23.
Na temelju članka 11. Zakona o prostornom uređenju (»Narodne novine« broj
30/94, 68/98 i 61/00), Izvješća o stanju u prostoru Grada Čabra i članka 26.
Statuta Grada Čabra (»Službene novine« Primorsko-goranske županije broj 24/01)
Gradsko vijeće Grada Čabra, na sjednici održanoj 3. listopada donosi
PROGRAM
mjera za unapređenje stanja u prostoru Grada Čabra
(za razdoblje 2003. - 2004.)
Sadržaj:
1. UVOD
2. POTREBA ZA STAVLJANJE VAN SNAGE POSTOJEĆIH DOKUMENATA
3. IZRADA NOVIH PROSTORNIH PLANOVA, NJIHOV SADRŽAJ I NAČIN DONOŠENJA
3.1. PROSTORNI PLAN PODRUČJA POSEBNIH OBILJEŽJA KUPA S ČABRANKOM
3.2. URBANISTIČKI PLANOVI UREĐENJA I DETALJNI PLANOVI UREĐENJA
4. PLAN IZGRADNJE KOMUNALNE INFRASTRUKTURE
5. NAČIN DONOŠENJA I REALIZACIJA DOKUMENATA PROSTORNOG UREĐENJA
6. OSJETLJIVOST PROSTORA, ZAŠTITA PRIRODE
7. IZMJENA PROGRAMA MJERA
8. OBJAVA
1. UVOD
Ovaj Program mjera proizlazi iz Izvješća o stanju u prostoru.
Unapređenje postojećeg stanja nailazi na zamršene probleme, pa će se
detaljnija obrada prostora, čija je potreba definirana Prostornim planom
uređenja Grada Čabra, pokrenuti tek korištenjem za sada neiskorištenih
postojećih izgrađenih dijelova naseljenog područja.
Neriješeni imovinsko pravni odnosi koji u gospodarenju prostorom
predstavljaju trenutno vodeći i problem aktualan za rješavanje.
2. POTREBA STAVLJANJA IZVAN SNAGE POSTOJEĆIH DOKUMENATA PROSTORNOG UREĐENJA
2.1. PUP »Industrijska zona-pilana Gerovo« (»Službene novine« broj 15/86)
stavlja se izvan snage.
3. IZRADA NOVIH PROSTORNIH PLANOVA
3.1. Prostorni plan područja posebnih obilježja parka prirode Kupa sa
Čabrankom do izvorišta
O njegovoj realizaciji ovisi izrada urbanističkih planova naselja uz
Čabranku. Rekonstrukcija i cjelokupna izgradnja županijske ceste, izrada ovog
plana i njegova realizacija potakli bi mogućnosti razvoja doline Čabranke, te
bi se vratio značaj samom Čabru kao centralnom naselju. No prijedlog o
proglašenju parka prirode nije još usvojen.
Stav Grada Čabra u smislu kategorije zaštićenosti Čabranke je jasan i
nekoliko puta izrečen i obrazložen. Trenutno se zaštiti ove rijeke daje premalo
pažnje. Tek nakon što su razbuđena klizišta pokrenuta je akcija, umjesto da se
prije izgradnje ceste temeljem stručnih istraživanja odredilo način izgradnje
ceste. Graničnu rijeku ne možemo sačuvati sami, već isključivo u suradnji sa
susjedom pri čemu bi i kategorija zaštite trebala biti istovjetna.
3.2. Urbanistički planovi uređenja i detaljni planovi uređenja
- primarno treba riješiti imovinsko pravne odnose i izraditi kvalitetne
katastarske podloge.
Iz PPU Grada Čabra vidljiva je mogućnost širenja građevinskog područja i
potreba izrade urbanističkih planova. U situaciji slabog intenziteta gradnje i
skromnih financijskih mogućnosti Grad Čabar teško može ući u intenzivnu izradu
urbanističkih i detaljnih planova. Sljedeće dvogodišnje razdoblje više će
karakterizirati snimanje stanja na terenu i iznalaženje novca za izradu
kvalitetnih podloga u nadi za nekim boljim vremenima. U naseljima bi primarno
trebalo sanirati postojeću izgradnju.
