2.
Na temelju članka 53. stavak 3. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj)
samoupravi (»Narodne novine« broj 33/01 i 60/01) i članka 28. Statuta Grada
Malog Lošinja (»Službene novine« broj 31/02), Gradsko vijeće Grada Malog
Lošinja, na svojoj sjednici održanoj dana 11. ožujka 2004. godine, donijelo je
ODLUKU
o ustrojstvu Gradske uprave Grada Malog Lošinja
Članak 1.
Ovom Odlukom uređuje se ustrojstvo i djelokrug rada upravnih odjela i
posebnog tijela (u daljnjem tekstu: upravna tijela) Gradske uprave Grada Malog
Lošinja.
Članak 2.
Upravna tijela Gradske uprave osnivaju se u skladu s rasporedom i opsegom
poslova, te prema srodnosti, organizacijskoj povezanosti i potrebi učinkovitog
obavljanja poslova iz samoupravnog djelokruga Grada Malog Lošinja u skladu sa
zakonom i drugim propisima.
Članak 3.
Način rada i odlučivanja kao i unutarnji ustroj upravnih tijela gradske
uprave utvrđuje se posebnim pravilnikom što ga donosi Poglavarstvo Grada Malog
Lošinja.
Članak 4.
Poglavarstvo Grada Malog Lošinja usmjerava djelovanje Gradske uprave u obavljanju
poslova iz samoupravnog djelokruga Grada kao i poslova državne uprave koji se
obavljaju u Gradu te nadzire njihov rad.
Ako Poglavarstvo ocijeni da upravna tijela iz članka 1. ove Odluke ne
obavljaju poslove u skladu sa zakonom i općim aktima Grada pokrenut će postupak
utvrđivanja neposredne odgovornosti rukovoditelja i odgovornih osoba u tim
upravnim tijelima.
Članak 5.
Sredstva za rad upravnih tijela osiguravaju se u Proračunu Grada Malog
Lošinja i iz drugih prihoda u skladu sa Zakonom.
Članak 6.
Tijela gradske uprave su:
- Upravni odjel za komunalni sustav;
- Upravni odjel za proračun i financije, gospodarstvo i društvene
djelatnosti;
- Upravni odjel za urbanizam, prostorno planiranje i zaštitu okoliša;
- Ured Grada.
Članak 7.
U Upravnom odjelu za komunalni sustav obavljaju se sljedeći poslovi:
- kratkoročno i dugoročno planiranje i usklađivanje planova u komunalnoj
djelatnosti,
- izrada prijedloga godišnjih planova,
- vođenje projektne dokumentacije za izgradnju komunalne infrastrukture,
- utvrđivanje zajedničkih kriterija glede organizacije, standarda usluga,
standarda troškova i cijena komunalnih usluga,
- kontrola i praćenje izvršenih komunalnih usluga, ostvarenih troškova i
cijena,
- poslovi komunalnog redarstva koji obuhvaćaju nadzor i kontrolu nad
provođenjem propisa Gradskog vijeća, Gradskog poglavarstva i njihovih tijela, a
prvenstveno se odnose na kontrolu i sankcioniranje aktivnosti koje
predstavljaju remećenje komunalnog reda,
- iz oblasti stambenog prostora - poslovi u svezi upravljanja, održavanja i
korištenja stanova iz stambenog fonda, provedba planova i nadzor propisa,
- poslovi u svezi upravljanja održavanja i korištenja poslovnih prostora iz
poslovnog fonda, provedba planova i nadzor propisa,
- priprema dokumentacije za vođenje sudskih postupaka i sudjelovanje u
provedbi deložacija,
- ugovaranje zajedničkog upravljanja zgradom u mješovitom vlasništvu,
- ugovaranje obveza za okoliš u slučajevima mješovitog vlasništva nad
zgradom,
- izrada prijedloga izgradnje, odnosno kupovine stanova za potrebe osoba
koje pravo na stan ostvaruju temeljem zakonskih propisa,
- poslovi u svezi upravljanja i raspolaganja javnih površina,
- poslovi u svezi naplate komunalne naknade,
- poslovi u svezi naplate komunalnog doprinosa,
- poslovi u svezi izgradnje, održavanja, opremanja i upravljanja objektima
zajedničke komunalne potrošnje (javna rasvjeta, uređenje zelenih površina,
javnih prometnih površina, mora i plaža),
- poslovi ugovaranja dezinsekcije i deratizacije, održavanja javnih WC-a,
održavanja fontana, održavanje groblja, prigodna iluminacija i dekoracija,
održavanje urbane opreme, održavanje autobusnih čekaonica, sanacija divljih
deponija,
- uređenje prometa na području Grada Malog Lošinja,
- poslovi protupožarne zaštite,
- ostale poslove iz predmetnog djelokruga.
