2.
Na
temelju članka 66. stavka 1. Zakona o gospodarenju otpadom (Narodne novine
broj: 84/21) i članka 24. Statuta Općine Malinska-Dubašnica (Službene novine
Primorsko-goranske županije 7/21), Općinsko vijeće Općine Malinska-Dubašnica na
sjednici održanoj dana 31. siječnja 2022. godine, donosi
ODLUKU
o načinu pružanja javne usluge sakupljanja
komunalnog otpada na području Općine Malinska-Dubašnica
Uvodne
odredbe
Članak 1.
(1)
Ovom Odlukom utvrđuju se način i uvjeti pružanja javne usluge sakupljanja
komunalnog otpada na području Općine Malinska-Dubašnica (u daljnjem tekstu
Općina) putem spremnika od pojedinog korisnika te prijevoza i predaje tog
otpada ovlaštenoj osobi za obradu otpada (u daljnjem tekstu: javna usluga).
(2)
Javna usluga je usluga od općeg interesa i podrazumijeva usluge prikupljanja
miješanog komunalnog otpada, biootpada, reciklabilnog komunalnog otpada, jednom
godišnje glomaznog otpada na lokaciji obračunskog mjesta korisnika, preuzimanja
otpada u reciklažnom dvorištu te prijevoza i predaje otpada ovlaštenoj osobi –
zbrinjavatelju/oporabitelju otpada.
(3)
Ovom Odlukom propisuju se:
1.
kriterij obračuna količine miješanog komunalnog otpada i obračunska razdoblja;
2.
kategorije korisnika javne usluge;
3.
standardne veličine i druga bitna svojstva spremnika za sakupljanje otpada;
4.
najmanja učestalost odvoza otpada prema područjima;
5.
područja pružanja javne usluge;
6.
popis reciklažnih dvorišta na području Općine i način njihovog korištenja;
7.
način pružanja javne usluge: odredbe o načinu pojedinačnog korištenja javne
usluge; odredbe o prihvatljivom dokazu izvršenja javne usluge za pojedinog
korisnika usluge; odredbe o načinu korištenja zajedničkog spremnika; odredbe o
količini glomaznog otpada koji se preuzima u okviru javne usluge; način
određivanja udjela korisnika javne usluge u slučaju kad korisnici usluge kućanstva
i pravne osobe ili fizičke osobe – obrtnici koriste zajednički spremnik, a nije
postignut sporazum o njihovim udjelima;
8.
odredbe o korištenju javnih površina za prikupljanje otpada i mjestima
primopredaje otpada ako su različita od obračunskog mjesta;
9.
obveze davatelja javne usluge;
10.
obveze korisnika javne usluge;
11.
odredbe o informiranju korisnika javne usluge o načinu djelovanja sustava
gospodarenja otpadom
12.
odredbe o prikupljanju i pohrani podataka te prihvatljivim dokazima izvršenja
javne usluge za pojedinačnog korisnika javne usluge;
13.
odredbe o načinu sklapanja i provedbe ugovora o javnoj usluzi (u daljnjem
tekstu: Ugovor);
14.
odredbe o provedbi Ugovora koje se primjenjuju u slučaju nastupanja posebnih
okolnosti uključujući elementarne nepogode, katastrofe i slično;
15.
odredbe o načinu podnošenja prigovora i postupanja po prigovoru građana na
neugodu uzrokovanu sustavom sakupljanja komunalnog otpada i prigovora na račun
za javnu uslugu;
16.
iznos cijene minimalne javne usluge, s obrazloženjem načina na koji je određen
17.
odredbe o utvrđivanju kriterija za umanjenje cijene javne usluge;
18.
odredbe o kriterijima za određivanje korisnika javne usluge u čije ime Općina
preuzima obvezu sufinanciranja cijene javne usluge;
19.
odredbe o ugovornoj kazni;
20.
opći uvjeti ugovora s korisnicima (u daljnjem tekstu: Ugovor).
Članak 2.
Pojmovi
koji se koriste u ovoj Odluci o načinu pružanja javne usluge sakupljanja
komunalnog otpada na području Općine (u daljnjem tekstu: Odluka) definirani su
Zakonom o gospodarenju otpadom (u daljnjem tekstu: Zakon), i drugim
podzakonskim aktima donesenima na temelju Zakona. Svi pojmovi koji se koriste u
ovoj Odluci su rodno neutralni.
Članak 3.
Na
području Općine javnu uslugu pruža trgovačko društvo Ponikve eko otok Krk
d.o.o.,Krk, Vršanska 14, OIB 04155352667(u daljnjem tekstu: davatelj javne
usluge).
Članak 4.
(1)
Korisnik javne usluge na području pružanja javne usluge je vlasnik nekretnine
odnosno vlasnik posebnog dijela nekretnine i korisnik nekretnine odnosno
posebnog dijela nekretnine kad je vlasnik nekretnine odnosno posebnog dijela
nekretnine obvezu plaćanja ugovorom prenio na tog korisnika i o tome
obavijestio davatelja javne usluge, ili stvarni korisnik nekretnine.
(2)
Skupina korisnika javne usluge može, na vlastiti zahtjev i sukladno međusobnom
sporazumu, zajednički nastupati prema davatelju javne usluge.
Kriteriji
obračuna količine miješanog komunalnog otpada i obračunska razdoblja
Članak 5.
(1)
Kriterij obračuna količine miješanog komunalnog otpada je volumen spremnika
miješanog komunalnog otpada izražen u litrama i broj pražnjenja spremnika u
obračunskom razdoblju.
(2)
Obračunsko razdoblje određuje se u trajanju od mjesec dana, počinje prvoga dana
u mjesecu, a završava zadnjega dana u istome mjesecu. Račun se izdaje korisniku
javne usluge posljednjeg radnog dana u mjesecu za tekući mjesec.
Kategorije
korisnika javne usluge
Članak 6.
(1)
Korisnici javne usluge razvrstavaju se u kategorije korisnika:
1.
kućanstvo;
2.
nije kućanstvo.
(2)
Korisnik kućanstvo je korisnik javne usluge koji nekretninu koristi trajno ili
povremeno, u svrhu stanovanja (npr. vlasnici stanova, kuća, nekretnina za
odmor).
(3)
Povremeni korisnik je korisnik usluge čija je adresa prebivališta različita od
adrese nekretnine
(4)
Korisnik koji nije kućanstvo je korisnik javne usluge koji nije razvrstan u
kategoriju korisnika kućanstvo, a koji nekretninu koristi u svrhu obavljanja
djelatnosti.
