4.
Na
temelju članka 66. stavka 1. Zakona o gospodarenju otpadom (“Narodne novine“
broj 84/21) i članka 40. Statuta Grada Krka (“Službene novine
Primorsko-goranske županije“ broj 28/09, 41/09, 13/13, 20/14, 3/18, 7/20, 26/20
– pročišćeni tekst i 6/21), Gradsko vijeće Grada Krka, na sjednici održanoj 31.
siječnja 2022. godine, donijelo je
ODLUKU
o načinu pružanja
javne usluge sakupljanja
komunalnog otpada na području Grada Krka
Uvodne odredbe
Članak 1.
(1) Ovom Odlukom utvrđuju se način i uvjeti pružanja javne usluge
sakupljanja komunalnog otpada na području Grada Krka putem spremnika od
pojedinog korisnika te prijevoza i predaje tog otpada ovlaštenoj osobi za
obradu otpada (u daljnjem tekstu: javna usluga).
(2) Javna usluga je usluga od općeg interesa i podrazumijeva
usluge prikupljanja miješanog komunalnog otpada, biootpada, reciklabilnog
komunalnog otpada, jednom godišnje glomaznog otpada na lokaciji obračunskog
mjesta korisnika, preuzimanja otpada u reciklažnom dvorištu te prijevoza i
predaje otpada ovlaštenoj osobi – zbrinjavatelju/oporabitelju otpada.
(3) Ovom Odlukom propisuju se:
1. kriterij obračuna količine miješanog komunalnog otpada i
obračunska razdoblja;
2. kategorije korisnika javne usluge;
3. standardne veličine i druga bitna svojstva spremnika za
sakupljanje otpada;
4. najmanja učestalost odvoza otpada prema područjima;
5. područja pružanja javne usluge;
6. popis reciklažnih dvorišta na području Grada i način njihovog
korištenja;
7. način pružanja javne usluge: odredbe o načinu pojedinačnog
korištenja javne usluge; odredbe o prihvatljivom dokazu izvršenja javne usluge
za pojedinog korisnika usluge; odredbe o načinu korištenja zajedničkog
spremnika; odredbe o količini glomaznog otpada koji se preuzima u okviru javne
usluge; način određivanja udjela korisnika javne usluge u slučaju kad korisnici
usluge kućanstva i pravne osobe ili fizičke osobe – obrtnici koriste zajednički
spremnik, a nije postignut sporazum o njihovim udjelima;
8. odredbe o korištenju javnih površina za prikupljanje otpada i
mjestima primopredaje otpada ako su različita od obračunskog mjesta;
9. obveze davatelja javne usluge;
10. obveze korisnika javne usluge;
11. odredbe o informiranju korisnika javne usluge o načinu
djelovanja sustava gospodarenja otpadom;
12. odredbe o prikupljanju i pohrani podataka te prihvatljivim
dokazima izvršenja javne usluge za pojedinog korisnika javne usluge;
13. odredbe o načinu sklapanja i provedbe ugovora o javnoj usluzi
(u daljnjem tekstu: Ugovor);
14. odredbe o provedbi Ugovora koje se primjenjuju u slučaju
nastupanja posebnih okolnosti uključujući elementarne nepogode, katastrofe i
slično;
15. odredbe o načinu podnošenja prigovora i postupanja po
prigovoru građana na neugodu uzrokovanu sustavom sakupljanja komunalnog otpada
i prigovora na račun za javnu uslugu;
16. iznos cijene minimalne javne usluge, s obrazloženjem načina
na koji je određen;
17. odredbe o utvrđivanju kriterija za umanjenje cijene javne
usluge;
18. odredbe o kriterijima za određivanje korisnika javne usluge u
čije ime Grad Krk preuzima obvezu sufinanciranja cijene javne usluge;
19. odredbe o ugovornoj kazni;
20. opći uvjeti ugovora s korisnicima (u daljnjem tekstu:
Ugovor).
Članak 2.
Pojmovi koji se koriste u ovoj Odluci o načinu pružanja javne
usluge sakupljanja komunalnog otpada na području Grada Krka (u daljnjem tekstu:
Odluka) definirani su Zakonom o gospodarenju otpadom (u daljnjem tekstu:
Zakon), i drugim podzakonskim aktima donesenima na temelju Zakona. Svi pojmovi
koji se koriste u ovoj Odluci su rodno neutralni.
Članak 3.
Na području Grada Krka javnu uslugu pruža trgovačko društvo
Ponikve eko otok Krk d.o.o., Krk, Vršanska 14, OIB 04155352667 (u daljnjem
tekstu: davatelj javne usluge).
Članak 4.
(1) Korisnik javne usluge na području pružanja javne usluge je
vlasnik nekretnine odnosno vlasnik posebnog dijela nekretnine i korisnik
nekretnine odnosno posebnog dijela nekretnine kad je vlasnik nekretnine odnosno
posebnog dijela nekretnine obvezu plaćanja ugovorom prenio na tog korisnika i o
tome obavijestio davatelja javne usluge ili stvarni korisnik nekretnine.
(2) Skupina korisnika javne usluge može, na vlastiti zahtjev i
sukladno međusobnom sporazumu, zajednički nastupati prema davatelju javne
usluge.
Kriteriji obračuna količine miješanog komunalnog otpada i
obračunska razdoblja
Članak 5.
(1) Kriterij obračuna količine miješanog komunalnog otpada je
volumen spremnika miješanog komunalnog otpada izražen u litrama i broj
pražnjenja spremnika u obračunskom razdoblju.
(2) Obračunsko razdoblje određuje se u trajanju od mjesec dana,
počinje prvoga dana u mjesecu, a završava zadnjega dana u istome mjesecu. Račun
se izdaje korisniku javne usluge posljednjeg radnog dana u mjesecu za tekući mjesec.
Kategorije korisnika javne usluge
Članak 6.
(1) Korisnici javne usluge razvrstavaju se u kategorije
korisnika:
1. kućanstvo;
2. nije kućanstvo.
(2) Korisnik kućanstvo je korisnik javne usluge koji nekretninu
koristi trajno ili povremeno, u svrhu stanovanja (npr. vlasnici stanova, kuća,
nekretnina za odmor).
(3) Povremeni korisnik je korisnik usluge čija je adresa
prebivališta različita od adrese nekretnine.
(4) Korisnik koji nije kućanstvo jest korisnik javne usluge koji
nije razvrstan u kategoriju korisnika kućanstvo, a koji nekretninu koristi u
svrhu obavljanja djelatnosti.
