70.
Na
temelju članka 4. stavka 3. Zakona o službenicima i namještenicima u lokalnoj i
područnoj (regionalnoj) samoupravi („Narodne novine“ broj 86/08, 61/11, 4/18,
96/18 i 112/19), na prijedlog pročelnika gradskih upravnih tijela te nakon
savjetovanja sa sindikatom, gradonačelnik Grada Opatije donosi
PRAVILNIK
O UNUTARNJEM REDU GRADSKE UPRAVE
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovim Pravilnikom uređuje se unutarnje ustrojstvo, nazivi i opisi
poslova radnih mjesta, stručni i drugi uvjeti za raspored na radna mjesta, broj
izvršitelja i druga pitanja od značaja za rad upravnih tijela gradske uprave
Grada Opatije (u nastavku teksta: upravna tijela) i unutarnje revizije.
Članak 2.
Upravna tijela obavljaju poslove određene zakonom, Odlukom o
ustrojstvu i djelokrugu gradske uprave Grada Opatije ("Službene novine
Primorsko- goranske županije" broj 22/22– u nastavku teksta: Odluka) i
drugim propisima.
Članak 3.
1) Izrazi koji se koriste u ovom Pravilniku za osobe u muškom
rodu, uporabljeni su neutralno i odnose se na muške i ženske osobe.
2) U rješenjima kojima se odlučuje o pravima, obvezama i
odgovornostima službenika i namještenika, kao i u potpisu pismena, te na
uredskim natpisima, naziv radnog mjesta navodi se u rodu koji odgovara spolu
službenika, odnosno namještenika raspoređenog na odnosno radno mjesto.
II. UNUTARNJE USTROJSTVENE JEDINICE UPRAVNIH
TIJELA
Članak 4.
Odsjeci i odjeljci, kao unutarnje ustrojstvene jedinice,
ustrojavaju se u sljedećim upravnim odjelima:
- u Upravnom odjelu za financije i društvene djelatnosti ustrojavaju
se Odsjek za proračun i računovodstvo, Odsjek za utvrđivanje i naplatu prihoda
i Odsjek za društvene djelatnosti;
- u Upravnom odjelu za komunalni sustav, prostorno planiranje i
zaštitu okoliša ustrojavaju se Odsjek za komunalno- pravne poslove s Odjeljkom
za prometno i komunalno redarstvo, Tehnički odsjek i Odsjek za prostorno
planiranje,
- u Upravnom odjelu za lokalni politički sustav i upravljanje
imovinom ustrojavaju se Odsjek za upravljanje imovinom s Odjeljkom za poslove
održavanja imovine, Odsjek za odnose s javnošću, protokol i međunarodnu
suradnju te Odsjek za opće poslove i lokalni politički sustav s Odjeljkom
pisarnice,
- u Upravnom odjelu za strateški razvoj, europske fondove i
gospodarstvo ustrojava se Odjeljak za informatičku podršku.
Članak 5.