(5)
Ako se na istom obračunskom mjestu korisnik može razvrstati i u kategoriju kućanstvo
i u kategoriju korisnika koji nije kućanstvo, korisnik je dužan plaćati samo
cijenu minimalne javne usluge obračunatu za kategoriju korisnika koji nije
kućanstvo.
Standardne
veličine i druga bitna svojstva spremnika za sakupljanje komunalnog otpada
Članak 7.
(1)
Standardna veličina i druga bitna svojstva spremnika za sakupljanje miješanog
komunalnog otpada mora se odrediti tako da je spremnik primjeren potrebi
pojedinog korisnika usluge, pri čemu se primjerenost ne može odrediti na
temelju površine ili obujma nekretnine
(2)
Standardne veličine spremnika za sakupljanje miješanog komunalnog otpada,
biootpada i ostalih vrsta otpada na obračunskom mjestu korisnika, na području
Općine, jesu:
1.
PVC spremnik volumena 30 l, 120 l, 240 l, 360 l, 1100 l – zelene boje za
skupljanje miješanog komunalong otpada
2.
PVC spremnik volumena 23 l, 120 l, 240 l, 360 l, 1100 l – smeđe boje za
skupljanje biootpada
3.
PVC spremnik volumena 120 l, 240 l, 360 l, 1100 l – plave boje za otpadni papir
4.
PVC spremnik volumena 120 l, 240 l, 360 l, 1100 l – žute boje za plastiku i
metal
5.
PVC spremnik volumena 120 l, 140 l – sive boje za staklo
6.
Poluukopani spremnici zapremine 1.200, 3.000, 5.000 L davatelj usluge koristi
na javnim površinama za prikupljanje komunalnog otpada za područja gdje nije
moguće uspostaviti individualni sustav prikupljanja otpada od vrata do vrata,
ili je zbog velikog broja povremenih korisnika koji se ne mogu prilagoditi
sustavu od vrata do vrata, određena lokacija na javnoj površini
7.
Metalni spremnici od 5.000 i 7.000 L koriste se isključivo za zbrinjavanje
zelenila i glomaznog otpada i dostavljaju se na poziv, te naplaćuju prema
Cjeniku ostalih usluga davatelja javne usluge
8.
U okviru javne usluge standardni spremnici za skupljanje miješanog komunalnog
otpada za korisnike u kategoriji kućanstvo su 30, 120, 240, 360 i 1.100 litara.
9.
U okviru javne usluge standardni spremnici za skupljanje miješanog komunalnog
otpada za korisnike u kategoriji nekućanstvo su 30,120,240 i 360 litara
10.
U okviru javne usluge korisnik, radi različitih količina otpada tijekom godine,
može imati i kombinaciju više spremnika, ali njihovi zbrojeni volumen ne može
biti veći od 360 litara. Ukoliko je korisniku potreban veći volumen spremnika,
davatelj usluge ponudit će korisniku veće volumene van javne usluge putem
ugovornog odnosa.
11.
Davatelj usluge osigurat će na zahtjev korisnika bez naknade vrećice za pelene
s logotipom tvrtke roze boje za zbrinjavanje pelena (kućanstva s malom djecom i
staračka domaćinstva) dok ta potreba kod korisnika postoji
Članak 8.
(1)
Spremnici za sakupljanje otpada moraju biti nepropusni za tekućine, s poklopcem
koji mora u potpunosti i vodonepropusno zatvarati otvor za punjenje/pražnjenje
spremnika, sprječavati rasipanje otpada i širenje neugodnih mirisa. Spremnici
za pojedine vrste komunalnog otpada kod korisnika javne usluge moraju
sadržavati natpis s nazivom davatelja javne usluge, te naziv vrste otpada za
koju je spremnik namijenjen. Spremnici za određene vrste otpada označavaju se
odgovarajućom bojom, bilo da je čitav spremnik obojan u odgovarajuću boju, bilo
da je u odgovarajuću boju obojan samo poklopac spremnika, bilo da se na
spremniku nalazi naljepnica odgovarajuće boje.
(2)
Spremnik za komunalni otpad mora imati jedinstvenu oznaku koju je moguće
nedvosmisleno povezati s vlasnikom spremnika. Spremnik za miješani komunalni
otpad uz prethodno navedenu jedinstvenu oznaku mora biti opremljen i
elektroničkim čipom.
Najmanja
učestalost odvoza otpada prema područjima
Članak 9.
(1)
Davatelj javne usluge dužan je omogućiti korisniku javne usluge primopredaju
komunalnog otpada i to:
•
miješanog komunalnog otpada najmanje jednom u dva tjedna; od 01.06.-30.09.
najmanje jednom tjedno,
•
biootpada najmanje dva puta tjedno;
•
ambalažnog otpada (plastična i metalna ambalaža) jednom u dva tjedna; od
01.06.-30.09. najmanje jednom tjedno,
•
otpadnog papira i kartona najmanje jednom u dva tjedna;
•
ambalažnog stakla najmanje jednom u mjesecu.
(2)
Plan s danima primopredaje komunalnog otpada prema vrstama otpada sastavni je
dio obavijesti o odvozu komunalnog otpada iz članka 16. ove Odluke, a donosi se
najkasnije u prosincu tekuće godine za iduću godinu.
(3)
Ukoliko je korisniku koji nije kućanstvo potrebna učestalija dinamika odvoza komunalnog
otpada, davatelj javne usluge ponudit će isto korisniku van javne usluge putem
ugovornog odnosa.
Područja
pružanja javne usluge
Članak 10.
Davatelj
javne usluge iz članka 3. ove Odluke dužan je javnu uslugu pružati na čitavom
administrativnom području Općine.
Popis
reciklažnih dvorišta Općine i način njihovog korištenja
Članak 11.
(1)
Reciklažna dvorišta Općine Malinska-Dubašnica:
•
Reciklažno dvorište Malinska-Bogovići, Stipkino bb, iza KD Dubašnica d.o.o.
•
Centralno otočno Reciklažno dvorište Treskavac – na DC 102, 8 km od naselja Krk
u smjeru naselja Baška
(2)
U svim reciklažnim dvorištima dozvoljeno je odlaganje, bez naknade za korisnike
javne usluge kategorije kućanstvo s područja Općine, onih količina i vrsta
komunalnog otpada koje odgovaraju količinama i vrstama komunalnog otpada
nastalima u kućanstvu fizičkih osoba. Korisnicima javne usluge na području
Općine koji spadaju u kategoriju kućanstvo ali predaju otpad u količini većoj
od količine koja odgovara količini otpada nastaloj u kućanstvu fizičkih osoba,
usluga korištenja reciklažnog dvorišta naplatit će se sukladno cjeniku pravne
osobe koja upravlja reciklažnim dvorištem.
