SADRŽAJ | ŽUPANIJA | GRADOVI | OPĆINE | OSTALO | ARHIVA | TRAŽILICA | IMPRESSUM


 
Godina XIII. - broj 37. Petak, 23. prosinca 2005.
OPĆINA FUŽINE
50

37.

Na osnovi članka 35. Ustava Republike Hrvatske (»Narodne novine« broj 41/01), članka 35. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine« broj 33/01, 60/01 - vjerodostojno tumačenje i 129/05), Općinsko vijeće Općine Fužine, na sjednici održanoj 20. prosinca 2005. godine, donijelo je

STATUT
OPĆINE FUŽINE

1. OPĆE ODREDBE

Članak 1.

Ovim se Statutom uređuje status i ustrojstvo Općine Fužine (u daljnjem tekstu: Općina) i to:

a) status, područje i granice,

b) obilježja, pečati i Dan Općine,

d) javna priznanja,

e) ustrojstvo, ovlasti i način rada tijela,

f) financiranje i imovina,

g) oblici konzultiranja građana,

h) provođenje referenduma,

i) mjesna samouprava,

j) ustrojstvo i rad javnih službi,

k) oblici suradnje s drugim jedinicama lokalne, te područne (regionalne) samouprave,

l) druga pitanja od važnosti za ostvarivanje prava i obveza.

Članak 2.

Općina Fužine (u nastavku teksta: Općina) je jedinica lokalne samouprave u sastavu Primorsko - goranske županije i Republike Hrvatske u kojoj građani, neposredno ili preko izabranih tijela, sukladno Ustavu Republike Hrvatske i zakonima, odlučuju o svojim potrebama i interesima.

Članak 3.

Naziv Općine je: OPĆINA FUŽINE.

Općina Fužine je pravna osoba sa sjedištem u Fužinama, Dr. Franje Račkog 19.

Članak 4.

Područje Općine utvrđeno je Zakonom o područjima županija, gradova i općina u Republici Hrvatskoj.

U sastavu Općine Fužine su slijedeća naselja: Belo Selo, Benkovac Fužinski, Fužine, Lič, Slavica i Vrata.

Granice Općine Fužine idu rubnim granicama katastarskih općina Fužine, Lič i Vrata.

Članak 5.

Općina ima svoj grb i zastavu.

Grb i zastava koriste se u obliku i prema opisu koji se utvrđuje ovim Statutom. U grbu i zastavi ne može se ništa mijenjati.

Članak 6.

Tijela Općine Fužine imaju pečat čiji je oblik, način uporabe i čuvanja propisan posebnim propisom.

Članak 7.

Grb Općine Fužine je na trokutastom štitu, podijeljen je srebrnom gredom na dva visinski ista dijela crvenog polja. Crvena polja simboliziraju usijanost i toplinu željeza kod kovanja. U gornjem crvenom polju je srebrni bijeli most na potpornim kamenim stupovima. Most je simbol naše povezanosti. Srebrna greda simbolizira bogatstvo i obilje vode. U donjem crvenom polju je srebrni nakovanj. Ime Fužina vezano je uz taljenje željezne rudače, odnosno izradu željeznog alata na nakovnju.

Izvornik grba Općine čuva se u Hrvatskom državnom arhivu i prema njemu se oblikuju grbovi.

Članak 8.

Zastava Općine je tamno zelene boje sa općinskim grbom u sredini, tako da se središnja točka grba poklapa sa središnjom točkom u kojoj se sijeku dijagonale zastave. Grb Općine obrubljen je zlatnom rubnom trakom. Omjer dužine i širine zastave je 2:1. Zastava se čuva u uredu načelnika Općine.

Članak 9.

Počasna zastava gonfalon ima iznad grba ispisan natpis: OPĆINA FUŽINE. Ispod grba su grančice bukve (lijevo) i jele (desno) gledano prema počasnoj zastavi. Zastava je obrubljena zlatnim bordurom. Dno počasne zastave ima tri repa koji završavaju resama. Špag za ovjes gonfalona je ukrasni zlatni »cordon« koji na obje strane završava zlatnim resama. Počasna zastava gonfalon je u općinskoj vijećnici, a u izuzetnim i posebnim prilikama može se iznositi van, a po odluci Općinskog vijeća.

Opis grba i zastave Općine, način i zaštita njihove uporabe, utvrđuju se Statutom i posebnom odlukom.

Članak 10.

Svi građani Općine uživaju jednaka prava temeljena na principima poštivanja ljudskih prava, sloboda i jednakosti, prava na rad i socijalnu zaštitu.

Članak 11.

Dan Općine je 13. lipnja, koji se obilježava u čast Dana Svetog Antona, zaštitnika Fužina.

Članak 12.

Priznanje počasnog građanina Općine Fužine može se dodijeliti građaninu Republike Hrvatske ili druge države koji je svojim radom, znanstvenim ili političkim djelovanjem značajno pridonio napretku i ugledu Općine Fužine, ostvarivanju i razvoju demokracije u Republici Hrvatskoj, mira u svijetu i napretku čovječanstva.

Počasnim građaninom Općine Fužine ne može se proglasiti osoba koja ima prebivalište na području Općine Fužine.

