108.
Temeljem
članka 44. i 48 stavak. 1. točka 5. Zakona o lokalnoj i područnoj ( regionalnoj
) samoupravi ('Narodne novine' broj 33/01, 60/01, 129/05, 109/07, 125/08,
36/09, 36/09, 150/11, 144/12, 19/13, 137/15, 123/17, 98/19, 144/20) i članka
33. Statuta Općine Malinska –Dubašnica ('Službene novine' broj 7/21), Općinski
načelnik Općine Malinska-Dubašnica, dana 30. prosinca 2021., donosi
PRAVILNIK
o korištenju
službenih vozila, privatnih vozila
za službene potrebe, službenih mobilnih telefona
i službenim putovanjima
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovim Pravilnikom uređuju se prava i obveze Općinskog načelnika,
službenika i namještenika (u daljnjem tekstu korisnici) Jedinstvenog upravnog
odjela Općine Malinska-Dubašnica (u daljnjem tekstu: Općina), te drugih
ovlaštenih osoba (korisnika) izvan Jedinstvenog upravnog odjela Općine, a u
svezi korištenja službenih vozila, privatnih vozila za službene potrebe,
službenih mobilnih telefona i službenim putovanjima.
Službenim vozilima u smislu ovog Pravilnika se smatraju vozila
(automobili, motocikli, mopedi, e bicikli, bicikli) u vlasništvu i najmu
Općine.
Privatnim vozilima u smislu ovog Pravilnika smatraju se vozila u
vlasništvu Općinskog načelnika, službenika i namještenika Jedinstvenog upravnog
odjela Općine Malinska-Dubašnica, te drugih ovlaštenih osoba izvan Jedinstvenog
upravnog odjela Općine
Pod službenim mobilnim telefonima u smislu ovog Pravilnika
podrazumijeva se mobilni telekomunikacijski uređaj/SIM kartica koje financira
Općina, a koji se predaje na korištenje Općinskom načelniku, službenicima i
namještenicima Općine (u daljnjem tekstu korisnicima), te drugim ovlaštenim
osobama (korisnicima) izvan Jedinstvenog upravnog odjela Općine
Pod službenim mobilnim telefonima podrazumijeva se i
sufinanciranje preplate i troškova mobilne telefonije korisnicima koji koriste
vlastiti mobilni telefon i vlastitu SIM karticu, u skladu s uvjetima utvrđenim
ovim Pravilnikom.
Službenim putovanjem smatra se putovanje Općinskog načelnika,
službenika i namještenika Jedinstvenog upravnog odjela Općine
Malinska-Dubašnica, te drugih ovlaštenih osoba izvan Jedinstvenog upravnog
odjela Općine za službene potrebe.
Članak 2.
Izrazi koje se u ovom Pravilniku koriste za osobe u muškom rodu
su neutralni i odnose se na muške i ženske osobe.
II. SLUŽBENA VOZILA
Članak 3.
Službena vozila za službene potrebe koriste Općinski načelnik,
službenici i namještenici Jedinstvenog upravnog odjela Općine, a iznimno i
druge ovlaštene osobe po odobrenju Općinskog načelnika koje isti koriste za
obavljanje poslova iz nadležnosti, za potrebe i od interesa za Općinu.
Službena vozila se koriste u pravilu za vrijeme radnog vremena, a
mogu se koristiti i nakon radnog vremena kada je to neophodno radi obavljanja
poslova koji se tijekom radnog vremena nisu mogli završiti ili kada se radi o
odobrenom službenom putovanju.
Pravo na korištenje službenih vozila 24 sata dnevno ima Općinski
načelnik, a službenici i namještenici Općine prema potrebi i odobrenju
Općinskog načelnika.
Korištenje službenog vozila iz stavka 3. ovoga članka, smatra se
korištenjem za službene potrebe.
Članak 4.
Osobe iz članka 3. st. 1. ovog Pravilnika moraju imati važeću
vozačku dozvolu te se pridržavati odredbi Zakona o sigurnosti prometa na
cestama i ovoga Pravilnika.
Sva službena vozila moraju biti kasko osigurana u punom iznosu,
osim ukoliko vozilo nije moguće na navedeni način osigurati zbog pravila,
uvjeta osiguranja.
Članak 5.
Pod službenim potrebama iz članka 1. st 6. i članka 3. st. 1.
ovoga Pravilnika podrazumijeva se obavljanje poslova i zadataka koji pripadaju
u samoupravni djelokrug Jedinstvenog upravnog odjela Općine, a osobito:
- poslovi i zadaci izvan sjedišta upravnih tijela,
- sudjelovanje na sastancima i sjednicama upravnih tijela
- prijevoz potreban za rad upravnih tijela,
- prisustvovanje ročištima, raspravama sudova
- prisustvovanje konferencijama, edukaciji,
savjetovanjima i seminarima
- obavljanje drugih poslova po ovlaštenju Općinskog
načelnika.