(3)
U reciklažnim dvorištima nije dozvoljeno odlaganje proizvodnog otpada.
(4)
Prilikom korištenja usluga reciklažnog dvorišta, korisnik javne usluge dužan je
identificirati se osobŹnom ispravom i/ili originalnim računom davatelja javne
usluge, kako bi se omogućilo evidentiranje korištenja reciklažnog dvorišta te
predanih količina i vrsta otpada. Ako se korisnik ne identificira na opisani
način, neće se smatrati korisnikom javne usluge, a korištenje reciklažnog
dvorišta naplatit će mu se sukladno cjeniku osobe koja upravlja reciklažnim
dvorištem.
(5)
Cijene korištenja reciklažnog dvorišta, koje cjenikom određuje upravitelj
reciklažnog dvorišta, moraju odgovarati troškovima zbrinjavanja pojedinih vrsta
i količina otpada koje korisnik predaje u reciklažno dvorište.
Način
pružanja i korištenja javne usluge
Članak 12.
(1)
Javna usluga sakupljanja komunalnog otpada pruža se i koristi u okviru sustava
sakupljanja komunalnog otpada u skladu sa sljedećim standardima:
1.
svakom korisniku usluge je osigurana mogućnost odvojene predaje otpada na
njegovom obračunskom mjestu ili na primopredajnom mjestu, korištenje
reciklažnog dvorišta, mobilnog reciklažnog dvorišta, spremnika postavljenog na
javnoj površini te odvoz krupnog (glomaznog otpada)
2.
odvojena primopredaja miješanog komunalnog otpada i biorazgradivog komunalnog
otpada obavlja se putem spremnika kod korisnika usluge, na način da se otpadni
papir i karton prikuplja odvojeno od biootpada.
(2)
Spremnik kod korisnika usluge na obračunskom ili primopredajnom mjestu i
spremnik postavljen na javnoj površini, smatraju se primarnim spremnikom propisanim
posebnim propisom kojim se uređuje gospodarenje otpadom.
Članak 13.
U
okviru sustava sakupljanja komunalnog otpada zaprimaju se bez naknade za
korisnika u kategoriji kućanstvo slijedeće usluge povezane s javnom uslugom:
1.
sakupljanje reciklabilnog komunalnog otpada na lokaciji obračunskog ili
primopredajnog mjesta mjesta korisnika usluge i to: otpadnog papira, plastike,
metala, stakla i biootpada
2.
sakupljanje otpadnog papira, metala, plastike, stakla i tekstila putem
spremnika postavljenih na javnoj površini
3.
sakupljanje krupnog (glomaznog) otpada:
•
u reciklažnom dvorištu
•
jednom godišnje na lokaciji obračunskog ili primopredajnog mjesta korisnika
usluge
Obveze
davatelja javne usluge
Članak 14.
(1)
Davatelj usluge dužan je:
1.
skupljati i odvoziti komunalni komunalni otpad na području Općine
2.
osigurati korisniku usluge spremnik za primopredaju miješanog komunalnog
otpada, biorazgradivog komunalnog otpada i reciklabilnog komunalnog otpada
3.
označiti spremnik oznakom
4.
dostaviti korisniku usluge Obavijest o prikupljanju miješanog komunalnog
otpada, biorazgradivog komunalnog otpada i reciklabilnog komunalnog otpada
5.
preuzeti sadržaj spremnika od korisnika usluge
6.
voditi evidenciju o preuzetoj količini otpada
7.
odgovarati za sigurnost, redovitost, i kvalitetu usluge
8.
osigurati provjeru da otpad sadržan u spremniku prilikom primopredaje odgovara
vrsti otpada čija se primopredaja obavlja
9.
izraditi cjenik javne usluge, objaviti ga na mrežnoj stranici i za njega prije
primjene odnosno izmjene ishoditi suglasnost nadležnog tijela,
10.
uslugu obavljati redovito, u skladu s rasporedom i primjenjivim standardima
propisanim za obavljanje djelatnosti.
(2)
Davatelj usluge je dužan osigurati uvjete kojima se ostvaruje pojedinačno
korištenje usluge uključivo i kad više korisnika koristi zajednički spremnik.
Obveze
korisnika javne usluge
Članak 15.
Korisnik
usluge je dužan:
1.
koristiti javnu uslugu i predati komunalni otpad davatelju usluge na
obračunskom ili primopredajnom mjestu korisnika usluge
2.
dostaviti davatelju usluge Izjavu o načinu korištenja javne usluge iz članka
17. ove Odluke
3.
Preuzeti od davatelja usluge standardizirane spremnike za otpad, ako se u toj
ulici otpad prikuplja od vrata do vrata
4.
na dan odvoza otpada (najkasnije do 7,00 sati ili prethodnu večer nakon 22,00
sata) postaviti spremnik uz rub javne površine da ne ometa promet
5.
postupati s otpadom na obračunskom ili primopredajnom mjestu korisnika usluge
na način kojim se ne dovodi u opasnost ljudsko zdravlje i ne dovodi do
rasipanja otpada oko spremnika i ne uzrokuje pojava neugode drugoj osobi zbog
mirisa otpada
6.
predavati biorazgradivi komunalni otpad, reciklabilni komunalni otpad, opasni
komunalni otpad i glomazni otpad odvojeno od miješanog komunalnog otpada
7.
sav komunalni otpad prikupljati isključivo u odgovarajuće spremnike za otpad,
na za to predviđena mjesta, sukladno vrsti otpada i namjeni spremnika,
poštujući pritom pravila o odvojenom prikupljanju različite vrste komunalnog
otpada te pravila sustava sakupljanja komunalnog otpada iz ove Odluke
8.
predavati problematični otpad u reciklažno dvorište ili mobilno reciklažno
dvorište
9.
predavati krupni (glomazni) otpad u reciklažno dvorište, mobilno reciklažno
dvorište i jednom godišnje (sukladno rasporedu davatelja usluge) na lokaciji
obračunskog ili primopredajnog mjesta korisnika usluge
10.
plaćati davatelju usluge cijenu javne usluge, u skladu s važećim cjenikom.
Informiranje
korisnika javne usluge o načinu djelovanja sustava gospodarenja otpadom
Članak 16.