Unutarnje ustrojstvene jedinice iz članka 4. ovog Pravilnika
ustrojavaju se za obavljanje sljedećih poslova:
- Odsjek za proračun i računovodstvo obavlja poslove vezane uz
pripremu i izvršenje proračuna Grada, vođenje knjigovodstva, vođenje platnog
prometa putem računa Grada, materijalno poslovanje, financijsko upravljanje i
kontrole;
- Odsjek za utvrđivanje i naplatu prihoda obavlja poslove vezane
uz utvrđivanje obveznika i razrez lokalnih poreza koji su prihod proračuna
Grada, prisilnu naplatu poreza koji su prihod proračuna Grada te prisilnu
naplatu komunalne naknade i komunalnog doprinosa;
- Odsjek za društvene djelatnosti obavlja poslove vezane uz
osiguravanje javnih potreba na području predškolskog odgoja i naobrazbe,
osiguravanje javnih potreba na području kulture, osiguravanje javnih potreba na
području sporta i tehničke kulture, osiguravanje javnih potreba na području
socijalne skrbi i zdravstva, sukladno socijalnom i zdravstvenom programu Grada,
osiguravanje javnih potreba na području obrazovanja i znanosti, koordiniranje
djelovanja gradskih ustanova iz područja društvenih djelatnosti;
- Odsjek za komunalno- pravne poslove obavlja poslove vezane uz
utvrđivanje obveznika i razrez komunalne naknade, komunalnog doprinosa,
spomeničke rente, naknade za legalizaciju objekata, provođenje komunalnog reda,
uređenje prometa na području Grada, nadzor nepropisno zaustavljenih i
parkiranih vozila, organizaciju prijevoza u lokalnome cestovnom prometu i
autotaksi prijevoz, suradnju s nadležnim tijelima na području programa zaštite
okoliša, zaštitu od požara te civilnu zaštitu;
- Tehnički odsjek obavlja poslove vezane uz funkcioniranje i
razvitak komunalnog gospodarstva (izgradnju komunalnih objekata i uređaja,
obavljanje komunalnih djelatnosti te održavanje komunalnih objekata i uređaja u
stanju funkcionalne ispravnosti, koordinacija rada pravnih i fizičkih osoba
koje obavljaju pojedine komunalne djelatnosti, donošenje i provedba programa
održavanja i gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture), investicije
u druge javne objekte Grada što obuhvaća poslove koje slijede nakon ishođenja
lokacijske dozvole, koordinaciju s javnim tijelima i pravnim osobama u čijoj
nadležnosti je izgradnja i održavanje javne infrastrukture i drugih javnih
prostora od interesa za Grad (telekomunikacije, elektrodistributivna mreža,
državne i županijske ceste, luke, kupališta, more i dr.);
- Odsjek za prostorno planiranje obavlja poslove vezane uz
praćenje stanja u prostoru te izradu pripadajućih akata, pripremu te praćenje
izrade i donošenja dokumenata prostornog uređenja, izradu stručnih podloga,
studija i drugih dokumenata potrebnih za izradu prostornih planova i drugih
pripadajućih akata te postupke vezane uz ishođenje lokacijskih dozvola za
gradske investicije, suradnju sa susjednim jedinicama lokalne samouprave u vezi
s namjenom prostora na kontaktnim područjima Grada i susjednih jedinica lokalne
samouprave te na zajedničkoj infrastrukturi Grada i susjednih jedinica lokalne
samouprave, provedbu programa smanjenja potrošnje energije i korištenja
obnovljivih izvora energije, vođenje izrade projekata energetske obnove,
energetskih pregleda i izvješća, vođenje informacijskog sustava gospodarenja
energijom za objekte u vlasništvu Grada, stručno- analitičke poslove, organizaciju
i vođenje izrade dokumenata zaštite i unapređenja stanja okoliša i održivog
razvoja te procjene utjecaja na okoliš za zahvate čiji je nositelj Grad;
- Odsjek za upravljanje imovinom s Odjeljkom za poslove
održavanja imovine obavlja poslove vezane uz sudjelovanje Grada u upravnim
postupcima iz djelokruga rada upravnog odjela, sudjelovanje Grada u imovinsko-
pravnim postupcima, raspolaganje i upravljanje nekretninama i pokretninama u
vlasništvu Grada, izradu i vođenje evidencije o nekretninama Grada (izuzev
komunalne infrastrukture), investicijsko održavanje imovine Grada, tekuće
održavanje i čišćenje poslovnih prostora koje koristi Grad te održavanje službenih
vozila Grada;
- Odsjek za odnose s javnošću, protokol i međunarodnu suradnju
obavlja poslove vezane uz međunarodnu suradnju, gradski protokol, odnose s
javnošću i medijsku suradnju te administraciju mrežne stranice Grada;
- Odsjek za opće poslove i lokalni politički sustav s Odjeljkom
pisarnice obavlja poslove vezane uz politički sustav Grada i unutarnje
ustrojstvo gradske uprave, rad Gradskog vijeća i njegovih radnih tijela,
gradonačelnika, zamjenika gradonačelnika i vijeća mjesnih odbora, upravljanje
ljudskim potencijalima u gradskoj upravi (službenički odnosi, uređenje prava i
dužnosti gradonačelnika, zamjenika gradonačelnika te službenika i namještenika
gradske uprave, stručno osposobljavanje i usavršavanje i dr.), kolektivno
pregovaranje i sklapanje kolektivnih ugovora, uredsko poslovanje i arhiviranje
predmeta;
- Odjeljak za informatičku podršku obavlja poslove vezane uz
razvoj i održavanje geoinformacijskog sustava Grada, izradu i održavanje
informatičkih rješenja i drugih aplikacija za rad upravnih tijela, održavanje
baze podataka, nabavu i održavanje informatičke opreme, telefonije, interneta,
kamera i optičke infrastrukture, informatičku podršku u radu upravnih odjela te
potporu poslovnim procesima Grada, održavanje mrežne stranice Grada i adresa
elektroničke pošte.
