39.
Na temelju članka 5. stavka 1. Zakona o sigurnosti prometa na cestama („Narodne novine“ broj 67/08, 48/10, 74/11, 80/13, 158/13, 92/14, 64/15, 108/17, 70/19, 42/20, 85/22 i 114/22) i članka 22. Statuta Grada Raba („Službene novine Primorsko- goranske županije“ broj 4/21), uz suglasnost Ministarstva unutarnjih poslova, Policijske uprave Primorsko-goranske, Sektora za javni red i sigurnost, Rješenje KLASA: NK-211-05/23-05/72, URBROJ: 511-09-05-23-179 DG od 1. lipnja 2023. godine, Gradsko vijeće Grada Raba, na sjednici održanoj 5. lipnja 2023. godine, donijelo je
ODLUKU
o uređenju prometa na području Grada Raba
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom Odlukom uređuju se uvjeti i pravila odvijanja prometa na javno-prometnim površinama u Gradu Rabu (u daljnjem tekstu: Grad) te mjere za njihovo provođenje.
Članak 2.
(1) Javno-prometnim površinama, u smislu ove Odluke, smatraju se: cesta, trg, javno parkiralište, nogostup, pješačka staza, biciklistička staza, stajalište javnog gradskog prijevoza, kolodvor i druge prometne površine koje su u funkciji sudionika u prometu na području Grada.
(2) Javne površine u smislu ove Odluke su: javne zelene površine, parkovi i dječja igrališta.
Članak 3.
(1) Promet na javno-prometnim površinama dopušten je svima pod jednakim uvjetima i u granicama propisanim zakonom i ovom Odlukom.
(2) Na javno-prometnim površinama ne smiju se poduzimati nikakve radnje ili djelatnosti koje bi mogle oštetiti javno prometnu površinu ili ugroziti sigurnost ili protočnost prometa.
II. UREĐENJE PROMETA
Članak 4.
(1) Uređenjem prometa u smislu ove Odluke smatra se određivanje:
1. cesta s prednošću prolaska,
2. dvosmjernog odnosno jednosmjernog prometa,
3. sustava tehničkog uređenja prometa i upravljanja prometom putem elektroničnih sustava i video nadzora,
4. ograničenja brzine kretanja vozila,
5. prometa pješaka, biciklista, vozača osobnih prijevoznih sredstava, vozača mopeda, turističkog vlaka i zaprežnih kola, jahača te gonjenje i vođenje stoke,
6. parkirališnih površina i načina parkiranja, zabrane parkiranja i mjesta ograničenog parkiranja,
7. zona smirenog prometa,
8. blokiranja autobusa, teretnih automobila, priključnih vozila i radnih strojeva na mjestima koja nisu namijenjena za parkiranje tih vrsta vozila i načina deblokade tih vozila,
9. postavljanja i održavanja zaštitnih ograda za pješake na opasnim mjestima,
10. pješačkih zona, sigurnih pravaca za kretanje školske djece, posebne tehničke mjere za sigurnost pješaka i vozača bicikala u blizini obrazovnih, zdravstvenih i drugih ustanova, igrališta, kino dvorana i slično,
11. Uklanjanja dotrajalih, oštećenih i napuštenih vozila,
12. površina na kojima će se obavljati test vožnja, terenska vožnja (cross), vožnja izvan kolnika (offroad), sportske, enduro i promidžbene vožnje,
13. uvjeta prometovanja vozila opskrbe u zonama smirenog prometa i pješačkim zonama,
14. uvjeta ulaza, prometovanja i izlaza vozila iz zone prometa u zaštićenoj kulturno-povijesnoj cjelini i kontaktnoj zoni.
(2) Ograničenja, zabrane i druge promjene u postojećoj regulaciji prometa koje se po potrebi uvode na nerazvrstanim cestama na području Grada radi poboljšanja sigurnosti i zaštite sudionika u prometu, sprječavanja ili smanjenja prometnih zagušenja, zaštitu okoliša, korištenja parkirališta i slično, određuje Gradonačelnik na prijedlog Upravnog odjela nadležnog za komunalne poslove i ukoliko je potrebno uz suglasnost drugih nadležnih tijela.
1) Ceste s prednošću prolaska
Članak 5.