(1)
Općina i davatelj javne usluge na svojim mrežnim stranicama objavljuju i ažurno
održavaju popis koji sadrži najmanje sljedeće informacije:
•
lokacije izgrađenih reciklažnih dvorišta, s uputama o vrstama otpada koje se u
njima preuzimaju i načinu preuzimanja;
•
raspored odvoza pojedinih vrsta komunalnog otpada sa obračunskog mjesta
korisnika javne usluge i upute za odvojeno prikupljanje pojedinih vrsta
komunalnog otpada;
•
upute za odvoz glomaznog komunalnog otpada po pozivu.
(2)
Općina je dužna o svom trošku, na odgovarajući način osigurati godišnju
provedbu informativnih aktivnosti u svezi gospodarenja otpadom na svojem
području, a osobito najmanje jednu javnu tribinu te informativne publikacije o
gospodarenju otpadom. Općina je dužna u sklopu svoje mrežne stranice
uspostaviti i ažurno održavati mrežne stranice sa svim bitnim informacijama o
gospodarenju otpadom na svojem području.
(3)
Informacije iz stavka 1. ovoga članka davatelj javne usluge dužan je najmanje
jednom godišnje, najkasnije do 31. 12. tekuće godine za sljedeću godinu,
dostaviti korisnicima usluge i u tiskanom obliku kao obavijest o odvozu
komunalnog otpada.
Prikupljanje
i pohrana podataka te prihvatljivi dokaz izvršenja javne usluge za pojedinačnog
korisnika javne usluge
Članak 17.
(1)
Korisnik javne usluge dužan je dostaviti davatelju javne usluge Izjavu o načinu
korištenja javne usluge. Izjava o načinu korištenja javne usluge je obrazac
kojim se korisnik javne usluge i davatelj javne usluge usuglašavaju o bitnim
sastojcima Ugovora.
(2)
Izjava se daje na obrascu koji korisniku javne usluge dostavlja davatelj javne
usluge, a koji sadrži sljedeće podatke:
1.
adresu / lokaciju obračunskog mjesta,
2.
podatke o korisniku javne usluge (ime i prezime ili naziv pravne osobe ili
fizičke osobe – obrtnika, OIB te adresu prebivališta / sjedišta),
3.
kategoriju korisnika javne usluge,
4.
udio u korištenju spremnika za miješani komunalni otpad,
5.
vrstu, zapreminu i broj spremnika koje će koristiti, sukladno članku 7. ove
Odluke, ili očitovanje o sklapanju posebnog ugovora o korištenju javne usluge
za kategoriju korisnika koji nije kućanstvo,
6.
broj planiranih primopredaja miješanog komunalnog otpada u obračunskom
razdoblju,
7.
očitovanje o trajnom nekorištenju nekretnine,
8.
obavijest davatelja javne usluge o uvjetima pod kojima se Ugovor smatra
sklopljenim,
9.
izjavu korisnika javne usluge kojom potvrđuje da je upoznat s Ugovorom,
10.
izjavu korisnika javne usluge kojom daje suglasnost za elektroničku
komunikaciju s davateljem javne usluge i elektroničku adresu i/ili broj
mobilnog telefona putem kojeg se korisniku mogu dostavljati obavijesti i računi
za uslugu,
11.
izjavu davatelja javne usluge o tajnosti osobnih podataka,
12.
uvjete raskida Ugovora,
13.
izvadak iz Cjenika javne usluge,
14.
druge podatke potrebne za sklapanje Ugovora.
(3)
Podaci iz stavka 2. ovoga članka svrstani su u obrascu Izjave u dva stupca, od
kojih je prvi prijedlog davatelja javne usluge, a drugi očitovanje korisnika
javne usluge.
(4)
Korisnik javne usluge je dužan vratiti davatelju usluge dva potpisana primjerka
Izjave u roku od 15 dana od dana zaprimanja.
(5)
Davatelj javne usluge dužan je po zaprimanju Izjave korisniku usluge vratiti
jedan ovjereni primjerak Izjave u roku od 15 dana od dana zaprimanja.
(6)
Davatelj javne usluge dužan je primijeniti podatak iz Izjave koji je naveo
korisnik javne usluge (stupac: očitovanje korisnika javne usluge) kad je taj
podatak u skladu sa Zakonom i ovom Odlukom.
(7)
Iznimno od odredbe stavka 6. ovoga članka davatelj javne usluge primjenjuje
podatak iz Izjave koji je naveo davatelj javne usluge (stupac: prijedlog
davatelja javne usluge) u sljedećim slučajevima:
1.
kad se korisnik javne usluge ne očituje u Izjavi o podacima iz stavka 2. ovoga
članka odnosno ne dostavi davatelju javne usluge Izjavu u roku iz stavka 4.
ovoga članka,
2.
kad više korisnika javne usluge koristi zajednički spremnik, a među korisnicima
javne usluge nije postignut dogovor o udjelima korištenja zajedničkog spremnika
na način da zbroj svih udjela čini jedan,
3.
kad podatak koji je naveo korisnik javne usluge nije u skladu sa Zakonom i ovom
Odlukom,
4.
kad davatelj javne usluge može nedvojbeno utvrditi da podatak koji je naveo
korisnik javne usluge ne odgovara stvarnom stanju kod korisnika javne usluge.
(8)
U slučaju spora između davatelja javne usluge i korisnika javne usluge u vezi
zajedničkog korištenja spremnika za miješani komunalni otpad o predmetu spora
rješenjem će odlučiti nadležno tijelo Općine.
(9)
Davatelj javne usluge može omogućiti davanje Izjave elektroničkim putem kad je
takav način prihvatljiv korisniku javne usluge.
(10)
Korisnik javne usluge dužan je obavijestiti davatelja javne usluge o svakoj
promjeni podataka, u roku od 15 dana od dana kada je nastupila promjena
podataka sadržanih u Izjavi.
(11)
Osobni podatci korisnika javne usluge dostavljeni davatelju javne usluge putem
Izjave tajni su i smiju se koristiti isključivo u svrhu provedbe ugovornih
obveza iz Ugovora o korištenju javne usluge. Davatelj javne usluge dužan je ove
podatke čuvati u elektroničkoj bazi podataka s ograničenim pristupom, a obrasce
Izjave dužan je pohraniti u arhivu uz odgovarajuću razinu zaštite tajnosti
osobnih podataka.
Članak 18.
