96.
Temeljem
odredbe članka 24. Zakona o sustavu civilne zaštite („Narodne novine“ br.
82/15, 118/18, 31/20 i 20/21), Pravilnika o sastavu stožera, načinu rada te
uvjetima za imenovanje načelnika, zamjenika načelnika i članova stožera civilne
zaštite („Narodne novine“ br. 126/19 i 17/20), Općinski načelnik Općine
Malinska-Dubašnica, dana 2. studenog 2022. godine donosi
POSLOVNIK
O RADU STOŽERA CIVILNE ZAŠTITE OPĆINE MALINSKA-DUBAŠNICA
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
(1) Ovim Poslovnikom uređuje se način rada Stožera civilne
zaštite Općine Malinska-Dubašnica (u daljnjem tekstu: Stožer), pripremanje,
sazivanje i rad na sjednicama Stožera, donošenje odluka iz njegovog djelokruga
rada, prava i dužnosti članova Stožera, te druga pitanja.
(2) Stožer je jedna od operativnih snaga sustava civilne zaštite
na području Općine Malinska-Dubašnica koji kao stručno, operativno i
koordinativno tijelo provodi mjere i aktivnosti iz sustava civilne zaštite na
području Općine Malinska-Dubašnica.
Članak 2.
Stožer obavlja poslove te provodi mjere i aktivnosti kojima se
ostvaruje zaštita i spašavanje ljudi, životinja, materijalnih i kulturnih
dobara i okoliša sukladno odredbama zakona kojim se uređuje sustav civilne
zaštite i podzakonskih propisa donesenih za njegovu provedbu, ostalih zakonskih
i podzakonskih propisa kojima se uređuju pitanja zaštite i spašavanja i
planskim i drugim dokumenata Općine Malinska-Dubašnica iz tog područja.
II. NAČIN RADA STOŽERA ZA VRIJEME REDOVNOG
STANJA U PUNOM SASTAVU
Članak 3.
(1) Načelnik Stožera rukovodi radom Stožera.
(2) Za vrijeme redovnog stanja, Stožer obavlja poslove iz svoje
nadležnosti, koji se uglavnom odnose na fazu prevencije koja uključuje
preventivne i planske aktivnosti u sustavu civilne zaštite, na redovnim
sjednicama i djeluje u punom sastavu.
(3) Stožer održava sjednice u pravilu na svojoj stalnoj lokaciji
u sjedištu Općine Malinska-Dubašnica, te se prema okolnostima slučaja može
sastati i na drugim lokacijama o čemu odlučuje načelnik Stožera.
(4) Sjednice Stožera saziva i predlaže dnevni red načelnik
Stožera a u slučaju njegove spriječenosti, zamjenik načelnika ili član Stožera
kojeg odredi načelnik Stožera.
(5) Sjednice Stožera održavaju se prema potrebi te najmanje
jedanput godišnje.
(6) Sjednice Stožera su javne, a javnost rada osigurava načelnik
Stožera.
(7) Načelnik Stožera može iznimno isključiti javnost sa sjednice
Stožera kada to zahtjeva priroda pitanja koja se razmatraju.
Članak 4.
(1) Na sjednicama mora sudjelovati najmanje polovica svih članova
Stožera.
(2) U slučaju spriječenosti dolaska na sjednicu, član Stožera
dužan je obavijestiti načelnika Stožera najkasnije 24 sata prije održavanja
sjednice.
(3) U slučaju spriječenosti član Stožera može dostaviti pisano
mišljenje o pitanjima koje su na dnevnom redu o čemu će načelnik Stožera upoznati
članove ili poslati ovlaštenu zamjenu.
(4) U radu Stožera prema potrebi radi iznošenja stručnih
mišljenja i prijedloga mogu sudjelovati: općinski načelnik Općine
Malinska-Dubašnica, pročelnik Općine Malinska-Dubašnica, predstavnici pravnih
osoba od značaja za sustav civilne zaštite na području Općine
Malinska-Dubašnica, predstavnici ostalih sudionika u sustavu civilne zaštite s
viših razina
(Vlade RH, Ministarstva unutarnjih poslova kao središnjeg tijela
državne uprave nadležnog za poslove civilne zaštite te drugih tijela državne
uprave i drugih državnih tijela, oružanih snaga i policije te ostalih jedinica
lokalne i područne (regionalne) samouprave); predstavnici drugih pravnih osoba,
službi i udruga građana koji se civilnom zaštitom bave kao redovnom
djelatnošću; predstavnici inspekcijskih službi; stručnjaci iz pojedinih
područja.