Članak 8.
U Upravnom odjelu za proračun i financije, gospodarstvo i društvene
djelatnosti obavljaju se sljedeći poslovi:
- brigu o materijalno-tehničkim pretpostavkama poslovanja gradske uprave,
- stručne poslove koji se odnose na radne odnose i ostvarivanje prava iz
radnih odnosa djelatnika u gradskoj upravi, disciplinske postupke, poslove
kadrovske evidencije rukovoditelja i djelatnika i druge poslove u svezi s
primjenom propisa iz radnog odnosa,
- poslove društvenog standarda djelatnika gradske uprave,
- poslove održavanja poslovnog prostora gradske uprave u smislu čišćenja,
čuvanja i održavanja poslovnog prostora koji koriste djelatnici,
- poslove racionalnog korištenja poslovnog prostora gradske uprave i drugih
ispostava u zgradi, predlaganje mjera za poboljšanje korištenja poslova,
prijedloga ugovaranja zakupa,
- ostale poslove iz predmetnog djelokruga.
A) Iz područja gospodarstva
- praćenje zakona i propisa iz navedenih područja, izrade prijedloga gradskih
odluka i akata vezanih uz gospodarstvo i poduzetništvo,
- suradnja i učešće u izradi programa i elaborata kojima se rješavaju
problemi i planiraju aktivnosti u gospodarstvu, turizmu i poduzetništvu, s
drugim organima uprave i institucijama (nadležna ministarstva, županijski
odjeli, gospodarska obrtnička komora, turistička zajednica, trgovačka društva,
fakulteti i sl.),
- izrada prijedloga kriterija glede raspodjele poticajnih sredstava za
razvoj gospodarstva i poduzetništva,
- identifikacija, komunikacija i pomoć postojećim i novim poduzetnicima u
realizaciji pojedinih programa,
- praćenje i vođenje poslova u domeni koncesija na pomorskom dobru,
- izrada prijedloga namjene slobodnih poslovnih prostora i promjena namjene
poslovnih prostora,
- ostale poslove iz predmetnog djelokruga.
B) Iz područja društvenih djelatnosti:
- kratkoročno i dugoročno planiranje i usklađivanje planova u djelatnostima
kojima se osigurava zadovoljavanje javnih potreba stanovnika grada, poglavito
onih u direktnoj nadležnosti grada,
- izrada prijedloga godišnjih planova i programa iz oblasti predškolskog i
školskog odgoja, kulture, sporta i tehničke kulture, zdravstva i socijalne
skrbi,
- praćenje zakona i propisa u oblastima koje čine javne potrebe grada te
predlaganje odluka i provedba istih,
- praćenje i nadzor nad radom ustanova s područja javnih potreba kojih je
grad osnivač ili jedan od osnivača,
- utvrđivanje zajedničkih kriterija glede standarda usluga, standarda
troškova i cijene pojedinih programa iz djelatnosti koje čine javne potrebe,
- predlaganje financiranja i sponzoriranja te drugih vrsta podrške
projektima i programa u oblasti javnih potreba,
- vođenje brige o provođenju planova i programa u oblasti javnih potreba,
predlaganje promjena i poboljšanje istih te predlaganje i osmišljavanje novih
programa,
- po potrebi vođenje pojedinih projekata do njihova osamostaljenja,
- vođenje brige o redovitom isplaćivanju proračunskih sredstava kojima se
financiraju programi javnih potreba,
- predlaganje odluka i kriterija radi financiranja studentskih i
poslijediplomskih potreba kroz kreditiranje ili stipendiranje studija,
- donošenje pojedinačnih akata u oblasti socijalne skrbi i kontrola provedbe
istih,
- praćenje rada i potreba udruga građana unutar programa javnih potreba grada,
- vođenje brige o korištenju i održavanju objekata koji su u vlasništvu
grada te predlaganje mjera i načina korištenja, davanja u zakup i sl.,
- izrada prijedloga odluka za dodjelu objekata i stanova koji su u
vlasništvu grada te donošenje pojedinačnih akata,
- zaprimanje i obrada zahtjeva za stambenim prostorom.
- izrada prijedloga stambenih lista i provedba istih,
- ostale poslove iz predmetnog djelokruga.
