4.
Na temelju članka 11. Zakona o prostornom uređenju (»Narodne novine«, broj
30/94, 68/98, 61/00, 32/02 i 100/ 04) i članka 21. Statuta Grada Krka
(»Službene novine« Primorsko-goranske županije, broj 19/01), Gradsko vijeće
Grada Krka, na sjednici održanoj dana 29. ožujka 2007. godine, donosi
PROGRAM MJERA
za unapređenje stanja u prostoru Grada Krka
za razdoblje od 2007. do 2011. godine
I. UVOD
II. UTVRĐIVANJE POTREBE IZRADE DOKUMENATA PROSTORNOG UREĐENJA ZA PODRUČJE
GRADA KRKA
II.1. Razvoj gospodarstva i turizma
II.2. Značaj poljoprivrednih površina i ribarstva
II.3. Izrada dokumenata prostornog uređenja
II.3.1. Izmjena i dopuna Prostornog plana uređenja Grada Krka
II.3.2. Stavljanje planova izvan snage
II.3.3. Zaustavljanje postupka izrade plana
II.3.4. Izrada detaljnijih dokumenata prostornog uređenja: - usklađenje,
izmjena i dopuna, izrada novih planova
II.4. Arhitektonsko-urbanistički natječaji
II.5. Studije i pribavljanje katastaskih podloga
II.6. Način financiranja izrade prostorno planske dokumentacije
III. MJERE ZA PROVOĐENJE POLITIKE UREĐENJA PROSTORA I DOKUMENATA PROSTORNOG
UREĐENJA
III.1. Mjere zaštite okoliša, prirodne i kulturne baštine
III.2. Mjere zemljišne politike i osiguravanje sredstava za provođenje ovog
programa mjera
III.3. Mjere za sanaciju bespravne izgradnje
III.4. Razvoj infrastrukturnih sustava
III.4.1. Cestovni promet
III.4.2. Pomorski promet
III.4.3. Odvodnja otpadnih voda
III.4.4. Izgradnja vodoopskrbnog sustava
III.4.5. Izgradnja elektroopskrbnog sustava i plinifikacija
III.4.6. Izgradnja telekomunikacijskog sustava
III.5. Izgradnja građevina javne namjene i uređenje javnih prostora
IV. ZAVRŠNE ODREDBE
I. UVOD
Zakonom o prostornom uređenju (»Narodne novine« broj 30/94, 68/98, 61/00,
32/02 i 100/04) propisana je obveza predstavničkim tijelima jedinica lokalne
samouprave i uprave da gospodarenjem, zaštitom i upravljanjem prostorom
ostvaruju uvjete za društveni i gospodarski razvoj, zaštitu okoliša, racionalno
korištenje prirodnih i povijesnih dobara na načelima integralnog pristupa u
planiranju prostora.
Odredbama članaka 10. i 11. Zakona o prostornom uređenju (»Narodne novine«
broj 30/94, 68/98, 61/00, 32/02 i 100/04) propisana je obveza da općine i
gradovi izrađuju i donose slijedeće dokumente praćenja stanja u prostoru:
- Izvješće o stanju u prostoru,
- Program mjera za unapređenje stanja u prostoru.
Na temelju četverogodišnjeg Izvješća o stanju u prostoru gradovi donose
četverogodišnji Program mjera za unapređenje stanja u prostoru.
U četverogodišnjem razdoblju od 2003. do 2007. godine koje je promatrano
kroz Izvješće o stanju u prostoru za prostor Grada Krka je donesen dvogodišnji
Program mjera za unapređenje stanja u prostoru (»Službene novine«
Primorsko-goranske županije, broj 6/03) koje je Gradsko vijeće Grada Krka
donijelo na sjednici održanoj dana 11. ožujka 2003.godine. Predmetni program
mjera je dva puta mijenjan i dopunjavan i to: na sjednici održanoj 24.
listopada 2003. godine (»Službene novine« Primorsko-goranske županije, broj
27/03) i na sjednici održanoj 27. svibnja 2004. godine (»Službene novine«
Primorsko-goranske županije, broj 19/ 04).
Program mjera je izrađen na temelju Izvješća kojim je dana analiza
provođenja postojeće dokumentacije prostornog uređenja, ocjena provedenih mjera
i njihove učinkovitosti na svrhovito gospodarenje prostorom, na zaštitu
vrijednih prostora i okoliša, te druge elemente od važnosti za prostor.
Programom mjera za unapređenje stanja u prostoru utvrđuju se mjere koje je
potrebno provesti u narednom četverogodišnjem razdoblju. Te mjere obuhvaćaju;
procjenu, pripremu, izradu i donošenje novih prostornih planova ili izmjene
postojećih, kao i druge aktivnosti kojima se osigurava zaštita vrijednosti i
obilježja prostora, uključujući i sanaciju, a sve u cilju unapređenja kvalitete
življenja. Programom mjera utvrđuje se potreba uređenja zemljišta, razina
uređenja zemljišta, izvori za financiranje njegovog uređenja, te rok u kojem je
potrebno određeno zemljište urediti za planiranu namjenu.
Izrada i donošenje dokumenata praćenja stanja u prostoru je i preduvjet za
zakonitu izradu svih dokumenta prostornog uređenja na razini Grada Krka.
II. UTVRĐIVANJE POTREBE IZRADE DOKUMENATA PROSTORNOG UREĐENJA ZA PODRUČJE
GRADA KRKA
Proteklo razdoblje obilježeno je bitnim aktivnostima i promjenama u domeni
prostornog uređenja, koje su utjecale na gospodarenje prostorom i na
primjenjivost i provođenje postojećih planskih mjera odnosno prostornih
planova, kao i na realizaciju pa čak i svrhovitost pojedinih mjera utvrđenih
važećom prostorno planskom dokumentacijom.
Za općine i gradove unutar zaštićenog obalnog pojasa koji predstavlja 1000
metara od obalne linije u kopno, odnosno 300 metara od obalne linije u more, te
cjeloviti prostor otoka važna promjena Zakona je bila 2004. godine (»Narodne
novine« broj 100/04) kada se utvrdilo navedeno zaštićeno obalno područje, a
glede njegovog svrhovitog, održivog i gospodarski učinkovitog korištenja, te je
slijedom predmetne izmjene Zakona donesena Uredba o uređenju i zaštiti
zaštićenog obalnog područja mora (»Narodne novine« br. 128/ 04).
Posljednjom Izmjenom i dopunom Zakona o prostornom uređenju (»Narodne
novine« broj 100/04) utvrđena je obveza da gradovi koji to još nisu učinili
donesu prostorni plan uređenja grada najkasnije do 31. prosinca 2005. Gradsko
vi
jeće Grada Krka je na sjednici održanoj dana 16.veljače
2007. donijelo Prostorni plan uređenja Grada Krka, a po prethodno pribavljenoj
suglasnosti Ministarstva zaštite okoliša, prostornog uređenja i graditeljstva
temeljem odredbe članka 45a. Zakona o prostornom uređenju (»Narodne novine«
broj 30/94, 68/98, 61/00, 32/02 i 100/04) o usklađenosti istoga sa odredbama
Uredbe o uređenju i zaštiti obalnog područja mora (»Narodne novine« broj
128/04).
Prostorni plan uređenja Grada Krka (»Službene novine« Primorsko-goranske
županije, broj 07/07) utvrdio je osnovne postavke koje je potrebno uvažavati
kod daljnje realizacije važne za razvoj Grada Krka, a to su:
- racionalnim korištenjem prostora postići učinkovitiju funkcionalnu
organizaciju i štednju resursa. To se prioritetno odnosi na zaustavljanje
nepotrebnog zauzimanja prostora za izgradnju naselja te na gradnju obnovu,
rekonstrukciju i modernizaciju infrastrukturnih mreža,
- prostore za izgradnju određivati na način da se ne smanjuju šumske i
kvalitetne poljoprivredne površine, da se omogući uređenje, korištenje i
zaštita voda (podzemnih i nadzemnih) te da se tako poveća zaštita osobitih
vrijednosti prostora i gospodarenje resursima na održiv-štedljiv način,
- ograničiti izgradnju na poljodjelskim površinama visoke kvalitete tla te
prostor osjetljive geološke, hidrološke, geomorfološke i biološke strukture,
- isključiti izgradnju osobito u zaštićenim dijelovima prirode, na
kvalitetnom poljoprivrednom zemljištu, u vodozaštitnim zonama, u koridorima
prometnica i infrastrukture,
- koncepcija razvoja temelji se na principima policentričnog razvitka, gdje
su dostupno locirane nove izgradnje (stanovanje, gospodarske djelatnosti) i u
novim žarištima razvoja ili u postojećim koja još nemaju samostalnu snagu
razvitka,
- na području Grada Krka težište razvitka je na lokalnom središtu - naselju
Krk koji osigurava u sustavu s okolnim naseljima (Kornićem i Vrhom)
uravnoteženi prostorno-strukturni model razvitka,
- površine gospodarskih djelatnosti premještene su izvan naselja. Okosnica
razvitka su državne ceste Krčki most- Krk i Valbiska, te županijska cesta koja
Krk spaja s ostalim naseljima,
- grad Krk treba ponuditi usluge javnih funkcija u skladu s potrebama svog
stanovništva i gostujućih turista te poboljšati njihovu razinu,
- poboljšati razinu usluga i uvjeta rada javnih službi, osnivanjem jedinica
državne uprave i ureda, sudbene vlasti te javnih ustanova za objekte u
društvenim djelatnostima,
- zadržati i obogatiti dostignuti standard društvenih djelatnosti,
- veličinu građevinskog područja, odnosno rast građevinskih područja naselja
potrebno je strogo ograničiti i nadzirati svim dostupnim mjerama, a sukladno
projekcijama demografskog rasta,
- spriječiti linearni rast naselja duž županijskih i državnih cesta, te
poticati razvoj naselja u dubinu prostora,
- uređenje prostora naselja treba planirati i provoditi na temelju utvrđenih
prostornih mogućnosti i optimalnog iskorištenja prostora uz osiguranje prostora
javnog interesa i opremanja infrastrukturom (javne površine i komunikacije,
javne funkcije, prometna i komunalna infrastruktura),
- omogućiti razvoj unutarnjih plovnih puteva na moru (lokalnu mrežu plovnih
puteva), te ih povezati sa cestovnim sustavima na kopnu,
- rekonstrukcijom mreže postojećih prometnica postići max. sigurnost,
ekonomičnost i funkcionalnost prometnog sustava,
- izgradnjom i organizacijom novih prometnica omogućiti razvoj
funkcionalnosti i razvoj gospodarskih (ugostiteljsko- turističkih) djelatnosti,
- povećanje vrste usluga u suvremenoj telekomunikacijskoj mreži (ISDN
priključci, ADSL priključci i dr.),
- osigurati dovoljnu količinu kvalitetne vode za sve korisnike,
- izgraditi kanalizacijski sustav i dovesti ga u ravnotežu sa sustavom
vodoopskrbe.