Cesta s prednošću prolaza u gradu je u pravilu državna cesta u odnosu na županijske i nerazvrstane ceste, županijska cesta u odnosu na nerazvrstane ceste, te sve važnije nerazvrstane ceste u odnosu na ostale nerazvrstane ceste, sve sukladno postojećoj prometnoj signalizaciji.
2) Dvosmjerni odnosno jednosmjerni promet
Članak 6.
O uređenju prometa na javnim prometnim površinama odlučuje Gradonačelnik Grada na prijedlog Upravnog odjela nadležnog za komunalne poslove, a uz prethodnu suglasnost nadležnih službi ukoliko je potrebno.
3) Sustav tehničkog uređenja prometa i upravljanje prometom putem elektroničkih sustava i video nadzora
Članak 7.
(1) Sustav tehničkog uređenja prometa obuhvaća izgradnju, postavu i održavanje opreme i oznaka kojom se obavlja regulacija i nadzor prometa, postiže i održava zadovoljavajuća sigurnost svih sudionika u prometu, obavlja brojenje prometa i održava prohodnost prometnih površina.
(2) Upravljanje i kontrola prometa može se voditi putem elektroničkih sustava, te video i foto nadzora, koji se može regulirati posebnim aktom.
Članak 8.
(1) Prometni znakovi, prometna svjetla i svjetlosne oznake, oznake na kolniku i drugim površinama, prometna oprema cesta te signalizacija i oprema za regulaciju, smirivanje i nadzor prometa postavljaju se na temelju prometnog elaborata uz prethodnu suglasnost Ministarstva unutarnjih poslova.
(2) Sva oprema treba zadovoljavati propise o sigurnosti prometa.
Članak 9.
(1) Pod održavanjem prometnih znakova podrazumijeva se njihovo čišćenje, popravak te zamjena dotrajalih i nejasnih znakova novim istovjetnim znacima.
(2) Za poslove održavanja nije potreban prometni elaborat.
Članak 10.
Za oštećene ili uništene prometne znakove i ostalu cestovnu opremu uslijed prometne nesreće, kao i za namjerno ili iz nehaja oštećivanje istih, Grad ima pravo tražiti naknadu štete od počinitelja.
Članak 11.
(1) Turistička i ostala signalizacija na cestama postavlja se u skladu s važećim zakonskim propisima, smjernicama i stručno utemeljenim pravilima u okviru važećih propisa.
(2) Lokaciju za postavu turističke signalizacije uz nerazvrstane ceste utvrđuje upravni Odjel nadležan za komunalne poslove, uz pribavljeno mišljenje Ministarstva unutarnjih poslova.
(3) Turistička i ostala signalizacija treba biti izrađena sukladno propisima.
Članak 12.
(1) Privremenu regulaciju prometa na javno prometnim površinama zbog gradnje, rekonstrukcije i popravka građevinskih objekata, instalacija i održavanja manifestacija koje su od značaja za Grad utvrđuje Upravni odjel nadležan za komunalne poslove uz prethodnu suglasnost Ministarstva unutarnjih poslova, ukoliko je potrebno.
(2) Iznimno od odredbe stavka 1. ovoga članka, kada se privremena regulacija utvrđuje na državnoj ili županijskoj cesti, potrebna je i suglasnost nadležne uprave za ceste.
(3) Pod istim uvjetima iz stavka 1. i 2. ovoga članka Upravni odjel nadležan za komunalne poslove može privremeno zabraniti promet ako se radovi ne mogu izvesti bez obustave prometa ili za nesmetano održavanje manifestacija koje su od značaja za Grad.
4) Ograničenja brzine kretanja vozila
Članak 13 .
(1) Najveća dopuštena brzina kretanja vozila na javnim prometnim površinama Grada određena je Zakonom o sigurnosti prometa na cestama.
(2) Za određene vrste vozila, odnosno za određene javne prometne površine Gradonačelnik, na prijedlog Upravnog odjela nadležnog za komunalne poslove i uz prethodnu suglasnost Ministarstva unutarnjih poslova, može odrediti najveće dopuštene brzine kretanja koje su manje od brzina iz prethodnog stavka.
5) Promet pješaka, vozača bicikla, vozača osobnih prijevoznih sredstava, vozača mopeda, turističkog vlaka i zaprežnih kola, jahača te gonjenje i vođenje stoke
Članak 14.
