66.
Na temelju stavka 1. članka 6. Zakona o proračunu (»Narodne novine« broj
96/03) i članka 25. Statuta Grada Crikvenice (»Službene novine«
Primorsko-goranske županije, broj 26/01 i 08/06), Gradsko vijeće Grada
Crikvenice na 16. sjednici održanoj dana 14. prosinca 2006. godine donijelo je
ODLUKU
o izvršavanju Proračuna Grada Crikvenice
za 2007. godinu
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom se Odlukom uređuje se struktura prihoda i primitaka te rashoda i
izdataka Proračuna, njihovo izvršavanje, opseg zaduživanja i jamstva,
upravljanje financijskom i nefinancijskom imovinom, prava i obveze proračunskih
korisnika, ovlasti Poglavarstva i predsjednika Poglavarstva te druga pitanja u
izvršavanju proračuna.
Članak 2.
Proračun se sastoji od općeg i posebnog dijela, te planova razvojnih
programa.
Opći dio Proračuna čini račun prihoda i rashoda i Računa financiranja. Račun
prihoda i rashoda sastoji se od poreznih i neporeznih prihoda, te ostalih
prihoda kojima se financiraju rashodi utvrđeni za financiranje javnih potreba
na razini Grada Crikvenice na temelju zakonskih i drugih propisa. U Računu
financiranja iskazuju se primici od financijske imovine i primljeni krediti i
zajmovi te izdaci za financijsku imovinu i otplatu zajmova i kredita.
Posebni dio Proračuna sastoji se od Plana rashoda i izdataka proračunskih
korisnika raspoređenih u tekuće i razvojne programe za tekuću proračunsku godinu.
Planovi razvojnih programa su razvojni programi proračunskih korisnika. Plan
razvojnih programa iskazuje planirane rashode Proračuna za nefinancijsku
imovinu (investicije), kapitalne pomoći i donacije u slijedeće tri godine, a
usklađuje se svake godine.
Članak 3.
Sredstva za rashode i izdatke korisnika Proračuna osiguravaju se upravnim
tijelima koja su u Posebnom dijelu Proračuna određena za nositelje sredstava.
II. IZVRŠAVANJE PRORAČUNA
Članak 4.
Proračunska sredstva koristit će se samo za namjene određene Proračunom.
Proračunski korisnici mogu preuzeti obveze na teret Proračuna samo za
namjene utvrđene u posebno dijelu Proračuna ako je njihovo izvršavanje
usklađeno sa mjesečnim proračunskim dodjelama.
Članak 5.
Upravni odjel za financije obvezan je u roku od 8 dana od dana stupanja na
snagu Proračuna izvijestiti sva tijela gradske uprave o odobrenim sredstvima u
Proračunu, a tijela gradske uprave obvezna su u daljnjem roku od osam dana
izvijestiti o istom krajnje korisnike za koje su određena
kao nositelji sredstava u Posebnom dijelu Proračuna.
Proračunski korisnici - ustanove Grada, osnovne škole, mjesni odbori i Javna
vatrogasna postrojba, za koje se sredstva planirana u posebnim glavama, obvezni
su dostaviti proračunski nadležnim tijelima gradske uprave svoje financijske
planove usuglašene s odobrenim sredstvima u Proračunu i izrađene po mjesecima
za cijelu godinu, u roku od 15 dana od dostave obavijesti o odobrenim
sredstvima.
U slučaju nepoštivanja navedenih rokova, od strane proračunskih korisnika,
Upravni odjel za financije može obustaviti izvršavanje proračuna u dijelu koji
se odnosi na te proračunske korisnike.
Tijela gradske uprave obvezna su Upravnom odjelu za financije dostaviti
zajednički financijski plan svih korisnika Proračuna za koje su nadležna,
izrađen po mjesecima za cijelu godinu u narednih osam dana.
Upravni odjel za financije izrađuje mjesečne planove za izvršavanje
Proračuna na temelju kojih planira likvidnost u skladu sa novčanim tijekom
Proračuna.
Članak 6.
Za izvršavanje Proračuna odgovorno je Poglavarstvo.