Članak 6.
Korisnici vode evidenciju o korištenju službenih vozila, na
utvrđenom obrascu „Putni radni list", za svako pojedino službeno vozilo.
Putni radni list iz stavka 1. ovog članka sadrži: podatke o
službenom vozilu, ime i prezime vozača i ostalih osoba u službenom vozilu,
datum i sati korištenja službenog vozila, relaciju vožnje, stanje brojila u km
(prije i nakon putovanja), nabavljeno gorivo (litara), potpis i štambilj
izdavatelja računa, broj putnog naloga, potpis vozača.
Obrazac „Putni radni list“ sastavni je dio ovog Pravilnika.
Za korištenje službenog vozila na udaljenosti većoj od 30 km od
administrativnih granica Općine, kao i izvan otoka Krka korisnici iz stavka 1.
ovog članka, obvezni popuniti obrazac naloga za službeni put (u nastavku
teksta: putni nalog) kojeg odobrava i potpisuje Općinski načelnik odnosno
Pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela u slučaju odsutnosti Općinskog načelnika
ili osoba koju Općinski načelnik ovlasti.
Članak 7.
Putni radni list iz članka 6. ovog Pravilnika, otvara se svakog
prvog u mjesecu i zaključuje zadnjeg dana u tekućem mjesecu.
Putne radne listove dužni su za sve službene automobile
osigurati Komunalni redari općine.
Članak 8.
Korisnici službenih vozila su dužni
- obaviti dnevni vizualni pregled službenog vozila prije
kretanja vozilom u cestovni promet te takav pregled potvrditi svojim potpisom
u Putnom radnom listu, a o svim uočenim promjenama na službenom automobilu
izvijestiti Komunalne redare ili Pročelnika Jedinstvenog upravnog odjela.
- voditi evidenciju u obrascu Putni radni list odnosno
prilikom svakog korištenja čitko upisati: redni broj, datum, sat početka
odnosno završetka korištenja, ime i prezime vozača i ostalih osoba u
službenom vozilu, relaciju, stanje brojila prije i nakon putovanja,
kupljenu količinu goriva, ako je tijekom korištenja službenog vozila kupio
gorivo i od prodavatelja goriva zatražiti ovjeru Putnog radnog lista
pečatom, pri čemu se otisak pečata stavlja u odgovarajući stupac
„Nabavljeno gorivo”, u odgovarajućem redu Putnog radnog lista te potpis
vozača prilikom vraćanja službenog vozila, prijaviti Komunalnim redarima i
Pročelniku Jedinstvenog upravnog odjela svaki kvar i oštećenje na vozilu
nastało prilikom korištenja, te sastaviti bilješku i predati je Pročelniku
Jedinstvenog upravnog odjela
- za svako punjenje vozila gorivom na benzinskoj postaji
dostaviti Jedinstvenom upravnom odjelu, Odsjeku za proračun i financije,
račun o učinjenom.
- nakon završetka korištenja službenih vozila, ista
parkirati na unaprijed određenim parkirališnim mjestima, a ako ista ne
postoje, u blizini sjedišta Općine, te ostaviti vozila u urednom, čistom
stanju.
- postupati pažnjom dobrog gospodara, te u skladu s
uobičajenim načinom uporabe.
Članak 9.
Administrativno-tehničke posłove, evidenciju i nadzor korištenja
službenih vozila obavljaju Komunalni redari
Posłovima iz stavka 1. ovog članka osobito se smatraju:
1. briga o tehničkom pregledu službenih vozila, servisiranju i
popravcima, posłovi registriranja i osiguranja službenih vozila, pravodobno
osiguranje kartica za plaćanje goriva, parkinih karata, uređaja za elektroničku
napłatu cestarine, uredaja za navigaciju i sł.
2. obavljanje nadzora nad prijeđenom udaljenošću za svako
službeno vozilo i utrošku goriva te po potrebi sastavljanje izvješća o stanju,
troškovima i korištenju službenih vozila, priprema podataka za nabavu službenih
vozila, goriva, guma, uređaja i opreme te usługa osiguranja, održavanja i sł.
3. drugi posłovi kojima se osigurava zakonito i pravilno
korištenje i ispravnost službenih vozila
Komunalni redari dužni su upozoriti Pročelnika Jedinstvenog
upravnog odjela o nepravilnostima utvrđenima vezano za obavljanje poslova iz
stavka 2. ovog članka.
