SADRŽAJ | ŽUPANIJA | GRADOVI | OPĆINE | OSTALO | ARHIVA | TRAŽILICA | IMPRESSUM


 
Godina XXXII. - broj 51. Petak, 13. prosinca 2024.
OPĆINA LOPAR

87.

Na temelju članka 4. stavka 3. Zakona o službenicima i namještenicima u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi („Narodne novine“ broj 86/08, 61/11, 04/18 i 112/19), članka 3. Odluke o ustrojstvu općinske uprave Općine Lopar („Službene novine Primorsko-goranske županije“ broj 33/22), članka 45. Statuta Općine Lopar („Službene novine Primorsko-goranske županije“ broj 22/24), na prijedlog pročelnika upravnih odjela, Općinski načelnik Općine Lopar, 09. prosinca 2024. godine, donosi

PRAVILNIK

O UNUTARNJEM REDU OPĆINSKE UPRAVE OPĆINE LOPAR

I. OPĆE ODREDBE

Članak 1.

Ovim Pravilnikom uređuje se unutarnje ustrojstvo, nazivi i opisi poslova radnih mjesta, stručni i drugi uvjeti za raspored na radna mjesta, broj izvršitelja i druga pitanja od značaja za rad tijela općinske uprave Općine Lopar.

Članak 2.

Upravna tijela općinske uprave obavljaju poslove i zadatke iz svog djelokruga rada utvrđenog Odlukom o ustrojstvu općinske uprave Općine Lopar, zakonom, Statutom Općine Lopar i drugim propisima.

Članak 3.

(1) Riječi i pojmovi koji imaju rodno značenje odnose se jednako na muški i ženski rod, bez obzira jesu li korišteni u muškom ili ženskom rodu.

(2) U rješenjima kojima se odlučuje o pravima, obvezama i odgovornostima službenika i namještenika, kao i u potpisu pismena te na uredskim natpisima, naziv radnog mjesta navodi se u rodu koji odgovara spolu službenika, odnosno namještenika raspoređenog na odnosno radno mjesto.

Članak 4.

(1) Raspored radnog vremena određuje Općinski načelnik Pravilnikom o radu i Odlukom o radnom vremenu

(2) Raspored termina za rad sa strankama ističe se na ulazu u sjedište općinske uprave te na web stranici Općine Lopar.

(3) Radne prostorije nalaze se u zgradi općinske uprave na adresi Lopar, Lopar 289A i raspoređene su na I. katu.

(4) Svaki službenik ima svoj radni stol, računalo i printer.

II. UNUTARNJE USTROJSTVO UPRAVNIH ODJELA OPĆINSKE UPRAVE

Članak 5.

(1) Za obavljanje poslova iz članka 2. ovog Pravilnika uređuje se unutarnje ustrojstvo upravnih tijela općinske uprave, naziv poslova i zadataka djelatnika, broj izvršitelja, opis i popis poslova radnog mjesta.

(2) Sistematizacijom radnih mjesta osigurava se pravilna podjela rada te optimalno i ravnomjerno korištenje rada službenika i namještenika.

Članak 6.

(1) Temeljem Odluke o ustrojstvu općinske uprave Općine Lopar, upravna tijela općinske uprave su:

1. Upravni odjel za investicije, prostornog planiranje i društvene djelatnosti

2. Upravni odjel za financije i komunalni sustav.

Članak 7.

(1) U Upravnom odjelu za investicije, prostorno planiranje i društvene djelatnosti kao unutarnje ustrojstvene jedinice ustrojavaju se:

- Odsjek za opće poslove i investicije

- Odsjek za prostorno planiranje i gospodarstvo

- Odsjek za društvene djelatnosti

(2) U Upravnom odjelu za financije i komunalni sustav kao unutarnje ustrojstvene jedinice ustrojavaju se:

- Odsjek za financije

- Odsjek za komunalni sustav

Članak 8.