- stvoriti preduvjete za plinifikaciju područja Grada,
- obzirom na malu zastupljenost potrošnje energije u industriji, kao i na
području Grada Krka cilj je korištenje ukapljenog naftnog plina (UNP),
- ukapljeni naftni plin se može koristiti i kao umreženi energent za opskrbu
određenog broja potrošača,
- otvarati mogućnosti za uporabu nekonvencionalnih obnovljivih izvora
energije, te racionalizirati uporabu energije,
- posebnu pažnju treba posvetiti uređenju zelenih i rekreacijskih površina
naselja,
- održati postojeće šume putem očuvanja i pravilnog gospodarenja
- važan bi cilj u budućnosti trebao biti očuvanje i korištenje zemljišta za
poljodjelsku svrhu, usklađivanjem svih interesa u prostoru,
- jače afirmirati vinogradarsku, voćarsku i povrtlarsku proizvodnju u ponudi
poljodjelske proizvodnje,
- jače afirmirati stočarsku proizvodnju (posebno ovčarstvo i kozarstvo, te
peradarstvo),
- zaštiti gromače, gomile i poljoprivredne parcele kao etno baštinu,
- stvoriti preduvjete za skladniji odnos maslinara, ovčara i lovaca,
- stvaranje preduvjete za brži razvoj novih djelatnosti kao što su
proizvodnja i plasiranje zdrave hrane, eko i gastro turizam, ljekovito bilje
itd.),
- trajno čuvanje biološke izvornosti i raznolikosti te održavanje ekološke
stabilnosti, racionalno korištenje prirodnih dobara i unapređenje stanja
okoliša i životnih uvjeta,
- razvoj agroturizma i revitalizacija starih kuća i dijelova naselja;
gradnja novih smještajnih kapaciteta samo kao hoteli iz skupine hotela u
izdvojenim namjenama za ugostiteljsko-turističku namjenu i unutar građevinskih
područja naselja; ograničenje apartmana za iznajmljivanje unutar građevinskih
područja naselja na tri jedinice unutar jedne stambene građevine,
- stimuliranje povezanosti otočkog turizma s autohtonim proizvodima, a
pogotovo proizvodnjom zdrave hrane,
- uvođenje suvremenih metoda upravljanja i operativnog poslovanja, optimalno
valoriziranje postojeće ponude i stvaranje kvalitetnije strukture turističkog
proizvoda,
- zbog utjecaja na prostor potrebno je utvrditi odnos turizma i kulturne i
prirodne baštine s gledišta očuvanja, ali i aktiviranja u funkciji turizma,
- bolja i svestranija suradnja sa susjednim općinama otoka Krka, Rijekom i
drugim prostorima te inozemnim gradovima, trgovačkim društvima i ustanovama
radi većeg korištenja tuđih iskustava.
Područje Grada Krka obuhvaća prostor od 110,41 km2 na kopnu (oko
3,07%) ukupne površine teritorija Primorsko- goranske županije (3.595,35 km2)
i površinu od 152,27 km2 na moru. Duljina obalne linije Grada Krka
je 62,5 km.
U sastavu Grada Krka nalazi se petnaest naselja: Bajčići, Brusići, Brzac,
Kornić, Krk, Lakmartin, Linardići, Milohnići, Muraj, Nenadići, Pinezići,
Poljica, Skrbčići, Vrh i Žgaljići.
Prema popisu stanovništva iz 2001. godine na prostoru Grada živi ukupno 5
491 osoba, odnosno 1,8% stanovništva Županije. Opća gustoća naseljenosti
devedesetih godina iznosila je 49,73 stanovnika na km2, što je
znatno manja gustoća naseljenosti od prosječne gustoće naseljenosti Hrvat
ske (84 stanovnika na km2) kao i od
Primorsko-goranske županije (87 stanovnika/km2).
U ostvarivanju zadaće gospodarenja prostorom, unapređenja stanja u prostoru
određuju se osnovne težnje i ciljevi ovim Programom mjera i to naročito kao:
- uravnotežiti razvoj naselja s ciljevima zadovoljavanja raznolikih potreba
stanovništva i poboljšanja svakodnevne kvalitete življenja,
- urbanom obnovom treba očuvati graditeljski identitet povijesnog središta
naselja i dati prioritet održavanju ili uređenju postojećeg stambenog fonda.
Strateški je interes da se površine za razvoj i nove programe traže prvenstveno
unutar formiranog prostora naselja,
- urbano naselje Krk ujedno je i najznačajnija i najbolje očuvana povijesna
cjelina. Građevna je struktura u povijesnoj jezgri pretrpjela znatne izmjene i
nadogradnje, ali je očuvana planska matrica i osnovni gabariti. Unutar
povijesne jezgre potrebno je provoditi sustavne mjere zaštite te utvrditi
načine uređenja i oblikovanja fasada, unificiranih tenda, natpisa, reklama i
sl. U Krku su smještene sve upravne funkcije, Krk se odlikuje bogatim
kulturno-povijesnim identitetom što ga čini izuzetno privlačnim za izletnički
tip turizma,
- budući se područje Grada Krka nalazi unutar zaštićenog obalnog područja,
građevinska područja određuju se također sukladno Uredbi o uređenju i zaštiti
zaštićenog obalnog područja mora (NN 128/04),
- seoska naselja su zbog gospodarskih promjena većim dijelom izgubila
ruralnu funkciju, što je utjecalo i na njihov izgled. Tradicijska je
arhitektura mahom očuvana u središtima zaštićenih zaselaka, ali je znatno
ugrožena novijom gradnjom, pa i rušenjem. Temeljno obilježje svih naselja je da
su razvila samo stambenu namjenu,
- krajobraz na području Grada Krka je izostankom jače urbanizacije i
industrijalizacije većim dijelom očuvao svoju povijesnu stratigrafiju i oblik.
Neobnovljivi prirodni resursi - more, poljoprivredne, pašnjačke i šumske
površine moraju se strogo štititi i čuvati, a taj imperativ potrebno je
uskladiti s potrebnim razvojem naselja. Stoga se pri planiranju građevinskih
područja naselja mora poštivati zatečena slika prostora, a okolina naselja
treba se sačuvati u autentičnom obliku, samo iznimno dopuštajući novu izgradnju
na obodu zatečene. Prvenstveni cilj jest obnova postojećeg građevinskog fonda,
odnosno popunjavanje neizgrađenih dijelova unutar pojedinog naselja,
- naselja koja bilježe stalan pad broja stanovnika potrebno je
revitalizirati, donošenjem poticajnih mjera za razvoj turizma, poticanjem
akcije obnove i zaštite kulturne baštine, osiguranjem uvjeta za kvalitetnu
stambenu izgradnju, uz puno uvažavanje tradicijskog gospodarstva, te nužno
opremanje svom potrebnom infrastrukturom,
- smjernice za uređenje naselja trebaju se prvenstveno oslanjati na očuvanju
identiteta i granica naselja, a interpolacije unutar već izgrađenog dijela
naselja potrebno je uvjetovati poštivanjem tradicionalnih građevinskih
elemenata,
- intenzivirati ulaganja u održavanje cestovne infrastrukture,
- u svrhu još boljeg povezivanja sa svijetom, treba pojačati
telekomunikacijsku mrežu prema zapadnoj Europi,
- modernizirati sustav uvođenjem novih tehnologija i time biti osnovna
infrastrukturna podrška razvoju gospodarstva, uprave, obrazovanja, kulture,
zdravstva, turizma i svakako vojne i policijske zaštite,
- razvijati mrežu opskrbe električnom i drugom energijom (plin) koja će se
uklopiti u cjeloviti energetski sustav šireg područja,
- intervencije na postojećim energetskim prijenosnim postrojenjima treba
provoditi tako da se zadrže postojeće građevine i sustavi u već izgrađenim
koridorima, a kod izvođenja rekonstrukcija ili zamjena postrojenja, zahvate
izvoditi po najvišim tehnološkim, ekonomskim i ekološkim kriterijima (npr.
zamjena vodiča boljih svojstava kako ne bi trebalo proširivati koridor i
drugo),
- opskrba vodom treba zadovoljiti planske potrebe svih korisnika
(stanovnika, turista i drugih),
- kod rješavanja odvodnje treba voditi računa o zaštiti okoliša, izgraditi
odgovarajuće uređaje za pročišćavanje otpadnih voda (sustavi za sakupljanje,
pročišćavanje, odgovarajuća dispozicija u recipijent),
- racionalno koristiti poljoprivredna tla da se ista ne iscrpljuju, već da
se obogaćuju. Potrebno je spriječiti nekontroliranu uporabu zaštitnih sredstava
u poljoprivrednoj proizvodnji i pridavati veći značaj tzv. organskoj
poljoprivredi koja poštuje prirodu biljaka, životinja i krajobraza u cjelini,
- sprječavanje usitnjavanja poljoprivrednog zemljišta i smanjenja biološke
raznolikosti uništenjem niže šumske vegetacije (šumarci, šibljaci, živice) na
rubnim i manjim površinama unutar korištene zemljišne plohe,
- osnovni cilj politike u poljodjelstvu je razvijanje suvremenog,
djelotvornog, konkurentnog i ekološki čistog poljodjelstva, te ostvarivanje
poljodjelskih proizvoda na način da se u najvećoj mjeri zaštite prirodni
potencijali zemlje,
- uključivati poljoprivrednu proizvodnju u budući razvoj turističkog
gospodarstva u neposrednoj blizini kroz koji bi trebalo osigurati plasman
poljoprivrednih proizvoda proizvedenih na ovom području,
- na području Grada valja u najvećoj mjeri koristiti ekološku i socijalnu
funkciju šuma, a sve uništene šumske površine valja obnoviti pošumljavanjem,
- šumarstvo ima prvenstvenu funkciju čišćenja, njege i uzgoja, dok je sječa
manje-više sanitarna i za vlastite potrebe u privatnim šumama,
- treba sačuvati prostor Krka koji se odlikuje velikim bogatstvom,
raznolikošću i vrijednošću prirodne baštine. Raznolikost krškog krajobraza,
razvedenost morske obale, izloženost buri, ali i blagim maritimnim utjecajima,
bujičasti površinski tokovi, plodno tlo i šume kao i kamenjar, neke su od
osobitosti ovog otoka,
- brinuti se za zaštitu kulturne i prirodne baštine, okoliša i krajolika na
cijelom području Grada,
- cilj zaštite prirodne baštine je uspostaviti cjelovitu zaštitu prirodnih
vrijednosti kroz istraživanje i sustavno vrednovanje. Dosljedno provoditi mjere
na zaštiti već evidentiranih objekata prirode, te provesti proceduru zaštite
planiranih objekata prirode,
- očuvati dobra graditeljske baštine u neokrnjenom i izvornom stanju
(sanirati neprimjerenu izgradnju u zaštićenim povijesnim jezgrama, definirati
kontaktna područja dobara graditeljske baštine i odrediti smjernice za daljnju
izgradnju),
- posebnu pozornost treba posvetiti evidenciji i zaštiti guvna,
- zabranjeno je iskorištavanje kamena, šljunka i pijeska, ubiranje listinca
i smolarenje na borovim stablima,
- turizam je gospodarska grana koja se u suvremenom razvitku proširuje na
gotovo sva područja (u smislu prostora) i na sve ostale gospodarske grane i
neprijeporno predstavlja jednu od glavnih okosnica razvitka. Prednost područja
zbog izdašnosti turističkih resursa i atrakcija traži da se još jače naglasi
važnost integriranja prostorno-ekološke, kulturne i prometne politike s
globalnom turističkom politikom,
- izgradnju novih turističkih kapaciteta planirati prije svega u izgrađenom
dijelu građevinskog područja (ili unutar granica proširenja naselja), a veće
komplekse u manje vrijedne prirodne sredine koje bi se na taj način oplemenile,
- razvoj gospodarstva treba temeljiti na snažnijem razvoju poljoprivrede, na
razvoju različitih industrijskih grana proizvodnje suvremeno strukturiranih,
prostorno preraspoređenih i ekološki prihvatljivih,
- prostornim planom predviđena je nova poslovna zona Vela Ravnica. U
poslovnu zonu Vela Ravnica smjestili bi se svi sadržaji koji nisu kompatibilni
sa stanovanje i/ili zahtijevaju veću česticu,
- poticati i ubrzati izgradnju potrebnih športskih i školskih igrališta,
dvorana, boćališta i drugih športskih objekata i sadržaja,
- predvidjeti i podizanje razine društvene infrastrukture,
- s obzirom na očekivani broj predškolske djece i postojeću popunjenost
dječjih vrtića neminovna je izgradnja novog ili proširenje kapaciteta
postojećeg vrtića,
- osnovno školstvo planira se primjenom prihvaćenih standarda i normativa, a
na temelju planirane demografske slike. Planirani broj djece osmoškolskog
uzrasta u 2015. godini iznosi 1004 odnosno 15,3% populacije Grada, i ta će
djeca pohađati osnovnu školu u Krku i Vrhu. Završetkom izgradnje nove osnovne
osmorazredne škole i izgradnjom osmogodišnjih škola u drugim središtima
jedinica lokalne samouprave stvorili bi se optimalni uvjeti rada osmogodišnje
škole u samom Krku. Daljnji razvoj ove djelatnosti ići će prema poboljšanju
standarda naobrazbe, kroz izgradnju dodatnih sportskih sadržaja te
organiziranje dodatne i dopunske nastave,
- s obzirom na dostignutu razinu srednje školskog obrazovanja potrebno
računati i ubuduće s jednom kombiniranom srednjom školom, s hotelijersko-turističkim,
ekonomskim i obrtničkom usmjerenjem,
- osnovni cilj planiranja na otocima je zdravstvenu zaštitu okrenuti k
preventivi, a manje djelovati u kurativi. U primarnoj zdravstvenoj zaštiti
ostale bi postojeće ambulante, a kao nova uvela bi se psihijatrijska ambulanta.