Sastavljanje izvješća iz stavka 2. može naložiti Općinski
načelnik i Pročelnik Jednistvenog upravnog odjela Općine.
Članak 10.
Za štetu počinjenu na službenom vozilu i/ili trećim vozilima
namjerom ili krajnjom nepažnjom, a osiguravatelj otkloni mogućnost isplate
naknade za nastalu štetu na službenom vozilu/ili trećim vozilima, te za
učinjene prometne prekršaje, odgovara korisnik službenog vozila.
Općinski načelnik može, privremeno ili trajno zabraniti
korištenje službenog vozila korisniku za kojeg se utvrdi da je vlastitom
krivnjom, odnosno nemarnošću, prouzročio prometnu nezgodu, odnosno kvar vozila.
III. PRIVATNO VOZILO
Članak 11.
U slučajevima nemogućnosti korištenja službenog vozila, Općinski
načelnik ili Pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela mogu odobriti korištenje
privatnog vozila za službene potrebe.
Korisnik iz stavka 1. ostvaruje pravo na naknadu troškova u
najvišem iznosu sukladno važećim Poreznim propisima.
Iznimno korisnik se može odreći prava na naknadu, ako iz osobnih
razloga želi koristiti privatno vozilo za službene potrebe.
Korisnik iz stavka 1. dužan je popuniti obrazac putnog naloga
prilikom svakog korištenja privatnog vozila za službene potrebe.
Za izračun udaljenosti prijeđenih kilometara privatnim vozilom za
službene potrebe koristi se planer Hrvatskoga autokluba koji ima temelj u
kartografskoj podlozi Google Maps.
IV. SLUŽBENI MOBILNI TELEFONI
Članak 12.
Pravo na korištenje službenog mobilnog telefona/službene SIM
kartice imaju Općinski načelnik, službenici i namještenici Jedinstvenog
upravnog odjela Općine, te ovlaštene osobe izvan Jedinstvenog upravnog odjela
Općine.
Pravo korištenja službenog mobilnog telefona/službene SIM kartice
odobrava Općinski načelnik.
Članak 13.
Korisnicima službenih SIM kartica priznat će se troškovi s osnove
korištenja SIM kartica u visini pretplate ugovorene s mobilnim operaterom do
najviše 200kn s PDV-om mjesečno.
Iznos iz stavka 1. ne odnosi se na Općinskog načelnika
Iznos iz stavka 1. odnosi se i na osobe iz članka 12. koji
koriste vlastitu SIM karticu.
Mobilnu pretplatu (službeni mobilni telefon/SIM karticu) za
svakoga korisnika ugovara i određuje Općinski načelnik.
Razliku telefonskih troškova iznad iznosa iz stavka 1. ovoga
članka dužan je podmiriti korisnik službene SIM kartice, kao i osobe iz članka
12. koji koriste vlastitu SIM karticu, po ispostavljenom računu.
Članak 14.
Prilikom preuzimanja službenoga mobilnog telefona/SIM kartice
korisnik je dužan ispuniti i potpisati Izjavu o preuzimanju uređaja te o
podmirivanju troškova popravka uređaja oštećenog nepravilnim korištenjem,
odnosno namjerno ili iz krajnje nepažnje, kao i troškove korištenja službenih
mobilnih uređaja iznad odobrenog iznosa.
Obrazac 'Evidencija službenih mobilnih telefona u vlasništvu
Općine Malinska-Dubašnica (MOB-1) i Obrazac Izjave iz stavka 1. ovog članka
(MOB-2) sastavni su dio ovog Pravilnika.
Vođenje evidencije, zaprimanje izjava i ovlaštenja propisanih u
stavcima 1. i 2. ovog članka, te izdavanje, odnosno preuzimanje službenih
mobilnih telefona i SIM-kartica obavlja Pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela.
O zamjeni službenog mobilnog telefona odlučuje Općinski načelnik.
Članak 15.
Obračun i praćenje izdataka nastalih korištenjem mobilnih
telefona obavljat će Odsjek za proračun i financije.
U slučaju prekoračenja odobrenog iznosa troškova korištenja
mobilnog uređaja, Odjel će izvijestiti korisnike o utrošku za prethodni mjesec
u roku od 5 dana od dana primitka računa.
Članak 16.
Ukoliko za daljnje korištenje službenog mobilnog telefona više ne
postoji poslovno uvjetovani razlog ili se mobilni uređaj koristi na način
protivan odredbama ovog Pravilnika, Općinski načelnik može korisniku mobilnog
telefona uskratiti korištenje pojedinačnom odlukom.
