koji
prilažu dokaz o udovoljavanju uvjeta i izvadak iz matice rođenih za
novorođenče.
Članak 19.
Roditelji novorođenog dijeteta sa pribivalištem na području Grada Mali
Lošinj , ostvaruju pomoć, jednokratno, u iz
nosu od 800,00 kn, podnošenjem pismenog zahtjeva uz koji prilažu
izvadak iz matice rođenih za novorođenče.
Pomoć roditeljima, subvencioniranjem umjetne hrane za dojenčad do 6 mjeseci
starosti
Članak 20.
Pravo na subvenciju umjetne dojenačke hrane u iznosu od 200,00 kn mjesečno
imaju roditelji dojenčadi do 6 mjeseci starosti, sa prebivalištem u Malom
Lošinju, pod uvjetom da ostvaruju pravo na doplatak za djecu.
Subvencija se ostvaruje podnošenjem pismenog zahtjeva uz koji se prilažu
dokazi udovoljavanja kriterijima iz prethodnog stavka, te pismeno mišljenje
patronažne sestre zadužene za nadzor razvoja djeteta za koje se traži
subvencija.
Osiguranje nužnog smještaja
Članak 21.
Osiguranje nužnog smještaja ostvaruju obitelji u stanju socijalne potrebe
ili pojedini članovi tih obitelji koji su u nevolji zbog poremećenih odnosa u
obitelji.
Pomoć u osiguranju nužnog smještaja ostvaruje se podnošenjem zahtjeva
Gradskom poglavarstvu uz pribavljeno mišljenje Centra za socijalnu skrb.
Osiguranje nužnog smještaja u pravilu se osigurava financiranjem
podstanarskog odnosa obitelji u stanju socijalne potrebe ili pojedinih članova
tih obitelji najduže do 60 dana.
PROGRAM ZAŠTITE OSOBA SA TJELESNIM I MENTALNIM OŠTEĆENJIMA
Članak 22.
Osnovni program zaštite osoba sa tjelesnim i mentalnim oštećenjima obuhvaća:
1. Dodjela jednokratne godišnje pomoći
2. Pružanje pomoći u kući.
Dodjela jednokratne godišnje pomoći
Članak 23.
Gradsko poglavarstvo zaključkom dodjeljuje pomoć osobama sa tjelesnim i
mentalnim oštećenjima najmanje jednom godišnje.
Iznos koji će se u toku godine isplatiti po osobi ne može biti manji od
300,00 kn.
Pružanje pomoći i njege u kući
Članak 24.
Pomoć i njegu u kući mogu ostvariti osobe iz članka 5. ove Odluke, a kojima
je zbog tjelesnog i mentalnog oštećenja ili trajnih promjena u zdravstvenom
stanju prijeko potrebna pomoć i njega druge osobe ako ispunjavaju jedan od
sljedećih uvjeta:
1. ako ne može to pravo ostvariti na temelju rješenja Centra za socijalnu
skrb,
2. ako nema mogućnosti da joj pomoć i njegu osiguraju roditelji, bračni drug
i djeca,
3. ako nema mogućnost da pomoć i njegu osigura na temelju ugovora o
doživotnom uzdržavanju,
4. ako ispunjava uvjet iz članka 6. ove Odluke.
Iznimno osoba lišena poslovne sposobnosti ili većih tjelesnih i mentalnih
oštećenja ima pravo na pomoć i njegu iako je prihod po članu obitelji ili
prihod samca veći od cenzusa.
Stručne službe Upravnog odjela za samoupravu i upravu ispituju okolnosti iz
točke 2. i 3. ovog članka i na temelju njih donose procjenu o ispunjavanju
spomenutih uvjeta.
Članak 25.
Pomoć i njega u kući može obuhvatiti:
1. Subvencioniranje prehrane (nabavka i dostava gotovih obroka u kuću,
nabavka živežnih namirnica, pomoć u pripremanju obroka, pranje posuđa i dr.)
2. obavljanje kućnih poslova (pospremanje stana, donošenje vode, ogrjeva i
sl., organiziranje pranja i glačanja rublja, nabavka lijekova i drugih
potrepština, pomaganje oko plaćanja računa),
3. održavanje osobne higijene (pomoć u oblačenju i svlačenju, kupanju i
obavljanju drugih higijenskih potreba).