(1)
Prihvatljivi dokaz izvršenja javne usluge za pojedinog korisnika javne usluge
predstavlja evidencija davatelja javne usluge o izvršenoj javnoj usluzi
(automatska elektronička evidencija pražnjenja spremnika tijekom obračunskog
razdoblja) za pojedinog korisnika javne usluge, pri čemu davatelj javne usluge
ne odgovara za neovlašteno korištenje spremnika od strane trećih osoba, već je
svaki korisnik javne usluge dužan osigurati da njemu dodijeljene spremnike ne
koriste neovlašteno treće osobe.
(2)
Davatelj javne usluge dužan je, na zahtjev korisnika javne usluge, omogućiti
korisniku javne usluge uvid u njegove podatke u evidenciji, u elektroničkom
obliku, putem e-pošte ili mrežnog servisa.
(3)
Evidencija sadrži podatke najmanje o:
1.
kategoriji korisnika javne usluge;
2.
korisniku javne usluge – ime i prezime ili naziv pravne osobe odnosno fizičke
osobe – obrtnika, OIB i adresa sjedišta; adresa obračunskog mjesta; popis
predviđenih primopredaja miješanog komunalnog otpada po obračunskim
razdobljima; popis izjavljenih prigovora korisnika javne usluge;
3.
korištenju javne usluge za obračunsko mjesto: podatak o korištenju nekretnine
na obračunskom mjestu (koristi se ili se trajno ne koristi); datum zaprimanja /
zadnje izmjene Izjave i kopija Izjave u elektroničkom obliku; vrsta i količina
spremnika s pripadajućim oznakama; udio korisnika javne usluge u korištenju
spremnika; datum i broj primopredaja miješanog komunalnog otpada i dokaz o
izvršenoj usluzi u obračunskom razdoblju;
4.
korištenju reciklažnog dvorišta ; datum predaje, vrsta i količina otpada
predanog u reciklažnom dvorištu;
5.
korištenju usluge preuzimanja glomaznog komunalnog otpada po pozivu – datum
preuzimanja glomaznog komunalnog otpada, vrsta i količina.
Ugovor
o korištenju javne usluge
Članak 19.
(1)
Ugovor o korištenju javne usluge smatra se sklopljenim:
1.
kad korisnik javne usluge dostavi davatelju javne usluge Izjavu ili
2.
prilikom prvog evidentiranog korištenja javne usluge ili zaprimanja na
korištenje spremnika za primopredaju miješanog komunalnog otpada, u slučaju kad
korisnik javne usluge ne dostavi davatelju javne usluge Izjavu.
(2)
Bitne sastojke Ugovora čine Opći uvjeti Ugovora, ova Odluka, Izjava i Cjenik
javne usluge.
(3)
Davatelj javne usluge dužan je omogućiti korisniku javne usluge uvid u akte iz
stavka 2. ovoga članka prije sklapanja Ugovora te prije svake izmjene i/ili
dopune Ugovora te kasnije, na zahtjev korisnika javne usluge.
(4)
Općina i davatelj javne usluge dužni su, putem sredstava javnog informiranja,
mrežne stranice, dostavom pisane obavijesti i/ili na drugi za korisnika javne
usluge prihvatljiv način, osigurati da korisnik javne usluge, prije sklapanja
Ugovora i/ili izmjene odnosno dopune Ugovora, bude upoznat s propisanim
odredbama koje uređuju sustav sakupljanja komunalnog otpada, Ugovorom i pravnim
posljedicama.
(5)
Davatelj javne usluge je dužan na svojoj mrežnoj stranici objaviti u strojno
čitljivom obliku i održavati poveznice na mrežne stranice Narodnih novina na
kojima su objavljeni Zakon te drugi podzakonski akti, digitalna preslika
Odluke, digitalna preslika Cjenika i obavijest o načinu podnošenja prigovora
sukladno pozitivnim propisima Republike Hrvatske.
Provedba
Ugovora i korištenje javne usluge u slučaju nastupanja posebnih okolnosti
Članak 20.
(1)
U slučaju nastupanja posebnih okolnosti – elementarne nepogode, rata ili druge
više sile koja bi spriječila davatelja javne usluge u izvršenju javne usluge u
okvirima opisanim ovom Odlukom u trajanju duljem od obračunskog razdoblja,
ugovorne obveze se ne primjenjuju za vrijeme trajanja posebnih okolnosti.
(2)
U slučaju trajanja posebnih okolnosti kraćem od obračunskog razdoblja, ugovorne
obveze ostaju na snazi, a davatelj javne usluge dužan je, čim okolnosti
dozvole, izvršiti javnu uslugu u cijelosti, uključujući i odvoz onih količina
otpada koje je propustio odvesti za vrijeme trajanja posebnih okolnosti.
Odredbe Ugovora koje se odnose na ugovornu kaznu u takvom slučaju se ne
primjenjuju, dok se ne normalizira stanje u sustavu.
Podnošenje
prigovora u vezi neugode uzrokovane sustavom sakupljanja komunalnog otpada i
podnošenja prigovora – reklamacije korisnika javne usluge
Članak 21.
(1)
Prigovor u vezi neugode uzrokovane sustavom sakupljanja komunalnog otpada
podnosi se komunalnom redaru, a komunalni redar rješenjem će obvezati uzročnika
neugode na otklanjanje posljedica. U slučaju da je do neugode došlo zbog
povrede odredbi ove Odluke, Zakona ili drugog propisa, komunalni redar može
pokrenuti prekršajni postupak.
(2)
Prigovor u vezi korištenja i naplate javne usluge korisnik javne usluge može
predati davatelju javne usluge pisanim putem, osobno ili poštom na urudžbeni
zapisnik ili elektroničkom poštom na objavljenu službenu adresu elektroničke
pošte davatelja javne usluge. Davatelj javne usluge dužan je korisniku javne
usluge odgovoriti na prigovor u roku od najviše 15 dana od datuma podnošenja
iste, pisanim putem odnosno elektroničkom poštom, ovisno o zahtjevu korisnika
javne usluge. Ukoliko korisnik javne usluge nije zadovoljan odgovorom, može na
iste opisane načine podnijeti prigovor Povjerenstvu za zaštitu potrošača.
(3)
Rok za prigovor na ispostavljeni račun je 15 (petnaest) dana od dana primitka
računa.
Cijena
javne usluge
Članak 22.
(1)
Strukturu cijene javne usluge čini: cijena obvezne minimalne javne usluge (MJU)
i cijena javne usluge za količinu predanog miješanog komunalnog otpada (C), a
određuje se prema izrazu:
CJU
= MJU + C
Korisnik
javne usluge dužan je platiti davatelju usluge iznos cijene za obračunsko
mjesto i obračunsko razdoblje, osim ako je riječ o obračunskom mjestu na kojem
se nekretnina trajno ne koristi u smislu članka 71. Zakona.
