SADRŽAJ | ŽUPANIJA | GRADOVI | OPĆINE | OSTALO | ARHIVA | TRAŽILICA | IMPRESSUM


 
Godina XXVIII. - broj 42. Ponedjeljak, 21. prosinca 2020.
GRAD CRES

48.

Na temelju članka 35. St. 2. Zakona o vlasništvu i drugim stvarnim pravima („Narodne novine“ RH br. 91/96, 68/98, 137/99, 22/00, 73/00, 114/01, 76/06, 141/06, 146/08, 38/09, 153/09, 143/12, 152/14), čl. 35 Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi („Narodne novine“ RH 33/01, 60/01, 129/05, 109/07, 125/08, 36/09, 36/09, 150/11, 144/12, 19/13, 137/15, 123/17, 98/19), čl. 29 Zakona o lokalnim porezima („Narodne novine“ RH 115/16, 101/17) i čl. 29. Statuta Grada Cresa („Službene novine Primorsko-goranske županije“ br. 29/09, 14/13, 5/18, 25/18, 22/20), Gradsko vijeće Grada Cresa na sjednici održanoj dana 10. prosinca 2020. donijelo je

ODLUKU

O POVRŠINAMA JAVNE NAMJENE
GRADA CRESA

I. OPĆE ODREDBE

Članak 1.

(1) Ovom Odlukom o javnim površinama (u daljnjem tekstu: Odluka) određuju se: uvjeti i način korištenja površina javne namjene (u daljnjem tekstu: javne površine), postupak dodjele javnih površina na korištenje, prava i obveze korisnika javnih površina, zone korištenja javnih površina, nadzor i prekršajne odredbe.

(2) Što se smatra javnom površinom određeno je Odlukom o komunalnom redu.

Članak 2.

(1) U ovoj Odluci pojedini pojmovi imaju sljedeća značenja:

1. Kiosk predstavlja tipski, privremen, prenosiv objekt, do 15 m2, opremljen svim ili nekim komunalnim priključcima, koji se montira na odgovarajuću podlogu te koji se može postaviti, premjestiti ili ukloniti s određene lokacije u cijelosti, a služi za obavljanje neke poslovne djelatnosti.

2. Montažni objekt predstavlja prenosiv, jedno ili više prostorni čvrsti objekt koji ne prelazi površinu od 35 m2, opremljen svim ili nekim komunalnim priključcima, a koji svojom namjenom, oblikom i montažom na odgovarajuću podlogu bez trajnog povezivanja s njom predstavlja objekt privremenog karaktera te koji se može u dijelovima ili u cijelosti postaviti, premjestiti ili ukloniti s određene lokacije, a služi za obavljanje neke poslovne djelatnosti.

3. Prikolica predstavlja tipsku, privremenu jednoprostornu kamp-kućicu koja ne prelazi površinu od 12 m2, opremljena svim ili nekim komunalnim priključcima, koja je prenosiva, postavljena na odgovarajuću podlogu bez trajnog povezivanja s njom, te koja se može u cijelosti postaviti, premjestiti ili ukloniti s određene lokacije.

4. Pokretna radnja je prenosiv, prostorno neovisan, pokretni objekt (u pravilu na kotačima), odnosno element privremenog karaktera, a predviđena je za obavljanje jednostavnih uslužnih, ugostiteljskih i trgovinskih djelatnosti putem pokretnih prodavača, a može se u cijelosti postaviti, premjestiti ili ukloniti s određene lokacije. Odredbe iz ove Odluke koje se odnose na pokretnu radnju vrijede i za motorna vozila iz kojih se vrši direktna prodaja.

5. Uslužna naprava, uređaj i ostali predmeti predstavlja prenosiv, prostorno neovisan element, kao što su: police i stalci za izlaganje robe neposredno uz poslovni prostor; reklamni panoi, table i druge reklamne naprave; automat, rashladna škrinja, rashladna vitrina, peć ze pečenje pop korna, šećerne vate, palačinki, lepinja i slično, te se može u cijelosti postaviti, premjestiti ili ukloniti s određe lokacije.