Nalogodavac i odgovorna osoba za izvršavanje Proračuna u cjelini je
Gradonačelnik.
Upravni odjel za financije izvršava Proračuni o tome izvještava
Poglavarstvo.
Pročelnici i predstojnica upravnih odjela gradske uprave odgovorni su za
planiranje svog dijela Proračuna kao i za zakonito, učinkovito i ekonomično
raspolaganje raspoređenim sredstvima u Proračunu.
Tijela gradske uprave odgovorna su za prikupljanje proračunskih prihoda i za
potpunu i pravodobnu naplatu prihoda na računu Proračuna u skladu sa zakonima i
propisima donesenim na temelju zakona te za izvršavanje svih rashoda sukladno
namjenama i iznosima utvrđenim u Posebnom dijelu Proračuna.
Pravne osobe - proračunski korisnici odgovorne su za naplatu prihoda i
primitaka u okviru svoje nadležnosti, te za izvršavanje svih rashoda u skladu
sa odobrenim namjenama.
U 2007. godini nastavlja se uvođenje Gradske riznice.
III. PRORAČUNSKA ZALIHA
Članak 7.
U Proračunu su predviđena sredstva za Proračunsku zalihu u iznosu od
70.000,00 kuna za zakonski utvrđene namjene.
O sredstvima Proračunske zalihe do pojedinačnog iznosa do 20.000,00 kuna
odlučuje Gradonačelnik, a iznad ovog iznosa odlučuje Poglavarstvo.
Gradonačelnik, je obvezan svaki mjesec izvijestiti Poglavarstvo o korištenju
iste.
Poglavarstvo je obvezno polugodišnje izvijestiti Gradsko vijeće o korištenju
proračunske zalihe.
IV. PRIHODI PRORAČUNA
Članak 8.
Prihodi što ih tijela gradske uprave ostvare obavljanjem djelatnosti,
prihodi su Proračuna i uplaćuju se na račun Proračuna.
Prihodi sa osnova kamata po tražbinama pojedinih tijela gradske uprave,
uplaćuju se na jedinstven račun Prihoda proračuna.
Proračunski korisnici odgovorni su za naplatu prihoda i primitaka iz svoje
nadležnosti, za njihovu uplatu u proračun i izvršavanje svih rashoda i izdataka
u skladu s namjenama.
Poglavarstvo o naplativosti prihoda u direktnoj nadležnosti Grada Crikvenice
kvartalno izvještava Gradsko vijeće.
V. NAMJENSKI PRIHODI
Članak 9.
Prihodi koje proračunski korisnici-ustanove Grada, osnovne škole i Javna
vatrogasna postrojba ostvare od vlastite djelatnosti (vlastiti prihodi), iz
donacija, po posebnim propisima i iz drugih izvora, namjenski su prihodi
Proračuna.
Prihodi iz stavka 1. ovoga članka planiraju se u financijskim planovima
proračunskih korisnika i uplaćuju na njihov račun do zatvaranje računa, a mogu
se koristiti isključivo za namjene utvrđene financijskim planovima.
Proračunski korisnici mogu preuzimati obveze i plaćati ih po stavkama
rashoda za čije su financiranje planirani namjenski prihodi iz stavka 1. ovog
članka isključivo do iznosa naplaćenih namjenskih prihoda.
Proračunski nadležna tijela gradske uprave nadziru ostvarenje i trošenje
prihoda iz stavka 1. ovog članka.
Proračunski korisnici obvezni su o ostvarenju prihoda iz stavka 1. ovoga
članka tromjesečno izvješćivati proračunski nadležna tijela gradske uprave.
Članak 10.
Namjenski prihodi iz članka 9. stavak 2. ove Odluke koji ne budu iskorišteni
u ovoj proračunskoj godini, osim onih prihoda koje proračunski korisnici
ostvare od vlastite djelatnosti, prenose se u narednu proračunsku godinu i
koriste za iste namjene za koje su bili utvrđeni financijskim planom
proračunskih korisnika za ovu proračunsku godinu.