Članak 13.

Radi odavanja javnog priznanja za iznimna dostignuća i doprinos od osobitog značenja za razvitak i ugled općine a poglavito za uspjehe u unapređivanju turizma, gospodarstva, kulture, skrbi, unapređivanje prirodnog okoliša te drugih javnih djelatnosti i poticanja aktivnosti koje su tome usmjerene, općina dodjeljuje svoja priznanja.

Vrste javnih priznanja, uvjeti za njihovo dodjeljivanje, njihov izgled i oblik, kriterij i postupnosti njihove dodjele,

te tijela koja provode postupak i vrše dodjelu priznanja, uređuju se posebnom odlukom.

Članak 14.

Ostvarujući zajedničke interese u unapređivanju gospodarskog i društvenog razvoja, Općina može uspostaviti suradnju s drugim jedinicama lokalne samouprave te osnovati i udrugu radi promicanja zajedničkih interesa.

Kada Općina Fužine ocijeni da postoji dugoročan i trajan interes za uspostavljanje suradnje i mogućnosti za njezino razvijanje može s pojedinim jedinicama lokalne samouprave sklopiti sporazum o suradnji i međusobnim odnosima (ugovor, povelju, memorandum i sl.).

Pod uvjetom i na način utvrđen zakonom, Općina Fužine može uspostavljati i ostvarivati suradnju s medunarodnim organizacijama te pristupati međunarodnim udruženjima jedinica lokalne samouprave.

Odluku o uspostavljanju suradnje te sadržaju i oblicima suradnje donosi Općinsko vijeće.

2. SAMOUPRAVNI DJELOKRUG OPĆINE

Članak 15.

Općina samostalno odlučuje o poslovima iz svog samoupravnog djelokruga u skladu s Ustavom Republike Hrvatske, zakonima i ovim Statutom.

Članak 16.

Općina u okviru samoupravnog djelokruga obavlja poslove lokalnog značaja kojima se neposredno ostvaruju potrebe građana koji nisu Ustavom ili zakonom dodijeljeni državnim tijelima, a osobito poslove koji se odnose na:

- uređenje naselja i stanovanja,

- prostorno i urbanistično planiranje,

- komunalno gospodarstvo,

- brigu o djeci,

- socijalnu skrb,

- primarnu zdravstvenu zaštitu,

- odgoj i osnovno obrazovanje,

- kulturu, tjelesnu kulturu i šport,

- zaštitu potrošača,

- zaštitu i unapređenje prirodnog okoliša,

- protupožarnu i civilnu zaštitu,

- promet na svom području

- te ostale poslove sukladno posebnim zakonima.

Odlukom Općinskog vijeća mogu se pojedini poslovi iz samoupravnog djelokruga Općine prenijeti na Primorsko - goransku županiju, odnosno mjesnu samoupravu.

Odluku o naćinu, mjestima i kriterijima za prenošenje poslova iz st. 1. ovoga članka donosi Općinsko vijeće.

3. NEPOSREDNO SUDJELOVANJE GRAĐANA U ODLUČIVANJU

Članak 17.

Građani mogu neposredno sudjelovati u odlučivanju o lokalnim poslovima putem referenduma i mjesnog zbora građana u skladu sa zakonom i ovim statutom.

Članak 18.

Referendum se može raspisati radi odlučivanja o prijedlogu o promjeni Statuta, o prijedlogu općeg akta ili drugog pitanja iz djelokruga Općinskog vijeća, kao i o drugim pitanjima određenim zakonom i ovim Statutom.

Referendum, temeljem odredaba zakona i ovog Statuta, raspisuje Općinsko vijeće na prijedlog jedne trećine njegovih članova, na prijedlog poglavarstva, na prijedlog polovine mjesnih odbora na području Općine i na prijedlog 20% birača upisanih u birački popis Općine.

Članak 19.

Odlukom o raspisivanju referenduma određuju se pitanja o kojima će građani odlučivati, datum glasovanja i područje na kojem se provodi.

Članak 20.

Pravo glasovanja na referendumu imaju građani koji imaju prebivalište na području Općine i upisani su u popis birača.

Odluka donesena na referendumu obvezatna je za Općinsko vijeće.

Članak 21.

Općinsko vijeće može tražiti mišljenje od mjesnih zborova građana o prijedlogu općeg akta ili drugog pitanja iz djelokruga Općine, kao i o drugim pitanjima određenim zakonom i ovim Statutom.

Prijedlog za traženje mišljenja iz stavka 1. ovog članka može dati jedna trećina vijećnika.

Odlukom iz stavka 1. ovog članka Općinsko vijeće određuje pitanja o kojima će se tražiti mišljenje od mjesnih zborova građana.

Članak 22.

Građani imaju pravo predlagati Općinskom vijeću donošenje određenog akta ili rješavanje određenog pitanja iz njegovog djelokruga.

O prijedlogu iz stavka 1. ovog članka Općinsko vijeće mora raspravljati ako ga potpisom podrži najmanje 10% birača upisanih u popis birača Općine, te dati odgovor podnositeljima najkasnije u roku od tri mjeseca od prijema prijedloga.

Članak 23.

