SADRŽAJ | ŽUPANIJA | GRADOVI | OPĆINE | OSTALO | ARHIVA | TRAŽILICA | IMPRESSUM


 
Godina XXIX. - broj 32. Petak, 17. prosinca 2021.
PRIMORSKO-GORANSKA ŽUPANIJA

247.

Na temelju članka 22. stavka 2. Zakona o tehničkoj kulturi („Službene novine“ broj 76/93,11/94 i 38/09) ,

lanka 28. točke 22. Statuta Primorsko-goranske županije ("Službene novine" broj 23/09, 9/13 i 25/13 – pročišćeni tekst, 5/18, 8/18 - pročišćeni tekst, 2/20 i 4/21) te članka 84. Poslovnika Županijske skupštine Primorsko-goranske županije (“Službene novine“ broj 26/09, 16/13, 25/13 - pročišćeni tekst i 4/21), Županijska skupština Primorsko-goranske županije na 6. sjednici održanoj 16. prosinca 2021. godine, donosi

PRAVILNIK

O KRITERIJIMA ZA ODABIR PROGRAMA JAVNIH POTREBA U PODRUČJU TEHNIČKE KULTURE

I. OPĆE ODREDBE

Članak 1.

Ovim Pravilnikom određuju se kriteriji za odabir programa i projekata (u daljnjem tekstu: programi/projekti) koji se financiraju iz Proračuna Primorsko-goranske županije (u daljnjem tekstu: Županija) te način praćenja njihova korištenja u djelatnosti tehničke kulture, a koji su utvrđeni programom javnih potreba u djelatnosti tehničke kulture (u daljnjem tekstu: program javnih potreba).

Članak 2.

Cilj programa javnih potreba je razvijati tehničku kulturu i tehničko obrazovanje u funkciji tehnološkog i informatičkog razvoja, poticati izvrsnost, inovativnost i kreativnost te omogućiti uključivanje što većeg broja učesnika, a posebno djece i mladeži.

Članak 3.

Novčana sredstva koja se osiguravaju u Proračunu Županije, namjenski se raspoređuju za programe/projekte udruga, zajednica i saveza tehničke kulture koje obavljaju djelatnosti u tehničkoj kulturi na području Županije (u daljnjem tekstu: korisnik), a utvrđuju se programom javnih potreba.

Program javnih potreba, pored naziva korisnika i naziva programa/projekta, sadrži i visinu novčanih sredstava koja se dodjeljuju temeljem kriterija utvrđenih ovim Pravilnikom.

Članak 4.

Pri utvrđivanju programa javnih potreba, treba se rukovoditi potrebom usklađivanja interesa i poduzimanja aktivnosti radi ravnomjernog razvitka djelatnosti koje su obuhvaćene programom javnih potreba na području Županije kao cjeline, te gradova i općina na njezinom području.

Članak 5.

Pojedini pojmovi koji se koriste u ovom Pravilniku imaju sljedeće značenje:

  • natječaj: natječajna procedura kojom se potencijalne prijavitelje poziva na prijavu programa/projekata za sufinanciranje,
  • program: predstavlja cjeloviti skup neovisnih, usko povezanih, kontinuiranih aktivnosti u području tehničke kulture i projekata usmjerenih ispunjenju određenog cilja za koji se potražuje financijska potpora putem natječaja,
  • projekt: skup aktivnosti kojim je unaprijed utvrđeno vrijeme trajanja i u kojem su planirani rashodi i izdaci za ostvarenje određenog cilja,
  • prijavitelj: pravna osoba koja je podnijela prijavu programa/projekta po natječaju,
  • korisnik: prijavitelj programa/projekta koji je odabran za sufinanciranje, koji potpisuje ugovor o sufinanciranju i odgovoran je za provedbu programa/projekta.

II. KRITERIJI ZA FINANCIRANJE

Članak 6.