Pomoć i njega u kući ostvaruje se pismenim zahtjevom uz koji se prilažu
dokazi o ispunjavanju uvjeta iz članka 22.
Pomoć i njegu u kući pruža fizička ili pravna osoba na temelju ugovora kojeg
će sklopiti s Gradom.
Članak 26.
Subvencija prehrane iz prethodnog članka smatra se subvencioniranje prehrane
korisnika Socijalnog programa ili dostava gotovih obroka u kuću.
Subvenciju prehrane ostvaruju obitelji iz članka 6. odnosno obitelji čiji
jedan član udovoljava socijalnom uvjetu iz članka 6. ove Odluke, a čije su
materijalne i socijalne prilike posebno ugrožene, a što se utvrđuje neposrednim
očevidom.
Pomoć u subvenciji prehrane prvenstveno imaju osobe, čije psihofizičko i
materijalno stanje utiče na redovitost i kvalitetu svakodnevne ishrane.
Subvencija se može organizirati u sklopu pomoći i njege u kući ili direktnom
subvencijom u novčanom iznosu korisnicima.
Direktna novčana subvencija prehrane isplaćivat će se osobama kojima se ne
može dostaviti obrok i ne može biti veća od 300,00 kn po članu obitelji
mjesečno.
TROŠKOVI STANOVANJA
Članak 27.
Osnovni program subvencije troškova stanovanja obuhvaća:
1. Subvencioniranje komunalne naknade,
2. Subvencioniranje odvoza kućnog smeća
3. Subvencioniranje potrošnje vode
4. Subvencioniranje stanarine
5. Subvencioniranje utrošene električne energije.
6. Subvencioniranje drva za ogrjev.
Subvencioniranje komunalne naknade
Članak 28.
Subvenciju komunalne naknade ostvaruju obitelji iz članka 5., odnosno
obitelji čiji jedan član udovoljava socijalnom uvjetu iz članka 6. ove Odluke.
Subvencija se ostvaruje podnošenjem pismenog zahtjeva i prilaganjem dokaza o
udovoljavanju kriterijima iz prethodnog stavka.
Subvencioniranje odvoza kućnog smeća
Subvencioniranje potrošnje vode
Članak 29.
Subvenciju odvoza kućnog smeća ili subvenciju mjesečne potrošnje vode do 4m3
po obitelji ostvaruju obitelji iz članka 5., odnosno obitelji čiji jedan član
udovoljava uvjetu iz članka 6. ove Odluke.
Subvencija se ostvaruje podnošenjem pismenog zahtjeva i prilaganjem dokaza o
udovoljavanju kriterijima iz prethodnog stavka.
Korištenje jedne subvencije isključuje korištenje druge.
Subvencija stanarine
Članak 30.
Predmet subvencije je:
1. stanarina koju Grad Mali Lošinj obračunava i naplaćuje stanarima u
stanovima u vlasništvu Grada Mali Lošinj.
2. stanarina koju najmoprimac plaća za stan u vlasništvu fizičke ili pravne
osobe.
Pravo se ostvaruje podnošenjem zahtjeva i dokaza o udovoljavanju kriterijima
iz prethodnog stavka.
Subvencija stanarine odnosi se na stanove i stambene objekte koji se nalaze
na području Grada Mali Lošinj.
Članak 31.
Korisnik subvencije - najmoprimac iz članka 29., stavak 1. točke 2. ovog
Programa ne može ostvariti pravo na subvenciju stanarine ako:
a) ugovorom o najmu stana ne dokaže postojanje najma,
b) ako stan ili dio stana daje u podnajam,
c) ako on ili članovi njegove obitelji stan ne koriste za stanovanje ili ako
se stan koristi za druge namjene (u cjelosti ili djelomice).
Članak 32.
Maksimalan iznos mjesečne pomoći za podmirenje troškova najamnine stana koji
je u vlasništvu fizičke ili pravne osobe isplaćuje se u sljedećim iznosima:
- samcu - 250,00 kn
- 2 člana obitelji - 350,00 kn
- 3 člana obitelji - 450,00 kn
- 4 člana obitelji - 550,00 kn.