(5) Ako se na istom obračunskom mjestu korisnik može razvrstati i
u kategoriju kućanstvo i u kategoriju korisnika koji nije kućanstvo, korisnik
je dužan plaćati samo cijenu minimalne javne usluge obračunatu za kategoriju
korisnika koji nije kućanstvo.
Standardne veličine i druga bitna svojstva spremnika za
sakupljanje komunalnog otpada
Članak 7.
(1) Standardna veličina i druga bitna svojstva spremnika za
sakupljanje miješanog komunalnog otpada mora se odrediti tako da je spremnik
primjeren potrebi pojedinog korisnika usluge, pri čemu se primjerenost ne može
odrediti na temelju površine ili obujma nekretnine
(2) Standardne veličine spremnika za sakupljanje miješanog
komunalnog otpada, biootpada i ostalih vrsta otpada na obračunskom mjestu
korisnika na području Grada Krka jesu:
1. PVC spremnik volumena 30 l, 120 l, 240 l, 360 l, 1100 l –
zelene boje za skupljanje miješanog komunalnog otpada
2. PVC spremnik volumena 23 l, 120 l, 240 l, 360 l, 1100 l –
smeđe boje za skupljanje biootpada
3. PVC spremnik volumena 120 l, 240 l, 360 l, 1100 l – plave boje
za otpadni papir
4. PVC spremnik volumena 120 l, 240 l, 360 l, 1100 l – žute boje
za plastiku i metal
5. PVC spremnik volumena 120 l, 140 l – sive boje za staklo
6. Poluukopani spremnici zapremine 1.200, 3.000, 5.000 l davatelj
usluge koristi na javnim površinama za prikupljanje komunalnog otpada za
područja gdje nije moguće uspostaviti individualni sustav prikupljanja otpada
od vrata do vrata ili je, zbog velikog broja povremenih korisnika koji se ne
mogu prilagoditi sustavu od vrata do vrata, određena lokacija na javnoj
površini.
7. Metalni spremnici od 5.000 i 7.000 l koriste se isključivo za
zbrinjavanje zelenila i glomaznog otpada i dostavljaju se na poziv, te
naplaćuju prema Cjeniku ostalih usluga davatelja javne usluge
8. U okviru javne usluge standardni spremnici za skupljanje
miješanog komunalnog otpada za korisnike u kategoriji kućanstvo su 30, 120,
240, 360 i 1.100 litara.
9. U okviru javne usluge standardni spremnici za skupljanje
miješanog komunalnog otpada za korisnike u kategoriji nekućanstvo su 30, 120,
240 i 360 litara.
10. U okviru javne usluge korisnik, radi različitih količina
otpada tijekom godine, može imati i kombinaciju više spremnika, ali njihovi
zbrojeni volumen ne može biti veći od 360 litara. Ukoliko je korisniku potreban
veći volumen spremnika, davatelj usluge ponudit će korisniku veće volumene van
javne usluge putem ugovornog odnosa.
11. Davatelj usluge osigurat će na zahtjev korisnika bez naknade
vrećice za pelene s logotipom tvrtke roze boje za zbrinjavanje pelena
(kućanstva s malom djecom i staračka domaćinstva) dok ta potreba kod korisnika
postoji.
Članak 8.
(1) Spremnici za sakupljanje otpada moraju biti nepropusni za
tekućine, s poklopcem koji mora u potpunosti i vodonepropusno zatvarati otvor
za punjenje/pražnjenje spremnika, sprječavati rasipanje otpada i širenje
neugodnih mirisa. Spremnici za pojedine vrste komunalnog otpada kod korisnika
javne usluge moraju sadržavati natpis s nazivom davatelja javne usluge, te
naziv vrste otpada za koju je spremnik namijenjen. Spremnici za određene vrste
otpada označavaju se odgovarajućom bojom, bilo da je čitav spremnik obojan u
odgovarajuću boju, bilo da je u odgovarajuću boju obojan samo poklopac
spremnika, bilo da se na spremniku nalazi naljepnica odgovarajuće boje.
(2) Spremnik za komunalni otpad mora imati jedinstvenu oznaku
koju je moguće nedvosmisleno povezati s vlasnikom spremnika. Spremnik za
miješani komunalni otpad uz prethodno navedenu jedinstvenu oznaku mora biti
opremljen i elektroničkim čipom.
Najmanja učestalost odvoza otpada prema područjima
Članak 9.
(1) Davatelj javne usluge dužan je omogućiti korisniku javne
usluge primopredaju komunalnog otpada i to:
• miješanog komunalnog otpada najmanje jednom u dva tjedna, a u
razdoblju od 01.06.-30.09. najmanje jednom tjedno;
• biootpada najmanje dva puta tjedno;
• ambalažnog otpada (plastična i metalna ambalaža) jednom u dva
tjedna, a u razdoblju od 01.06.-30.09. najmanje jednom tjedno;
• otpadnog papira i kartona najmanje jednom u dva tjedna;
• ambalažnog stakla najmanje jednom u mjesecu.
(2) Plan s danima primopredaje komunalnog otpada prema vrstama
otpada sastavni je dio obavijesti o odvozu komunalnog otpada i donosi se
najkasnije u prosincu tekuće godine za iduću godinu.
(3) Ako je korisniku koji nije kućanstvo potrebna češća dinamika
odvoza komunalnog otpada, davatelj javne usluge ponudit će isto korisniku izvan
javne usluge putem ugovornog odnosa.
Područja pružanja javne usluge
Članak 10.
Davatelj javne usluge iz članka 3. ove Odluke dužan je javnu
uslugu pružati na čitavom administrativnom području Grada Krka.
Popis reciklažnih dvorišta na području Grada Krka i Otoka te
način njihovog korištenja
Članak 11.
(1) Reciklažno dvorište na području Grada Krka – Reciklažno
dvorište Krk nalazi se na z.č. 1311 i z.č. 1312, k.o. Krk, Vršanska ulica, cca.
100 metara od centra Plodine na lijevoj strani, a Centralno otočno Reciklažno
dvorište Treskavac nalazi se na DC 102, 8 km od naselja Krk u smjeru naselja
Baška.