III. UPRAVLJANJE UPRAVNIM TIJELIMA
Članak 6.
1) Upravnim tijelom upravlja pročelnik.
2) Unutarnjom ustrojstvenom jedinicom upravlja voditelj.
3) Pročelnik, odnosno voditelj, organizira i usklađuje rad
upravnog tijela, odnosno unutarnje ustrojstvene jedinice.
4) Za zakonitost i učinkovitost rada upravnog tijela pročelnik
odgovara gradonačelniku.
5) Za zakonitost i učinkovitost rada unutarnje ustrojstvene
jedinice voditelj odgovara pročelniku upravnog tijela.
6) U razdoblju od upražnjenja radnog mjesta pročelnika do
imenovanja pročelnika na način propisan zakonom odnosno u razdoblju duže
odsutnosti pročelnika, imenovat će se privremeni pročelnik upravnog tijela, što
se obavlja u skladu s Odlukom o ustrojstvu i djelokrugu gradske uprave Grada
Opatije.
7) U razdoblju odsutnosti pročelnika upravnog tijela njegove
poslove obavlja službenik kojem je u opisu poslova radnog mjesta zamjenjivanje
odsutnog pročelnika u sudjelovanju na sastancima, kolegijima i sjednicama
Gradskog vijeća i radnih tijela, raspoređivanju predmeta i zadataka te
izvještavanju gradonačelnika u provedbi programa i aktivnosti iz djelokruga
Odjela.
8) U slučaju da radno mjesto kojemu je u opisu poslova radnog
mjesta zamjenjivanje odsutnog pročelnika, nije popunjeno, u razdoblju
odsutnosti, pročelnika u sudjelovanju na sastancima, kolegijima i sjednicama
Gradskog vijeća i radnih tijela, raspoređivanju predmeta i zadataka te
izvještavanju gradonačelnika u provedbi programa i aktivnosti iz djelokruga
Odjela zamjenjuje službenik koga za te poslove pisano odredi pročelnik.
9) U slučaju upražnjenosti radnog mjesta voditelja unutarnje
ustrojstvene jedinice ili odsutnosti voditelja unutarnje ustrojstvene jedinice,
unutarnjom ustrojstvenom jedinicom izravno upravlja pročelnik upravnog tijela,
odnosno drugi službenik kojem je to u opisu poslova radnog mjesta.
Članak 7.
1) Službenici i namještenici dužni su svoje poslove obavljati
savjesno, pridržavajući se Ustava, zakona, drugih propisa i pravila struke.
2) Svaki službenik ima svoj radni stol te računalo dok pisač i
telefon mogu zajednički dijeliti više službenika.
3) Mobilni telefoni dodjeljuju se službenicima i namještenicima
po nalogu pročelnika, a sukladno potrebi pojedinog radnog mjesta.