(1) U Upravnom odjelu za investicije, prostorno planiranje i društvene djelatnosti u Odsjeku za opće poslove i investicije obavljaju se poslovi koji se odnose na:

- izradu akata koje donosi općinski načelnik,

- pripremu prijedloga akata i izradu akata koje donosi općinsko vijeće te ostale poslove vezane za radna tijela, općinsko vijeće, održavanje sjednica, donošenje zaključaka i zapisnika s istih sastanaka,

- obavljanje uredskih poslova za potrebe Općinskog načelnika i predsjednika Općinskog vijeća,

- skrb o dnevnom i tjednom rasporedu sastanaka i obveza općinskog načelnika te predsjednika općinskog vijeća, kao i o kvalitetnom prijemu stranaka i gostiju istih,

- poslove odnosa s javnošću,

- vođenje sudskih i upravnih postupaka u kojima sudjeluje Općina,

- poslove javne nabave,

- poslove prijema i otpreme pošte, arhiviranja akata i drugih spisa te čuvanje arhivskog gradiva,

- skrb o rasporedu korištenja radnih prostorija, službenih automobila, telefona te reprezentativnim potrebama Općine,

- izradu ili koordiniranje aktivnosti na izradi informativno-propagandnog materijala koji ima za cilj kvalitetnu marketinšku aktivnost i prezentaciju Općine,

- stručne poslove koji se odnose na radne odnose i ostvarivanje prava iz radnih odnosa službenika i namještenika u općinskoj upravi, disciplinske postupke, poslove kadrovske evidencije službenika i namještenika i druge poslove u svezi s primjenom propisa iz radnog odnosa,

- poslove u svezi pripreme i izrade projekata i programa suradnje s Europskom unijom koji su od interesa za Općinu,

- poslove planiranja, projektiranja, izgradnje i uspostavljanja informacijskih sustava, geoinformacijskih (GIS) sustava, integracije alfanumeričkih i grafičkih podataka, WEB portala Općine te sustava dvosmjerne komunikacije i on-line usluga građanima u okviru izgradnje e-Uprave,

- poslove planiranja, nabave i upravljanja informatičko komunikacijskim resursima, nadzora nad radom mreže (intranet i internet) te osiguravanja sigurnost i zaštitu podataka,

- imovinsko pravne poslove vezane uz nekretnine,

- investicijsko održavanje imovine Općine,

- poslove osiguranja imovine,

- poslove čišćenja prostorija Općine i racionalnog korištenja poslovnog prostora općinske uprave,

- izradu prijedloga izgradnje, odnosno kupovine stanova za potrebe osoba koje pravo na stan ostvaruju temeljem zakonskih propisa,

- priprema i vodi sve veće investicije te one koje nisu u nadležnosti Upravnog odjela za komunalni sustav,

- obavljanje drugih poslova kada je to utvrđeno posebnim zakonom, drugim propisima i Statutom Općine Lopar.

(2) U Upravnom odjelu za investicije, prostorno planiranje i društvene djelatnosti u Odsjeku za prostorno planiranje i gospodarstvo obavljaju se poslovi koji se odnose na:

- priprema, izrada i donošenje dokumenata prostornog uređenja na području Općine,

- sudjelovanja u radu povjerenstva i komisija Općinskog vijeća u svezi s prostornim planiranjem i zaštitom okoliša,

- poticanje i organizaciju rasprava, izrade studija i analiza radi utvrđivanja politike gospodarenja prostorom i ostalim resursima Općine kroz urbanističko planiranje, uređivanje prostora i zaštitu okoliša,

- organizaciju i sudjelovanje u izradi godišnjih i srednjoročnih planova uređenja prostora,

- vođenje investicija izvan komunalnog gospodarstva,

- suradnja sa susjednim jedinicama lokalne samouprave u vezi s namjenom prostora na kontaktnim područjima Općine i susjednih jedinica lokalne samouprave te na zajedničkoj infrastrukturi Općine i susjednih jedinica lokalne samouprave,

