93.
Na
temelju članka 18. stavka 1. Zakona o proračunu („Narodne novine“ broj 144/21)
te članka 29. i 94. Statuta Grada Opatije („Službene novine Primorsko-goranske
županije“ broj 25/09, 30/09-ispr., 7/13, 3/18, 5/18-ispr., 3/20 i 3/21) Gradsko
vijeće Grada Opatije, na sjednici održanoj dana 14. prosinca 2023. godine
donijelo je
ODLUKU
o izvršavanju Proračuna Grada Opatije
za 2024. godinu
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom Odlukom uređuje se struktura prihoda i primitaka te rashoda
i izdataka Proračuna, njegovo izvršavanje, opseg zaduživanja i jamstva,
upravljanje financijskom i nefinancijskom imovinom, prava i obveze korisnika
proračunskih sredstava, ovlasti Gradonačelnika, te druga pitanja u izvršavanju
Proračuna u 2024. godini.
Članak 2.
Proračun se donosi i izvršava u skladu s načelima jedinstva i
točnosti proračuna, uravnoteženosti, obračunske jedinice, univerzalnosti,
specifikacije, dobrog financijskog upravljanja i transparentnosti.
Članak 3.
Ako se tijekom godine usvoje odluke i drugi propisi na osnovi
kojih nastaju nove obveze za Proračun, sredstva će se osigurati u Proračunu za
sljedeću proračunsku godinu u skladu s trogodišnjim fiskalnim projekcijama i
mogućnostima.
II. SADRŽAJ PRORAČUNA
Članak 4.
(1) Proračun se sastoji od općeg i posebnog dijela.
(2) Opći dio Proračuna čini Račun prihoda i rashoda, Račun
financiranja te Raspoloživa sredstva iz prethodnih godina.
(3) Račun prihoda i rashoda sastoji se od prihoda od poreza,
pomoći, prihoda od imovine, prihoda od pristojbi i naknada, ostalih prihoda i
prihoda od prodaje nefinancijske imovine. Prihodima se financiraju rashodi
utvrđeni za financiranje javnih potreba na razini Grada na temelju zakonskih i
drugih propisa.
(4) U Računu financiranja iskazuju se primici od financijske
imovine i zaduživanja te izdaci za financijsku imovinu i otplatu kredita i
zajmova.
(5) Raspoloživa sredstva iz prethodnih godina predstavljaju
planirani iznos višak prihoda nad rashodima u 2023. godini.
(6) Posebni dio Proračuna sastoji se od plana rashoda i izdataka
proračunskih korisnika iskazanih po vrstama, raspoređenih u programe koji se
sastoje od aktivnosti i projekata.
III. IZVRŠAVANJE PRORAČUNA
Članak 5.
(1) Proračunski korisnici mogu preuzeti obveze na teret proračuna
tekuće godine samo za namjene i do visine utvrđene proračunom ako su za to
ispunjeni svi zakonom i drugim propisima utvrđeni uvjeti.
(2) Otplate glavnica i kamata od zaduživanja i danih jamstava
mogu se izvršavati u iznosima iznad planiranih.
(3) Obveze po ugovorima koje zahtijevaju plaćanje u sljedećim
godinama mogu se preuzeti uz suglasnost Gradonačelnika.
(4) Proračunski korisnici mogu preuzeti obveze po investicijskim
projektima tek po provedenom stručnom vrednovanju i ocijenjenoj opravdanosti i
učinkovitosti investicijskog projekta.
(5) Čelnici proračunskih korisnika dužni su redovito pratiti
izvršavanje financijskog plana, a obveze izvršavati do visine utvrđene
financijskim planom.
(6) Pročelnici upravnih odjela dužni su redovito pratiti
izvršavanje Proračuna na razini Odjela, a obveze izvršavati do visine utvrđene
Proračunom.
Članak 6.
(1) Namjenski prihodi i primici koji nisu iskorišteni u
prethodnoj godini prenose se u proračun za tekuću proračunsku godinu.
(2) Ako su namjenski prihodi i primici ostvareni u nižem opsegu
nego što je to iskazano u Proračunu, proračunski korisnik može preuzeti i
plaćati obveze samo u visini stvarno uplaćenih, odnosno raspoloživih sredstava.
(3) Uplaćeni i preneseni, a manje planirani namjenski prihodi i
primici, mogu se izvršavati iznad iznosa utvrđenih u Proračunu, a do visine
uplaćenih, odnosno prenesenih sredstava.