(2) U svim reciklažnim dvorištima dozvoljeno je odlaganje bez
naknade za korisnike javne usluge kategorije kućanstvo s područja Grada Krka,
onih količina i vrsta komunalnog otpada koje odgovaraju količinama i vrstama
komunalnog otpada nastalima u kućanstvu fizičkih osoba. Korisnicima javne
usluge na području Grada koji spadaju u kategoriju kućanstvo, ali predaju otpad
u količini većoj od količine koja odgovara količini otpada nastaloj u kućanstvu
fizičkih osoba, usluga korištenja reciklažnog dvorišta naplatit će se sukladno
cjeniku pravne osobe koja upravlja reciklažnim dvorištem.
(3) U reciklažnim dvorištima nije dozvoljeno odlaganje
proizvodnog otpada.
(4) Prilikom korištenja usluga reciklažnog dvorišta, korisnik
javne usluge dužan je identificirati se osobnom ispravom i/ili originalnim
računom davatelja javne usluge, kako bi se omogućilo evidentiranje korištenja
reciklažnog dvorišta te predanih količina i vrsta otpada. Ako se korisnik ne
identificira na opisani način, neće se smatrati korisnikom javne usluge, a
korištenje reciklažnog dvorišta naplatit će mu se sukladno cjeniku osobe koja
upravlja reciklažnim dvorištem.
(5) Cijene korištenja reciklažnog dvorišta koje cjenikom određuje
upravitelj reciklažnog dvorišta, moraju odgovarati troškovima zbrinjavanja
pojedinih vrsta i količina otpada koje korisnik predaje u reciklažno dvorište.
Način pružanja i korištenja javne usluge
Članak 12.
Javna usluga sakupljanja komunalnog otpada pruža se i koristi u
okviru sustava sakupljanja komunalnog otpada u skladu sa sljedećim standardima:
1. Svakom korisniku usluge je osigurana mogućnost odvojene
predaje otpada na njegovom obračunskom mjestu ili na primopredajnom mjestu,
korištenje reciklažnog dvorišta, mobilnog reciklažnog dvorišta, spremnika
postavljenog na javnoj površini te odvoz krupnog (glomaznog otpada).
2. Odvojena primopredaja miješanog komunalnog otpada i
biorazgradivog komunalnog otpada obavlja se putem spremnika kod korisnika
usluge, na način da se otpadni papir i karton prikuplja odvojeno od biootpada.
Spremnik kod korisnika usluge na obračunskom ili primopredajnom
mjestu i spremnik postavljen na javnoj površini, smatraju se primarnim
spremnikom propisanim posebnim propisom kojim se uređuje gospodarenje otpadom.
Članak 13.
U okviru sustava sakupljanja komunalnog otpada zaprimaju se bez
naknade za korisnika u kategoriji kućanstvo sljedeće usluge povezane s javnom
uslugom:
1. sakupljanje reciklabilnog komunalnog otpada na lokaciji
obračunskog ili primopredajnog mjesta korisnika usluge i to: otpadnog papira,
plastike, metala, stakla i biootpada
2. sakupljanje otpadnog papira, metala, plastike, stakla i
tekstila putem spremnika postavljenih na javnoj površini
3. sakupljanje krupnog (glomaznog) otpada:
• u reciklažnom dvorištu
• jednom godišnje na lokaciji obračunskog ili primopredajnog
mjesta korisnika usluge.
Obveze davatelja javne usluge
Članak 14.
Davatelj usluge dužan je:
1. skupljati i odvoziti komunalni komunalni otpad na području
Grada Krka
2. osigurati korisniku usluge spremnik za primopredaju miješanog
komunalnog otpada, biorazgradivog komunalnog otpada i reciklabilnog komunalnog
otpada
3. označiti spremnik oznakom
4. dostaviti korisniku usluge Obavijest o prikupljanju miješanog
komunalnog otpada, biorazgradivog komunalnog otpada i reciklabilnog komunalnog
otpada
5. preuzeti sadržaj spremnika od korisnika usluge
6. voditi evidenciju o preuzetoj količini otpada
7. odgovarati za sigurnost, redovitost i kvalitetu usluge
8. osigurati provjeru da otpad sadržan u spremniku prilikom
primopredaje odgovara vrsti otpada čija se primopredaja obavlja
9. izraditi cjenik javne usluge, objaviti ga na mrežnoj stranici
i za njega prije primjene odnosno izmjene ishoditi suglasnost nadležnog tijela,
10. uslugu obavljati redovito, u skladu s rasporedom i
primjenjivim standardima propisanim za obavljanje djelatnosti.
Davatelj usluge je dužan osigurati uvjete kojima se ostvaruje
pojedinačno korištenje usluge uključivo i kad više korisnika koristi zajednički
spremnik.
Obveze korisnika javne usluge
Članak 15.
Korisnik usluge je dužan:
1. koristiti javnu uslugu i predati komunalni otpad davatelju
usluge na obračunskom ili primopredajnom mjestu korisnika usluge
2. dostaviti davatelju usluge Izjavu o načinu korištenja javne
usluge iz članka 17. ove Odluke
3. preuzeti od davatelja usluge standardizirane spremnike za
otpad, ako se u toj ulici otpad prikuplja po sustavu od „vrata do vrata“
4. na dan odvoza otpada (najkasnije do 7,00 sati ili prethodnu
večer nakon 22,00 sata) postaviti spremnik uz rub javne površine da ne ometa
promet
5. postupati s otpadom na obračunskom ili primopredajnom mjestu
korisnika usluge na način kojim se ne dovodi u opasnost ljudsko zdravlje i ne
dovodi do rasipanja otpada oko spremnika i ne uzrokuje pojava neugode drugoj
osobi zbog mirisa otpada
6. predavati biorazgradivi komunalni otpad, reciklabilni
komunalni otpad, opasni komunalni otpad i glomazni otpad odvojeno od miješanog
komunalnog otpada
7. sav komunalni otpad prikupljati isključivo u odgovarajuće
spremnike za otpad, na za to predviđena mjesta, sukladno vrsti otpada i namjeni
spremnika, poštujući pritom pravila o odvojenom prikupljanju različite vrste
komunalnog otpada te pravila sustava sakupljanja komunalnog otpada iz ove Odluke
8. predavati problematični otpad u reciklažno dvorište ili
mobilno reciklažno dvorište
9. predavati krupni (glomazni) otpad u reciklažno dvorište,
mobilno reciklažno dvorište i jednom godišnje (sukladno rasporedu davatelja
usluge) na lokaciji obračunskog ili primopredajnog mjesta korisnika usluge
10. plaćati davatelju usluge cijenu javne usluge, u skladu s
važećim cjenikom.