6. Naprava za zabavu predstavlja uređaj, napravu ili igračku namijenjenu zabavi djece i odraslih, koji mogu biti samostalno postavljeni ili u sklopu zabavnog parka, te šator za zabavne i druge prilike.

7. Zabavni park (luna park) predstavlja prostornu cjelinu čija veličina ovisi o broju i vrsti naprava i uređaja za zabavu.

8. Štand predstavlja tipski, lako prenosivi element predviđen za stalnu, povremenu ili prigodnu uličnu prodaju.

9. Ugostiteljska terasa predstavlja dio javne površine, smještena ispred ili u neposrednoj blizini ugostiteljskog poslovnog prostora, koja služi ugostiteljskoj i uslužnoj namjeni, te se na njoj mogu postaviti stolovi i stolice, tende ili suncobrani.

10. Prigodna, praznična i javna okupljanja i proslave predstavljaju svaka događanja u kraćem vremenskom razdoblju, ne dužem od 7 dana, a koje prati ugostiteljska, uslužna, trgovačka ili zabavna djelatnost.

11. Na sve ostale objekte te načine i vidove korištenja javne površine od strane korisnika koji obavljaju povremenu ili privremenu poslovnu djelatnost, pogotovo sezonskog ili prigodnog karaktera, a koji nisu obuhvaćeni člankom 3. ove Odluke, primjenjivat će se odredbe ove Odluke ovisno o vrsti djelatnosti, površini koju zauzimaju, vremenskom razdoblju u kojem koriste javnu površinu te drugim kriterijima, ocjenjujući svaki slučaj posebice.

Članak 3.

(1) Objekti iz članka 2. ove Odluke (u daljem tekstu: objekti), moraju biti uklopivi u urbani prostor ili prirodni okoliš, tehnički ispravni, redovito održavani, čisti, funkcionalni, estetski prihvatljivi, načinjeni od kvalitetnih materijala, te ne smiju zagađivati okoliš, a svakako moraju odgovarati sanitarno-tehničkim, protupožarnim i drugim pozitivnim propisima. Objekti mogu biti u vlasništvu fizičkih ili pravnih osoba ili u vlasništvu Grada Cresa (u daljem tekstu: Grad).

II. UVJETI I NAČIN KORIŠTENJA JAVNIH POVRŠINA

Članak 4.

(1) Javne površine mogu se dodijeliti na privremeno korištenje i to za:

1. postavljanje ugostiteljskih terasa s pratećom opremom (stolovi, stolice, klupe, suncobrani, tende, podloga, vaze za cvijeće i slično),

2. postavljanje tipskih kioska, prikolica, montažnih objekata, pokretnih radnji ili sličnih objekata,

3. postavljanje uslužnih naprava za prodaju roba i/ili usluga (štand, klupa, pult, kolica, stalak, vitrina, automat, rashladna škrinja, hladnjak, bankomat i sl.),

4. postavljanje samostojećih reklamnih panoa, reklamnih tabli i ormarića, putokaza, reklamnih ograda i slične opreme

5. postavljanje privremenih montažnih objekata i opreme (bina, šatora i sl.) za potrebe odvijanja različitih kulturnih, sportskih, glazbenih, turističkih i drugih manifestacija, promocija, snimanja, skupova, prezentacija, sajmova, ulične zabave i glazbe i sl.,

6. postavljanje ostalih objekata za različite namjene sukladno odredbama ove Odluke.

Članak 5.

(1) Gradsko vijeće donosi Plan korištenja javnih površina (u daljnjem tekstu: Plan) u kojem se utvrđuje broj lokacija koje se dodjeljuju na temelju zahtjeva korisnika i koje se dodjeljuju na temelju natječaja, položaj, površinu i namjenu lokacija, kao i ostale uvjete korištenja javne površine za postavljanje objekata.

(2) Sastavni dio Plana je grafički prikaz u kojem su nacrtane sve lokacije za postavljanje objekata a isti će se objaviti na mrežnim stranicama Grada.

Članak 6.