(4) Uplaćeni i preneseni, a manje planirani namjenski primici od
zaduživanja, mogu se izvršavati iznad iznosa utvrđenih u Proračunu, uz
prethodnu suglasnost Gradonačelnika.
(5) Aktivnosti i projekti za koje su sredstva osigurana u
Proračunu tekuće godine, a nisu izvršeni do visine utvrđene Proračunom mogu se
u toj visini izvršavati u sljedećoj godini, uz prethodnu suglasnost
Gradonačelnika.
Članak 7.
(1) Gradonačelnik odobrava preraspodjelu sredstava na
proračunskim stavkama na razini Razdjela i/ili proračunskih korisnika ili
između proračunskih korisnika najviše do 5% rashoda i izdataka na razini
skupine ekonomske klasifikacije i to unutar izvora financiranja opći prihodi i
primici i primici unutar izvora financiranja namjenski primici.
(2) Gradonačelnik je obvezan uz polugodišnje i godišnje izvješće
izvijestiti Gradsko vijeće o preraspodjeli sredstava.
(3) Plaćanje predujma moguće je samo iznimno i na temelju
prethodne suglasnosti Gradonačelnika.
(4) Izuzetno od stavka 3. ovog članka, proračunski korisnik može
plaćati predujmom bez suglasnosti pod uvjetom da ukupna vrijednost roba ili
usluga za koje se plaća predujam ne prelazi 1.330,00 EUR.
(5) Proračunskim korisnicima i mjesnim odborima nije moguće
dodijeliti sredstava proračuna izvan sredstava osiguranih Proračunom, osim u
slučaju plaćanja radova, roba i usluga koje Gradu isti obavljanju na tržišnim
osnovama.
Članak 8.
(1) Gradonačelnik može obustaviti izvršavanje pojedinih rashoda
tijekom proračunske godine u slučaju ispunjenja sljedećih okolnosti:
a. ako se zbog nastanka novih obveza za Proračun, zbog promjena
gospodarskih kretanja ili izmjena zakonskih propisa povećaju rashodi ili
izdaci, odnosno smanje prihodi ili primici Proračuna i/ili
b. ako se prihodi Proračuna ne ostvaruju u visini potrebnoj za
pokriće rashoda i izdataka.
(2) Privremene mjere obustave mogu trajati najduže 60 dana.
(3) Ako se za vrijeme provođenja mjera privremene obustave
izvršavanja Proračuna, Proračun ne može uravnotežiti, Gradonačelnik mora
najkasnije u roku od 15 dana prije isteka roka za privremenu obustavu
izvršavanja Proračuna predložiti izmjene i dopune Proračuna, kojima se ponovno
uravnotežuju prihodi i primici odnosno rashodi i izdaci Proračuna.
(4) U Proračunu za 2024. godinu temeljem procjene ostvarenja
prihoda do kraja proračunske 2023. godine planiraju se prenesena sredstva u
iznosu od 1.000.000,00 EUR iz općih prihoda i primitaka. Konačni višak prihoda
utvrdit će se po Godišnjem obračunu Proračuna za 2023. godinu, te će se razlike
u odnosu na planirani višak utvrditi i rasporediti temeljem Odluke o raspodjeli
rezultata poslovanja za 2023. godinu.
Članak 9.
(1) Proračunska zaliha osigurava se u iznosu od 30.000,00 EUR.
(2) Proračunska zaliha može se koristiti za financiranje rashoda
nastalih pri otklanjanju posljedica elementarnih nepogoda, epidemija, ekoloških
i ostalih nepredvidivih nesreća odnosno izvanrednih događaja tijekom godine.
(3) O korištenju sredstava proračunske zalihe odlučuje
Gradonačelnik, koji je obvezan o utrošku iste izvijestiti Gradsko vijeće
tromjesečno tijekom proračunske godine.
Članak 10.
(1) Za rad i aktivnosti mjesnih odbora, Proračunom Grada Opatije
za 2024. godinu, planirana su sredstva za:
a. Materijalne rashode mjesnih odbora (Aktivnost: A102001), koja
obuhvaća troškove korištenja prostora (npr. struja, voda, odvoz smeća, telefon,
grijanje itd.), uredskog materijala, naknada za rad članova vijeća mjesnih
odbor i drugih rashoda redovnog rada vijeća mjesnih odbora
b. Manifestacije mjesnih odbora (Aktivnost: A102021) koja
obuhvaćaju troškove organizacije manifestacija i drugih događanja i skupova
kojih su organizatori mjesni odbori i održavaju se na području mjesnih odbora
c. Komunalne akcije mjesnih odbora (Aktivnost: A303058)
obuhvaćaju troškove vezane uz održavanje komunalne infrastrukture odnosno
obavljanja komunalnih djelatnosti kojima se osigurava održavanje komunalne
infrastrukture.