Svaki građanin i pravna osoba ima pravo tijelima Općine Fužine kao i njezinim upravnim odjelima podnositi predstavke i pritužbe i na njih dobiti odgovor u roku od 30 dana od dana podnošenja.

Općina Fužine dužna je u službenim prostorijama na vidnom mjestu osigurati knjigu za pritužbe i omogućiti usmeno izjavljivanje predstavke i pritužbe.

4. USTROJSTVA, OVLASTI I NAČIN RADA TIJELA OPĆINE

Općinsko vijeće

Članak 24.

Općinsko vijeće je predstavničko tijelo građana i tijelo lokalne samouprave koje donosi akte u okviru djelokruga lokalne samouprave te obavlja druge poslove u skladu sa zakonom i ovim Statutom.

Članak 25.

Općinsko vijeće čini 13 vijećnika izabranih u skladu sa zakonom.

Članak 26.

Mandat vijećnika izabranog na redovnim izborima traje četiri godine, a mandat vijećnika izabranog na prijevremenim izborima traje do isteka tekućeg mandata Općinskog vijeća izabranog na redovnim izborima.

Vijećniku koji za vrijeme trajanja mandata prihvati obnašanje dužnosti koja se prema odredbama posebnog zakona smatra nespojivom, za vrijeme obnašanja nespojive dužnosti

mandat miruje, a za to vrijeme zamjenjuje ga zamjenik u skladu s odredbama posebnog zakona. Nastavljanje obnašanja dužnosti vijećnika na temelju prestanka mirovanja mandata može se tražiti jedanput u tijeku trajanja mandata.

Član Općinskog vijeća koji prihvati obnašanje nespojive dužnosti dužan je u roku 8 dana od prihvaćanja dužnosti o tome obavijestiti predsjednika Općinskog vijeća.

Članak 27.

Članovi Općinskog vijeća nemaju obvezujući mandat i nisu opozivi.

Član Općinskog vijeća dužnost obavlja počasno i za to ne prima plaću.

Vijećnici kao i članovi radnih tijela imaju pravo na naknadu troškova i izgubljenu zaradu u skladu s odlukom Vijeća.

Članak 28.

Vijećnik ne može biti pozvan na kaznenu i prekršajnu odgovornost za izgovorene riječi, niti za glasovanje u radu Općinskog vijeća.

Članak 29.

Općinsko vijeće ima predsjednika i 2 (dva) potpredsjednika koji se biraju većinom glasova svih članova Vijeća.

Predsjednika Općinskog vijeća u slučaju duže odsutnosti ili drugih razloga spriječenosti u obavljanju svoje dužnosti, zamjenjuje potpredsjednik Općinskog vijeća.

Prava i dužnosti predsjednika i potpredsjednika Općinskog vijeća utvrđuju se ovim Statutom i Poslovnikom.

Članak 30.

Prijedlog za izbor predsjednika i potpredsjednika podnosi Odbor za izbor i imenovanja, a mogu ga dati i najmanje 1/3 vijećnika u pismenom obliku, što potvrđuju potpisom svojega imena i prezimena ili parafom.

Kada je predloženo više kandidata za predsjednika i potpredsjednika Vijeća, a nijedan kandidat ne dobije potrebnu većinu, glasovanje se ponavlja na način da se glasuje o dva kandidata koji su dobili najveći broj glasova. Ako u ponovljenom glasovanju kandidat ne dobije većinu glasova svih vijećnika, ponavlja se kandidacijski postupak.

Članak 31.

Prijedlog za razrješenje predsjednika ili potpredsjednika Općinskog vijeća može podnijeti Odbor za izbor i imenovanja ili najmanje 1/3 vijećnika u pismenom odliku, što potvrđuju potpisom svoga imena i prezimena ili parafom.

Odluka o razrješenju donosi se većinom glasova svih vijećnika.

Članak 32.

Predsjednik Općinskog vijeća saziva sjednice po potrebi, a najmanje jednom u tri mjeseca.

Predsjednik Općinskog vijeća dužan je sazvati sjednicu Općinskog vijeća na obrazloženi zahtjev najamnje 1/3 članova Općinskog vijeća u roku od 15 dana od primitka zahtjeva.

Ukoliko Predsjednik Općinskog vijeća ne sazove sjednicu u roku iz st. 3. ovog članka, sjednicu će sazvati općinski načelnik u roku od 15 dana.

Protekom roka iz st. 4. ovog članka sjednicu može sazvati, na zahtjev 1/3 članova Općinskog vijeća, čelnik tijela državne uprave nadležnog za poslove lokalne i područne (regionalne) samouprave.

Članak 33.

Općinsko vijeće:

1. donosi Statut Općine i odlučuje o promjeni Statuta,

2. donosi odluke i druge opće akte kojima se uređuju pitanja iz samoupravnog djelokruga općine

3. bira i razrješuje Općinskog načelnika, zamjenika načelnika te članove Općinskog poglavarstva

4. osniva i bira članove radnih tijela vijeća te imenuje i razrješuje druge osobe određene zakonom, drugim propisom ili ovim Statutom

5. uređuje ustrojstvo i djelokrug upravnih tijela općine

6. osniva javne ustanove i druge pravne osobe za obavljanje gospodarskih, društvenih, komunalnih i drugih djelatnosti od interesa za općinu i poticajnim mjerama omogućuje rješavanje poslova i djelatnosti od interesa za općinu

7. obavlja i druge poslove koji su zakonom ili drugim propisom stavljeni u djelokrug Općinskog vijeća.