(1) Nogostupi i druge površine namijenjene kretanju pješaka, osoba s invaliditetom i smanjene pokretljivosti koje se kreću u invalidskim kolicima, djece i dječjih prijevoznih sredstava utvrđuju se prema pravilima struke. Radi osiguravanja kretanja osoba s invaliditetom, uz pješačke prijelaze moraju se ugraditi rampe ili izvesti upušteni nogostupi.
(2) Javne prometne površine iz prethodnog stavka moraju biti visinski ili na drugi način odvojene od kolnika i ne mogu biti širine manje od 1,60 m. Iznimno, na već izgrađenim javnim prometnim površinama ili na javnim prometnim površinama gdje prostorni uvjeti to ne omogućuju širina može biti i manja.
(3) Pri izgradnji novih ili uređenju postojećih površina iz stavka 1. ovog članka, mora se omogućiti i olakšati kretanje osoba s invaliditetom i smanjene pokretljivosti u skladu s Pravilnikom o osiguranju pristupačnosti građevina osobama s invaliditetom i smanjene pokretljivosti.
Članak 15.
Električni romobili moraju se kretati biciklističkom stazom ili biciklističkom trakom u smjeru kretanja, a ako ih nema, mogu se kretati po površinama namijenjenim za kretanje pješaka te zonama smirenog prometa, pod uvjetom da se ne kreću brže od brzine hoda pješaka i da vode računa o sigurnosti drugih sudionika u prometu, sukladno Zakonu o sigurnosti u prometu.
Članak 16.
Turistički vlak, kočije za prijevoz turista i jahanje konja, namijenjeni turističkom razgledavanju Grada, mogu obavljati prijevoz na području Grada samo uz prethodnu suglasnost Upravnog odjela nadležnog za komunalne poslove, s točno određenim pravcima kretanja i mjestima za zaustavljanje.
Članak 17.
(1) Kretanje zaprežnih vozila i gonjenje, odnosno vođenje stoke, nije dozvoljeno na području Grada.
(2) Iznimno, zbog održavanja promotivnih, kulturnih i sportsko-zabavnih manifestacija i obilježavanja tradicijskih običaja može se dozvoliti u vrijeme i pravcima koje odredi Upravni odjel nadležan za komunalne poslove.
6) Parkirališne površine i način parkiranja, zabrane parkiranja i mjesta ograničenog parkiranja
Članak 18.
Parkirališne površine i način parkiranja, zabrane parkiranja i mjesta ograničenog parkiranja, organizacija, upravljanje, način naplate i nadzor utvrđuju se posebnim općim aktom.
7) Zone smirenog prometa
Članak 19.
(1) U područjima smirenog prometa svi sudionici prometa dužni su pridržavati se ograničenja. Zone smirenog prometa, sukladno odredbama Zakona o sigurnosti prometa na cestama, mogu se odrediti na kolniku – ulicama ispred osnovnih i srednjih škola, predškolskih ustanova, dječjih igrališta i parkova, staračkih domova, frekventnijim pješačkim rutama, kao i na dijelu javno prometnih površina koje služe za pješački prilaz tim ustanovama, u dijelovima naselja gdje zbog nepostojanja nogostupa kolne površine ujedno služe i za kretanje pješaka, te na drugim opravdanim mjestima.
(2) Osim standardne vertikalne i horizontalne signalizacije, u zonama smirenog prometa mogu se na kolniku postaviti propisane umjetne izbočine radi dodatnog upozorenja vozačima.
(3) Odluku o određivanju zona smirenog prometa, te mjerama kojima će se osigurati smirenje prometa, donosi Upravni odjel nadležan za komunalne poslove, uz prethodnu suglasnost Ministarstva unutarnjih poslova.
8) Blokiranje autobusa, teretnih automobila, priključnih vozila i radnih strojeva na mjestima koja nisu namijenjena za parkiranje tih vrsta vozila i način deblokade tih vozila
Članak 20.
Autobus, teretno vozilo, priključno vozilo, radno vozilo i radni stroj parkiran na mjestu koje nije namijenjeno za parkiranje tog vozila blokirat će se napravom za blokiranje kotača, po nalogu policijskog službenika ili prometnog redara.
Članak 21.
Blokiranje i deblokiranje vozila iz članka 20. ove Odluke obavlja davatelj usluge.
Članak 22.