(2)Mjesni odbori samostalno izvršavaju sredstva za redovan rad i
manifestacije dok sredstva za komunalne akcije, na osnovi prijedloga mjesnog
odbora, izvršava Upravni odjel za komunalni sustav, prostorno planiranje i
zaštitu okoliša.
(3)Naknade članovima vijeća mjesnih odbora obračunava i isplaćuje
Upravni odjel za financije i društvene djelatnosti, na temelju evidencije o
prisustvovanju sjednicama vijeća mjesnog odbora koju vodi Upravni odjel za
lokalni politički sustav i upravljanje imovinom. Evidencija o prisustvovanju
sjednicama mjesnog odbora sastavlja se na osnovu zahtjeva za isplatu kojeg
podnosi predsjednik Vijeća mjesnog odbora zajedno s preslikom potpisanog i
ovjerenog zapisnika s održane sjednice Vijeća mjesnog odbora, a sukladno Odluci
o određivanju naknade za rad članova Vijeća mjesnih odbora („Službene novine
Primorsko-goranske županije“ broj 26/21).
(4) Ukupan iznos rashoda za manifestacije ne može biti viši od
1.792,00 EUR po mjesnom odboru, osim u slučaju primljenih i uplaćenih donacija
pravnih i fizičkih osoba za tu namjenu.
Članak 11.
(1) Predsjednik Vijeća mjesnog odbora odgovoran je za planiranje
i izvršavanje financijskog plana mjesnog odbora iskazanog u Proračunu Grada
Opatije.
(2) Predsjednik Vijeća mjesnog odbora odgovara za zakonitost,
svrhovitost, učinkovitost i ekonomično raspolaganje proračunskim sredstvima. te
za preuzimanje obveza, izdavanje naloga za plaćanje te za izdavanje naloga za
naplatu u korist proračunskih sredstava.
(3) Predsjednik Vijeća mjesnog odbora može određena prava
vlastitim aktom kojeg je donijelo Vijeće mjesnog odbora, u skladu s Statutom i
drugim općim aktima kojima se uređuje mjesna samouprava u Gradu Opatija,
prenijeti na druge članove Vijeća mjesnog odbora.
Članak 12.
(1) Sredstva mjesnog odbora se ne mogu planirati i izvršavati za
tekuće i kapitalne donacije pravnim i fizičkim osobama, subvencije, pomoći dane
u inozemstvo i unutar općeg proračuna, naknade građanima i kućanstvima.
(2) Mjesni odbori dužni su planirana sredstva izvršavati sukladno
odredbama Zakona o proračunu i ovoj Odluci, u skladu sa planiranim iznosima,
namjenama i vrstama rashoda.
(3) Predsjednik Vijeća mjesnog odbora ili osoba (član Vijeća
mjesnog odbora) koju on ovlasti, dužni su svaki zaprimljeni račun ovjeriti
svojim potpisom kojim jamče da je usluga ili isporuka roba i radova izvršena u
ugovorenoj količini, roku i cijeni.
(4) Mjesni odbori su dužni planiranu realizaciju nabave radova,
roba i usluga za sve izdatke, osim materijalnih troškova koji se odnose na
režijske troškove (npr. struja, voda, odvoz smeća, telefon, grijanje itd.)
prethodno uskladiti sa Upravnim odjelom za lokalni politički sustav i
upravljanje imovinom.
(5) Realizaciju sredstava iz članka 10 stavka 1. podstavka a. i
b. nadzire Upravni odjel za lokalni politički sustav i upravljanje imovinom.
(6) Vlastiti i namjenski prihodi mjesnih odbora uplaćuju se u
Proračun Grada i koriste se za pokriće rashoda mjesnih odbora sukladno njihovim
financijskim planovima.
(7) Ostvarenje i utrošak vlastitih prihoda mjesnih odbora prati i
nadzire Upravni odjel za financije i društvene djelatnosti.
(8) Planirani rashodi u visini i vrsti mogu se mijenjati izmjenom
financijskog plana mjesnog odbora, a nakon izmjena i dopuna Proračuna Grada
Opatije za 2024.godinu.
Članak 13.
(1) Za Aktivnost Komunalne akcije mjesnih odbora, mjesni odbori
su dužni dostaviti Upravnom odjelu za komunalni sustav, prostorno planiranje i
zaštitu okoliša prijedloge za realizaciju komunalnih akcija na njihovom
području u tekućoj godini, koji je usvojen od strane Vijeća mjesnog odbora.