Potrebno je dovršiti radove na izgradnji Doma zdravlja,
- razvoj Doma za starije i nemoćne osobe »Mali Kartec« vidi se u povećanju
stacionarnih mjesta,
- programom javnih potreba u kulturi obuhvaćaju se svi oblici poticanja i
promicanja kulture i kulturnih djelatnosti što pridonose razvitku i
unapređivanju svekolikog kulturnog života.
II.1. Razvoj gospodarstva i turizma
U cilju odabira optimalne prostorne i gospodarske strukture potrebno je
predložiti pravce gospodarskog razvitka u odnosu na prirodne uvjete i
komparativne prednosti pojedinih područja, tako da se prilagodi razvitak
proizvodnih procesa novonastalim uvjetima.
U cjelini područje Grada Krka ostvaruje povoljniju razinu bruto domaćeg
proizvoda u odnosu na druga područja. Turizam je jedna od ključnih djelatnosti
jer ostvaruje oko 17% bruto domaćeg proizvoda i zapošljava 13% svih zaposlenih.
Turizam će i u narednom razdoblju biti vodeća i propulzivna djelatnost
područja grada Krka, jer se samo njegovim daljim razvojem mogu valorizirati sve
prirodne ljepote, blaga klima i čist okoliš, a i potaknuti razvoj svih pratećih
gospodarskih i društvenih djelatnosti.
S obzirom da turističku ponudu ne čine samo smještajni kapaciteti nego i
usluge svih drugih pratećih djelatnosti (trgovine, športsko-rekreativne
djelatnosti, komunalna infrastruktura, prometna povezanost, kulturna baština i
priredbe, izleti, razgledavanje mora i riba, šetnice itd.), rezultati
turističkog prometa mogli su biti mnogo veći da se u ranijim razdobljima više o
tome vodilo računa, a ne samo pretežno o izgradnji smještajnih kapaciteta i to
uglavnom u privatnom smještaju.
Strateški resurs turizma je visoko vrijedan prostor, čija će vrijednost
dugoročno rasti. Potrebno je stvoriti turistički identitet ovog prostora, s
osnovnim ciljevima:
- produljiti turističku sezonu povećanjem trajanja boravka gostiju,
- poboljšati kvalitetu turističkog proizvoda kao kompleksnog destinacijskog
proizvoda Grada Krka koji bi osim kategoriziranih smještajnih i ugostiteljskih
kapaciteta sačinjavali športsko-rekreativni, zabavno-kulturni i doživljajni
sadržaji, uz bolje funkcioniranje trgovinske opskrbe, prometnih veza,
komunalnih i raznih drugih uslužnih djelatnosti,
- racionalnije koristiti obalni prostor u korist kvalitetnog turizma, dajući
prednost gradnji hotelskih i drugih objekata više kategorije,
- uspješnije usklađivati interese između organiziranih i neorganiziranih
oblika turističke ponude, između hotelskih društava i privatnih iznajmljivača,
između registriranih i neregistriranih davatelja turističkih usluga te uvođenje
zdravog konkurentnog natjecanja nositelja turističke ponude u što kvalitetnijem
zadovoljavanju potreba i zahtjeva turista,
- sprečavati nepovoljne utjecaje turizma na okoliš boljom regulacijom prometa,
zaštitom prirodnih i kulturno-povijesnih vrijednosti.
Građevinarstvo je jedna od ključnih djelatnosti područja Grada Krka. Najveći
broj zaposlenih angažiran je u građevinarstvu (19,9%), zatim u trgovini (14%) i
turizmu (12,9%), a ostale djelatnosti sudjeluju s udjelima od 0,6% u
poljoprivredi i šumarstvu do 8,2% u opskrbi vodom i električnom energijom.
Razvojne mogućnosti prerađivačke industrije su svakako veće u odnosu na
postojeće stanje. Ova je djelatnost svakako interesantna kao dopuna daljnje diferencijacije
gospodarske strukture i zapošljavanja kroz cijelu godinu. Postojeća poslovna
zona i njeno moguće proširenje osnovni su preduvjeti za razvoj prerađivačke
industrije.
U prerađivačkoj industriji može se razviti niz manjih pogona za proizvodnju
i preradu hrane, tekstila i obrtništva. Takvi mali pogoni u industriji su:
industrija »zdrave hrane« (maslina, riba, mesa, ovčjeg sira, smokava i drugog
voća, ljekovitog bilja i drugo), proizvodnja proizvoda od vune, prerada komine
maslina i priprema stočne hrane, izrada izolacijskog materijala s podlogom vune
i sl., a u proizvodnom obrtu popravak vozila, kućanskih aparata, televizora,
električnih instalacija, izrada odjeće za potrebe stanovništva i turista,
izrada metalnih, drvenih, papirnih i plastičnih predmeta, suvenira i sl.
Trgovina bi trebala pratiti porast standarda stanovništva, povećanje
turističkog prometa i brži razvoj gospodarskih djelatnosti, pa će se u njeno
proširenje i modernizaciju ulagati veća sredstva nego dosada. U daljem razvoju
trgovine potrebno je dalje širiti mrežu modernih oblika prodaje, obogaćivati
asortiman roba, modernizirati tehničku opremu i poduzeti mjere za usavršavanje
prodajnog i skladišnog osoblja.
II.2. Značaj poljoprivrednih površina i ribarstva
Obzirom da će poljodjelstvo i dalje biti značajnija gospodarska grana Grada
Krka, te zbog rastuće potražnje za zemljištem, valja štititi vrijedna obradiva
zemljišta od moguće nekontrolirane izgradnje. Stoga treba u najvećoj mogućoj
mjeri čuvati i koristiti zemljišta za poljodjelsku svrhu, a trenutačno
neobrađene i zapuštene poljodjelske površine privesti njihovoj svrsi.
Od ukupne (kopnene) površine Grada Krka 10.716,8 ha na poljoprivredne
površine otpada 1.925,69 ha ili 18 %, a na šumske površine 5.955,58 ha ili 55,6
%.
Glavni pravci razvoja poljoprivrede su obnova maslinika i vinograda,
proširenje proizvodnje svih vrsta povrća, intenziviranje ovčarstva, kozarstva i
pčelarstva, formiranje plantažne proizvodnje, izgradnja modernog
poljoprivrednog obiteljskog gospodarstva farmerskog tipa (proizvodnja za
tržište) i uvođenje primarne prerade domaćih poljoprivrednih proizvoda za
lokalno tržište pa i izvoz (ulja, vina, sira, meda i janjećeg mesa).
U narednom razdoblju poljoprivreda dobiva sve veće značenje za opskrbu
turista i domicilnog stanovništva zdravom hranom. Primjenom modernih
agrotehničkih mjera, osiguranjem nužnih količina vode za minimalno
navodnjavanje, većom stručnom pomoći i edukacijom zainteresiranih
poljoprivrednika i ovčara moguće je do 2015. udvostručiti današnji opseg
poljoprivredne proizvodnje i osigurati mnogo bolju i zdraviju prehranu
stanovnika i turista, a i povećati dohodak poljoprivrednika.
Na otoku ima jestivih gljiva, a berba ovih plodova treba biti pod kontrolom
kako bi se zaštitila priroda i bogatstvo njene raznovrsnosti. Osim toga, na tim
prostorima moguća je proizvodnja ljekovitog i ukrasnog bilja.
Ribarstvo na Krku ima stogodišnju tradiciju i to kočarenjem i ribarenjem s
malim alatima. Na cijelom otoku ima oko 100 obrtnika ribara, a na području
Grada Krka oko 40. Premda ono nije organizirano kao profesionalna djelatnost,
ribarstvo u Gradu ima izuzetno značenje kao redovna ili dopunska djelatnost i
kao specifična i kvalitetna turistička ponuda. Područje ispred otoka Krka -
Kvarnerić je bogato područje plave ribe.
Prostornim planom uređenja Grada Krka određen je lokalitet za određivanje
područja za akvakulturu (H) u uvali Rabasalj. Prije privođenja konačnoj
namjeni, dodatnim je istraživanjima potrebno odrediti zonu s najpovoljnijim
uvjetima smještaja kaveza i ostalih potrebnih uređaja za uzgoj ribe ili
školjaka. Isključuje se uzgoj plave ribe.
II.3. Izrada dokumenata prostornog uređenja
Cilj izrade detaljne planske dokumentacije je priprema dokumenta prostornog
uređenja kojim će se odrediti detaljna namjena površina i uvjeti gradnje na
slobodnim površinama, režimi uređenja prostora te način opremanja zemljišta
komunalnom infrastrukturom, kao i uvjeti za izgradnju građevina i uređaja iste.
Obveza izrade urbanističkog plana uređenja sa obuhvatom istog propisuje se
prostornim planom šireg obuhvata - Prostornim planom uređenja Grada Krka
(PPUG). Nadalje, temeljem odredaba Zakona o prostornom uređenju kojima je
propisano da dokumenti prostornog uređenja užeg područja moraju biti usuglašeni
s dokumentima prostornog uređenja šireg područja, te da se obveza izrade
detaljnog plana uređenja s granicama obuhvata utvrđuje prostornim planom šireg
područja, obaveza izrade detaljnog plana uređenja može se propisati i
urbanističkim planom uređenja.