Kroz program javnih potreba podupiru se programi/projekti udruga, saveza i zajednica od interesa za Županiju koji obuhvaćaju aktivnosti:

  • poticanja i promicanja tehničke kulture
    • organizacija i sudjelovanje na izložbama, sajmovima, stručnim skupovima, smotrama, natjecanjima i sličnim manifestacijama na međunarodnoj, nacionalnoj ili regionalnoj razini u svim granama tehničke kulture,
    • izdavačka djelatnost u tehničkoj kulturi,
    • osiguranje sredstava za redovan rad Zajednice tehničke Županije,
  • odgoja, obrazovanja i osposobljavanja za stjecanje tehničkih, tehnoloških i informatičkih znanja i vještina
    • izvannastavno i izvanškolsko obrazovanje i osposobljavanje djece, mladih i građana na razvijanju sposobnosti, znanja i vještina za znanstveno-tehničko i radno-proizvodno stvaralaštvo,
    • odgoj, obrazovanje i osposobljavanje djece i mladih s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama (daroviti, s teškoćama u razvoju ili tjelesnim invaliditetom, socijalno marginalizirani i sl.),
    • informatičko opismenjavanje i osposobljavanje za primjenu suvremenih informatičkih tehnologija,
    • znanstveno i tehničko opismenjavanje za primjenu znanstvenih i tehnoloških dostignuća u promicanju tehnološkog razvoja gospodarstva, znanosti i svekolikog života i rada,
  • inventivnog rada, razvoja i širenja znanstvenih i tehničkih dostignuća
    • razvoj i primjena novih ili unaprjeđenje postojećih proizvoda, uređaja, materijala, proizvodnih postupaka koji koriste rezultate temeljnih i primijenjenih istraživanja,
    • nabava opreme u području tehničke kulture.

Članak 7.

Opći kriteriji za vrednovanje programa/projekata iz članka 6. ovog Pravilnika jesu:

  • usmjerenost programa/projekta na neposrednu društvenu korist i stvarne potrebe u zajednici u kojoj se provodi. Odnos vrijednosti programa/projekta u odnosu na društvenu koristi mora biti zastupljen s minimalnim udjelom od 30% ukupnog broja bodova,
  • jasno definiran i realno dostižan cilj programa/projekta,
  • jasno definirani korisnici programa/projekta,
  • jasno određena vremenska dinamika i mjesto provedbe programa/projekta,
  • realan odnos troškova i planiranih aktivnosti programa/projekta,
  • kadrovska sposobnost prijavitelja za provedbu programa/projekta,
  • osigurano sufinanciranje programa/projekta iz drugih izvora.

Članak 8.

Posebni kriteriji za vrednovanje programa/projekata iz članka 6. ovog Pravilnika jesu:

  • dosadašnji rezultati i iskustvo prijavitelja u provođenju sličnih programa/projekata,
  • sudjelovanje volontera u provedbi programa/projekta,
  • stupanj suradnje i partnerstva s lokalnim vlastima i drugim tijelima i organizacijama civilnog društva tijekom provedbe programa/projekta.

III. POSTUPAK SUFINANCIRANJA

a) Javni natječaj

Članak 9.

Sufinanciranje programa/projekata provodi se putem javnog natječaja (u daljnjem tekstu: natječaj) čime se osigurava transparentnost dodjele financijskih sredstava i omogućava dobivanje što je moguće većeg broja kvalificiranih prijava, odnosno odabir najkvalitetnijih programa/projekata i oblikovanja prioritetnih područja djelovanja.

Članak 10.

Natječaj s cjelokupnom natječajnom dokumentacijom objavljuje se na mrežnoj stranici Županije i mrežnoj stranici Ureda za udruge Vlade Republike Hrvatske, a obavijest o raspisanom natječaju može se objaviti i u dnevnim glasilima i na društvenim mrežama.

Natječaj objavljuje upravno tijelo nadležno za poslove tehničke kulture.

Članak 11.

Natječaj za podnošenje prijedloga programa/projekata otvoren je najmanje 30 dana od dana objave.