Članak 34.

Predsjednik vijeća:

1. predstavlja vijeće,

2. saziva i organizira, te predsjeda sjednicama vijeća

3. predlaže dnevni red vijeća

4. upućuje prijedloge ovlaštenih predlagatelja u propisani postupak

5. brine se o postupku donošenja odluka i općih akata

6. usklađuje rad radnih tijela

7. potpisuje odluke i akte koje donosi vijeće

8. brine o suradnji vijeća s Općinskim poglavarstvom,

9. brine se o zaštiti prava vijećnika

10. obavlja i druge poslove određene zakonom i Poslovnikom Općinskog vijeća.

Članak 35.

Općinsko vijeće radi na sjednicama i donosi odluke većinom glasova, ako je na sjednici nazočna većina od ukupnog broja članova Vijeća.

Statut, Poslovnik, proračun, godišnji obračun i druga pitanja utvrđena ovim Statutom i Poslovnikom o radu Općinskog vijeća, donose se većinom glasova svih vijećnika.

Članak 36.

Način rada i unutarnje ustrojstvo Općinskog vijeća uređuje se Poslovnikom o radu Općinskog vijeća .

Članak 37.

Sjednice Općinskog vijeća su javne.

Nazočnost javnosti može se isključiti iznimno, u slučajevima predviđenim posebnim zakonima i općim aktom Općinskog vijeća.

Na sjednicama Općinskog vijeća glasuje se javno, ako Općinsko vijeće ne odluči da se, sukladno Poslovniku, o nekom pitanju glasuje tajno.

Sjednice Općinskog vijeća mogu se sazivati i elektroničkim putem.

Članak 38.

Općinsko vijeće može osnovati stalna i povremena radna tijela Općinskog vijeća u svrhu pripreme prijedloga općih i pojedinačnih akata iz njegovog djelokruga.

Stalna radna tijela Općinskog vijeća su:

1. Odbor za statutarno - pravna pitanja

2. Odbor za izbor i imenovanja

3. Odbor za lokalnu samoupravu

4. Odbor za proračun, financije i investicije.

Članak 39.

Stalna radna tijela iz prethodnog članka imaju predsjednika, zamjenika predsjednika i odgovarajući broj članova.

Predsjednik, zamjenici i članovi radnih tijela mogu biti iz redova vijećnika, kao i iz redova znanstvenih ili stručnih krugova koji svojim znanjem, radom i iskustvom mogu doprinijeti boljitku rada Općinskog vijeća ili Općine u cjelini.

Pobliže odredbe o načinu rada tijela iz stavka 1. ovog članka određuju se Poslovnikom Općinskog vijeća.

IZVRŠNA TIJELA

Članak 40.

Izvršna tijela u općini Fužine su općinski načelnik i općinsko poglavarstvo.

Općinski načelnik

Članak 41.

Općinski načelnik zastupa općinu Fužine te obavlja poslove utvrđene ovim Statutom u skladu sa Zakonom.

Općinski načelnik svoju dužnost u pravilu obavlja profesionalno.

Članak 42.

Općinskog načelnika bira Općinsko vijeće iz reda svojih članova u pravilu između nositelja lista stranaka i nezavisnih lista koje su osvojile mandate u Općinskom vijeću.

Općinski načelnik bira se većinom glasova svih članova vijeća.

Prijedlog za izbor i imenovanje daje Odbor za izbor i imenovanja ili najmanje 1/3 vijećnika.

Zamjenici Općinskog načelnika biraju se na isti način kao i načelnik.

Članak 43.

Općinski načelnik ima dva zamjenika.

U slučaju duže odsutnosti ili drugih razloga spriječenosti u obavljanju dužnosti, općinskog načelnika zamjenjuje jedan od zamjenika kojeg on odredi, u skladu sa Statutom.

Općinski načelnik može obavljanje određenih poslova iz svog djelokruga povjeriti jednom od svojih zamjenika. Pri obavljanju povjerenih poslova zamjenik je dužan pridržavati se uputa općinskog načelnika.

Povjeravanjem poslova iz svog djelokruga zamjeniku, ne prestaje odgovornost općinskog načelnika za njihovo obavljanje.

Članak 44.

Na prijedlog najmanje 1/3 vijećnika, može se pokrenuti pitanje povjerenja Općinskom načelniku.

O povjerenju se ne može raspravljati i glasovati prije nego protekne sedam dana od dana dostave prijedloga Predsjedniku Općinskog vijeća.

Rasprava i glasovanje o povjerenju mora se provesti najkasnije u roku od 30 dana od dana dostave prijedloga predsjedniku Općinskog vijeća.

Odluka o nepovjerenju je prihvaćena ako je za nju glasovala većina svih članova Općinskog vijeća.

Članak 45.