II.3.1. Izmjena i dopuna Prostornog plana uređenja Grada Krka
Donesen je Prostorni plan uređenja Grada Krka (»Službene novine«
Primorsko-goranske županije, broj 07/07).
Obzirom da se pretpostavlja da će se tijekom izrade detaljnijih dokumenata
prostornog uređenja i tijekom vremena iskazati potreba promjena predmetnog
plana, predviđa se izmjena i dopuna istog kako slijedi:
- provesti usklađenje grafičkih i tekstualnih dijelova plana,
- provesti izmjene i dopune provedbenih odredbi,
- detaljnije sagledati problematiku i u odnosu na isto provesti izmjene i
dopune, a koja se iskaže kroz primjenu plana
- provesti usklađenje/izmjenu/dopunu Prostornog plana uređenja Grada Krka sa
Prostornim planom Primorsko-goranske županije ukoliko dođe do njegove izmjene.
II.3.2. Stavljanje planova izvan snage
Pozivom na odredbu članka 15.a Pravilnika o sadržaju, mjerilima
kartografskih prikaza, obveznim prostornim pokazateljima i standardu elaborata
prostornih planova (»Narodne novine« broj 101/98, 39/04, 45/04 - ispravak i
163/04) detaljni plan uređenja ne može se izrađivati za pojedinačni zahvat u
prostoru.
Imajući na umu navedeno, potrebno je staviti izvan snage, sukladno proceduri
propisanoj Uredbom o javnoj raspravi u postupku donošenja prostornih planova
(»Narodne novine« broj 101/98) slijedeće planove:
1. Detaljni plan uređenja areala Svećeničkog doma k.č. 3228 u Zoni 23 u
Gradu Krku (»Službene novine« Primorsko-goranske županije, broj 31/01),
2. Detaljni plan uređenja areala Jurina k.č.2588 u Zoni 3 i 9 na području
Portapižana u Gradu Krku (»Službene novine« Primorsko-goranske županije, broj
31/01),
3. Detaljni plan uređenja areala Mrakovčić k.č. 3564 i 3558/3 k.o. Krk-grad
(»Službene novine« Primorsko-goranske županije, broj 12/03),
4. Detaljni plan uređenja areala Cro Futura k.č. 2116/1 k.o. Krk-grad
(»Službene novine« Primorsko-goranske županije, broj 12/03),
5. Detaljni plan uređenja areala k.č. 3658 Brusić u Gradu Krku (»Službene
novine« Primorsko-goranske županije, broj 27/03).
II.3.3. Zaustavljanje postupka izrade plana
1. Detaljni plan uređenja poslovno-ugostiteljskog kompleksa Gromače Politin
Obzirom da je za predmetnu zonu, dosada utvrđenu kao dio naselja, odredbama
Prostornog plana uređenja Grada Krka (»Službene novine« Primorsko-goranske
županije, broj 07/07) određena obaveza izrade Urbanističkog plana uređenja, uz
činjenicu da je svrstana u građevinska područja izvan naselja za izdvojene
namjene, postupak izrade Detaljnog plana uređenja poslovno-ugostiteljskog
kompleksa Gromače Politin potrebno je zaustaviti.
2. Detaljni plan uređenja polivalentnog trgovačkog centra u gradu Krku
Obzirom da se Plan nalazi u pojasu 70 m do mora potrebno je zaustaviti
postupak izrade (provedena prethodna rasprava) te kompleksno riješiti područje i
dati smjernice za razvoj predmetne cjeline kroz usklađivanje/izmjenu UPU-a
naselja Krk (»Službene novine« Primorsko-goranske županije, broj 17/00, 18/00,
27/03, 17/04) s Uredbom o uređenju i zaštiti obalnog područja mora (»Narodne
novine« broj 128/04) i Prostornim planom uređenja Grada Krka (»Službene novine«
Primorsko-goranske županije, broj 07/ 07).
3. Detaljni plan uređenja vlasničkog areala Juričić-Sudar u Krku na području
Kartec
Obzirom da predmetna zona prema Prostornom planu uređenja Grada Krka (»Službene
novine« Primorsko-goranske županije, broj 07/07) predstavlja neizgrađeno
građevinsko područje potrebno je zaustaviti postupak izrade (provedena
prethodna rasprava) te dati smjernice za razvoj predmetne cjeline (vodoopskrba,
odvodnja.....) kroz usklađiva
nje/izmjenu UPU-a naselja Krk (»Službene novine«
Primorsko-goranske županije, broj 17/00, 18/00, 27/03, 17/04) sa Uredbom o
uređenju i zaštiti obalnog područja mora (»Narodne novine« broj 128/04) i
Prostornim planom uređenja Grada Krka (»Službene novine« Primorsko-goranske
županije, broj 07/07 ) koji će kompleksno riješiti područje.
4. Detaljni plan uređenja u predjelu Portapižana u gradu Krku
Obzirom da je u proteklom razdoblju za predmetnu zonu dostavljeno samo pismo
namjere potrebno je dati smjernice za razvoj predmetne cjeline (vodoopskrba,
odvodnja.....) kroz usklađivanje/izmjenu UPU-a naselja Krk (»Službene novine«
Primorsko-goranske županije, broj 17/00, 18/00, 27/03, 17/04) sa Uredbom o
uređenju i zaštiti obalnog područja mora (»Narodne novine« broj 128/04) i
Prostornim planom uređenja Grada Krka (»Službene novine« PGŽ, broj 07/07), koji
će kompleksno riješiti područje.
5. Detaljni plan uređenja dijela područja Dunat
Za predmetnu zonu odredbama Prostornog plana uređenja Grada Krka (»Službene
novine« Primorsko-goranske županije, br. 07/07) određena je obaveza izrade
Urbanističkog plana uređenja, te je svrstana u građevinska područja izvan naselja
za izdvojene namjene. Urbanistički plan uređenja definirati će eventualnu
potrebu izrade detaljnog plana uređenja.
II.3.4. Izrada detaljnijih dokumenata prostornog uređenja: - usklađenje,
izmjena i dopuna, izrada novih planova
Usklađenje
S odredbama Uredbe o uređenju i zaštiti obalnog područja mora (»Narodne
novine« broj 128/04) i s odredbama Prostornog plana uređenja Grada Krka
(»Službene novine« Primorsko-goranske županije, broj 07/07), (s time da se ne
mijenja grafički dio detaljnog plana-oblik i veličina parcela), potrebno je
uskladiti slijedeće planove i na iste ishoditi suglasnost Ministarstva zaštite
okoliša, prostornog uređenja i graditeljstva temeljem odredbe članka 45a.
Zakona o prostornom uređenju (»Narodne novine« br. 30/94, 68/98, 61/ 00, 32/02
i 100/04):
1. Detaljni plan uređenja Turči-visoka zona u Gradu Krku (»Službene novine«
Primorsko-goranske županije, broj 8/01, 3/02),
2. Detaljni plan uređenja zone groblja u gradu Krku (»Službene novine«
Primorsko-goranske županije, broj 31/ 01),
3. Detaljni plan uređenja areala Toljanić - Karabaić - Grdinić u Zoni 34 na
području Garbecaj u Gradu Krku (»Službene novine« Primorsko-goranske županije,
broj 33/01),
4. Detaljni plan uređenja areala Pahlić - Marušić u zoni 21 na području
Kartec u Gradu Krku (»Službene novine« Primorsko-goranske županije, broj 33/01,
6/03),
5. Detaljni plan uređenja areala Skomeršić u Zoni 32 i 33 na području
Garbecaj u Gradu Krku (»Službene novine« Primorsko-goranske županije, broj
27/03).
Sljedeće planove koji su izrađivani temeljem Programa mjera za unapređenje
stanja u prostoru (»Službene novine« Primorsko-goranske županije, broj 6/03,
27/03, 19/04) a za koje je provedena javna rasprava i utvrđeni konačni
prijedlozi, potrebno je uskladiti s odredbama Uredbe o uređenju i zaštiti
obalnog područja mora (»Narodne novine« broj 128/ 04) i s odredbama Prostornog
plana uređenja Grada Krka (»Službene novine« Primorsko-goranske županije, broj
07/ 07), (s time da se ne mijenja grafički dio detaljnog plana-oblik i veličina
parcela), ishoditi suglasnost Ministarstva zaštite okoliša, prostornog uređenja
i graditeljstva temeljem odredbe članka 45a. Zakona o prostornom uređenju
(»Narodne novine« broj 30/94, 68/98, 61/00, 32/02 i 100/04) te ih donijeti:
1. Detaljni plan uređenja dijela »Lunte« u zonama 2, 18 i 19 u gradu Krku,
2. Detaljni plan uređenja Sv. Petar - zona 29 u Krku,
3. Detaljni plan uređenja kompleksa RED u zoni 29 na predjelu Sv. Petar u
gradu Krku,
4. Detaljni plan uređenja na predjelu Mali Kankul u gradu Krku.
Sljedeće planove koji su izrađivani temeljem Programa mjera za unapređenje
stanja u prostoru potrebno je uskladiti s odredbama Uredbe o uređenju i zaštiti
obalnog područja mora (»Narodne novine« broj 128/04) i s odredbama Prostornog
plana uređenja Grada Krka (»Službene novine« Primorsko-goranske županije, broj
07/07), (s time da se ne mijenja grafički dio detaljnog plana-oblik i veličina
parcela), utvrditi konačni prijedlog, ishoditi suglasnost Ministarstva zaštite
okoliša, prostornog uređenja i graditeljstva temeljem odredbe članka 45a.
Zakona o prostornom uređenju (»Narodne novine« broj 30/94, 68/98, 61/00, 32/02
i 100/04) i provesti postupak donošenja:
1. Detaljni plan uređenja »Kružnog toka« i Ulice Slavka Nikolića u gradu
Krku,
2. Detaljni plan uređenja Doma za starije i nemoćne osobe »Mali Kartec« Krk
u gradu Krku,
3. Detaljni plan uređenja dijela područja »Kartec« u zoni 20 u gradu Krku.
Izrada izmjene i dopune detaljnijih dokumenata prostornog uređenja
1. Urbanistički plan uređenja naselja Krk (»Službene novine« Primorsko-goranske
županije, broj 17/00, 18/00, 27/03, 17/04) UPU1 - NA1 sa površinom izdvojene
namjene - sportsko-rekreacijska namjena R11 te R38, R39,
R310, R311.