Informiranje korisnika javne usluge o načinu djelovanja sustava
gospodarenja otpadom
Članak 16.
(1) Grad i davatelj javne usluge na svojim mrežnim stranicama
objavljuju i ažurno održavaju popis koji sadrži najmanje sljedeće informacije:
• lokacije izgrađenih reciklažnih dvorišta, s uputama o vrstama
otpada koje se u njima preuzimaju i načinu preuzimanja;
• raspored odvoza pojedinih vrsta komunalnog otpada s obračunskog
mjesta korisnika javne usluge i upute za odvojeno prikupljanje pojedinih vrsta
komunalnog otpada;
• upute za odvoz glomaznog komunalnog otpada po pozivu.
(2) Grad je dužan o svom trošku, na odgovarajući način osigurati godišnju
provedbu informativnih aktivnosti u svezi gospodarenja otpadom na svojem
području, a osobito najmanje jednu javnu tribinu te informativne publikacije o
gospodarenju otpadom. Grad je dužan u sklopu svoje mrežne stranice uspostaviti
i ažurno održavati mrežne stranice sa svim bitnim informacijama o gospodarenju
otpadom na svojem području.
(3) Informacije iz stavka 1. ovoga članka davatelj javne usluge
dužan je najmanje jednom godišnje, najkasnije do 31. 12. tekuće godine za
sljedeću godinu, dostaviti korisnicima usluge i u tiskanom obliku kao obavijest
o odvozu komunalnog otpada.
Prikupljanje i pohrana podataka te prihvatljivi dokaz izvršenja
javne usluge za pojedinog korisnika javne usluge
Članak 17.
(1) Korisnik javne usluge dužan je dostaviti davatelju javne
usluge Izjavu o načinu korištenja javne usluge. Izjava o načinu korištenja
javne usluge je obrazac kojim se korisnik javne usluge i davatelj javne usluge
usuglašavaju o bitnim sastojcima Ugovora.
(2) Izjava se daje na obrascu koji korisniku javne usluge
dostavlja davatelj javne usluge, a koji sadrži sljedeće podatke:
1. adresu / lokaciju obračunskog mjesta,
2. podatke o korisniku javne usluge (ime i prezime ili naziv
pravne osobe ili fizičke osobe – obrtnika, OIB te adresu prebivališta /
sjedišta),
3. kategoriju korisnika javne usluge,
4. udio u korištenju spremnika za miješani komunalni otpad,
5. vrstu, zapreminu i broj spremnika koje će koristiti, sukladno
članku 7. ove Odluke ili očitovanje o sklapanju posebnog ugovora o korištenju
javne usluge za kategoriju korisnika koji nije kućanstvo,
6. broj planiranih primopredaja miješanog komunalnog
otpada u obračunskom razdoblju,
7. očitovanje o trajnom nekorištenju nekretnine,
8. obavijest davatelja javne usluge o uvjetima pod kojima se
Ugovor smatra sklopljenim,
9. izjavu korisnika javne usluge kojom potvrđuje da je upoznat s
Ugovorom,
10. izjavu korisnika javne usluge kojom daje suglasnost za
elektroničku komunikaciju s davateljem javne usluge i elektroničku adresu i/ili
broj mobilnog telefona putem kojeg se korisniku mogu dostavljati obavijesti i
računi za uslugu,
11. izjavu davatelja javne usluge o tajnosti osobnih podataka,
12. uvjete raskida Ugovora,
13. izvadak iz Cjenika javne usluge,
14. druge podatke potrebne za sklapanje Ugovora.
(3) Podaci iz stavka 2. ovoga članka svrstani su u obrascu Izjave
u dva stupca, od kojih je prvi prijedlog davatelja javne usluge, a drugi
očitovanje korisnika javne usluge.
(4) Korisnik javne usluge je dužan vratiti davatelju usluge dva
potpisana primjerka Izjave u roku od 15 dana od dana zaprimanja.
(5) Davatelj javne usluge dužan je po zaprimanju Izjave korisniku
usluge vratiti jedan ovjereni primjerak Izjave u roku od 15 dana od dana
zaprimanja.
(6) Davatelj javne usluge dužan je primijeniti podatak iz Izjave
koji je naveo korisnik javne usluge (stupac: očitovanje korisnika javne usluge)
kad je taj podatak u skladu sa Zakonom i ovom Odlukom.
(7) Iznimno od odredbe stavka 6. ovoga članka davatelj javne
usluge primjenjuje podatak iz Izjave koji je naveo davatelj javne usluge
(stupac: prijedlog davatelja javne usluge) u sljedećim slučajevima:
1. kad se korisnik javne usluge ne očituje u Izjavi o podacima iz
stavka 2. ovoga članka odnosno ne dostavi davatelju javne usluge Izjavu u roku
iz stavka 4. ovoga članka,
2. kad više korisnika javne usluge koristi zajednički spremnik, a
među korisnicima javne usluge nije postignut dogovor o udjelima korištenja
zajedničkog spremnika na način da zbroj svih udjela čini jedan,
3. kad podatak koji je naveo korisnik javne usluge nije u skladu
sa Zakonom i ovom Odlukom,
4. kad davatelj javne usluge može nedvojbeno utvrditi da podatak
koji je naveo korisnik javne usluge ne odgovara stvarnom stanju kod korisnika
javne usluge.
(8) U slučaju spora između davatelja javne usluge i korisnika
javne usluge u vezi zajedničkog korištenja spremnika za miješani komunalni
otpad o predmetu spora rješenjem će odlučiti nadležno tijelo Grada.
(9) Davatelj javne usluge može omogućiti davanje Izjave
elektroničkim putem kad je takav način prihvatljiv korisniku javne usluge.
(10) Korisnik javne usluge dužan je obavijestiti davatelja javne
usluge o svakoj promjeni podataka, u roku od 15 dana od dana kada je nastupila
promjena podataka sadržanih u Izjavi.
(11) Osobni podatci korisnika javne usluge dostavljeni davatelju
javne usluge putem Izjave tajni su i smiju se koristiti isključivo u svrhu
provedbe ugovornih obveza iz Ugovora o korištenju javne usluge. Davatelj javne
usluge dužan je ove podatke čuvati u elektroničkoj bazi podataka s ograničenim
pristupom, a obrasce Izjave dužan je pohraniti u arhivu uz odgovarajuću razinu
zaštite tajnosti osobnih podataka.
