5.
Na
temelju članka 4. stavak 3. Zakona o službenicima i namještenicima u lokalnoj i
područnoj (regionalnoj) samoupravi („Narodne novine“ broj 86/08., 61/11., 4/18.
i 112/19.) i članka 61. stavak 1. podstavak 9. Statuta Općine Vinodolska općina
(»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 40/09., 15/13., 7/18.,
2/19., 13/20., 41/20.-pročišćeni tekst), na prijedlog pročelnika Jedinstvenog
upravnog odjela Općine Vinodolska općina, Općinski načelnik Općine Vinodolska
općina dana 20. siječnja 2021. godine, donosi sljedeći
PRAVILNIK
o unutarnjem redu
Jedinstvenog upravnog odjela
Općine Vinodolska općina
Članak 1.
Pravilnikom o unutarnjem redu Jedinstvenog upravnog odjela Općine
Vinodolska općina (u daljnjem tekstu: Pravilnik) uređuje se unutarnje
ustrojstvo u Jedinstvenom upravnom odjelu Općine Vinodolska općina (u daljnjem
tekstu: Upravni odjel), način upravljanja, nazivi i opisi radnih mjesta,
stručni i drugi uvjeti za raspored na radna mjesta, broj izvršitelja te ostala
pitanja od značaja za rad Upravnog odjela.
Članak 2.
U Upravnom odjelu obavljaju se poslovi određeni zakonom, Odlukom
o ustrojstvu i djelokrugu rada općinske uprave Općine Vinodolska općina i
drugim propisima.
Članak 3.
(1) Riječi i pojmovi koji imaju rodno značenje korišteni u ovom
Pravilniku odnose se jednako na muški i ženski rod, bez obzira jesu li
korišteni u muškom ili ženskom rodu.
(2) U rješenjima u kojima se odlučuje o pravima, obvezama i
odgovornostima službenika kao i u popisu pismena te na uredskim natpisima,
naziv radnog mjesta navodi se u rodu koji odgovara spolu službenika
raspoređenog na odnosno radno mjesto.
II. UNUTARNJE USTROJSTVENE JEDINICE
Članak 4.
Unutarnje ustrojstvene jedinice u sastavu Upravnog odjela su:
1. Odsjek za proračun, financije i društvene djelatnosti,
2. Odsjek za komunalnu djelatnost i prostorno planiranje.
III. UPRAVLJANJE JEDINSTVENIM UPRAVNIM ODJELOM
I OBAVLJANJE POSLOVA
Članak 5.
(1) Upravnim odjelom upravlja pročelnik.
(2) Odsjekom kao unutarnjom ustrojstvenom jedinicom upravlja
voditelj odsjeka.
(3) Pročelnik odnosno voditelj odsjeka organizira rad i usklađuje
rad Upravnog odjela odnosno odsjeka kao unutarnje ustrojstvene jedinice.
(4) Za zakonitost i učinkovitost Upravnog odjela pročelnik
odgovara općinskom načelniku, a za rad odsjeka, voditelj odsjeka odgovara
pročelniku.
(5) Službenik koji upravlja Upravnim odjelom ili odsjekom
odgovoran je za vlastiti rad i rad službenika u Upravnom odjelu ili odsjeku.
Članak 6.
(1) U razdoblju od upražnjenja radnog mjesta pročelnika do
imenovanja pročelnika na način propisan zakonom, odnosno u razdoblju duže
odsutnosti pročelnika, a najduže do njegova povratka na posao, općinski
načelnik može iz redova službenika Upravnog odjela koji ispunjavaju uvjete za
raspored na to radno mjesto, privremeno ovlastiti za obavljanje poslova
pročelnika.
(2) U slučaju kraće odsutnosti pročelnika, njegove poslove može
obavljati službenik Upravnog odjela kojeg za to pisano ovlasti pročelnik.
Članak 7.
(1) Kada je za obavljanje poslova pojedinog radnog mjesta
sistematizirano više izvršitelja pročelnik odnosno voditelj odsjeka raspoređuje
obavljanje poslova radnog mjesta među službenicima na tom radnom mjestu uzevši
u obzir trenutne potrebe i prioritete odsjeka.
(2) U slučaju da je sistematizirano radno mjesto upražnjeno,
obavljanje poslova tog radnog mjesta rasporedit će među službenicima pročelnik
odnosno voditelj odsjeka uzevši u obzir stručne kvalifikacije službenika,
trenutne potrebe i prioritete odsjeka.
