13.
Na
temelju članka 95. stavka 4. Zakona o službenicima i namještenicima u lokalnoj
i područnoj (regionalnoj) samoupravi („Narodne novine“ broj 86/08, 61/11, 4/18,
96/18 i 112/19) i članka 22. stavka 1. podstavka 10. Statuta Grada Raba
(„Službene novine Primorsko-goranske županije“ broj 4/21), Gradsko vijeće Grada
Raba, na sjednici održanoj 16. ožujka 2021. godine, donijelo je
ODLUKU
o kriterijima za
ocjenjivanje službenika i namještenika i načinu provođenja ocjenjivanja
I. UVODNE ODREDBE
Članak 1.
Ovom Odlukom utvrđuju se kriteriji za ocjenjivanje i način
provođenja ocjenjivanja službenika i namještenika Grada Raba.
Izrazi u ovoj Odluci koji imaju rodno značenje, bez obzira na to
koriste li se u muškom ili ženskom rodu, odnose se jednako na muški i ženski rod.
Članak 2.
Ocjene kojima se ocjenjuju službenici i namještenici jesu:
(a) „odličan“ - ukoliko je rad i učinkovitost službenika i
namještenika najviše kvalitete i osigurava najbolje i jedinstveno izvršavanje
službe,
(b) „vrlo dobar“ - ukoliko je rad i učinkovitost službenika i
namještenika naročito dobar i osigurava prvorazredno izvršavanje službe,
(c) „dobar“ - ukoliko je rad i učinkovitost službenika i
namještenika prosječne kvalitete osiguravajući pouzdano obavljanje službe,
(d) „zadovoljava“ - ukoliko rad i učinkovitost službenika i
namještenika osigurava najmanju moguću mjeru prihvatljivih standarda kvalitete
i preciznosti u obavljanju službe,
(e) „ne zadovoljava“ - ukoliko je rad i učinkovitost službenika i
namještenika ispod minimuma standarda kvalitete te nije dovoljan da osigura
pouzdano i prihvatljivo obavljanje službe.
II. KRITERIJI ZA OCJENJIVANJE SLUŽBENIKA
Članak 3.
Stručno znanje pokazano u obavljanju poslova, učinkovitost i
kvaliteta rada, te poštivanje službene dužnosti službenika, ocjenjuje se prema
kriterijima:
1. stručnosti, kreativnosti i samoinicijativnosti u obavljanju
poslova,
2. kvalitete i opsega obavljenih poslova i pridržavanja zadanih
rokova u obavljanju poslova,
3. odnosa prema suradnicima i strankama i poštivanja radnog vremena.
Članak 4.
Stručnost, kreativnost i samoinicijativnost u obavljanju poslova
službenika ocjenjuju se na sljedeći način:
1.1. stručnost
a) odlična stručnost - odlično poznaje zakone i druge propise,
pravila struke i službe, stalno se stručno usavršava, ne izbjegava dodatne
poslove u svezi sa zadacima radnog mjesta,
b) vrlo dobra stručnost - vrlo dobro poznaje zakone i druge
propise, pravila struke i službe, redovno se stručno usavršava, ne izbjegava
dodatne poslove u svezi sa zadacima radnog mjesta,
c) dobra stručnost - dobro poznaje zakone i druge propise,
pravila struke i službe, redovno se stručno usavršava, rijetko izbjegava
dodatne poslove u svezi sa zadacima radnog mjesta,
d) zadovoljavajuća stručnost - zadovoljavajuće poznaje zakone i
druge propise, pravila struke i službe, povremeno se stručno usavršava,
povremeno izbjegava dodatne poslove u svezi sa zadacima radnog mjesta,
e) nezadovoljavajuća stručnost - nedovoljno poznaje zakone i
druge propise, pravila struke i službe, nedovoljno se stručno usavršava,
izbjegava dodatne poslove u svezi sa zadacima radnog mjesta.