Članak 18.
(1) Prihvatljivi dokaz izvršenja javne usluge za pojedinog
korisnika javne usluge predstavlja evidencija davatelja javne usluge o
izvršenoj javnoj usluzi (automatska elektronička evidencija pražnjenja
spremnika tijekom obračunskog razdoblja) za pojedinog korisnika javne usluge,
pri čemu davatelj javne usluge ne odgovara za neovlašteno korištenje spremnika
od strane trećih osoba, već je svaki korisnik javne usluge dužan osigurati da
njemu dodijeljene spremnike ne koriste neovlašteno treće osobe.
(2) Davatelj javne usluge dužan je, na zahtjev korisnika javne
usluge, omogućiti korisniku javne usluge uvid u njegove podatke u evidenciji, u
elektroničkom obliku, putem e-pošte ili mrežnog servisa.
(3) Evidencija sadrži podatke najmanje o:
1. kategoriji korisnika javne usluge;
2. korisniku javne usluge – ime i prezime ili naziv pravne osobe
odnosno fizičke osobe – obrtnika, OIB i adresa sjedišta; adresa obračunskog
mjesta; popis predviđenih primopredaja miješanog komunalnog otpada po
obračunskim razdobljima; popis izjavljenih prigovora korisnika javne usluge;
3. korištenju javne usluge za obračunsko mjesto: podatak o
korištenju nekretnine na obračunskom mjestu (koristi se ili se trajno ne
koristi); datum zaprimanja / zadnje izmjene Izjave i kopija Izjave u elektroničkom
obliku; vrsta i količina spremnika s pripadajućim oznakama; udio korisnika
javne usluge u korištenju spremnika; datum i broj primopredaja miješanog
komunalnog otpada i dokaz o izvršenoj usluzi u obračunskom razdoblju;
4. korištenju reciklažnog dvorišta ; datum predaje, vrsta i
količina otpada predanog u reciklažnom dvorištu;
5. korištenju usluge preuzimanja glomaznog komunalnog otpada po
pozivu – datum preuzimanja glomaznog komunalnog otpada, vrsta i količina.
Ugovor o korištenju javne usluge
Članak 19.
(1) Ugovor o korištenju javne usluge smatra se sklopljenim:
1. kad korisnik javne usluge dostavi davatelju javne usluge
Izjavu ili
2. prilikom prvog evidentiranog korištenja javne usluge ili
zaprimanja na korištenje spremnika za primopredaju miješanog komunalnog otpada,
u slučaju kad korisnik javne usluge ne dostavi davatelju javne usluge Izjavu.
(2) Bitne sastojke Ugovora čine Opći uvjeti Ugovora, ova Odluka,
Izjava i Cjenik javne usluge.
(3) Davatelj javne usluge dužan je omogućiti korisniku javne
usluge uvid u akte iz stavka 2. ovoga članka prije sklapanja Ugovora te prije
svake izmjene i/ili dopune Ugovora te kasnije, na zahtjev korisnika javne
usluge.
(4) Grad i davatelj javne usluge dužni su, putem sredstava javnog
informiranja, mrežne stranice, dostavom pisane obavijesti i/ili na drugi za
korisnika javne usluge prihvatljiv način, osigurati da korisnik javne usluge,
prije sklapanja Ugovora i/ili izmjene odnosno dopune Ugovora, bude upoznat s
propisanim odredbama koje uređuju sustav sakupljanja komunalnog otpada,
Ugovorom i pravnim posljedicama.
(5) Davatelj javne usluge je dužan na svojoj mrežnoj stranici
objaviti u čitljivom obliku i održavati poveznice na mrežne stranice Narodnih
novina na kojima su objavljeni Zakon te drugi podzakonski akti, digitalna
preslika Odluke, digitalna preslika Cjenika i obavijest o načinu podnošenja
prigovora sukladno pozitivnim propisima Republike Hrvatske.
Provedba Ugovora i korištenje javne usluge u slučaju nastupanja
posebnih okolnosti
Članak 20.
(1) U slučaju nastupanja posebnih okolnosti – elementarne
nepogode, rata ili druge više sile koja bi spriječila davatelja javne usluge u
izvršenju javne usluge u okvirima opisanim ovom Odlukom u trajanju duljem od
obračunskog razdoblja, ugovorne obveze se ne primjenjuju za vrijeme trajanja
posebnih okolnosti.
(2) U slučaju trajanja posebnih okolnosti kraćem od obračunskog
razdoblja, ugovorne obveze ostaju na snazi, a davatelj javne usluge dužan je,
čim okolnosti dozvole, izvršiti javnu uslugu u cijelosti, uključujući i odvoz
onih količina otpada koje je propustio odvesti za vrijeme trajanja posebnih
okolnosti. Odredbe Ugovora koje se odnose na ugovornu kaznu u takvom slučaju se
ne primjenjuju, dok se ne normalizira stanje u sustavu.
Podnošenje prigovora u vezi neugode uzrokovane sustavom
sakupljanja komunalnog otpada i podnošenja prigovora – reklamacije korisnika
javne usluge
Članak 21.
(1) Prigovor u vezi neugode uzrokovane sustavom sakupljanja
komunalnog otpada podnosi se komunalnom redaru, a komunalni redar rješenjem će
obvezati uzročnika neugode na otklanjanje posljedica. U slučaju da je do
neugode došlo zbog povrede odredbi ove Odluke, Zakona ili drugog propisa,
komunalni redar može pokrenuti prekršajni postupak.
(2) Prigovor u vezi korištenja i naplate javne usluge korisnik javne
usluge može predati davatelju javne usluge pisanim putem, osobno ili poštom na
urudžbeni zapisnik ili elektroničkom poštom na objavljenu službenu adresu
elektroničke pošte davatelja javne usluge. Davatelj javne usluge dužan je
korisniku javne usluge odgovoriti na prigovor u roku od najviše 15 dana od
datuma podnošenja iste, pisanim putem odnosno elektroničkom poštom, ovisno o
zahtjevu korisnika javne usluge. Ako korisnik javne usluge nije zadovoljan
odgovorom, može na iste opisane načine podnijeti reklamaciju Povjerenstvu za
reklamacije potrošača.
(3) Rok za prigovor na ispostavljeni račun je 15 (petnaest) dana
od dana primitka računa.
Cijena javne usluge
Članak 22.