C) Iz područja proračuna i financija:
- razrez i naplata prihoda koji pripadaju gradu te poduzimanje mjera za
poboljšanje stanja naplate (opomene, prisilna naplata, utuživanje,
kompenzacija, cesije i sl.),
- praćenje naplate svih ostalih prihoda proračuna,
- praćenje propisa iz područja javnih prihoda i izdataka iz oblasti financijskog
poslovanja, knjigovodstva, izrade prijedloga odluka i drugih podzakonskih akata
iz navedenih područja,
- poslove knjigovodstva, prihoda i izdataka proračuna, knjigovodstvene
evidencije zaduženja i naplate prihoda, jedinstvene i pojedinačne evidencije
svih izdataka proračuna,
- izradu mjesečnih i polugodišnjih izvješća i izvješća o izvršenju proračuna
za cijelu fiskalnu godinu i pratećih dokumenata,
- izradu svih stručnih analiza i informacija za Gradsko vijeće i Gradsko
poglavarstvo,
- poslove namjene korištenja proračunskih sredstava,
- poslove financijskog praćenja investicija grada,
- evidenciju svih ugovora te praćenje i osiguranje njihova izvršenja,
- poslove likvidature i platnog prometa,
- organizacija poslova na popisu OSA,
- ostale poslove iz predmetnog djelokruga.
Članak 9.
U upravnom odjelu za urbanizam, prostorno planiranje i zaštitu okoliša
obavljaju se sljedeći poslovi:
Iz područja urbanizma, prostornog planiranja i zaštite okoliša:
- osiguranje uvjeta za utvrđivanje politike gospodarenja prostorom kroz
prostorno planiranje, uređivanje prostora i zaštitu okoliša,
- praćenje prostornog razvoja grada, potreba za izradom prostornih planova,
predlaganje prioriteta i redoslijeda izrade prostornih planova,
- sudjelovanje u radu povjerenstva i komisija Gradskog vijeća u svezi s
prostornim planiranjem i zaštitom okoliša,
- poticanje i organizacija rasprava, izrade studija i analiza radi
utvrđivanja politike gospodarenja prostorom i ostalim resursima grada kroz
urbanističko planiranje, uređivanje prostora i zaštitu okoliša,
- stvaranje kataloga ponuda prostornih i razvojnih mogućnosti grada,
- komunikacije na razini zainteresiranih subjekata, planiranje, organizacija
i provedba javnih rasprava,
- organizacija i sudjelovanje u izradi godišnjih i srednjoročnih planova
uređenja prostora,
- vođenje investicija izvan komunalnog gospodarstva,
- ostale poslove iz predmetnog djelokruga.
Članak 10.
Ured Grada je odjel koje je u službi Gradskog vijeća, Gradonačelnika,
predsjednika Gradskog vijeća, Poglavarstva i njihovih radnih tijela.
U Uredu Grada se obavljaju pravni, protokolarni, savjetodavni i
administrativni poslovi u svezi s radom Gradskog vijeća i njegovih radnih
tijela, Poglavarstva i njegovih radnih tijela, gradonačelnika i predsjednika
Gradskog vijeća kao i poslovi iz oblasti samouprave i uprave.
Članak 11.
U Uredu Grada se naročito obavljaju poslovi koji se odnose na:
- davanje mišljenja o zakonitosti i kvaliteti akata i drugih materijala koji
se dostavljaju Gradskom vijeću, Poglavarstvu i njihovim radnim tijelima na
raspravu s pravom vraćanja pojedinih materijala na doradu ukoliko se ustanove
nepravilnosti i nekvaliteta istih,
- skrb o sadržajnoj i formalnoj usklađenosti prijedloga propisa sa
stajalištima Poglavarstva i Gradskog vijeća,
- izradu akata koje donosi Poglavarstvo, odnosno pripremu prijedloga akata
koje donosi Gradsko vijeće, ukoliko za isto nije izravno nadležan drugi upravni
odjel Gradske uprave,
- sazivanje i održavanje sjednica Gradskog vijeća, Poglavarstva i njihovih
radnih tijela, te izradu zaključaka i zapisnika s istih,
- izvršavanje ili osiguravanje izvršavanja zaključaka Gradskog vijeća,
Poglavarstva i njihovih radnih tijela,
- pripremu inicijativa glede pokretanja postupka donašanja ili izmjena
pojedinih zakonskih propisa u Hrvatskom saboru ili u Skupštini
Primorsko-goranske županije,
- upoznavanje gradonačelnika sa zakonskim propisima koji bitno utječu na
donošenje odluka iz nadležnosti jedinica lokalne samouprave,