1.2. kreativnost
a) odlična kreativnost - kreativan je i uvijek samostalan, uvijek
pronalazi najbolja rješenja sukladno pozitivnim propisima i pravilima struke,
predlaže rješenja za poboljšanje rada na svom radnom mjestu, odnosno tijelu u
kojem je raspoređen,
b) vrlo dobra kreativnost - vrlo često samostalno pronalazi
najbolja rješenja sukladno pozitivnim propisima i pravilima struke, predlaže
rješenja za poboljšanje rada na svom radnom mjestu, odnosno tijelu u kojem je
raspoređen,
c) dobra kreativnost - dosta često samostalno pronalazi najbolja
rješenja sukladno pozitivnim propisima i pravilima struke, predlaže rješenja za
poboljšanje rada na svom radnom mjestu, odnosno tijelu u kojem je raspoređen,
d) zadovoljavajuća kreativnost - rijetko je u poslu kreativan i
samostalan, rijetko predlaže zadovoljavajuća rješenja za poboljšanje rada na
svom radnom mjestu, odnosno tijelu u kojem je raspoređen,
e) nezadovoljavajuća kreativnost - u obavljanju poslova nije
kreativan i rijetko pronalazi ili uopće ne pronalazi rješenja sukladno
pozitivnim propisima i pravilima struke.
1.3. samoinicijativnost
a) odlična samoinicijativnost - u obavljanju poslova potpuno je
samoinicijativan, a pomoć i savjet traži samo u slučaju rješavanja
najsloženijih poslova,
b) vrlo dobra samoinicijativnost - u obavljanju poslova vrlo
često je samoinicijativan, pomoć i savjet traži samo u slučaju rješavanja
najsloženijih poslova,
c) dobra samoinicijativnost - u obavljanju poslova često je
samoinicijativan, pomoć i savjet traži u slučaju rješavanja najsloženijih
poslova,
d) zadovoljavajuća samoinicijativnost - u obavljanju poslova
rijetko je samoinicijativan, često traži savjete u slučaju rješavanja poslova,
e) nezadovoljavajuća samoinicijativnost - u obavljanju poslova
nije samostalan i samoinicijativan, često mu treba objašnjavati obveze i uvijek
pomagati u radu, pomoć i savjete traži često.
Članak 5.
Kvaliteta i opseg obavljenih poslova radnog mjesta, te
pridržavanje zadanih rokova u obavljanju poslova službenika ocjenjuju se na
sljedeći način:
2.1. kvaliteta
a) odlična kvaliteta - u poslovima koje obavlja nije potrebno
intervenirati, na kvalitetu njegova rada s osnova stručnosti, pravila struke i
službe nije bilo prigovora,
b) vrlo dobra kvaliteta - u poslovima koje obavlja rijetko je
potrebno intervenirati, na kvalitetu njegova rada s osnova stručnosti, pravila
struke i službe uglavnom nije bilo prigovora,
c) dobra kvaliteta - u poslovima koje obavlja povremeno je
potrebno intervenirati, na kvalitetu njegova rada s osnova stručnosti, pravila
struke i službe rijetko je bilo prigovora,
d) zadovoljavajuća kvaliteta - u poslovima koje obavlja potrebno
je intervenirati i izvršiti izmjene, ispravke ili dopune, na kvalitetu njegova
rada s osnova stručnosti, pravila struke i službe vrlo često je bilo prigovora,
e) nezadovoljavajuća kvaliteta - u poslovima koje obavlja često
je potrebno intervenirati izvršiti izmjene, ispravke ili dopune, na kvalitetu
njegova rada s osnova stručnosti, pravila struke i službe vrlo često je bilo
prigovora.
2.2. opseg obavljenih poslova radnog mjesta
a) obavio je u cijelosti poslove radnog mjesta,
b) obavio je pretežni dio poslova radnog mjesta,
c) obavio je veći dio poslova radnog mjesta,
d) obavio je manji dio poslova radnog mjesta,
e) obavio je izrazito mali dio poslova radnog mjesta.
2.3. rokovi za obavljanje poslova
poslove je obavio u zadanim rokovima,
poslove je obavio pretežno u zadanim rokovima,
poslove je obavio u manjem dijelu izvan zadanih rokova,
poslove je obavio u većem dijelu izvan zadanih rokova,
poslove je obavio u najvećem dijelu izvan zadanih rokova.
Članak 6.
