20.
Na temelju članka 35. Zakona o vlasništvu i drugim stvarnim pravima(
»Narodne novine« broj 91/96, 68/98, 137/99, 22/00, 73/00, 114/01, 79/06 i
141/06), članka 49. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi
(»Narodne novine« broj 33/01, 60/01 i 129/05) i članka 44. Statuta Grada Crikvenice
(»Službene novine« Primorsko-goranske županije broj 26/01 i 8/06), Gradsko
poglavarstvo Grada Crikvenice, na 52. sjednici održanoj dana 5. travnja 2007.
godine, donijelo je
ODLUKU
o davanju u zakup nekretnina za postavljanje predmeta
za isticanje reklamnih poruka i oglašavanje
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom Odlukom uređuje se:
1. uvjeti i način davanja u zakup nekretnina u posjedu i vlasništvu Grada
Crikvenice za postavljanje predmeta čija je svrha isticanje reklamnih poruka i
oglašavanje,
2. lokacije za postavljanje predmeta čija je svrha isticanje reklamnih
poruka i oglašavanje,
3. zasnivanje zakupa,
4. visina zakupnine.
Članak 2.
Predmeti čija je svrha isticanje reklamnih poruka i oglašavanje u smislu ove
Odluke, jesu:
1. transparenti,
2. zastave,
3. reklamna površina,
4. reklamna konstrukcija,
5. reklamni uređaj,
6. reklamni stup,
7. oglasni ormarić,
8. oglasna ploča.
Članak 3.
U ovoj Odluci pojedini pojmovi imaju sljedeće značenje:
1. Transparent je predmet od tkanine, plastificiranih i sličnih materijala
koji se postavljaju razapinjanjem iznad uličnih prostora na način da se ne
ometa prolaz pješaka i motornih vozila.
Transparent može biti postavljen u svrhu oglašavanja ili isticanja reklamnih
poruka.
2. Zastava je reklamni predmet samo ukuliko sadrži reklamni natpis, a
postavlja se na za to predviđen jarbol.
3. Reklamna površina je površina predviđena za isticanje reklamnih poruka i
natpisa.
Reklamna površina može biti samostojeća, viseća ili pričvršćena na podlogu
konzolno ili plošno.
U reklamne površine mogu se ubrojiti i reklamni stupovi, panoi ili ploče,
tende, ograde sačinjene od ploča sa ispisanim reklamnim porukama i sl.
4. Reklamna konstrukcija je trodimenzionalna konstrukcija ili specifično
oblikovana konstrukcija postavljena u prostoru isključivo radi isticanja
reklamnih poruka.
5. Reklamni uređaj je posebno projektiran ili tipski izrađen predmet čija je
namjena ili svrha prijenos reklamnih poruka (npr. trivision reklamni uređaj,
informativno reklamni pano, displej, veliki svijetleći samostojeći pano i
slično).
Reklamni uređaj nužno ima priključak na električnu instalaciju ili zahtjeva
poseban način postavljanja, održavanja i zaštite.
6. Reklamni ormarić je zastakljena i osvjetljena površina predviđena za
isticanje reklamnih poruka izlaganjem prizvoda.
7. Oglasni stup je stup čije je oplošje predviđeno za oglašavanje,a
dimenzijama i i oblikovanjem prilagođen je urbanoj sredini u kojoj je
postavljen.
8. Oglasni ormarić je zastakljena i osvjetljena površina predviđena za
isticanje oglasa i obavjesti, dimenzijama i oblikovanjem prilagođena urbanoj
sredini u kojoj se postavlja.Može biti samostojeći ili pričvršćen na pročelje
zgrade.
9. Oglasna ploča je samostojeća ili na podlogu pričvršćena površina
predviđena za isticaje oglasa i obavjesti, a dimenzijama i i oblikovanjem
prilagođena je urbanoj sredini.
Članak 4.
Predmeti iz članka 2. ove Odluke moraju biti estetski oblikovani.
Predmeti se moraju održavati čistim, urednim i ispravnim, a dotrajale treba
obnoviti, zamijeniti odnosno ukloniti.
