6.
Na
temelju članka 66. stavka 1. Zakona o gospodarenju otpadom („Narodne novine“
broj 84/21) i članka 22. Statuta Grada Raba („Službene novine
Primorsko-goranske županije“ broj 4/21), Gradsko vijeće Grada Raba, na sjednici
održanoj 28. siječnja 2022. godine, donijelo je
ODLUKU
o načinu pružanja
javne usluge sakupljanja
komunalnog otpada na području Grada Raba
1. Uvodne odredbe
Članak 1.
(1) Ovom se Odlukom o načinu pružanja javne usluge sakupljanja
komunalnog otpada na području Grada Raba (u daljnjem tekstu: Odluka) propisuje
način pružanja javne usluge prikupljanja miješanog komunalnog otpada,
biorazgradivog komunalnog otpada, biootpada, reciklabilnog komunalnog otpada,
problematičnog otpada i glomaznog otpada kao i način gospodarenja komunalnim
otpadom u vezi s ovom javnom uslugom te način određivanja, obračuna i strukturu
cijene javne usluge na području Grada Raba, u skladu sa Zakonom o gospodarenju
otpadom („Narodne novine“ broj 84/21, u daljnjem tekstu: Zakon).
(2) Cilj ove Odluke je uspostava javnog, kvalitetnog, postojanog
i ekonomski učinkovitog sustava sakupljanja komunalnog otpada na području Grada
Raba u skladu s načelima održivog razvoja, zaštite okoliša, održivog
gospodarenja otpadom i zaštitom javnog interesa.
Članak 2.
(1) Pojmovi koji se koriste u ovoj Odluci definirani su Zakonom o
gospodarenju otpadom i drugim podzakonskim aktima donesenima na temelju Zakona.
(2) Izrazi koji se koriste u ovoj Odluci, a imaju rodno značenje
odnose se jednako na muški i ženski rod.
Članak 3.
(1) Ova odluka sadrži:
1. uvodne odredbe,
2. kriterij obračuna količine otpada,
3. standardne veličine i druga bitna svojstva spremnika za
sakupljanje otpada,
4. najmanju učestalost odvoza otpada prema područjima,
5. obračunska razdoblja kroz kalendarsku godinu,
6. područje pružanja javne usluge,
7. iznos cijene obvezne minimalne javne usluge s obrazloženjem
načina na koji je određena,
8. odredbe o načinu podnošenja prigovora i postupanju po
prigovoru građana na neugodu uzrokovanu sustavom sakupljanja komunalnog otpada,
9. odredbe o načinu pojedinačnog korištenja javne usluge,
10. odredbe o načinu korištenja zajedničkog spremnika,
11. način određivanja udjela korisnika javne usluge u slučaju kad
su korisnici javne usluge kućanstva i pravne osobe ili fizičke osobe - obrtnici
i koriste zajednički spremnik, a nije postignut sporazum o njihovim udjelima,
12. odredbe o prihvatljivom dokazu izvršenja javne usluge za
pojedinog korisnika javne usluge,
13. odredbe o ugovornoj kazni,
14. opći uvjeti ugovora s korisnicima,
15. utvrđivanje korisnika javne usluge u čije ime jedinica
lokalne samouprave preuzima obvezu sufinanciranja cijene javne usluge,
16. kriterij za umanjenje cijene javne usluge,
17. odredbe o korištenju javne površine za prikupljanje
otpada i mjestima primopredaje otpada ako su različita od obračunskog mjesta,
18. odredbe o količini glomaznog otpada koji se preuzima u okviru
javne usluge,
19. odredbe o provedbi Ugovora koje se primjenjuju u slučaju
nastupanja posebnih okolnosti uključujući elementarnu nepogodu, katastrofu i
slično,
20. lokacije na kojoj se može osigurati obavljanje obrade
glomaznog otpada mobilnim uređajem u okviru javne usluge,
21. prijelazne i završne odredbe.
Članak 4.
(1) Davatelj javne usluge i usluge koja se pruža na zahtjev
korisnika javne usluge iz članka 1. ove Odluke je trgovačko društvo Dundovo
d.o.o. sa sjedištem u Rabu, Trg Municipium Arba A.D.Xa.C.2, OIB 08484457911, (u
daljnjem tekstu: Davatelj javne usluge).
(2) Davatelj javne usluge dužan je:
1. gospodariti s odvojeno sakupljenim komunalnim otpadom,
uključujući preuzimanje i prijevoz tog otpada, sukladno redu prvenstva
gospodarenja otpadom i načinom na koji ne dovodi do miješanja odvojeno
sakupljenog komunalnog otpada s drugom vrstom otpada ili otpadom koji ima
drukčija svojstva,
2. pružati javnu uslugu u skladu sa Zakonom o gospodarenju
otapdom i ovom Odlukom,
3. snositi sve troškove gospodarenja prikupljenim otpadom, osim
troškova postupanja s reciklabilnim komunalnim otpadom koji se sastoji
pretežito od otpadne ambalaže,
4. osigurati korisniku usluge spremnike za primopredaju
komunalnog otpada,
5. preuzeti sadržaj spremnika od korisnika usluge i to odvojeno
miješani komunalni otpad, biootpad, reciklabilni komunalni otpad i glomazni
otpad,
6. osigurati provjeru da otpad sadržan u spremniku prilikom
primopredaje odgovara vrsti otpada čija se primopredaja obavlja,
7. osigurati uvjete kojima se ostvaruje pojedinačno korištenje
javne usluge neovisno o broju korisnika usluge koji koriste zajednički
spremnik,
8. predati sakupljeni reciklabilni komunalni otpad osobi koju
odredi Fond,
9. voditi evidencije propisane člankom 82. Zakona o gospodarenju
otpadom,
10. na spremniku održavati natpis sukladno Zakonu o gospodarenju
otpadom,
11. osigurati sigurnost, redovitost i kvalitetu javne usluge,
12. predati miješani komunalni otpad u centar za gospodarenje
otpadom sukladno Planu gospodarenja otpadom Republike Hrvatske,
13. obračunati cijenu javne usluge na način propisan Zakonom o
gospodarenju otpadom, ovom Odlukom i cjenikom,
14. na računu za javnu uslugu navesti sve elemente temeljem kojih
je izvršen obračun cijene javne usluge, uključivo i porez na dodanu vrijednost
određen sukladno posebnom propisu kojim se uređuje porez na dodanu vrijednost,
15. voditi evidenciju prihoda i rashoda od javne usluge tako da
je u svakom trenutku moguće utvrditi postojeće prihode i rashode od javne
usluge,
16. predstavničkom tijelu jedinice lokalne samouprave podnijeti
Izvješće o radu iz članka 69. Zakona o gospodarenju otpadom do 31. ožujka
tekuće godine za prethodnu kalendarsku godinu i dostaviti ga Ministarstvu.
Članak 5.
(1) Korisnik javne usluge na području pružanja usluge (u daljnjem
tekstu: Korisnik javne usluge) je vlasnik nekretnine odnosno vlasnik posebnog
dijela nekretnine ili korisnik nekretnine odnosno posebnog dijela nekretnine
kada je vlasnik nekretnine odnosno posebnog dijela nekretnine obvezu plaćanja
ugovorom prenio na tog korisnika i o tome obavijestio davatelja usluge ili
stvarni korisnik nekretnine.
(2) Korisnici javne usluge iz stavka 1. ovoga članka ovisno o
načinu korištenja nekretnine, trajno ili povremeno, u svrhu stanovanja
(vlasnici stanova, kuća, nekretnina za odmor) ili u svrhu obavljanja
djelatnosti ili druge svrhe, razvrstavaju se u kategorije:
1. korisnika kućanstvo ili
2. korisnika koji nije kućanstvo (drugi izvori komunalnog
otpada).
(3) Ako se na istom obračunskom mjestu korisnik može razvrstati u
kategoriju kućanstvo i u kategoriju korisnika koji nije kućanstvo, korisnik je
dužan plaćati samo cijenu minimalne javne usluge obračunatu za kategoriju
korisnika koji nije kućanstvo.
(4) Kategorija korisnika koji nisu kućanstvo grupirat će se po
djelatnostima u cjeniku davatelja usluge.