(1) Strukturu cijene javne usluge čini: cijena obvezne minimalne
javne usluge (MJU) i cijena javne usluge za količinu predanog miješanog
komunalnog otpada (C), a određuje se prema izrazu:
CJU = MJU + C
Korisnik javne usluge dužan je platiti davatelju usluge iznos
cijene za obračunsko mjesto i obračunsko razdoblje, osim ako je riječ o
obračunskom mjestu na kojem se nekretnina trajno ne koristi u smislu članka 71.
Zakona.
(2) Cijena obvezne minimalne javne usluge pokriva troškove javne
usluge koju je potrebno osigurati kako bi sustav sakupljanja komunalnog otpada
mogao ispuniti svoju svrhu poštujući pritom obvezu o osiguranju primjene načela
»onečišćivač plaća«, načela ekonomski održivog poslovanja te sigurnosti,
redovitosti i kvalitete pružanja javne usluge sukladno Zakonu, ovoj Odluci i
drugim propisima.
(3) Za korisnike kućanstva se utvrđuje 12 obračunskih razdoblja u
jednoj kalendarskoj godini odnosno obračunsko razdoblje na razini jednog
mjeseca.
Iznimno, a do uspostave digitalne evidencije, za povremene
korisnike utvrđuje se 6 obračunskih razdoblja za varijabilni dio cijene tj. od
1. travnja do 30. rujna.
Davatelj usluge ispostavlja račun u tekućem mjesecu za prethodni
s dospjećem 20 dana.
(4) Za korisnike nekućanstva utvrđuje se 12 obračunskih razdoblja
u jednoj kalendarskoj godini, odnosno obračunsko razdoblje na razini jednog
mjeseca.
Iznimno, do uspostave digitalne evidencije, za povremene
korisnike se utvrđuje 6 obračunskih razdoblja za varijabilni dio cijene tj. od
1. travnja do 30. rujna.
Davatelj usluge ispostavlja račun u tekućem mjesecu za prethodni
s dospjećem 15 dana.
Članak 23.
(1) Cijena obvezne minimalne javne usluge za korisnika kategorije
kućanstvo jedinstvena je na čitavom području primjene ove Odluke i iznosi:
69,00 HRK mjesečno, bez PDV-a.
(2) Cijena obvezne minimalne javne usluge za korisnika koji nije
kućanstvo jedinstvena je na čitavom području primjene ove Odluke i iznosi:
520,00 HRK mjesečno, bez PDV-a.
(3) Cijena javne usluge za predanu količinu miješanog komunalnog
otpada naplaćuje se razmjerno količini predanog otpada, sukladno kriteriju iz
članka 5. ove Odluke, odnosno podatcima iz evidencije o predanom otpadu.
(4) Cijena javne usluge za predanu količinu miješanog komunalnog
otpada određuje se prema izrazu:
C = JCV x BP x U
gdje je:
C – cijena javne usluge za količinu predanog miješanog komunalnog
otpada izražena u kunama;
JCV – jedinična cijena za pražnjenje određenog volumena spremnika
miješanog komunalnog otpada, izražena u kunama sukladno Cjeniku;
BP – broj pražnjenja spremnika miješanog komunalnog otpada u
obračunskom razdoblju sukladno podacima u evidenciji o pražnjenju spremnika;
U – udio korisnika javne usluge u korištenju spremnika.
(5) Kad jedan korisnik javne usluge samostalno koristi spremnik,
udio korisnika javne usluge u korištenju spremnika iznosi 1.
(6) Kad više korisnika javne usluge zajednički koriste spremnik,
zbroj udjela svih korisnika, određenih međusobnim sporazumom ili prijedlogom
davatelja javne usluge, mora iznositi 1.
Članak 24.
Kriteriji za umanjenje cijene javne usluge
(1) Utvrđuju se kriteriji za umanjenje cijene javne usluge koji
potiču Korisnika javne usluge da odvojeno predaje biootpad, reciklabilni
komunalni otpad, glomazni otpad i opasni komunalni otpad od miješanog
komunalnog otpada te da, kad je to primjenjivo, kompostira biootpad.
(2) Uvjet za ostvarenje prava na umanjenje cijene javne usluge je
odvajanje reciklabilnog, biootpada, glomaznog, proizvodnog otpada te opasnog
komunalnog otpada od miješanog komunalnog otpada. Korisnik javne usluge za
kojeg je Davatelj javne usluge ustanovio da se ne pridržava opće obveze
odvajanja otpada propisane zakonom, odnosno da u kalendarskoj godini više od
tri puta nije poštivao obvezu odvojene predaje biootpada, reciklabilnog,
glomaznog i opasnog komunalnog otpada od miješanog komunalnog otpada, gubi
pravo na umanjenje cijene javne usluge.
(3) Kriteriji za umanjenje cijene javne usluge utvrđuju se
sukladno odmjerenoj sposobnosti Korisnika da proizvede miješani komunalni otpad
i opterećenju sustava sakupljanja komunalnog otpada.
(4) Kriteriji za umanjenje cijene javne usluge kod Korisnika
javne usluge iz kategorije koja nije kućanstvo utvrđuju se kako slijedi:
a) za obrtničko-uslužne radnje (kao što su servisi, suvenirnice,
frizerski i kozmetički saloni, kemijske čistionice, fotokopirnice, zlatari-filigrani
i sl.), uredske prostore (državne i lokalne uprave, banke, osiguranja, sudovi,
odvjetnički uredi, agencije, prometni uredi, pošte i udruge), objekte za
predškolski i školski odgoj i obrazovanje (vrtići, škole), objekte kulture
(muzeji, galerije, crkve i sl.), zdravstvene ustanove i organizacije koji imaju
do ukupno 10 zaposlenih osoba na obračunskom mjestu odobrava se popust u iznosu
od 260,00 kn na cijenu obvezne minimalne javne usluge u obračunskom razdoblju
te ona iznosi 260,00 kn mjesečno.
b) za obrtničko-uslužne radnje (kao što su servisi, suvenirnice,
saloni, kemijske čistione, fotokopirnice, zlatari-filigrani i sl.), uredske
prostore (državne i lokalne uprave, banke, osiguranja, sudovi, odvjetnički
uredi, agencije, prometni uredi, pošte i udruge), objekte za predškolski i
školski odgoj i obrazovanje (vrtići, škole), objekte kulture (muzeji, galerije,
crkve i sl.), zdravstvene ustanove i organizacije koji imaju do ukupno 5
zaposlenih osoba na obračunskom mjestu odobrava se popust u iznosu od 364,00 kn
na cijenu obvezne minimalne javne usluge u obračunskom razdoblju te ona iznosi
156,00 kn mjesečno.