Korisnik mobilnog telefona dužan je u roku 8 dana od dana
prestanka obnašanja dužnosti, obavljanja službe odnosno gubitka prava na
korištenje mobilnog telefona urediti ugovorne odnose SIM kartice (ukoliko je
vlasnik SIM kartice, dužan je preuzeti obvezu u cijelosti prema istom) ili
ukoliko nije vlasnik i nije izvršen otpis mobilnog telefona dužan je SIM
karticu i mobilni telefon predati s pripadajućom opremom Jedinstvenom upravnom
odjelu općine Malinska-Dubašnica.
Po isteku mjeseca u kojem je došlo do prestanka obnašanja
dužnosti, obavljanja službe ili gubitka prava na korištenje mobilnog telefona,
Jedinstveni upravni odjel dostaviti će obračun korisniku uz obvezu podmirivanja
eventualno nastalih izdataka iznad iznosa utvrđenog u članku 13. ovoga
Pravilnika.
V. SLUŽBENA PUTOVANJA
Članak 17.
Službena putovanja Općinskog načelnika, službenika i namještenika
Jedinstvenog upravnog odjela Općine Malinska-Dubašnica, te drugih ovlaštenih
osoba izvan Jedinstvenog upravnog odjela Općine odobravaju se izdavanjem putnog
naloga.
Članak 18.
Putni nalog-sadrži osobito sljedeće podatke:
- nadnevak izdavanja
- ime i prezime osobe koja se upućuje na službeno
putovanje
- naziv radnog mjesta osobe koja se upućuje na službeno
putovanje
- mjesto u koje osoba putuje
- svrhi izdavanja
- predviđeno vrijeme trajanja putovanja
- vrijeme kretanja na put
- podatke o odobrenom prijevoznom sredstvu kojim se
putuje
- ako se putuje automobilom potrebno je navesti marku i
registarsku oznaku automobila, početno i završno stanje brojila -
kolometar/sat
- vrijeme povratka s puta
- potpis ovlaštene osobe
- obračun troškova
- likvidaciju obračuna
- izvješće s puta
Članak 19.
Odobrenje službenog putovanja počinje podnošenjem popunjenog
putnog naloga u pravilu najkasnije 1 dan prije putovanja.
Putni nalog je dostupan u informatičkom sustavu Općine, te po
preuzimanju istog automatski mu se dodjeljuje evidencijski broj
Popunjeni putni nalog dostavlja se na potpis, odobrenje Općinskom
načelniku, Pročelniku Jedinstvenog upravnog odjela u slučaju odsutnosti
Općinskog načelnika ili osobi koju Općinski načelnik ovlasti.
Osobe iz članka 1. st. 6 ovoga Pravilnika ne mogu ići na službeno
putovanje ukoliko nemaju odobreni putni nalog.
Članak 20.
Troškovi službenih putovanja obračunavaju se i isplaćuju isključivo
na temelju putnog naloga. Po povratku sa službenog puta osoba treba popuniti
rubrike putnog naloga „obračun putnog naloga“, priložiti isprave kojima se
dokazuju nastali troškovi i drugi podaci navedeni u putnom nalogu i dostaviti
na potpis Općinskom načelniku.
Popunjen i potpisani putni nalog dostavlja se Odsjeku za proračun
i financije najkasnije u roku 5 dana od dana kad je službeno putovanje
završeno.
Odsjek za proračun i financije obavlja provjeru ispravnosti
putnog naloga, obračuna i točnosti priloženih dokumenata i obavlja isplatu
troškova u roku 15 dana od dana dostavljenog obračuna putnih troškova.
Članak 21.
Dnevnice, troškovi, naknade vezane za službena putovanja određuju
se u najvišem iznosu sukladno važećim poreznim propisima.
VI. ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 22.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od objave u „Službenim
novinama Primorsko Goranske županije“.
članak 23.
Stupanjem na snagu ovog Pravilnika prestaje važiti Pravilnik o
korištenju službenih vozila, automobila i mobilnih telefona, KLASA:
022-05/08-02/2; URBROJ: 2142/05-02-08-1, od 2.04.2008., kao i Procedura
izdavanja i obračunavanja putnih naloga KLASA: 470-01/12-01/1; URBROJ:
2142/05-03/1-19-4 od 31.10.2019.
KLASA: 030-02/21-01/1
URBROJ: 2142/05-03/01-21-3
Malinska, 30. prosinca 2021.
Općinski načelnik
Robert Anton Kraljić, v. r.
*datoteka se nalazi na kraju dokumenta*