Za svakog daljnjeg člana obitelji iznos pomoći uvećava se za 50,00 kn.
Ugovor o najmu stana iz stavka 1. ovog članka ne može biti sklopljen između
srodnika u prvom stupnju.
Subvencija troškova električne energije
Članak 33.
Pravo na pomoć za podmirenje troškova električne energije može ostvariti
korisnik koji je član obitelji iz članka 5. odnosno čiji jedan član obitelji
udovoljava uvjetu iz članka 6. ove Odluke.
Subvencija se ostvaruje podnošenjem pismenog zahtjeva i prilaganjem dokaza o
udovoljavanju kriterijima iz prethodnog stavka.
Članak 34.
Pomoć za podmirenje troškova električne energije nadoknađuje se korisniku iz
članka 33. ove Odluke, u iznosu 50,00 kn mjesečno.
Pomoć za podmirenje troškova električne energije ostvaruje se na način da se
korisnik za iznos pomoći utvrđen u prethodnom stavku ovog članka, oslobađa od
plaćanja dijela računa pravnoj osobi koja je izvršila uslugu isporuke
električne energije.
Način ostvarivanja prava na pomoć za podmirenje troškova, u smislu
prethodnog stavka ovoga članka utvrđuje se ugovorom koji će Grad sklopiti sa
isporučiteljem električne energije.
Subvencioniranje drva za ogrjev
Članak 35.
Pravo na pomoć za podmirenje troškova za 3 m3 drva mogu ostvariti
korisnici samci i obitelji iz članka 5. ukoliko se griju na drva.
Ukupna količina drva koja će se svake godine dodjeljivati korisnicima je
ograničena iznosom proračunskih sredstava, te će se nakon što se ukupan
predviđen iznos potroši, obustaviti dalja dodjela pomoći.
PROGRAM SUBVENCIJE OSTALIH ŽIVOTNIH TROŠKOVA
Članak 36.
Osnovni program subvencije troškova života obuhvaća:
1. Nabavku zimnice.
2. Subvencioniranje komunalnih usluga sahrane
Nabavka zimnice
Članak 37.
Zimnicom se u smislu ove Odluke smatra bon , koji Upravni odjel za samoupravu
i upravu izdaje korisniku na određeni iznos, za koji Grad Mali Lošinj garantira
trgovcu primatelju bona da će mu naznačeni iznos isplatiti.
Pomoć u dodjeli zimnice ostvaruje obitelj ili samac iz članka 5. odnosno
obitelji čiji jedan član udovoljava socijalnom uvjetu iz članka 6. ove Odluke.
Iznos pomoći određuje svake godine, Gradsko poglavarstvo i to na način da
mnogobrojnije domaćinstvo dobije veći iznos.
Pomoć se ostvaruje podnošenjem zahtjeva i prilaganjem dokaza da korisnik
udovoljava kriterijima iz prethodnog stavka.
Subvencija komunalnih usluga sahrane
Članak 38.
Subvenciju ostvaruju obitelji iz članka 5., odnosno obitelji čiji jedan član
udovoljava socijalnom uvjetu iz članka 6. ove Odluke.
Subvencija komunalnih usluga sahrane odobrava se u iznosu od 1000kupnih
troškova sahrane koja je izvršena na područjima Grada Mali Lošinj i Grada
Cresa, a koji troškovi su dokazani ispostavljenim računima komunalnih poduzeća.
Subvenciju za podmirenje pogrebnih troškova ne može ostvariti obitelj umrlog
ili njegova rodbina ako naknadu za pogrebne troškove može ostvariti putem
Centra za socijalnu skrb ili iz drugih izvora.
Pravo se ostvaruje podnošenjem zahtjeva i dokaza o udovoljavanju uvjeta iz
stavka 1. i 2. ovog članka.
PROGRAMI ODRŽANJA ŽIVOTNOG STANDARDA I ZDRAVLJA GRAĐANA
Članak 39.
Osnovni program održanja životnog standarda i zdravlja građana obuhvaća:
1. Program Mali Lošinj - Zdravi grad i program suzbijanja ovisnosti
2. Ulaganja u objekte od značaja za socijalnu skrb građana.
3. Financiranje smještaja za jednu osobu sa područja Grada Malog Lošinja u
nekoj od Ustanova u PGŽ, specijaliziranih za pomoć psihijatrijskim bolesnicima.