(2)
Cijena obvezne minimalne javne usluge pokriva troškove javne usluge koju je
potrebno osigurati kako bi sustav sakupljanja komunalnog otpada mogao ispuniti
svoju svrhu poštujući pritom obvezu o osiguranju primjene načela ťonečišćivač
plaćaŤ, načela ekonomski održivog poslovanja te sigurnosti, redovitosti i
kvalitete pružanja javne usluge sukladno Zakonu, ovoj Odluci i drugim
propisima.
(3)
Za korisnike kućanstva se utvrđuje 12 obračunskih razdoblja u jednoj
kalendarskoj godini odnosno obračunsko razdoblje na razini jednog mjeseca.
Iznimno,
a do uspostave digitalne evidencije, za povremene korisnike se utvrđuje 6
obračunskih razdoblja za varijabilni dio cijene tj. od 01. travnja do 30.
rujna.
Davatelj
usluge ispostavlja račun u tekućem mjesecu za prethodni s dospijećem 20 dana.
(4)
Za korisnike nekućanstva utvrđuje se 12 obračunskih razdoblja u jednoj
kalendarskoj godini odnosno obračunsko razdoblje na razini jednog mjeseca.
Iznimno,
a do uspostave digitalne evidencije, za povremene korisnike se utvrđuje 6
obračunskih razdoblja za varijabilni dio cijene tj. od 01. travnja do 30.
rujna.
Davatelj
usluge ispostavlja račun u tekućem mjesecu za prethodni s dospijećem 15 dana.
Članak 23
(1)
Cijena obvezne minimalne javne usluge za korisnika kategorije kućanstvo
jedinstvena je na čitavom području primjene ove Odluke, a iznosi:
69,00
HRK mjesečno, bez PDV-a.
(2)
Cijena obvezne minimalne javne usluge za korisnika koji nije kućanstvo
jedinstvena je na čitavom području primjene ove Odluke, a iznosi:
520,00
HRK mjesečno, bez PDV-a.
(3)
Cijena javne usluge za predanu količinu miješanog komunalnog otpada naplaćuje
se razmjerno količini predanog otpada, sukladno kriteriju iz članka 5. ove
Odluke, odnosno podatcima iz evidencije o predanom otpadu.
(4)
Cijena javne usluge za predanu količinu miješanog komunalnog otpada određuje se
prema izrazu:
C
= JCV x BP x U
gdje
je:
C
– cijena javne usluge za količinu predanog miješanog komunalnog otpada izražena
u kunama;
JCV
– jedinična cijena za pražnjenje određenog volumena spremnika miješanog
komunalnog otpada, izražena u kunama sukladno Cjeniku;
BP
– broj pražnjenja spremnika miješanog komunalnog otpada u obračunskom razdoblju
sukladno podacima u evidenciji o pražnjenju spremnika;
U
– udio korisnika javne usluge u korištenju spremnika.
(5)
Kad jedan korisnik javne usluge samostalno koristi spremnik, udio korisnika javne
usluge u korištenju spremnika iznosi 1. Kad više korisnika javne usluge
zajednički koriste spremnik, zbroj udjela svih korisnika, određenih međusobnim
sporazumom ili prijedlogom davatelja javne usluge, mora iznositi 1.
Kriteriji
za umanjenje cijene javne usluge
Članak 24.
(1)
Utvrđuju se kriteriji za umanjenje cijene javne usluge koji potiču Korisnika
javne usluge da odvojeno predaje biootpad, reciklabilni komunalni otpad,
glomazni otpad i opasni komunalni otpad od miješanog komunalnog otpada te da,
kad je to primjenjivo, kompostira biootpad.
(2)
Uvjet za ostvarenje prava na umanjenje cijene javne usluge je odvajanje
reciklabilnog, biootpada, glomaznog, proizvodnog otpada te opasnog komunalnog
otpada od miješanog komunalnog otpada. Korisnik javne usluge za kojeg je
Davatelj javne usluge ustanovio da se ne pridržava opće obveze odvajanja otpada
propisane zakonom, odnosno da u kalendarskoj godini više od tri puta nije
poštivao obvezu odvojene predaje biootpada, reciklabilnog, glomaznog i opasnog
komunalnog otpada od miješanog komunalnog otpada, gubi pravo na umanjenje
cijene javne usluge.
(3)
Kriteriji za umanjenje cijene javne usluge utvrđuju se sukladno odmjerenoj
sposobnosti Korisnika da proizvede miješani komunalni otpad i opterećenju
sustava sakupljanja komunalnog otpada.
(4)
Kriteriji za umanjenje cijene javne usluge kod Korisnika javne usluge iz
kategorije koja nije kućanstvo utvrđuju se kako slijedi:
a)
za obrtničko uslužne radnje (kao što su servisi, suveniri, frizerski i
kozmetički saloni, kemijske čistionice, fotokopirnice, zlatari-filigrani i
sl.), uredske prostore (državne i lokalne uprave, banke, osiguranja, sudovi,
odvjetnički uredi, agencije, prometni uredi, pošte i udruge) objekte za
predškolski i školski odgoj i obrazovanje (vrtići, škole), objekte kulture (muzeji,
galerije, crkve i sl.), zdravstvene ustanove i organizacije koji imaju do
ukupno 10 zaposlenih osoba na obračunskom mjestu odobrava se popust u iznosu od
260,00 kn na cijenu obvezne minimalne javne usluge u obračunskom razdoblju, te
ona iznosi 260,00 kn mjesečno.
b)
za obrtničko uslužne radnje (kao što su servisi, suveniri, saloni, kemijske
čistione, fotokopirnice, zlatari-filigrani i sl.), uredske prostore (državne i
lokalne uprave, banke, osiguranja, sudovi, odvjetnički uredi, agencije,
prometni uredi, pošte i udruge), objekte za predškolski i školski odgoj i
obrazovanje (vrtići, škole), objekte kulture (muzeji, galerije, crkve i sl.),
zdravstvene ustanove i organizacije koji imaju do ukupno 5 zaposlenih osoba na
obračunskom mjestu odobrava se popust u iznosu od 364 kn na cijenu obvezne
minimalne javne usluge u obračunskom razdoblju, te ona iznosi 156,00 kn
mjesečno.
