61.
Na temelju članka 6. stavak 2. Zakona o zakupu i prodaji poslovnog prostora
(»Narodne novine« RH, broj 91/96, 124/ 97 i 174/04), i članka 36. Statuta Grada
Opatije (»Službene novine« PGŽ, broj 23/01, 8/06 i 18/06 - pročišćeni tekst),
Gradsko vijeće Grada Opatije, na sjednici održanoj dana 28. prosinca 2006.
godine donosi
ODLUKU
o poslovnom prostoru u vlasništvu Grada Opatije
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom Odlukom uređuju se način upravljanja poslovnim prostorom u vlasništvu
Grada Opatije, opći uvjeti za davanje poslovnog prostora u zakup, te način
dodjele poslovnih prostora u zakup i zasnivanja zakupnih odnosa.
II. DONOŠENJE ODLUKA U SVEZI POSLOVNOG PROSTORA
Članak 2.
Poslovnim prostorom koji je u vlasništvu Grada Opatije upravlja Gradsko
poglavarstvo Grada Opatije (u daljnjem tekstu: Gradsko poglavarstvo).
Članak 3.
Odluke u svezi poslovnih prostora donosi Gradsko poglavarstvo, na prijedlog
Komisije za poslovni prostor (u daljnjem tekstu: Komisija).
Komisija je savjetodavno i stručno tijelo, a sastoji se od predsjednika i
šest članova koje imenuje Gradsko poglavarstvo na vrijeme od 4 godine.
Članak 4.
U obavljanju poslova iz članka 3. ove Odluke, Gradsko poglavarstvo:
1. odlučuje o davanju poslovnog prostora u zakup,
2. odlučuje o namjeni poslovnog prostora,
3. odlučuje o promjeni ili proširenju namjene poslovnog prostora,
4. odlučuje o zamjeni poslovnog prostora,
5. raspisuje natječaj za davanje u zakup poslovnog prostora,
6. određuje početni iznos zakupnine za poslovni prostor koji se daje na
natječaj,
7. provodi postupak po raspisanom natječaju,
8. odobrava adaptaciju poslovnog prostora,
9. odlučuje o zajedničkom ulaganju sredstava zakupnika i zakupodavca u
poslovni prostor,
10. odlučuje o povratu uloženih sredstava zakupnika,
11. odlučuje o zajedničkom zakupu,
12. odlučuje o prestanku zakupa poslovnog prostora,
13. odobrava sklapanje novog ugovora o zakupu sa sadašnjim zakupnikom
poslovnog prostora nakon isteka ugovora o zakupu, sukladno odredbama Zakona i
ove Odluke,
14. odlučuje i o drugim pitanjima u svezi zakupa poslovnog prostora.
Članak 5.
Stručne i administrativne poslove za Gradsko poglavarstvo i Komisiju obavlja
Upravni odjel za komunalni sustav.
III. NAČIN DODJELE I ZASNIVANJA ZAKUPA
Članak 6.
Poslovni prostor daje se u zakup putem javnog natječaja (u daljnjem tekstu:
natječaj).
Iznimno od odredbe stavka 1. ovog članka, sadašnjem zakupniku poslovnog
prostora koji u potpunosti izvršava obveze iz ugovora o zakupu, ponuditi će se
sklapanje novog ugovora o zakupu najkasnije 60 dana prije isteka roka na koji
je ugovor sklopljen.
Ponuda iz stavka 2. ovog članka dostaviti će se zakupniku pisanim putem.
Ako sadašnji zakupnik ne prihvati ponudu iz stavka 2. ovoga članka u roku od
30 dana, raspisati će se javni natječaj za davanje u zakup poslovnog prostora,
u kojem će početni iznos zakupnine biti onaj koji je ponuđen zakupniku iz
stavka 2. ovoga članka.
Članak 7.
Ugovor o zakupu poslovnog prostora zaključuje se na određeno vrijeme a
najduže na rok do 10 godina.
Gradsko poglavarstvo određuje trajanje zakupa u odluci o raspisivanju
natječaja.
Članak 8.
Natječaj za zakup poslovnog prostora objavljuje se u dnevnom tisku i sadrži:
1. lokaciju, namjenu i površinu poslovnog prostora,
2. početni iznos mjesečne zakupnine,
3. odredbu o obvezi uplate garantnog pologa u visini jednostrukog iznosa
početne mjesečne zakupnine, s naznakom da izabrani ponuđač gubi pravo na povrat
pologa u slučaju da ne zaključi ugovor o zakupu ili prilikom zaključenja
ugovora ne pruži instrumente osiguranja propisane natječajem. Po zaključenju
ugovora o zakupu polog se zadržava kao instrument osiguranja plaćanja ugovorene
zakupnine i drugih potraživanja Grada koja proizlaze iz ugovora o zakupu
(tijekom trajanja ili po isteku ugovora o zakupu).