4. Interventne mjere.
Program »Mali Lošinj - zdravi grad« i program suzbijanja ovisnosti
Članak 40.
U cilju očuvanja zdravlja građana razvijen je Program »Mali Lošinj - zdravi
grad«.
Program obuhvaća organizacije predavanja, »okruglih stolova«, edukativnih
tribina, izradu studija i tiskanje promidžbenih letaka i materijala kojim se
upućuju građani na korištenje prirodnih resursa, športsko-rekreativnih sadržaja
i kreativnih radionica u cilju očuvanja zdravlja.
Program »Mali Lošinj - zdravi grad« osigurava se financiranje rada liječnika
specijalista koji će obavljati preglede u Malom Lošinju i financiranje rada
medicinskih sestara koje im u tom poslu pomažu.
Godišnji program rada liječnika specijalista usvajat će Gradsko poglavarstvo
u suradnji s Domom zdravlja »Dr. Dinko Kozulić« iz Malog Lošinja.
U cilju očuvanja zdravlja građana posebna će se pažnja posvetiti
financijskom podupiranju akcija i projekata ka suzbijanju problema ovisnosti.
Gradsko poglavartsvo će u tom smislu podupirati rad savjetovališta,
radionica i projekata koje direktno ili indirektno doprinose suzbijanju bolesti
ovisnosti.
Ulaganja u objekte od značenja za socijalnu skrb građana.
Članak 41.
Gradsko poglavarstvo će, na temelju Socijalnog programa, odobravati sredstva
za potrebe poboljšanja kvalitete njege u ustanovama koje nisu u nadležnosti
financiranja Grada Malog Lošinja, a čije zadovoljenje je od bitne važnosti za
korisnike oblika pomoći iz Programa (objekti za smještaj starijih osoba, Dom
zdravlja »Dr. Dinko Kozulić« - Mali Lošinj, objekti koje koriste korisnici
programa u cilju udovoljenja svojih društvenih potreba i sl.).
Financiranje smještaja za jednu osobu sa područja Grada Malog Lošinja u
nekoj od Ustanova u PGŽ, specijaliziranih za pomoć psihijatrijskim bolesnicima.
Članak 42.
Grad Mali Lošinj ukoliko se za to ukaže potreba, sklopiti će sa ustanovom
ili bolnicom sa područja Primorsko goranske županije, koja je specijalizirana
za pomoć psihijatrijskim bolesnicima i nije u sustavu HZZO, Ugovor o
sufinanciranju troškova boravka pojedinog korisnika u istoj i to maksimalno sa
3.000,00 kuna mjesečno.
Ugovor iz prethodnog stavka sklopit će se na zahtjev skrbnika korisnika i to
ukoliko on i njegova obitelj zadovoljavaju uvjet iz članka 5. ove Odluke.
Ukupan broj korisnika kojima će se sufinancirati trošak smještaja u ustanove
i bolnice iz stavka 1. ovog članka je ograničen iznosom proračunskih sredstava,
te će se nakon što se potroši predviđeni iznos, obustaviti sufinanciranje novih
korisnika u tekućoj godini.
Interventne mjere
Članak 43.
Izuzetno, na prijedlog stručnih službi, Pročelnik nadležnog Upravnog odjela
ili Gradonačelnik mogu odobriti isplatu određenih sredstava u cilju podmirenja
nužnih životnih potreba (nabava lijekova, odlazak na liječenje, nabava
namirnica i odjeće, plaćanje računa, saniranje šteta i sl.) i to iz sredstava
određenih u proračunu za ovu namjenu.
FINANCIRANJE HUMANITARNIH I KARITATIVNIH UDRUGA I ORGANIZACIJA
Članak 44.
Grad Mali Lošinj u okviru svog Proračuna financira humanitarne i karitativne
udruge koje se bave unapređenjem socijalnog, društvenog i zdravstvenog statusa
svojih članova ili rade na unapređenju istih vrijednosti građana Hrvatske.
Plan financiranja i raspored sredstava utvrđuje se u okviru Programa javnih
potreba Grada Malog Lošinja u socijalnoj skrbi i zaštiti standarda i zdravlja
građana koji Gradsko vijeće donosi svake godine na temelju Proračuna.