Imajući na umu da se u ovom četverogodišnjem razdoblju ne predviđa izrada
UPU-a - NA1, pristupiti će se izradi i donošenju Izmjene i dopune Urbanističkog
plana uređenje naselja Krk, uvažavajući sljedeće smjernice:
- višestambene građevine mogu se graditi samo unutar građevinskog područja
naselja Krk (NA1),
- poljoprivredne gospodarske građevine ne mogu se graditi unutar NA1,
- unutar građevinskog područja naselja Krk (NA1) nalazi se zona gospodarske
namjene-poslovna,
- planirana luka nautičkog turizma-marina (LN) maksimalnog broja vezova 50,
- uređuje se postojeća luka posebne namjene - brodogradilište Krk,
- zona R11 Lunta površine 10,41 ha nalazi se unutar obuhvata ovog
plana,
- luka otvorena za javni promet županijskog značaja Krk. Planirano je
produljenje lukobrana i produbljenje luke. Unutar luke otvorene za javni promet
Krk mogu se odvijati djelatnosti: ukrcaj i iskrcaj putnika, prekrcaj roba,
privezi brodova, jahti, ribarskih, sportskih i drugih brodica. Osim tih
djelatnosti u kopnenom djelu luke moguće je smjestiti pomoćne građevine (za
ugostiteljsku djelatnost, servisne djelatnosti, prostorije za udruge i
ribolovna društva i sl.) koje su s djelatnosti luke u neposrednoj ekonomskoj,
prometnoj ili tehnološkoj svezi. Prostorni raspored sadržaja i način ure
đenja luka otvorenih za javni promet utvrditi će se ovim
planom.
2. Detaljni planovi uređenja
U narednom razdoblju, pretpostavlja se da će se tijekom vremena iskazati
potreba za promjenom važećih detaljnih planova uređenja:
1. Detaljni plan uređenja dijela područja Radićeve ulice u Gradu Krku
(»Službene novine« Primorsko-goranske županije, broj 23/05) (15),
2. Detaljni plan uređenja zone 26 u gradu Krku (»Službene novine«
Primorsko-goranske županije, broj 32/06) (36),
3. Detaljni plan uređenja »Galija« u gradu Krku (»Službene novine« Primorsko-goranske
županije, broj 50/06) (31),
te planova navedenih u točki II.3.4., pa će se pristupiti izradi izmjena i
dopuna istih.
Izrada detaljnijih dokumenata prostornog uređenja
U narednom četverogodišnjem razdoblju predviđa se izrada i donošenje slijedećih
planova:
Urbanistički plan uređenja
1. Urbanistički plan uređenja naselja Kornić (NA2) UPU2,
2. Urbanistički plan uređenja naselja Muraj (NA3) UPU3,
3. Urbanistički plan uređenja naselja Lakmartin (NA4) UPU4,
4. Urbanistički plan uređenja naselja Vrh (NA5.1) UPU5,
5. Urbanistički plan uređenja Salatić (NA5.2) UPU6,
6. Urbanistički plan uređenja Kosić (NA5.3.) UPU7,
7. Urbanistički plan uređenja Nenadići-Bajčići (NA7.1 i NA6) UPU8,
8. Urbanistički plan uređenja Kapovci (NA7.2) UPU9,
9. Urbanistički plan uređenja Brusići (NA8.1.) UPU10,
10. Urbanistički plan uređenja Brozići (NA8.2.) UPU11,
11. Urbanistički plan uređenja Poljica (NA9.1.) UPU12,
12. Urbanistički plan uređenja Poljica (NA9.2.) UPU13,
13. Urbanistički plan uređenja Žgaljići (NA10.1.) UPU14,
14. Urbanistički plan uređenja Žgaljići (NA10.2.) UPU15,
15. Urbanistički plan uređenja Brzac (NA11) UPU16,
16. Urbanistički plan uređenja Milohnići (NA12) UPU17,
17. Urbanistički plan uređenja Linardići (NA13) UPU18,
18. Urbanistički plan uređenja Skrbčići (NA14) UPU19,
19. Urbanistički plan uređenja Pinezići (NA15.1.) UPU20.
Površine naselja sa stambenim, centralnim i pratećim funkcijama su područja
u kojima se već nalazi ili se planira:
- stambena gradnja
- sve građevine i sadržaji koji prate stanovanje kao što su školske i
predškolske ustanove, trgovine, servisi, centralni, komercijalni i društveni
sadržaji, sportske i uređene zelene površine, pješački putovi i stubišta,
prometnice, parkirališta i sl.,
- parkovne i zaštitne zelene površine, sportski i rekreacijski centri,
groblja,
- ugostiteljsko turistički sadržaji,
- skladišta, komunalni servisi i uređaji, radionice i obrtnički pogoni, uz
uvjet da ne zagađuju zrak, ne uzrokuju povećanu buku i ne privlače veći promet
teretnih vozila,
- poslovni sadržaji, zabavni, kulturni, zdravstveni i drugi slični sadržaji
i građevine,
- tihe djelatnosti bez opasnosti od požara i eksplozije: krojačke,
frizerske, postolarske, fotografske radionice, prodavaonice mješovite robe, i
sl.,
- infrastruktura.
Urbanističkim planom uređenja dopušta se iznimno:
- više građevina iste (osnovne) namjene na jednoj građevinskoj čestici je
moguće izgraditi isključivo temeljem urbanističkog plana uređenja, koji će
definirati odnose između građevina (udaljenost, veličinu, organizaciju
građevinske čestice i sl.). Najmanja udaljenost između građevina definira se
(h1+h2)/2 (h1 i h2 su visine susjednih građevina), ali ne manje od 4 m,
- građevine gospodarske namjene tlocrtne projekcije (zemljište pod građevinom)
veće od 200 m2,
- građevine ugostiteljsko-turističke namjene tlocrtne projekcije (zemljište
pod građevinom) veće od 200 m2. Predmetne građevine nisu za stalno
ili povremeno stanovanje (apartmanske građevine za tržište).
Urbanističko-tehnički parametri određeni su Provedbenim odredbama Prostornog
plana uređenja Grada Krka, s time da se razlikuju parametri za izgradnju u Krku
(NA1), od izgradnje u ostalim naseljima (NA2 - NA15).
Kada je riječ o česticama ugostiteljsko-turističke namjene unutar naselja
tada:
- najmanje 40% površine svake građevne čestice ugostiteljsko-turističke
namjene mora se urediti kao parkovni nasadi i prirodno zelenilo,
- za građevine ugostiteljsko-turističke namjene smještene uz obalu mora
moguće je odrediti posebnu zonu kupališta, uz uvjet da se ne prekida obalna
šetnica (postojeća ili planirana) i pristup obali.
Površine izvan naselja za izdvojene namjene:
20. Urbanistički plan uređenja Ježevac (T23) UPU21,
21. Urbanistički plan uređenja Politin (T21, R312)
UPU22,
22. Urbanistički plan uređenja Torkul (T22) UPU23,
23. Urbanistički plan uređenja Glavotok (T1) UPU24,
24. Urbanistički plan uređenja Glavotok (T3) UPU25,
25. Urbanistički plan uređenja Dunat (R12, IS4, R314)
UPU26,
26. Urbanistički plan uređenja Valbiska (IS1) UPU27,
27. Urbanistički plan uređenja Sv. Fuska (IS2) UPU28,
28. Urbanistički plan uređenja Vela Jana (IS3) UPU29,
29. Urbanistički plan uređenja Glavotok (IS5) UPU30,
30. Urbanistički plan uređenja Vela Ravnica (K) UPU31,
31. Urbanistički plan uređenja Butežine (R13) UPU32.
Za gradnju unutar izdvojenog građevinskog područja (izvan naselja) i
površina unutar naselja ugostiteljsko-turističke namjene određuju se slijedeći
uvjeti:
- nova gradnja planira se u neizgrađenim dijelovima postojećih građevinskih
područja samo kao kvalitativna i kvantitativna dopuna postojeće turističke
ponude s višom kategorijom smještajnih građevina i pratećih sadržaja
(sportsko-rekreacijski, ugostiteljski, uslužni, zabavni i slični) uz osobito
izražene planske mjere poboljšanja infrastrukture i zaštite okoliša,
- nove smještajne građevine planiraju se na predjelima manje prirodne i
krajobrazne vrijednosti,
- smještajne građevine te građevine pratećih sadržaja, potrebno je
smještajem i veličinom, a osobito visinom uklopiti u mjerilo prirodnog okoliša,
- nove smještajne građevine, organizirane kao turističko naselje, planiraju
se na načelu sukladnosti arhitektonskog izraza s elementima autohtonog
urbaniteta i tradicijske arhitekture,
- smještajna građevina s pripadajućim zemljištem u građevinskom području
naselja unutar površine određene za ugostiteljsko-turističku namjenu planira se
izvan postojećih javnih površina uz obalu,
- smještajna građevina u izdvojenom građevinskom području
ugostiteljsko-turističke namjene (izvan naselja) planira se izvan pojasa
najmanje 100 m od obalne crte,
- vrsta i kapacitet pratećih sadržaja i javnih površina određuje se
proporcionalno u odnosu na svaku fazu izgradnje smještajnih građevina,
- prostorna cjelina ugostiteljsko-turističke namjene širine veće od 500 m uz
obalu, mora imati najmanje jedan javni cestovno-pješački pristup do obale,
- najmanje 40% površine svake građevne čestice ugostiteljsko-turističke
namjene mora se urediti kao parkovni nasadi i prirodno zelenilo,
- prostorna cjelina ugostiteljsko-turističke namjene mora imati odgovarajući
pristup na javno-prometnu površinu i unutar nje smješten pripadajući broj
parkirališnih mjesta,
- odvodnja otpadnih voda mora se riješiti zatvorenim kanalizacijskim
sustavom s pročišćavanjem.
20. Urbanistički plan uređenja Ježevac (T23) UPU20
- površina obuhvata 11,0 ha, kapacitet zone je maximalno 700 kreveta, zona
je izgrađena,
- propisuje se II kategorija uređenosti (pristupni put, odvodnja otpadnih
voda, vodoopskrba, električna energija i propisani broj parkirališnih mjesta),
- urbanističko-tehnički parametri određeni su Provedbenim odredbama
Prostornog plana uređenja Grada Krka.
21. Urbanistički plan uređenja Politin (T21, R312)
UPU21
- površina obuhvata 35,0 ha, kapacitet zone je maximalno 2.000 kreveta, zona
je djelomično izgrađena,
- kamp Politin može se zadržati unutar T21. Do donošenja urbanističkog plana
uređenja UPU 22 postojeći kamp može se rekonstruirati,
- uređena plaža izvan građevinskog područja R312, Valdagara i
kamp Politin,
- propisuje se II kategorija uređenosti (pristupni put, odvodnja otpadnih
voda, vodoopskrba, električna energija i propisani broj parkirališnih mjesta),
- urbanističko-tehnički parametri određeni su Provedbenim odredbama
Prostornog plana uređenja Grada Krka.
22. Urbanistički plan uređenja Torkul (T22) UPU22
- površina obuhvata 15,0 ha, kapacitet zone je maximalno 800 kreveta, zona
je neizgrađena,
- propisuje se II kategorija uređenosti (pristupni put, odvodnja otpadnih
voda, vodoopskrba, električna energija i propisani broj parkirališnih mjesta),
- urbanističko-tehnički parametri određeni su Provedbenim odredbama
Prostornog plana uređenja Grada Krka.
23. Urbanistički plan uređenja Glavotok (T1) UPU23
- površina obuhvata 15,0 ha, kapacitet zone je maximalno 800 kreveta, zona
je neizgrađena,
- propisuje se II kategorija uređenosti (pristupni put, odvodnja otpadnih
voda, vodoopskrba, električna energija i propisani broj parkirališnih mjesta),
- urbanističko-tehnički parametri određeni su Provedbenim odredbama
Prostornog plana uređenja Grada Krka.