Troškove održavanja, čišćenja i uklanjanja predmeta snosi zakupnik.
II. LOKACIJE ZA POSTAVLJANJE PREDMETA
Članak 5.
Lokacije za postavljanje predmeta iz članka 2. ove Odluke utvrđuju se Planom
lokacija.
Plan lokacija iz stavka 1. ovog članka donosi Gradsko Poglavarstvo Grada
Crikvenice na prijedlog Upravnog odjela za razvoj i upravljanje imovinom.
Članak 6.
Iznimno od odredbe članka 5. ove odluke, lokacije za postavljanje predmeta
iz članka 2. točka1., 2. i 3. ove odluke, kojima se reklamira vlastiti proizvod
ili djelatnost utvrđuje Upravni odjel za razvoj i upravljanje imovinom.
III. ZASNIVANJE ZAKUPA
Članak 7.
Nekretnine za postavljanje predmeta iz članka 2. ove Odluke daju se u zakup
putem javnog natječaja pravnim i fizičkim osobama registriranim za djelatnost
reklamiranja.
Natječaj se provodi prikupljanjem pisanih ponuda u zatvorenim kovertama.
Članak 8.
Natječaj provodi Povjerenstvo.
Povjerenstvo broji tri člana i isti broj zamjenika.
Članove Povjerenstva i njihove zamjenike imenuje Gradsko Poglavarstvo Grada
Crikvenice.
Članak 9.
Postupak i uvjeti natječaja objavljuju se u dnevnom tisku.
Tekst objave iz stavka 1. ovog članka sadrži sljedeće:
1. oznaku i površinu nekretnine,
2. početni iznos zakupnine po m2,
3. vrijeme trajanja zakupa,
4. vrijeme i mjesto javnog otvaranja zakupa,
5. iznos jamčevine koju treba položiti svaki ponuditelj,
6. rok za podnošenje ponude na natječaj,
7. rok u kojem je odabrani ponuditelj dužan sklopiti ugovor o zakupu,
8. obvezu zakupnika da ishoduje lokacijsku dozvolu odnosno građevnu dozvolu
ukoliko je ista potrebna prema posebnim propisima,
9. odredbu da na natječaju ne mogu sudjelovati ponuditelji s kojima je Grad
vodio ili vodi sudski ili upravni spor s osnova zakupa ili neplaćanja obveza
prema Gradu.
Tekst natječaja može sadržavati druge uvjete i podatke u svezi zakup.
Članak 10.
Pismena prijava za sudjelovaje na natječaju mora sadržavati:
1. ime i prezime (za fizičke osobe) ili tvrtu odnosno naziv (za pravne
osobe), te adresu odnosno sjedište ponuditelja,
2. dokaz da je ponuditelj uplatio jamčevinu,
3. preslika osobne iskaznice ukoliko je ponuditelj fizička osoba,
4. presliku rješenja o upisu u odgovarajući regstar (za pravne osobe i
obrtnike),
5. visina ponuđene zakupnine.
Članak 11.
Natječaj će se provesti ukoliko na istom sudjeluju najmanje dva ponuditelja.
Natječaj se provodi javnim otvaranjem prispjelih ponuda.
Članak 12.
Najpovoljnijom ponudom smatrat će se ona ponuda koja uz ispunjenje uvjeta iz
natječaja sadrži najviši iznos zakupnine.
Članak 13.
Po provedenom postupku natječaja odluku o izboru najpovoljnijeg ponuditelja
donosi Gradsko Poglavarstvo na prijedlog povjerenstva.
Na temelju odluke iz stavka 1. ovog članka Grad Crikvenica i najpovoljniji
ponuditelj sklapaju ugovor o zakupu.
Ugovor o zakupu sklapa se na rok do 5 godina.
Članak 14.
Ponuditelj koji odustane od sklapanja ugovora o zakupu nema pravo na povrat
jamčevine.
Ponuditelju čije ponude nisu prihvaćene, jamčevina se vraća u roku od 15
dana od dana otvaranja ponuda.