(5) Korisnik javne usluge je dužan:
1. koristiti javnu uslugu na području na kojem se nalazi
nekretnina Korisnika javne usluge na način da proizvedeni komunalni otpad
predaje putem spremnika,
2. omogućiti Davatelju javne usluge pristup spremniku na mjestu
primopredaje otpada kad to mjesto nije na javnoj površini,
3. postupati s otpadom na obračunskom mjestu Korisnika javne
usluge na način koji ne dovodi u opasnost ljudsko zdravlje i ne dovodi do
rasipanja otpada oko spremnika i ne uzrokuje pojavu neugode drugoj osobi zbog
mirisa otpada,
4. odgovarati za postupanje s otpadom i spremnikom na obračunskom
mjestu Korisnika javne usluge, te kad više korisnika koristi zajednički
spremnik zajedno s ostalim korisnicima usluge na istom obračunskom mjestu
odgovarati za obveze nastale zajedničkim korištenjem spremnika,
5. platiti Davatelju javne usluge iznos cijene javne usluge za
obračunsko mjesto i obračunsko razdoblje, osim za obračunsko mjesto na kojem je
nekretnina koja se trajno ne koristi,
6. predati opasni komunalni otpad u reciklažno dvorište ili
mobilno reciklažno dvorište odnosno postupiti s istim u skladu s propisom kojim
se uređuje gospodarenje posebnom kategorijom otpada, osim korisnika koji nije
kućanstvo,
7. predati odvojeno miješani komunalni otpad, reciklabilni
komunalni otpad, opasni komunalni otpad i glomazni otpad,
8. predati odvojeno biootpad ili kompostirati biootpad na mjestu
nastanka,
9. dostaviti Davatelju javne usluge ispunjenu Izjavu o načinu
korištenja javne usluge,
10. omogućiti Davatelju javne usluge označivanje spremnika
odgovarajućim natpisom i oznakom.
2. Kriterij obračuna količine otpadakriterij obračuna količine
otpada
Članak 6.
(1) Izračun cijene javne usluge za predaju miješanog komunalnog
otpada za sve korisnike usluge izračunava se kao umnožak volumena spremnika
miješanog komunalnog otpada u litrima, cijene jedinične litre i broja
pražnjenja u obačunskom razdoblju.
3. Standardne veličine i druga bitna svojstva spremnika za
sakupljanje otpada
Članak 7.
(1) Standardne veličine spremnika određuju se kako bi se
omogućilo njihovo pražnjenje pomoću specijalnih komunalnih vozila sa sustavima
za podizanje spremnika i digitalnu evidenciju u skladu s uvjetima zaštite na
radu.
(2) Tipizirani/standardizirani spremnici za prikupljanje
komunalnog otpada u sklopu minimalne javne usluge na području Grada Raba su
spremnici volumena 80 litara, 120 litara i 240 litara.
(3) Tipizirani/standardizirani spremnici za prikupljanje većih
količina komunalnog otpada van minimalne javne usluge su spremnici volumena 770
litara, 1.100 litara, 3.000 litara i 5.000 litara.
(4) Otpadomjer na polupodzemnom spremniku odnosno uređaj za
evidenciju količine (volumena) predanog otpada smatra se spremnikom volumena od
25 litara.
(5) Korisnici javne usluge za odlaganje miješanog komunalnog
otpada koriste polupodzemni spremnik ili individualne spremnike drugih
standardnih volumena označene oznakom za miješani komunalni otpad.
(6) Polupodzemni spremnici za miješani komunalni otpad koji se
nalaze na javnim površinama opremljeni su uređajem – otpadomjerom za evidenciju
volumena predanog otpada.
(7) Polupodzemni i ostali spremnici za miješani komunalni otpad
koji se nalaze na obračunskom mjestu korisnika usluge moraju imati jedinstvenu
oznaku koju je moguće nedvosmisleno povezati s vlasnikom spremnika i očitati
elektroničkim uređajem – „barcode“ oznaku. Individualni spremnik za miješani
komunalni otpad uz barcode oznaku mora biti opremljen i elektroničkim čipom.
Polupodzemni spremnici moraju biti opremljeni sustavom za evidenciju volumena
predanog miješanog komunalnog otpada.
(8) Spremnici za prikupljanje određene vrste komunalnog otpada
označavaju se odgovarajućom bojom ili naljepnicom propisanog sadržaja.
(9) Spremnici za prikupljanje komunalnog otpada moraju imati s
vanjske strane oznaku koja sadrži naziv Davatelja javne usluge, naziv vrste
otpada i ključni broj za koji je spremnik namijenjen.
(10) U okviru minimalne javne usluge Korisnik javne usluge ima
najviše jedan spremnik odgovarajućeg volumena za pojedinu vrstu komunalnog
otpada. Korisnik javne usluge prema potrebi može zatražiti dodatne spremnike uz
plaćanje sukladno Cjeniku Davatelja javne usluge.
(11) Zamjena spremnika iz stavka 10. ovog članka moguća je jednom
bez naknade, a svaka slijedeća naplaćuje se sukladno Cjeniku Davatelja javne
usluge.
(12) Korisnik javne usluge iz kategorije koji nije kućanstvo ima
mogućnost izbora jednog standardnog spremnika i više dodatnih spremnika odnosno
veličine obračunskog volumena temeljem zasebnog ugovora uz uvažavanje svojih
realnih potreba. Obračunski volumen određuje se temeljem kriterija i smjernica
Davatelja javne usluge.
Članak 8.
(1) Korisnici javne usluge koriste spremnike označene crnom bojom
za odlaganje miješanog komunalnog otpada:
- polupodzemni spremnik sa otpadomjerom na mjestu primopredaje
otpada označen oznakom MIJEŠANI KOMUNALNI OTPAD,
- crno označeni individulani spremnik na mjestu primopredaje
otpada, MIJEŠANI KOMUNALNI OTPAD.
(2) Korisnici javne usluge koriste sljedeće spremnike označene
bojom za odlaganje reciklabilnog otpada:
- PLAVI za papir i karton, zapremine 240 litara,
- ŽUTI za plastiku i Al-Fe ambalažu (metale /limenke), zapremine
240 litara,
- ZELENI za staklo, ovisno o potrebi korisnika,
- SMEĐI za biootpad, ovisno o potrebi korisnika.
(3) Korisnici javne usluge za odlaganje reciklabilnog otpada
koriste i spremnike u:
- reciklažnom dvorištu,
- na posebnim mjestima prikupljanja reciklabilnog otpada na
javnim površinama.
Članak 9.
(1) Mjesto primopredaje je najbliže mjesto do kojeg je moguć
pristup specijalnim vozilima za prikupljanje otpada, temeljem kriterija i
smjernica Davatelja javne usluge.
(2) Spremnici za problematični otpad tj. opasni otpad iz podgrupe
20 01 Kataloga otpada koji uobičajeno nastaje u kućanstvu te opasni otpad koji
je po svojstvima, sastavu i količini usporediv s opasnim otpadom koji
uobičajeno nastaje u kućanstvu pri čemu se problematičnim otpadom smatra sve
dok se nalazi kod proizvođača tog otpada, nalaze se u reciklažnom dvorištu.
4. Najmanja učestalost odvoza otpada prema područjima
Članak 10.
(1) Najmanja učestalost odvoza komunalnog otpada u obračunskom
razdoblju koja osigurava prikupljanje uobičajnih količina otpada iznosi:
- najmanje jednom tjedno za biootpad iz biorazgradivog komunalnog
otpada,
- najmanje jednom tjedno za miješani komunalni otpad,
- najmanje jednom u dva tjedana za otpadni papir i karton,
- najmanje jednom u dva tjedana za otpadnu plastiku,
- najmanje jednom mjesečno za otpadno ambalažno staklo.
(2) Korisnicima javne usluge koji koriste polupodzemne spremnike
za mješani komunalni otpad koji se nalaze na javnim površinama osigurana je
svakodnevna predaja otpada. U jednom obračunskom razdoblju u sklopu minimalne
javne usluge može se izvršiti 30 primopredaja odnosno otvaranja otpadomjera.
(3) Iznimno od navedenog u stavku 1. i 2., Davatelj javne usluge
uz suglasnost nadležnog upravnog tijela Grada Raba može odrediti da se broj
odvoza na cijelom području grada ili određenim dijelovima grada uredi na drugačiji
način, a sukladno stvarnim potrebama.
(4) Ako Korisnik javne usluge u jednom obračunskom razdoblju
koristi veći broj primopredaja od minimalne učestalosti, razlika broja
ostvarenih primopredaja i minimalne učestalosti naplatit će se po cjeniku Davatelja
javne usluge za dodatni odvoz. Broj ostvarenih primopredaja utvrđuje se
temeljem digitalne evidencije.
(5) Davatelj javne usluge prema potrebi može odrediti i veći broj
učestalosti odvoza komunalnog otpada od minimalnog navedenog u st. 1. ovog
članka. Korisnici javne usluge dužni su platiti troškove provedenog dodatnog
odvoza sukladno važećem Cjeniku Davatelja javne usluge.
5. Obračunska razdoblja kroz kalendarsku godinu
Članak 11.
(1) Obračunsko razdoblje kroz kalendarsku godinu za sve
kategorije korisnika je razdoblje od jednog mjeseca, što predstavlja 12
obračunskih razdoblja kroz kalendarsku godinu.
