100.
Na temelju članka 35. Zakona o vlasništvu i drugim stvarnim pravima („Narodne novine“ broj 91/96, 68/98, 137/99, 22/00, 73/00, 114/01, 79/06, 141/06, 146/08, 38/09, 153/09, 143/12, 152/14, 81/15 i 94/17), članka 104.,107. i 109. Zakona o komunalnom gospodarstvu („Narodne novine“ broj 68/18, 110/18 i 32/20) i članka 5. i 22. Statuta Grada Raba („Službene novine Primorsko-goranske županije“ broj 4/21), Gradsko vijeće Grada Raba, na sjednici održanoj 28. prosinca 2022. godine, donosi
ODLUKU
o korištenju javnih površina
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom Odlukom o korištenju javnih površina (dalje u tekstu: Odluka) uređuju se uvjeti i način korištenja, postupak i način dodjele javnih površina, zone korištenja te nadzor u svezi dodjele javnih površina na području Grada Raba.
Članak 2.
(1) Javne površine daju se na privremeno korištenje za postavljanje privremenih objekata, reklamnih predmeta, oglasnih predmeta te za održavanje blagdanskih, prigodnih ili javnih manifestacija.
(2) Javnim površinama u smislu ove Odluke razumijevaju se: ulice, ceste, trgovi, javni prolazi, parkirališta, pločnici, parkovi i druge površine javne namjene.
Članak 3.
(1) U smislu ove Odluke privremeni objekti imaju slijedeća značenja:
1. Kiosk u smislu ove Odluke predstavlja tipski, privremen, prenosiv objekt, opremljen svim ili nekim komunalnim priključcima, koji se montira na odgovarajuću podlogu te koji se može postaviti, premjestiti ili ukloniti s određene lokacije u cijelosti, a služi za obavljanje neke poslovne djelatnosti.
2. Montažni objekt u smislu ove Odluke predstavlja prenosiv, jedno ili više prostorni čvrsti objekt, opremljen svim ili nekim komunalnim priključcima, a koji svojom namjenom, oblikom i montažom na odgovarajuću podlogu bez trajnog povezivanja s njom predstavlja objekt privremenog karaktera te koji se može u dijelovima ili u cijelosti postaviti, premjestiti ili ukloniti s određene lokacije, a služi za obavljanje neke poslovne djelatnosti.
3. Prikolica u smislu ove odluke predstavlja tipsku, privremenu, jednoprostornu kamp-kućicu, opremljenu svim ili nekim komunalnim priključcima, koja je prenosiva, postavljena na odgovarajuću podlogu bez trajnog povezivanja s njom te koja se može u cijelosti postaviti, premjestiti ili ukloniti s određene lokacije.
4. Pokretna radnja u smislu ove Odluke je prenosiv, prostorno neovisan, pokretni objekt (u pravilu na kotačima), odnosno element privremenog karaktera, a predviđen je za obavljanje jednostavnih uslužnih, ugostiteljskih i trgovinskih djelatnosti putem pokretnih prodavača, a može se u cijelosti postaviti, premjestiti ili ukloniti s određene lokacije.
(2) Odredbe iz ove Odluke koje se odnose na pokretnu radnju vrijede i za motorna vozila iz kojih se vrši direktna prodaja.
1. Uslužna naprava i uređaj u smislu ove Odluke predstavlja prenosiv, prostorno neovisan element kao što je automat, hladnjak, rashladna škrinja, vitrina, vaga, peć za pečenje kestena, pop-corna, šećerne vate, stol za prodaju putnih karata i sličnog, roštilji koji se upotrebljavaju prilikom povremenih i prigodnih manifestacija i slično te se može u cijelosti postaviti, premjestiti ili ukloniti s određene lokacije.
2. Naprava za zabavu u smislu ove Odluke predstavlja uređaj, napravu ili igračku namijenjenu zabavi djece i odraslih, koji mogu biti samostalno postavljeni ili u sklopu zabavnog parka te šator za zabavne i druge prilike (karting staza, jastuk za skakanje, šator, vlak, vrtuljak i slično).
3. Zabavni park (luna park) u smislu ove Odluke predstavlja prostornu cjelinu čija veličina ovisi o broju i vrsti naprava i uređaja za zabavu.