Odredbe stavka 1. ove točke ne primjenjuju se ako natječaj za zakup
poslovnog prostora raspisuje ustanova u vlasništvu Grada Opatije.
4. obvezu ponuđača da da izjavu da će najkasnije na dan potpisa ugovora o
zakupu predati Gradu Opatija garanciju poslovne banke na iznos 12-o mjesečne
zakupnine (izjava mora biti popraćena pismom namjere poslovne banke da će u
slučaju da ponuđač bude izabran kao najpovoljniji ponuđač istom izdati
neopozivu garanciju u visini 12-o mjesečne zakupnine, kao instrument osiguranja
plaćanja za pravovremeno plaćanje zakupnine i troškova redovnog održavanja,
utroška električne energije, vode, komunalne naknade i ostalih usluga i naknada
za korištenje uređaja i zajedničkih dijelova zgrade. Garancija mora biti važeća
za razdoblje od godine dana, a zakupac će se prilikom potpisa ugovora o zakupu
obvezati dostaviti izjavu o produženju garancije, prije njenog isteka, za svaku
slijedeću godinu dok ugovor o zakupu traje).
Umjesto garancije poslovne banke, ponuđač može ponuditi i osiguranje putem
zasnivanja fiducijarnog vlasništva na nekretninama, s time što vrijednost
nekretnine treba biti najmanje 50% veća od vrijednosti 12-o mjesečne zakupnine.
Iz ovog osiguranja Grad je ovlašten podmiriti neplaćene
zakupnine kao i sve troškove naplate iste.
Umjesto garancije poslovne banke ili osiguranja putem zasnivanja
fiducijarnog vlasništva, ponuđač može ponuditi plaćanje iznosa 12-o mjesečne
zakupnine unaprijed za svaku godinu dok ugovor o zakupu traje. Iz ovog
osiguranja Grad je ovlašten podmiriti neplaćenu zakupninu kao i sve troškove
naplate iste.
Odredbe stavka 1., 2. i 3. ove točke ne primjenjuju se u slučaju
raspisivanja natječaja za dodjelu u zakup poslovnog prostora za obavljanje
jedne od djelatnosti utvrđenih grupom VI. članka 34. Odluke, kao niti u slučaju
kada natječaj za dodjelu u zakup raspisuje ustanova u vlasništvu Grada Opatije.
5. obvezu ponuđača, ako natječaj za zakup poslovnog prostora raspisuje
ustanova u vlasništvu Grada Opatije, da da izjavu da će najkasnije na dan
potpisa ugovora o zakupu predati dokaz o uplati četiri mjesečne zakupnine
unaprijed,
6. vrijeme za koje se poslovni prostor daje u zakup,
7. rok za podnošenje pisanih ponuda,
8. obvezu dostave osnovnih podataka o ponuđaču (prebivalište, državljanstvo
za fizičke osobe i podatke o upisu u upisnik nadležnog registra za pravne
osobe), te dokaz da ponuđač ispunjava uvjete za obavljanje djelatnosti koja je
određena kao namjena poslovnog prostora, a osobe koje po članku 58. Zakona o
pravima hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata i članova njihovih obitelji
(»Narodne novine« RH, br. 174/04) imaju pravo zaključenja ugovora pod uvjetima
najpovoljnije ponude iz natječaja - trebaju dostaviti dokaze kojima dokazuju
svoj status,
9. datum početka obavljanja djelatnosti u prostoru,
10. vrijeme u kojem se može pogledati poslovni prostor i izvršiti uvid u
zapisnik sa utvrđenim elementima kvalitete i opremljenosti poslovnog prostora,
11. datum, mjesto i vrijeme javnog otvaranja ponuda,
12. obvezu ponuđača da da izjavu kojom prihvaća opće uvjete zakupa propisane
Odlukom o poslovnom prostoru u vlasništvu Grada Opatije, te da je upoznat sa
stanjem i opremljenošću prostora koji se daje u zakup,
13. obvezu ponuđača da da izjavu kojom je upoznat da je poslovni prostor
uređen sukladno Pravilniku o određivanju minimalnih tehničkih uvjeta uređenja
slobodnih poslovnih prostora u vlasništvu Grada Opatije, te da preuzima
poslovni prostor u viđenom stanju, i da ga je dužan urediti i privesti
ugovorenoj namjeni o vlastitom trošku i da se odriče prava primjene instituta
stjecanja bez osnova i poslovodstva bez naloga (bez obzira da li će u poslovni
prostor ulagati sa ili bez suglasnosti zakupodavca),
14. naznaku da se neće razmatrati ponude ponuđača koji po bilo kojoj osnovi
na dan zaključenja natječaja imaju dospjelih a nepodmirenih dugovanja prema
Gradu,
15. obvezu ponuđača da dostavi potvrdu porezne uprave o stanju duga po
osnovu javnih davanja o kojima službenu evidenciju vodi porezna uprava, te
naznaku da se neće razmatrati ponude onih ponuđača koji po toj osnovi imaju
dospjelih a nepodmirenih dugovanja, i
16. odredbu da Gradsko poglavarstvo zadržava pravo da po provedenom
natječajnom postupku ne izabere najpovoljnijeg ponuđača.