IV. JEDINICA ZA UNUTARNJU REVIZIJU
Članak 8.
1) Jedinica za unutarnju reviziju samostalna je ustrojstvena
jedinica te je ustrojstveno i funkcionalno izravno odgovorna gradonačelniku.
2) Jedinica za unutarnju reviziju provodi unutarnju reviziju za
Grad i institucije iz nadležnosti Grada (proračunski korisnici i trgovačka
društva) kao neovisnu i objektivnu aktivnost davanja stručnog mišljenja i
savjeta s ciljem pružanja dodane vrijednosti i poboljšanja poslovanja.
3) Jedinica za unutarnju reviziju obavlja poslove utvrđene
zakonima i podzakonskim propisima kojima je uređen sustav unutarnjih kontrola u
javnom sektoru uključujući Međunarodne standarde za profesionalno obavljanje
interne revizije i Kodeks strukovne etike unutarnjih revizora u javnom sektoru.
Članak 9.
1) Jedinicom za unutarnju reviziju upravlja voditelj Jedinice
koji organizira i usklađuje rad Jedinice za unutarnju reviziju te obavlja druge
poslove propisane zakonom i podzakonskim propisima kojima je uređen sustav
unutarnjih kontrola u javnom sektoru.
2) Za zakonitost i učinkovitost rada Jedinice za unutarnju
reviziju voditelj Jedinice odgovara gradonačelniku.
3) U slučaju kada radno mjesto voditelja Jedinice za unutarnju
reviziju nije popunjeno, akte kojima se odlučuje o pravima, obvezama i
odgovornostima na području službeničkih i radnih odnosa službenika raspoređenih
unutar Jedinice za unutarnju reviziju donosi gradonačelnik.
4) U slučaju kada radno mjesto voditelja Jedinice za unutarnju
reviziju nije popunjeno, gradonačelnik može posebnom odlukom ovlastiti
službenika raspoređenog u Jedinici za unutarnju reviziju ili drugog službenika
koji ispunjava uvjete iz posebnog zakona, za privremeno obavljanje poslova
voditelja Jedinice za unutarnju reviziju koji su nužni za ispunjavanje
zakonskih obveza Jedinice za unutarnju reviziju.
Članak 10.
Druga pitanja od značaja za rad unutarnje revizije uređuju se
internim pravilnikom o unutarnjoj reviziji u Gradu Opatija.
V. RASPORED NA RADNA MJESTA I PRIJAM U SLUŽBU
Članak 11.
1) Službenik i namještenik može biti primljen u službu i
raspoređen na upražnjeno radno mjesto ako ispunjava opće uvjete za prijam u
službu propisane zakonom te posebne uvjete za raspored na radno mjesto
propisane zakonom, Uredbom o klasifikaciji radnih mjesta u lokalnoj i područnoj
(regionalnoj) samoupravi ("Narodne novine" broj 74/10 i 125/14 – u
nastavku teksta: Uredba) i ovim Pravilnikom.
2) Posebni uvjet za prijam u službu i raspored na sva radna
mjesta službenika je položen državni ispit. Osoba bez položenoga državnog
ispita može biti raspoređena pod pretpostavkama propisanima zakonom.
3) Posebni uvjet za prijam u službu i raspored na sva radna
mjesta službenika je certifikat o poznavanju rada na računalu koji se priznaje
u zemljama Europske unije (kod rasporeda na neodređeno vrijeme).
4) Obveza probnog rada utvrđuje se u skladu sa zakonom.
Članak 12.
1) U slučaju privremenog povećanja opsega posla, potrebe
obavljanja privremenih poslova ili potrebe zamjene odsutnog službenika ili
namještenika, obavljanje poslova se osigurava prijmom u službu na određeno
vrijeme ili privremenim premještajem službenika ili namještenika u skladu sa
zakonom.