c)
za obrtničko uslužne radnje (kao što su servisi, suveniri, saloni, kemijske
čistione, fotokopirnice, zlatari-filigrani i sl.), uredske prostore (državne i
lokalne uprave, banke, osiguranja, sudovi, odvjetnički uredi, agencije,
prometni uredi, pošte i udruge), objekte za predškolski i školski odgoj i
obrazovanje (vrtići, škole), objekte kulture (muzeji, galerije, crkve i sl.),
zdravstvene ustanove i organizacije koji imaju jednu zaposlenu osobu na
obračunskom mjestu odobrava se popust u iznosu od 442,00 kn na cijenu obvezne
minimalne javne usluge u obračunskom razdoblju, te ona iznosi 78,00 kn mjesečno
d)
Za Korisnike koji nisu kućanstvo - iznajmljivači koji kao fizičke osobe pružaju
ugostiteljske usluge u domaćinstvu sukladno zakonu kojim se uređuje
ugostiteljska djelatnost odobrava se popust u iznosu od 395,00 kn na cijenu
obvezne minimalne javne usluge u obračunskom razdoblju, te ona iznosi 125,00 kn
mjesečno.
Utvrđivanje
korisnika javne usluge u čije ime Općina preuzima obvezu sufinanciranja cijene
javne usluge
Članak 25.
(1)
Općina preuzima obvezu plaćanja cijene javne usluge za korisnike socijalne
skrbi koji sukladno važećim propisima o socijalnoj skrbi ostvaruju pravo na
naknadu za troškove stanovanja. Jedinstveni upravni odjel Općine dostavlja
davatelju javne usluge ažurirani popis korisnika, na temelju kojeg davatelj
javne usluge Općini ispostavlja jedinstveni mjesečni račun, sa specifikacijom
cijene pojedinačno po korisniku za sve korisnike na popisu.
Odredbe
o ugovornoj kazni
Članak 26.
(1)
Ugovornu kaznu određenu ovom Odlukom korisnik usluge dužan je platiti davatelju
javne usluge ako ne ispunjava obveze iz čl. 70. st. 4. točke 1 do 4 i 6 do 9
Zakona o gospodarenju otpadom ili ako ih neuredno ispuni
(2)
Kad više korisnika javne usluge koristi zajednički spremnik, nastalu obvezu
plaćanja ugovorne kazne, u slučaju kad se ne utvrdi odgovornost pojedinog
korisnika javne usluge, snose svi korisnici javne usluge koji koriste
zajednički spremnik, sukladno udjelima u korištenju zajedničkog spremnika.
(3)
Davatelj javne usluge neće naplatiti ugovornu kaznu već će izdati pisanu
opomenu ako procijeni da korisnik javne usluge nije postupio u namjeri
počinjenja prekršaja, već je prekršaj počinjen zbog neinformiranosti korisnika.
(4)
Iznos ugovorne kazne određen za pojedino postupanje korisnika utvrđuje se u
iznosu godišnje cijene obvezne minimalne javne usluge obračunane korisniku
Opći
uvjeti Ugovora s korisnicima javne usluge
Članak 27.
Opći
uvjeti Ugovora s korisnicima javne usluge sadržani su u Prilogu 1 ove Odluke i
čine njen sastavni dio.
Prijelazne
i završne odredbe
Članak 28.
Nadzor
nad provedbom ove Odluke provodi nadležni inspektor te komunalni redar,
sukladno odredbama Odluke o komunalnom redu Općine.
Članak 29.
(1)
Davatelj javne usluge obvezan je ispuniti uvjete za naplatu odvoza miješanog
komunalnog otpada prema predanoj količini otpada na čitavom području Općine,
sukladno članku 5. ove Odluke, u roku od najviše 3 mjeseca od dana stupanja na
snagu ove Odluke.
(2)
Davatelj javne usluge obvezan je u roku iz stavka 1. ovoga članka isporučiti
svim korisnicima javne usluge spremnike za odvojeno sakupljanje komunalnog
otpada
(3)
Davatelj usluge donijet će cjenik javne usluge u roku od 3 mjeseca od dana
donošenja ove Odluke, sukladno čl.178 st. 3 Zakona o gospodarenju otpadom
Članak 30.
Do
uspostave sustava obračuna i naplate javne usluge u skladu s odredbama ove
Odluke, odnosno do donošenja Cjenika, Davatelj usluge obračun i naplatu javne
usluge vrši na temelju postojećeg Cjenika objavljenog na mrežnim stranicama
Davatelja usluge.
Članak 31.
Stupanjem
na snagu ove Odluke prestaje važiti Odluka o načinu pružanja javne usluge
prikupljanja miješanog komunalnog otpada i biorazgradivog komunalnog otpada
("Službene novine Primorsko-goranske županije" br. 5/18, 31/19)
Članak 32.
Ova
Odluka stupa na snagu 8 dana od dana objave u "Službenim novinama
Primorsko-goranske županije".
KLASA:
363-02/21-01/13
URBROJ:
2170-26-1-22-14
Malinska,
31. siječnja 2022.
OPĆINSKO VIJEĆE OPĆINE MALINSKA-DUBAŠNICA
Predsjednik
Ivica Perišić, v. r.
PRILOG
1
OPĆI UVJETI UGOVORA O KORIŠTENJU
JAVNE USLUGE SAKUPLJANJA
KOMUNALNOG OTPADA NA PODRUČJU
OPĆINE MALINSKA-DUBAŠNICA
(u daljnjem tekstu: Opći uvjeti)
Uvodne
odredbe
Članak 1.
Definicije
i pojmovi korišteni u ovim Općim uvjetima odgovaraju definicijama i pojmovima korištenim
u Odluci.
Ovim
Općim uvjetima utvrđuju se međusobni odnosi davatelja usluge i korisnika usluge
koji proizlaze iz Ugovora odnosno pružanja javne usluge prikupljanja miješanog
komunalnog otpada i biorazgradivog komunalnog otpada od strane davatelja usluge
korisniku usluge na području pružanja javne usluge (u daljnjem tekstu: Odluka).
Primjena
Općih uvjeta
Članak 2.
Ovi
Opći uvjeti primjenjuju se na sve korisnike usluga koji zaključe Ugovor s
davateljem usluge.
Članak 3.
Opći
uvjeti su sastavni dio Ugovora.
Korisnik
usluge je upoznat sa sadržajem ovih Općih uvjeta i pristaje na njihovu
primjenu.
Ugovaranje
javne usluge
Članak 4.
Korisnici
usluge javnu uslugu ugovaraju sklapanjem Ugovora u skladu s Odlukom o načinu
pružanja javnih usluga skupljanja miješanog komunalnog i biorazgradivog
komunalnog otpada.
