4.
Na temelju točke VII. Odluke o kriterijima i mjerilima za utvrđivanje
bilančnih prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih
potreba osnovnog školstva u 2007. godini (»Narodne novine, broj 143/06) i
članka 61. Statuta Grada Rijeke (»Službene novine« Primorsko-goranske županije
broj 23/01, 4/02, 13/02, 3/05, 9/06 i 17/06 - pročišćeni tekst) Poglavarstvo
Grada Rijeke, na sjednici održanoj dana 30. siječnja 2007. godine, donijelo je
ODLUKU
o kriterijima, mjerilima i načinu financiranja
osnovnih škola Grada Rijeke u 2007. godini
I.
Ovom se Odlukom utvrđuju kriteriji, mjerila i postupak dostavljanja
relevantnih podataka za financiranje rashoda osnovnih škola Grada Rijeke te
način njihova plaćanja, sukladno planiranim i osiguranim sredstvima u Proračunu
Grada Rijeke.
Ova Odluka se primjenjuje u suglasju s Proračunom Grada Rijeke za 2007.
godinu i Odlukom o izvršavanju Proračuna Grada Rijeke za 2007. godinu te Odluci
o kriterijima i mjerilima za utvrđivanje bilančnih prava za financiranje
minimalnog financijskog standarda javnih potreba osnovnog školstva u 2007.
godini (»Narodne novine« broj 143/06).
II.
U Proračunu Grada Rijeke osiguravaju se sredstva za sljedeće rashode:
- materijalne i financijske rashode,
- rashode za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na
nefinancijskoj imovini.
III.
Kriteriji i mjerila financiranja materijalnih i financijskih rashoda
Materijalni i financijski rashodi obuhvaćaju rashode nužne za realizaciju
nastavnog plana i programa osnovnoškolskog obrazovanja.
IV.
Kriteriji za financiranje materijalnih i financijskih rashoda škola iz točke
V. i VI. ove Odluke su:
a) broj osnovnih škola, broj područnih škola, broj učenika, broj razrednih
odjela i broj osobnih računala u školi za rashode iz točke V. ove Odluke,
b) stvarni rashodi iz točke VI. ove Odluke.
V.
Prema kriteriju iz točke IV.a) ove Odluke, financiraju se rashodi skupine 32
i 34 sukladno Računskom planu za proračunsko računovodstvo.
Mjerila za financiranje rashoda iz stavka 1. ove točke su:
- cijena po učeniku u iznosu od 20,00 kn mjesečno,
- cijena po razrednom odjelu u iznosu od 210,00 kn mjesečno,
- cijena po područnoj školi u iznosu od 400,00 kn mjesečno,
- cijena po osnovnoj školi u iznosu od 3.300,00 kn mjesečno,
- cijena po računalu u iznosu 50,00 kn mjesečno.
Podaci u smislu stavka 1. ove točke utvrđuju se na dan 30. rujna tekuće
školske godine.
Osnovnoj glazbenoj školi »Ivan Matetić Ronjgov« po ovoj Odluci financiraju
se samo materijalni i financijski rashodi temeljem kriterija iz stavka 1. i
mjerila iz stavka 2. ove točke (izuzev po računalima).
Školama se mjesečno doznačuju sredstva prema kriterijima i mjerilima iz ove
točke, u pravilu, do 10. u mjesecu za tekući mjesec. Škola je obvezna
dostavljati mjesečni izvještaj o ostvarenim rashodima (na petoj razini
Računskog plana) do 25.-tog u mjesecu za tekući mjesec na Tablici 1: Izvještaj
o ostvarenim mjesečnim rashodima, koja je sastavni dio ove Odluke.
Tablica iz stavka 1. ovoga članka nije predmet objave u »Službenim novinama«
Primorsko goranske županije.
VI.
Prema kriteriju stvarnog rashoda iz točke IV.b) ove Odluke, financiraju se
sljedeće vrste rashoda, i to:
- energenti za grijanje, pogon i rasvjetu,
- prijevoz učenika sukladno članku 46. Zakona o osnovnom školstvu,
POVRŠINA ZEMLJIŠTA m2
POVRŠINA ZEMLJIŠTA m2
- zakupnine za zakupljeni prostor i opremu,
- pedagoška dokumentacija za početak i kraj školske godine,
- zdravstveni pregledi zaposlenika,
- otklanjanje nedostataka utvrđenih po ovlaštenim pravnim osobama i upravnim
tijelima (inspekcijski nalazi), kao i rashodi za redovite propisane kontrole
instalacija i postrojenja čije neotklanjanje ugrožava sigurnost učenika i
škole,
- odvoz komunalnog otpada,
- komunalna naknada i naknada za uređenje voda.