6. Područje pružanja javne usluge
Članak 12.
(1) Javna usluga i usluga na zahtjev Korisnika javne usluge iz
ove Odluke pruža se na cijelom području Grada Raba koje obuhvaća sljedeća
naselja: Barbat, Banjol, Palit, Rab, Kampor, Mundanije i Supetarska Draga.
(2) Prikupljanje miješanog komunalnog otpada i biorazgradivog
komunalnog otpada te odvojeno prikupljanje otpadnog papira, metala, stakla,
plastike, tekstila i krupnog (glomaznog) otpada obavlja se u okviru sustava
sakupljanja komunalnog otpada sukladno propisanim standardima, te podrazumijeva
prikupljanje tog otpada na određenom području pružanja usluge putem spremnika
od pojedinih korisnika i prijevoz tog otpada do ovlaštene osobe za obradu tog
otpada.
7. Iznos cijene obvezne minimalne javne usluge s obrazloženjem
načina na koji je određena
Članak 13.
(1) Strukturu cijene javne usluge (CJU) čini: cijena obvezne
minimalne javne usluge (MJU) i cijena javne usluge za količinu predanog
miješanog komunalnog otpada (C), a određuje se prema izrazu:
CJU = MJU + C
Korisnik javne usluge dužan je platiti Davatelju javne usluge
iznos cijene za obračunsko mjesto i obračunsko razdoblje, osim ako je riječ o
obračunskom mjestu na kojem se nekretnina trajno ne koristi u smislu članka 71.
Zakona.
(2) Cijena obvezne minimalne javne usluge pokriva troškove javne
usluge koju je potrebno osigurati kako bi sustav sakupljanja komunalnog otpada
mogao ispuniti svoju svrhu poštujući pritom obvezu o osiguranju primjene načela
onečišćivač plaća, načela ekonomski održivog poslovanja te sigurnosti,
redovitosti i kvalitete pružanja javne usluge sukladno Zakonu, ovoj Odluci i
drugim propisima.
(3) Cijena obvezne minimalne javne usluge za korisnika kategorije
kućanstvo jedinstvena je na čitavom području primjene ove Odluke, a iznosi:
71,00 HRK (slovima: sedamdeset i jedna kuna)
mjesečno, bez PDV-a.
Cijena obvezne minimalne javne usluge za korisnika koji nije
kućanstvo jedinstvena je na čitavom području primjene ove Odluke, a iznosi:
350,00 HRK (slovima: tristo pedeset kuna)
mjesečno, bez PDV-a.
Cijena javne usluge za predanu količinu miješanog komunalnog
otpada određuje se prema izrazu:
C = JCV x BP x U gdje je:
C – cijena javne usluge za količinu predanog miješanog komunalnog
otpada izražena u kunama;
JCV – jedinična cijena za pražnjenje određenog volumena spremnika
miješanog komunalnog otpada, izražena u kunama sukladno Cjeniku;
BP – broj pražnjenja spremnika miješanog komunalnog otpada u
obračunskom razdoblju sukladno podacima u evidenciji o pražnjenju spremnika;
U – udio korisnika javne usluge u korištenju spremnika.
(4) Navedene cijene u st. 3. ovog članka odnose se na minimalnu
javnu uslugu prikupljanja komunalnog otpada u standardnim spremnicima iz ove
Odluke. Korisnik javne usluge ima pravo koristiti jedan spremnik u sklopu
minimalne javne usluge. Korisnici javne usluge koji imaju potrebe za većim
brojem spremnika dužni su platiti usluge prema važećem Cjeniku Davatelja javne
usluge. Iznos usluge dodatnog spremnika ili predaje iskazuje se na zasebnoj
stavci računa.
(5) Cijena javne usluge za predanu količinu miješanog komunalnog
otpada naplaćuje se razmjerno količini predanog otpada, sukladno kriteriju iz
članka 6. ove Odluke, odnosno podacima iz evidencije o predanom otpadu.
(6) Kad jedan Korisnik javne usluge samostalno koristi spremnik
na svom obračunskom mjestu, udio Korisnika javne usluge u korištenju spremnika
iznosi 1. Isto vrijedi i u slučaju zajedničkog korištenja polupodzemnog
spremnika gdje je omogućeno pojedinačno evidentiranje predanog otpada pomoću ugrađenog
otpadomjera.
(7) Kad više Korisnika javne usluge zajednički koriste spremnik,
zbroj udjela svih korisnika, određenih međusobnim sporazumom ili prijedlogom
Davatelja javne usluge, mora iznositi 1.
(8) Dodatno naručeni odvoz otpada od strane Korisnika javne
usluge i posebne potrebe za povećanim brojem odvoza nisu uključeni u iznos
cijene obvezne minimalne javne usluge. Ta usluga naplaćuje se dodatno prema
važećem cjeniku Davatelja javne usluge.
8. Odredbe o načinu podnošenja prigovora i postupanju po prigovoru
građana na neugodu uzrokovanu sustavom sakupljanja komunalnog otpada
Članak 14.
(1) Korisnici javne usluge imaju mogućnost podnošenja prigovora
na pruženu javnu uslugu i način rada Davatelja javne usluge, u dijelu koji se
odnosi na skupljanje komunalnog otpada, a koji je kod Korisnika javne usluge
izazvao neugodu.
(2) Prigovor se može podnijeti pisano putem pošte, telefaksa,
elektroničkom poštom ili na zapisnik u sjedištu Davatelja javne usluge, svakog
radnog dana, u vremenu od 8:00 do 14:00 sati.
(3) Davatelj javne usluge je dužan na prigovor Korisnika javne
usluge odgovoriti u roku od 15 (petnaest) dana od dana zaprimljenog prigovora.
Članak 15.
(1) Po primitku odgovora na pisani prigovor, nezadovoljan
Korisnik javne usluge može podnijeti pisanu reklamaciju Povjerenstvu za
reklamacije kojeg je Davatelj javne usluge dužan osnovati sukladno odredbama
Zakona o zaštiti potrošača.
(2) Povjerenstvo za reklamacije dužno je pisano odgovoriti na
zaprimljene reklamacije Korisnika javne usluge u roku od 30 (trideset) dana od
dana zaprimanja reklamacije.
(3) Davatelj javne usluge dužan je voditi i čuvati pisanu
evidenciju prigovora Korisnika javne usluge najmanje godinu dana od dana
primitka prigovora Korisnika javne usluge.
Članak 16.
(1) Korisnici javne usluge imaju mogućnost podnošenja pisanih
prigovora na ispostavljeni račun za obavljenu javnu uslugu u roku od 15
(petnaest) dana od zaprimanja računa.
Članak 17.
(1) Prigovori građana u vezi neugode uzrokovane sustavom
sakupljanja komunalnog otpada podnose se komunalnom redarstvu Grada Raba, koje
je dužno po svakoj prijavi postupati i po potrebi poduzeti mjere sukladno
odredbama odluke o komunalnom redu.
9. Odredbe o načinu pojedinačnog korištenja javne usluge
Članak 18.
(1) Davatelj javne usluge treba u skladu s mogućnostima i
uvjetima lokacija Korisnika javne usluge osigurati pojedinačno korištenje javne
usluge uključivo i kad više Korisnika javne usluge koristi zajednički spremnik,
sve prema odredbama iz ovog članka.
(2) S obzirom na način korištenja spremnika, Korisnike javne
usluge dijelimo na:
a. korisnike koji samostalno koriste spremnik i
b. korisnike koji koriste spremnik zajednički s drugim
korisnicima, u kojem slučaju se određuje udio svakog korisnika u zajedničkom
spremniku.
(3) Za područja u koja se ne može pristupiti komunalnim vozilom
zbog neodgovarajućeg puta, nepristupačnosti, tehničkih prepreka ili
neracionalnog povećanja troškova te drugih okolnosti (u daljnjem tekstu:
nepristupačna područja), Davatelj javne usluge može Korisnicima javne usluge u
tom nepristupačnom području staviti na raspolaganje odgovarajući zajednički
spremnik na određenu površinu koju određuje Davatelj javne usluge, a do koje se
može pristupiti komunalnim vozilom.
(4) Pojedinačno korištenje javne usluge osigurava se i:
a. u slučaju kada više Korisnika javne usluge koristi zajednički
spremnik postavljanjem zajedničkog spremnika na lokaciji kod Korisnika javne
usluge omogućavanjem pristupa zajedničkom spremniku na način da je svakom
Korisniku javne usluge dostupna mogućnost pojedinačnog pristupa spremniku,
b. u slučaju kada više Korisnika javne usluge koristi zajednički
spremnik i ne postoji prostorna mogućnost smještaja spremnika na lokaciji kod
Korisnika javne usluge, postavljanjem zajedničkog spremnika na javnoj površini
omogućavanjem pristupa zajedničkom spremniku na način da je svakom Korisniku
javne usluge dostupna mogućnost pojedinačnog pristupa spremniku.