Ocjenjivanje prijavljenih programa/projekata, donošenje odluke o sufinanciranju programa/projekata i vrijeme potpisivanja ugovora s korisnicima čiji su programi/projekti prihvaćeni za sufinanciranje mora biti dovršeno u roku od 120 dana, računajući od zadnjeg dana za dostavu programa/projekta.

b) Povjerenstvo za provjeru prijavljenih programa/projekata

Članak 12.

Nakon zaključivanja natječaja, Povjerenstvo za otvaranje prijavljenih programa/projekata i provjeru propisanih uvjeta natječaja (u daljnjem tekstu: Povjerenstvo za provjeru) evidentira sve zaprimljene programe/projekte te provjerava ispunjavaju li isti propisane uvjete natječaja.

Povjerenstvo za provjeru ima 3 (tri) člana koje imenuje Župan na prijedlog pročelnika upravnog tijela nadležnog za poslove tehničke kulture iz redova službenika tog upravnog tijela.

Članak 13.

U postupku provjere ispunjavanja formalnih uvjeta natječaja provjerava se:

  • je li pristigli program/projekt dostavljen na odgovarajući natječaj i u zadanome roku
  • je li zatraženi iznos sredstava u okviru financijskih pragova postavljenih u natječaju
  • je li pravna osoba koja je podnijela prijavu programa/projekta – prijavitelj, prihvatljiv sukladno uputama natječaja
  • ako je primjenjivo, je li lokacija provedbe programa/ projekta prihvatljiva
  • jesu li priloženi, potpisani i ovjereni svi obvezni obrasci
  • jesu li ispunjeni drugi formalni uvjeti natječaja.

Proces provjere formalnih uvjeta natječaja dokumentira se od strane Povjerenstva

za provjeru popunjavanjem obrasca za formalnu provjeru prijavljenih programa/projekata.

Obrazac iz stavka 2. ovog članka sastavni je dio ovog Pravilnika.

Članak 14.

Odluka o tome koji se od pristiglih programa/projekata upućuju u daljnju proceduru i stručno ocjenjivanje, a koji se odbijaju iz razloga neispunjavanja propisanih uvjeta natječaja, mora se donijeti u roku od 8 (osam) radnih dana od dana isteka roka za podnošenje programa/projekata na natječaj.

Članak 15.

Korisnici čiji programi/projekti budu odbijeni iz razloga neispunjavanja propisanih uvjeta natječaja, o toj činjenici moraju biti obaviješteni pisanim putem ili elektronskom poštom u roku od najviše 8 (osam) radnih dana od dana donošenja odluke o upućivanju programa/projekata na stručno ocjenjivanje, nakon čega imaju pravo narednih 8 (osam) dana od dana prijema obavijesti, podnijeti prigovor pročelniku upravnog tijela nadležnog za poslove tehničke kulture koji će u roku od 5 (pet) dana od primitka prigovora odlučiti o istome, odnosno prigovor prihvatiti ili odbiti.

U slučaju prihvaćanja prigovora, program/projekt će biti upućen u daljnju proceduru.

c) Povjerenstvo za ocjenjivanje i kvalitativnu provjeru prijavljenih programa/projekata

Članak 16.

Kvalitativno vrednovanje odnosno ocjenjivanje prijavljenih programa/projekata provodi Povjerenstvo za ocjenjivanje i kvalitativnu provjeru prijavljenih programa/projekata (u daljnjem tekstu: Povjerenstvo za ocjenjivanje).

Povjerenstvo za ocjenjivanje ima 3 (tri) člana koje imenuje Župan na prijedlog pročelnika upravnog tijela nadležnog za poslove tehničke kulture.

Ocjenjivanje prijavljenih programa/projekata provodi se objektivno i nepristrano, isključivo na temelju programskih i financijskih podataka iznesenih u obrascu prijave te na temelju podataka iz obvezne popratne dokumentacije.

Ocjenjivanje prijavljenih programa/projekata provodi se primjenom općih i posebnih kriterija.