- poslove osnivanja i vođenja katastra vodova, izvorne evidencije naselja, ulica i kućnih brojeva te određivanje kućnih brojeva,

- izradu elaborata za osiguravanje osnova za razvitak gospodarskih i turističkih djelatnosti u svrhu priprema planiranja prostornih i infrastrukturnih potreba na području Općine,

- ispitivanje interesa i vrste poduzetničkih aktivnosti i aktivnosti vezanih uz razvitak gospodarstva i turizma,

- suradnju i sudjelovanje u izradi programa i elaborata kojima se rješavaju problemi i planiraju aktivnosti u gospodarstvu, turizmu i poduzetništvu, s drugim tijelima uprave i institucijama (nadležna ministarstva, županijski odjeli, gospodarska obrtnička komora, turistička zajednica, trgovačka društva, fakulteti i sl.),

- identifikaciju, komunikaciju i pomoć postojećim i novim poduzetnicima u realizaciji pojedinih programa,

- poslove ugovaranja dezinsekcije i deratizacije, poslove protupožarne zaštite i civilne zaštite,

- suradnja s nadležnim tijelima na području programa zaštite okoliša,

- praćenje i vođenje poslova u domeni koncesija na pomorskom dobru, te upravljanja i održavanja pomorskog dobra,

- izradu prijedloga namjene slobodnih poslovnih prostora i promjene namjene poslovnih prostora na području turizma i gospodarstva,

- pripremu prijedloga akata koje donosi Općinski načelnik i Općinsko vijeće,

- ostale poslove iz predmetnog djelokruga te drugih poslova kada je to utvrđeno posebnim zakonom, drugim propisima i Statutom Općine Lopar.

(3) U Upravnom odjelu za investicije, prostorno planiranje i društvene djelatnosti u Odsjeku za društvene djelatnosti obavljaju se poslovi koji se odnose na:

- kratkoročno i dugoročno planiranje, usklađivanje i osiguravanje planova u djelatnostima kojima se osigurava zadovoljavanje javnih potreba stanovnika Općine (predškolski odgoj i naobrazba, kultura, sport i tehnička kultura, socijalna skrb, zdravstvo, obrazovanje),

- izradu prijedloga godišnjih planova i programa na području predškolskog i školskog odgoja, kulture, sporta i tehničke kulture, zdravstva i socijalne skrbi, te udruga općenito,

- praćenje i nadzor nad radom ustanova s područja javnih potreba kojih je Općina osnivač ili jedan od osnivača,

- utvrđivanje zajedničkih kriterija glede standarda usluga, standarda troškova i cijene pojedinih programa iz djelatnosti koje čine javne potrebe,

- predlaganje financiranja i sponzoriranja te drugih vrsta podrške projektima i programa na području javnih potreba,

- predlaganje odluka i kriterija radi financiranja učeničkih, studentskih i poslijediplomskih potreba kroz kreditiranje ili stipendiranje,

- donošenje pojedinačnih akata na području socijalne skrbi i kontrola provedbe istih,

- praćenje rada i potreba udruga unutar programa javnih potreba Općine,

- vođenje brige o korištenju i održavanju te dodjeli objekata koji su u vlasništvu Općine te predlaganje mjera i načina korištenja, davanja u zakup i sl. za potrebe društvenih djelatnosti i ustanova s područja javnih potreba kojih je Općina osnivač ili jedan od osnivača,

- ostale poslove iz predmetnog djelokruga te obavljanje drugih poslova kada je to utvrđeno posebnim zakonom, drugim propisima i Statutom Općine Lopar.

Članak 9.

