10.
Na temelju članka 10. stavak 2. Zakona o prostornom uređenju (»Narodne
novine« broj 30/94, 68/98, 35/99, 61/00 i 32/02), te članka 25. Statuta Grada
Crikvenice (»Službene novine« Primorsko-goranske županije broj 26/01), Gradsko
vijeće Grada Crikvenice, na 21. sjednici, održanoj dana 5. svibnja 2003. godine
donosi
IZVJEŠĆE
o stanju u prostoru Grada Crikvenice za razdoblje
od 1999. do 2002. godine
I. UVOD
Izvješće o stanju u prostoru polazni je dokument za planiranje prostornog
uređenja i predstavlja osnovu za izradu dvogodišnjeg Programa mjera za
unapređenje stanja u prostoru (u daljnjem tekstu: Program mjera), kojim se
određuju, odnosno planiraju aktivnosti u uređivanju prostora. Donosi ih
predstavničko tijelo jedinice lokalne samouprave, koje na taj način osigurava
osnovni preduvjet za kontinuirano oblikovanje dokumentacijske osnove o prostoru
na svojem području.
Pritom se stanje u prostoru definira u odnosu na provođenje postojećih
dokumenata prostornog uređenja i sustavnost, primjerenost i aktualnost planskih
mjera koje oni predviđaju, a unapređenje stanja u prostoru se definira s ciljem
osnovnih zadaća i svih aktivnosti u dvogodišnjem razdoblju koje predstavničko
tijelo jedinice lokalne samouprave cijeni potrebnim poduzeti radi zaštite
posebnih vrijednosti i obilježja prostora, sanacije oštećenih područja,
prirodnih i kulturno-povijesnih vrijednosti i unapređenja kvalitete života
stanovništva.
Ovo izvješće o stanju u prostoru izrađuje se temeljem postojeće
dokumentacije prostora i donosi za razdoblje ranije važećeg Programa mjera
(»Službene novine« Primorsko-goranske županije broj 6/99), a nastavno na
Izvješće o stanju u prostoru i Program mjera iz 1995. godine.
II. CILJ IZRADE IZVJEŠĆA
Analizom važećih dokumenata prostornog uređenja i svih drugih dokumenata
vezanih za uređivanje prostora daje se pregled donijetih dokumenata prostornog
uređenja u prethodnom dvogodišnjem razdoblju određenom Programom mjera za
unapređenje stanja u prostoru (»Službene novine« Primorsko-goranske županije
broj 6/99), te se stvaraju uvjeti za donošenje Programa mjera za naredno
razdoblje.
III. PREGLED I ANALIZA PROVOĐENJA DOKUMENATA PROSTORNOG UREĐENJA
1. Za područje Grada Crikvenice još uvijek je važeći Prostorni plan općine
Crikvenica (»Službene novine« broj 30/ 88, 5/89 i 34/90). On se neposredno primjenjuje
na najvećem dijelu područja Grada Crikvenice obzirom da je od ranije važećih
detaljnih urbanističkih planova zadržano u primjeni tek 5 planova. Ranije
donesenim Izvješćima o stanju u prostoru te Programima mjera utvrđeni su brojni
nedostaci istog plana i utvrđena potreba njegove hitne izmjene, odnosno
donošenje novog plana.
Grad Crikvenica započeo je radnje na Izmjenama i dopunama Prostornog plana
općine Crikvenica za područje Grada Crikvenice te je i provedena javna rasprava
tijekom 1999. i 2000. godine. Međutim, na isti prijedlog nije dobivena
suglasnost nadležnog Ministarstva (dopis od 19. studenoga 1999. godine). U
srpnju 2001. godine Gradsko vijeće Grada Crikvenice inicira ponovni postupak
izrade Izmjena i dopuna Prostornog plana općine Crikvenica za područje Grada
Crikvenice. U listopadu 2001. godine Gradsko vijeće Grada Crikvenica daje
pozitivno mišljenje na tekst Odluke o izmjeni i dopuni prostornog plana općine
Crikvenica te je o istom dokumentu zatraženo mišljenje Ministarstva.