Općinski načelnik u obavljanju poslova iz samoupravnog djelokruga općine ima pravo obustaviti od primjene opći akt Općinskog vijeća ako ocijeni da je tim aktom povrijeđen zakon ili drugi propis te zatražiti od Općinskog vijeća da u roku od petnaest dana otkloni uočene nedostatke. Ako vijeće to ne učini, Općinski načelnik dužan je u roku od osam dana o tome obavijestiti predstojnika ureda državne uprave u županiji te čelnika središnjeg tijela državne uprave ovlaštenog za nadzor rada tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave.

Općinski načelnik obavlja poslove utvrđene ovim Statutom u skladu sa zakonom.

Općinsko poglavarstvo

Članak 46.

Izvršne poslove u općini Fužine obavlja općinsko poglavarstvo.

Općinski načelnik predsjednik je općinskog poglavarstva, a zamjenici iz članka 43. ovog Statuta po položaju su zamjenici predsjednika poglavarstva.

Općinsko poglavarstvo Općine Fužine ima ukupno, uključujući predsjednika i njegove zamjenike, 5 članova.

Članak 47.

Članove poglavarstva bira Općinsko vijeće na prijedlog općinskog načelnika većinom glasova svih članova na vrijeme od četiri godine.

Članovi poglavarstva mogu biti zaduženi za jedno ili više određenih područja iz djelokruga lokalne samouprave.

Članak 48.

Poglavarstvo Općine Fužine:

- priprema prijedloge općih akata,

- izvršava ili osigurava izvršavanje općih akata Općinskog vijeća

- usmjerava djelovanje upravnih tijela općine u obavljanju poslova iz njihovog samoupranog djelokruga te nadzire njihov rad

- upravlja i raspolaže nekretninama i pokretninama u vlasništvu Općine Fužine u skladu sa zakonom i Statutom

- upravlja i raspolaže prihodima i rashodima općine u skladu sa zakonom i Statutom

- utvrđuje prijedlog općinskog proračuna i godišnjeg obračuna proračuna

- obavlja izbor i imenovanja, opoziv i razrješenja djelatnika određenih zakonom, općim aktima vijeća i Općinskog poglavarstva

- obavlja i druge poslove predviđene zakonom.

Članovi Općinskog poglavarstva nemaju pravo odlučivanja o pitanjima iz stavka 1. točke 4. i 5. ovog članka kad su osobno ili preko članova uže obitelji zainteresirana strana.

Članak 49.

Općinsko poglavarstvo donosi odluke većinom glasova ako je na sjednici nazočna većina njegovih članova.

Općinsko poglavarstvo odgovorno je Općinskom vijeću.

Odluke kojima raspolaže nekretninama i pokretninama u vlasništvu općine kao i prihodima i rashodima, poglavarstvo donosi većinom glasova svih članova.

Ustrojstvo, način rada i odlučivanja poglavarstva, podrobnije se uređuje Poslovnikom u skladu sa ovim Statutom i Zakonom.

Članak 50.

Općinsko vijeće može općinskom načelniku, pojedinom članu poglavarstva ili poglavarstvu u cjelini iskazati nepovjerenje i razriješiti ga dužnosti prije isteka vremena na koje je izabran.

Prijedlog za iskazivanje nepovjerenja može podnijeti najmanje jedna trećina članova općinskog vijeća.

O prijedlogu za iskazivanje nepovjerenja ne može se raspravljati i glasovati prije nego što protekne sedam dana od dana njegova podnošenja.

Rasprava i glasovanje o prijedlogu za iskazivanje nepovjerenja mora se provesti najkasnije u roku od 30 dana od dana dostave prijedloga predsjedniku Općinskog vijeća.

Članak 51.

Odluka o nepovjerenju je prihvaćena ako je za nju glasovala većina svih članova općinskog vijeća.

Kada općinsko vijeće izglasa nepovjerenje općinskom načelniku, ili poglavarstvu u cjelini, ono mora izabrati novoga općinskog načelnika u roku od 30 dana od dana izglasavanja nepovjerenja.

Ako odlukom o iskazivanju nepovjerenja općinskom načelniku i poglavarstvu u cjelini nije određen dan razrješenja i prestanka dužnosti, općinski načelnik i poglavarstvo kojem je iskazano nepovjerenje smatraju se razriješenim i prestaje im dužnost izborom novoga općinskog načelnika.

Odlukom o iskazivanju nepovjerenja općinskom načelniku, odnosno članu poglavarstva ne prestaje dužnost člana predstavničkog tijela.

U slučaju izglasavanja nepovjerenja pojedinom članu poglavarstva, Općinsko vijeće donosi odluku o danu s kojim se razrješuje dužnosti.

Članak 52.

Općinski načelnik može tražiti glasovanje o povjerenju poglavarstvu.

Ako Općinsko vijeće povodom prijedloga općinskog načelnika ne donese odluku kojom potvrđuje povjerenje poglavarstvu, time se ne smatra da je poglavarstvu iskazano nepovjerenje.

5. JEDINSTVENI UPRAVNI ODJEL

Članak 53.

Za obavljanje poslova iz samoupravnog djelokruga Općine kao i poslova državne uprave prenijetih na Općinu, ustrojava se Jedinstveni upravni odjel.