Tijekom postupka ocjenjivanja Povjerenstvo za ocjenjivanje analizira u kojoj mjeri prijavljeni program/projekt zadovoljava, obuhvaća ili korespondira elementima kojima je pojedini kriterij definiran.

Pri ocjenjivanju po općim i posebnim kriterijima Povjerenstvo za ocjenjivanje uzet će u obzir vrstu i obim prijavljenog programa/projekta u odnosu na zatraženu financijsku potporu.

Članak 17.

Na temelju provedenog analitičkog vrednovanja Povjerenstvo za ocjenjivanje utvrđuje kvalitativnu ocjenu svakog pojedinog kriterija prema sljedećem rasponu:

    • izvrstan: prijavljeni program/projekt je iznimne kvalitete i u potpunosti zadovoljava kriterij koji se vrednuje; u prijavi su jasno i potpuno opisani i obrazloženi relevantni elementi kriterija koji se vrednuje
    • vrlo dobro: prijavljeni program/projekt u potpunosti zadovoljava kriterij koji se vrednuje; u prijavi su jasno i potpuno opisani i obrazloženi relevantni elementi kriterija koji se vrednuje
    • dobro: prijavljeni program/projekt većim dijelom zadovoljava kriterij koji se vrednuje; u prijavi nedostaju neke informacije na temelju kojih se kriterij vrednuje
    • zadovoljavajuće: prijavljeni program/projekt samo djelomično zadovoljava kriterij koji se vrednuje; prijava vrlo općenito i šturo opisuje kriterij koji se vrednuje te ne donosi bitne informacije o elementima ključnim za prosudbu
    • slabo: prijavljeni program/projekt ne zadovoljava kriterij koji se vrednuje, odnosno adekvatna procjena nije moguća zbog nedostatka relevantnih informacija i obrazloženja u prijavi.

IV. OCJENJIVANJE PRIJEDLOGA BODOVIMA

Članak 18.

Na temelju utvrđene kvalitativne ocjene Povjerenstvo za ocjenjivanje pristiglih programa/projekata svaki kriterij ocjenjuje bodovima prema sljedećem rasponu:

Iznimno, 1. kriterij iz grupe Općih kriterija - Usmjerenost programa/projekta na neposrednu društvenu korist i stvarne potrebe u zajednici u kojoj se provodi, posebno se vrednuje te mora biti zastupljen s minimalnim udjelom od 30% ukupnog broja bodova.

Zbrojem bodova dodijeljenih po općim i posebnim kriterijima utvrđuje se konačna ocjena kojom se prijavljeni program/projekt ocjenjuje.

Konačnom ocjenom prijavljeni program/projekt može se ocijeniti s najmanje 10 ili najviše 60 bodova.

V. DOKUMENTIRANJE PROCESA VREDNOVANJA I OCJENJIVANJA

Članak 19.

Proces kvalitativnog vrednovanja i ocjenjivanja prijavljenih programa/projekata bodovima dokumentira se od strane Povjerenstva za ocjenjivanje popunjavanjem obrasca za vrednovanje i ocjenu programa/projekata.

Obrazac za vrednovanje i ocjenu programa/projekata sadrži:

  • popis kriterija po kojima je provedeno vrednovanje
  • broj bodova dodijeljen po svakom kriteriju
  • komentare iz kojih je vidljivo u kojoj mjeri prijavljeni program/projekt zadovoljava, obuhvaća ili korespondira elementima kojima je pojedini kriterij definiran, a kojima se ukratko obrazlaže dodijeljeni broj bodova
  • ukupan broj bodova kojim se prijedlog programa/projekta ocjenjuje.

Obrazac iz stavka 1. ovog članka sastavni je dio ovog Pravilnika.

VI. ODABIR PROGRAMA

Članak 20.