Mjerila za financiranje rashoda iz stavka 1. ove točke su ispostavljeni
računi dobavljača/izvoditelja (za isporučenu robu, radove i usluge) školi te
rješenja donesena od nadležnih tijela.
VII.
Postupak dostavljanja relevantnih podataka od značenja za financiranje
ostalih rashoda i način njihovog plaćanja
Podatke o rashodima iz točke VI. ove Odluke škole dostavljaju Gradu Rijeci,
Odjelu gradske uprave za odgoj i školstvo, na utvrđenim tablicama (s preslikama
računa i rješenja) koje su sastavni dio ove Odluke.
Tablice iz stavka 1. ovoga članka nisu predmet objave u »Službenim novinama«
Primorsko goranske županije.
VIII.
Energenti
Rashodi za energente (električna energija, centralno grijanje s toplom
vodom, lož ulje i plin) koje škola koristi za grijanje, pogon školskih
postrojenja i rasvjetu za odvijanje redovitih školskih programa, škola iskazuje
na Tablici 2: Energenti za grijanje, pogon i rasvjetu.
Škola je dužna planirati, pravovremeno naručivati, izvršiti plaćanje, te
voditi evidenciju o utrošenim količinama energenata po vrstama.
Potrošnja energenata ne smije prijeći planske godišnje veličine (za školsku
godinu).
U slučaju nastupanja nepredviđenih okolnosti zbog kojih bi potrošnja
energenata prešla planirane veličine, škola je dužna unaprijed zatražiti
suglasnost Grada Rijeke, Odjela gradske uprave za odgoj i školstvo, za daljnju
nabavu energenata uz pismeno obrazloženje.
Ispunjena tablica i preslike računa dostavljaju se Gradu Rijeci, Odjelu gradske
uprave za odgoj i školstvo odmah po primitku računa.
Sredstva za plaćanje izdataka za energente Grad Rijeka doznačava na račun
škole sukladno iskazanim podacima.
IX.
Prijevoz učenika
Podaci o javnom prijevozu učenika iskazuju se u Tablici 3: Prijevoz učenika
javnim prijevozom.
Javni prijevoz financira se u iznosu mjesečne pokazne karte, prema zonama
javnog prijevoza. Grad Rijeka zadužuje školu da pravovremeno organizira
prijevoz, izvršava plaćanje ispostavljenih računa, te vodi evidenciju o
izvršenoj usluzi prijevoza učenika.
Na početku školske godine škola je dužna dostaviti popis s imenima i
adresama prebivališta učenika koji imaju pravo korištenja javnog prijevoza.
Ispunjena tablica i preslika računa dostavljaju se Gradu Rijeci, Odjelu
gradske uprave za odgoj i školstvo, odmah po primitku računa. Sredstva za
plaćanje rashoda za prijevoz učenika doznačavaju se na račun osnovne škole
sukladno iskazanim podacima.
X.
Zakupnine za zakupljeni prostor i opremu
Rashode za zakupnine škola iskazuje Gradu Rijeci, Odjelu gradske uprave za
odgoj i školstvo na Tablici 4: Zakupnine za prostor i opremu.
Škola može, kada je to nužno za ostvarivanje nastavnog plana i programa,
uzimati u zakup prostor i opremu.
Škola je dužna prije zaključivanja ugovora o uzimanju u zakup prostora ili
opreme pribaviti suglasnost Grada Rijeke, Odjela gradske uprave za odgoj i
školstvo, na utvrđenu godišnju visinu rashoda za zakupnine. Uz prijedlog
ugovora, škola je dužna dostaviti izvedbeni nastavni program za školsku godinu
po mjesecima i razrednim odjelima s ukupnim mjesečnim i godišnjim fondom sati
nastave te fondom sati zakupa.
Ispunjena tablica i preslike računa za zakupninu dostavljaju se Gradu
Rijeci, Odjelu gradske uprave za odgoj i školstvo, odmah po primitku računa.
Sredstva za plaćanje rashoda za zakupljeni prostor i opremu Grad Rijeka
doznačava na račun osnovne škole sukladno iskazanim podacima, a škola je dužna
izvršiti plaćanje.
XI.