Troškove blokiranja i deblokiranja vozila iz članka 20. ove Odluke podmiruje vlasnik odnosno korisnik vozila.
Članak 23.
Visinu troškova blokiranja i deblokiranja vozila utvrđuje Gradonačelnik na prijedlog davatelja usluge.
Članak 24.
Na zahtjev vlasnika odnosno korisnika vozila davatelj usluge dužan je obaviti deblokadu vozila u što kraćem roku. Nakon deblokiranja vozila, vlasnik odnosno korisnik vozila dužan je odmah ukloniti vozilo.
Članak 25.
Bilo koje vozilo koje nije zaustavljeno u skladu s odredbama zakona kojim se uređuje sigurnost prometa na cestama, specijalnim vozilom - paukom premjestit će se na lokaciju koju za tu namjenu odredi davatelj usluge uz suglasnost Upravnog odjela nadležnog za komunalne poslove temeljem naloga policijskog službenika ili prometnog redara.
Članak 26.
Poslove premještanja i izdavanja nepropisno zaustavljenih vozila obavlja fizička osoba obrtnik ili pravna osoba s kojom je sklopljen ugovor.
Članak 27.
Troškove premještanja vozila snosi vlasnik odnosno korisnik vozila.
Članak 28.
Visinu troškova premještanja nepropisno zaustavljenih vozila propisuje Gradonačelnik na prijedlog davatelja usluge.
9) Postavljanje i održavanje zaštitnih ograda za pješake na opasnim mjestima
Članak 29.
(1) Na javno prometnim površinama mogu se postavljati zaštitne ograde, stupići ili druge fizičke prepreke u svrhu zaštite pješaka u prometu.
(2) Na nogostupima ispred ustanova za predškolski odgoj, škola, sportskih dvorana, igrališta te drugih javnih objekata ispred kojih se redovito okuplja veći broj ljudi, moraju se postaviti zaštitne ograde ili stupići.
(3) Postavljanje i održavanje zaštitnih ograda ili stupića obavlja fizička osoba obrtnik ili pravna osoba.
(4) Davatelj usluge dužan je voditi zasebne očevidnike o prometnim znakovima, zaprekama za smirivanje prometa, zaštitnim stupićima, zaštitnim ogradama za pješake i uređajima za davanje znakova prometnim svjetlima (semafori), te ostaloj prometnoj opremi.
(5) Za postavljanje svih prepreka potrebno je napraviti projekt i pribaviti odobrenje. Odobrenje izdaje Upravni odjel nadležan za komunalne poslove po prethodno pribavljenoj suglasnosti Ministarstva unutarnjih poslova.
(6) Kada se fizičke prepreke postavljaju na nogostupima uz državne i županijske ceste, potrebna je i suglasnost nadležne uprave za ceste.
Članak 30.
(1) Na zahtjev vlasnika ili korisnika stambenog ili poslovnog prostora Upravni odjel nadležan za komunalne poslove može dati odobrenje za postavljanje zaštitnih ograda, stupića ili drugih prepreka, radi slobodnog pristupa u objekt.
(2) Fizičke prepreke postavljaju se na trošak podnositelja zahtjeva.
(3) Međusobna prava i obveze izvođač radova (fizička osoba obrtnik ili pravna osoba) i podnositelj zahtjeva uređuju ugovorom.
10) Pješačke zone, sigurni pravci za kretanje školske djece, posebne tehničke mjere za sigurnost pješaka i vozača bicikla u blizini obrazovnih, zdravstvenih i drugih ustanova, igrališta, kino dvorana i slično
Članak 31.
(1) Radi sigurnog odvijanja prometa, zaštite pješaka u prometu, poglavito djece, zaštite okoliša, očuvanja i zaštite kulturnih i prirodnih dobara, omogućavanja djelovanja interventnih službi i drugih razloga koji su od javnog interesa, pojedini dijelovi javnih prometnih površina mogu se proglasiti zonom posebnog prometnog režima i to:
- pješačka zona,
- biciklistička / pješačka staza,
- zona ograničenog prometa,
- protupožarni put,
- druga opravdana zona posebnog prometnog režima.
(2) Gradonačelnik na prijedlog Upravnog odjela nadležnog za komunalne poslove donosi akt kojim između ostalog uređuje i visinu plaćanja naknade za prometovanje i /ili parkiranje i /ili zaustavljanje u zonama posebnog prometnog režima.