Članak 5.
(1) Stručni materijali i drugu dokumentaciju za Stožer pripremaju
se u nadležnom Upravnom odjelu koji u svom djelokrugu rada ima poslove u vezi
civilne zaštite.
(2) Zamjenik načelnika Stožera ili član Stožera kojeg ovlasti
načelnik, osim o tehničkoj pripremi sjednica, sudjeluje u stručnoj obradi
materijala za sjednice i pripremi odluka i zaključaka, te pomaže načelniku u
vođenju sjednica.
Članak 6.
(1) Redovne sjednice Stožera sazivaju se dostavljanjem pisanog
poziva s prijedlogom dnevnog reda koji se dostavlja u pravilu sedam dana prije
održavanja sjednice elektronskom poštom.
(2) Sjednice Stožera mogu se sazvati i telefonom, faks porukom,
odnosno na način predviđen Planom djelovanja Općine Malinska-Dubašnica ili na
bilo koji drugi prikladan način.
Članak 7.
(1) Dnevni red sjednice utvrđuje se na početku sjednice.
(2) Prijedlog dnevnog reda može se mijenjati odnosno dopuniti na
prijedlog načelnika ili pojedinog člana Stožera.
(3) Ako se predlaže dopuna dnevnog reda, predlagatelj je dužan
pripremiti i materijale za predloženu dopunu.
(4) Poslije utvrđivanja dnevnog reda prelazi se na raspravu po
pojedinim točkama utvrđenog dnevnog reda.
(5) Uvodno usmeno izlaganje pojedine točke podnosi načelnik ili
izvjestitelj određen u pripremi sjednice.
Članak 8.
(1) Stožer u svojem radu donosi odluke, zaključke, upute i druge
akte iz svoje nadležnosti.
(2) Nakon rasprave po pojedinoj točki dnevnog reda načelnik daje
na glasanje utvrđeni prijedlog odluke odnosno drugog akta.
(3) Na sjednicama Stožera odlučuje se javnim glasovanje većinom
glasova nazočnih članova Stožera.
Članak 9.
(1) Na sjednicama Stožera vodi se skraćeni zapisnik u koji se
unosi evidencija nazočnih, doneseni akti i druga važna pitanja sa sjednice
Stožera.
(2) Zapisnik vodi osoba koju zaduži načelnik Stožera, a potpisuju
ga načelnik ili zamjenik načelnika Stožera.
III. NAČIN RADA STOŽERA ZA VRIJEME IZVANREDNOG
STANJA U UŽEM SASTAVU
Članak 10.
(1) Sukladno čl. 13 st. 1 Pravilnika o sastavu Stožera, načinu
rada te uvjetima za imenovanje načelnika, zamjenika načelnika i članova Stožera
civilne zaštite (NN126/19 i 17/20), Stožer poslove iz svoje nadležnosti može
obavljati u užem sastavu na izvanrednim sjednicama ili kontinuirano na stalnoj
lokaciji ili na izdvojenom mjestu uključujući i rad u terenskim uvjetima za
vrijeme izvanrednog stanja i to:
- u slučaju nastupanja posebnih okolnosti koje podrazumijevaju
događaj ili određeno stanje koje se nije moglo predvidjeti i na koje se nije
moglo utjecati, a koje ugrožava život i zdravlje građana, imovinu veće
vrijednosti, znatno narušava okoliš, gospodarsku aktivnost ili uzrokuje znatnu
gospodarsku štetu;
- u slučaju proglašenja velike nesreće i katastrofe na svom
području.
(2) U takvim situacijama, kada se provode operativne mjere i
aktivnosti u rasponu od ranog upozoravanja, pripravnosti do reagiranja
(aktiviranja i mobiliziranja), prilagođavajući način rada stvarno nastalim
okolnostima i ovisno o prirodi pojedine situacije, Stožer utvrđuje mjere i
aktivnosti i usklađuje djelovanje operativnih snaga sustava civilne i ostalih
sudionika u sustavu civilne zaštite na području Općine Malinska-Dubašnica s
ciljem ublažavanja i otklanjanja nastalih posljedica.