4. Štand u smislu ove Odluke predstavlja tipski, lako prenosivi element predviđen za stalnu, povremenu ili prigodnu uličnu prodaju.
5. Stalci za izlaganje robe u smislu ove Odluke predstavlja tipski, lako prenosivi element predviđen za stalnu, povremenu ili prigodnu uličnu prodaju, samostalno ili u neposrednoj blizini stalnog ili privremenog objekta.
6. Ugostiteljska terasa u smislu ove Odluke predstavlja dio javne površine smještene ispred ili u neposrednoj blizini ugostiteljskog poslovnog prostora, koja služi ugostiteljskoj i uslužnoj namjeni te se na njoj mogu postaviti namještaj i oprema za pružanje ugostiteljskih usluga kao i zaštitni, te dekorativni elementi (vaze s cvijećem, suncobrani, zaštitne ograde i sl.).
7. Prigodna, praznična i javna okupljanja i proslave u smislu ove Odluke predstavljaju svako događanje u kraćem vremenskom razdoblju, ne dužem od 7 dana, a koje prati ugostiteljska, uslužna, trgovačka ili zabavna djelatnost.
(3) Na sve ostale objekte te načine i vidove korištenja javne površine od strane korisnika koji obavljaju povremenu ili privremenu poslovnu djelatnost, pogotovo sezonskog ili prigodnog karaktera, a koji nisu obuhvaćeni ovim člankom, primjenjivat će se odredbe ove Odluke, ovisno o vrsti djelatnosti, površini koju zauzimaju, vremenskom razdoblju u kojem koriste javnu površinu, te drugim kriterijima, ocjenjujući svaki slučaj posebice.
Članak 4.
(1) Reklamni predmeti, u smislu ove Odluke, jesu:
1. Reklamna zastava,
2. Reklamna tenda,
3. Reklamni naziv,
4. Reklamni pano,
5. Reklamni logo,
6. Reklamni uređaj,
7. Reklamna vitrina,
8. Reklamni ormarić,
9. Reklamna ograda,
10. Reklama na zaštitnoj ogradi gradilišta,
11. Reklama na zaštitnom platnu građevinske skele
12. Transparent.
(2) Oglasni predmeti, u smislu ove Odluke, jesu:
1. Oglasni pano,
2. Oglasni ormarić,
3. Oglasni stup.
Članak 5.
Lokacije za postavljenje objekata, reklamnih predmeta i oglasnih predmeta iz čl. 3. i 4. ove Odluke utvrđuju se na temelju „Plana korištenja javnih površina“, koje donosi Gradonačelnik.
Članak 6.
(1) Iznimno od članka 5., u vrijeme održavanja, prigodnih, prazničnih, javnih okupljanja i manifestacija, odnosno povremeno korištenje javne površine (koje se obračunava dnevno), lokacije za postavljanje objekata iz čl. 3. ove Odluke određuje Gradonačelnik svojom odlukom, cijeneći vrstu, način, namjenu i veličinu objekta.
(2) Vlasnik privremenog objekta iz prethodnog stavka dužan je ukloniti predmetni objekt u roku od 24 sata od završetka manifestacije, u protivnom će se postupiti prema odredbama Odluke o komunalnom redu te će biti uklonjen na njegov trošak.
Članak 7.
Grad Rab, odnosno upravno tijelo gradske uprave nadležno za komunalne poslove, obavlja sve radnje i postupke vezano za upravljanje javnim površinama, što uključuje objavu javnog natječaja, pregled, obradu i analizu ponuda, izradu prijedloga odabira najpovoljnijih ponuditelja, izradu i objavu odluke Gradonačelnika, izvještavanje ponuditelja o ishodu izbora i drugo.
II. DODJELA JAVNE POVRŠINE
Članak 8.
(1) Lokacije za postavljanje objekata iz čl. 3. ove Odluke daju se na korištenje putem javnog natječaja ili neposrednom dodjelom.
(2) Iznimno, lokacije za postavljanje privremenih objekata iz čl. 3. ove Odluke za vrijeme prazničnih, prigodnih ili javnih manifestacija, te lokacije za naprave za zabavu, lokacije za povremenu prodaju te ugostiteljske terase ispred ili u neposrednoj blizini ugostiteljskih objekata, javne površine ispred poslovnih prostora, mogu se dati na privremeno korištenje na zahtjev vlasnika ili korisnika, a Odluku o tome donosi gradonačelnik.