24. Urbanistički plan uređenja Glavotok (T3) UPU24
- površina obuhvata 4,70 ha, kapacitet zone je maximalno 600 kreveta, zona
je neizgrađena,
- predviđa se izgradnja pratećih sadržaja prema uvjetima koji će se odrediti
planovima užih područja, u skladu s predviđenom kategorijom kampa i uz
poštivanje zatečene prirodne vegetacije, prirodnih dijelova obale i drugih
vrijednosti prostora,
- u kampovima (auto-kampovima) smještajne jedinice ne mogu se planirati u
pojasu najmanje 25 m od obalne crte,
- smještajne jedinice ne mogu se povezivati s tlom na čvrsti način,
- prateći sanitarni i drugi sadržaji moraju biti izgrađeni najmanje 70 m od
obalne crte,
- propisuje se II kategorija uređenosti (pristupni put, odvodnja otpadnih
voda, vodoopskrba, električna energija i propisani broj parkirališnih mjesta),
- urbanističko-tehnički parametri određeni su Provedbenim odredbama
Prostornog plana uređenja Grada Krka.
25. Urbanistički plan uređenja Dunat (R12, IS4, R314)
UPU25
- površina R12 je 4,34 ha,
- uređena plaža izvan građevinskog područja R314, Sv. Dunat,
- u izdvojenim građevinskim područjima sportsko-rekreacijskih namjena (R12)
(izvan naselja) moguća je izgradnja otvorenih i poluotvorenih igrališta,
sportskih dvorana i ostalih pomoćnih građevina (svlačionice i sl.), bazena, te
smještaj rekreacijskih, pratećih, zabavnih i uslužnih
(ugostiteljsko-trgovačkih) djelatnosti,
- IS4 je luka lokalnog značaja Dunat, površine 1,67 ha. Dunat
služi za: privez brodica domicilnog stanovništva, jahti i sportskih brodica,
ukrcaj i iskrcaj putnika (max 1 privez). Osim tih djelatnosti u kopnenom djelu
luke moguće je smjestiti pomoćne građevine za ugostiteljsku djelatnost,
servisne djelatnosti, i sl. koje su s djelatnosti luke u neposrednoj
ekonomskoj, prometnoj ili tehnološkoj svezi. Maksimalni kapacitet luke je 150
vezova,
- za sva izdvojena građevinska područja sportsko-rekreacijske namjene (izvan
naselja) propisuje se obavezna II. kategorija uređenosti građevinskog zemljišta
(pristupni put, odvodnja otpadnih voda, vodoopskrba, električna energija i
propisani broj parkirališnih mjesta),
- urbanističko-tehnički parametri određeni su Provedbenim odredbama
Prostornog plana uređenja Grada Krka.
26. Urbanistički plan uređenja Valbiska (IS1) UPU26
- površina Valbiske IS1 je 19,9 ha,
- luka je postojeća i dijelom je izgrađena. Izgrađeni elementi postojeće
infrastrukture i suprastrukture mogu se zadržati i rekonstruirati. Tehničko
rješenje priveza riješit će se ovim planom,
- unutar infrastrukturne površine IS1 (Valbiska je luka otvorena
za javni promet županijskog značaja- trajektna luka) mogu se odvijati
djelatnosti: ukrcaj i iskrcaj putnika i vozila, prekrcaj roba, privez i odvez
brodova, jahti, sportskih i drugih brodica. Osim tih djelatnosti u kopnenom
djelu luke moguće je smjestiti pomoćne građevine (za ugostiteljsku djelatnost,
servisne djelatnosti, i sl.) koje su s djelatnosti luke u neposrednoj ekonomskoj,
prometnoj ili tehnološkoj svezi. Unutar luke otvorene za javni promet Valbiska
moguće je smjestiti benzinsku pumpu za plovila. Maksimalni kapacitet luke je 55
vezova,
- za sve zone IS propisuje se obavezna II. kategorija uređenosti
građevinskog zemljišta (pristupni put, odvodnja otpadnih voda, vodoopskrba,
električna energija i 1 parkirališno mjesto na 5 vezova),
- urbanističko-tehnički parametri određeni su Provedbenim odredbama
Prostornog plana uređenja Grada Krka.
27. Urbanistički plan uređenja Sv. Fuska (IS2) UPU27
- površina Sv. Fuska IS2 je 5,6 ha,
- unutar infrastrukturne površine IS2 je luka lokalnog značaja
Sv. Fuska. Sv. Fuska služi za: privez ribarskih brodova i brodica domicilnog
stanovništva, jahti i sportskih brodica. Osim tih djelatnosti u kopnenom djelu
luke moguće je smjestiti pomoćne građevine (za ugostiteljsku djelatnost,
servisne djelatnosti, i sl.) koje su s djelatnosti luke u neposrednoj
ekonomskoj, prometnoj ili tehnološkoj svezi. Maksimalni kapacitet luke je 200
vezova,
- za sve zone IS propisuje se obavezna II kategorija uređenosti građevinskog
zemljišta (pristupni put, odvodnja otpadnih voda, vodoopskrba, električna
energija i 1 parkirališno mjesto na 5 vezova),
- urbanističko-tehnički parametri određeni su Provedbenim odredbama
Prostornog plana uređenja Grada Krka.
28. Urbanistički plan uređenja Vela Jana (IS3) UPU28
- površina Vele Jane IS3 je 2,47 ha,
- unutar infrastrukturne površine IS3 je luka lokalnog značaja
Vela Jana. Vela Jana služi za: privez brodica domicilnog stanovništva, jahti i
sportskih brodica. Osim tih djelatnosti u kopnenom djelu luke moguće je
smjestiti pomoćne građevine (za ugostiteljsku djelatnost, servisne djelatnosti,
i sl.) koje su s djelatnosti luke u neposrednoj ekonomskoj, prometnoj ili
tehnološkoj svezi. Maksimalni kapacitet luke je 150 vezova,
- za sve zone IS propisuje se obavezna II kategorija uređenosti građevinskog
zemljišta (pristupni put, odvodnja otpadnih voda, vodoopskrba, električna
energija i 1 parkirališno mjesto na 5 vezova),
- urbanističko-tehnički parametri određeni su Provedbenim odredbama
Prostornog plana uređenja Grada Krka.
29. Urbanistički plan uređenja Glavotok (IS5) UPU29
- površina Glavotoka IS5 je 1,26 ha,
- unutar infrastrukturne površine IS5 je luka otvorena za javni
promet lokalnog značaja Glavotok i može se obavljati: ukrcaj i iskrcaj putnika.
Služi za privez brodica domicilnog stanovništva, jahti, sportskih i drugih
brodica. Osim tih djelatnosti u kopnenom djelu luke moguće je smjestiti pomoćne
građevine (za ugostiteljsku djelatnost, servisne djelatnosti, i sl.) koje su s
djelatnosti luke u neposrednoj ekonomskoj, prometnoj ili tehnološkoj svezi.
Maksimalni kapacitet luke je 50 vezova,
- za sve zone IS propisuje se obavezna II kategorija uređenosti građevinskog
zemljišta (pristupni put, odvodnja otpadnih voda, vodoopskrba, električna
energija i 1 parkirališno mjesto na 5 vezova),
- urbanističko-tehnički parametri određeni su Provedbenim odredbama
Prostornog plana uređenja Grada Krka.
30. Urbanistički plan uređenja Vela Ravnica (K) UPU30
- površina obuhvata 27,0 ha,
- površine poslovne namjene namijenjene su poslovnim djelatnostima koje obuhvaćaju
manje proizvodne, poslovne i skladišne komplekse (trgovinu, manje pogone -
obrtništvo, skladištenje, servise, komunalne usluge i sl.),
- uz osnovnu djelatnost moguće je na površinama gospodarske namjene -
poslovne, razviti i drugu djelatnost - prateću ili u funkciji osnovne
djelatnosti, na način da ona ne ometa proces osnovne djelatnosti,
- najmanje 20% površine građevne čestice poslovne namjene potrebno je
urediti kao parkovne ili zaštitne zelene površine, travnjacima s autohtonim
vrstama ukrasnog grmlja i visokog zelenila i sl.,
- propisuje se II kategorija uređenosti (pristupni put, odvodnja otpadnih
voda, vodoopskrba, električna energija i propisani broj parkirališnih mjesta),
- urbanističko-tehnički parametri određeni su Provedbenim odredbama Prostornog
plana uređenja Grada Krka.
31. Urbanistički plan uređenja Butežine (R13) UPU31
- površina R13 je 0,5 ha,
- u izdvojenim građevinskim područjima sportsko-rekreacijskih namjena (R13)
(izvan naselja) moguća je izgradnja otvorenih i poluotvorenih igrališta,
sportskih dvorana i ostalih pomoćnih građevina (svlačionice i sl.), bazena, te
smještaj rekreacijskih, pratećih, zabavnih i uslužnih
(ugostiteljsko-trgovačkih) djelatnosti,
- za sva izdvojena građevinska područja sportsko-rekreacijske namjene (izvan
naselja) propisuje se obavezna II. kategorija uređenosti građevinskog zemljišta
(pristupni put, odvodnja otpadnih voda, vodoopskrba, električna energija i
propisani broj parkirališnih mjesta),
- urbanističko-tehnički parametri određeni su Provedbenim odredbama
Prostornog plana uređenja Grada Krka.
Kako je već rečeno, obveza izrade urbanističkog plana uređenja sa obuhvatom
istog propisana je Prostornim planom uređenja Grada Krka.
Tekstualni dio plana treba sadržati obrazloženje svih polazišta za izradu
plana, odnosno što je bio osnov za izradu istog, ciljeve koji se trebaju
postići u smislu prostornog uređenja, te odredbe za provođenje plana. Grafički
dio treba sadržati kartografske prikaze i grafičke priloge na kojima se prikazuje
stanje i planirani zahvati u prostoru.
Urbanistički plan uređenja izrađivati će se na katastarskom planu u mj.
1:1000 ili 1:2000 odnosno orto-foto podlozi u mj. 1:2000. Ovisno o obuhvatu
plana odrediti će se mjerilo.
Urbanistički plan uređenja treba određivati načine i oblike korištenja i
uređenja javnih i drugih prostora. Pri tome valja voditi računa da treba
razgraničiti javno od privatnog. Potrebno je označiti područja posebnih
ograničenja u načinu korištenja kao što su na primjer očuvanje oblikovnih
vrijednosti područja naselja, zaštićena područja ili posebno vrijedne ili
osjetljive naseljene sredine.
Detaljni plan uređenja
1. Detaljni plan uređenja groblje Krk (G1)
- površina obuhvata 5,63 ha,
- na prostorima groblja mogu se graditi građevine namijenjene osnovnoj
funkciji groblja (kapele, mrtvačnice i sl.) te komunalna infrastruktura
sukladno urbanističko-tehničkim parametrima određenim provedbenim odredbama
Prostornog plana uređenja Grada Krka,
- postojeće zelenilo na površinama predviđenim za razvoj groblja treba
sačuvati u najvećoj mogućoj mjeri, a sa novim zelenilom treba tvoriti organsku
cjelinu.
2. Detaljni planovi uređenja čija će izrada biti utvrđena donošenjem
pojedinih urbanističkih planova uređenja, odnosno Izmjenom i dopunom
Urbanističkog plana uređenja naselja Krk.