Za opseg prenesenih prihoda iz stavka 1. ovoga članka povećat će se
financijski planovi proračunskih korisnika za narednu proračunsku godinu.
O korištenju namjenskih prihoda koje proračunski korisnik ostvari
obavljanjem vlastite djelatnosti, a koji ne budu iskorišteni u ovoj
proračunskoj godini, odluku donosi tijelo upravljanja, odnosno čelnik
proračunskog korisnika ako tijelo upravljanja nije osnovano, po godišnjem
obračunu financijskog plana.
Članak 11.
Za iznos nenamjenski utrošenih sredstava donacije čiji povrat zahtijeva
donator, proračunskom korisniku umanjit će se proračunska sredstva u godini u
kojoj mora vratiti primljenu donaciju.
Članak 12.
Prihodi što ih mjesni odbori ostvare obavljanjem djelatnosti, iz donacija i drugih
izvora, prihodi su Proračuna i uplaćuju se na račun Proračuna.
Mjesni odbori mogu preuzimati obveze i plaćati ih po stavkama rashoda za
čije su financiranje planirani prihodi iz stavka 1. ovoga članka, isključivo do
iznosa naplaćenih prihoda.
VI. ISPLATA SREDSTAVA IZ PRORAČUNA
Članak 13.
Svaki rashod i izdatak iz Proračuna mora se temeljiti na vjerodostojnoj
knjigovodstvenoj ispravi kojom se dokazuje obveza plaćanja.
Pročelnik tijela gradske uprave i čelnik pravne osobe proračunskog
korisnika, odnosno osoba na koje je to pravo preneseno, mora prije isplate
provjeriti i potvrditi potpisom pravni temelj i visinu obveze koja proizlazi iz
knjigovodstvene isprave.
Nalog za isplatu iz Proračuna s oznakom pozicije, konta i programa izdaje
pročelnik nadležnog tijela gradske uprave.
Isplata sredstava za plaće, materijalne rashode i programe koja su u
Posebnom dijelu Proračuna osigurana ustanovama Grada, osnovnim školama, mjesnim
odborima i Javnoj vatrogasnoj postrojbi, izvršava se temeljem dokumentacije
ovjerene od odgovorne osobe proračunskog korisnika i nadležnog pročelnika.
Članak 14.
Sredstva za isplatu sredstava za nabavu roba i usluga, obavljanje usluga i
ustupanje radova mora se temeljiti na propisima o javnoj nabavi.
Članak 15.
Proračunskim korisnicima kojima se u Proračunu osiguravaju sredstva za plaće
zaposlenih, isplaćivat će se sredstva za ostala materijalna prava zaposlenih
prema njihovim općim aktima do visine utvrđene tim aktima, kolektivnim ugovorom
i osiguranim sredstvima.
Članak 16.
Sredstva za rad političkih stranaka zastupljenih u Gradskom vijeću, naknade
troškova za rad članova Gradskog vijeća i članova Gradskog poglavarstva i
njihovih radnih tijela, isplaćivat će se temeljem Odluka Gradskog vijeća, po
nalogu predstojnice Ureda grada.
Članak 17.
Naknade troškova za rad članova vijeća mjesnih odbora, isplaćivat će se
temeljem odluke Gradskog vijeća, po nalogu nadležnog pročelnika.
Članak 18.
Pogrešno ili više uplaćeni prihodi u Proračunu, vraćaju se uplatiteljima na
teret tih prihoda.
Pogrešno ili više uplaćeni prihodi u proračune prethodnih godina, vraćaju se
uplatiteljima na teret rashoda Proračuna.
Rješenje o povratu sredstava donosi Upravni odjel za financije na temelju
dokumentiranog zahtjeva kojeg potpisuje pročelnik tijela gradske uprave u čijoj
nadležnosti je naplata tih prihoda.
Članak 19.
Instrumente osiguranja plaćanja, kojima se na teret Proračuna stvaraju
obveze, izdaje Upravni odjel za financije, a potpisuje Gradonačelnik.
Instrumenti osiguranja plaćanja primljeni od pravnih osoba kao sredstvo
osiguranja naplate potraživanja ili izvođenja radova i usluga, dostavljaju se u
Upravni odjel za financije.