(2) Upravni odjel za komunalni sustav, prostorno planiranje i
zaštitu okoliša provodi analizu podnesenih prijedloga s procjenom troškova u
odnosu na planirana proračunska sredstva te u dogovoru s mjesnim odborom
određuje popis radova koji će biti izvršeni.
(3) Upravni odjel za komunalni sustav, prostorno planiranje i
zaštitu okoliša za realizaciju planiranih aktivnosti provodi postupak nabave,
ugovaranja, praćenja radova, te ovjere računa.
(4) Iznimno, U slučaju da mjesni odbor ne dostavi prijedlog
komunalnih akcija na njihovom području Upravni odjel za komunalni sustav,
prostorno planiranje i zaštitu okoliša može samostalno planirati i realizirati
planirana sredstva proračuna za aktivnosti iz stavka 1. ovog članka vodeći
računa o potrebama i stanju komunalne infrastrukture na području toga mjesnog
odbora, uvažavajući istaknute potrebe i prijedloge građana.
Članak 14.
(1) U slučaju da tijekom tekuće godine dođe do promjena područja
mjesnih odbora na način da se konstituiraju novi mjesni odbori koji obuhvaćaju
područja dva ili više postojećih mjesnih odbora, planirana sredstva proračuna
postojećih mjesnih odbora biti će pribrojena novom mjesnom odboru u čijem je
sastavu to područje.
(2) U slučaju iz stavka 1. ovog članka, do izmjena i dopuna
Proračuna, kojim će se sredstva za rad mjesnih odbora uskladiti s novim
ustrojem, svi troškovi koji se odnose na mjesne odbore koji su nastali
spajanjem postojećih mjesnih odbora teretit će postojeće pozicije.
(3) U slučaju da se tijekom godine donese Odluka o raspisivanju
izbora za članove Vijeća mjesnih odbora, kojom se raspuštaju postojeći mjesni
odbori, ne mogu se stvarati novi troškovi osim režijskih troškova (npr. struja,
voda, odvoz smeća, telefon, grijanje i sl.), račune kojih ovjerava Upravni
odjel za lokalni politički sustav i upravljanje imovinom.
Članak 15.
(1) Upravni odjel za financije i društvene djelatnosti dostavlja
Gradonačelniku Polugodišnji izvještaj o izvršenju Proračuna, a Gradonačelnik
podnosi Gradskom vijeću na usvajanje Polugodišnji izvještaj o izvršenju
Proračuna u roku propisanom Zakonu o proračunu.
(2) Upravni odjel za financije i društvene djelatnosti dostavlja
Gradonačelniku Godišnji izvještaj o izvršenju Proračuna za prethodnu godinu, a
Gradonačelnik podnosi Gradskom vijeću na usvajanje Godišnji izvještaj o
izvršenju Proračuna u roku propisanom Zakonom o proračunu.
(3) Izvještaj iz stavka 2. ovog članka Gradonačelnik dostavlja
Ministarstvu financija i Državnom uredu za reviziju u roku propisanim Zakonom o
proračunu.
(4) Upravni odjeli Grada dužni su, na zahtjev Upravnog odjela za
financije i društvene djelatnosti, dostaviti godišnja i polugodišnja izvješća o
izvršavanju Proračuna na razini odjela u rokovima utvrđenim u zahtjevu.
IV GRADSKA RIZNICA
Članak 16.
(1) Uplate prihoda i primitaka, te isplate rashoda i izdataka
Proračuna i proračunskih korisnika izvršavaju se putem jedinstvenog računa
Gradske riznice.
(2) Gradskom riznicom upravlja Upravni odjel za financije i
društvene djelatnosti.
Članak 17.
(1) Prihodi Proračuna ubiru se i uplaćuju u Proračun u skladu sa
Zakonom i drugim propisima neovisno o visini prihoda planiranih u Proračunu.
(2) Prihodi tijela gradske uprave obavljanjem vlastite
djelatnosti sastavni su dio prihoda Proračuna.
(3) Vlastiti i namjenski prihodi i primici proračunskih korisnika
uplaćuju se u Proračun Grada.
(4) Sva plaćanja unutar Gradske riznice prema dobavljačima
proračunskih korisnika izvršavaju se izravno, temeljem zahtjeva proračunskih
korisnika za plaćanje, putem jedinstvenog računa.