II.4. Arhitektonsko - urbanistički natječaji
Arhitektonsko-urbanistički natječaji se u pravilu provode za veće prostorne
obuhvate, ali i za pojedinačne zahvate u prostoru na način propisan Pravilnikom
o provedbi natječaja Društva arhitekata.
Osim toga može se zatražiti izrada više arhitektonsko-urbanističkih rješenja
sa ciljem dobivanja što kvalitetnijeg arhitektonsko-urbanističkog izražaja.
II.5. Studije i pribavljanje katastarskih podloga
Polazeći od opredjeljenja Grada Krka da svoj daljnji razvoj usmjeri na:
- turizam,
- razvoj poljoprivrede,
- razvoj malog i srednjeg poduzetništva,
- afirmiranje kulturoloških značaja,
- zaštiti graditeljske baštine,
u narednom četverogodišnjem razdoblju trebat će izraditi studije, odnosno
analize, kao podlogu za donošenje bitnih odluka o gospodarskom i prostornom
razvoju Grada.
U tijeku je izrada Programa ukupnog razvitka Grada Krka, koji je u narednom
razdoblju potrebno završiti.
Potrebno je što hitnije u suradnji sa Državnim geodetskim zavodom dovršiti
realizaciju izrade reambulirane i digitalizirane katastarske podloge u MJ
1:1000 što je osnovni preduvjet za uvođenje Geografsko Informatičkog
Sustava u Grad Krk i kvalitetne inventarizacije svih vrsta podataka.
Daljnji razvoj Geografsko Informatičkog Sustava
usmjerio bi se prema:
- sakupljanju, pripremi i konverziji potrebnih podataka za GIS bazu,
- prebacivanju prostornih planova u GIS bazu,
- izradi programa raspolaganja poljoprivrednim zemljištem u GIS-u,
- izradi programa raspolaganja nekretninama u vlasništvu Grada Krka.
II.6. Način financiranja izrade prostorno planske dokumentacije
Način financiranja izrade prostornih planova definiran je Zakonom na
slijedeći način:
- obaveza jedinice lokalne samouprave je financirati izradu Zakonom
propisanih dokumenata prostornog uređenja - Prostornog plana uređenja Grada
Krka (PPUG),
- ostali prostorni planovi - urbanistički planovi uređenja i detaljni
planovi uređenja mogu se djelomično ili potpuno financirati iz drugih izvora.
Financiranje Prostornog plana uređenja grada
Potrebna financijska sredstva za izradu Prostornog plana uređenja grada
određuje se temeljem Pravilnika o cijenama usluga (»Narodne novine« broj 85/99)
i osiguravaju se u proračunu Grada Krka.
Iz Proračuna Grada Krka se financira Prostorni plan uređenja Grada Krka.
Način financiranja ostalih prostornih planova
Zakonom je dana mogućnost financiranja prostornih planova i iz drugih izvora
, što znači da zainteresirani pojedinci mogu financijski sudjelovati u izradi
predviđenih planova kao i planova koji nisu naznačeni kao prioritetni.
Tako se iz drugih izvora potpuno ili djelomično financiraju svi detaljniji
dokumenti prostornog uređenja.
Pojedini investitori mogu financirati izradu plana na način da Gradsko
poglavarstvo odobri programske smjernice za izradu istog, kao i odabranog
izrađivača po investitoru.
Za napomenuti je da se postupak prema ovom modelu realizira preko
investitora koji nije obavezan provoditi postupak javnog nadmetanja prije
zaključivanja ugovora o izradi plana sa izrađivačem plana, pa je rok za
donošenje plana znatno kraći.
Obuhvat plana (UPU-a) je određen Prostornim planom uređenja Grada Krka, a
Uredbom o javnoj raspravi u postupku donošenja prostornih planova (»Narodne
novine« br. 101/98) je propisan način i postupak javne rasprave, te način na
koji tijela i pravne osobe sudjeluju u javnoj raspravi.
III. MJERE ZA PROVOĐENJE POLITIKE UREĐENJA PROSTORA I DOKUMENATA PROSTORNOG
UREĐENJA
Ovim programom do sada je obuhvaćen onaj dio mjera u okviru priprema za
uređenje građevinskog zemljišta za izgradnju koji se odnosi na pripremu i
izradu prostornih planova. Zakon o prostornom uređenju daje mogućnost ovom
programu i utvrđivanje ostalih mjera i aktivnosti kojima se utvrđuje potreba
uređenja zemljišta, razina uređenja, izvor financiranja, te rok u kojem je
određeno zemljište potrebno urediti za planiranu namjenu (uređivanje
imovinsko-pravnih odnosa, komunalno opremanje i dr.).
III.1. Mjere zaštite okoliša, prirodne i kulturne baštine
Suvremena zamisao očuvanja prirodnih, krajobraznih i kulturno-povijesnih
(graditeljskih) vrijednosti polazi od pretpostavke sveobuhvatne (cjelovite,
integralne) zaštite pri čemu je nemoguće utvrditi njihovu međusobnu granicu.
Prirodne, krajobrazne i graditeljske vrijednosti međusobno se isprepleću, često
i međusobno uvjetuju. Iako se zaštita provodi po posebnim (različitim)
zakonima, prostorni plan je prilika za sveobuhvatno sagledavanje i cjelovitu zaštitu.
Potrebno je stalnim praćenjem i znanstvenim istraživanjem odgovarajućih
pojava i procesa u prostoru pridonijeti uspostavi uravnoteženog odnosa osnovnih
funkcija izvornih povijesnih oblika graditeljske baštine i suvremenih pojava,
osobito na području povijesnih urbanih i ruralnih cjelina, radi njihovog
korištenja za stambenu i turističko-rekreacijsku, znanstveno-istraživačku,
kulturnu i odgojno-obrazovnu djelatnost, u cilju očuvanja njihovih izvornih
povijesnih vrijednosti.
Potrebno je očuvati mediteransku fizionomiju starih naselja, kako pažljivim
smještanjem novih objekata, tako i poštivanjem lokalne tradicijske arhitekture.
U sklopu modela revitalizacije seoskih cjelina primijeniti integralne oblike
zaštite, te poticati osnivanje muzeja na otvorenom i predstavljanje narodnoga
stvaralaštva radi odgojno obrazovnih, ekoloških i turističkih učinaka.
Područje Grada Krka izdvaja se u Primorsko-goranskoj županiji sačuvanim
prirodnim krajobrazom. Obala je, osim litoralizacije na području Glavotoka te
grada Krka, većim dijelom sačuvana od izgradnje. Aktualne promjene krajobraza
gotovo su isključivo antropogenog porijekla, a odnose se uglavnom na
građevinske aktivnosti. Specifičnost Grada Krka je u očuvanosti krajobraza koji
nije znatnije degradiran novom izgradnjom.
Prostornim planom uređenja Grada Krka za zaštitu se predlažu:
- u kategoriji »posebnog rezervata«:
- otok Plavnik, Mali Plavnik i Kormat. Razlog ovom prijedlogu su uočena
gnjezdišta bjeloglavih supova i najveće kolonije morskog vranca u Kvarneru,
- jezero Ponikve, nekad periodično jezero, a danas pretvoreno u stalnu
akumulaciju vode, predlaže se u kategoriji posebnog rezervata zbog vodoopskrbe
otoka Krka pitkom vodom, kao i zbog vrijednog živog svijeta, čije je sadašnje
stanje još nedovoljno poznato.
- u kategoriji »zaštićenog krajolika«:
- vazdazelena šuma crnike u uvali Valbiska,
- šumsko područje u uvali Čavlena
- u kategoriji »spomenika prirode«:
- uvala Mala Jana,
- uvala Torkul,
- uvala Sv. Juraj
- sve veće lokve
- u »kategoriji kultiviranog krajobraza«:
- maslinici na području poluotoka Prnibe i zaljeva Puntarska Drage
(krajobraz nepravilnog suhozida).
Zaštita šuma i šumskih površina odrediti će se slijedećim mjerama:
- pravilnim održavanjem i gospodarenjem održavati postojeće šumske površine,
a sve zahvate izvoditi u korist autohtonih vrsta drveća,
- očuvati šume od bespravne i nekontrolirane sječe,
- povećati zaštitu šuma od nametnika i bolesti, a naročitu pažnju posvetiti
zaštiti od požara.
Temeljna mjera za postizanje ciljeva zaštite zraka jest smanjivanje emisije
onečišćujućih tvari u zrak.
Zaštita podzemnih i površinskih voda određuje se:
- mjerama za sprečavanje i smanjivanje onečišćenja od kojih je najvažnija
izgradnja sustava za odvodnju i uređaja za pročišćavanje otpadnih voda,
- prioritetnim saniranjem neuređenih odlagališta.
Mjere za zaštitu mora obuhvaćaju:
Cijelo područje Grada Krka i pojas mora u širini od 300 m od obalne crte,
određuje se kao osobito vrijedno područje pod zaštitom i od posebnog je
interesa za Republiku Hrvatsku Vrijedno područje čuva se u svrhu zaštite
obalnog područja mora, te njegova svrhovitog, održivog i gospodarski
učinkovitog korištenja.
Projektiranje s aspekta zaštite od požara stambenih, javnih, poslovnih,
gospodarskih i infrastrukturnih građevina provodi se po pozitivnim hrvatskim
zakonima i na njima temeljenim propisima i prihvaćenim normama iz oblasti
zaštite od požara, te pravilima struke.
Na području Grada Krka nije planirano reciklažno dvorište ili
transfer-stanica, pa se prikupljeni komunalni otpad odlaže u Općinu Vrbnik na
lokaciji postojećeg odlagališta komunalnog otpada »Treskavac«.
Sva postojeća otpadom onečišćena tla i neuređena odlagališta potrebno je
sanirati.
III.2. Mjere zemljišne politike i osiguravanje sredstava za provođenje ovog
programa mjera
Svaka eventualna promjena namjene površina (pa čak i režima korištenja) mora
se provoditi planski, a nakon detaljnog preispitivanja utjecaja na ukupno
stanje u prostoru.
Potrebno je utvrditi realne troškove uređivanja građevinskog zemljišta,
osobito u naseljima, i ostvarivati objektivnu ekonomsku naknadu za uređeno
zemljište i položajnu rentu. Intenzivirati sređivanje i ažuriranje evidencija o
zemljištu, osobito u građevinskim područjima, s ciljem omogućavanja izrade
detaljnijih dokumenata prostornog uređenja.
Za realizaciju Programa mjera sredstva se osiguravaju iz proračuna Grada
Krka, temeljem kredita, te realizacijom investicija stranih i domaćih
investitora i drugih izvora.
III.3. Mjere za sanaciju bespravne izgradnje
Problem bespravne gradnje potrebno je nastavno otklanjati postupanjem po
njezinim osnovnim segmentima prema:
- sanaciji postojeće bespravne gradnje,
- suzbijanju i sprečavanju nove bespravne gradnje.
Kroz naredno razdoblje potrebno je planirati otkup i uređenje zemljišta za
gradnju, čime će se otkloniti jedan od najvažnijih razloga nastajanja bespravne
gradnje, u interesu zaštite okoliša i prirodnih vrijednosti kao obaveze
gospodarenja prostorom, što će uz jednostavnija i učinkovita urbanistička
rješenja u takvim područjima omogućiti racionalnu individualnu stambenu
izgradnju, te na taj način otkloniti veći dio opasnosti daljnje devastacije
prostora bespravnom gradnjom.