U prosincu 2001. godine zaprimljeno je traženo mišljenje Ministarstva
zaštite okoliša i prostornog uređenja.
Vezano na postupak izrade i donošenja Izmjena i dopuna Prostornog plana
općine Crikvenica za područje Grada Crikvenice koja obveza je utvrđena
Programom mjera za unapređenja stanja u prostoru iz 1999. godine, u predmetnom
slučaju je ocijenjeno da nije potrebno izraditi i donijeti novo Izvješće i
Program mjera, da bi se okončale započete aktivnosti na istom dokumentu.
Također je skrenuta pozornost na sadržaj dopisa Ministarstva iz 1999. godine
kojim je odbijeno izdavanje suglasnosti na tražene Izmjene i dopune Prostornog
plana. Naime, izmjenom i dopunom plana ima se smatrati točkasta ili ciljana
izmjena kada je neophodno promijeniti postojeće plansko rješenje s ciljem
neposredne realizacije određenog zahvata u prostoru. Pri tome se istim pojmom
ne mogu obuhvatiti proširenja građevinskih područja, promjena namjene prostora,
novi režim gradnje ili nove odredbe za provođenje plana obzirom da je isto
sadržajem novog Prostornog plana.
Ujedno su izvršene konzultacije sa nadležnim županijskim Zavodom za
prostorno uređenje o potrebi donošenja Izmjena i dopuna Prostornog plana,
naročito imajući u vidu da je u međuvremenu donesen Prostorni plan Primorsko -
goranske županije (»Službene novine« Primorsko - goranske županije broj 14/00),
kojim su onemogućeni bilo kakvi zahvati u sada važeći Prostorni plan općine
Crikvenica.
Obzirom da bi bilo potrebno izraditi novi prijedlog te ponoviti postupak
donošenja, uz sugestiju gore navedenog Ministarstva te županijskog zavoda,
ocijenjeno je da je svrsishodnije prići izradi novog Prostornog plana Grada
Crikvenice.
2. Detaljni plan uređenja dijela naselja Crikvenica
Tijekom promatranog razdoblja donesen je samo jedan detaljni plan uređenja i
to Detaljni plan uređenja dijela naselja Crikvenica koji je objavljen u
»Službenim novinama« Primorsko- goranske županije broj 20/00. Istim planom
kojim se predviđa gradnja dvije građevine tipa pansiona na zemljištu u
privatnom vlasništvu, u Ulici V. Nazora, u Crikvenici.
Osnovna namjena građevina je ugostiteljsko-turistička i to za ugostiteljsku
skupinu »hoteli«, vrsta ugostiteljskih objekata »pansion«, u svemu prema
»Pravilniku o razvrstavanju, minimalnim uvjetima, kategorizaciji ugostiteljskih
objekata«, maksimalni broj etaža navedenih objekata je 4 (četiri), a maksimalna
visina građevina do vijenca iznosi 12.00 metara. Građevine se nalaze u fazi
izgradnje.
3. Provedbeni urbanistički planovi iz ranijeg razdoblja
Prostorni planovi doneseni do stupanja na snagu Zakona o prostornom uređenju
(»Narodne novine« broj 30/94), prije imenovani kao provedbeni urbanistički
planovi: PUP-ovi, trebali su prestati važiti nakon 23. travnja 1999. godine,
ukoliko se do tada ne usklade s novim Zakonom (članak 57. Zakona).
Ovi planovi bili su u primjeni od strane nadležnog županijskog ureda sve do
veljače 1998. godine, od kada se ne primjenjuju iz razloga što u službenom
glasilu nisu objavljene provedbene odredbe Plana, te je županijski ured smatrao
da su zbog toga isti planovi u suprotnosti s člankom 57. Zakona o prostornom
uređenju i uređivanju prostora (»Narodne novine«, broj 30/94 i 68/98), te se
niti ne primjenjuju.