Poštivanje radnog vremena službenika te odnos prema suradnicima i
strankama ocjenjuje se na sljedeći način:
3.1. Odnos prema suradnicima i strankama
a) iznimno je korektan prema suradnicima, a prema strankama se
odnosi iznimno korektno i ljubazno,
b) vrlo dobro surađuje sa suradnicima, a prema strankama se
odnosi vrlo korektno i ljubazno,
c) dobro surađuje sa suradnicima, a prema strankama se dobro
odnosi i uglavnom je korektan i ljubazan,
d) zadovoljavajuće surađuje s ostalim suradnicima,a prema
strankama se odnosi na zadovoljavajući način i nije uvijek naročito ljubazan,
e) nedovoljno surađuje s ostalim suradnicima, a prema strankama
se često odnosi nekorektno i neljubazno.
3. 2. Poštivanje radnog vremena
a) uvijek na vrijeme dolazi na posao, ne odlazi ranije s posla,
ne udaljava se nepotrebno iz radnih prostorija,
b) uglavnom na vrijeme dolazi na posao, ne odlazi ranije s posla,
ne udaljava se
nepotrebno iz radnih prostorija,
c) ponekad kasni na posao i odlazi ranije s posla te se rijetko
nepotrebno udaljava iz
radnih prostorija,
d) često kasni na posao i odlazi ranije s posla te se često
nepotrebno udaljava iz radnih
prostorija,
e) učestalo, gotovo svakodnevno kasni na posao i odlazi ranije s
posla te se nepotrebno
udaljava iz radnih prostorija.
III. KRITERIJI ZA OCJENJIVANJE NAMJEŠTENIKA
Članak 7.
Stručno znanje pokazano u obavljanju poslova, učinkovitost i
kvaliteta rada te poštivanje radne dužnosti namještenika Grada Raba, ocjenjuje
se prema kriterijima:
1. stručnosti u obavljanju poslova,
2. kvalitete i opsega obavljenih poslova i pridržavanja zadanih
rokova u obavljanju poslova,
3. odnosa prema suradnicima i strankama i poštivanja radnog
vremena.
Članak 8.
Stručnost u obavljanju poslova namještenika ocjenjuje se na
sljedeći način:
1. Stručnost
a) odlična stručnost - odlično poznaje i poštuje pravila rada na
svom radnom mjestu,
b) vrlo dobra stručnost – vrlo dobro poznaje i poštuje pravila
rada na svom radnommjestu,
c) dobra stručnost – dobro poznaje i poštuje pravila rada na svom
radnom mjestu,
d) zadovoljavajuća stručnost – zadovoljavajuće poznaje i poštuje
pravila rada nasvom radnom mjestu,
e) nezadovoljavajuća stručnost – nedovoljno poznaje i ne poštuje
pravila rada na svom radnom mjestu.
Članak 9.
Kvaliteta i opseg obavljenih poslova radnog mjesta, te
pridržavanje zadanih rokova u obavljanju poslova namještenika ocjenjuju se na
sljedeći način:
2.1. Kvaliteta
a) odlična kvaliteta – u poslovima koje obavlja nije potrebno
intervenirati, na kvalitetu
njegova rada s osnova pravila struke nije bilo prigovora,
b) vrlo dobra kvaliteta - u poslovima koje obavlja vrlo rijetko
je potrebno intervenirati, na kvalitetu njegova rada s osnova pravila struke
uglavnom nije bilo prigovora,
c) dobra kvaliteta - u poslovima koje obavlja povremeno je
potrebno intervenirati, na kvalitetu njegova rada s osnova pravila struke
povremeno je bilo prigovora,
d) zadovoljavajuća kvaliteta - u poslovima koje obavlja potrebno
je intervenirati, na kvalitetu njegova rada s osnova pravila struke vrlo često
je bilo prigovora,
e) nezadovoljavajuća kvaliteta – u poslovima koje obavlja često
je potrebno intervenirati, na kvalitetu njegova rada s osnova pravila struke
vrlo često je bilo prigovora.
Članak 10.
Na ocjenjivanje opsega obavljenih poslova i pridržavanja zadanih
rokova u obavljanju poslova namještenika primjenjuju se odredbe članka 5. ove
Odluke koje se odnose na službenike.
Članak 11.
Na ocjenjivanje odnosa prema suradnicima i strankama, te
poštivanje radnog vremena namještenika primjenjuju se odredbe članka 6. ove
Odluke koje se odnose na službenike.