Primarno je udovoljiti obavezi Prostornog plana PGŽ za izradom UPU GEROVO i
UPU ČABAR, dva žarišna centra prema obvezi iz čl. 142. Odluke o donošenju PP
PGŽ. Za izradu UPU-a Čabar problem je i nedostatak kvalitetne katastarske
podloge.
Tršće, kao športsko rekreacijski centar, trebalo bi imati urbanistički plan
za područje športsko rekreacijske zone Rudnik, ali bi u tom području ponajprije
trebalo riješiti imovinsko pravne odnose i to tijekom ovog, već započetog
dvogodišnjeg razdoblja.
Zona koja ima perspektivu je budući kamp i rekreacijska zona Vode, ali za
dok nema konkretne inicijative za izgradnju jezera za koji postoji projekt, a
na kojem se ova zona temelji, preuranjeno je govoriti o izradi plana, također
nisu riješeni imovinsko pravni odnosi.
Gradnja zona seljačkog turizma za koje postoje, zbog malih površina pod
poljoprivrednim zemljištem, ipak ograničene mogućnosti, ovisit će o privatnoj
inicijativi.
4. PLAN IZGRADNJE KOMUNALNE INFRASTRUKTURE
Izgradnja komunalne infrastrukture s financijskim pokazateljima određuje se
godišnjim programom građenja i to: javnih površina, nerazvrstanih cesta,
groblja, javne rasvjete, objekata i uređaja za opskrbu pitkom vodom, odvodnju i
pročišćavanje otpadnih voda koje se financiraju iz cijene komunalne usluge.
5. NAČIN DONOŠENJA I REALIZACIJA DOKUMENATA PROSTORNOG UREĐENJA
Prostorni plan uređenja Grada Čabra i svi urbanistički i detaljni planovi
uređenja pojedinih područja donosit će se sukladno Uredbi o javnoj raspravi u
postupku donošenja prostornih planova (»Narodne novine« broj 101/98).
Provođenje dokumenata prostornog uređenja je u nadležnosti državne uprave,
odnosno Ureda za prostorno uređenje, graditeljstvo, stambeno-komunalne poslove
i zaštitu okoliša Primorsko-goranske županije Ispostava Čabar.
6. OSJETLJIVOST PROSTORA, ZAŠTITA PRIRODE
Iako se radi o prostoru u kojem je intenzitet izgradnje vrlo slab promjene u
prostoru su vidljive i to u negativnom smislu. Manja naselja izumiru, ali je i
u centralnim naseljima velik broj napuštenih kuća koje propadaju. Često su
napuštene građevine u prošlosti korištene kao poslovni prostori, a prodajom
nakon stečaja Gradu Čabru samo je potvrđen njihov gubitak.
Osjetljivost prirode očituje se u ugroženosti vodnog resursa, problemima s
klizištima, te u gubitku poljoprivrednih površina. Osobitu pažnju treba
posvetiti zaštiti od izumiranja pojedinih biljnih i životinjskih vrsta.
U tijeku je izrada programa raspolaganja poljoprivrednim zemljištem u
vlasništvu države na području Grada Čabra. Dovršetak izrade planira se do kraja
ovog dvogodišnjeg razdoblja.
7. IZMJENA PROGRAMA MJERA
Promjene i izmjene donose se po istom postupku po kojem je donesen ovaj
Program.
8. OBJAVA
Ovaj Program mjera objavit će se u »Službenim novinama« Primorsko-goranske
županije, a stupa na snagu osmog dana od objave.
Klasa: 021-02/03-01/48
Ur. broj: 2108-02-03-1-4
Čabar, 3. listopada 2003.
GRADSKO VIJEĆE GRADA ČABRA
Predsjednik
Dragutin Vrus, v. r.