Pedagoška dokumentacija za početak i kraj školske godine
Rashode za obveznu pedagošku dokumentaciju za početak i kraj školske godine
škola iskazuje na Tablici 5: Pedagoška dokumentacija za početak i kraj školske
godine.
Škola naručuje pedagošku dokumentaciju za početak i kraj školske godine
prema posebnom popisu koji propisuje Ministarstvo znanosti, obrazovanja i
športa.
Ispunjena tablica i preslike računa dostavljaju se Gradu Rijeci, Odjelu
gradske uprave za odgoj i školstvo, odmah po primitku računa.
Sredstva za plaćanje rashoda za pedagošku dokumentaciju Grad Rijeka
doznačava na račun osnovne škole sukladno iskazanim podacima, a škola je dužna
izvršiti plaćanje.
XII.
Zdravstveni pregledi zaposlenika
Rashode za zdravstvene preglede zaposlenika škola iskazuje na Tablici 6:
Zdravstveni pregledi zaposlenika.
Zdravstveni pregledi zaposlenika iz stavka 1. ove točke su obvezni godišnji
pregledi zaposlenika škole.
Sredstva se doznačuju školi prema stvarnom rashodu, najviše do iznosa 120,00
kuna po pregledu za zaposlenika, a 472,14 kune za preglede zaposlenika -
kuharica i pomoćnih kuharica (prvi godišnji pregled 312,32 kuna, drugi godišnji
pregled 159,82 kuna).
Ispunjena tablica i preslika računa dostavljaju se Gradu Rijeci, Odjelu
gradske uprave za odgoj i školstvo, odmah po primitku računa.
Sredstva za plaćanje rashoda za zdravstvene preglede zaposlenika, Grad
Rijeka doznačava na račun osnovne škole sukladno iskazanim podacima, a škola je
dužna izvršiti plaćanje.
XIII.
Otklanjanje nedostataka utvrđenih po inspekcijskim nalazima, kao i rashodi
za redovite propisane kontrole instalacija i postrojenja
Rashodi za otklanjanje nedostataka utvrđenih po inspekcijskim nalazima, kao
i rashodi za redovite propisane kon
trole instalacija i postrojenja škola sukladno važećim propisima
škole iskazuju na Tablici 7: Inspekcijski nalazi i kontrola instalacija,
postrojenja, opreme.
Škola je dužna sama organizirati otklanjanje nedostataka i redovite
propisane kontrole instalacija i postrojenja u smislu provedbe propisa o
sigurnosti na radu, čije neotklanjanje ugrožava sigurnost učenika i škole, i
to:
- periodične preglede i kontrolna ispitivanja te servisiranje vatrogasnih
aparata,
- ispitivanje aparata i oruđa s povećanim opasnostima,
- izradu procjene opasnosti i odgovarajućih planova prema propisima kojima
se regulira zaštita na radu i zaštita od požara,
- ispitivanje hidrantske unutarnje mreže,
- pregled ispravnosti i servisiranje kotlovnica, toplinskih podstanica,
klima uređaja, AKU stanice i ostalih sustava centralnog grijanja prije početka
sezone grijanja,
- ispitivanje električnih instalacija,
- ispitivanje gromobranskih instalacija,
- ispitivanje sustava za dojavu požara,
- ispitivanje tipkala za daljinsko iskapčanje napajanja,
- ispitivanje panik rasvjete,
- mjerenje emisija onečišćujućih tvari u zraku,
- ispitivanje svih ostalih aparata i uređaja,
Ukoliko se u postupku redovitih kontrola instalacija i postrojenja od strane
ovlaštenih pravnih osoba utvrde nedostaci čije neotklanjanje ugrožava sigurnost
učenika i škole, škola je dužna otkloniti nedostatke uz prethodnu suglasnost
Grada Rijeke, kao i otkloniti nedostatke utvrđenih po rješenjima upravnih
tijela.
Škola naručuje po provedenom postupku sukladno Zakonu o javnoj nabavi i
prethodno ishodovane pismene suglasnosti Grada Rijeke, Odjela gradske uprave za
odgoj i školstvo.
Sredstva se doznačuju školi za nabavu materijala i dijelova te usluga
tekućeg održavanja i sitnog inventara.
Ispunjena tablica i preslika računa dostavljaju se Gradu Rijeci, Odjelu
gradske uprave za odgoj i školstvo, odmah po primitku računa.
