9.
Na temelju članka 6. stavka 2. Zakona o zakupu i kupoprodaji poslovnoga prostora («Narodne novine» broj 125/11., 64/15. , 112/18 i 123/24) i članka 26. Statuta općine Mrkopalj ( Služben novine Primorsko-goranske županije br. 10/21) na sjednici održanoj dana 24. veljače 2025. godine donijela je
ODLUKU
o uvjetima i postupku javnog natječaja za davanje u zakup poslovnog prostora
Članak 1.
Ovom Odlukom određuju se uvjeti i postupak davanja u zakup poslovnog prostora u vlasništvu Općine Mrkopalj (u daljnjem tekstu: Općina ).
Članak 2.
Poslovni prostor u vlasništvu Općine Mrkopalj daje se u zakup putem javnog natječaja.
Javni natječaj raspisuje općinski načelnik.
Javni natječaj mora sadržavati :
- podatke o poslovnom prostoru,
- djelatnost koja će se obavljati u poslovnom prostoru,
- iznos jamčevine i način plaćanja
- vrijeme trajanja zakupa,
- početni iznos mjesečne zakupnine,
- rok , način i mjesto dostave pisanih ponuda
- navođenje dokumentacije koju je potrebno priložiti uz ponudu,
- rok za sklapanje ugovora o zakupu,
- odredbu da Općina Mrkopalj zadržava pravo poništenja natječaja bez posebnog obrazloženja,
- odredbu da se ugovor o zakupu ne može sklopiti s fizičkom ili pravnom osobom koja ima dospjelu nepodmirenu obvezu prema državnom proračunu i Općini Mrkopalj, osim ako je sukladno posebnim propisima odobrena odgoda plaćanja navedenih obveza, pod uvjetom da se fizička ili pravna osoba pridržava rokova plaćanja.
Natječaj se objavljuje na web-stranici Općine, a obavijest o raspisanom natječaju objavljuje se u dnevnom tisku.
Rok za dostavu ponuda iznosi najmanje 8 dana, računajući od objave obavijesti o natječaju u dnevnom tisku.
Iznimno od odredbe stavka 1. ovoga članka ugovor o zakupu poslovnog prostora sklapa se bez javnog natječaja u slučajevima propisanim Zakonom o zakupu i kupoprodaji poslovnog prostora.
Članak 3.
Prije raspisivanja javnog natječaja općinski načelnik, posebnom odlukom imenuje Povjerenstvo za provedbu javnog natječaja (u daljnjem tekstu: Povjerenstvo).
Povjerenstvo iz stavka 1. ovog članka koordinira pripremu i provođenje postupka javnog natječaja za davanje u zakup poslovnog prostora, a osobito:
- priprema tekst javnog natječaja,
- otvara ponude i sudjeluje u postupku pregleda ponuda,
- daje prijedlog odluke o odabiru najpovoljnije ponude općinskom načelniku te obavlja ostale poslove u vezi s provedbom javnog natječaja.
Povjerenstvo se sastoji od najmanje tri člana.
Članak 4.
Pravo prednosti na sklapanje ugovora o zakupu imaju osobe određene zakonom kojim se uređuju prava hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata i članova njihovih obitelji ako se te osobe u svojoj prijavi na natječaj za navedeni prostor pozovu na to pravo, ako ispunjavaju uvjete iz natječaja, uvjete iz Zakona o zakupu i kupoprodaji poslovnoga prostora te prihvate najviši ponuđeni iznos zakupnine.
Članak 5.
Javni natječaj se provodi putem prikupljanja pisanih ponuda.
Ponuda na javni natječaj sadrži:
- podatke o podnositelju ponude (ime i prezime te prebivalište, odnosno naziv i sjedište ponuditelja te osobni identifikacijski broj),
- oznaku poslovnog prostora za koji se podnosi ponuda,
- visinu ponuđene mjesečne zakupnine,
- tražene dokaze sposobnosti,
- druge podatke i isprave tražene javnim natječajem .
Ponude na natječaj dostavljaju se poštom ili neposredno predajom na urudžbeni zapisnik, u zatvorenim omotnicama.
Članak 6.
Nakon isteka roka za dostavu ponuda, Povjerenstvo provodi otvaranje ponuda, pregled ponuda, vodi zapisnik koji osobito sadrži podatke o podnositelju ponude (ime i prezime te prebivalište, odnosno naziv i sjedište ponuditelja te osobni identifikacijski broj) iznos ponuđene zakupnine, ocjenu priloženih dokaza, prijedlog za donošenje odluke o odabiru, odnosno poništenju javnog natječaja.
Zapisnik iz stavka 1. ovog članka potpisuju prisutni članovi Povjerenstva i zapisničar, ukoliko ga je bilo.
Nepravovremene i nepotpune ponude, kao i ponude uz koje nije priložen dokaz o uplaćenoj jamčevini neće se razmatrati.
Članak 7.
Najpovoljnijom ponudom smatrati će se ona ponuda koja uz ispunjenje uvjeta iz natječaja sadrži i najviši iznos zakupnine.
Ukoliko dvije ili više ponuda, koje ispunjavaju uvjete iz natječaja, sadrže jednaki najviši iznos zakupnine, najpovoljnijom ponudom smatrati će se ona koja je pristigla ranije.
Odluku o odabiru najpovoljnije ponude, odnosno odluku o poništenju javnog natječaja, donosi općinski načelnik .
Odluka iz stavka 3. ovog članka dostavlja se svim ponuditeljima iz javnog natječaja.
Članak 8.
S ponuditeljem čija je ponuda odabrana kao najpovoljnija, zaključiti će se ugovor o zakupu poslovnog prostora pod uvjetima i na način određen Zakonom i ovom Odlukom.
Ako ponuditelj iz stavka 1. ovog članka u roku od 15 dana od dana primitka obavijesti o izboru najpovoljnije ponude ne pristupi zaključenju ugovora o zakupu, smatrat će se da je odustao od ponude te gubi pravo na povrat jamčevine.
Članak 9.
Početni iznos zakupnine za poslovni prostor u vlasništvu općine Mrkopalj određuje se ovisno o djelatnosti koja će se obavljati u poslovnom prostoru , kako slijedi:
Područje djelatnosti
Ugostiteljstvo, turizam, trgovina 2,50 EUR /m2
Financijska djelatnost 1,99 EUR/m2
Uredska djelatnost 1,99 EUR/m2
Garaže -za smještaj vozila 1,06 EUR/m2
Članak 10.
Danom stupanja na snagu ove Odluke, prestaje važiti Odluka o davanju u zakup i kupoprodaji poslovnoga prostora u vlasništvu Općine Mrkopalj (Službene novine Primorsko-goranske županije br. 36/12,15/14,11/19,18/20).
Članak 11.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objave u „Službenim novinama Primorsko-goranske županije.
KLASA:024-02/25-01/01
URBROJ:2170-29-01-25-3
Mrkopalj, 24. veljače 2025.
Općinsko vijeće Općine Mrkopalj
Predsjednica
Helena Crnković
|