IV. NAČIN PROVOĐENJA OCJENJIVANJA
Članak 12.
Rad službenika
ocjenjuje se prema kriterijima iz članaka 4. do 6. ove Odluke, zaokruživanjem
slovne oznake ispred odgovarajuće ocjene za određeni kriterij, na obrascu O-1,
koji čini sastavni dio ove Odluke.
Rad namještenika
ocjenjuje se prema kriterijima iz članaka 8. do 11. ove Odluke, zaokruživanjem
slovne oznake ispred odgovarajuće ocjene za određeni kriterij, na obrascu O-2,
koji čini sastavni dio ove Odluke.
Broj bodova za svaku ocjenu određuje se po slovnoj oznaci kako
slijedi:
a) 10 bodova,
b) 8 bodova,
c) 5 bodova,
d) 3 boda,
e) 1 bod.
Članak 13.
Ocjena službenika dobiva se zbrojem broja bodova kojima je njihov
rad ocijenjen prema svim kriterijima iz ove Odluke, kako slijedi:
1. „odličan“, ako je zbroj bodova od 72 do 80 bodova,
2. „vrlo dobar“, ako je zbroj bodova od 56 do 71 bodova,
3. „dobar“, ako je zbroj bodova od 36 do 55 bodova,
4. „zadovoljava“, ako je zbroj bodova od 22 do 35 bodova,
5. „ne zadovoljava“, ako je zbroj bodova manji od 22 boda.
Članak 14.
Ocjena namještenika dobiva se zbrojem broja bodova kojima je
njihov rad ocijenjen prema svim kriterijima iz ove Odluke kako slijedi:
1. „odličan“, ako je zbroj bodova od 54 do 60 bodova,
2. „vrlo dobar“, ako je zbroj bodova od 42 do 53 bodova,
3. „dobar“, ako je zbroj bodova od 27 do 41 bodova,
4. „zadovoljava“, ako je zbroj bodova od 17 do 26 bodova,
5. „ ne zadovoljava“, ako je zbroj bodova manji od 17 bodova.
Članak 15.
Ne ocjenjuju se službenici i namještenici primljeni u službu na
određeno vrijeme te službenici koji su u prethodnoj kalendarskoj godini radili
manje od šest mjeseci, bez obzira na razloge.
Članak 16.
Službenike i namještenike ocjenjuje pročelnik upravnog tijela, a
pročelnike gradonačelnik, svake godine do 31. ožujka za prethodnu kalendarsku
godinu.
Članak 17.
Pročelnik upravnog tijela, odnosno gradonačelnik, dužan je s
prijedlogom ocjene upoznati službenika i namještenika na kojega se ocjena
odnosi, što službenik i namještenik potvrđuje svojim potpisom na obrascu iz
članka 12. ove Odluke.
Ako službenik ili namještenik odbije potpisati da je upoznat s
prijedlogom ocjene ili ako zbog njegove odsutnosti iz službe, odnosno s rada
takav potpis nije moguće osigurati, o tome se sastavlja bilješka na obrascu iz
stavka 1. ovog članka.
Članak 18.
O ocjeni službenika i namještenika, te pročelnika upravnog tijela
donosi se rješenje.
Ocjena mora biti obrazložena.
Ocjena se unosi u osobni očevidnik službenika i namještenika.
Članak 19.
O ocjenama službenika i namještenika, pročelnik upravnog tijela
dužan je sačiniti skupno izvješće te isto dostaviti gradonačelniku i službi
zaduženoj za kadrovske poslove.
Skupno izvješće sastavlja se na obrascu O-3 koji čini sastavni
dio ove Odluke.
V. ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 20.
Danom stupanja na snagu ove Odluke, prestaje važiti Pravilnik o
ocjenjivanju službenika i namještenika Grada Raba („Službene novine
Primorsko-goranske županije“ broj 11/10).
Članak 21.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objave u „Službenim
novinama Primorsko-goranske županije“.
Klasa: 023-06/21-01/01
Ur. broj: 2169-01-02/03-21-8
Rab, 16. ožujka 2021.
GRADSKO VIJEĆE GRADA RABA
Predsjednik
Željko Peran, mag. ing. agr.