(5) Korisniku javne usluge koji koristi zajednički spremnik se
uvjeti pojedinačnog korištenja usluge omoguće na način određivanja udjela
Korisnika javne usluge u zajedničkom spremniku na obračunskom mjestu.
10. Odredbe o načinu korištenja zajedničkog spremnika
Članak 19.
(1) Za Korisnike javne usluge gdje uvjeti pojedinačnog korištenja
javne usluge nisu u potpunosti primjenjivi zbog tehničkih uvjeta,
nepristupačnosti, ograničenja lokacije i tipa nekretnine, neracionalnog
povećanja troškova i drugih okolnosti, usluga se osigurava putem zajedničkih
spremnika na lokaciji zajedničkog obračunskog mjesta koje određuje Davatelj
javne usluge.
(2) Korisnici javne usluge koji koriste zajednički spremnik su:
a. korisnici u više stambenim objektima sa četiri ili više
stambenih jedinica
b. korisnici u objektima sa manje od četiri stambene jedinice
koji nisu zatražili pojedinačni spremnik ili su postigli dogovor o korištenju
zajedničkog spremnika ili
c. korisnici koji koriste zajednički spremnik jer Davatelj javne
usluge ne može vozilom pristupiti nekretnini korisnika.
(3) Kad više Korisnika javne usluge koristi zajednički spremnik,
a među korisnicima usluge nije postignut dogovor o udjelima korištenja
zajedničkog spremnika tako da zbroj svih udjela čini jedan, primjenjuje se udio
korisnika usluge u korištenju zajedničkog spremnika koji je u Izjavi naveo
Davatelj javne usluge.
(4) U slučaju kad Korisnici javne usluge iz kategorije kućanstva
koriste zajednički spremnik, a nije postignut sporazum o njihovim udjelima,
Davatelj javne usluge određuje udio Korisnika javne usluge u korištenju
zajedničkog spremnika na način da odredi udio prema podacima iz dostupne
evidencije s kojom raspolaže Davatelj javne usluge za obračunsko mjesto.
11. Način određivanja udjela korisnika usluge u slučaju kad su korisnici
usluge kućanstva i pravne osobe ili fizičke osobe – obrtnici i koriste
zajednički spremnik, a nije postignut sporazum o njihovim udjelima
Članak 20.
(1) Kada Korisnici javne usluge razvrstani u kategoriju korisnika
kućanstvo i Korisnici javne usluge razvrstani u kategoriju korisnika koji nije
kućanstvo koriste zajednički spremnik za miješani komunalni otpad, a nije
postignut sporazum o njihovim udjelima primjenjuje se slijedeći način
određivanja udjela korisnika:
Davatelj javne usluge predlaže udjele korisnika prema broju
fizičkih osoba kod korisnika iz kategorije kućanstvo i primjerenog volumena
spremnika za korisnika koji nije kućanstvo prema podacima dosadašnje razine
usluge tog tipa korisnika usluge.
(2) U slučaju da prijedlog Davatelja javne usluge iz prethodnog
stavka nije prihvaćen Korisnici javne usluge razvrstani u kategoriju korisnika
koji nije kućanstvo tretirat će se zasebno i Davatelj javne usluge tim
korisnicima određuje posebno obračunsko mjesto sa zasebnim spremnikom.
Prostorne mogućnosti za smještanje spremnika na obračunskom mjestu mora u tom
slučaju osigurati Korisnik usluge.
12. Odredbe o prihvatljivom dokazu izvršenja javne usluge za
pojedinog korisnika javne usluge
Članak 21.
(1) Davatelj javne usluge vodi evidenciju o preuzetom otpadu za
svakog pojedinog Korisnika javne usluge odnosno za korištenje javne usluge za
obračunsko mjesto.
Članak 22.
(1) Davatelj javne usluge vodi evidenciju korištenja javne usluge
za obračunsko mjesto u digitalnom obliku, na način da se svaki spremnik
elektronski identificira, svako pražnjenje spremnika elektronski bilježi, a
podaci potom prebacuju u knjigovodstveni program evidencije korištenja javne
usluge.
(2) Podaci iz evidencije korištenja javne usluge za obračunsko
mjesto u digitalnom obliku smatraju se dokazom izvršenja javne usluge.
(3) Prihvatljivi dokaz izvršenja javne usluge za pojedinog
Korisnika javne usluge predstavlja evidencija davatelja usluge o izvršenoj
usluzi (evidencija o pražnjenju spremnika tijekom obračunskog razdoblja prema
planu odvoza) za pojedinog Korisnika javne usluge, pri čemu Davatelj javne
usluge ne odgovara za neovlašteno korištenje spremnika od strane trećih osoba,
već je svaki Korisnik javne usluge dužan osigurati da njemu dodijeljeni
spremnik neovlašteno ne koriste treće osobe.
Članak 23.
(1) Davatelj javne usluge osigurava svakom pojedinom Korisniku
javne usluge da na njegov zahtjev može, putem elektroničke pošte odnosno putem
interneta, kad je to Korisniku javne usluge prihvatljivo ili na drugi način,
izvršiti uvid u podatke o izvršenju javne usluge za njegovo obračunsko mjesto.
13. Odredbe o ugovornoj kazni
Članak 24.
(1) Ugovorna kazna je iznos određen ovom Odlukom koji je Korisnik
javne usluge dužan platiti u slučaju kad je postupio protivno Ugovoru.
(2) Iznos ugovorne kazne mora biti razmjeran troškovima
uklanjanja posljedica takvog postupanja, a ne smije biti veći od iznosa
godišnje cijene obavezne minimalne javne usluge za kategoriju Korisnika javne
usluge kojoj isti pripada.
(3) Smatra se da je Korisnik javne usluge postupio protivno
Ugovoru u sljedećim slučajevima te se ugovorne kazne za svaki navedeni slučaj
određuje kako slijedi:
1. ako ne vrši predaju mješanog komunalnog otpada Davatelju javne
usluge, a na temelju podataka očitanja mjernih uređaja za potrošnju električne
energije, plina, pitke vode ili na drugi način se utvrdi da koristi nekretninu:
500,00 kn,
2. ako Korisnik javne usluge odbije zadužiti spremnik za miješani
komunalni otpad: godišnja CMJU,
3. ako odlaže miješani komunalni otpad i/ili biorazgradivi
komunalni otpad izvan spremnika za miješani komunalni otpad i/ili biorazgradivi
komunalni otpad: 300,00 kn,
4. ako odlaže problematični otpad u spremnike za miješani
komunalni otpad ili druge spremnike namijenjene reciklabilnom otpadu: 500,00
kn,
5. ako odlaže životinjske lešine ili njihove dijelove u spremnike
za mješani komunalni otpad, biorazgradivi komunalni otpad ili korisni otpad:
godišnja CMJU,
6. ako postupa s otpadom na obračunskom mjestu Korisnika javne
usluge na način koji dovodi u opasnost ljudsko zdravlje i dovodi do rasipanja
otpada oko spremnika i uzrokuje pojavu neugode drugoj osobi zbog mirisa otpada:
godišnja CMJU,
7. ako ne omogući Davatelju javne usluge pristup spremniku na
mjestu primopredaje otpada kad to mjesto nije na javnoj površini: 200,00 kn,
8. ako Korisnik javne usluge koji nije kućanstvo odlaže
proizvodni otpad u spremnike za miješani komunalni otpad: godišnja CMJU,
9. ako se uz spremnik nalazi rasuti otpad, otpad odložen u
vrećice koje nisu od Davatelja javne usluge ili su odložene druge vrste otpada
bez prethodne najave Davatelju javne usluge: 500,00 kn,
10. ako se poklopac spremnika ne može zatvoriti zbog viška
odloženog miješanog komunalnog otpada: 50,00 kn,
11. ako sabija otpad u spremnik ili otpadomjer na način da se
spremnik ili otpadomjer ne mogu gravitacijski isprazniti: 200,00 kn,
12. ako je Korisnik javne usluge oštetio spremnik ili ga nema, a
dodijeljen mu je: 200,00 kn,
13. ako je sa spremnika uklonjen/oštećen sustav za očitanje i
digitalnu evidenciju preuzimanja spremnika: godišnja CMJU,
14. ako u vrećicama/spremnicama za reciklabilni otpad nije
razvrstan otpad sukladno oznaci na spremniku/vrećici: 200,00 kn,
15. ako Korisnik javne usluge u vrećice/spremnike za reciklabilni
otpad odlaže miješani komunalni otpad: 200,00 kn,
16. ako odloži glomazni otpad na javnu površinu bez prethodnog
dogovora s Davateljem javne usluge: godišnja CMJU,
17. ako u spremnik za glomazni otpad odloži otpad koji prema
Naputku o glomaznom otpadu ne spada u glomazni otpad: 200,00 kn,
18. ako se utvrdi da se Korisnik javne usluge očitovao kao
Korisnik kućanstvo, a utvrdi se da obavlja djelatnost ili je započeo obavljati
djelatnost te o tome nije obavijestio Davatelja javne usluge: godišnja CMJU za
kategoriju koji nije kućanstvo,
19. ako se dokaže da se koristi nekretnina za koju se Korisnik
javne usluge izjasnio da se trajno ne koristi i s iste odjavio korištenje javne
usluge: godišnja CMJU,
20. kada u Izjavi o korištenju javne usluge ili zahtjevu za
izmjenom Izjave unese lažne podatke: godišnja CMJU.