Ponuditelju koji sklopi ugovor o zakupu, jamčevina se uračunava u zakupninu.
Članak 15.
Ugovor o zakupu sklapa se u pisanom obliku i osobito sadrži:
1. naznaku ugovorih strana,
2. naznaku nekretnina i predmeta koji se postavlja na lokaciji,
3. rok trajanja zakupa,
4. iznos zakupnine, rok i način plaćanja,
5. otkazni rok,
6. odredbu o prestanku ugovora,
7. rok za postavljanje predmeta,
8. odredbu da je zakupnik dužan nakon isteka zakupa nekretninu dovesti u
prvobitno stanje.
Članak 16.
Ugovor o zakupu može prestati na način propisan zakonom, ovom Odlukom i
ugovorom.
Članak 17.
Zakupodavac može otkazati ugovor o zakupu, bez obzira na ugovorne odredbe o
trajanju zakupa, ako zakupnik:
1. ne postavi predmet sukladno Planu lokacija i ugovoru o zakupu,
2. ne postavi predmet u roku od 30 dana od dana sklapanja ugovora o zakupu,
3. ne plati zakupninu dva mjeseca uzastopno ili tri mjeseca u tijeku godine,
4. u svim ostalim slučajevima nepridržavanja odredaba ove Odluke i ugovora o
zakupu.
Zakupodavac može otkazati ugovor o zakupu i u slučaju potrebe uređenja
nekretnine koja je u zakupu odnosno radi privođenja nekretnine namjeni sukladno
odgovarajućem prostornom planu.
Otkazni rok za otkaz ugovora o zakupu je 15 dana.
Ako zakupodavac otkaže ugovor o zakupu iz razloga navedenih u stavku 1. i 2.
ovog članka, zakupnik nema pravo na naknadu štete.
Članak 18.
Iznimno od odredbe članka 7. ove Odluke, političkim strankama i nezavisnim
kandidatima koji sudjeluju na izborima, Gradsko poglavarstvo može odobriti
privremeno korištenje, bez naknade, određenih nekretnina i predmeta za
oglašavanje u vlasništvu Grada, za isticanje izbornih plakata u svrhu njihove
izborne promidžbe.
U slučaju iz predhodnog stavka ovog članka, sklopit će se ugovor o
privremenom korištenju koje u ime Grada Crikvenice s korisnikom sklapa Upravni
odjel za razvoj i upravljanje imovinom.
Prije sklapanja ugovora, osobe utvrđene u stavku 1. ovog članka dužne su
uplatiti novčani polog u visini koju utvrdi Gradsko poglavarstvo Grada
Crikvenice.
U slučaju iz stavka 1. ovog članka, prava i obveze zakupnika iz postojećeg
ugovora o zakupu miruju za vrijeme koje utvrdi Gradsko poglavarstvo Grada
Crikvenice.
Članak 19.
Korisnik iz članka 18. ove Odluke dužan je brinuti se o urednom izgledu
predmeta za oglašavanje i izbornih plakata, a po isteku privremenog korištenja
obavezan je predmet dovesti u prvobitno stanje.
Ukoliko korisnik ne postupi na način utvrđen u predhodnom stavku ovog članka
u roku od 5 dana od dana završetka izbora, učinit će to nadležne službe
Upravnog odjela za komunalni sustav i zaštitu okoliša na teret sredstava
uplaćenog garantnog pologa.
Članak 20.
Iznimno od odredbe članka 7. ove Odluke, u slučaju određenom u članku 6. ove
odluke, može se odobriti privremeno korištenje nekretnine.
U slučaju iz predhodnog stavka ovog članka sklopit će se ugovor o
privremenom korištenju koji u ime Grada Crikvenice s korisnikom sklapa Upravni
odjel za razvoj i upravljanje imovinom.
Ugovor o privremenom korištenju iz stavka 2. ovog članka sklapa se u pisanom
obliku na rok od jedne godine.
IV. VISINA ZAKUPNINE
Članak 21.