Članak 8.
(1) Službenici su dužni svoje poslove obavljati savjesno,
pridržavajući se Ustava, zakona, drugih propisa i pravila struke, te su dužni
izvršavati naloge pročelnika i nadređenog službenika u osobi voditelja odsjeka
a koji nalozi se odnose na službu te bez posebnog naloga obavljati poslove,
odnosno zadatke radnog mjesta na koje je službenik raspoređen.
(2) U obavljanju poslova iz stavka 1. ovog članka, u međusobnim
odnosima te u odnosu s korisnicima usluga, službenici su dužni pridržavati se temeljnih
načela i to kako slijedi:
- zakonitosti i pravne sigurnosti te zaštite javnog interesa;
- poštovanja integriteta i dostojanstva osobe;
- zabrane diskriminacije i povlašćivanja te zabrane
uznemiravanja, uključujući zabranu spolnog uznemiravanja;
- zabrane zlouporabe ovlasti, zabrane korištenja autoriteta
radnog mjesta u obavljanju privatnih poslova te zabrane davanja obećanja izvan
redovitog postupanja i propisanih ovlasti;
- profesionalnog postupanja, čestitosti, objektivnosti i
nepristranosti;
- ukazivanje i reagiranje na sve situacije u kojima postoji
mogućnost sukoba interesa s ciljem sprječavanja sukoba interesa te izuzetosti
iz situacije u kojoj postoji mogućnost sukoba interesa;
- zabrane traženja ili primanja darova ili usluga radi povoljnog rješavanja
pojedine stvari;
- razmjernosti postupanja prilikom svakog ograničenja sloboda i
prava;
- izvjesnosti postupanja;
- dužnosti pružanja informacija potrebnih za upućeno odlučivanje
druge strane, u skladu s propisima;
- službene povjerljivosti i zaštite privatnosti, u skladu s
propisima;
- primjerenog komuniciranja;
- posebne pozornosti prema potrebama pojedinih kategorija osoba,
kao što su osobe s invaliditetom i druge osobe s posebnim potrebama;
- pravodobnoga i učinkovitog obavljanja poslova;
- poštovanja radnih obveza, savjesnog rada, odgovornosti za svoje
postupke i rezultate rada;
- dužne pažnje prema povjerenoj općinskoj imovini;
- primjerenosti osobnog izgleda i radnog prostora;
- uključivanja svih relevantnih subjekata u odlučivanje o pojedinom
pitanju;
- otvorenosti prema novostima kojima se unapređuju metode rada;
- neprihvaćanja predrasuda o više ili manje važnim resorima i/ili
poslovima;
- poticanja izvrsnosti u radu;
- hijerarhijske subordiniranosti;
- kolegijalnost, suradnju i pomoći u radu.
(3) Za svoj rad službenici i namještenici odgovorni su voditelju
odsjeka i pročelniku.
IV. PRIJAM U SLUŽBU I RASPORED NA RADNA MJESTA
Članak 9.
(1) Službenik i namještenik može biti primljen u službu i
raspoređen na upražnjeno radno mjesto ako ispunjava opće uvjete za prijam u
službu, posebne uvjete za prijam u službu i raspored na radno mjesto te obvezne
posebne uvjete za prijam u službu i raspored na radno mjesto propisane Zakona o
službenicima i namještenicima u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi
(u daljnjem teksta: Zakon), Uredbom o klasifikaciji radnih mjesta u lokalnoj i
područnoj (regionalnoj) samoupravi (u daljnjem tekstu: Uredba) i ovim
Pravilnikom, u skladu sa Planom prijama u službu.
(2) Posebni uvjeti za prijam u službu i raspored na sva radna
mjesta službenika su položen državni ispit i poznavanje rada na računalu. Osoba
koja ima potrebno radno iskustvo na odgovarajućim poslovima, a nema položen
državni ispit, može se primiti u službu i rasporediti na radno mjesto pod
uvjetom da ispit položi u roku godine dana od dana prijma u službu.
(3) Posebni uvjeti za prijam u službu i raspored za radno mjesto
Viši savjetnik za računovodstvene poslove je i poznavanje engleskog i njemačkog
jezika a za radno mjesto Viši referent-Komunalni redar je položen vozački ispit
"B" „kategorije.
(4) Obveza probnog rada utvrđuje se u skladu sa zakonom.
Članak 10.