(1) Prije donošenja Plana, komunalni redar pribavlja mišljenje vijeća mjesnog odbora na svaki dio Plana koji se odnosi na lokacije u naseljima koja zajedno čine jedan mjesni odbor.

(2) Mišljenje vijeća mjesnog odbora daje se u pisanom obliku a ako se vijeće ne očituje u roku od 8 dana od dana primitka, smatra se da ga vijeće prihvaća. Ako je mišljenje negativno, mora biti obrazloženo.

(3) Plan se objavljuje oglasnoj ploči i mrežnoj stranici Grada Cresa.

Članak 7.

(1) Prilikom donošenja Plana, potrebno je poštivati sljedeće opće uvjete:

- poštivati odredbe odluke o komunalnom redu,

- zaštititi i čuvati kulturno-povijesnu i ambijentalnu vrijednost,

- ne ometati ulazak u drugi poslovni ili stambeni prostor,

- ne ometati normalno odvijanje prometa,

- ne onemogućavati slobodan prolaz vozilima hitne intervencije,

- ne ugrožavati slobodno kretanje i sigurnost pješaka,

- da se prilikom dodjele površina na trgovima, ostavi dovoljno slobodnog prostora za opću uporabu takvih prostora,

- da se prilikom dodjele površina u uskim ulicama vodi posebna briga o načinu smještaja stolova, stolica i dr. opreme,

- da se ne zaklanja izlog drugog poslovnog prostora,

- da se ne zaklanja pogled na poznate gradske vizure, znamenitosti i kulturna dobra, ili pogled kroz otvore stambenih i drugih objekata,

- poštivati odredbe o trgovačkoj i ugostiteljskoj djelatnosti što je uređeno posebnim propisima (posebno minimalni tehnički i drugi uvjeti),

- ne ometati rad javnih ustanova, vjerskih objekata i sl.

Članak 8.

(1) Gradonačelnik može pojedinačnim aktom, mimo Plana, dodijeliti javnu površinu za postavljanje objekata u vrijeme održavanja blagdanskih ili drugih prigodnih manifestacija na cijelome području Grada Cresa, cijeneći vrstu, namjenu, interes za upotpunjenje ukupne ponude i veličinu privremenog objekta.

(2) Na javnim površinama moguće je odobriti privremeno postavljanje opreme i montažnih objekata (bina, šatora i sl.) za potrebe odvijanja različitih kulturnih, sportskih, glazbenih, turističkih i drugih manifestacija, kao i različitih promocija, snimanja, skupova, prezentacija, sajmova i sl.

(3) Za dodjelu javne površine na korištenje za namjenu iz stavka 2. ovog članka, pravne ili fizičke osobe podnose zahtjev.

(4) Zahtjev se, u pravilu, podnosi trideset (30) dana prije željenog datuma početka korištenja javne površine.

(5) Ako se radi o dodjeli lokacija za postavljanje objekata u naseljima s područja za koje je izabrano vijeće mjesnog odbora, prije donošenja pojedinačnog akta iz stavke 1. ovoga članka, prethodno se pribavlja mišljenje vijeća mjesnog odbora.

(6) Ako se vijeće mjesnog odbora ne očituje o upitu iz prethodne stavke ovoga članka u roku od osam dana od dana dostave upita, smatra se da nema primjedbi i prijedloga.

(7) Pojedinačnim aktom iz stavke 1. ovoga članka utvrđuju se:

- lokacija na koju se smije postaviti privremeni objekt;

- vrsta i najveća dozvoljena tlocrtna površina privremenog objekta;

- početak i završetak korištenja lokacije;

- visina i način plaćanja poreza na korištenje javne površine;

- novčani iznos pologa koji korisnik lokacije mora uplatiti na račun Grada radi osiguranja uklanjanja privremenog objekta po završetku korištenja lokacije.

Članak 9.

(1) Površinu, oblik i izgled, opremu i položaj te ostale uvjete na javnim površinama za postavljanje ugostiteljskih terasa utvrđuje se posebnim uvjetima uređenja, opremanja i korištenja za svaku pojedinu ugostiteljsku terasu, skupinu ili niz, a primjenjujući odredbe ove Odluke kao i ostalih važećih akata kojima je regulirano postavljanje takve opreme.