(3) Lokacije ispred športskih objekata mogu se dati na zahtjev vlasnika, zakupca ili upravitelja vlasniku, zakupcu ili upravitelju športskih objekata za postavljanje ugostiteljske terase, kioska, uslužne naprave i uređaja, a Odluku o tome donosi Gradonačelnik.
(4) Iznimno, Gradonačelnik može neposredno dodijeliti javnu površinu uz prethodno razmatranje upravnog tijela gradske uprave nadležnog za komunalne poslove te donošenja Zaključka Povjerenstva za dodjelu javnih površina na privremeno korištenje (u daljnjem tekstu: Povjerenstvo), slijedećim pravnim i fizičkim osobama:
- udrugama proizašlim iz domovinskog rata, za svoje članove koji imaju prebivalište na području Grada Raba, po pisanoj preporuci udruge, uz ispunjenje i drugih uvjeta propisanih ovom Odlukom,
- udrugama registriranim za obavljanje humanitarne, kulturne, sportske, socijalne, tehničke ili druge slične djelatnosti, za realizaciju određenog programa ili projekta iz njihove djelatnosti, uz ispunjenje i drugih uvjeta propisanih ovom Odlukom i ostalim važećim propisima u Republici Hrvatskoj,
- socijalno ugroženim osobama, korisnicima socijalne skrbi, na temelju pisane preporuke nadležnog gradskog upravnog tijela ili Centra za socijalnu skrb, uz ispunjenje i drugih uvjeta propisanih ovom Odlukom i ostalim važećim propisima u Republici Hrvatskoj.
(5) Pravne i fizičke osobe iz prethodnog stavka, pri korištenju javne površine moraju poštovati sve važeće propise u Republici Hrvatskoj te ishoditi sve potrebne dozvole za obavljanje djelatnosti.
Članak 9.
(1) Upravno tijelo gradske uprave nadležno za komunalne poslove odlučuje o dodjeli javnih površina za:
- odlaganje građevinskog materijala,
- formiranje skela, zaštitnih ograda i izvođenje građevinskih radova,
- istovar drva i ostalih krutih, tekućih i plinovitih goriva,
- slaganje, piljenje i cijepljenje drva i sl.
(2) Rješenje o korištenju, na pisani zahtjev korisnika i prilaganje potrebne dokumentacije, donosi upravno tijelo gradske uprave nadležno za komunalne poslove.
Članak 10.
(1) Javni natječaj za korištenje lokacija za postavljanje objekata iz čl. 3. ove Odluke raspisuje Gradonačelnik.
(2) Administrativno-tehničke poslove u svezi natječaja provodi upravno tijelo gradske uprave nadležno za komunalne poslove, a sam natječaj provodi Povjerenstvo za dodjelu javnih površina na privremeno korištenje (u daljnjem tekstu: Povjerenstvo), koje imenuje Gradonačelnik.
(3) Povjerenstvo se sastoji od tri člana, a imenuje se na vrijeme od četiri godine.
Članak 11.
(1) Javni natječaj provodi se prikupljanjem pisanih ponuda. Javni natječaj podrazumijeva postupak u kojem ponuditelji svoju ponudu dostavljaju u pisanom obliku, u zatvorenim omotnicama, uz prilaganje odgovarajuće dokumentacije koja se traži u natječaju.
(2) Javni natječaj za dodjelu javne površine sadržava naročito:
- oznaku lokacije (k.č, površina, mjesto gdje se lokacija nalazi, redni broj i drugo)
koja se daje na korištenje,
- djelatnost odnosno namjena koja će se obavljati u/na postavljenom privremenom objektu,
- iznos poreza za određenu lokaciju ili početni iznos za licitaciju,
- vrijeme na koje se dodjeljuje javna površina,
- vrijeme i mjesto otvaranja ponuda,
- visinu jamčevine i način uplate,
- rok za podnošenje ponude u natječaju,
- rok u kojem je ponuditelj dužan sklopiti ugovor o korištenju,
- obvezu korisnika da o svom trošku ishodi lokacijsku, odnosno građevinsku dozvolu, ukoliko je ista potrebna prema posebnim propisima,
- uvjete za ostvarenje prvenstva za dodjelu javne površine,
- odredbu da u natječaju ne mogu sudjelovati ponuditelji koji nisu podmirili ili su
nepravodobno izvršavali obveze prema Gradu po bilo kojoj osnovi, te ako nisu
poštovali odredbe Odluke o komunalnom redu.