17. naznaku da se ponuda za natječaj podnosi na obrascima kojeg
zainteresirani ponuđači mogu preuzeti u pisarnici Grada Opatije, Opatija, M.
Tita 3, svaki radni dan od 8,00 do 15,00 sati.
Članak 9.
Prije raspisivanja javnog natječaja, Upravni odjel za komunalni sustav
zapisnikom utvrđuje stanje i opremljenost prostora.
Zapisnikom iz stavka 1. utvrđuje se opća opremljenost prostora (stanje
podova, zidova i stropova, vanjske i unutarnje stolarije, postojanje i stanje
sanitarnog čvora, vodovodnih i elektro-instalacija), primjerenost postojećeg
stanja uređenja prostora planiranim namjenama, kao i potreba ulaganja u
preuređenje istog radi dobivanja tražene prenamjene.
Članak 10.
Natječaj se provodi na temelju pisanih ponuda predanih putem pošte ili
osobno u pisarnici Grada Opatije.
Rok za podnošenje pisanih ponuda je 15 dana od dana objave natječaja.
Članak 11.
Javno otvaranje ponuda obavlja Komisija, najkasnije osam dana od proteka
roka za podnošenje ponuda.
Prije otvaranja ponuda utvrđuje se:
1. da li je natječaj propisno objavljen,
2. broj prispjelih ponuda,
3. da li su ponude predane u roku.
Članak 12.
Na javnom otvaranju ponuda vodi se zapisnik u kojem se utvrđuju osnovni
podaci o svim pristiglim ponudama (ponuđač, namjena, prilozi i visina ponuđene
mjesečne zakupnine).
Članak 13.
Na temelju pristiglih ponuda, Komisija utvrđuje listu ponuđača koji
ispunjavaju uvjete natječaja.
Zakašnjele ili nepotpune ponude neće se uzeti u razmatranje.
Članak 14.
Odluku o izboru najpovoljnije ponude donosi Gradsko poglavarstvo sukladno
Zakonu.
U slučaju da su dva i više ponuđača ponudila jednak najviši iznos mjesečne
zakupnine, najpovoljnija ponuda odredit će se izvlačenjem.
Gradsko poglavarstvo zadržava pravo da po provedenom natječajnom postupku ne
izabere najpovoljnijeg ponuđača.
Članak 15.
Obavijest o izboru najpovoljnije ponude dostavlja se svim ponuđačima u roku
od 8 dana od dana donošenja odluke.
U obavijesti o izboru najpovoljnije ponude koja se dostavlja svim
ponuđačima, navodi se i iznos zakupnine kojeg je najpovoljniji ponuđač ponudio.
Članak 16.
Osobe iz članka 58. Zakona o pravima hrvatskih branitelja iz Domovinskog
rata i članova njihovih obitelji (»Narodne novine« RH, br. 174/04), koje su
sudjelovale i udovoljile uvjetima natječaja dužne su se u roku od 8 dana od
dana primitka obavijesti o izboru najpovoljnije ponude izjasniti žele li
koristiti pravo prvenstva sklapanja ugovora o zakupu pod uvjetima najpovoljnije
ponude.
Smatra se da je izjašnjenje dano u roku ako je stiglo prije isteka roka na
adresu Grada Opatije. Kada je izjašnjenje upućeno poštom preporučeno ili
telegrafskim putem, dan predaje pošti smatra se kao dan predaje Gradu Opatiji.
Potpis izjave mora biti ovjeren od strane javnog bilježnika.
Ukoliko se natjecatelji ne izjasne u roku iz stavka 1. ovog članka, smatra
se da ne žele koristiti pravo prvenstva na zaključenje ugovora o zakupu.
Članak 17.
Na osnovi odluke o izboru najpovoljnije ponude i izjašnjenja osoba iz članka
16. ove Odluke, Gradsko poglavarstvo donosi odluku o tome sa kojim
natjecateljem će se zaključiti ugovor o zakupu.
Članak 18.
Garantni polog koji je uplatio ponuđač izabran za zaključenje ugovora
postaje stalni polog koji služi kao sredstvo osiguranja plaćanja (na sredstva
stalnog pologa obračunava se kamata po kamatnoj stopi obračunatoj na sredstva
po viđenju depozitne banke kod koje Grad Opatija ima svoja sredstva), a ostalim
ponuđačima se garantni polog, bez prava na kamatu, vraća najkasnije osam dana
nakon donošenja odluke o izboru ponuđača sa kojim će se zaključiti ugovor o
zakupu.