Ustrojstvo Jedinstvenog upravnog odjela uređuje se posebnom odlukom u skladu sa zakonom i ovim Statutom.

Jedinstvenim upravnim odjelom upravlja pročelnik kojega na temelju javnog natječaja imenuje Poglavarstvo Općine Fužine.

Članak 54.

Jedinstveni upravni odjel samostalan je u okviru svog djelokruga i za svoj rad odgovara Općinskom vijeću i Općinskom poglavarstvu.

Članak 55.

Upravne, stručne i ostale poslove u Jedinstvenom upravnom odjelu obavljaju službenici i namještenici. Službenici obavljaju upravne i stručne poslove iz djelokruga odjela u kojem rade, a namještenici obavljaju prateće i pomoćne poslove.

Članak 56.

Prava, obveze i odgovornosti kao i druga pitanja od značenja za rad službenika i namještenika u Upravnim odjelima uređuju se posebnim Pravilnikom, koji donosi Općinsko vijeće na temelju posebnog zakona.

Članak 57.

Sredstva za vršenje djelatnosti Jedinstvenog upravnog odjela osiguravaju se u proračunu Općine Fužine ili iz drugih izvora utvrđenih zakonom.

6. MJESNA SAMOUPRAVA

Članak 58.

Radi ostvarivanja neposrednog i svakodnevnog utjecaja na život i rad građani mogu, u skladu sa zakonom i ovim Statutom, osnivati mjesne odbore kao jedinice mjesne samouprave.

Na području Općine Fužine mjesni odbori su: Mjesni odbor Fužine, Mjesni odbor Lič i Mjesni odbor Vrata.

Područja Mjesnih odbora utvrđena su posebnom odlukom Općinskog vijeća Općine Fužine.

Mjesni odbor pravna je osoba.

Članak 59.

Prijedlog za osnivanje novog mjesnog odbora mogu dati građani, njihove udruge i Općinsko vijeće.

Zbor građana na kojem se odlučuje o osnivanju mjesnog odbora saziva predsjednik Općinskog vijeća na prijedlog ovlaštenog predlagača iz prethodnog stavka.

Mjesni odbor osnivaju građani na svom zboru kojem prisustvuje najmanje 10% birača upisanih u popis birača područja za koje se osniva mjesni odbor.

O osnivanju mjesnog odbora odlučuje se javnim glasovanjem, većinom glasova prisutnih građana.

Članak 60.

Tijela mjesnog odbora su Vijeće mjesnog odbora i predsjednik Vijeća mjesnog odbora.

Mandat članova Vijeća mjesnog odbora traje četiri godine.

Vijeće mjesnog odbora biraju građani s područja mjesnog odbora koji imaju biračko pravo. Članovi Vijeća mjesnog odbora biraju se neposredno tajnim glasovanjem.

Članak 61.

Izbore za članove Vijeća mjesnog odbora raspisuje Općinsko vijeće.

Odlukom o raspisivanju izbora utvrđuje broj članova Vijeća i datum održavanja izbora. Cijelo područje mjesnog odbora čini jednu izbornu jedinicu.

Od dana raspisivanja izbora do dana izbora ne može proteći manje od 15 niti više od 30 dana.

Izbor za članove Vijeća mjesnog odbora provodi Izborna komisija od tri člana i tri zamjenika koje imenuje Općinsko vijeće.

Članak 62.

Vijeće mjesnog odbora biraju građani s područja mjesnog odbora koji imaju biračko pravo. Članovi vijeća biraju se neposredno tajnim glasovanjem, a na postupak izbora shodno se primjenjuju odredbe zakona kojim se uređuje izbor članova predstavničkih tijela jedinica lokalne samouprave.

Izbore za članove Vijeća mjesnih odbora raspisuje Općinsko vijeće na način i u postupku propisanim zakonom.

Članak 63.

Vijeće mjesnog odbora iz svog sastava tajnim glasovanjem bira predsjednika Vijeća na vrijeme od četiri godine, većinom glasova nazočnih članova.

Predsjednik Vijeća mjesnog odbora zastupa i predstavlja mjesni odbor i za svoj rad odgovara Vijeću mjesnog odbora, a za poslove koji su prenijeti u smislu odredbe čl. 65. st.1. podst. 9. Statuta, odgovara Općinskom poglavarstvu.

Predsjednik Vijeća mjesnog odbora saziva i rukovodi sjednicama Vijeća.

Članak 64.

Vijeće mjesnog odbora donosi program rada mjesnog odbora, pravila mjesnog odbora, poslovnik o svom radu u skladu s ovim Statutom, financijski plan i godišnji obračun te obavlja i druge poslove utvrđene zakonom, ovim Statutom i odlukom Općinskog vijeća.

Program rada Vijeće mjesnog odbora donosi najkasnije do kraja mjeseca studenog za sljedeću godinu i podnosi ga Općinskom vijeću na suglasnost.

U programu iz st. 2. ovoga članka moraju biti naznačena i sredstva iz kojih se predviđa realizacija planova.

Članak 65.