- po potrebi sudjelovanje na radnim sastancima gradonačelnika, drugih
članova Poglavarstva i čelništva Gradskog vijeća s drugim subjektima te
izvršavanje ili osiguravanje izvršavanja zaključaka s istih sastanaka, kao i
obavljanje uredskih poslova za potrebe gradonačelnika, njegovih zamjenika i
predsjednika Gradskog vijeća,
- skrb o dnevnom i tjednom rasporedu sastanaka i obveza gradonačelnika i
njegovih zamjenika, te predsjednika Gradskog vijeća, kao i o kvalitetnom
prijemu stranaka i gostiju istih,
- vodi pojedinačne imovinsko-pravne poslove,
- izrađuje pojedinačne prijedloge odluka o raspolaganju imovinom
(građevinsko, poljoprivredno zemljište, zgradama), prijedloge odluka o prodaji,
natječaj, ugovori,
- po ovlaštenju gradonačelnika zastupa Grad pred pravosudnim i upravnim
tijelima u postupcima koji se odnose na raspolaganje građevinskim i
poljoprivrednim zemljištem, zgrada i nekretnina u vlasništvu ili suvlasništvu
ili u posjedu Grada,
- vodi evidenciju o sudskim i upravnim postupcima u kojima sudjeluje Grad,
- vodi brigu o pravovremenoj dostavi sudskih i upravnih podnesaka,
- sudjeluje u izradi nacrta općih akata o raspolaganju imovinom,
- poslove prijema i otpreme pošte, arhiviranje akata i drugih spisa,
- skrb o rasporedu korištenja radnih prostorija Gradskog vijeća i
Poglavarstva, te reprezentativnim potrebama Poglavarstva i Gradskog vijeća,
- poslovi u svezi s predstavljanjem Grada Malog Lošinja u međunarodnim i
međugradskim odnosima, što podrazumijeva i suradnju s ostalim organizacijama
koje sudjeluju u spomenutim aktivnostima sa strane Grada Malog Lošinja,
- poslove u svezi s protokolom gradonačelnika, njegovih zamjenika, članova
Poglavarstva i čelništva Gradskog vijeća kao i poslove inokorespondencije,
- poslove odnosa s javnošću,
- izradu ili koordiniranje aktivnosti na izradi informativno-propagandnog
materijala koji ima za cilj kvalitetu, marketinšku aktivnost i prezentaciju
Grada Malog Lošinja,
- praćenje zakona i propisa u oblasti samouprave i uprave koja nije u
nadležnosti drugih organizacijskih oblika Gradske uprave Grada Malog Lošinja te
ažurna izrada i predlaganje odluka, uputstava iz istog područja s provedbom
istih,
- arhiviranje i ažurno vođenje evidencije po ugovorima koji se sačinjavaju u
uredu Grada, te dostava nadležnom upravnom odjelu kada sadrže određena
financijska prava ili obveze,
- zastupanje Grada Malog Lošinja i gradonačelnika pred pravosudnim i
upravnim tijelima kada isti postupci nisu u području zaduženja drugih upravnih
odjela Grada Malog Lošinja,
- stručne poslove za mjesne odbore,
- ostale poslove iz predmetnog djelokruga.
Članak 12.
Radom upravnih tijela rukovode pročelnici.
Uvjete za imenovanje pročelnika utvrđuje Poglavarstvo Grada Malog Lošinja.
Članak 13.
Poslovi Upravnog odjela za urbanizam, prostorno planiranje i zaštitu okoliša
obavljat će se u Upravnom odjelu za proračun i financije, gospodarstvo i
društvene djelatnosti do popunjenja radnog mjesta pročelnika Upravnog odjela za
urbanizam, prostorno planiranje i zaštitu okoliša, a najduže 6 mjeseci od dana
stupanja na snagu ove Odluke.
Članak 14.
Službenici i namještenici zatečeni u službi odnosno na radu u upravnim
tijelima Grada Malog Lošinja na dan stupanja na snagu ove Odluke, nastavljaju s
radom na svojim dosadašnjim radnim mjestima do donošenja rješenja o rasporedu
na radna mjesta prema Pravilniku iz članka 3. ove Odluke usklađenog s odredbama
Zakona o državnim službenicima i namještenicima.
Članak 15.
Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje važiti Odluka o ustrojstvu i
djelokrugu Općinske uprave Općine Mali Lošinj (»Službene novine« broj 20/93).
Članak 16.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Službenim novinama«
Primorsko-goranske županije.
Klasa: 022-06/02-01/05
Ur. broj: 2213/01-01-04-12
Mali Lošinj, 11. ožujka 2004.
GRAD MALI LOŠINJ
GRADSKO VIJEĆE
Predsjednik
Sergio Spanjol, dipl. ing., v. r.