c) za obrtničko-uslužne radnje (kao što su servisi, suvenirnice,
saloni, kemijske čistione, fotokopirnice, zlatari-filigrani i sl.), uredske
prostore (državne i lokalne uprave, banke, osiguranja, sudovi, odvjetnički
uredi, agencije, prometni uredi, pošte i udruge), objekte za predškolski i
školski odgoj i obrazovanje (vrtići, škole), objekte kulture (muzeji, galerije,
crkve i sl.), zdravstvene ustanove i organizacije koji imaju jednu zaposlenu
osobu na obračunskom mjestu odobrava se popust u iznosu od 442,00 kn na cijenu
obvezne minimalne javne usluge u obračunskom razdoblju te ona iznosi 78,00 kn
mjesečno.
d) za Korisnike koji nisu kućanstvo - iznajmljivači koji kao
fizičke osobe pružaju ugostiteljske usluge u domaćinstvu sukladno zakonu kojim
se uređuje ugostiteljska djelatnosti, odobrava se popust u iznosu od 395,00 kn
na cijenu obvezne minimalne javne usluge u obračunskom razdoblju te ona iznosi
125,00 kn mjesečno.
Utvrđivanje korisnika javne usluge u čije ime Grad preuzima
obvezu sufinanciranja cijene javne usluge
Članak 25.
(1) Grad Krk preuzima obvezu plaćanja cijene javne usluge za
korisnike socijalne skrbi koji sukladno važećim propisima o socijalnoj skrbi
ostvaruju pravo na naknadu za troškove stanovanja. Nadležni odjel Grada
dostavlja davatelju javne usluge ažurirani popis korisnika, na temelju kojeg
davatelj javne usluge Gradu ispostavlja jedinstveni mjesečni račun, sa
specifikacijom cijene pojedinačno po korisniku za sve korisnike na popisu.
Odredbe o ugovornoj kazni
Članak 26.
(1) Ugovornu kaznu određenu ovom Odlukom korisnik usluge dužan je
platiti davatelju javne usluge ako ne ispunjava obveze iz članka 70. stavka 4.
točaka 1. do 4. i točaka 6. do 9. Zakona o gospodarenju otpadom ili ako ih
neuredno ispunjava.
(2) Kad više korisnika javne usluge koristi zajednički spremnik,
nastalu obvezu plaćanja ugovorne kazne, u slučaju kad se ne utvrdi odgovornost
pojedinog korisnika javne usluge, snose svi korisnici javne usluge koji koriste
zajednički spremnik, sukladno udjelima u korištenju zajedničkog spremnika.
(3) Davatelj javne usluge neće naplatiti ugovornu kaznu, već će
izdati pisanu opomenu ako procijeni da korisnik javne usluge nije postupio u namjeri
počinjenja prekršaja, već je prekršaj počinjen zbog neinformiranosti korisnika.
(4) Iznos ugovorne kazne određen je razmjerno troškovima
uklanjanja posljedica pogrešnog postupanja a najviše do iznosa godišnje cijene
obvezne minimalne javne usluge.
Opći uvjeti Ugovora s korisnicima javne usluge
Članak 27.
Opći uvjeti Ugovora s korisnicima javne usluge sadržani su u
Prilogu 1. ove Odluke i čine njezin sastavni dio.
Prijelazne i završne odredbe
Članak 28.
Nadzor nad provedbom ove Odluke provodi nadležni inspektor te
komunalni redar, sukladno odredbama Odluke o komunalnom redu Grada.
Članak 29.
(1) Davatelj javne usluge obvezan je ispuniti uvjete za naplatu
odvoza miješanog komunalnog otpada prema predanoj količini otpada na čitavom
području Grada, sukladno članku 5. ove Odluke, u roku od najviše 3 mjeseca od
dana stupanja na snagu ove Odluke.
(2) Davatelj javne usluge obvezan je u roku iz stavka 1. ovoga
članka isporučiti svim korisnicima javne usluge spremnike za odvojeno
sakupljanje komunalnog otpada.
(3) Davatelj javne usluge dužan je cjenik javne usluge na temelju
Zakona o gospodarenju otpadom donijeti u roku od tri mjeseca od dana donošenja
ove Odluke.
Članak 30.
Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje važiti Odluka o načinu
pružanja javne usluge prikupljanja miješanog komunalnog otpada i biorazgradivog
komunalnog otpada (“Službene novine Primorsko-goranske županije“ broj 2/18 i
33/19).
Članak 31.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objave u “Službenim
novinama Primorsko-goranske županije“.
KLASA: 351-04/21-01/03
URBROJ: 2170-09-01-22-13
Krk, 31. siječnja 2022.
GRADSKO VIJEĆE GRADA KRKA
Predsjednik
Nikša Franov, ing. građ., v. r.
PRILOG 1
OPĆI UVJETI UGOVORA O
KORIŠTENJU
JAVNE USLUGE SAKUPLJANJA KOMUNALNOG OTPADA NA PODRUČJU GRADA KRKA
(u daljnjem
tekstu: Opći uvjeti)
Uvodne odredbe
Članak 1.
Definicije i pojmovi korišteni u ovim Općim uvjetima odgovaraju
definicijama i pojmovima korištenim u Odluci.
Ovim Općim uvjetima utvrđuju se međusobni odnosi davatelja usluge
i korisnika usluge koji proizlaze iz Ugovora odnosno pružanja javne usluge
prikupljanja miješanog komunalnog otpada i biorazgradivog komunalnog otpada od
strane davatelja usluge korisniku usluge na području pružanja javne usluge (u
daljnjem tekstu: Odluka).
Primjena Općih uvjeta
Članak 2.
Ovi Opći uvjeti primjenjuju se na sve korisnike usluga koji
zaključe Ugovor s davateljem usluge.
Članak 3.
Opći uvjeti su sastavni dio Ugovora.
Korisnik usluge je upoznat sa sadržajem ovih Općih uvjeta i
pristaje na njihovu primjenu.
Ugovaranje javne usluge
Članak 4.
Korisnici usluge javnu uslugu ugovaraju sklapanjem Ugovora u
skladu s Odlukom o načinu pružanja javnih usluga skupljanja miješanog
komunalnog i biorazgradivog komunalnog otpada.