2) Kraće i povremeno obavljanje određenih poslova, koje nije
moguće osigurati privremenom popunom unutar gradske uprave, može se osigurati
putem studentskog ili učeničkog servisa, ili putem ugovora o djelu, u skladu sa
zakonom.
Članak 13.
1) Postupak raspoređivanja na radno mjesto provodi se u skladu sa
zakonom kojim se uređuju službenički odnosi u jedinicama lokalne samouprave.
2) Stručnu i administrativnu potporu povjerenstvima za provedbu
natječaja, odnosno oglasa za prijam u službu pruža Upravni odjel za lokalni
politički sustav i upravljanje imovinom.
Članak 14.
1) Kandidati za prijam u službu koji ne ispunjavaju posebni uvjet
za raspored na radno mjesto propisan u članku 11. stavku 3. ovog Pravilnika, a
ispunjavaju ostale uvjete za raspored, mogu biti primljeni u službu, uz uvjet
da u roku od 12 mjeseci od dana prijma, steknu odgovarajući certifikat, u
protivnom će se prvog dana nakon isteka roka za stjecanje certifikata smatrati
da isti službenik više ne ispunjava uvjete za raspored na radno mjesto na koje
je primljen u službu.
2) Kandidati za prijam u službu, odnosno službenici koji na dan
rasporeda ne ispunjavaju uvjet za raspored na radno mjesto za koje je propisan
stručni ispit za službenike u pismohrani a ispunjavaju ostale uvjete za
raspored, mogu biti primljeni u službu, odnosno raspoređeni, uz uvjet da u roku
od 12 mjeseci od dana prijma polože stručni ispit, u protivnom će se prvog dana
nakon isteka roka za polaganje ispita smatrati da isti službenik više ne
ispunjava uvjete za raspored na radno mjesto na koje je primljen u službu.
VI. SISTEMATIZACIJA RADNIH MJESTA
Članak 15.
1) Sastavni dio ovog Pravilnika čini Sistematizacija radnih
mjesta u upravnim tijelima i Jedinici za unutarnju reviziju koja sadržava popis
radnih mjesta, opis radnih mjesta i broj izvršitelja na pojedinome radnom
mjestu.
2) Opis radnog mjesta sadrži elemente propisane Uredbom.
Članak 16.
Kada je za obavljanje poslova pojedinoga radnog mjesta
sistematizirano više izvršitelja, pročelnik upravnog tijela, odnosno voditelj
unutarnje ustrojstvene jedinice, raspoređuje obavljanje poslova radnog mjesta
među službenicima ili namještenicima raspoređenima na odnosno radno mjesto,
uzevši u obzir trenutne potrebe i prioritete službe.
VII. VOĐENJE UPRAVNOG POSTUPKA I RJEŠAVANJE O
UPRAVNIM STVARIMA
Članak 17.
1) U upravnom postupku postupa službenik u čijem je opisu poslova
vođenje upravnog postupka ili rješavanje u upravnim stvarima.
2) Službenik ovlašten za rješavanje o upravnim stvarima ovlašten
je i za vođenje postupka koji prethodi rješavanju upravne stvari.
3) Kada je službenik u opisu poslova kojeg je vođenje upravnog
postupka ili rješavanje o upravnim stvarima odsutan, ili postoje pravne zapreke
za njegovo postupanje, ili odnosno radno mjesto nije popunjeno, za vođenje
postupka, odnosno rješavanje upravne stvari nadležan je pročelnik upravnog
tijela.
VIII. RADNO VRIJEME I ODNOSI SA STRANKAMA
Članak 18.
1) Službenici i namještenici u prostorijama gradske uprave
počinju s radom u 8,00 sati te završavaju s radom u 16,00 sati. Tjedno radno
vrijeme raspoređuje se na pet radnih dan, od ponedjeljka do petka.
2) Službenici i namještenici dnevni odmor koriste u trajanju od
30 minuta u vremenu od 11,00 do 11,30 sati odnosno u drugom terminu tijekom
radnog vremena iz stavka 1. uz dogovor s neposredno nadređenim službenikom,
ukoliko postoje opravdani razlozi.