U okviru svog djelokruga vijeće mjesnog odbora može:

- davati prijedloge i mišljenja glede poslovnog prostora i zemljišta u vlasništvu općine koji se nalaze na području mjesnog odbora

- davati prijedloge i mišljenja o radnom vremenu trgovačkih, ugostiteljskih i uslužnih djelatnosti od interesa na svom području

- pratiti potrebe građana na području komunalnih djelatnosti te predlagati prioritetne potrebe i način njihova zadovoljavanja

- organizirati i provoditi manje komunalne akcije na svom području, uređenje dječjih igrališta, zelenih površina i slično,

- pratiti uređenje prostora i predlagati nadležnim tijelima mjere za rješavanje određenih pitanja

- razmatrati pitanja dječje zaštite i zaštite mladih, socijalne skrbi te

- upravljati imovinom koja je dana na korištenje mjesnom odboru

- sudjelovati u javnim raspravama o prostornim planovima na svome području

- obavljati druge poslove koje mu povjeri Općinsko poglavarstvo.

Članak 66.

Vijeće mjesnog odbora može, radi rasprave o potrebama i interesima građana te davanja prijedloga, sazivati mjesne zborove.

Mjesni zbor saziva se za cijelo područje mjesnog odbora ili pak za jedan njegov dio koji čini određenu cjelinu.

Mjesni zbor vodi predsjednik vijeća mjesnog odbora ili član vijeća mjesnog odbora kojeg odredi vijeće.

Članak 67.

U proračunu općine osiguravaju se sredstva potrebna za djelatnost mjesnih odbora i to sredstva nužno potrebna za njihovo poslovanje (administrativne i slične troškove), te za obavljanje povjerenih poslova iz samoupravnog djelokruga općine.

Financiranje djelatnosti koje nisu obuhvaćene stavkom 1. ovog članka mogu se osigurati iz:

- prihoda od imovine i imovinskih prava mjesnih odbora, ukoliko ih ostvaruju,

- dotacije pravnih subjekata i fizičkih osoba

- drugih sredstava

Članak 68.

Općinsko poglavarstvo provodi nadzor nad zakonitošću rada tijela mjesnih odbora.

U slučaju učestalog kršenja (dva ili više) odredbi ovog Statuta, Pravila mjesnog odbora ili neizvršavanja povjerenih poslova, Općinsko poglavarstvo može raspustiti Vijeća mjesnih odbora.

7. IMOVINA I FINANCIRANJE OPĆINE

Članak 69.

Sve pokretne i nepokretne stvari te imovinska prava koja pripadaju Općini čine njezinu imovinu.

Općina mora upravljati, koristiti se i gospodariti svojom imovinom pažnjom dobrog domaćina.

Članak 70.

Općina ima prihode kojima u okviru samoupravnog djelokruga slobodno raspolaže.

Prihodi Općine srazmjerni su poslovima koje obavlja, u skladu sa zakonom.

Članak 71.

Prihodi Općine su:

1. općinski porezi, prirez, naknade, doprinosi i pristojbe,

2. prihodi od stvari i imovinskih prava u vlasništvu Općine,

3. prihodi od trgovačkih društava i drugih pravnih osoba u općinskom vlasništvu ili u kojima Općina ima udio ili dionice,

4. prihodi od naknada za koncesije koje daje Općinsko vijeće,

5. novčane kazne i oduzeta imovinska korist za prekršaje koje Općina sama propiše u skladu sa zakonom,

6. udio u zajedničkim porezima s Republikom Hrvatskom,

7. sredstva pomoći i dotacija Republike Hrvatske predviđena u državnom proračunu,

8. darovi, nasljedstva i legati,

9. naknade iz državnog proračuna za obavljanje poslova državne uprave koje su preneseni na Općinu,

10. drugi prihodi određeni zakonom.

Članak 72.

Ukupno materijalno i financijsko poslovanje Općine nadzire Općinsko vijeće.

8. AKTI OPĆINE

a) Opći akti

Članak 73.

Općinsko vijeće u svom samoupravnom djelokrugu donosi statut, poslovnik, godišnji program rada, općinski proračun, završni račun, odluke, zaključke, rješenja, preporuke, naputke i ostale akte te daje vjerodostojna tumačenja odredbi ovog Statuta.

Podrobnije odredbe o aktima Općine, postupku donošenja akata te vjerodostojnom tumaćenju akata utvrditi će se Poslovnikom Općinskog vijeća.

Članak 74.

Prije stupanja na snagu opći akt se objavljuje u službenom glasilu Općine.

Opći akt stupa na snagu najranije osmi dan od dana njegove objave. Iznimno, općim aktom se može iz osobito opravdanih razloga odrediti da stupa na snagu danom objave.

Opći akt ne može imati povratno djelovanje.

Članak 75.

Općinsko poglavarstvo Općine Fužine donosi zaključke, odluke, pravilnike, preporuke, rješenja, upute, naputke.

Članak 76.

Radna tijela Općinskog vijeća i Općinskog poglavarstva donose zaključke i preporuke.

Članak 77.

Općinski načelnik osigurava izvršavanje općih akata Općinskog vijeća te obavlja nadzor nad zakonitošću rada Jedinstvenog upravnog odjela koji obavlja poslove iz samoupravnog djelokruga Općine.

Članak 78.