(1) U slučaju privremenog povećanja opsega posla, potrebe zamjene
duže vrijeme odsutnog službenika ili radi obavljanja privremenih poslova, kada
te poslove ne mogu obavljati ostali službenici Upravnog odjela, privremena
popuna provodi se putem prijama u službu na određeno vrijeme.
(2) Za potrebe rada na aktivnostima vezanim uz upravljanje
projektom koji se financira iz fondova ili programa Europske unije osoba se
može primiti u službu na određeno vrijeme za vrijeme trajanja projekta.
Članak 11.
(1) Radi stjecanja radnog iskustva i osposobljavanja za
samostalan rad u službu se može primiti vježbenik sukladno Planu prijama u
službu.
(2) Vježbenik se prima u službu na određeno vrijeme u trajanju
vježbeničkog staža.
(3) Vježbenički staž traje 12 mjeseci.
(4) Za vrijeme trajanja vježbeničkog staža, vježbenik ima pravo
na plaću u iznosu od 85 % plaće poslova radnog mjesta najniže složenosti
njegove stručne spreme.
Članak 12.
(1) Vježbenik ima mentora koji prati njegov rad.
(2) Mentora imenuje pročelnik Upravnog odjela iz reda službenika
koji ima najmanje istu stručnu spremu kao vježbenik.
(3) Visinu naknade za rad mentora utvrđuje općinski načelnik
odlukom.
VI. SISTEMATIZACIJA RADNIH MJESTA
Članak 13.
(1)Sastavni dio ovog Pravilnika čini Sistematizacija radnih
mjesta u Upravnom odjelu koja sadrži:
- popis radnih mjesta,
- naziv kategorije i razine potkategorije
- nazivi i opisi radnih mjesta
- klasifikacijski rang,
- približan postotak vremena potreban za obavljanje pojedinog
posla,
- broj izvršitelja,
- potrebno stručno znanje,
- složenost poslova,
- samostalnost u radu,
- stupanj suradnje s drugim tijelima i komunikacije sa strankama,
- stupanj odgovornosti i utjecaj na donošenje odluka opis poslova
radnih mjesta.
(2) U Sistematizaciji radnih mjesta Upravnog odjela kao sastavnom
dijelu ovog Pravilnika, sadržano je privremeno sistematizirano posebno radno
mjesto u Upravnom odjelu, Odsjek za proračun, financije i društvene
djelatnosti, za obavljanje poslova provedbe projekta, čije je trajanje utvrđeno
u trajanju do završetka rada na EU-projektu, odnosno za vrijeme trajanja
projekta.
VII. VOĐENJE UPRAVNOG POSTUPKA I RJEŠAVANJE O
UPRAVNIM STVARIMA
Članak 14.
(1) U upravnom postupku postupa službenik u opisu poslova kojeg
je vođenje tog upravnog postupka ili rješavanje o upravnim stvarima, sukladno
ovom Pravilniku.
(2) U upravnom postupku postupa službenik u opisu poslova kojeg
je vođenje tog postupka ili rješavanje o upravnim stvarima.
(3) Službenik ovlašten za rješavanje o upravnim stvarima ovlašten
je i za vođenje postupka koji prethodi rješavanju upravne stvari.
(4) Kada je službenik u opisu poslova kojeg je vođenje upravnog
postupka ili rješavanje o upravnim stvarima odsutan ili postoje pravne zapreke
za njegovo postupanje ili odnosno radno mjesto nije popunjeno, za vođenje
postupka odnosno rješavanje upravne stvari nadležan je pročelnik.
Članak 15.
Službenik koji izrađuje akt dužan ga je supotpisati sa lijeve
strane sa naznakom »Akt izradio: ime i prezime službenika«, osim ako zakonom
nije drukčije riješeno.
VIII. RADNO VRIJEME I ODNOSI SA STRANKAMA
Članak 16.
(1) Raspored radnog vremena te druga srodna pitanja utvrđuje
općinski načelnik Pravilnikom o radu u Jedinstvenom upravnom odjelu Općine
Vinodolska općina.
(2) Pravilnikom o radu u Jedinstvenom upravnom odjelu Općine
Vinodolska općina utvrđeno je dnevno radno vrijeme koje u pravilu traje od 7,00
do 15,00, utorkom od 7,00 do 16,00 sati a petkom od 7,00 do 14,00 sati, a
dnevni odmor od 10,00 do 10,30 sati.
(3) Stranke se primaju svakim radnim danom osim četvrtka i to
ponedjeljkom, srijedom i petkom od 7,30 do 12,00 sati, utorkom od 12,00 do
16,00 sati.