(5) Ostvarenje i utrošak vlastitih namjenskih prihoda
proračunskih korisnika nadzire Upravni odjel za financije i društvene
djelatnosti.
Članak 18.
Sredstva drugih jedinica lokalne samouprave, na području kojih
proračunski korisnici obavljaju djelatnost, prenose se kao tekuće i kapitalne
pomoći za programe proračunskih korisnika u Proračun Grada.
V. UPRAVLJANJE FINANCIJSKOM I NEFINANCIJSKOM IMOVINOM
Članak 19.
Imovinu Grada čine financijska i nefinancijska imovina kojom
upravlja Gradonačelnik u skladu s posebnim propisima i Statutom Grada.
Članak 20.
(1) Raspoloživim novčanim sredstvima na računu Proračuna upravlja
Gradonačelnik.
(2) Novčana sredstva iz stavka 1. ovog članka mogu se polagati u
poslovnu banku, poštujući načela sigurnosti, likvidnosti i isplativosti
ulaganja.
(3) Odluku o izboru banke donosi Gradonačelnik.
Članak 21.
(1) Primici od prodaje dionica i udjela u kapitalu pravnih osoba
mogu se koristiti samo za otplatu duga u Računu financiranja.
(2) U slučaju da se sredstva od prodaje udjela i uloga u kapitalu
pravnih osoba ostvare u iznosu većem od potrebnog za otplatu duga u proračunskoj
godini, sredstva se mogu koristiti i za nabavu nefinancijske i financijske
imovine te za kapitalne pomoći ako za to postoji javni interes.
Članak 22.
Za stjecanje imovine bez naknade proračunskim korisnicima
potrebna je suglasnost Gradonačelnika, ukoliko bi takvo stjecanje prouzročilo
veće troškove za Grad.
Članak 23.
(1) Sredstva za osiguranje nefinancijske dugotrajne imovine
osigurana su u rashodima poslovanja proračunskih korisnika.
(2) Proračunskim korisnicima ne osiguravaju se sredstva za
amortizaciju dugotrajne imovine.
VI. ODGODA NAPLATE, OTPIS DUGOVANJA I
PRODAJA POTRAŽIVANJA
Članak 24.
(1) Gradonačelnik može, na prijedlog Upravnog odjela za financije
i društvene djelatnosti, a po zahtjevu dužnika, uz primjereno osiguranje i
kamate, odgoditi plaćanje ili odobriti obročnu otplatu duga za prihode koji se
ne smatraju javnim davanjima, pod uvjetima propisanim Zakonom o proračunu i
podzakonskim propisima.
(2) Naplata duga iz stavka 1. ovog članka može se odgoditi
jednokratno do 24 mjeseca ili se može odobriti plaćanje duga u obrocima i to
maksimalno do 36 mjesečnih obroka.
(3) Iznimno od stavka 1. ovog članka Upravni odjel za financije i
društvene djelatnosti može na zahtjev dužnika, odgoditi plaćanje ili odobriti
obročnu otplatu duga i to za iznose potraživanja do 2.650,00 EUR.
Članak 25.
(1) Gradonačelnik može, na prijedlog Upravnog odjela za financije
i društvene djelatnosti, a po zahtjevu dužnika, otpisati odnosno uz suglasnost
dužnika prodati potraživanja koja se ne smatraju javnim davanjima pod uvjetima
propisanim Zakonom o proračunu i podzakonskim propisima.
(2) Gradonačelnik može donijeti odluku o otpisu potraživanja za
dugovanja po pojedinim vrstama prihoda u slučajevima kada je dužnik umro, a
nije ostavio pokretnine i nekretnine iz kojih se može naplatiti dug, kao i u
drugim slučajevima kada je nastupila nemogućnost naplate.
Članak 26.
(1) Ako posebnim propisima nije uređeno drugačije, potraživanja
na ime javnih davanja mogu se otpisati ako bi izvršenje naplate poreznog duga
dovelo u pitanje osnovne životne potrebe dužnika-građanina i članova njegova
kućanstva pod sljedećim uvjetima:
1. ako podnositelj zahtjeva ostvaruje pravo na zajamčenu
minimalnu naknadu, odnosno pravo na pomoć za uzdržavanje ako je podnositelj
zahtjeva korisnik prava na pomoć za uzdržavanje iz sustava socijalne skrbi, ili
2. ako imovno stanje podnositelja zahtjeva i punoljetnih članova
njegovog kućanstva odgovara sljedećim uvjetima:
a) kada imovina, u novčanom obliku, podnositelja zahtjeva i
članova njegovog kućanstva ne prelazi iznos od dvije proračunske osnovice, na
dan podnošenja zahtjeva, po članu njegovog kućanstva,
b) kada podnositelj zahtjeva, odnosno punoljetni članovi
kućanstva imaju u vlasništvu stan ili kuću koju koriste isključivo za njihovo
stanovanje, te ako imaju u vlasništvu automobil i/ili plovilo, čija vrijednost
ne prelazi iznos od dvije proračunske osnovice na dan podnošenja zahtjeva,
c) kada ukupni dohodak i ukupni primici podnositelja zahtjeva i
punoljetnih članova njegovog kućanstva mjesečno ne prelaze po članu kućanstva
iznos od jedne proračunske osnovice.