Ukoliko ponuđač izabran za zaključenje ugovora odustane od zaključenja ugovora
ili ako prilikom zaključenja ugovora ne pruži instrumente osiguranja propisane
natječajem, gubi pravo na povrat garantnog pologa.
Članak 19.
Natječaj za dodjelu poslovnog prostora u zakup ponavlja se u slučaju da se
ne izvrši izbor ili ako izabrani ponuđač odustane od zaključenja ugovora o
zakupu.
U slučaju da se na prvi natječaj za dodjelu poslovnog prostora u zakup ne
javi niti jedan ponuđač, natječaj se može ponoviti za iste djelatnosti s tim da
Gradsko poglavarstvo može odlučiti da se iznos početne zakupnine utvrđen za
poslovni prostor primjenom odredbi članka 30. do 35. ove Odluke umanji do 50%.
IV. UGOVOR O ZAKUPU
Članak 20.
Upravni odjel za komunalni sustava na temelju odluke iz članka 17. ove
Odluke izrađuje ugovor o zakupu.
Članak 21.
U ime Gradskog poglavarstva ugovor o zakupu potpisuje gradonačelnik ili
osoba koju gradonačelnik ovlasti.
Članak 22.
Ugovor o zakupu mora sadržavati:
1. broj i datum odluke o izboru zakupnika,
2. ugovorne strane,
3. površinu i detaljan opis poslovnog prostora sa elementima kvalitete i
opremljenosti utvrđenih zapisnikom prilikom objavljivanja natječaja,
4. datum s kojim će zakupodavac predati zakupniku poslovni prostor u posjed,
5. rok do kojeg je zakupnik dužan početi obavljati djelatnost,
6. djelatnost koju će zakupnik obavljati u poslovnom prostoru,
7. odredbe o obvezi održavanja poslovnog prostora,
8. odredbe o korištenju zajedničkih uređaja i prostorija u zgradi, visinu
naknade za korištenje zajedničkih uređaja i prostorija, kao i rok i način
njenog plaćanja,
9. odredbe o obvezi zakupnika da plaća komunalnu naknadu i druge poreze i
naknade vezane uz korištenje poslovnog prostora,
10. odredbe o vremenu na koji je ugovor zaključen,
11. odredbe o obvezi zakupnika da u ugovorenom roku uredi poslovni prostor
prema uvjetima iz natječaja,
12. odredbu o obvezi zakupnika da poslovni prostor uredi i privede
ugovorenoj namjeni o vlastitom trošku i da se odriče prava instituta stjecanja
bez osnova i poslovodstva bez naloga (bez obzira da li će u poslovni prostor
ulagati sa ili bez suglasnosti zakupodavca), ako je preuzeo poslovni prostor
uređen sukladno Pravilniku o određivanju minimalnih tehničkih uvjeta uređenja
slobodnih poslovnih prostora u vlasništvu Grada Opatije,
13. odredbe o zabrani davanja poslovnog prostora u podzakup ili na
korištenje nekim drugim pravnim poslom, osim u slučajevima predviđenim ovom
odlukom,
14. iznos zakupnine, način i rok plaćanja, te instrumente osiguranja
plaćanja i uvjete njihovog korištenja,
15. odredbu kojom se zakupnik obvezuje na pristanak povećanja zakupnine
sukladno odredbi članka 39. ove Odluke,
16. odredbe o prestanku ugovora,
17. mjesto i datum zaključenja ugovora, te potpis ugovornih strana,
18. odredbu da se sastavnim dijelom ugovora smatra zapisnik o primopredaji
prostora koji se potpisuje sa zakupnikom prilikom primopredaje poslovnog
prostora,
19. odredbu da se ugovor o zakupu zaključuje kao ovršna isprava u smislu
Zakona o javnom bilježništvu.
Članak 23.
Zakupnik je dužan ugovor o zakupu potpisati u roku od 8 dana od dana kada je
pismeno pozvan na zaključenje ugovora.
Ukoliko zakupnik u roku iz stavka 1. ovog članka ne potpiše ugovor, smatra
se da je odustao od zaključenja ugovora.
Smatra se da je ponuđač odustao od zaključenja ugovora ukoliko do vremena za
potpis ugovora ne pruži sredstva osiguranja na koja se obvezao svojom ponudom.
Zakupnik snosi troškove ovjere ugovora, ishođenja i ovjere instrumenata
osiguranja, te upisa u zemljišne knjige.
V. NAMJENA POSLOVNOG PROSTORA I ZAMJENA ZAKUPA
Članak 24.
Namjenu poslovnog prostora određuje Gradsko poglavarstvo, prije raspisivanja
natječaja za dodjelu poslovnog prostora u zakup, sukladno zapisniku iz članka
9. ove Odluke.