(3) Tekst natječaja može sadržavati i druge uvijete i podatke u svezi davanja na korištenje.
(4) Javni natječaj obavezno se objavljuje na oglasnoj ploči i na službenim stranicama Grada Raba, a prema potrebi može se objaviti i putem drugih sredstava javnog priopćavanja.
Članak 12.
(1) Ponuda mora sadržavati:
- osnovne podatke o pravnoj i fizičkoj osobi koja se natječe,
- presliku osobne iskaznice, ukoliko je ponuditelj fizička osoba,
- presliku rješenja o upisu u sudski registar za pravne, odnosno obrtni registar za fizičke osobe i rješenje o upisu u registar udruge, stranke i drugi registar,
- ponuđeni iznos zakupnine,
- dokaz o plaćenoj jamčevini,
- izjavu o prihvaćanju uvjeta iz natječaja,
- potvrdu nadležnog upravnog odjela o nepostojanju dugovanja prema Gradu Rabu,
(2) Ponuda može sadržavati i ostale elemente koji se traže u konkretnom javnom natječaju, a koji će biti posebice navedene.
Članak 13.
(1) Najpovoljnijom ponudom smatrat će se ona ponuda koja, uz ispunjenje uvjeta iz natječaja, sadrži najveći iznos naknade za korištenje.
(2) U slučaju da dva ili više ponuditelja, koji ispunjavaju uvjete natječaja, ponude jednaki iznos naknade za korištenje, pravo prvenstva ima ponuditelj čija je ponuda ranije zaprimljena u pisarnici Grada Raba.
(3) Prvenstveno pravo korištenje javne površine imaju korisnici javnih površina koji su u prethodnoj godini koristili javnu površinu za koju se natječu.
(4) Ponuditelji s prvenstvenim pravom korištenja javne površine pravo dodjele javne površine ostvaruju, uz ispunjenje svih ostalih natječajnih uvjeta. U tom smislu razmatraju se isključivo potpune, pravovaljane i pravovremene ponude.
(5) Natjecatelj se može natjecati samo za jednu djelatnost i jednu lokaciju po natječaju.
(6) Ukoliko ostane upražnjenih mjesta po javnom natječaju, natjecatelj može dobiti na korištenje i više lokacija.
Članak 14.
(1) Otvaranja i razmatranje pristiglih ponuda provodi Povjerenstvo, bez nazočnosti ponuditelja, o čemu se sastavlja zapisnik.
(2) Povjerenstvo će zapisnički konstatirati odabrane ponuditelje, navesti ponuditelje čije se ponude odbijaju jer nisu udovoljili uvjetima natječaja, odnosno koji nisu odabrani.
(3) Nepotpune i nepravodobne ponude Povjerenstvo će u zapisniku odbaciti.
Članak 15.
(1) Gradonačelnik na temelju zapisnika Povjerenstva donosi Odluku o odabranim ponuditeljima, a ostale natjecatelje odbija.
(2) Gradonačelnik zadržava pravo poništenja natječaja ili dijela natječaja, bez davanja posebnog obrazloženja.
Članak 16.
(1) Ponuditelj koji odustane od sklapanja ugovora o korištenju nema pravo na povrat jamčevine.
(2) Ponuditeljima čije ponude nisu prihvaćene, jamčevina se vraća u roku 8 dana od dana donošenja odluke o korištenju.
(3) Ponuditelju koji sklopi ugovor o korištenju, jamčevina se uračunava u porez.
Članak 17.
(1) Grad i odabrani korisnik sklapaju ugovor o korištenju lokacije najkasnije u roku od 15 dana od dana donošenja odluke.
(2) Ugovor o korištenju lokacije u ime Grada sklapa upravno tijelo gradske uprave nadležno za komunalne poslove na rok do pet godina.