Članak 32.
(1) U pješačkim zonama zabranjeno je kretanje i parkiranje svih vozila, osim vozila s posebnom dozvolom i interventnih vozila (vatrogasnih, hitne pomoći, MUP-a, HEP-a, dezinsekcije, telekomunikacija, komunalnih društava i pošte).
(2) U pješačkim zonama Upravni odjel nadležan za komunalne poslove može odobriti kretanje vozila ako je to neophodno radi dovoza/odvoza građevinskog materijala i opreme, radi selidbe, izvođenja radova na uređenju Grada povodom blagdana i organiziranja manifestacija te osobama s invaliditetom radi pristupa do stambenih i poslovnih objekata. Uz prethodni zahtjev za odobrenje.
(3) U pješačkim zonama dozvoljena brzina vozila je brzina hoda pješaka.
(4) Za kretanje u pješačkoj zoni vozač je dužan istaknuti dozvolu na vidljivom mjestu u vozilu.
Članak 33.
(1) Sigurni pravci kretanja školske djece moraju biti obilježeni propisanim prometnim znakovima i oznakama na kolniku.
(2) Sigurnost kretanja školske djece može se poboljšati ugradnjom prometne opreme ceste radi ograničenja brzine kretanja vozila i drugim tehničkim mjerama za sigurnost pješaka.
11) Uklanjanje dotrajalih, oštećenih i napuštenih vozila
Članak 34.
(1) Zabranjeno je parkiranje ili ostavljanje svih neispravnih, dotrajalih, oštećenih, napuštenih i neregistriranih vozila, priključnih vozila i radnih strojeva na javnim površinama.
(2) Pod neispravnim, dotrajalim, oštećenim i napuštenim vozilom, prikolicom i radnim strojem iz prethodnog stavka smatra se vozilo neispravno zbog oštećenja u prometnoj nesreći ili kojemu nedostaje motor, ili jedan ili više kotača, ili prednja, stražnja ili bočna stakla, dio karoserije i slično.
(3) Vozila ili njihovi dijelovi iz stavka 2. ovog članka koja se zateknu parkirana ili ostavljena na javnim površinama bit će temeljem pisanog naloga ovlaštene osobe o trošku vlasnika ili korisnika uklonjena i premještena na za to određeno mjesto.
Članak 35.
(1) Poslovi premještanja, uklanjanja i čuvanja povjeravaju se fizičkoj osobi obrtniku ili pravnoj osobi s kojom je Grad sklopio ugovor.
(2) Troškove premještanja, uklanjanja i čuvanja vozila ili stroja snosi vlasnik odnosno korisnik tog vozila ili stroja.
(3) Vlasnik ili korisnik premještenog vozila ili stroja dužan je u zadanom roku uplatiti iznos tog potraživanja na račun davatelja usluge.
(4) Premještena vozila ili strojevi vraćaju se vlasniku ili korisniku odmah nakon uplate troškova.
(5) Ako vlasnik ili korisnik premještenog vozila ili stroja ne plati potraživanje u određenom roku biti će upozoren na neizvršenu obvezu slanjem opomene na kućnu adresu.
(6) Ako vlasnik ili korisnik premještenog, uklonjenog, čuvanog vozila ili stroja ne podmiri obveze u danim rokovima, pokrenuti će se odgovarajući postupci protiv takvog dužnika.
Članak 36.
(1) Uklonjeno vozilo ili stroj iz članka 34. ove Odluke ili njihov dio koji je premješten na čuvani prostor može se radi naplate troškova uklanjanja, premještanja i čuvanja prodati temeljem javnog prikupljanja ponuda ili reciklirati nakon isteka roka od petnaest dana od dana upućenog poziva ili objave poziva za preuzimanje vozila ili stroja uz plaćanje svih troškova.
(2) Poziv za preuzimanje vozila ili stroja uz plaćanje svih troškova upućuje se vlasniku ili korisniku u roku od petnaest dana od dana uklanjanja odnosno premještanja vozila ili stroja.
(3) Ukoliko nije moguće pribaviti podatke o vlasnicima odnosno korisnicima vozila ili stroja u skladu s odredbama važećeg Zakona o sigurnosti prometa na cestama, poziv se javno objavljuje u roku od 30 dana od dana uklanjanja, sukladno mjerodavnim propisima.