Gradsko poglavarstvo određuje namjenu poslovnog prostora u skladu s
prostornom dokumentacijom, odnosno na način da osigura valorizaciju svakog
pojedinog prostora, pojedine ulice ili Grada kao cjeline, te da oni budu u
funkciji obogaćivanja turističke ponude i zadovoljavanja potreba stanovništva.
Članak 25.
Gradsko poglavarstvo može odobriti postojećem zakupniku promjenu namjene
poslovnog prostora, ukoliko ocijeni da bi nova namjena osigurala elemente iz.
članka 24. stavka 2. ove Odluke.
Promjena namjene poslovnog prostora može se odobriti postojećem zakupniku
pod sljedećim uvjetima:
1. da je zakupnik u poslovnom prostoru ugovorenu djelatnost obavljao
najmanje jednu godinu prije podnošenja zahtjeva za promjenu djelatnosti,
2. da zakupnik prihvati povećanje zakupnine do visine zakupnine za novu
djelatnost. Visina nove zakupnine ne može biti manja od zakupnine koja je
ugovorena.
Članak 26.
Gradsko poglavarstvo može odobriti zamjenu zakupa poslovnog prostora na
zahtjev zakupnika, ukoliko je to u funkciji odredbe članka 24. stavka 2. ove
Odluke.
Gradsko poglavarstvo može umjesto odobrenja za zamjenu zakupa poslovnog
prostora, zakupniku ponuditi drugi odgovarajući prostor.
Članak 27.
Gradsko poglavarstvo može postojećem zakupniku odobriti proširenje namjene u
poslovnom prostoru, ukoliko je to u funkciji odredbe članka 24. stavka 2. ove
Odluke, pod uvjetom:
1. da je zakupnik u poslovnom prostoru ugovorenu djelatnost obavljao
najmanje 1 godinu prije podnošenja zahtjeva za proširenje djelatnosti,
2. da zakupnik prihvati povećanje zakupnine do visine zakupnine koja je
utvrđena ovom Odlukom kao početna zakupnina za novu djelatnost uvećana za 30%.
Visina nove zakupnine ne može biti manja od zakupnine koja je ugovorena.
VI. ZAJEDNIČKI ZAKUP
Članak 28.
Gradsko poglavarstvo za vrijeme trajanja zakupa može odobriti zajednički
zakup, ako je to u interesu Grada i pod uvjetom da su prethodno podmirene sve
obveze iz ugovora o zakupu.
Za poslovne prostore u kojima je predviđeno obavljanje djelatnosti iz grupe
VI. članka 34. može se prilikom javnog natječaja odrediti da ugovor o zakupu
može sklopiti više osoba (zajednički zakup).
Zajednički zakupnici dužni su odrediti osobu kojoj će zakupodavac
dostavljati račune za sve obveze koje proizlaze iz zakupnog odnosa.
U slučaju iz stavka 1. 2. ovog članka svi zakupnici solidarno odgovaraju za
obveze iz ugovora o zakupu.
Članak 29.
Ako ugovor o zajedničkom zakupu otkaže jedan ili više zakupnika drugim
zakupnicima iz ugovora daje se u zakup cjelokupni prostor, ali najduže do
isteka vremena određenog ugovorom o zajedničkom zakupu.
Ukoliko drugi zakupnici ne pristanu na preuzimanje cjelokupnog prostora,
ugovor se smatra raskinutim za sve zajedničke zakupnike.
Poslovni prostor za koji je zaključen zajednički zakup ne može se razdvojiti
po građevinskim cjelinama.
VII. VISINA I NAMJENA ZAKUPNINE
Članak 30.
Početna zakupnina za poslovni prostor određuje se prema sljedećim
kriterijima:
- kvadratnom metru korisne površine poslovnog prostora,
- položajnoj zoni, u kojoj se poslovni prostor nalazi, izraženoj u
koeficijentima,
- vrsti djelatnosti koja će se obavljati u poslovnom prostoru, izraženoj u
koeficijentima.
Članak 31.
Korisnu površinu čini prostor koji se dobije mjerenjem između zidova
prostorija poslovnog prostora.
U korisnu površinu ulaze i terase ukoliko nisu na javno prometnim
površinama, za koje se visina zakupnine obračunava u visini od 50% od cijene
zatvorenog poslovnog prostora po m2, osim za terase restorana kod
kojih se visina zakupnine obračunava u visini od 25% od cijene zatvorenog
poslovnog prostora.
Članak 32.
Visinu početne mjesečne zakupnine po metru kvadratnom poslovnog prostora
čini umnožak broja bodova i vrijednosti boda koju utvrđuje Gradsko
poglavarstvo.