Nakon provedenog postupka vrednovanja i ocjenjivanja Povjerenstvo za ocjenjivanje utvrđuje bodovne ljestvice prijavljenih programa/projekata. Prijavljeni programi/projekti na bodovnoj ljestvici rangiraju se prema ukupno ostvarenom broju bodova: od najvećeg do najmanjeg.

Članak 21.

Na listu za sufinanciranje uvrstiti će se ocjenjeni programi/projekti prema ostvarenom broju bodova s time da se programi/projekti koji ne ostvare minimum polovice ukupno mogućih bodova, odnosno 30 bodova, neće sufinancirati.

Prijavitelji čiji programi/projekti nisu ostvarili minimum mogućih bodova, mogu u roku od 8 (osam) dana po objavi rezultata na mrežnoj stranici Županije, nadležnom upravnom odjelu za poslove tehničke kulture uputiti prigovor pisanim putem ili elektronskom poštom.

Članak 22.

Na temelju utvrđene bodovne ljestvice, Povjerenstvo za ocjenjivanje sastavlja listu programa/projekata s prijedlozima iznosa za sufinanciranje, u roku od 30 dana po zaprimanju odluke Povjerenstva za provjeru, te ju dostavlja nadležnom upravnom odjelu za poslove tehničke kulture.

Na listu programa/projekata uvršteni su odabrani programi/projekti prijavitelja prema ostvarenom broju bodova, polazeći od najvećeg broja, s pripadajućim prijedlozima iznosa za sufinanciranje, a ovisno o visini sredstava koja su u Proračunu Županije planirana za financiranje javnih potreba u tehničkoj kulturi.

Temeljem predmetne liste Župan utvrđuje Prijedlog programa javnih potreba u području tehničke kulture.

Program javnih potreba u tehničkoj kulturi donosi predstavničko tijelo Županije na prijedlog Župana.

Članak 23.

Po usvajanju programa javnih potreba u tehničkoj kulturi nadležni upravni odjel će na mrežnoj stranici Županije objaviti rezultate natječaja s podacima o svim zaprimljenim prijavama kao i programima/projektima prijavitelja, odnosno korisnika kojima su odobrena sredstva sufinanciranja te pojedinačnim iznosima odobrenih sredstava.

Članak 24.

Postupci vezani za utvrđivanje mjerila za financiranje, postupke financiranja i ugovaranja, prihvatljivost troškova, modele financiranja i udio sufinanciranja, vrijeme trajanja financiranja, utvrđivanja najvišeg ukupnog iznosa financijskih sredstava i isplate odobrenih sredstava, obveze dokumentiranja projektnih aktivnosti, utvrđivanja konačnog iznosa financiranja i povrata sredstava primjenjivat će se sukladno odredbama i postupcima utvrđenih Pravilnikom o kriterijima, mjerilima i postupcima financiranja i ugovaranja programa i projekata od interesa za opće dobro koje provode udruge (“Službene novine” broj 34/15 i 18/21).

VII. ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 25.

Korisnici kojima se sufinanciraju programi/projekti dužni su na vidljiv način istaknuti činjenicu da Županija sufinancira odnosni program/projekt.

Znakovlje i grafička obilježja Županije potrebno je koristiti sukladno posebnom pravilniku kojim se uređuje vizualni identitet projekata i aktivnosti financiranih sredstvima Županije.

Članak 26.

Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objave u „Službenim novinama Primorsko-goranske županije“.

KLASA: 021-04/21-01/8

UR.BROJ: 2710/1-01-01/5-21-34

Rijeka, 16. prosinca 2021.

PRIMORSKO-GORANSKA ŽUPANIJA
Županijska skupština

Predsjednik

Marko Boras Mandić, v. r.

*datoteka se nalazi na kraju dokumenta*

Odluka u PDF formatu   


http://sn.pgz.hr/default.asp?Link=odluke&izdanje=2203&mjesto=00001&odluka=247
© Primorsko-goranska županija 2002.-2003. Sva prava pridržana.
Obratite se webmasteru s pitanjima i komentarima.
Programska podrška
www.netcom.hr