(3) Iznimno od odredbe stavka 2. ovoga članaka Gradonačelnik može, kada to ocijeni opravdanim, odobriti produženje ugovora o korištenju lokacije.
(4) Na temelju ugovora o korištenju korisnik postavlja privremeni objekt pod uvjetom da posjeduje i ostalu potrebnu dokumentaciju (ukoliko se ista zahtijeva sukladno propisima).
Članak 18.
(1) Ugovor o korištenju lokacije sklapa se na rok predviđen natječajem.
(2) Ukoliko se po isteku ugovora o korištenju za istu lokaciju raspiše natječaj sa licitacijom u zatvorenim kuvertama, najpovoljniji ponuditelj ima pravo sklapanja Ugovora o korištenju javne površine.
(3) Raniji korisnik koji za istu lokaciju sudjeluje u natječaju temeljem licitacije, ima pravo prvenstva ako:
1. udovoljava svim uvjetima natječaja,
2. je uredno i u cijelosti ispunio sve obveze prema Gradu Rabu po bilo kojem osnovu,
3. u slučaju da je njegov ponuđeni iznos jednak najvećem ponuđenom iznosu.
Članak 19.
Ugovor o korištenju lokacije zaključuje se u pisanom obliku i osobito sadrži:
1. naznaku ugovornih strana,
2. naznaku lokacije,
3. djelatnost koja će se obavljati u/na privremenom objektu i odredbu da se ne može mijenjati bez suglasnosti Grada,
4. vrijeme trajanja korištenja,
5. odredbu o prestanku ugovora,
6. rok za postavu privremenog objekta,
7. odredbu da korisnik ne smije predmetnu nekretninu i/ili pokretninu dati drugome na korištenje,
8. obvezu korisnika da po isteku Ugovora o korištenju javne površine javnu površinu dovede u prijašnje stanje.
Članak 20.
Ugovor o korištenju javne površine prestaje na način propisan Zakonom, ovom Odlukom i Ugovorom o korištenju.
Članak 21.
(1) Grad će otkazati Ugovor o korištenju u svako doba, bez obzira na ugovorene ili zakonske odredbe o trajanju korištenja, ako i nakon pisane opomene Grada korisnik:
1. ne započne koristiti lokaciju za namjene propisane ovom Odlukom ili Ugovorom o korištenju,
2. koristi lokaciju za obavljanje djelatnosti koja nije navedena u Ugovoru o korištenju, bez pisane suglasnosti Grada,
3. koristi javnu površinu izvan utvrđenih gabarita na temelju izvida komunalnog redara
4. ne plati porez na način i vrijeme utvrđeno Ugovorom o korištenju,
5. na postavi privremeni objekt sukladno Ugovorom o korištenju te odlukama Grada,
6. ukoliko se korisnik ne pridržava ili krši odredbe ove Odluke te Ugovora o
korištenju.
(2) Grad zadržava pravo raskida Ugovora o korištenju u slučaju potrebe uređenja javne površine i privođenja namjeni određenoj sukladno Prostornom planu.
(3) Otkazni rok za otkaz Ugovora o korištenju je 15 dana.
(4) Ako Grad otkaže Ugovor o korištenju iz razloga navedenih u prethodnim stavcima ovog članka, korisnik nema pravo na naknadu štete od Grada.
(5) U slučaju održavanja prigodnih svečanosti ili iz drugih opravdanih razloga, upravno tijelo gradske uprave nadležno za komunalne poslove može odrediti privremeno uklanjanje privremenog objekta s određene lokacije, u organizaciji i na trošak korisnika. Ovakvo uklanjanje ne može trajati duže od 5 dana.
Članak 22.
(1) U slučaju otkaza Ugovora o korištenju iz razloga utvrđenog u stavku 2. članka 21. ove Odluke, korisnik ima pravo prvenstva na sklapanje ugovora o korištenju na novoj lokaciji za koju je raspisan natječaj, pod uvjetom da prihvati uvjete iz natječaja.
(2) Pravo u smislu prethodnog stavka, korisnik može ostvariti pod uvjetom da je uredno ispunjavao obveze iz Ugovora o korištenju.
Članak 23.