VII. POVRATI SREDSTAVA U PRORAČUN
Članak 20.
Ako se naknadno utvrdi da je isplata iz proračuna bila nezakonita i/ili
neopravdana, proračunski korisnik mora odmah zahtijevati povrat proračunskih
sredstva u Proračun.
Ako se proračunskim nadzorom utvrdi da su sredstva korištena suprotno zakonu
ili Proračunu, inspektor unutarnjeg nadzora dužan je donijeti odluku o povratu
sredstva u Proračun.
VIII. PLAĆANJE PREDUJMA
Članak 21.
Plaćanje predujma može se ugovoriti samo u iznimnim slučajevima i na temelju
prethodne suglasnosti Poglavarstva.
IX. UPRAVLJANJE FINANCIJSKOM IMOVINOM
Članak 22.
Raspoloživa novčana sredstva na računu Proračuna mogu se polagati u poslovnu
banku poštujući načela sigurnosti, likvidnosti i isplativosti ulaganja.
Ugovor o ulaganju sredstava iz stavka 1. ovoga članka potpisuje Gradonačelnik
na temelju odluke Poglavarstva kojom se utvrđuju uvjeti ulaganja.
Prihodi od upravljanja raspoloživim novčanim sredstvima prihodi su
Proračuna.
X. OTPIS DUGOVA
Članak 23.
Uz suglasnost Poglavarstva, Gradonačelnik može u cijelosti ili djelomično
otpisati dug prema Gradu do visine od 50.000,00 kuna, ako bi troškovi postupka
naplate potraživanja bili u nesrazmjeru s visinom potraživanja. Iznad navedenog
iznosa, otpis može odobriti Gradsko vijeće.
Pod dugom iz stavka 1. ovoga članka ne podrazumijeva se dug Gradu s naslova
obveznih davanja.
XI. UPRAVLJANJE NEFINANCIJSKOM DUGOTRAJNOM IMOVINOM GRADA
Članak 24.
Tijela gradske uprave upravljaju nefinancijskom dugotrajnom imovinom Grada
koju posjeduju za obavljanje poslova iz svoga djelokruga rada, sukladno općim
aktima Grada.
Upravljanje imovinom iz stavka 1. ovoga članka podrazumijeva njezino
korištenje, održavanje i davanje u zakup.
Pročelnik tijela gradske uprave zaduženog za imovinu mora imovinom
upravljati brigom dobrog gospodara i voditi popis o toj imovini u skladu sa
zakonom.
Sredstva za održavanje i osiguranje dugotrajne nefinancijske imovine
osiguravaju se u rashodima poslovanja nadležnih tijela gradske uprave.
Poslove sklapanja ugovora s osiguravateljima i naplatu šteta obavlja Upravni
odjel za razvoj i upravljanje imovinom.
Članak 25.
Knjigovodstvena evidencija nefinancijske dugotrajne imovine Grada vodi se u
Upravnom odjelu za financije.
Pročelnici tijela gradske uprave koji upravljaju imovinom Grada dužni su
Upravnom odjelu za financije dostaviti podatke o svakoj poslovnoj promjeni na
imovini kojom upravljaju.
XII. ZADUŽIVANJE I DAVANJE JAMSTAVA
Članak 26.
Grad se u 2007. godini može zadužiti isključivo za investicije (kapitalne
projekte) sukladno propisima do iznosa 5.000.000,00 kuna, utvrđenog u iznosu
Računa financiranja Proračuna.
Pravna osoba u većinskom izravnom ili neizravnom vlasništvu Grada i javna
ustanova čiji je osnivač Grad, može se zadužiti samo uz suglasnost Grada, sukladno
zakonskim propisima i općim aktima.
Grad može dati jamstvo za ispunjenje obveza pravnoj osobi i javnoj ustanovi
iz stavka 2. ovoga članka, sukladno zakonskim propisima i općim aktima Grada.
Dana jamstva uključuju se u opseg zaduženja Grada.