Broj bodova čini umnožak površine poslovnog prostora, koeficijent položajne
zone i koeficijent vrste djelatnosti.
Članak 33.
Ovisno o pogodnostima područja koja ima poslovni prostor, utvrđuje se
sljedeće položajne zone i koeficijenti po zonama:
OPATIJA I. Ul. M. Tita od spoja s Ul. F. Peršića (kod istočnog izlaza od
hotela 25
»Ambasador«) do uključiv hotele »Istra-Marina« i GH »Adriatic«, kao
i prostor između te ulice i mora (linije prema moru čini s jedne strane
stepenište između Vile Ambasador i Hotela Ambasador i Ulica F.
Peršića do spoja s Ul. M. Tita i s druge strane stepenište uz Vilu
Istranku od Ul. M. Tita do mora), Ulica V. Spinčića od križanja s
M. Tita do uključiv zgradu HPT, te Trg V. Gortana.
OPATIJA II. Nova cesta od spoja s ulicom Stubište Ivana Zavidića do križanja
s 21
Ul. M. Tita na Punta Kolovi i područje ispod Nove ceste do mora
odnosno do granice s zonom Opatija I. (liniju prema moru čini ulica
Stubište Ivana Zavidića do spoja sa ulicom Stubište Adeline del Mestri,
ulica Stubište Adeline del Mestre, okomica od spoja Stubišta.
OPATIJA III. Opatija - ostala područja iznad Nove ceste, počev od križanja s
ulicom 18
Stubište Ivana Zavidića i linijom okomito od križanja Nove ceste i
Stubišta I. Zavidića do naselja Pobri pa do granice sa naseljem Ičići.
VOLOSKO I. Obala F. Supila i A. Mohorovičića 14
VOLOSKO II. Područje ispod Ul. R. K. Jeretova do granice Volosko I., te
Ulica
Ivana Matetića Ronjgova 9
TOŠINA Ostala područja naselja grada Opatija od granice s zonom Opatija II.,
8
Opatija III. i Volosko II. do granice s Općinom Matulji i
Gradom Rijeka
IČIĆI/IKA I. Liburnijska ulica u Ičićima i Primorska ulica u Iki 18
IČIĆI/IKA II. Ostala područja naselja Ičići i Ika izvan zone Ičići/Ika 15
OSTALI Dobreć, Mala Učka, Oprić, Pobri, Poljane, Vela Učka i Veprinac 8
Članak 34.
Ovisno o vrsti djelatnosti koja se obavlja u poslovnom prostoru utvrđuju se
sljedeće grupe i koeficijenti:
GRUPE I.: - caffe bar, objekti brze prehrane, buffet, pivnica, bistro, disko
i noćni
bar, slastičarnice, pizzerije 3,5
- banke , mjenjačnice, osiguravajuća društva, turističke i putničke
agencije, igre na sreću
- proizvodnja i prodaja predmeta od zlata i filigran
- trgovina: butiqui, suveniri, antikvarijati
GRUPA II.: - gostionice, krčme, konobe, pečenjarnice, buregdžinice, kavana
3,0
- kancelarijski prostori
GRUPA III.: - restorani 2,5
- trgovina (osim trgovine iz grupa I. i grupe IV.), videoteke, skladišni
prostori
GRUPA IV.: - obrtničke i osobne usluge te proizvodne djelatnosti, osim onih
iz grupe V. 2,0
- trgovina i proizvodnja prehramb. proizvoda, cvjećarne, ljekarne
- djelatnost zdravstva, odgoja i obrazovanja, kulture, informiranja i
druge društvene djelatnosti, ako te ne obavljaju neprofitne ustanove
GRUPA V.: - brijači, krojači, postolari, popravci kućanskih aparata i
uređaja i kem. čistiona 1,5
- zdravljaci i drugi ugostiteljski objekti za prehranu
GRUPA VI.: - kanc. prostori tijela državne uprave i lokalne samouprave, 1,0
političkih stranaka, udruženja građana, druge neprofitne organizacije i
ustanove, kao i
objekti primarne zdravstvene zaštite
- umjetnički ateljei.
Članak 35.
Početna mjesečna zakupnina za poslovni prostor koji se nalazi u dvorišnim
zgradama, podrumskim prostorijama, tavanima, zatvorenim prolazima i vežama
zgrada, može se umanjiti do 30%.
Početna mjesečna zakupnina za poslovni prostor u kojem se obavlja
deficitarna djelatnost od interesa za Grad Opatiju može se umanjiti do 50%.
Listu deficitarnih djelatnosti utvrđuje Gradsko poglavarstvo.
Članak 36.
Početna mjesečna zakupnina za poslovne prostore u Ul. N. Tesle u zgradi
Kulturnog doma »Zora« utvrđuje se u iznosu od 88,00 kuna po m2
mjesečno.