(1) Za privremeno korištenje javne površine za razdoblje do 10 dana, pročelnik upravnog odjela nadležnog za komunalne poslove izdaje rješenje.
(2) Rješenje iz stavka izdaje se u pisanom obliku i posebice sadrži:
1. ime ili naziv korisnika, djelatnost koja će se obavljati u/na privremenoj lokaciji ili objektu, naznaka lokacije,
2. veličina javne površine i razdoblje u kojem će se koristiti,
3. iznos poreza i rok plaćanja,
4. obvezu korisnika da po isteku korištenja javnu površinu dovede u prijašnje stanje.
Članak 24.
(1) Uz zahtjev za privremeno korištenje javne površine iz prethodnog članka ove Odluke potrebno je priložiti:
1. presliku osobne iskaznice, ukoliko je ponuditelj fizička osoba,
2. presliku rješenja o upisu u sudski registar za pravne, odnosno obrtni registar za fizičke osobe i rješenje o upisu u registar udruge, stranke i drugi registar.
(2) Zahtjev za privremenu uporabu javne površine podnosi se najkasnije 8 dana prije korištenja.
Članak 25.
(1) Javna površina i druga nekretnina za postavljanje ugostiteljskih terasa daje se bez provedbe javnog natječaja na temelju podnesenog zahtjeva.
(2) Zahtjev za postavljanje ugostiteljske terase na javnoj površini ispred ugostiteljskog objekta, odnosno u njegovoj neposrednoj blizini, korisnici tih objekata podnose upravnom tijelu gradske uprave nadležnom za komunalne poslove za kalendarsku godinu.
(3) Upravno tijelo gradske uprave nadležno za komunalne poslove može korisniku ugostiteljske terase dodijeliti na korištenje javnu površinu koja se nalazi ispred poslovnog prostora druge pravne ili fizičke osobe, pod uvjetom da se isti ne protivi postavljanju otvorene terase ispred njegova poslovnog prostora.
(4) Ako je za istu površinu za dodjelu ugostiteljskih terasa zainteresirano više korisnika, upravno tijelo gradske uprave nadležno za komunalne poslove zadržava pravo, da bez obzira na zahtjeve, odobri postavljanje ugostiteljskih terasa proporcionalno površini poslovnih prostora koje koriste ti korisnici.
(5) Zauzimanje površine u svrhu organiziranja ugostiteljskih terasa mora osigurati nesmetano korištenje zgrada i drugih objekata, ne smije ugroziti sigurnost i redovan protok sudionika u prometu.
(6) Uz zahtjev za postavu ugostiteljske terase na javnoj površini prilaže se:
1. preslika katastarskog plana (MJ 1:1000) s ucrtanim prijedlogom terase,
2. tekstualni i grafički prijedlog uređenja terase s naznačenom površinom i dimenzijama, rasporedom stolova i stolica,
3. opis opreme i preslika iz kataloga ili fotografija,
4. opis uređenja partera,
5. arhitektonski prikaz u slučaju postave konzolne tende,
6. potvrda UO za financije o podmirenim obvezama prema Gradu Rabu.
(7) Odredba iz prethodnog stavka ne odnosi se na terase za koje su svi uvjeti utvrđeni Gradskim odlukama o postavi urbane opreme ili drugim odlukama ili za koje Grad ima već izrađene grafičke prijedloge i nacrte.
III. UVJETI I NAČIN KORIŠTENJA JAVNIH POVRŠINA
Članak 26.
Javne površine i objekte koje se na njoj nalaze korisnik je obvezan održavati u uzornom redu i čistoći, ne narušavajući njihov izgled i namjenu.
Članak 27.
(1) Korisnik će snositi sve izdatke u svezi s javnom površinom koje je uzrokovao nesvjesnim obavljanjem svoje djelatnosti.
(2) Korisnik javne površine je obvezan prije početka radova na postavljanju zaštitne podloge i druge opreme koja čini otvorenu ugostiteljsku terasu (osim stolova i stolica) ishoditi prethodnu pisanu suglasnost Grada Raba.
(3) Svako zauzimanje javne površine ispred poslovnih prostora u čvrstim objektima za izlaganje proizvoda namijenjenih prodaji izvan prostorija nije dozvoljeno.