Grad Crikvenica izrazio je neslaganje s ovakvim tumačenjem zakonskog propisa
od strane nadležnog županijskog ureda, budući da o tome ne postoji mjerodavan
stav Ministarstva. Sporne provedbene odredbe su u zakonom predviđenom roku
naknadno objavljene u službenom glasilu (»Službene novine« Primorsko-goranske
županije, broj 10/ 99), i to za slijedeće planove:
- Ispravak Odluke o Provedbenom urbanističkom planu »Crni mul« u Crikvenici;
- Ispravak Odluke o Provedbenom urbanističkom planu privezišta za čamce u
Selcima;
- Ispravak Odluke o Provedbenom urbanističkom planu obalnog pojasa
»Podvorska-Miramare« u Crikvenici;
- Ispravak Odluke o izmjeni i dopuni Provedbenog urbanističkog plana
»Dramalj I.« u Dramlju;
- Ispravak Odluke o donošenju urbanističkog projekta »Dramalj I.« u Dramlju;
- Ispravak Odluke o Provedbenom urbanističkom planu »Kačjak« Dramalj;
- Ispravak Odluke o izmjeni i dopuni Provedbenog urbanističkog plana
turističkog naselja »Kačjak« u Dramlju;
- Ispravak Odluke o Provedbenom urbanističkom planu »Dranče« u Selcu;
- Ispravak Odluke o izmjeni Provedbenog urbanističkog plana »Dranče« u
Selcu;
- Ispravak Odluke o izmjeni i dopuni Provedbenog urbanističkog plana
»Dranče« u Selcu;
- Ispravak Odluke o Provedbenom urbanističkom planu »Autokamp« - Selce II.
faza;
- Ispravak Odluke o Provedbenom urbanističkom planu »Thalassotherapia« u
Crikvenici;
Međutim, i nakon objavljivanja navedenih odredbi od gore navednih planova u
primjeni su od strane nadležnog županijskog ureda samo slijedeći:
- Provedbeni urbanistički plan obalnog pojasa »Podvorska-Miramare« u
Crikvenici;
- Provedbeni urbanistički plan »Dranče« u Selcu (uključivo s izmjenama);
- Provedbeni urbanistički plan »Črni mul« u Crikvenici;
- Provedbeni urbanistički plan privezišta za čamce u Selcima;
- Provedbeni urbanistički plan »Thalassotherapia« u Crikvenici.
Ostali Provedbeni urbanistički planovi ne primjenjuju se budući da su
doneseni prije 30. travnja 1986. godine.
Naročito je izražen problem što nadležan županijski ured nije zadržao u
primjeni Provedbeni urbanistički plan »Dramalj I.« u Dramlju te je nakon toga
odobrena gradnja brojnih stambenih objekata kolektivnog tipa stanovanja što
izazva negodovanje građana.
Izloženo je sukladno odredbi broj 3. Izvješća o stanju dokumentacije o
prostoru Primorsko - goranske županije za razdoblje od 1996. godine do studenog
2000. godine (Županijska skupština Primorsko-goranske županije od 29. ožujka
2001. godine).
IV. ANALIZA PROGRAMA MJERA ZA UNAPREĐENJE STANJA U PROSTORU (»SLUŽBENE
NOVINE« PRIMORSKO-GORANSKE ŽUPANIJE 6/99)
Navedenim Programom mjera utvrđena je potreba hitne i neodložne izmjene i
dopune Prostornog plana Općine Crikvenica, te su nabrojeni glavni razlozi i
okvirne smjernice za izmjenu i dopunu. Potrebno je konstatirati da do danas
predmetne izmjene i dopune Prostornog plana Općine Crikvenica za područje Grada
Crikvenice nisu donesene. Razlozi za ovakav postupak prikazani su u točki
III.1. ovog Izviješća.
1. Prostorni plan Grada Crikvenice
Prostorni plan Grada Crikvenice temeljni je i obvezatan dokument koji
određuje i usmjerava zahvate u prostoru. Grad Crikvenica započeo je sa izradom
ovog temeljnog dokumenta prostornog planiranja tijekom 2001. godine.
Izrada i donošenje novog Prostornog plana Grada Crikvenice predviđeno je
Programom mjera iz 1999. godine, dok su polazne osnove utvrđene još Programom
mjera iz 1995. godine.