(2) Za stjecanje prava na otpis ili djelomičan otpis potraživanja
fizička osoba mora ispunjavati kriterij iz stavka 1. točke 1. ovog članka ili
kumulativno kriterije iz stavka 1. točke 2. ovog članka.
(3) Ukoliko je dužniku – građaninu odobren otpis duga, bez obzira
na osnovu nastanka duga, sljedeći zahtjev za otpis duga ne može podnijeti prije
proteka roka od pet godina od donošenja odluke o otpisu potraživanja za
prvobitni dug.
(4) Postupak otpisa potraživanja provodi Upravni odjel za
financije i društvene djelatnosti, a odluku, na prijedlog Upravnog odjela za
financije i društvene djelatnosti, donosi Gradonačelnik.
Članak 27.
(1) Upravni odjel za financije i društvene djelatnosti otpisuje
potraživanja na ime javnih davanja u sljedećim slučajevima:
a) ako postoji pravomoćno rješenje o brisanju iz sudskog registra
po okončanju stečajnog postupka,
b) ako postoji pravomoćno rješenje o brisanju iz sudskog registra
u postupku likvidacije ili
c) ako postoji pravomoćno rješenje o sklopljenoj predstečajnoj
nagodbi kojim je utvrđeno da se dug otpisuje.
(2) Odluku iz stavka 1. ovog članka donosi nadležni službenik ili
pročelnik Odjela.
Članak 28.
(1) Ako posebnim propisima nije uređeno drugačije, naplata
potraživanja na ime javnih davanja može se odgoditi u cijelosti ili djelomično
pod uvjetom da naplata u cijelosti na dan dospijeća predstavlja neprimjereno
opterećenje, nanosi veću gospodarsku štetu ili bi dovela do nelikvidnosti, a
odgodom plaćanja ili obročnom otplatom duga bi se bitno poboljšale dužnikove
mogućnosti otplate duga.
(2) O odgodi naplate duga iz stavka 1. ovog članka na temelju
pisanog i obrazloženog zahtjeva odlučuje Gradonačelnik.
(3) Naplata duga na ime javnih davanja može se odgoditi
jednokratno najdulje do 24 mjeseca ili se može odobriti plaćanje duga u
obrocima do 24 mjesečna obroka.
(4) U slučaju zahtjeva za odgodu plaćanja ili obročnu otplatu
gdje ukupan iznos potraživanja od pravne osobe prelazi 3.400,00 EUR, a od
fizičke osobe-građanina 6.600,00 EUR, kao i u slučaju kada se traži odgoda
naplate na razdoblje dulje od 12 mjeseci obvezno su potrebna sredstva
osiguranja naplate.
(5) Sredstva osiguranja naplate mogu biti: neopoziva garancija
banke, zalog vrijednosnih papira, založno pravo na nekretninama, pokretninama i
pravu građenja, zadužnica ili jamstvo drugih trgovačkih društava solidnog
boniteta.
(6) Za vrijeme trajanja odgode obračunavaju se zakonske zatezne
kamate.
Članak 29.
(1) S dužnicima iz članka 24. ove Odluke, čiji je zahtjev
odobren, zaključuje se upravni ugovor.
(2) U slučaju iz članka 24. stavka 4. ove Odluke upravni ugovor
se neće zaključiti ako dužnik prethodno ne dostavi jedno od sredstava
osiguranja ili ne predloži zasnivanje založnog prava na nekretnini.
(3) Ako se dužnik ne pridržava rokova iz odluke o odgodi
plaćanja, upravni će se ugovor raskinuti te pokrenuti postupak ovrhe.
(4) U slučaju da je protiv dužnika, s kojim je zaključen upravni
ugovor, ranije pokrenut ovršni postupak, isti će se obustaviti po zahtjevu
dužnika ili po službenoj dužnosti nakon zaključenja upravnog ugovora.