Članak 25.
(1) Kad više Korisnika javne usluge koristi zajednički spremnik,
a ne utvrdi se odgovornosti pojedinog korisnika za postupanja protivno Ugovoru
svi Korisnici javne usluge koji koriste zajednički spremnik dužni su platiti
ugovornu kaznu razmjerno svojim udjelima u zajedničkom korištenju spremnika.
Članak 26.
(1) Djelatnici Davatelja javne usluge utvrđuju da li je određeni
Korisnik javne usluge postupio protivno Ugovoru, odnosno je li Korisnik javne
usluge dužnik plaćanja ugovorne kazne.
(2) Prihvatljiv dokaz za naplatu ugovorne kazne da je Korisnik
javne usluge postupio protivno Ugovoru su podaci iz evidencije Davatelja javne
usluge, neposredno opažanje djelatnika Davatelja javne usluge koji u svrhu
dokazivanja može učiniti fotografski zapis ili video snimak obračunskog
mjesta/mjesta primopredaje, spremnika ili otpada rasutog ili neprimjereno
odloženog na obračunskom mjestu/mjestu primopredaje. Na fotografskom zapisu ili
videu snimku potrebno je da obračunsko mjesto/mjesto primopredaje Korisnika
javne usluge bude jasno uočljivo.
(3) Nepropisno odlaganje otpada na javnim površinama u ovlasti je
postupanja komunalnog redarstva Grada Raba temeljem Odluke o komunalnom redu te
zakonske i podzakonske regulative.
14. Opći uvjeti ugovora s korisnicima javne usluge
Članak 27.
(1) Opći uvjeti Ugovora s Korisnicima javne usluge sadržani su u
Prilogu 1. ove Odluke i čine njen sastavni dio.
15. Utvrđivanje korisnika javne usluge u čije ime jedinica
lokalne samouprave preuzima obvezu sufinanciranja cijene javne usluge
Članak 28.
(1) Grad Rab preuzima obvezu plaćanja cijene javne usluge za
korisnike socijalne skrbi koji sukladno važećim propisima o socijalnoj skrbi
ostvaruju pravo sufinanciranja cijene javne usluge.
16. Kriterij za umanjenje cijene javne usluge
Članak 29.
(1) Kriteriji za umanjenje cijene minimalne javne usluge za
Korisnike određuju se tako da potiču odvojenu predaju biootpada, reciklabilnog
komunalnog otpada, glomaznog otpada i opasnog komunalnog otpada od miješanog
komunalnog otpada te da, kad je to primjenjivo, kompostira biootpad.
(2) Cijena minimalne javne usluge u obračunskom razdoblju može se
umanjiti primjenom jednog od slijedećih kriterija:
- korisnici iz kategorije nekućanstva, iznajmljivači koji kao
fizičke osobe pružaju ugostiteljske usluge u domaćinstvu u skladu sa Zakonom
kojim se uređuje ugostiteljska djelatnost uz uvjet odvojene predaje otpada
sukladno Zakonu, Odluci i dosadašnjim dokumentiranim evidencijama Davatelja
javne usluge (evidencija o preuzetom komunalnom otpadu i slično).
- korisnicima iz kategorije nekućanstva umanjuje se Cijena
minimalne javne usluge uz uvjet odvajanja otpada sukladno Zakonu i Odluci ako u
periodu pune zaposlenosti, generiraju manje količine otpada odnosno prema
primjerenom volumenu spremnika određenom u odnosu na kapacitete korisnika
sukladno dosadašnjim dokumentiranim evidencijama davatelja javne usluge
(evidencija o preuzetom komunalnom otpadu i slično). Primjereni volumen
spremnika korisnika određuje se sukladno veličini, kapacitetu i koeficijentu
djelatnosti.
(3) Iznosi umanjenja Cijene minimalne javne usluge primjenom
kriterija iz stavka 2. ovog članka određuju se Cjenikom javne usluge, kojeg
donosi Davatelj javne usluge.
17. Odredbe o korištenju javne površine za prikupljanje otpada i
mjestima primopredaje otpada ako su različita od obračunskog mjesta
Članak 30.
(1) Na javnim površinama nije dozvoljeno odlaganje bilo kakvog
otpada osim u za to predviđene spremnike.
(2) Na javnim površinama smiju se postaviti samo spremnici za
odvojeno prikupljanje komunalnog otpada koje postavi Davatelj javne usluge.
(3) Iznimno individulani spremnici mogu biti postavljeni na
javnoj površini na način koji odredi Davatelj javne usluge uz suglasnost
nadležnog tijela Grada Raba.
(4) Iznimno, u dogovoru Davatelja javne usluge i Korisnika javne
usluge kod preuzimanja glomaznog otpada kao mjesto preuzimanja može se
koristiti javna površina ukoliko Davatelj javne usluge nije u mogućnosti
pristupiti vozilom za preuzimanje glomaznog otpada na adresu korisnika javne
usluge.
(5) Organizatori manifestacija koje se odvijaju na javnim
površinama obvezni su prije održavanja manifestacije s Davateljem javne usluge
ugovoriti način preuzimanja i zbrinjavanja komunalnog otpada te snositi sve
troškove sukladno važećem Cjeniku Davatelja javne usluge.
(6) Korisnici javne usluge koji nisu kućanstva, a koji koriste
zakup javne površine radi obavljanja djelatnosti dužni su prije izdavanja
rješenja o korištenju javnih površina podmiriti sva dugovanja Davatelju javne
usluge i prijaviti promjene podataka iz Izjave.
18. Odredbe o količini glomaznog otpada koji se preuzima u okviru
javne usluge
Članak 31.
(1) Odvojeno prikupljanje glomaznog otpada provodi se putem
reciklažnog dvorišta i putem povremenih akcija preuzimanja glomaznog otpada u
skladu s Planom odvoza glomaznog otpada te na lokaciji obračunskog mjesta
Korisnika javne usluge sukladno odredbama mjerodavnih propisa.
(2) Davatelj javne usluge dužan je odvojeno prikupljeni otpad iz
prethodnog stavka ovoga članka zbrinuti na propisan način.
Članak 32.
(1) Davatelj javne usluge dužan je u okviru javne usluge, po
ispunjenom i predanom zahtjevu za odvoz glomaznog otpada, najmanje jednom u
kalendarskoj godini preuzeti do 2 m3 glomaznog
otpada od Korisnika javne usluge koji je kućanstvo na obračunskom mjestu
korisnika usluge bez naknade, a prema godišnjem objavljenom rasporedu odvoza po
mjestima.
(2) Na zahtijev Korisnika javne usluge iz kategorije kućanstva,
Davatelj javne usluge preuzet će na njihovom obračunskom mjestu količinu
glomaznog otpada iznad količine iz prethodnog članka, uz plaćanje cijene
prijevoza preuzetog otpada do reciklažnog dvorišta i plaćanje troškova daljnje
obade.
(3) Davatelj javne usluge dužan je na zahtjev Korisnika javne
usluge koji nije kućanstvo osigurati preuzimanje glomaznog otpada na obračunskom
mjestu Korisnika javne usluge, pri čemu je Korisnik javne usluge dužan platiti
cijenu prijevoza i obrade tog otpada.
(4) Davatelj javne usluge dužan je na zahtjev Korisnika javne
usluge koji je kućanstvo preuzeti glomazni otpad na obračunskom mjestu
Korisnika javne usluge van objavljenog rasporeda odvoza po mjestima, u što
kraćem roku koji zajednički određuju Korisnik javne usluge i Davatelj javne
usluge, pri čemu je Korisnik javne usluge dužan platiti cijenu prijevoza i
obrade tog otpada.
(5) Zabranjeno je glomazni otpad odbacivati i sakupljati na
javnoj površini, osim putem spremnika, a sve u skladu s člankom 30. stavkom 1.
i 4. ove Odluke.