12) Površine na kojima se obavljaju: test vožnje, terenske vožnje (cross), vožnja izvan kolnika (offroad), sportske, enduro i promidžbene vožnje
Članak 37.
(1) Test vožnje, cross, offroad, sportske, enduro, promidžbene vožnje i druge slične aktivnosti mogu se obavljati samo na javno prometnim i drugim javnim površinama za koje po pojedinačnom zahtjevu prethodnu suglasnost daje Gradonačelnik na prijedlog Upravnog odjela nadležnog za komunalne poslove.
(2) Gradonačelnik na prijedlog Upravnog odjela nadležnog za komunalne poslove može donijeti akt koji između ostalog uređuje odnose, organizaciju, pravila ponašanja, visinu i način naplate za površine na kojima se obavljaju aktivnosti iz stavka 1. ovog članka.
Članak 38.
(1) Ako se radi održavanja priredbe ili obavljanja aktivnosti zabranjuje promet na nerazvrstanoj cesti, prethodnu suglasnost izdaje Gradonačelnik uz odobrenje Ministarstva unutarnjih poslova.
(2) Ako se radi održavanja priredbe ili obavljanja aktivnosti zabranjuje promet na državnoj ili županijskoj cesti, prethodnu suglasnost izdaje Gradonačelnik, uz suglasnost nadležne uprave za ceste.
13) Uvjeti prometovanja vozila opskrbe u zonama smirenog prometa i pješačkim zonama
Članak 39.
Gradonačelnik na prijedlog Upravnog odjela nadležnog za komunalne poslove određuje prostor, vrijeme, način i uvjete za parkiranje vozila radi opskrbe, te ukoliko je potrebno uz prethodno pribavljenu suglasnost nadležnih tijela.
Članak 40.
Parkiranje vozila radi opskrbe dozvoljeno je na prostoru rezerviranom za vozilo opskrbe koji mora biti označen prometnim znakom i oznakom na kolniku. Na prometnom znaku mora se vidljivo istaknuti vrijeme u kojem je dozvoljena opskrba.
Članak 41.
(1) Motorno vozilo kojim se obavlja opskrba u ulici Obala kralja Petra Krešimira IV može imati sveukupnu težinu s teretom do 5,5 tona.
(2) Iznimno, za područje pješačke zone povijesne jezgre opskrba se može obavljati motornim vozilom sveukupne težine do 2 tone skupa s teretom uz prethodno odobrenje Upravnog odjela nadležnog za komunalne poslove.
Članak 42.
Motorna vozila za opskrbu mogu se zadržavati na označenim mjestima samo za vrijeme obavljanja opskrbe, ali ne duže od 30 minuta.
14) Uvjeti ulaza, prometovanja i izlaza vozila iz zone prometa u zaštićenoj kulturno-povijesnoj cjelini i kontaktnoj zoni
Članak 43.
(1) Prometovanje povijesnom jezgrom dopustiti će se pravnim i fizičkim osobama, uz prethodno poslani zahtjev na za to predviđenom obrascu.
(2) Zahtjev za prometovanje unutar povijesne jezgre mora sadržavati ime i adresu pravne i fizičke osobe, OIB pravne i fizičke osobe, kopiju prometne dozvole (vozila moraju biti u vlasništvu), razlog prometovanja povijesnom jezgrom, te vremensko razdoblje za koje se odobrenje traži.
(3) Pravna ili fizička osoba može poslati zahtjev za jednokratno prometovanje ili zahtjev za godišnju dozvolu. Može se prijaviti više vozila, a naknada se plaća za svako prijavljeno vozilo.
(4) Odobrenje izdaje Upravni odjel nadležan za komunalne poslove na zahtjev stranke koji je potrebno dostaviti minimalno sedam dana prije namjere ulaska u povijesnu jezgru za godišnju dozvolu i minimalno tri dana prije za jednokratno prometovanje.
(5) Iznimno od navedenog u stavcima 1., 2. i 3. ovog članka prometovanje povijesnom jezgrom dopušteno je vozilima komunalnih društava, dezinsekcije, hitne pomoći, policije, vatrogasaca i pošte.
Članak 44.