Rizici za obveze po danim jamstvima osiguravaju se u Proračunu Grada u
jamstvenoj zalihi do 5 % dospjelih izdanih jamstava.
Izvanproračunski korisnici Proračuna (trgovačka društva i druge pravne osobe
u kojima Grad ima odlučujući utjecaj na upravljanje) mogu se zaduživati i
davati jamstva do visine i pod uvjetima koje svojom odlukom utvrdi Gradsko
vijeće.
XIII. PRIMJENA PRORAČUNSKOG RAČUNOVODSTVA I FINANCIJSKO RAČUNOVODSTVENA
KONTROLA
Članak 27.
Proračun i proračunski korisnici Grada primjenjuju sustav proračunskog
računovodstva.
Tijela gradske uprave koja su proračunski odgovorna za korisnike iz stavka
1. ovoga članka obvezna su prikupiti i uskladiti njihova tromjesečna i godišnja
izvješća te ih dostaviti Upravnom odjelu za financije na konsolidaciju u
zakonom propisanim rokovima.
Članak 28.
Kontrola poslovnih postupaka u pripremi i izvršavanju proračuna, upravljanje
gradskim dugom i gotovinom, praćenje primjene financijskih propisa, praćenje
nastanka obveza, praćenje primjene sustava proračunskog računovodstva te
poslovi financijskog izvješćivanja, obavljat će se u Upravnom odjelu za
financije.
Svi korisnici proračunskih sredstava obvezni su Upravnom odjelu za financije
dati sve potrebne podatke, isprave i izvješća koja se od njih traže.
Ako se prilikom obavljanja kontrole uvidi da su sredstva korištena protivno
zakonu ili Proračunu, Upravni odjel za financije o tome će izvijestiti
Gradonačelnika i unutarnji nadzor.
XIV. PRORAČUNSKI NADZOR
Članak 29.
Proračunski nadzor obuhvaća nadzor računovodstvenih, financijskih i ostalih
poslovnih dokumenata proračuna i proračunskih korisnika.
Ako se pri obavljanju nadzora utvrdi da su sredstva bila korištena protivno
zakonu ili Proračunu, ista će se vratiti u Proračun.
XV. URAVNOTEŽENJE PRORAČUNA I PRERASPODJELA SREDSTAVA PRORAČUNA
Članak 30.
Ako tijekom godine dođe do povećanja rashoda i /ili izdataka, odnosno
smanjenja prihoda i /ili primitaka Poglavarstvo može poduzeti mjere za
uravnoteženje Proračuna propisane zakonom.
Ako se primjenom privremenih mjera ne uravnoteži Proračun, njegovo
uravnoteženje, odnosno preraspodjelu sredstava između proračunskih korisnika,
utvrdit će Gradsko vijeće izmjenama i dopunama Proračuna.
Članak 31.
Poglavarstvo može odobriti preraspodjelu sredstava unutar pojedinog razdjela
i između pojedinih razdjela na prijedlog pročelnika tijela gradske uprave uz
prethodno mišljenje Upravnog odjela za financije, s tim da umanjenje pojedine
pozicije ne može biti veće od 5 % sredstava utvrđenih na poziciji koja se
umanjuje.
O izvršenim preraspodjelama Poglavarstvo je dužno polugodišnje izvijestiti
Gradsko vijeće.
Članak 32.
Proračun se izvršava od 1. siječnja do 31. prosinca 2007. godine.
O namjeni viška prihoda i pokriću manjka iz prethodne godine odlučuje
Gradsko vijeće prilikom donošenja Godišnjeg obračuna Proračuna za 2006. godinu.
XVI. ZAVRŠNA ODREDBA
Članak 33.
Ova Odluka stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Službenim novinama«
Primorsko-goranske županije, a primjenjuje se od 1. siječnja 2007. godine.
Klasa: 400-06/06-01/18
Ur. broj: 2107/01-01-06-12
Crikvenica, 14. prosinca 2006.
GRADSKO VIJEĆE GRADA CRIKVENICE
Predsjednik
Gradskog vijeća
Grada Crikvenica
Eduard Rippl, dipl. ing., v. r.