Ugovor se smatra sklopljenim:
1. kad korisnik usluge dostavi davatelju usluge Izjavu ili
2. prilikom prvog korištenja javne usluge ili zaprimanja na
korištenje spremnika za primopredaju komunalnog otpada u slučaju kad korisnik
usluge ne dostavi davatelju usluge Izjavu.
Sklapanjem Ugovora korisnik usluge pristaje na primjenu odredbi
ovih Općih uvjeta.
Ugovori s korisnicima usluge zaključuju se na neodređeno vrijeme.
Članak 5.
Cjenikom davatelja javne usluge određuje se jedinična cijena za
preuzimanje volumena spremnika miješanog komunalnog otpada.
Članak 6.
Cijenu javne usluge korisnici usluge plaćaju na temelju računa
koji im davatelj usluge ispostavlja jednom mjesečno, kad nastaje obveza
plaćanja. Korisnik se obvezuje podmiriti račun u roku od 20 dana (kućanstva)
odnosno 15 dana (nekućanstva od dana nastanka obveze plaćanja. U slučaju
zakašnjenja zaračunavaju se zakonske zatezne kamate u skladu s propisima.
Korisnik usluge nije ovlašten vršiti prijeboj s tražbinama prema
davatelju usluge u odnosu na bilo koje moguće protu-potraživanje.
Prava i obveze ugovornih strana
Članak 7.
Davatelj usluge i korisnik usluge imaju prava i obveze utvrđene
Odlukom, Ugovorom i ovim Općim uvjetima.
Članak 8.
Korisnik usluge (novi korisnik) dužan je 8 (osam) dana prije
početka korištenja usluge obavijestiti davatelja usluge o početku korištenja
javne usluge.
Davatelj usluge i korisnik usluge sklapaju Ugovor na način
utvrđen ovim Općim uvjetima. Radi otklanjanja svake sumnje, pisani oblik
ugovora nije pretpostavka nastanka ugovornog odnosa između davatelja usluge i
korisnika usluge, a niti pretpostavka valjanosti nastalog ugovora posebice u
slučajevima kada se usluga od strane davatelja usluge izvršava, a korisnik
usluge neopravdano odbija potpisati Ugovor tj. dostaviti Izjavu.
U slučaju promjena podataka vezanih uz ugovorni odnos koje utječu
na međusobne odnose davatelja usluge i korisnika usluge, korisnik je dužan iste
prijaviti davatelju usluge pisanim putem najkasnije u roku od 8 (osam) dana od
nastanka promjene na bilo koji dokaziv način (e-mail, poštom, fax).
Promjena podataka se podnosi na odgovarajućem obrascu (nalazi se
na mrežnim stranicama Davatelja usluge).
Prilikom stjecanja odnosno prestanka statusa korisnika usluge,
isti se dokazuje vjerodostojnim ispravama i dokumentacijom.
Svaka promjena koja se prijavljuje važi od datuma prijave te je
isključena mogućnost retroaktivnog učinka prijavljene promjene.
Promjena podataka se provodi nakon podmirenja svih dospjelih
računa.
Članak 9.
Osim u slučaju promjene vlasništva nekretnine te razloga
utvrđenog u članku 13. Uredbe (nekretnina koja se trajno ne koristi), korisnik
usluge ne može otkazati Ugovor.
Članak 10.
Spremnike za odlaganje otpada korisnik usluge u pravilu smješta
na svojoj nekretnini.
Iznimno, spremnici mogu biti smješteni i na javnoj površini ili
drugoj površini (stambene zgrade) uz suglasnost JLS.
Na dan odvoza otpada korisnik je dužan spremnike postaviti uz rub
javne površine, na način da ne ometa promet.
Korisnik usluge dužan je spremnike redovito održavati u ispravnom
i funkcionalnom stanju te je odgovoran za svako namjerno oštećenje kao i
nestanak. U slučaju otuđenja i oštećenja spremnika za odlaganje otpada, trošak
nabave novih snosit će korisnik usluge.
Članak 11.
U slučaju dokaza da je oštećenje spremnika za odlaganje otpada
uzrokovao davatelj usluge, trošak nabave novog snosit će davatelj usluge, a o
čemu se sastavlja zapisnik.
Davatelj usluge je dužan pažljivo rukovati spremnicima za
odlaganje otpada, pazeći da se ne oštećuju, a odloženi otpad ne rasipa i
onečišćava okolinu. Svako onečišćivanje i oštećenje prouzrokovano skupljanjem i
odvozom otpada isti su dužni odmah otkloniti.
Nakon pražnjenja spremnika za odlaganje otpada davatelj usluge je
dužan iste vratiti na mjesto na kojem su se nalazili.
Završne odredbe
Članak 12.
Svi dogovori i pravno relevantne izjave ugovornih strana su
valjane jedino ako su učinjene u pisanom obliku.
U slučaju nesuglasja ili kontradiktornosti između Ugovora i ovih
Općih uvjeta, vrijedit će odredbe Ugovora.
Ako bilo koja odredba Ugovora i/ili Općih uvjeta jest ili postane
ništavna, nevaljana ili neprovediva, to neće utjecati na ostatak Ugovora
odnosno Općih uvjeta te će se ostale odredbe Ugovora i/ili Općih uvjeta
primjenjivati u najvećem mogućem opsegu dozvoljenim zakonom. U tom slučaju,
ugovorne strane će bez odgode ponovno utvrditi odgovarajuću odredbu koja će
zamijeniti takvu ništavu, nevaljanu ili neprovedivu odredbu.
Prestanak Ugovora ne utječe na njegove odredbe za koje je
izričito ili implicitno određeno da stupaju na snagu ili se nastavljaju
primjenjivati i nakon prestanka Ugovora.
Ugovorne strane suglasno utvrđuju da će sve eventualne sporove
koji proizlaze iz Ugovora ili su u vezi s njime pokušati riješiti mirnim putem,
a u protivnom se podvrgavaju odluci stvarno i mjesno nadležnog suda.
Članak 13.
Ovi Opći uvjeti mijenjaju se na način koji je određen za njihovo
donošenje.
Članak 14.
Ovi Opći uvjeti objavit će se u »Službenim novinama
Primorsko-goranske županije«.
Ovi Opći uvjeti i prateći obrasci se objavljuju i na mrežnim
stranicama davatelja usluge: www.ponikve.hr