Izrađen je Nacrt Prostornog plana, provedena prethodna rasprava a sukladno
odredbama Uredbe o javnoj raspravi u postupku donošenja prostornih planova
(»Narodne novine« broj 101/98) provedena je i javna rasprava u razdoblju od 26.
kolovoza do 09. listopada 2002. godine.
U tijeku je izrada izviješća o provedenoj javnoj raspravi, te razmatranje
istog od strane Gradskog poglavarstva, nakon čega slijedi upućivanje konačnog
prijedloga Prostornog plana uređenja Grada Crikvenice Primorsko-goranskoj županiji,
Uredu za prostorno uređenje, stambeno- komunalne poslove, graditeljstvo i
zaštitu okoliša Crikvenica, radi dobivanja suglasnosti o usuglašenosti istog s
Prostornim planom Primorsko-goranske županije.
Po dobivanju suglasnosti prijedlog se dostavlja na donošenje Gradskom vijeću
Grada Crikvenice.
Obzirom da se uskoro očekuje donošenje Prostornog plana Grada Crikvenice
kojim planom će u najvećem dijelu grada biti ograničene mogućnosti gradnje
prije donošenja planova nižeg reda, bit će potrebno odmah prići izradi
urbanističkih planova uređenja koja dinamika izrade i proriteti će se odrediti
Programom mjera za unapređenje stanja u prostoru. Prijedlogom plana predviđa se
obveza izrade urbanističkih planova uređenja ili detaljnih planova uređenja za
21 izdvojeno područje što predstavlja značajnu zadaću u narednom razdoblju.
2. Detaljni planovi uređenja i drugi dokumenti prostornog uređenja
Programom mjera bila je predviđena mogućnost donošenja detaljnih planova
uređenja u općenitom smislu za vrlo širok krug zahvata u prostoru bilo da se
radi o zahvatima
u prostoru po inicijativi vlasnika zemljišta ili o zahvatima
u prostoru od strane Grada Crikvenice kao investitora.
Na toj razini do danas je donesen samo jedan dokumenat prostornog uređenja,
prethodno naveden.
Postojalo je i više zahtjeva Poglavarstvu Grada Crikvenice za donošenjem
detaljnih planova uređenja za pojedinačne parcele i manje zone dijela naselja
Crikvenica. Poglavarstvo je predmetne zahtjeve odbilo, upravo iz razloga što su
se ti zahtjevi odnosili na pojedinačne parcele, te je smatralo da ne postoji
interes za procedurom donošenja detaljnog plana uređenja.
3. Uređenje građevinskog zemljišta
Programom mjera definirane su razine uređenja građevinskog zemljišta,
predviđeni objekti komunalne infrastrukture, te načelan način financiranja
izgradnje istih objekata.
3.1. Postavljena razina uređenja građevinskog zemljišta, kao zahtjev, je
vrlo visoka, čemu treba težiti i ubuduće čime se pridonosi kvalitetnijim
uvjetima života, te očuvanju i razvoju kulturnog identiteta Crikvenice, kao
temeljne postavke ukupnog razvitka.
3.2. U proteklom razdoblju učinjeni su bitni pomaci na rekonstrukciji i
izgradnji objekata komunalne infrastrukture Grada Crikvenice, a naročito u
dijelu odvodnje i pročišćavanja otpadnih voda i uređenja javnih površina,
nerazvrstanih cesta i groblja. Pri tome su korištena sredstva iz Proračuna
Grada Crikvenice, a prvenstveno iz prihoda komunalnog doprinosa i komunalne
naknade.
3.3. Komunalna društva »Murvica« d.o.o. Crikvenica i KTD »Vodovod Žrnovnica«
d.o.o. Novi Vinodolski nastavila su s ulaganjima u proširenje komunalne
infrastrukture na području Grada Crikvenice sukladno svojim interesima, međutim
evidentno je da bez direktnog sudjelovanja Grada Crikvenice nije pokrenuta niti
jedna značajnija samostalna akcija.