(3) Načelnik Stožera određuje uži sastav i način rada Stožera.
(4) Načelnik Stožera može u rad Stožera kao pridružene članove,
koji će olakšati provođenje mjera i aktivnosti te doprinijeti uspješnijem radu,
odrediti:
- predstavnike iz redova operativnih snaga iz temeljnih operativnih
snaga, predstavnika pravnih osoba od interesa za sustav civilne zaštite,
imenovanih koordinatora na lokaciji, povjerenika civilne zaštite,
- pročelnika JUO Općine Malinska-Dubašnica i zaposlenike Općine
Malinska-Dubašnica,
- stručnjake iz tijela javne vlasi, zdravstvenih i znanstvenih
institucija, drugih pravnih
osoba, službi i udruga građana koji se civilnom zaštitom bave kao
redovnom djelatnošću.
Članak 11.
Kada se proglasi velika nesreća i katastrofa rukovođenje Stožerom
preuzima općinski načelnik Općine Malinska-Dubašnica.
Članak 12.
(1) Na rad izvanrednih sjednica Stožera, prema okolnostima
slučaja i mogućostima odgovarajuće se primjenjuju odredbe ovog Poslovnika
kojima je uređen rad redovnih sjednica, a u slučaju nemogućnosti primjene
istih, načelnik Stožera određuje način rada.
(2) Sjednice stožera, u slučaju potrebe mogu se održavati i
on-line uz pridržavanje ostalih odrednica iz članka 3, 4, 7, 8 i 9.
(3) U izvanrednim okolnostima, kada je potrebna neposredno i
hitno postupanje, odluke i zaključke na otklanjanju opasnosti ili u
koordiniranju civilnom zaštitom, odluke i upute donosi načelnik ili zamjenik
načelnika Stožera.
(4) U slučaju potrebe, izvješće o donesenim aktima i izvršenom,
načelnik Stožera podnijet će članovima Stožera na prvoj redovnoj sjednici
Stožera, kad to okolnosti dopuste.
Članak 13.
Nakon aktiviranja sustava civilne zaštite Stožer poduzima
sljedeće mjere i aktivnosti:
- procjenjuje razvoj događaja i sukladno tome usmjerava snage i
sredstva civilne zaštite na području na kojima je potrebno njihovo angažiranje
i predlaže mjere i aktivnosti civilne zaštite koje treba poduzimati.
- priprema prijedloge o upotrebi i angažiranju svih snaga i sredstava
civilne zaštite na zadaćama zaštite i spašavanja ljudi i materijalnih dobara
koji su ugroženi ili nastradali zbog djelovanja velike nesreće i katastrofe na
pogođenom području.
- putem načelnika obavlja poslove informiranja javnosti o
provođenju mjera civilne zaštite.
IV. TROŠKOVI RADA STOŽERA
Članak 14.
(1) Sredstva za rad Stožera osiguravaju se u Proračunu
Općine Malinska-Dubašnica.
(2) Pravo na naknadu za rad i stvarnih troškova članova Stožera
za provođenje mjera i aktivnosti sustava civilne zaštite odgovarajućom
primjenom zakonskih i podzakonskih propisa kojima se uređuju pitanja troškova
djelovanja operativnih snaga, ovisno o okolnostima slučaja posebnom odlukom
utvrdit će općinski načelnik Općine Malinska-Dubašnica.
V. DODJELJIVANJE PRIZNANJA
Članak 15.
Stožer može općinskom vijeću Općine Malinska-Dubašnica ili
općinskom načelniku Općine Malinska-Dubašnica predložiti dodjelu priznanja
pojedincima, tijelima i pravnim osobama koje su u tekućoj godini postigle
izvanredne uspjehe u izvršavanju mjera i aktivnosti iz sustava civilne zaštite
na području Općine Malinska-Dubašnica.
VI. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 16.
Ovaj Poslovnik stupa na snagu danom donošenja i objavit će se u
„Službenim novinama PGŽ“.
KLASA: 810-01/21-01/4
URBROJ: 2170-26-03-04/5-22-12
Malinska, 2. studeni 2022.
Općinski načelnik:
Robert Anton Kraljić, v. r.