(6) Popis vrsta predmeta i tvari koje se smatraju krupnim
(glomaznim) komunalnim otpadom i koji se mogu, sukladno posebnom propisu koji
uređuje Katalog otpada, kategorizirati ključnim brojem 20 03 07 – glomazni
otpad, propisan je Dodatkom naputka o glomaznom otpadu („Narodne novine“ broj
79/15)
19. Odredbe o provedbi Ugovora koje se primjenjuju u slučaju
nastupanja posebnih okolnosti uključujući elementarnu nepogodu, katastrofu i
slično
Članak 33.
(1) Davatelj javne usluge nije odgovoran za kašnjenja u
ispunjenju ili za neispunjenje obveza iz Ugovora koje je uzrokovano
neočekivanim i nepredvidivim okolnostima na koje Davatelj javne usluge nije
mogao utjecati, a kao što su primjerice, ali ne isključivo: radnje građanskih
ili vojnih tijela, ograničenja uvedena zakonom, požar, poplava, eksplozija,
rat, embargo, štrajkovi, lokalni ili nacionalni neredi i nemiri te okolnosti za
koje je odgovorna jedinica lokalne samouprave (npr. neprohodnost ceste,
urušenih stabala, neorezanih grana drveća, neuređenog kolnika i dr.).
(2) U slučaju nastupa takvih kašnjenja u ispunjenju ili
neispunjenja javne usluge, Davatelj javne usluge će bez odgode obavijestiti
Korisnike javnih usluga putem mrežnih stranica/sredstava javnog informiranja o
njihovom nastupanju, a ispunjenje obveze Davatelja javne usluge se odgađa za
vrijeme trajanja posebnih okolnosti.
20. Lokacije na kojoj se može osigurati obavljanje obrade
glomaznog otpada mobilnim uređajem u okviru javne usluge
Članak 34.
(1) Davatelj javne usluge može obavljati obradu glomaznog otpada
mobilnim uređajem sukladno odredbama Zakona.
(2) Lokacije na kojima se može obavljati obrada glomaznog otpada
mobilnim uređajem u okviru javne usluge su:
- Pretovarna stanica Sorinj, Lopar,
- radna zona Mišnjak, Barbat, Rab.
21. Prijelazne i završne odredbe
Članak 35.
(1) Za obaveze Davatelja javne usluge sakupljanja komunalnog
otpada i obaveze Korisnika javne usluge primjenjuju se odredbe iz Zakona o
gospodarenju otpadom i s njim povezanim propisima.
Članak 36.
(1) Davatelj javne usluge dužan je osigurati način provođenja
javne usluge sakupljanja komunalnog otpada sukladno ovoj Odluci, stupanjem na
snagu novog cjenika.
(2) Nadzor nad provedbom odredbi ove Odluke bit će reguliran
Odlukom o komunalnom redu.
(3) Do donošenja, objave i datuma početka primjene novog cjenika,
sukladno Zakonu, primjenjivati će se postojeći cjenik Davatelja javne usluge.
Članak 37.
(1) Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje važiti Odluka o
načinu pružanja javne usluge prikupljanja miješanog komunalnog otpada i
prikupljanja biorazgradivog komunalnog otpada na području Grada Raba („Službene
novine Primorsko-goranske županije“ broj 2/18).
(2) Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objave u
„Službenim novinama Primorsko-goranske županije“.
KLASA: 024-04/22-01/01
URBROJ: 2170-13-02-01/02-22-4
Rab, 28. siječnja 2022.
GRADSKO VIJEĆE GRADA RABA
Predsjednik
Željko Dumičić, v. r.
Prilog 1.
OPĆI UVJETI
UGOVORA O
KORIŠTENJU JAVNE USLUGE SAKUPLJANJA KOMUNALNOG OTPADA
NA PODRUČJU GRADA RABA
Primjena Općih uvjeta
Članak 1.
(1) Ovim se Općim uvjetima uređuju međusobni odnosi vezani za
javnu uslugu sakupljanja komunalnog otpada između Davatelja javne usluge i
Korisnika javne usluge na području Grada Raba.
(2) Davatelj javne usluge i Korisnik javne usluge javnu uslugu
sakupljanja komunalnog otpada ugovaraju u skladu sa odredbama Zakona o
gospodarenju otpadom (dalje u tekstu: Zakon), Odluke o načinu pružanja javne
usluge sakupljanja komunalnog otpada na području Grada Raba (dalje u tekstu
Odluka) i ovih Općih uvjeta.
(3) Zaključenjem Ugovora o korištenju javne usluge sakupljanja
komunalnog otpada (dalje u tekstu Ugovor) smatra se da je Korisnik javne usluge
upoznat sa sadržajem ovih Općih uvjeta i pristaje na njihovu primjenu.
Korisnik javne usluge sakupljanja komunalnog otpada
Članak 2.
(1) Korisnik javne usluge na području pružanja javne usluge je
vlasnik nekretnine odnosno vlasnik posebnog dijela nekretnine i korisnik
nekretnine odnosno posebnog dijela nekretnine kada je vlasnik nekretnine
odnosno posebnog dijela nekretnine obvezu plaćanja ugovorom prenio na tog
korisnika i o tome obavijestio Davatelja javne usluge ili stvarni korisnik
nekretnine.
(2) Sukladno Zakonu o gospodarenju otpadom Korisnici javne usluge
iz stavka 1. ovoga članka ovisno o načinu korištenja nekretnine, trajno ili
povremeno, u svrhu stanovanja (vlasnici stanova, kuća, nekretnina za odmor) ili
u svrhu obavljanja djelatnosti ili druge svrhe, razvrstavaju se u kategoriju:
1. korisnika kućanstvo ili
2. korisnika koji nije kućanstvo (drugi izvori komunalnog otpada),
a koji nekretninu koristi u svrhu obavljanja djelatnosti.
Davatelj javne usluge sakupljanja komunalnog otpada
Članak 3.
(1) Javnu uslugu prikupljanja komunalnog otpada te odvojenog
prikupljanja određenih kategorija otpada, sukladno Odluci, na području Grada
Raba, obavlja trgovačko društvo Dundovo d.o.o. sa sjedištem u Rabu, Trg
Municipium Arba A.D.Xa.C.2., OIB: 08484457911 (u daljnjem tekstu: Davatelj
javne usluge).
Nekretnina koja se trajno ne koristi
Članak 4.
(1) Nekretnina koja se trajno ne koristi je nekretnina koja se u
razdoblju od najmanje 12 mjeseci ne koristi za stanovanje ili nije pogodna za
stanovanje, boravak ili obavljanje djelatnosti odnosno nije useljiva.
(2) Trajno nekorištenje nekretnine utvrđuje se temeljem
očitovanja vlasnika nekretnine, a dokazuje se temeljem podataka očitanja
mjernih uređaja za potrošnju električne energije ili plina ili pitke vode ili
na drugi odgovarajući način uključujući i očevid lokacije.
(3) Korisnik javne usluge je dužan uz zahtjev za odjavom
korištenja usluge zbog trajnog nekorištenja nekretnine priložiti dokaze iz
stavka 2., a Davatelj javne usluge ima pravo izvršiti provjeru navoda iz
zahtjeva.
(4) Ukoliko se prilikom provjere utvrdi stanje suprotno onome
navedenom u zahtjevu, Korisniku javne usluge zaračunati će se naknada za period
korištenja usluge od odjave do ponovnog zaduženja.
Izjava o načinu korištenja javne usluge
Članak 5.
(1) Izjava o načinu korištenja javne usluge je obrazac kojim se
Korisnik javne usluge i Davatelj javne usluge usuglašavaju o bitnim sastojcima
ugovora.
(2) Podaci u obrascu Izjave svrstani su u dva stupca do kojih je
prvi prijedlog Davatelja javne usluge, a drugi očitovanje Korisnika javne
usluge.
(3) Korisnik javne usluge je dužan vratiti Davatelju javne usluge
dva potpisana primjerka Izjave u roku od 15 dana od dana zaprimanja.
(4) Davatelj javne usluge je dužan po zaprimanju Izjave Korisniku
javne usluge vratiti jedan ovjereni primjerak Izjave u roku od 15 dana od
zaprimanja.
(5) Davatelj javne usluge dužan je primijeniti podatak iz Izjave
koji je naveo Korisnik javne usluge kada je taj podatak u skladu s ovim Zakonom
i Odlukom.
(6) Iznimno od odredbe stavka 5. ovoga članka Davatelj javne
usluge primjenjuje podatak iz Izjave koje je naveo Davatelj javne usluge u
sljedećim slučajevima:
1. kada se Korisnik javne usluge ne očituje o podacima u Izjavi
odnosno ne dostavi Izjavu Davatelju javne usluge u roku ili
2. kad više Korisnika javne usluge koristi zajednički spremnik, a
među korisnicima nije postignut dogovor o udjelima korištenja zajedničkog
spremnika tako da zbroj svih udjela čini jedan, primjenjuje se udio korisnika
usluge u korištenju zajedničkog spremnika koji je u Izjavi naveo Davatelj javne
usluge.