Sredstva za plaćanje iskazanih rashoda Grad Rijeka doznačava na račun
osnovne škole, a škola je dužna izvršiti plaćanje.
XIV.
Odvoz komunalnog otpada
Rashode za odvoz komunalnog otpada škola iskazuje na Tablici 8: Odvoz
komunalnog otpada.
Ispunjena tablica i preslika računa dostavljaju se Gradu Rijeci, Odjelu
gradske uprave za odgoj i školstvo, odmah po primitku računa.
Sredstva za plaćanje rashoda za odvoz komunalnog otpada Grad Rijeka
doznačava na račun osnovne škole sukladno iskazanim podacima, a škola je dužna
izvršiti plaćanje.
XV.
Komunalna naknada i naknada za uređenje voda
Rashodi za komunalnu naknadu i naknadu za uređenje voda škola iskazuje na
Tablici 9: Komunalna naknada i naknada za uređenje voda.
Škola je dužna plaćati komunalnu naknadu i naknadu za uređenje voda sukladno
rješenjima donesenih od nadležnih tijela.
Ispunjena tablica i preslika računa dostavljaju se Gradu Rijeci, Odjelu
gradske uprave za odgoj i školstvo, odmah po primitku računa.
Sredstva za plaćanje rashoda za komunalnu naknadu i naknadu za uređenje voda
Grad Rijeka doznačava na račun osnovne škole sukladno iskazanim podacima, a
škola je dužna izvršiti plaćanje.
XVI.
Rashodi za materijal, dijelove i usluge tekućeg održavanja
Rashodi za materijal, dijelove i usluge tekućeg održavanja odnose se na:
- održavanje školskih zgrada i ugrađene opreme.
XVII.
Održavanje školskih zgrada i ugrađene opreme
Tekuće i investicijsko održavanje
Tekuće održavanje
Sredstva za tekuće održavanje (hitne intervencije i tekući popravci) su
namijenjena za popravke kvarova koji se ne mogu planirati, uobičajene radove i
popravke kojima se imovina održava u ispravnom stanju, a njihovo neotklanjanje
ugrožava sigurnost učenika i rad škole.
Prijava za izvršavanje hitne intervencije i tekućeg popravka dostavlja se
Gradu Rijeci, Odjelu gradske uprave za odgoj i školstvo.
Po zaprimanju prijave Odjel gradske uprave za odgoj i školstvo postupa
sukladno Naputku o nabavi roba, usluga i ustupanju radova u Gradu Rijeci i
drugim aktima Grada Rijeke, te obavlja poslove stručnog nadzora nad izvršenom
hitnom intervencijom i tekućim popravkom.
Grad Rijeka obavlja plaćanje po ispostavljenom računu izvoditelja radova.
Investicijsko održavanje
Škola je dužna na zahtjev i u roku koji odredi Odjel gradske uprave za odgoj
i školstvo, prijaviti svoje potrebe za investicijskim održavanjem objekta i
ugrađene opreme koje koristi, s procjenom vrijednosti tih ulaganja.
Operativni plan investicijskog održavanja objekta i ugrađene opreme sadrži
naziv škole, namjenu i iznose sredstava, a potrebe se uvrštavaju prema
sljedećim prioritetima:
- održavanje vanjskih otvora (prozori i vrata),
- održavanje krovova zbog sprečavanja njihovog propuštanja i mogućih popratnih
šteta,
- održavanje kotlovnica i sustava grijanja radi funkcionalnosti postrojenja,
- održavanje elektroinstalacija u cilju postizanja propisanih tehničkih i
zakonskih standarda,
- održavanje sanitarija i vodovodnih instalacija u cilju poboljšanja zdravstveno-higijenskih
uvjeta korištenja,
- ostali zahvati.
Temeljem prijavljenih potreba, utvrđenih prioriteta i stvarnog stanja
objekata i opreme izrađuje se prijedlog operativnog plana investicijskog
ulaganja u objekte i opremu osnovnog školstva.
Grad Rijeka obavlja plaćanje po ispostavljenom računu izvoditelja radova.
XVIII.
Plan rashoda za materijal, dijelove i usluge tekućeg i investicijskog
održavanja za rashode iz točke XVII. ove Odluke donosi Poglavarstvo Grada
Rijeke.
XIX.
Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na
nefinancijskoj imovini
Školske građevine
Škola je dužna na zahtjev i u roku koji odredi Odjel gradske uprave za odgoj
i školstvo, prijaviti svoje potrebe za kapitalnom izgradnjom, rekonstrukcijom i
sanacijom školskih građevina za čije je ostvarivanje potrebito višegodišnje
ulaganje.