(4) Raspored radnog vremena i termina rada sa strankama ističe se
na ulazu u sjedište općinske uprave, te na web stranici Općine Vinodolska
općina.
(5) U zgradi općinske uprave na adresi Bribir, Bribir 34, na
prvom katu nalaze se radne prostorije službenika Upravnog odjela, ured
općinskog načelnika i prostorija za održavanje sastanaka a na drugom katu
prostor arhive.
(6) Svaki službenik ima svoj radni stol, računalo, printer i
telefon a Upravni odjel ima jedan telefax. Mobilni telefoni dodjeljuju se
službenicima i namještenicima po nalogu pročelnika, a sukladno potrebi
pojedinog radnog mjesta.
Članak 17.
(1) Na zgradi u kojoj djeluje općinska uprava ističu se nazivi
općinskog tijela u skladu s Uredbom o natpisnoj ploči i zaglavlju akta tijela
državne uprave, lokalne, područne (regionalne) i mjesne samouprave, te pravnih
osoba koje imaju javne ovlasti.
(2) Na vratima službenih prostorija ističu se osobna imena
dužnosnika i službenika te naznaka poslova koje obavljaju.
Članak 18.
Podnošenje prigovora i pritužbi građana osigurava se putem knjige
žalbi koja se nalazi u uredu administrativnog tajnika te na druge načine
određene zakonom ili drugim općim aktom.
X. VRSTE POVREDA SLUŽBENE DUŽNOSTI
Članak 19.
(1) Povrede službene dužnosti mogu biti lake i teške.
(2) Teške povrede službene dužnosti propisane se Zakonom, a lake
povrede Zakonom i ovim Pravilnikom.
Članak 20.
Osim lakih povreda službene dužnosti propisanih Zakonom, lake
povrede službene dužnosti su:
1. nedolično ponašanje prema strankama, te čelnicima ustanova i
tvrtki u vlasništvu Općine Vinodolska općina,
2. odbijanje pohađanja organiziranih programa naobrazbe,
3. neizvršavanje naputaka za rad koje donosi čelnik tijela i
nadređeni službenik,
4. kršenje Etičkog kodeksa Općine Vinodolska općina, osim kada su
time ispunjena obilježja nekih drugih povreda dužnosti propisanih Zakonom,
5. nedolično ponašanje i nekorektan odnos prema čelniku tijela,
nadređenom službeniku te drugim službenicima i namještenicima,
6. odbijanje pružanja stručne pomoći nadređenom službeniku,
posebno novoprimljenim službenicima i namještenicima,
7. neizvršavanje ili nepravodobno izvršavanje službene zadaće bez
opravdana razloga, osim kada su time ispunjena obilježja teških povreda
dužnosti propisanih Zakonom,
8. nesavjesno ili nemarno izvršenje zadaće ili izvršenje službene
zadaće protivno pravilima struke, osim kada su time ispunjena obilježja teških
povreda dužnosti propisanih Zakonom.
XI. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 21.
(1) Službenici zatečeni u službi, odnosno na radu u Upravnom
odjelu na dan stupanja na snagu ovog Pravilnika, nastavljaju raditi na svojim
dosadašnjim radnim mjestima te zadržavaju sva prava prema dosadašnjim
rješenjima.
(2)Za službenike kod čijih je radnih mjesta na koja su do sada
bili raspoređeni došlo do promjene u nazivu ili uvjetima ili će biti
raspoređeni u drugu unutarnju ustrojstvenu jedinicu, donijet će se rješenja o
rasporedu na radna mjesta sukladno ovom Pravilniku, najkasnije u roku od trideset
(30) dana od dana stupanja na snagu ovog Pravilnika.
Članak 22.
Stupanjem na snagu ovog Pravilnika, prestaje važiti Pravilnik o
unutarnjem ustrojstvu Jedinstvenog upravnog odjela Vinodolske općine (»Službene
novine Primorsko-goranske županije« broj: 12/17., 26/17., 13/18., 24/18., 3/19.
i 15/20.)
Članak 23.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objave u
„Službenim novinama Primorsko-goranske županije“.
KLASA: 022-05/21-01/3
URBROJ: 2107/03-1-21-1
Bribir, 20. siječnja 2021.
Općinski načelnik:
mr. sc. Marijan Karlić, v. r.
*datoteka se nalazi na kraju
dokumenta*