(7) Davatelj javne usluge može omogućiti davanje Izjave
elektroničkim putem kad je takav način prihvatljiv Davatelju javne usluge.
(8) O svakoj promjeni podataka iz Izjave Korisnik javne usluge je
dužan obavijestiti Davatelja javne usluge u roku od 15 dana od dana kad je
nastupila promjena, kao i o svakoj drugoj namjeravanoj promjeni podataka u iz
Izjave u roku od 15 dana prije dana od kojeg će se primjenjivati namjeravana
promjena.
(9) Sadržaj Izjave utvrđuje se sukladno Zakonu.
Ugovaranje javne usluge
Članak 6.
(1) Ugovor o korištenju javne usluge sakupljanja komunalnog
otpada smatra se sklopljenim:
a) kad Korisnik javne usluge dostavi Davatelju javne usluge
Izjavu o načinu korištenja javne usluge (dalje u tekstu: Izjava) ili
b) prilikom prvog korištenja javne usluge ili zaprimanja na
korištenje spremnika za primopredaju komunalnog otpada u slučaju kad Korisnik
javne usluge ne dostavi Davatelju javne usluge Izjavu.
(2) Bitne sastojke Ugovora uz Izjavu čine Odluka i Cjenik javne
usluge.
Članak 7.
(1) Davatelj javne usluge dužan je omogućiti Korisniku javne
usluge uvid u Odluku, Izjavu i Cjenik javne usluge prije sklapanja i izmjene
i/ili dopune Ugovora i na zahtjev korisnika usluge.
Članak 8.
(1) Korisnik javne usluge je dužan Davatelja javne usluge
obavijestiti o činjenici vlasništva/korištenja nekretnine, odnosno podnijeti
zahtjev za zaključenje ugovora o korištenju javne usluge.
(2) Korisnik javne usluge je dužan uz zahtjev priložiti i dokaz o
vlasništvu građevine ili posebnog dijela građevine (izvadak iz zemljišne knjige
ili drugo dokaz temeljem kojeg je stečeno pravo vlasništva nekretnine), odnosno
ugovor kojim je stekao pravo korištenja.
(3) Davatelj javne usluge je ovlašten od Korisnika javne usluge
tražiti i druge dokaze važne za zaključenje ugovora o korištenju javne usluge.
(4) U slučaju da Davatelj javne usluge ima informaciju o
vlasniku/korisniku koji nije podnio zahtjev za zaključenje ugovora o korištenju
javne usluge, Davatelj javne usluge će, u slučaju da Korisnik javne usluge odbija
preuzeti spremnik, istog evidentirati kao korisnika usluge, te će o zaduženju
obavijestiti Korisnika javne usluge.
(5) Za postojeće korisnike usluge smatra se da su dostavili
zahtjev i dokaze iz stavka 1. i 2. ovog članka, ako je javna usluga već korištena
u proteklom razdoblju ili ako je Korisnik javne usluge zaprimio na korištenje
spremnik za primopredaju komunalnog otpada.
Članak 9.
(1) Korisnik javne usluge obvezan je u roku od 15 dana od dana
kad je nastupila promjena, obavijestiti Davatelja javne usluge o svim
promjenama namjene prostora ili djelatnosti te proširenju i izmjeni djelatnosti
ili drugih okolnosti koje znatno utječu na povećanje ili smanjenje javne
usluge, u protivnom je dužan podmiriti cijenu usluge sve dok to ne učini,
odnosno dok to ne učini novi vlasnik odnosno korisnik. Uz obavijest prilažu se
odgovarajući dokazi.
(2) Sve obavijesti i zahtjeve Korisnik javne usluge podnosi
Davatelju javne usluga pisano putem pošte, telefaksa, elektroničkom poštom ili
na zapisnik u sjedištu Davatelja javne usluge, svakog radnog dana u vremenu od
8:00 do 14:00 sati.
Članak 10.
(1) Kada vlasnik ili korisnik nekretnine odnosno posebnog dijela
nekretnine namjerava otkazati ugovor zbog prestanka prava vlasništva ili prava
korištenja nekretnine odnosno posebnog dijela nekretnine, dužan je o istome
izvijestiti Davatelja javne usluge najmanje 15 dana prije prestanka korištenja,
pri čemu je dužan dostaviti i odgovarajuće dokaze.
(2) Otkaz ugovora nastupa s datumom prestanka korištenja
nekretnine izuzev kada korisnik ne dostavi obavijest i odgovarajuće dokaze, u
tom slučaju raskid ugovora nastupa s posljednjim danom u mjesecu u kojem je
podnesena odgovarajuća obavijest i dokazi.
(3) Korisnik javne usluge dužan je Davatelju javne usluge vratiti
ili omogućiti povrat ispravnih spremnika za odlaganje otpada koji su mu dani na
uporabu odmah po dostavi zahtjeva za odjavu korištenja usluge. U protivnom
Davatelj javne usluge ima pravo potraživati naknadu pune cijene novog
spremnika.
Prava i obveze ugovornih strana
Članak 11.
(1) U pružanju javne usluge sakupljanja komunalnog otpada
Davatelj javne usluge ima prava i obveze utvrđene Zakonom, Odlukom, Ugovorom i
Općim uvjetima.
Članak 12.
(1) U korištenju javne usluge sakupljanja komunalnog otpada
Korisnik javne usluge ima prava i obveze utvrđene Zakonom, Odlukom, Ugovorom i
Općim uvjetima.
(2) Korisnik javne usluge, sukladno odredbi čl 70. st. 4. Zakona,
dužan je:
1. koristiti javnu uslugu na području na kojem se nalazi
nekretnina korisnika usluge na način da proizvedeni komunalni otpad predaje
putem zaduženog spremnika,
2. omogućiti Davatelju javne usluge pristup spremniku na mjestu
primopredaje otpada kad to mjesto nije na javnoj površini,
3. postupati s otpadom na obračunskom mjestu Korisnika javne
usluge na način koji ne dovodi u opasnost ljudsko zdravlje i ne dovodi do
rasipanja otpada oko spremnika i ne uzrokuje pojavu neugode drugoj osobi zbog
mirisa otpada,
4. odgovarati za postupanje s otpadom i spremnikom na obračunskom
mjestu Korisnika javne usluge, te kad više korisnika koristi zajednički
spremnik zajedno s ostalim korisnicima usluge na istom obračunskom mjestu
odgovarati za obveze nastale zajedničkim korištenjem spremnika,
5. platiti Davatelju javne usluge iznos cijene javne usluge za
obračunsko mjesto i obračunsko razdoblje, osim za obračunsko mjesto na kojem je
nekretnina koja se trajno ne koristi,
6. predati opasni komunalni otpad u reciklažno dvorište ili
mobilno reciklažno dvorište odnosno postupiti s istim u skladu s propisom kojim
se uređuje gospodarenje posebnom kategorijom otpada, osim korisnika koji nije
kućanstvo,
7. predati odvojeno miješani komunalni otpad, reciklabilni
komunalni otpad, opasni komunalni otpad i glomazni otpad,
8. predati odvojeno biootpad ili kompostirati biootpad na mjestu
nastanka,
9. dostaviti davatelju usluge ispunjenu Izjavu o načinu
korištenja javne usluge,
10. omogućiti Davatelju javne usluge označivanje spremnika
odgovarajućim natpisom i oznakom.
Uvjeti isporuke i korištenja komunalne usluge
Članak 13.
(1) Spremnike za odlaganje otpada korisnik usluge u pravilu
smješta na svojoj nekretnini odnosno u objektima ili drugim prostorima u svom
vlasništvu ili korištenju.
Iznimno, posude mogu biti smještene i na javnoj površini (što se odnosi za
više-stambene zgrade) i dijelove naselja gdje je uz suglasnost Davatelja javne
usluge dozvoljeno spremnik postaviti na javnu površinu.
(2) Korisnici javne usluge dužni su spremnike za komunalni otpad na
dan odvoza, prema rasporedu, iznijeti na prvu dostupnu javnu površinu,
najkasnije do termina određenog s Planom odvoza iz Obavijesti o sakupljanju
komunalnog otpada na način da ne ometaju javni promet na kolniku ili pješačkoj
stazi.
(3) Iznimno od stavka 2. ovog članka, Davatelj javne usluge može
preuzeti komunalni otpad iz spremnika koji nije iznijet na javnu površinu, pod
ovim uvjetima:
a) ako postoji pisani zahtjev Korisnika javne usluge da se na dan odvoza
preuzima otpad iz spremnika koji je smješten na njegovoj nekretnini (npr.
korisnik osoba odmakle dobi, osoba s smanjenom pokretljivošću i sl.),
b) ako Davatelj javne usluge ocijeni da je pristup spremniku lako
dostupan,
c) prihvati zahtjev Korisnika javne usluge te o tome istog
pismeno obavijesti.