(1)U Upravnom odjelu za financije i komunalni sustav u Odsjeku za financije obavljaju se poslovi koji se odnose na:

- pripremu i izvršenje proračuna,

- razrez i naplatu prihoda koji pripadaju Općinu te poduzimanje mjera naplate (opomene, prisilna naplata, utuživanje, kompenzacija, cesije i sl.),

- praćenje naplate svih ostalih prihoda proračuna,

- praćenje propisa iz područja javnih prihoda i izdataka iz oblasti financijskog poslovanja, knjigovodstva, izrade prijedloga odluka i drugih podzakonskih akata iz navedenih područja,

- poslove knjigovodstva, prihoda i izdataka proračuna, knjigovodstvene evidencije zaduženja i naplate prihoda, jedinstvene i pojedinačne evidencije svih izdataka proračuna,

- izradu godišnjih i polugodišnjih izvješća i izvješća o izvršenju proračuna i pratećih dokumenata,

- izradu svih stručnih analiza i informacija za Općinsko vijeće i Općinskog načelnika,

- poslove namjene korištenja proračunskih sredstava,

- poslove financijskog praćenja investicija Općine,

- evidenciju svih ugovora te praćenje i osiguranje njihova izvršenja,

- poslove likvidature, platnog prometa i blagajničkog poslovanja

- evidencija putnih naloga,

- organizaciju poslova na popisu imovine,

- poslove osiguranja službenika i namještenika,

- obračun i isplata plaća i drugih dohodaka,

- nadzor nad proračunskim korisnicima,

- suradnja s državnim i drugim tijelima te pravnim osobama nadležnima za poslove navedene u ovom članku,

- pripreme prijedloga akata koje donosi Općinski načelnik i Općinsko vijeće,

- ostale poslove iz predmetnog djelokruga te obavljanje drugih poslova kada je to utvrđeno posebnim zakonom, drugim propisima i Statutom Općine Lopar.

Odsjek za financije može poslove iz točke 1. stavka 1. ovog članka obavljati i za potrebe drugih korisnika čija se djelatnost financira i iz Proračuna Općine.

(2) U Upravnom odjelu za financije i komunalni sustav u Odsjeku za komunalni sustav obavljaju se poslovi koji se odnose na:

- upravne i stručne poslove iz područja komunalnog gospodarstva, uređenja i održavanja naselja, vodoopskrbe i odvodnje, održavanja javnih objekata i uređaja komunalne infrastrukture u stanju funkcionalne ispravnosti,

- koordinacija rada pravnih i fizičkih osoba koje obavljaju pojedine komunalne djelatnosti,

- pripremu i provođenje programa održavanja i građenja objekata i uređaja komunalne infrastrukture,

- poslove prometnog redarstva,

- koordinaciju poslova komunalnih društava Općine za obavljanje komunalnih poslova,

- kratkoročno i dugoročno planiranje i usklađivanje planova u komunalnoj djelatnosti,

- izradu prijedloga godišnjih planova i vođenje projektne dokumentacije za izgradnju komunalne infrastrukture,

- utvrđivanje zajedničkih kriterija glede organizacije, standarda usluga, standarda troškova i cijena komunalnih usluga,

- kontrolu i praćenje izvršenih komunalnih usluga, ostvarenih troškova i cijena,

- poslove komunalnog redarstva koji obuhvaćaju nadzor i kontrolu nad provođenjem propisa Općinskog vijeća, Općinskog načelnika i njihovih tijela, a prvenstveno se odnose na kontrolu i sankcioniranje aktivnosti koje predstavljaju remećenje komunalnog reda,

- ugovaranje zajedničkog upravljanja zgradom u mješovitom vlasništvu,

- ugovaranje obveza za okoliš u slučajevima mješovitog vlasništva nad zgradom,

- poslove u svezi upravljanja i raspolaganja javnim površinama,

- poslove u svezi komunalne naknade (prikupljanje podataka, izdavanje rješenja),

- poslove u svezi komunalnog doprinosa (prikupljanje podataka, izdavanje rješenja),

- poslove u svezi izgradnje, održavanja, opremanja i upravljanja objektima zajedničke komunalne potrošnje (javna rasvjeta, uređenje zelenih površina, javnih prometnih površina, mora i plaža),