Obzirom da je Zakonom o komunalnom gospodarstvu uređeno da se proširenje
mreže vodoopskrbe i kanalizacije financira iz cijene usluge, te obzirom da
cijena predmetnih usluga na sadrži dio za razvoj mreže , može se konstatirati
da će u narednom vremenskom razdoblju biti potrebno i dalje sredstva za
proširenje mreže kanalizacije i vodoopskrbe planirati Proračunom Grada
Crikvenice.
3.4. U dijelu prometne infrastrukture u proteklom razdoblju učinjeni su
bitni pomaci s ciljem poboljšanja odvijanja prometa naročito u suradnji sa
Županijskom upravom za ceste što je polučilo kvalitetne učinke i predlaže se
isto nastaviti u narednom razdoblju. Obzirom da postojeća prometna
infrastruktura ne zadovoljava povećano prometno opterećenje za vrijeme turističke
sezone bit će potreno prići novoj regulaciji prometa naročito u središtu
Crikvenice te odgovoriti na povećane zahtjeve za parkiranjem vozila u središtu
Selaca.
3.5.Već u proteklom razdoblju evidentiran je nedostatak grobnih mjesta na
grobljima Crikvenica i Selce. Groblja Jadranovo i Dramalj još imaju mogućnost
proširenja te se nameće hitna potreba iznalaženja novih lokacija za groblje
Crikvenica i Selce. Isto je uvaženo novim Prijedlogom Prostornog plana Grada
Crikvenice te će biti potrebno uvažiti potrebu izrade urbanističkih planova
uređenja za ista područja u slijedećem programskom razdoblju.
V. OCJENA STANJA U PROSTORU NA TEMELJU DOSTUPNE EVIDENCIJE
Grad Crikvenica kao jedinica lokalne samouprave nije u okviru svojih
zakonskih nadležnosti i ovlaštenja u obvezi voditi bilo kakvu evidenciju u ovoj
oblasti tako da ne raspolaže pravovaljanim podacima iz ove oblasti , te je
procjenu stanja u prostoru u smislu opisa sveukupne gradnje moguće izraditi na
temelju posrednih evidencija, i to: suglasnosti, dozvola, evidencija obveznika
komunalne naknade i doprinosa, ocjenom prihoda proračuna kao što su prihod od
poreza na promet nekretnina, ostalih poreza, te praćenjem obima komunalnih
usluga i sl.
Za proteklo razdoblje evidentne su općenito slijedeće ocjene:
- izražen je promet nekretninama (stanovima, objektima i građevinskim
zemljištem);
- izražena je izgradnja novih stanova za tržište i zadržava konstantan nivo;
- povećana je aktivnost na promjeni namjene postojećih poslovnih objekata
(hoteli, odmarališta) u stambene objekte;
- povećan je broj rekonstrukcija postojećih objekata individualnog
stanovanja;
Površina Grada Crikvenice iznosi 30,10 km2 na kopnu i 27,79 km2
u akvatoriju mora. Po službenim podacima iz 2001. godine Grad Crikvenica ima
ukupno 11.332 stalnih stanovnika, na kojem području ima ukupno 4.198 kućanstava
s prosječnih 2,7 članova. Na području Grada Crikvenice ima ukupno 10.096
stanova (stambenih jedinica) od kojeg broja se 52% koristi za stalno
stanovanje, 40,8% za povremeno (vikend stanovanje) a 7,8% koristi se za
obavljanje djelatnosti. Ukupna površina stanova na području Grada Crikvenice
iznosi 729.615 m2 a prosječna površina nastanjenog stana iznosi 82,9
m2 što je iznad prosjeka županije (72,4 m2).