III.4. Razvoj infrastrukturnih sustava
Planiranje infrastrukturnih koridora vrši se uz prethodno ispitivanje
kapaciteta i funkcionalnosti postojećih, s ciljem da se oni maksimalno
iskoriste i poboljšaju. U slučaju odabira novih, potrebno je izbjegavati
zauzimanja površina vrjednijih resursa.
III.4.1. Cestovni promet
Potrebno je modernizirati i korigirati loše tehničke elemente na postojećim
državnim i županijskim cestama, te intenzivirati ulaganja u održavanje cestovne
infrastrukture.
Do svih planiranih građevinskih područja za izdvojene namjene planirane su
prometnice. Paralelno sa izgradnjom zona - privođenja istih namjeni potrebno je
izvesti i prometnice.
U narednom četverogodišnjem razdoblju je prioritet:
- izgradnja zapadne zaobilaznice grada Krka,
- uređenje Šetališta Sv. Bernardina,
- uređenje Obale hrvatske mornarice,
- rekonstrukcija kružnog toka,
- izgradnja parkirališta uz sjeverna gradska vrata,
- rekonstrukcija ceste Krk- lokalna cesta (Skrbčići-Vrh),
- uređenje Trga Placa (MO Kornić),
- uređenje Place u naselju Linardić.
Za područje Grada Krka od osobite je važnosti i potreba obnove postojećih,
te izgradnja novih protupožarnih putova, koji bi se ujedno koristili i kao
gospodarski putevi u obavljanju poljoprivrednih djelatnosti.
III.4.2. Pomorski promet
Predviđa se uređenje svih luka u skladu s urbanističkim planovima uređenja u
kojima će se detaljno razgraničiti površine kopna i mora za pojedine
djelatnosti.
Planira se uređenje i proširenje Krčke luke, izgradnja lukobrana i
produbljenje luke.
Unutar akvatorija naselja Krk nalazi se i ostaje luka posebne
namjene-brodogradilište Krk. Razvojnim programom predviđa se osuvremenjivanje
pojedinih radionica za popravak brodskih motora, plastificiranje oštećenih
djelova i remont brodova.
Unutar akvatorija naselja Krk planirana je luka nautičkog turizma (do 50
vezova). Urbanistički plan uređenja Krka (UPU1) pokazati će mogućnost smještaja
i veličinu ove luke.
Luku otvorenu za javni promet Valbiska treba proširiti. Unutar luke otvorene
za javni promet Valbiska moguće je smjestiti benzinsku pumpu za plovila.
Maksimalni kapacitet luke je 55 vezova.
Luka lokalnog značaja Sv. Fuska služi za privez ribarskih brodova i brodica
domicilnog stanovništva, jahti i sportskih brodica. Maksimalni kapacitet luke
je 200 vezova.
Luka lokalnog značaja Vela Jana služi za privez brodica domicilnog
stanovništva, jahti i sportskih brodica. Maksimalni kapacitet luke je 150
vezova.
Luka lokalnog značaja Dunat služi za privez brodica domicilnog stanovništva,
jahti i sportskih brodica, ukrcaj i iskrcaj putnika (max 1 privez). Maksimalni
kapacitet luke je 150 vezova.
Unutar luke otvorene za javni promet lokalnog značaja Glavotok može se
obavljati ukrcaj i iskrcaj putnika. Služi za privez brodica domicilnog
stanovništva, jahti, sportskih i drugih brodica. Maksimalni kapacitet luke je
50 vezova.
Privezište u Košljunu (postojeće) za prihvat turističkih brodova moguće je
produžiti za cca 5,0 m (kako bi se omogućio bočni privez većih brodova). Privez
se nalazi uz postojeći samostan na otoku Košljunu i jedini je pristup samostanu
i sadržajima društvene namjene unutar samostana. Maksimalni kapacitet
privezišta je 5 vezova.
III.4.3. Odvodnja otpadnih voda
Potrebno je objediniti postojeću kanalizaciju na zapadnom i istočnom dijelu
grada Krka u jedinstveni kanalizacijski sustav.
U narednom četverogodišnjem razdoblju je prioritet:
- priključenje autokampa »Politin« na sustav javne odvodnje Krka (potrebno
je izgraditi crpnu postaju CP-»Politin« sa tlačnim vodom),
- izgradnja uređaja za pročišćavanje otpadnih voda sa podmorskim ispustom u
Krku,
- izrada projektne dokumentacije i izgradnja sustava javne odvodnje za
ostala naselja na području Grada Krka.
III.4.4. Izgradnja vodoopskrbnog sustava
Grad Krk snabdijeva se iz vodoopskrbnog sustava otoka Krka. Vodoopskrbni
sustav grada Krka obuhvaća akumulacijsko jezero Ponikve u čijoj blizini se
nalaze dva glavna izvorišta - Vela i Mala Fontana, iz kojih se vodom
osiguravaju potrebne količine vode za stanovništvo grada Krka.
Prema podacima iz ovih izvorišta se mogu osigurati dovoljne količine vode i
za naselja koja još nemaju izgrađenu vodoopskrbnu mrežu.
U narednom razdoblju potrebno je smanjiti značajne gubitke u cijevnoj mreži
rekonstrukcijom dijela najstarijih opskrbnih i magistralnih vodova. U
rekonstrukcijama i novoj izgradnji osigurati kvalitetnu protupožarnu zaštitu
ugradnjom dovoljnih profila cjevovoda i hidranata.
U narednom četverogodišnjem razdoblju predviđa se:
- izgradnja vodoopskrbe za poslovnu zonu Sv. Petar (i sve potrebne
infrastrukture),
- izgradnja vodoopskrbe za poslovnu zonu MO Kornić (i sve potrebne
infrastrukture),
- nastavak izgradnje vodoopskrbe Šotoventa i ostalih naselja koja nemaju
izgrađenu vodoopskrbnu mrežu.
III.4.5. Izgradnja elektroopskrbnog sustava i plinifikacija
U naseljima zamijeniti zračnu električnu mrežu podzemnim energetskim
kablovima.
Osigurati pravovremenu izgradnju novih trafo-postrojenja u novim dijelovima
naselja i drugdje gdje se planira povećani intenzitet potrošnje.
Unutar mreže je potrebno izvršiti određene rekonstrukcije zbog prelaska na
srednjenaponski nivo. U tu svrhu predviđene su slijedeće rekonstrukcije:
- postojeći 35 kV dalekovod TS 110/35 kV Krk - TS 35/10 kV Dunat
rekonstruirati će se i postaje 20 kV vod, a dio voda kroz naselje Kornić će se
podzemno kablirati kao 20 kV vod,
- rekonstruirati će se također 35 kV podzemni kabel od TS 35/10 kV Dunat
(briše se kao elektroenergetski objekt) - TS 110/20 kV Dunat koji se također
pretvara u 20 kV kabel,
- postojeći 35 kV podzemni vod i 35 kV zračni vod od TS 110/20 kV Dunat - RS
20 kV Baška isto prelazi na 20 kV naponski nivo.
Opskrbu plinom obavlja trgovina plinskim bocama. Izgradnjom plinovoda
Pula-Delnice-Karlovac bit će moguće osigurati sustavnu opskrbu prirodnim
plinom, pa će se izraditi idejno rješenje plinifikacije Grada Krka.
Na Krku postoje mogućnosti proizvodnje obnovljive energije. Mogućnost
korištenja tih izvora je mala, jer su sadašnje tehnologije veoma skupe. Ipak na
području Grada Krka moguće su značajne uštede energije i to prvenstveno
korištenjem sunčane energije u pripremi tople vode i proizvodnji električne
energije primjenom fotonaponskih kolektora. Za ove namjene već sada postoje
relativno prihvatljive tehnologije.
III.4.6. Izgradnja telekomunikacijskog sustava
U svrhu još boljeg povezivanja sa svijetom, treba pojačati telekomunikacijsku
mrežu prema zapadnoj Europi. Osigurati kapacitete veza i uređaja u skladu sa
predvidivim višegodišnjim potrebama. Osigurati sigurnost uspostave, trajanja i
privatnosti na telekomunikacijskim vezama. Modernizirati sustav uvođenjem novih
tehnologija i time postati osnovna infrastrukturna podrška razvoju
gospodarstva, uprave, obrazovanja, kulture, zdravstva, turizma te vojne i
policijske zaštite.
III.5. Izgradnja građevina javne namjene i uređenje javnih prostora
Predškolski odgoj
- izgradnja dječjeg vrtića i jaslica u gradu Krku.
Školski odgoj
- adaptacija stare škole u MO Milohnić, za potrebe MO,
- izgradnja športske dvorane OŠ Fran Krsto Frankopan,
- rekonstrukcija sportske dvorane SŠ Hrvatski kralj Zvonimir,
Športski objekti
- izgradnja Sportskog centra Josip Pepi Uravić,
- izgradnja centra Jedriličarskog kluba Plav,
- izgradnja sportskog dvadesetpet-metarskog bazena na području šume Dražica,
- izgradnja boćališta Brzac,
- izgradnja sportsko igrališta u MO Vrh,
- izgradnja objekata za potrebe ŠRD Lovrata.
Zdravstvena i socijalna zaštita
Sustav zdravstvene zaštite na području Grada Krka ustrojen je tako da mreža
zdravstvenih ustanova prati ustroj zdravstva na nivou države.
Predviđa se izgradnja Centra za socijalnu skrb Krk.
Objekti javne namjene
- adaptacija gradske knjižnice,
- izgradnja polivalentne dvorane,
- rekonstrukcija Dijecezanskog muzeja,
- uređenje Mjesnog doma Kornić,
- uređenje Mjesnog doma Pinezić,
- uređenje Mjesnog doma Vrh,
- uređenje Mjesnog doma Bajčić.
Groblja
- rekonstrukcija gradskog groblja Krk,
- izgradnja mrtvačnice i rekonstrukcija groblja MO Kornić,
- izgradnja mrtvačnice i rekonstrukcija groblja MO Poljica,
- izgradnja mrtvačnice i rekonstrukcija groblja MO Vrh,
- izgradnja mrtvačnice i rekonstrukcija groblja MO Milohnić,
- izgradnja mrtvačnice i rekonstrukcija groblja MO Pinezić.
Uređenje javnih prostora
U narednom četverogodišnjem razdoblju predviđa se uređenje:
- dječjeg igrališta u šumi Dražica,
- dječjeg igrališta u MO Kornić,
- dječjeg igrališta u naselju Skrbčići,
- dječjeg igrališta u MO Vrh,
- dječjeg igrališta u MO Milohnić
- dječjeg igrališta u MO Poljica,
- sanacija gradskih zidina Grada Krka,
- sanacija i uređenje park šume Dražica.
IV. ZAVRŠNE ODREDBE
Ovaj Program mjera za unapređenje stanja u prostoru Grada Krka stupa na
snagu osmog dana od dana objave u »Službenim novinama« Primorsko-goranske
županije.
Klasa: 352-01/07-01/1
Ur. broj: 2142/01-01-07-9
Krk, 29. ožujka 2007.
GRADSKO VIJEĆE GRADA KRKA
Predsjednik
Gradskog vijeća
Ivan Jurešić, dipl. ing., v.r.