Članak 30.
U pokrenutim postupcima ovrhe donošenjem rješenja o ovrsi,
rješenjem utvrđene troškove ovrhe neće se naplaćivati ukoliko dužnik uplati
iznos duga prije dostave rješenja tijelu nadležnom za provedbu ovrhe.
Članak 31.
(1) Porezno tijelo ne mora donijeti porezno rješenje ako bi
troškovi utvrđivanja i naplate poreza bili nerazmjerni naplaćenom porezu.
(2) Nesrazmjerni trošak utvrđivanja i naplate poreza utvrđuje se
u iznosu od 2,68 EUR.
VII. ZADUŽIVANJE I JAMSTVA
Članak 32.
(1) Grad se može dugoročno zaduživati za investicije uzimanjem
kredita ili izdavanjem vrijednosnih papira, uz prethodnu suglasnost Gradskog
vijeća i Vlade Republike Hrvatske.
(2) Ukupna godišnja obveza Grada može iznositi najviše do 20%
ostvarenih prihoda u godini koja prethodi godini u kojoj se zadužuje sukladno
članku 121. stavku 4. Zakona o proračunu, a u iznos ukupne godišnje obveze
uključen je iznos prosječnog godišnjeg anuiteta po kreditima, zajmovima, danim
jamstvima i suglasnostima iz članka 127. stavka 1. Zakona o proračunu te iznos
dospjelih obveza iskazanim u zadnjem raspoloživom financijskom izvještaju.
(3) Grad će se dugoročno zadužiti za realizaciju projekta
rekonstrukcije nogometnog igrališta u iznosu od 5.000.000,00 EUR-a, od čega
planirani iznos zaduženja u 2024. godini iznosi 2.500.000,00 EUR-a, a u 2025.
godini 2.500.000,00 EUR-a
(4) Javnoj vatrogasnoj postrojbi Opatija izdat će se suglasnost
za zaduživanje za izgradnju vatrogasnog doma u iznosu od 1.154.688,00 EUR-a, od
čega planirani iznos zaduženja u 2024. godine iznosi 199.084,00 EUR-a, a u
2025. godini 955.604,00 EUR-a.
Članak 33.
(1) Obveze Proračuna na ime kamata i otplate glavnice po
kreditima te obveze po danim jamstvima koje dospijevaju u 2024. godini iskazane
su u Računu prihoda i rashoda Proračuna te Računu financiranja:
Razdjel 002-Upravni odjel za financije i društvene djelatnosti,
Program 2080 - Otplate kredita i to po osnovi:
a) kredita za izgradnju Centra Gervais u iznosu od 99.640 EUR-a
kamata i 361.000 EUR-a glavnice (Kapitalni projekt K208003 - Izgradnja Doma
umjetnosti),
b) kredita za modernizaciju javne rasvjete u iznosu od 5.000,00
EUR-a kamata i 53.000 EUR-a glavnice (Kapitalni projekt K208007),
(2) Očekivani iznos ukupnog duga Grada i proračunskih korisnika
na kraju 2024. godine iznosit će 16.608.665,16 EUR-a što uključuje:
a) glavnicu i kamate po osnovi dugoročnog kredita za izgradnju
Centra Gervais u iznosu od 3.160.451,24 EUR-a
b) glavnicu i kamate po osnovi dugoročnog kredita za
modernizaciju javne rasvjete u iznosu od 970.786,67 EUR-a,
c) dano jamstvo po dugoročnom kreditu trgovačkog društva Opatija
21 d.o.o. za projekt izgradnje garaže Gorovo u iznosu 6.322.739,25 EUR-a
d) glavnicu i kamate po osnovi dugoročnog kredita za
rekonstrukciju nogometnog igrališta u iznosu ukupne glavnice 5.000.000,00 EUR
e) dane suglasnosti Javnoj vatrogasnoj postrojbi Opatija za
obveze po dugoročnom kreditu za izgradnju vatrogasnog doma u iznosu ukupne
glavnice 1.154.688,00 EUR-a,
Članak 34.
(1) Za premošćivanje jaza nastalog zbog različite dinamike
priljeva sredstava i dospijeća obveza, Gradonačelnik može donijeti odluku kojom
se Grad kratkoročno zadužuje, najduže do 12 mjeseci, bez mogućnosti daljnjeg
reprograma ili zatvaranja postojećih obveza po kratkoročnim kreditima ili
zajmovima uzimanjem novih kratkoročnih kredita ili zajmova.