(4) Iznimno, temeljem rješenja ili odobrenja, zauzimanje javne površine iz prethodnog stavka ovog članka može se dozvoliti samo u iznimnim slučajevima po pribavljenom mišljenju posebno formirane komisije od strane Gradonačelnika za potrebe postave, odnosno izlaganja robe koje imaju za cilj naznačiti djelatnost određenog poslovnog prostora.
(5) Trgovi, ulice i dijelove ulica te ostale lokacije na kojima je moguće izdati rješenje ili odobrenje iz prethodnog stavka, razmatra i utvrđuje Povjerenstvo.
(6) Izlaganje robe, proizvoda po konstrukciji tende ili pročelju objekta nije dozvoljeno.
Članak 28.
(1) Posebni uvjeti korištenja javnih površina:
1. Općenito za sve javne površine:
- izgled i čistoća sadržaja na javnim površinama moraju biti besprijekorni,
- sve troškove oko dobave i postavljanja objekta na javnu površinu, priključaka na infrastrukturu, uređenja objekta i njegova dovođenja u funkcionalnu uporabu, kao i ishođenja minimalnih tehničkih uvjeta i ostalih dozvola od nadležnih službi, snosi korisnik javne površine,
- zabranjuje se nadogradnja, ograđivanje odnosno zatvaranje te dodavanje bilo kakve opreme na dodijeljene objekte (štandove), osim izvedbe električnih instalacija koje treba izvesti prema pravilima struke i na estetski prihvatljiv način te ishoditi valjani protokol o ispitivanju od strane nadležne institucije,
- roba na prodajnom mjestu, kao i oprema, police i vješalice na kojima se roba izlaže, moraju biti uredno posložene, čiste i prihvatljivog izgleda,
- roba i reklame ne smiju se vješati na suncobranima, konstrukcijama postavljenog prodajnog objekta tendama i ostalim napravama,
- na frontalnom dijelu dodijeljene javne površine, oprema, suncobrani, nadstrešnice, tende, roba, rasvjetna tijela i ostalo, ne smiju prelaziti označenu liniju dodijeljene javne površine niti presezati na javnu površinu preko zamišljene vertikale koja ograničava javnu površinu, odnosno dodijeljeni prostor za slaganje robe,
- rasvjeta na gospodarskom sadržaju postavljanom na javnu površinu mora biti isključivo u funkciji večernje prodaje te mora biti odgovarajuće jačine (prema pravilima struke) i ne smije obasjavati površinu preko dodijeljene,
- zabranjeno je glasno emitiranje glazbe na javnim površinama,
- na javnim površinama na kojima su postavljeni gospodarski sadržaji, osim ugostiteljskih, zabranjena je konzumacija hrane i alkoholnih pića,
- na javnim površinama zabranjeno je postavljanje stolova i stolica za osoblje objekta,
- korisnici smiju prodavati isključivo robu koja je na natječaju navedena kao ponuda i za čiju prodaju je odobreno korištenje javne površine,
- korisnik javne površine vodi računa o urednosti dijela javne površine koja mu je dodijeljena za vrijeme dok je koristi.
2. Reklame i reklamni panoi
- reklamni panoi ne smiju ometati normalan protok pješaka ili onemogućiti prolaz interventnih vozila,
- reklamni panoi unutar povijesne jezgre mogu se postaviti na način definiran odredbama Odluke o komunalnom redu uz prethodnu suglasnost Grad Raba,
- reklamni panoi izvan povijesne jezgre mogu se postavljati proporcionalno veličini ugostiteljskog objekta uz prethodnu suglasnost Grada Raba.
(2) Za posebne odrednice u smislu estetskog izgleda te posebnih uvjeta korištenja javne površine nadležne su službe upravnog tijela gradske uprave nadležnog za komunalne poslove, pri čemu iste zadržavaju pravo diskrecione ocjene pri odlučivanju o pojedinim pitanjima.
Članak 29.
(1) Korisnik javne površine ne smije, bez suglasnosti Povjerenstva, javnu površinu koju koristi dati na korištenje, niti na bilo koji drugi način dati u zakup ili prepustiti obavljanje djelatnosti na predmetnoj javnoj površini drugoj pravnoj ili fizičkoj osobi, niti sa istom stupati u bilo kakav partnerski odnos u smislu korištenja javne površine.