Ugovor
se smatra sklopljenim:
1.
kad korisnik usluge dostavi davatelju usluge Izjavu ili
2.
prilikom prvog korištenja javne usluge ili zaprimanja na korištenje spremnika
za primopredaju komunalnog otpada u slučaju kad korisnik usluge ne dostavi
davatelju usluge Izjavu.
Sklapanjem
Ugovora korisnik usluge pristaje na primjenu odredbi ovih Općih uvjeta.
Ugovori
s korisnicima usluge zaključuju se na neodređeno vrijeme.
Članak 5.
Cjenikom
davatelja javne usluge određuje se jedinična cijena za preuzimanje volumena
spremnika miješanog komunalnog otpada.
Članak 6.
Cijenu
javne usluge korisnici usluge plaćaju na temelju računa koji im davatelj usluge
ispostavlja jednom mjesečno, kad nastaje obveza plaćanja. Korisnik se obvezuje
podmiriti račun u roku od 20 dana (kućanstva) odnosno 15 dana (nekućanstva) od
dana nastanka obveze plaćanja. U slučaju zakašnjenja zaračunavaju se zakonske
zatezne kamate u skladu s propisima.
Korisnik
usluge nije ovlašten vršiti prijeboj sa tražbinama prema davatelju usluge u
odnosu na bilo koje moguće protu-potraživanje.
Prava
i obveze ugovornih strana
Članak 7.
Davatelj
usluge i korisnik usluge imaju prava i obveze utvrđene Odlukom, Ugovorom i ovim
Općim uvjetima.
Članak 8.
Korisnik
usluge (novi korisnik) dužan je 8 (osam) dana prije početka korištenja usluge
obavijestiti davatelja usluge o početku korištenja javne usluge.
Davatelj
usluge i korisnik usluge sklapaju Ugovor na način utvrđen ovim Općim uvjetima.
Radi otklanjanja svake sumnje, pisani oblik ugovora nije pretpostavka nastanka
ugovornog odnosa između davatelja usluge i korisnika usluge, a niti pretpostavka
valjanosti nastalog ugovora posebice u slučajevima kada se usluga od strane
davatelja usluge izvršava, a korisnik usluge neopravdano odbija potpisati
Ugovor tj. dostaviti Izjavu.
U
slučaju promjena podataka vezanih uz ugovorni odnos koje utječu na međusobne
odnose davatelja usluge i korisnika usluge, Korisnik je dužan iste prijaviti
davatelju usluge pisanim putem najkasnije u roku od 8 (osam) dana od nastanka
promjene na bilo koji dokaziv način (e-mail, poštom, fax).
Promjena
podataka se podnosi na odgovarajućem obrascu (nalazi se na mrežnim stranicama
Davatelja usluge).
Prilikom
stjecanja odnosno prestanka statusa korisnika usluge, isti se dokazuje
vjerodostojnim ispravama i dokumentacijom.
Svaka
promjena koja se prijavljuje važi od datuma prijave te je isključena mogućnost
retroaktivnog učinka prijavljene promjene.
Promjena
podataka se provodi nakon podmirenja svih dospjelih računa.
Članak 9.
Osim
u slučaju promjene vlasništva nekretnine te razloga utvrđenog u članku 13.
Uredbe (nekretnina koja se trajno ne koristi), korisnik usluge ne može otkazati
Ugovor.
Članak 10.
Spremnike
za odlaganje otpada korisnik usluge u pravilu smješta na svojoj nekretnini.
Iznimno,
spremnici mogu biti smješteni i na javnoj površini ili drugoj površini
(stambene zgrade) uz suglasnost Općine.
Na
dan odvoza otpada korisnik je dužan spremnike postaviti uz rub javne površine,
na način da ne ometa promet.
Korisnik
usluge dužan je spremnike redovito održavati u ispravnom i funkcionalnom stanju
te je odgovoran za svako namjerno oštećenje kao i nestanak. U slučaju otuđenja
i oštećenja spremnika za odlaganje otpada, trošak nabave novih snosit će
korisnik usluge.
Članak 11.
U
slučaju dokaza da je oštećenje spremnika za odlaganje otpada uzrokovao davatelj
usluge, trošak nabave novog snosit će davatelj usluge, a o čemu se sastavlja
zapisnik.
Davatelj
usluge je dužan pažljivo rukovati spremnicima za odlaganje otpada, pazeći da se
ne oštećuju, a odloženi otpad ne rasipa i onečišćava okolinu. Svako onečišćivanje
i oštećenje prouzrokovano skupljanjem i odvozom otpada isti su dužni odmah
otkloniti.
Nakon
pražnjenja spremnika za odlaganje otpada davatelj usluge je dužan iste vratiti
na mjesto na kojem su se nalazili.
Završne
odredbe
Članak 12.
Svi
dogovori i pravno relevantne izjave ugovornih strana su valjane jedino ako su
učinjene u pisanom obliku.
U
slučaju nesuglasja ili kontradiktornosti između Ugovora i ovih Općih uvjeta,
vrijedit će odredbe Ugovora.
Ako
bilo koja odredba Ugovora i/ili Općih uvjeta jest ili postane ništava,
nevaljana ili neprovediva, to neće utjecati na ostatak Ugovora odnosno Općih
uvjeta te će se ostale odredbe Ugovora i/ili Općih uvjeta primjenjivati u
najvećem mogućem opsegu dozvoljenim zakonom. U tom slučaju, ugovorne strane će bez
odgode ponovno utvrditi odgovarajuću odredbu koja će zamijeniti takvu ništavu,
nevaljanu ili neprovedivu odredbu.
Prestanak
Ugovora ne utječe na njegove odredbe za koje je izričito ili implicitno
određeno da stupaju na snagu ili se nastavljaju primjenjivati i nakon prestanka
Ugovora.
Ugovorne
strane suglasno utvrđuju da će sve eventualne sporove koji proizlaze iz ili su
u vezi s Ugovorom pokušati riješiti mirnim putem, a u protivnom se podvrgavaju
odluci stvarno i mjesno nadležnog suda.
Članak 13.
Ovi
Opći uvjeti mijenjaju se na način koji je određen za njihovo donošenje.
Članak 14.
Ovi
Opći uvjeti objavit će se u ťSlužbenim novinama Primorsko-goranske županijeŤ.
Ovi
Opći uvjeti i prateći obrasci se objavljuju i na mrežnim stranicama davatelja
usluge: www.ponikve.hr