Jedinstveni upravni odjel kao upravno tijelo osnovano za obavljanje poslova iz samoupravnog djelokruga Općine, neposredno izvršava i nadzire provođenje općih akata Općinskog vijeća.

U provođenju nadzora iz stavka 1. ovog članka Jedinstveni upravni odjel može u slučaju neprovođenja općeg akta poduzimati mjere propisane tim aktom i zakonom.

b) Pojedinačni akti

Članak 79.

Jedinstveni upravni odjel u izvršavanju općih akata Općinskog vijeća donosi pojedinačne akte kojima rješava o pravima, obvezama i pravnim interesima fizičkih i pravnih osoba.

Protiv pojedinačnih akata iz stavka 1. ovog članka koje donosi Jedinstveni upravni odjel, može se izjaviti žalba nadležnom upravnom tijelu Primorsko - goranske županije.

Na donošenje akata iz ovog članka shodno se primjenjuju odredbe Zakona o općem upravnom postupku, ako posebnim zakonom nije propisan postupak pred tijelima jedinica lokalne ili područje (regionalne) samouprave.

Članak 80.

Pojedinačni akt kojim se rješava o obvezi razreza lokalnih poreza, doprinosa i naknada, odnosno poreza, doprinosa i naknada koji su prihod Općine, donosi se po skraćenom postupku.

Članak 81.

Protiv pojedinačnih akata Općinskog vijeća i poglavarstva Općine Fužine kojima se rješava o pravima, obvezama i pravnih interesima fizičkih osoba, ako posebnim zakonom nije drukčije propisano, ne može se izjaviti žalba već se može pokrenuti upravni spor.

9. NADZOR ZAKONITOSTI OPĆIH AKATA

Članak 82.

Nadzor nad zakonitošću općih akata Općinskog vijeća u njegovom samoupravnom djelokrugu obavljaju uredi državne uprave u županijama i nadležna središnja tijela državne uprave, sukladno posebnom zakonu.

Općinski načelnik dužan je dostaviti statut, poslovnik, proračun ili drugi opći akt predstojniku ureda državne uprave u županiji zajedno sa izvatkom iz zapisnika koji se odnosi na postupak donošenja općem akta propisan statutom i poslovnikom, u roku od 15 dana od dana donošenja općeg akta.

Na ostala pitanja koja nisu regulirana ovim Statutom, primjenjuju se odredbe Poslovnika i zakona.

10. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 83.

Prijedlog za promjenu Statuta može podnijeti jedna trećina vijećnika Općinskog vijeća i Općinsko poglavarstvo Općine Fužine.

Prijedlog mora biti obrazložen, a podnosi se predsjedniku vijeća.

Članak 84.

Općinsko vijeće odlučuje da li će pristupiti raspravi o predloženoj promjeni Statuta.

Ako se ni nakon ponovljene rasprave ne donese odluka da će pristupiti raspravi o predloženoj promjeni, isti prijedlog se ne može ponovo staviti na dnevni red Općinskog vijeća prije isteka roka od 6 mjeseci od dana zaključivanja rasprave o prijedlogu.

Članak 85.

Ustrojstvo i opći akti Općine uskladit će se s ovim Statutom u roku od 180 dana od dana njegova stupanja na snagu.

Ranije doneseni akti iz samoupravnog djelokruga Općine ostaju na snazi ukoliko nisu u suprotnosti s odredbama ovog Statuta.

U slučaju suprotnosti akata iz stavka 2. ovog članka, neposredno se primjenjuju odredbe ovog Statuta, odnosno zakona.

Članak 86.

Danom stupanja na snagu ovog Statuta, prestaje vrijediti Statut Općine Fužine (»Službene novine« Primorsko - goranske županije broj 28/01 i 09/02).

Članak 87.

Ovaj Statut stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Službenim novinama« Primorsko-goranske županije.

Klasa: 021-05/05-01/14

Ur. broj: 2112/03-01-05-08

Fužine, 20. prosinca 2005.

OPĆINSKO VIJEĆE OPĆINE FUŽINE

Predsjednik
Općinskog vijeća
Marinko Kauzlarić, ing., v.r.

 

ISPRAVAK - GODINA XIII . broj 37. Petak, 23. prosinca 2005.

2

Nakon izvršenog uspoređivanja s izvornim tekstom utvrđena je pogreška kod prijepisa Statuta Općine Fužine koji je donijelo Općinsko vijeće Općine Fužine, a objavljen je u »Službenim novinama« Primorsko-goranske županije broj 37. od 23. prosinca 2005. te se daje

ISPRAVAK
Statuta Općine Fužine

U članku 27. stavku 3. umjesto riječi: »pravo na naknadu troškova i izgubljenu zaradu« trebaju stajati riječi: »pravo na naknadu troškova«.

Klasa: 021-05/05-01/14

Ur. broj: 2112/03-01-05-21

Fužine, 15. veljače 2006.

Predsjednik
Općinskog vijeća
Miljenko Fak, v.r.

 

http://sn.pgz.hr/default.asp?Link=odluke&izdanje=151&mjesto=10009&odluka=37
© Primorsko-goranska županija 2002.-2003. Sva prava pridržana.
Obratite se webmasteru s pitanjima i komentarima.
Programska podrška
www.netcom.hr