Uvidom u dostupnu evidenciju o porezu na kuće za odmor za proteklo razdoblje
dobiveni su slijedeći podaci:
Godina
|
Broj
|
Površina svih
objekata
|
Iznos u kunama
|
1998.
|
2.694
|
153.319,82
|
1.663.674,87
|
1999.
|
3.025
|
164.872,49
|
1.920.104,99
|
2000.
|
3.237
|
170.869,70
|
1.988.312,09
|
2001.
|
3.349
|
165.587,76
|
1.819.906,67
|
2002.
|
3.651
|
180.561,85
|
2.601.226,05
|
U istom razdoblju je od strane porezne uprave porez na promet nekretnina utvrđen
u sljedećim veličinama:
1998. godina 4.308.564,00 kuna
1999. godina 3.963.221,00 kuna
2000. godina 3.938.339,00 kuna
2001. godina 4.080.232,00 kuna
2002. godina 4.496.251,00 kuna.
GKTD »Murvica« d.o.o. Crikvenica je u istom razdoblju izvršila priključenje
objekata na javnu kanalizaciju te vršila odvoz smeća za slijedeći broj
objekata:
BROJ PRIKLJUČENIH OBJEKATA (DOMAĆINSTAVA) NA KANALIZACIJSKI SUSTAV:
|
Crikvenica
|
Selce
|
Dramalj
|
Jadranovo
|
Ukupno
|
1999. godina
|
1.602
|
930
|
57
|
16
|
2.605
|
2000. godina
|
1.611
|
932
|
92
|
16
|
2.651
|
2001. godina
|
1.611
|
932
|
92
|
16
|
2,651
|
2002. godina
|
1.699
|
1.137
|
137
|
16
|
2.989
|
BROJ PRIKLJUČENIH OBJEKATA (GOSPODARSKI OBJEKTI ) NA KANALIZACIJSKI SUSTAV:
|
Crikvenica
|
Selce
|
Dramalj
|
Jadranovo
|
Ukupno
|
1999. godina
|
181
|
56
|
16
|
1
|
254
|
2000. godina
|
188
|
65
|
15
|
1
|
269
|
2001. godina
|
194
|
68
|
15
|
1
|
278
|
2002. godina
|
196
|
67
|
15
|
1
|
279
|
IZVOD IZ EVIDENCIJE O ODVOZU SMEĆA:
|
površina objekata - domaćinstva, m2
|
površina objekata - gospodarstvo, m2
|
broj korisnika (ukupno)
|
1999.
godina
|
629.056
|
119.096
|
7.352
|
2000.
godina
|
636.863
|
119.751
|
7.538
|
2001.
godina
|
658.577
|
123.405
|
7.841
|
2002.
godina
|
707.897
|
121.439
|
8.399
|
KTD »Vodovod Žrnovnica« d.o.o. Novi Vinodolski u promatranom razdoblju
izradio nove vodovodne priključke kako slijedi:
|
1999.
godina
|
2000.
godina
|
2001.
godina
|
2002.
godina
|
Naselje
|
broj zgrada /broj novih priključaka
|
broj zgrada /broj novih priključaka
|
broj zgrada /broj novih priključaka
|
broj zgrada /broj novih priključaka
|
Crikvenica
|
4 / 34
|
4 /38
|
5 /26
|
17 / 242
|
Selce
|
-
|
1 /13
|
2 / 16
|
1 / 18
|
Dramalj
|
1/ 30
|
-
|
-
|
4 / 51
|
Jadranovo
|
-
|
-
|
-
|
-
|
Broj novih vodovodnih priključaka za individualne stambene objekte
|
1999.
godina
|
2000.
godina
|
2001.
godina
|
2002.
godina
|
Crikvenica
|
33
|
29
|
30
|
127
|
Selce
|
19
|
4
|
16
|
3
|
Dramalj
|
19
|
4
|
39
|
37
|
Jadranovo
|
12
|
-
|
16
|
1
|
Broj novih vodovodnih priključaka za privredne objekte (gospodarstvo):
|
1999.
godina
|
2000.
godina
|
2001.
godina
|
2002.