(1) Odobrenje za prometovanje povijesnom jezgrom vrijedi radnim danom i subotom od 8:00 do 17:00 sati, uz moguće detaljnije određivanje vremenskog roka od strane Upravnog odjela nadležnog za komunalne poslove. Zabranjen je ulazak u vremenu od 1. lipnja do 1. listopada kao i u periodu od 24. prosinca do 6. siječnja. Sveukupna težina vozila s teretom ne smije prelaziti 2 tone.
(2) Onečišćenja nastala zbog prijevoza treba odmah očistiti.
(3) Svaku štetu uzrokovanu prolaskom snosi podnositelj zahtjeva, odnosno počinitelj štete.
(4) Ukoliko se ne može utvrditi počinitelj oštećenja i/ili onečišćenja troškove sanacije istih uzrokovane prijevozom ili prolaskom snositi će svi podnosioci zahtjeva za tekuću godinu.
Članak 45.
Prometovanje prijevoznih sredstava dozvolit će se povijesnom jezgrom sa ulaskom kroz park Dorka kao i poslovnim centrom PC Mali Palit, uz prethodno odobrenje i zadane uvjete Upravnog odjela nadležnog za komunalne poslove.
Članak 46.
(1) Pod jednokratnim prometovanjem podrazumijeva se jedan ulaz, boravljenje i izlaz prijevoznog sredstva iz pješačke zone prema dogovorenom vremenu.
(2) Godišnja dozvola podrazumijeva višestruko prometovanje sa neograničenim brojem ulaza i izlaza prijevoznog sredstva iz pješačke zone u propisanom vremenu.
(3) Upravni odjel nadležan za komunalne poslove potpuno oslobađa od obveze plaćanja naknade za prometovanje unutar gradske jezgre vozila komunalnih društava, dezinsekcije, pošte, hitne pomoći, policije i vatrogasaca.
(4) Prema potrebi Upravni odjel nadležan za komunalne poslove može djelomično ili potpuno osloboditi od plaćanja naknade i vozila koja obavljaju prijevoze u interesu funkcioniranja Grada ili za potrebe organiziranja manifestacija od interesa Grada.
(5) U određenim slučajevima Gradonačelnik može na prijedlog Upravnog odjela nadležnog za komunalne poslove zabraniti prometovanje pješačkim zonama.
(6) Naknade za izdavanje odobrenja za prometovanje povijesnom jezgrom ili pješačkom zonom posebnim aktom određuje Gradonačelnik na prijedlog Upravnog odjela nadležnog za komunalne poslove.
III. KAZNENE ODREDBE
Članak 47.
(1) Novčanom kaznom od 660,00 EUR do 1.300,00 EUR kaznit će se za prekršaj pravna osoba, ako postupi suprotno odredbama članka 9., 10., 15., 16., 17., 29., 32., 34., 37., 40., 41., 42., 43. i 44. ove Odluke.
(2) Novčanom kaznom od 66,00 EUR do 260,00 EUR kaznit će se za prekršaj odgovorna osoba u pravnoj osobi koja počini prekršaj iz stavka 1. ovog članka.
Članak 48.
Novčanom kaznom od 330,00 EUR do 660,00 EUR kaznit će se za prekršaj fizička osoba obrtnik i osoba koja obavlja drugu samostalnu djelatnost, ako postupi suprotno odredbama članka 9., 10., 15., 16., 17., 29., 32., 34., 37., 40., 41., 42., 43. i 44. ove Odluke.
Članak 49.
Novčanom kaznom od 66,00 EUR do 260,00 EUR kaznit će se za prekršaj fizička osoba ako postupi suprotno odredbama članka 10., 15., 16., 17., 29., 32., 34., 37., 40., 41., 42., 43. i 44. ove Odluke.
Članak 50.
Prometni redar na mjestu počinjenja prekršaja može naplatiti novčanu kaznu sukladno odredbama Prekršajnog zakona.
IV. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 51.
Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje važiti Odluka o uređenju prometa na području Grada Raba („Službene novine Primorsko-goranske županije“ broj 20/12 i 11/14).
Članak 52.
Ova Odluka stupa na snagu osmoga dana od dana objave u „Službenim novinama Primorsko-goranske županije“.
KLASA: 024-04/23-01/03
URBROJ: 2170-13-02-01/02-23-1
Rab, 5. lipnja 2023.
GRAD RAB GRADSKO VIJEĆE
Predsjednik
Željko Dumičić, v. r.
|