(4) Korisnik javne usluge dužan je posude redovito održavati u
ispravnom i funkcionalnom stanju, te je odgovoran za svako namjerno oštećenje
kao i nestanak. U slučaju otuđenja i oštećenja posuda za odlaganje otpada
trošak nabave novih snosit će Korisnik javne usluge.
(5) Korisnici javne usluge dužni su brinuti o dodijeljenim
spremnicima pažnjom dobrog gospodara te su u slučaju oštećenja ili uništenja
vlastitom krivnjom/nepažnjom, po izvršenoj zamjeni oštećenog ili uništenog
spremnika, Davatelju javne usluge dužni namiriti nastale troškove prema računu
ispostavljenom od strane Davatelja javne usluge.
Članak 14.
(1) U slučaju da je dokazano da je oštećenje spremnika uzrokovao
Davatelj javne usluge trošak nabave nove snosit će Davatelj javne usluge. U tom
slučaju se sastavlja zapisnik s kojim se to utvrđuje.
(2) Davatelj javne usluge dužan je pažljivo rukovati spremnicima
za odlaganje otpada, tako da se iste ne oštećuju, a odloženi otpad ne rasipa i
onečišćava okolinu. Svako onečišćivanje i oštećenje prouzrokovano skupljanjem i
odvozom otpada isti su dužni odmah otkloniti.
(3) Nakon pražnjenja spremnika Davatelj javne usluge dužan ih je
vratiti na mjesto na kojem su bile prilikom preuzimanja otpada (prva dostupna
javna površina) i zatvoriti poklopac.
Članak 15.
(1) U slučaju otuđenja dodijeljenog tipskog spremnika korisniku
usluge osigurava se bez naknade novi spremnik ukoliko Korisnik javne usluge
dostavi policijski zapisnik o prijavljenoj krađi, u protivnom Korisnik javne
usluge dužan je namiriti Davatelju javne usluge cijenu novog spremnika prema
računu ispostavljenom od strane Davatelja javne usluge.
Članak 16.
(1) Kada Korisnik javne usluge zahtjeva promjenu zaduženog
volumna spremnika, okvirni rok za dostavu spremnika je petnaest (15) dana od
dana zaprimanja zahtjeva.
Članak 17.
(1) U spremnik za komunalni otpad može se odlagati samo komunalni
otpad.
(2) Sav odloženi komunalni otpad mora se nalaziti u spremniku, a
poklopac spremnika mora biti potpuno zatvoren.
(3) Zabranjeno je pretrpavati i dodatno sabijati otpad u
spremniku. Otpad mora biti odložen u spremnik na način da prilikom pražnjenja
isti u cijelosti gravitacijski ispadne iz spremnika.
(4) Korisnik javne usluge je odgovoran za štetu prouzrokovanu
pretovarom spremnika.
Članak 18.
(1) U spremnike za komunalni otpad zabranjeno je odlagati:
korisni otpad koji se može reciklirati, električni i elektronički otpad i
pripadajući dodaci (poput kablova), glomazni, metalni i građevinski otpad,
opasni otpad (npr. fluorescentne svjetiljke, štedne žarulje, lakovi, otpala,
baterije i akumulatori i drugi), tekući i polutekući otpad, žar i vrući pepeo,
životinjske lešine te sve ostale posebne kategorije otpada, sukladno propisima
koji uređuju postupanje s otpadom.
(2) U spremnike za komunalni otpad zabranjeno je odlagati zeleni
otpad koji nastaje prilikom rezidbe zelenih površina.
(3) U spremnike za komunalni otpad zabranjeno je odlagati
građevni otpad.
(4) Korisnici javne usluge odvoz i zbrinjavanje gore navedenih
vrsta otpada naručju kod ovlaštenih tvrtki za zbrinjavanje.
(5) Korisnik javne usluge odgovara Davatelju javne usluge za bilo
koju vrstu štete uzrokovanu odlaganjem zabranjenih vrsta otpada u spremnik za
komunalni otpad.
Članak 19.
(1) Zabranjeno je u spremnike za odvojeno prikupljanje otpada
odlagati miješani komunalni otpad, kao i bilo koji drugi otpad koji ne odgovara
definiciji otpada za koji je spremnik namijenjen.
(2) Korisnik javne usluge odgovara Davatelju javne usluge za bilo
koju vrstu štete uzrokovanu odlaganjem zabranjenih vrsta otpada u spremnike
koji su namijenjeni za odvojeno prikupljanje otpada.
Članak 20.
(1) Kada je, zbog nedovoljne širine ceste i mjesta za okretanje,
vozilu Davatelja javne usluge onemogućen pristup do nekretnine Korisnika javne
usluge, a Korisniku javne usluge je na uporabu dodijeljen tipski spremnik za
komunalni otpad, Korisnik javne usluge dužan je tipski spremnik na dan odvoza,
prema rasporedu, iznijeti na prvu dostupnu javnu površinu kojoj vozilo
Davatelja javne usluge može pristupiti.
(2) Spremnici koji nisu postavljeni sukladno odredbama ovoga
članka, neće biti ispražnjeni.
Članak 21.
(1) Kada je, zbog nedovoljne širine ceste i mjesta za okretanje,
vozilu Davatelja javne usluge onemogućen pristup do nekretnina većeg broja
Korisnika javne usluge grupiranih na jednom području, a nekretnine Korisnika
javne usluge se nalaze na većoj udaljenosti od javne površine kojoj vozilo
Davatelja javne usluge može pristupiti, s korisnicima će se posebno ugovoriti
zajedničko korištenje spremnika kojeg će Davatelj javne usluge postaviti na
prvu dostupnu javnu površinu na kojoj vozilo davatelja javne usluge može
pristupiti.
Način obračuna i plaćanja cijene javne usluge sakupljanja
komunalnog otpada
Članak 22.
(1) Cijena javne usluge utvrđuje se Cjenikom javne usluge kojeg
donosi i mijenja Davatelj javne usluge u skladu sa odredbama Zakona o
gospodarenju otpadom i s njim povezanim propisima.
(2) Korisnik javne usluge plaća cijenu usluge Davatelju javne
usluge na osnovi ispostavljenog računa.
(3) U slučaju kad korisnik iz stavka 2. nije platio neki od
prethodnih računa, na računu je naznačen iznos ukupnog dugovanja.
(4) Na zahtjev Korisnika javne usluge Davatelj javne usluge će
račun dostaviti ili elektroničkim putem.
(5) Računi se dostavljaju Korisniku javne usluge na obračunsko
mjesto, a na izričit zahtjev Korisnika javne usluge na adresu koju on odredi
unutar Republike Hrvatske.
Članak 23.
(1) Računi se izdaju prema obračunskim razdobljima iz Odluke tj.
jednom mjesečno za usluge pružene korisnicima iz kategorije kućanstva i jednom
mjesečno za korisnike iz kategorije korisnika koji nije kućanstvo.
(2) Davatelj javne usluge vodi evidenciju o preuzetoj količini
otpada od pojedinog Korisnika javne usluge u digitalnom obliku. Uvid u podatke
iz Evidencije dostupan je Korisniku javne usluge na njegov zahtjev.
Članak 24.
(1)Korisnik javne usluge je dužan platiti podmiriti račun za
izvršenu uslugu po dospijeću koje je navedeno na računu. U slučaju zakašnjenja
s plaćanjem zaračunavaju se zakonske zatezne kamate.
Obavijest o prikupljanju komunalnog otpada
Članak 25.
(1) Davatelj javne usluge osigurava isporuku usluge sukladno
Planu primopredaje komunalnog otpada iz Obavijesti o sakupljanju komunalnog
otpada.
(2) Davatelj javne usluge dužan je Korisniku javne usluge do
kraja prosinca tekuće kalendarske godine za iduću kalendarsku godinu dostaviti
Obavijest o sakupljanju komunalnog otpada u skladu s odredbama Zakona
elektroničkim putem, pisanim putem, putem mrežne stranice ili na drugi
korisniku usluge prihvatljiv način.
Završne odredbe
Članak 26.
(1) Ugovorne strane suglasno utvrđuju da će sve eventualne
sporove koji proizlaze iz ili su u svezi Ugovora pokušati riješiti mirnim
putem, a ukoliko u tome ne uspiju, ugovaraju nadležnost suda prema mjestu
sjedišta Davatelja javne usluge.
(2) Ovi Opći uvjeti mijenjaju se na način koji je određen za
njihovo donošenje.
(3) Ovi Opći uvjeti objavit će se u „Službenim novinama
Primorsko-goranske županije“ te na mrežnim stranicama Davatelja javne usluge:
www.dundovo.hr.