godina
|
Crikvenica
|
-
|
10
|
13
|
33
|
Selce
|
9
|
149
|
5
|
47
|
Dramalj
|
3
|
3
|
4
|
-
|
Jadranovo
|
1
|
-
|
-
|
-
|
Ukupan broj vodovodnih priključaka (stanje 31.12.2002. godine):
|
Domaćinstvo
|
Stambene zgrade
|
Gospodarstvo
|
Crikvenica
|
3371
|
70
|
352
|
Selce
|
1107
|
7
|
289
|
Dramalj
|
560
|
4
|
39
|
Jadranovo
|
924
|
2
|
26
|
UKUPNO
|
5962
|
83
|
706
|
Komunalni doprinos je u istom razdoblju obračunat u sljedećim veličinama:
|
Zaduženje
u kunama
|
Broj
obveznika
|
1999. godina
|
5.163.780,00
|
123
|
2000. godina
|
3.129.764,06
|
112
|
2001. godina
|
5.828.289,76
|
110
|
2002. godina
|
8.107.851,88
|
151
|
Komunalna naknada je u istom razdoblju obračunata za sljedeće objekte:
|
Broj objekata
- obveznika
|
Površina
m2
|
1999. godina
|
6.269
|
923.891
|
2000. godina
|
6.787
|
970.963
|
2001. godina
|
7.427
|
1.005.268
|
2002. godina
|
7.702
|
1.020.184
|
S ciljem vođenja sustavne evidencije o prostoru, potrebno je i dalje vršiti
unapređenja «GIS» tehnologije te uključiti se u županijski sustav GIS-a.
Također je potrebno s istim ciljem, u isti sustav uključiti komunalna
trgovačka društva i ustanove s područja Grada Crikvenice.
VI. PROSTORNI PLAN PRIMORSKO-GORANSKE ŽUPANIJE
Skupština Primorsko-goranske županije usvojila je Prostorni plan
Primorsko-goranske županije na svojoj sjednici od 13. srpnja 2000. godine. Plan
je stupio na snagu danom objave u službenom glasilu Primorsko-goranske županije
(»Službene novine« broj 14/00).
Istim planom za područje Grada Crikvenice uvedena su brojna ograničenja koja
je potrebno ugraditi u Prostorni plan Grada Crikvenice. Najvažnija ograničenja
odnose se na slijedeće:
- veliki dio područja Grada Crikvenice obuhvaćen je koridorom jadranske
autoceste i željeznice unutar kojeg nisu mogući zahvati u prostoru;
- veći dio područja Grada Crikvenice obuhvaćen je »neistraženim
vodozaštitnim područjem« a samo središte naselja Crikvenice obuhvaćeno je
»poplavnim valom« unutar kojih zona su također ograničeni zahvati u prostoru;
- površina građevinskog područja limitirana je maksimalnom gustoćom
stanovništva a određene su i maksimalne veličine prostora za područja s
posebnom namjenom;
- za središte Grada Crikvenice, naselja uz more te područja za izdvojene
namjene uvjetuje se izrada planova nižeg reda tj. Urbanističkih planova
uređenja.
Navedena ograničenja djelomično su u suglasju s temeljnim smjernicama za
izradu novog Prostornog plana Grada
Crikvenice koje imaju za cilj ograničiti svaku gradnju u
najvećoj mjeri te najatraktivnija područja uz obalu mora namijeniti za
turističku namjenu.
S druge strane, bit će u narednom razdoblju potrebno pokrenuti postupak za
preispitivanje gore navedenih ograničenja (koridor autoceste, područje
poplavnog vala i vodozaštitno neistraženo područje) kako bi se u budućnosti
stvorili uvjeti za kvalitetniji razvoj Grada Crikvenice.
Konačni prijedlog Prostornog plana Grada Crikvenice mora biti usklađen sa
Županijskim prostornim planom, kako bi se mogla ishoditi suglasnost uvjetovana
Zakonom o prostornom uređenju, tako da su u Prijedlog Plana ugrađena sva gore
navedena ograničenja.
VII. OBJAVA
Ovo Izvješće o stanju u prostoru područja Grada Crikvenice biti će
objavljeno u »Službenim novinama« Primorsko- goranske županije.
Klasa: 350-01/03-01/01
Ur. broj: 2107/01-02-03-16
Crikvenica, 5. svibnja 2003.
GRADSKO VIJEĆE GRADA CRIKVENICE
Predsjednik
Nikola Šaban, v. r.