Visina zakupnine utvrđuje se prema zoni i vrsti predmeta koja se postavlja u
svrhu isticanja reklamnih poruka i oglašavanja.
Za određivanje zona iz stavka 1. ovog članka primjenjuju se granice zona
utvrđene Odlukom o komunalnoj naknadi.
Članak 22.
Početni iznos zakupnine po kn/m2 iznosi:
Red. broj
|
Vrsta predmeta
|
Zona broj 1.
|
Zona broj 2.
|
Zona broj 3.
|
Zona broj 4.
|
dnevno, mjesečno, godišnje po m2
|
1.
|
transparent
|
3,78
|
1,89
|
1,32
|
1,13
|
dnevno
|
2.
|
Zastava (reklamna zastava)
|
113,43
|
56,72
|
37,81
|
30,25
|
mjesečno
|
3.
|
reklamna površina:
a) pano, ploča, stupić
|
47,26
|
23,63
|
15,88
|
12,86
|
mjesečno
|
|
|
378,10
|
189,05
|
132,34
|
113,43
|
godišnje
|
|
b) tenda (tlocrtna površina)
|
37,81
|
30,25
|
18,91
|
11,34
|
mjesečno
|
|
c) ograda
|
113,43
|
56,72
|
37,81
|
30,25
|
mjesečno
|
4.
|
reklamna konstrukcija
|
226,86
|
113,43
|
75,62
|
60,50
|
mjesečno
|
5.
|
reklamni uređaj
|
1.701,45
|
850,73
|
567,15
|
453,72
|
godišnje
|
6.
|
reklamni ormarić
|
1.134,30
|
567,15
|
378,10
|
302,48
|
godišnje
|
7.
|
oglasni stup, oglasni ormarić,
oglasna ploča i ostale oglasne površine
|
|
5,67
|
|
|
mjesečno
|
Početni iznos zakupnine za postavljanje svjetlećih reklamnih predmeta iznosi
50% iznosa od zakupnine iz stavka 1. ovog članka.
Članak 23.
Visina zakupnine utvrđuje se u postupku provođenja javnog natječaja.
Visina naknade za privremeno korištenje iz članka 20. ove Odluke, određuje
se u visini trostrukog početnog iznosa zakupnine iz članka 22. ove Odluke.
Iznos zakupnine i iznos naknade za privremeno korištenje obračunava se
svakog prvog dana u mjesecu za zakup odnosno privremeno korištenje ako zakup
odnosno privremeno korištenje traje do mjesec dana.
Članak 24.
Za privremeno korištenje nekretnina na kojima se postavlja transparent,pano
i zastava za isticanje obavijesti o humanitarnim, kulturnim ili sportskim
manifestacijama, ne plaća se naknada.
V. NADZOR
Članak 25.
Nadzor nad provedbom ove Odluke obavlja Upravni odjel za komunalni sustav i
zaštitu okoliša putem komunalnog redarstva.
VI. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 26.
Postojeći ugovori o zakupu za postavljanje predmeta iz članka 2. ove Odluke
ostaju na snazi do isteka roka na koji su sklopljeni.
Članak 27.
Danom stupanja na snagu ove Odluke, prestaju važiti sva izdata odobrenja za
postavljanje reklamnih tabli.
Vlasnici reklamnih tabli kojima je izdato odobrenje pozvat će se u roku od
30 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke na podnošenje zahtjeva za
zaključenje ugovora.
Krajni rok za zaključenje ugovora o zakupu nekretnina za postavljanje
predmeta za isticanje reklamnih poruka je 60 dana od primitka poziva, istekom
kojeg roka smatrat će se da nisu postavljeni sukladno odredbama ove Odluke, te
će se s istima postupiti sukladno odredbama Odluke o komunalnom redu.
Članak 28.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Službenim novinama«
Primorsko-goranske županije.
Klasa: 363-01/05-01/329
Ur. broj: 2107/01-02-07-3
Crikvenica, 5. travnja 2007.
GRADSKO POGLAVARSTVO
GRADA CRIKVENICE
Predsjednik
Gradskog poglavarstva
Božidar Tomašek, v.r.