- poslove održavanja javnih WC-a, održavanja fontana, održavanje groblja, prigodne iluminacije i dekoracija, održavanje urbane opreme, održavanje autobusnih čekaonica, sanaciju divljih deponija,

- uređenje prometa na području Općine,

- koordinacija s javnim tijelima i pravnim osobama u čijoj nadležnosti je izgradnja i održavanje infrastrukture i drugih javnih prostora od interesa za grad (telekomunikacije, elektrodistributivna mreža, državne i županijske ceste, luke, kupališta, more i dr.),

- pripremu prijedloga akata koje donosi Općinski načelnik i općinsko vijeće,

- ostale poslove iz predmetnog djelokruga te druge poslove kada je to utvrđeno posebnim zakonom, drugim propisima i Statutom Općine Lopar.

III. UPRAVLJANJE U SLUŽBI

Članak 10.

(1) Upravnim tijelom upravlja pročelnik, a odsjekom voditelj odsjeka.

(2) Za zakonitost i učinkovitost rada upravnog tijela pročelnik odgovara općinskom načelniku.

(3) Za zakonitost i učinkovitost rada odsjeka voditelj odsjeka odgovara pročelniku upravnog tijela.

Članak 11.

(1) U razdoblju od upražnjenja radnog mjesta pročelnika do imenovanja pročelnika na način propisan zakonom općinski načelnik može iz redova službenika općinske uprave koji ispunjavaju uvjete za pročelnika rješenjem ovlastiti službenika za privremeno obavljanje poslova pročelnika.

(2) U razdoblju duže odsutnosti pročelnika, a najduže do njegova povratka na posao, općinski načelnik može iz redova službenika općinske uprave koji ispunjavaju uvjete za pročelnika rješenjem ovlastiti službenika za privremeno obavljanje poslova pročelnika.

Članak 12.

Službenici su dužni svoje poslove obavljati sukladno Ustavu, zakonu i drugim propisima, općim aktima Općine Lopar, pravilima struke te uputama pročelnika i ostalih nadređenih službenika.

IV. RASPORED NA RADNA MJESTA

Članak 13.

(1) Službenik i namještenik može biti raspoređen na upražnjeno radno mjesto ako ispunjava opće uvjete za prijam u službu, posebne uvjete za prijam u službu i raspored na radno mjesto te obvezne posebne uvjete za prijam u službu i raspored na radno mjesto propisane Zakonom o službenicima i namještenicima u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi („Narodne novine“ broj 86/08, 61/11, 4/18, 96/18 i 112/19- u nastavku teksta: Zakon) , Uredbom o klasifikaciji radnih mjesta u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi („Narodne novine“ broj 74/10, 125/14 i 48/23- u nastavku teksta: Uredba) i ovim Pravilnikom.

(2) Posebni uvjet za prijam u službu i raspored na sva radna mjesta službenika je položen državni ispit. Osoba bez položenog državnog ispita može biti raspoređena pod pretpostavkama propisanim zakonom.

(3) Obveza probnog rada utvrđuje se u skladu sa zakonom.

Članak 14.

U slučaju privremenog povećanja opsega posla, potrebe obavljanja privremenih poslova ili potrebe zamjene duže vrijeme odsutnog službenika ili namještenika, privremena popuna provodi se putem prijma u službu na određeno vrijeme.

Članak 15.

(1) Postupak raspoređivanja na radno mjesto provodi se u skladu sa zakonom.

(2) Stručnu i administrativnu potporu povjerenstvima za provedbu natječaja za prijam u službu pruža Upravni odjel za investicije, prostorno planiranje i društvene djelatnosti.

V. SISTEMATIZACIJA RADNIH MJESTA

Članak 16.

(1) Sastavni dio ovog Pravilnika čini Sistematizacija radnih mjesta u upravnim tijelima koja sadrži popis radnih mjesta, nazive i opis poslova radnih mjesta, stručne i druge uvjete za raspored na radna mjesta te broj izvršitelja na pojedinom radnom mjestu.