Temeljem prijava škola ocjenjuje se opravdanost potrebe te izrađuje lista i
status kapitalnih projekata osnovnih škola.
Investicijski projekt/elaborat izrađuje se uz obvezno primjenjivanje
školskih standarda i normativa prostora i opreme. Po završenoj izradi projekta,
isti se dostavlja Poglavarstvu Grada Rijeke na usvajanje.
Oprema
Škola je dužna na zahtjev i u roku koji odredi Odjel gradske uprave za odgoj
i školstvo, prijaviti svoje potrebe za nabavkom nove opreme, zamjenom dotrajale
opreme, nabavkom nedostatnih nastavnih sredstava i pomagala s procjenom
vrijednosti tih potreba.
Po prihvaćenom Planu rashoda iz točke XX. ove Odluke škole su dužne započeti
postupak nabave opreme sukladno Zakonu o javnoj nabavi.
Po okončanju postupka nabave, Gradu Rijeci, Odjelu gradske uprave za odgoj i
školstvo, potrebno je uz Zahtjev za doznačavanje sredstava dostaviti ovjerenu
presliku računa te svu drugu potrebnu dokumentaciju (narudžbenice, ponude i
ostalo sukladno propisima).
XX.
Plan rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na
nefinancijskoj imovini osnovnih škola Grada Rijeke donosi Poglavarstvo Grada
Rijeke, a zatim se prosljeđuje nadležnom Ministarstvu radi dobivanja prethodne
suglasnosti.
XXI.
Osiguranje i štete na imovini
Sredstva za osiguranje imovine škole i od opće odgovornosti škola
osiguravaju se u Proračunu Grada Rijeke. Odluku o predmetu i vrsti osiguranja
imovine škole donosi Poglavarstvo Grada Rijeke početkom proračunske godine.
Poslove sklapanja Ugovora s osiguravateljima i naplatu štete obavlja Odjel
gradske uprave za financije.
Po sklapanju Ugovora s osiguravateljima Odjel gradske uprave za odgoj i
školstvo obavještava škole o predmetu i vrsti osiguranja, te načinu postupanja
škola po osiguranom štetnom događaju.
XXII.
Ravnatelj škole je odgovoran za točnost, pravodobnost i istinitost iskazanih
podataka o rashodima na utvrđenim tablicama, prijavama i zahtjevima na temelju
kojih Grad Rijeka vrši plaćanja, kao i za namjensko trošenje tih sredstava.
Ako škola ne dostavi račune u roku (prije roka dospijeća plaćanja) i na
propisan način, plaćanje zateznih kamata škola je dužna izvršiti na teret
sredstava koja se doznačuju prema točci V. ove Odluke.
Škola je obvezna provoditi nabavu roba, usluga i radova u skladu sa Zakonom
o javnoj nabavi, Uredbom o postupku nabave roba, radova i usluga male
vrijednosti i Naputkom Gradonačelnika.
Škola je obvezna sredstva Proračuna Grada Rijeka koristiti samo za namjene
utvrđene ovom Odlukom.
Škola je obvezna pridržavati se Odluke o izvršavanju Proračuna Grada Rijeke
za 2007. godinu, te dati sve potrebite podatke, isprave i izvješća koja se od
njih zatraže.
XXIII.
Ako se objektima ili sredstvima rada zajedno koriste osnovna i srednja
škola, ili škola i druga ustanova, obvezatne su zaključiti Sporazum o
razgraničenju materijalnih i financijskih rashoda na sljedeći način:
- rashodi koje škole financiraju iz ukupnih sredstava prema kriteriju opsega
djelatnosti razgraničavaju se sporazumom,
- rashodi koje Grad Rijeka financira prema kriteriju stvarnog troška
razgraničavaju se razmjerno udjelu u korištenju prostora i sredstava rada kao i
ostali rashodi.
Škola je dužna Gradu Rijeci dostaviti presliku Sporazuma o razgraničenju
rashoda.
XXIV.
Ova Odluka stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Službenim novinama«
Primorsko goranske županije.
Klasa: 022-05/07-01/11-63
Ur. broj: 2170-01-10-07-1
Rijeka, 30. siječnja 2007.
POGLAVARSTVO GRADA RIJEKE
Predsjednik Poglavarstva
mr. sc. Vojko Obersnel, v.r.