3) Rad sa strankama određuje se ponedjeljkom i srijedom od 8,30
do 11,00 sati, te utorkom i četvrtkom od 11,30 do 15,30 sati, a rada sa
strankama Odjeljka pisarnice određuje se u razdoblju od 9,00 do 11,00 sati, te
od 11,30 do 14,00 sati.
4) Radne prostorije službenika gradske uprave nalaze se u zgradi
na adresi Maršala Tita 3, te u zgradi gradske uprave na adresi Maršala Tita 6.
Članak 19.
1) Na zgradama u kojima djeluje gradska uprava ističu se nazivi
gradskih tijela u skladu s Uredbom o natpisnoj ploči i zaglavlju akta tijela
državne uprave, lokalne, područne (regionalne) i mjesne samouprave, te pravnih
osoba koje imaju javne ovlasti ("Narodne novine" 34/02)."
2) Na vratima službenih prostorija ističu se osobna imena
dužnosnika, službenika i namještenika te naznaka radnog mjesta.
Članak 20.
Podnošenje prigovora i pritužbi građana osigurava se putem
sandučića za pritužbe postavljenog u predvorju gradske uprave te na druge
načine određene zakonom ili drugim općim aktom.
IX. LAKE POVREDE SLUŽBENE DUŽNOSTI
Članak 21.
Osim lakih povreda službene dužnosti propisanih zakonom, lake
povrede službene dužnosti su:
1. kršenje Etičkog kodeksa gradske uprave Grada Opatije, osim
kada su time ispunjena obilježja neke od drugih povreda službene dužnosti
propisanih zakonom;
2. osobito blagi slučaj djela koje sadržava obilježja neke od
teških povreda službene dužnosti propisanih u članku 46., točkama 1., 2., 3.,
6. i 11. Zakona o službenicima i namještenicima u lokalnoj i područnoj (regionalnoj)
samoupravi, ako osoba ovlaštena za pokretanje postupka zbog teške povrede
službene dužnosti procijeni da nije svrhovito pokretati postupak zbog teške
povrede službene dužnosti.
X. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 22.
Rješenja o rasporedu zatečenih službenika i namještenika donesena
na temelju Pravilnika o unutarnjem redu gradske uprave ("Službene novine
Primorsko- goranske županije“ 33/17, 23/18, 18/19, 27/20, 35/20, 38/20 i 9/22)
ostaju na snazi u slučaju da ovim Pravilnikom nije promijenjen naziv radnog
mjesta i/ili upravno tijelo u kojem su bili raspoređeni.
Članak 23.
Danom stupanja na snagu ovog Pravilnika prestaje vrijediti
Pravilnik o unutarnjem redu gradske uprave ("Službene novine Primorsko-
goranske županije“ 33/17, 23/18, 18/19, 27/20, 35/20, 38/20 i 9/22) i Pravilnik
o unutarnjem ustrojstvu Jedinice za unutarnju reviziju (KLASA: 023-01/10-01/14;
URBROJ: 2156/01-03/01-10-2 od 06. rujna 2010. g., izmjene i dopune KLASA:
023-01/10-01/14; URBROJ: 2156/01-03/01-11-4 od 24. lipnja 2011. g. i izmjene i
dopune KLASA: 041-01/20-01/14; URBROJ: 2156/01-03/01-20-3 od 04. kolovoza 2020.
g.).
Članak 24.
Ovaj Pravilnik objavljuje se u "Službenim novinama
Primorsko-goranske županije", a stupa na snagu sljedeći dan nakon objave.
KLASA: 024-01/22-01/39
URBROJ: 2170-12-03/01-22-4
Opatija, 30. rujna 2022.
GRADONAČELNIK
Fernando Kirigin, mag. oec., v. r.
*datoteka se nalazi na kraju
dokumenta*