(2) Opis radnog mjesta sadrži elemente propisane Uredbom.

VI. POVREDE SLUŽBENE DUŽNOSTI

Članak 17.

(1) Službenici upravnih tijela odgovaraju za počinjene povrede službene dužnosti, ako povjerene poslove ne obavljaju savjesno, stručno i u predviđenim rokovima te ako se ne pridržavaju zakona, drugih propisa, ovog pravilnika te drugih akata ili pravila vezanih za obavljanje službene dužnosti.

(2) Povrede službene dužnosti mogu biti lake i teške.

(3) Teške povrede službene dužnosti propisuju se zakonom, a lake povrede zakonom i ovim pravilnikom.

Članak 18.

Kao lake povrede službene dužnosti, pored već utvrđenih zakonom, smatraju se i:

1. nemaran ili nesavjestan odnos prema imovini koja je povjerena u službi ili u svezi sa službom;

2. nekorektan odnos i neuljudno ponašanje prema suradnicima, drugim službenicima i namještenicima ili strankama;

3. uskraćivanje ili ne pružanje stručne pomoći drugim službenicima i namještenicima u izvršavanju njihove službe i radnih zadataka;

4. učestalo primanje privatnih posjeta kojima se ometa proces rada i ostali službenici i namještenici;

5. prikrivanje manjih oštećenja na imovini ili sredstvima povjerenim službeniku ili namješteniku u službi ili u svezi sa službom;

6. nedovoljno vođenje brige o osobnoj urednosti i izgledu obzirom na poslove koji se obavljaju;

7. nejavljanje neposredno nadređenom službeniku u slučaju zakašnjenja na posao;

8. više od tri puta tijekom mjesec dana neopravdanog kašnjenja na rad ili ranijeg odlaska s posla ili korištenje dnevnog odmora dulje od 30 minuta, kao i u slučaju nejavljanja nadređenom službeniku;

9. nepoduzimanje ili nedovoljno poduzimanje mjera zaštite na radu;

10. neizvršavanje pisanih i/ili usmenih naputaka za rad.

VII. OSTALA PITANJA OD ZNAČAJA ZA RAD

Članak 19.

(1) U upravnom postupku postupa službenik u opisu poslova kojeg je vođenje tog postupka ili rješavanje u upravnim stvarima, sukladno ovom Pravilniku.

(2) Službenik koji je ovlašten za rješavanje u upravnim stvarima ovlašten je i za vođenje postupka koji prethodi rješavanju upravne stvari.

(3) Ako u upravnom tijelu nema osobe ovlaštene za rješavanje o upravnoj stvari, rješenje donosi pročelnik upravnog tijela.

VIII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 20.

Službenici i namještenici zatečeni u službi, odnosno u radnom odnosu u upravnim tijelima na dan stupanja na snagu ovog Pravilnika, rasporedit će se na radna mjesta propisana ovim Pravilnikom, sukladno odredbama Zakona o službenicima i namještenicima u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi („Narodne novine“ broj 86/08, 61/11, 4/18, 96/18 i 112/19).

Članak 21.

Danom stupanja na snagu ovog Pravilnika prestaje važiti Pravilnik o unutarnjem redu Jedinstvenog upravnog odjela Općine Lopar („Službene novine Primorsko-goranske županije“ br. 35/22).

Članak 19.

Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objave u „Službenim novinama Primorsko-goranske županije“.

KLASA:024-01/24-01/27

URBROJ:2170-24-02-24-01

Lopar, 09. prosinca 2024. godine

Općinski načelnik

Zdenko Jakuc, dipl.ing.el.

*datoteka se nalazi na kraju dokumenta*

Odluka u PDF formatu   


http://sn.pgz.hr/default.asp?Link=odluke&izdanje=2357&mjesto=51281&odluka=87
© Primorsko-goranska županija 2002.-2003. Sva prava pridržana.
Obratite se webmasteru s pitanjima i komentarima.
Programska podrška
www.netcom.hr