(2) Grad se može kratkoročno zadužiti uzimanjem kredita ili
zajmova kod poslovne banke u kojoj Grad ima otvoren račun ili kod drugih
poslovnih banaka i kreditnih institucija do ukupne visine od 2.000.000,00 EUR.
(3) Odluku o odabiru banke ili druge kreditne institucije donosi
Gradonačelnik.
Članak 35.
Pravna osoba u većinskom izravnom ili neizravnom vlasništvu
Grada, kao i ustanova čiji je osnivač Grad, može se zaduživati samo za namjene
propisane Zakonom o proračunu uz suglasnost Gradonačelnika i uz uvjete i na način
propisan Zakonom.
Članak 36.
(1) Gradonačelnik može dati jamstvo pravnoj osobi u većinskom
izravnom ili neizravnom vlasništvu Grada kao i ustanovi čiji je osnivač za
ispunjenje obveza pravne osobe i ustanove, uz uvjete i na način propisan
Zakonom.
(2) Grad je obvezan prije davanja jamstva ishoditi suglasnost
ministra financija.
(3) Ugovore o jamstvu sklapa Gradonačelnik.
VIII. PRAVA I OBVEZE PRORAČUNSKIH KORISNIKA
Članak 37.
(1) Proračunski korisnici odgovorni su za naplatu vlastitih
prihoda i primitaka kao i za izvršavanje svih rashoda i izdataka u skladu s
namjenama.
(2) Proračunski korisnici dostavljaju polugodišnje i godišnje
financijske izvještaje svog plana Upravnom odjelu za financije i društvene
djelatnosti sukladno Pravilniku o financijskom izvještavanju u proračunskom
računovodstvu.
Članak 38.
(1) Proračunski korisnici dužni su dostaviti godišnji i
polugodišnji izvještaj o poslovanju (ostvarenje financijskog plana, izvještaj o
radu te prijedlog o korištenju neutrošenih sredstava) Upravnom odjelu za
financije i društvene djelatnosti, najkasnije u roku od mjesec dana od isteka
roka za predaju godišnjih i polugodišnjih financijskih izvještaja utvrđenih
Pravilnikom o financijskom izvještavanju u proračunskom računovodstvu.
(2) Upravni odjel za financije i društvene djelatnosti dužan je
izvještaj o poslovanju proračunskih korisnika dostaviti Gradonačelniku u
daljnjem roku od mjesec dana od isteka roka iz stavka 2. ovog članka.
IX. OVLASTI I ODGOVORNOSTI ČELNIKA JLS I PRORAČUNSKOG KORISNIKA
Članak 39.
(1) Gradonačelnik, čelnici proračunskih korisnika te čelnici
upravnih odjela odgovorni su za planiranje i izvršavanje dijela Proračuna iz
svoga djelokruga te za zakonitost, svrhovitost, učinkovitost i ekonomično
raspolaganje proračunskim sredstvima.
(2) Gradonačelnik, čelnici proračunskih korisnika te čelnici
upravnih odjela su odgovorni za preuzimanje obveza, izdavanje naloga za
plaćanje te za izdavanje naloga za naplatu u korist proračunskih sredstava.
(3) Gradonačelnik i čelnici proračunskih korisnika mogu određena
prava unutarnjim propisima u skladu sa aktima o unutarnjem ustrojstvu prenijeti
na druge osobe.
X. NADZOR PRORAČUNSKIH KORISNIKA I OSTALIH KORISNIKA PRORAČUNSKIH
SREDSTAVA
Članak 40.
(1) Upravni odjel za financije i društvene djelatnosti ovlašten
je kod proračunskih korisnika kao i kod ostalih korisnika proračunskih
sredstava obavljati nadzor utroška sredstava Proračuna za namjene za koje su
sredstva osigurana.
(2) U slučaju da se nadzorom iz stavka 1. ovog članka utvrdi da
je proračunski korisnik odnosno korisnik proračunskih sredstava sredstva
Proračuna utrošio nenamjenski, Upravni odjel za financije i društvene
djelatnosti naložit će istome povrat sredstava u Proračun.
XI. ZAVRŠNA ODREDBA
Članak 41.
Ova Odluka objavit će se u „Službenim novinama Primorsko-goranske
županije“, a stupa na snagu 1. siječnja 2024. godine.
KLASA: 400-08/23-01/18
URBROJ: 2170-12-01/01-23-1
Opatija, 14. prosinac 2023.
GRADSKO VIJEĆE GRADA OPATIJE
Predsjednik Gradskog vijeća
Dino Žigulić, v.r.