Početna mjesečna zakupnina za garažu utvrđuje se u visini zakupnine za tu
garažu koja je ugovorena prije raspisivanja natječaja, s time da ona ne može biti
manja od 5,00 kuna po m2.
Za prostore iz stavka 1. i 2. ovog članka ne primjenjuju se koeficijenti
položajne zone i koeficijenti vrste djelatnosti utvrđeni člancima 33. i 34. kao
ni mogućnost umanjenja početne zakupnine iz članka 35. ove Odluke.
Članak 37.
Sredstva zakupnine, sredstva su proračuna Grada Opatije.
Članak 38.
Zakupnik je dužan plaćati ugovorenu mjesečnu zakupninu, najkasnije do 20-og
u mjesecu za tekući mjesec.
Članak 39.
Ugovorena zakupnina usklađuje se sa promjenama tečaja EUR, bez izmjene
ugovora o zakupu, kada se poveća tečaj EUR za više od 5% u odnosu na tečaj koji
je bio u vrijeme zaključenja ugovora.
Odnos kune prema EUR utvrđuje se prema srednjem tečaju Narodne banke
Hrvatske.
Promjena visine zakupnine obračunava se i fakturira zakupniku od prvog dana
narednog mjeseca od mjeseca u kojem je došlo do promjene odnosa tečaja.
Gradsko poglavarstvo utvrđuje činjenice iz stavka 1. ovog članka.
VIII. PRAVA I OBVEZE ZAKUPNIKA
Članak 40.
Zakupnik je dužan poslovni prostor koristiti samo u svrhu i na način određen
ugovorom o zakupu.
Zakupnik smije privremeno prestati s obavljanjem djelatnosti u poslovnom
prostoru u slučaju godišnjeg odmora i uređenja prostora koje je prethodno
odobrio zakupodavac.
Ugovor o zakupu raskinut će se ako zakupnik podmiruje zakupninu, a prestane
sa obavljanjem djelatnosti, osim u slučaju stavka 2. ovog članka.
Članak 41.
Zakupnik je dužan snositi troškove tekućeg održavanja poslovnog prostora,
kao i o svom trošku izvršiti popravak kvarova koje je sam uzrokovao.
Članak 42.
Zakupnik je dužan plaćati naknadu za troškove korištenja zajedničkih uređaja
i obavljanja zajedničkih usluga u visini koja se utvrđuje međuvlasničkim
ugovorom između vlasnika posebnih dijelova zgrada, odnosno u visini koju odredi
Gradsko poglavarstvo za zgrade koje su u vlasništvu Grada u cijelosti.
Članak 43.
Zakupnik smije samo uz pisanu suglasnost zakupodavca činiti preinake
poslovnog prostora kojima se bitno mijenja konstrukcija, raspored, površina,
namjena i vanjski izgled poslovnog prostora, s time da se međusobni odnosi
uređuju posebnim ugovorom.
Ugovorom iz stavka 1. posebno će se regulirati:
- rok amortizacije izvršenih radova koji ne može biti duži od roka na koji
je ugovor zaključen,
- pravo zakupnika na povrat izvršenih a neamortiziranih ulaganja, ukoliko
Gradsko poglavarstvo otkaže ugovor o zakupu prije isteka ugovorenog roka za
amortizaciju izvršenih radova,
- da zakupnik nema pravo na povrat uloženih a neamortiziranih sredstava u
slučaju da samoinicijativno otkaže ugovor o zakupu poslovnog prostora.
Iznimno od odredbe stavka 2. ovog članka, zakupnik ima pravo na povrat
sredstava uloženih u nužne radove ako je preuzeo poslovni prostor koji ne
udovoljava uvjetima iz Pavilnika o određivanju minimalnih tehničkih uvjeta
uređenja slobodnih poslovnih prostora u vlasništvu Grada Opatije ili za vrijeme
trajanja ugovora o zakupu nastane potreba nužnih radova, kroz umanjenje najviše
do 50% mjesečne zakupnine, uz uvjet da su vrsta i opseg nužnih radova i vrijeme
izvođenja radova prethodno utvrđeni ugovorom, te da je zapisnikom o izvršenim
radovima konstatirano da su radovi stvarno i izvedeni u ugovorenom opsegu, uz
obvezu dostave izvornih računa i dokaza o plaćanju istih.
Vrijednost nužnih radova ne smije biti veća od visine 50%-tne zakupnine za
razdoblje za koje je zaključen ugovor o zakupu.
U slučaju iz stavka 3. ovog članka, zakupnik će se osloboditi obveze
plaćanja zakupnine za vrijeme ugovoreno za izvođenje radova.
Članak 44.
Zakupnik ne može poslovni prostor ili njegov dio dati u podzakup ili na
korištenje nekim drugim pravnim poslovima fizičkim i pravnim osobama.