(2) Povjerenstvo može donijeti zaključak o prenošenju prava korištenja javne površine na drugu osobu samo u iznimnim opravdanim slučajevima, kao što su bolest, trajna promjena prebivališta, zatvaranje trgovačkog društva ili obrta i drugo.
(3) Prijenos prava korištenja javne površine na drugu osobu vrši se na temelju obrazloženog pisanog zahtjeva korisnika javne površine, uz prethodno podmirenje svih dospjelih obveza po osnovu korištenja predmetne javne površine.
IV. ZONE KORIŠTENJA
Članak 30.
(1) Javne površine Grada razvrstane su u četiri zone:
O. ZONA obuhvaća Trg Municipium Arba, Trg Svetog Kristofora, Obalu Petra Krešimira IV., P.C. Mali Palit
I. ZONA obuhvaća ostali dio naselja Rab, Šetalište Markantuna de Dominisa, park Boškopini, park Komrčar
II. ZONA obuhvaća dio naselja Banjol (od luke Rab do III. Padove) te dio naselja Palit od dvorane do Kajak kluba.
III. ZONA obuhvaća sva ostala naselja i dijelove naselja na području Grada koja nisu obuhvaćena zonom »O.«, zonom »I.« i zonom »II.«.
(2) U slučaju dvojbe o pripadnosti određene površine pojedinoj zoni, odluku donosi Gradonačelnik.
Članak 31.
Visina poreza utvrđuje se Odlukom o porezima Grada Raba.
Članak 32.
Gradonačelnik može odobriti privremenu uporabu javne površine bez naknade, u svrhu održavanja akcije zaštite okoliša, humanitarne, kulturne i sportske akcije te za manifestacije pod pokroviteljstvom Grada.
V. NADZOR
Članak 33.
Nadzor nad provođenjem ove Odluke vrši Komunalno redarstvo temeljem odredbi Odluke o komunalnom redu.
Članak 34.
Komunalni redar ovlašten je u provođenju nadzora:
1. nadzirati primjenu ove Odluke,
2. rješenjem narediti fizičkim i pravnim osobama radnje, ako pregledom utvrdi da se one ne obavljaju ili se obavljaju suprotno odredbama ove Odluke,
3. naložiti uklanjanje privremenog objekta postavljenog bez odobrenja odnosno suprotno odobrenju nadležnog tijela i odredbama Ugovora o korištenju,
4. pokrenuti prekršajni postupak i podnijeti optužni prijedlog,
5. naplatiti novčanu kaznu na mjestu počinjenja prekršaja,
6. izdati nalog o uklanjanju pokretnih naprava (ugostiteljske terase, štandovi, kiosci i sl.) u slučaju da korisnik ne podmiri pravovremeno svoje dospjele obveze po osnovi poreza za javnu površinu.
7. poduzimati druge radnje za koje je ovlašten.
Članak 35.
Komunalni redar rješenjem će naložiti uklanjanje privremenih objekata iz članka 2. ove Odluke:
1. ako je privremeni objekt postavljen suprotno odredbama ove Odluke,
2. ako je privremeni objekt postavljen na lokaciji na kojoj je to zabranjeno Gradskom odlukom,
3. ako je privremeni objekt postavljen suprotno odredbi Ugovora o korištenju glede površine koja je dana na korištenje (prekoračenje prostornih dimenzija),
4. ako je privremeni objekt postavljen bez Ugovora o korištenju,
5. ako je Ugovor o korištenju prestao istekom roka ili otkazom.
Članak 36.
Za postupanje suprotno odredbama ove Odluke, primijenit će se kaznene mjere utvrđene Odlukom o komunalnom redu.
VI. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 37.
Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje važiti Odluka o davanju javnih površina na privremeno korištenje („Službene novine Primorsko-goranske županije“ broj 11/10).
Članak 38.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objave u „Službenim novinama Primorsko-goranske županije“.
KLASA: 024-04/22-01/06
URBROJ: 2170-13-02-01/02-22-23
Rab, 28. prosinca 2022.
GRADSKO VIJEĆE GRADA RABA
Predsjednik
Željko Dumičić, v. r.
|