3. NADLEŽNOST I POSTUPAK
Članak 45.
Za provedbu ove Odluke nadležan je Upravni odjel za samoupravu i upravu
Grada Malog Lošinja.
Postupak za ostvarivanje pomoći iz socijalne skrbi utvrđenih ovom Odlukom
pokreće se na zahtjev stranke, njezinog bračnog druga, punoljetnog djeteta,
skrbnika ili udomitelja.
Zahtjev se podnosi nadležnom odjelu uz koji se prilažu odgovarajuće isprave
odnosno dokazi potrebni za ostvarivanje te pomoći.
Nadležni Upravni odjel može odlučiti da se posebno ispitaju relevantne
činjenice i okolnosti od kojih zavisi ostvarivanje pojedinačnog prava, posjetom
obitelji podnositelja zahtjeva-korisnika ili na drugi odgovarajući način.
Članak 46.
Realizaciju programa provest će nadležni upravni odjel u skladu s odredbama
ove Odluke ili odlukama Gradskog poglavarstva temeljenih na ovoj Odluci ili
Socijalnom programu.
Poslove ili dio poslova u ostvarivanju prava iz socijalne skrbi propisanih
ovom Odlukom, Grad može povjeriti Centru za socijalnu skrb na osnovu ugovora
koji sklapa s Centrom.
U slučaju da se određeni oblici pomoći realiziraju putem drugih pravnih ili
fizičkih osoba Grad s istima sklapa ugovor o međusobnim pravima i obvezama.
Članak 47.
O zahtjevu za ostvarivanje pomoći propisanih ovom Odlukom u prvom stupnju
odlučuje rješenjem nadležni odjel ukoliko ovom Odlukom nije drugačije određeno.
O žalbi protiv rješenja iz stavka 1. odlučuje nadležno upravno tijelo
Primorsko-goranske županije.
Članak 48.
U tijeku ostvarivanja oblika pomoći korisnik je, u pravilu, dužan najmanje
jednom godišnje, dostaviti odnosno predočiti odgovarajuće isprave odnosno
dokaze o kojima ovisi daljnje ostvarivanje prava.
Nadležni odjel može, radi preispitivanja osnovanosti ostvarivanja oblika
pomoći (revizija) utvrditi i kraći rok od roka određenog u prethodnom stavku
ovog članka.
Ako se promijene okolnosti o kojima ovisi ostvarivanje pojedinog oblika
pomoći iz socijalne skrbi, nadležni odjel donijet će novo rješenje.
Korisnik je dužan nadležnom odjelu prijaviti svaku promjenu činjenica koje
utječu na ostvarivanje pomoći propisanih ovom Odlukom, u roku od 8 dana od dana
nastanka promjene.
Članak 49.
Korisnik koji je ostvario neko pravo propisano ovom Odlukom, dužan je
nadoknaditi štetu, ako je:
- na temelju neistinitih ili netočnih podataka, za koje je morao znati da su
neistiniti, odnosno netočni, ili na drugi protupravan način ostvario pravo koje
mu ne pripada,
- ostvario pravo zbog toga što nije prijavio promjenu koja utiče na gubitak
ili opseg prava za koje je znao ili je morao znati.
Članak 50.
Nadležni odjel ima pravo nadzirati da li se sredstva odobrena za
ostvarivanje pomoći, sukladno odredbama ove Odluke, koriste u svrhu za koju su
namijenjena.
Na zahtjev odjela korisnik je dužan dati pisano izvješće o korištenju
odobrenih sredstava.
Članak 51.
Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje vrijediti »Odluka o načinu
zadovoljenja socijalno-zdravstvenih potreba građana i zaštite standarda
građana« (»Službene novine« PGŽ 5/98, 12/99 i 32/01).
Članak 52.
Ova Odluka stupa na snagu 1. siječnja 2004.
Klasa: 550-01/03-01/20
Ur. broj: 2213/01-01-03-4
Mali Lošinj, 5. studenoga 2003.
GRAD MALI LOŠINJ
GRADSKO VIJEĆE
Predsjednik
Sergio Spanjol, dipl. ing., v. r.