Gradsko poglavarstvo može odobriti davanje dijela ili cjelokupnog poslovnog
prostora u podzakup u sljedećim slučajevima odnosno osobama:
1. dio prostora u poslovnim prostorima u kojima je predviđeno obavljanje
zdravstvene i obrazovne djelatnosti,
2. dio prostora u poslovnom prostoru većem od 100 m2 namijenjenom
za uredsku djelatnost,
3. pravnoj osobi u kojoj zakupnik - pravna ili fizička osoba ima poslovni
udio u visini od najmanje 50% temeljenog uloga u društvu s ograničenom
odgovornošću odnosno najmanje 50% uloga u temeljnom kapitalu u dioničkom
društvu, ali ne prije isteka roka od 12 mjeseci od dana sklapanja ugovora o
zakupu,
4. pravnoj osobi koju je osnovao dosadašnji zakupnik nad kojim je otvoren
stečajni postupak pod uvjetom da:
- preuzme sve zaposlenike zakupnika,
- da podmiri Gradu Opatiji sva dospjela potraživanja nastala nakon otvaranja
stečajnog postupka do stupanja u prava i obveze zakupnika,
- nastavi obavljati ugovorenu djelatnost,
- dostavi dokaz o registraciji trgovačkog društva (rješenje nadležnog
trgovačkog suda).
5. pravnoj osobi po odabiru dosadašnjeg zakupnika nad kojim je otvoren
stečajni postupak pod uvjetom da:
- preuzme sve zaposlenike zakupnika,
- podmiri Gradu Opatiji sva dospjela potraživanja nastala nakon otvaranja
stečajnog postupka
do stupanja u prava i obveze zakupnika,
- nastavi obavljati ugovorenu djelatnost.
6. supružniku, djeci (usvojenicima ili pastorcima zakupnika) te
zaposlenicima koji su najmanje 5 godina bili zaposleni kod zakupnika, ako sa
zakupnikom obavljaju zajednički obrt.
Članak 45.
Poglavarstvo može odobriti stupanje u prava i obveze dosadašnjeg zakupnika
slijedećim osobama:
1. bračnom drugu, izvanbračnom drugu, djeci, unucima, usvojenicima i
pastorcima zakupnika - ako zakupnik umre, pod uvjetom da nastave obrt za
ugovorenu djelatnost,
2. pravnoj osobi koja nastane promjenom pravnog položaja dosadašnjeg
zakupnika pod uvjetom da dostavi dokaz o pravnom sljedništvu (rješenje
nadležnog trgovačkog suda),
3. pravnoj osobi koju je osnovao dosadašnji zakupnik nad kojim je otvoren
stečajni postupak pod uvjetom da:
- preuzme sve zaposlenike zakupnika,
- podmiri Gradu Opatiji sva dospjela potraživanja nastala nakon otvaranja
stečajnog postupka do stupanja u prava i obveze zakupnika,
- nastavi obavljati ugovorenu djelatnost,
- dostavi dokaz o registraciji trgovačkog društva (rješenje nadležnog
trgovačkog suda).
Članak 46.
Uz uvjete utvrđene člancima 44. i 45. ove Odluke, zakupnik odnosno
podzakupnik moraju ispuniti i sljedeće uvjete:
- u pogledu obavljanja djelatnosti - uvjete prema zakonskim propisima,
- podmiriti dužnu zakupninu, kamate i ostale troškove za poslovni prostor.
IX. PRESTANAK UGOVORA O ZAKUPU
Članak 47.
Ugovor o zakupu poslovnog prostora prestaje istekom ugovorenog roka, kao i u
slučajevima i po postupku propisanim Zakonom i ugovorom o zakupu.
Članak 48.
Zakupodavac može otkazati ugovor o zakupu u slučajevima propisanim Zakonom i
ukoliko zakupnik ne poštuje odredbe ove Odluke.
Članak 49.
Ugovor o zakupu prestaje smrću odnosno promjenom pravnog položaja zakupnika,
osim u slučaju iz članka 45. ove Odluke.
X. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 50.
Zakupci koji na dan 20. studeni tekuće godine podmire zakupninu i komunalnu
naknadu (i eventualne kamate po toj osnovi za razdoblje siječanj - studeni
tekuće godine), oslobađaju se obveze plaćanja 50% zakupnine za mjesec prosinac
tekuće godine.
Članak 51.
Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje vrijediti Odluka o poslovnom prostoru
u vlasništvu Grada Opatije (»Službene novine« PGŽ, broj 7/05).
Članak 52.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Službenim novinama«
Primorsko-goranske županije.
Klasa: 011-01/06-01/11
Ur. broj: 2156/01-01-06-1
Opatija, 28. prosinca 2006.
GRADSKO VIJEĆE GRADA OPATIJE
Predsjednik
Gradskog vijeća
Adriano Požarić, v.r.