(2) Posebne uvjete uređenja, opremanja i korištenja ugostiteljske terase (dalje u tekstu: posebni uvjeti) utvrđuje Upravni odjel nadležan sa poslove prostornog planiranja za novo formirane terase kao i prilikom izmjene uvjeta korištenja odnosno uređenja postojećih terasa.

(3) Osim posebnih uvjeta, za postavu novih ugostiteljskih terasa na javnim površinama na području kulturno-povijesne cjeline potrebno je prethodno odobrenje odnosno potvrda nadležnog konzervatorskog ureda.

Članak 10.

(1) Na objektima se ne smiju postavljati nadstrešnice, krovišta ili slično, a korisnik ugostiteljske terase za svaku promjenu izgleda, veličine, namjene te natkrivanja terase mora zatražiti odobrenje gradonačelnika.

(2) Na mjestima gdje postoji mogućnost postavljanja dva ili više objekata, njihov izgled i veličina trebaju biti ujednačeni i usklađeni.

Članak 11.

(1) Korisnik javne površine mora, prilikom napuštanja lokacije, istu dovesti u prvobitno stanje, u roku koji odredi Grad, u protivnom će to učiniti Grad na trošak korisnika.

(2) Korisnik je dužan održavati čistoću na lokaciji te postaviti košare za otpad ako to iziskuje način korištenja lokacije te sklopiti ugovor o redovitom odvozu otpada s komunalnim poduzećem.

Članak 12.

(1) Komunalni redar posebnim oznakama obilježit će ili prema potrebi obnoviti obilježja označenih javnih površina dodijeljenih na privremeno korištenje prije početka korištenja istih u tekućoj godini.

(2) Korisnici javnih površina ne smiju obilježene oznake prekrivati opremom ili ih brisati.

III. POSTUPAK DODJELE JAVNIH POVRŠINA NA KORIŠTENJE

Članak 13.

(1) Javne površine dodjeljuju se na privremeno korištenje zaključkom o odobrenju (u daljnjem tekstu: odobrenje) koji donosi gradonačelnik ili sklapanjem ugovora o korištenju javne površine (u daljnjem tekstu: ugovor).

(2) Javne površine dodjeljuju se, u pravilu, na rok od najduže jedne (1) kalendarske godine.

III.1. Postupak dodjele javne površine po zahtjevu

Članak 14.

(1) Kada je Planom utvrđeno da se određena javna površina/lokacija za postavljanje objekta dodjeljuje po zahtjevu, zahtjev se u pisanom obliku podnosi Gradu, nakon usvajanja Plana lokacija.

(2) Zahtjev iz stavke 1. ovoga članka mora sadržavati:

- ime, prezime, adresu i OIB za fizičke osobe, odnosno tvrtku/naziv, sjedište i OIB za pravne osobe,

- oznaku zahtijevane lokacije sukladno Planu,

- vrstu, veličinu i oblik objekta koji korisnik namjerava postaviti na lokaciju,

- djelatnost koju bi podnositelj zahtjeva obavljao u/na objektu na lokaciji,

- razdoblje u kojem bi se obavljala djelatnost na zahtijevanoj lokaciji,

- izjavu da podnositelj zahtjeva nema dugovanja prema Gradu,

(3) Podnositelj zahtjeva obvezan je zahtjevu priložiti dokaz o važećoj registraciji za obavljanje djelatnosti (obrtnica, izvod iz registra trgovačkog suda ili dr.) koju namjerava obavljati na lokaciji.

(4) Ako to svojstvo pokretnog objekta omogućava, zahtjevu se prilaže pogledna i tlocrtna skica situacije pokretnog objekta u odnosu na zahtijevanu lokaciju.

(5) Fizička osoba mora zahtjevu priložiti dokaz o hrvatskom državljanstvu, a pravna osoba izvadak iz registra.

Članak 15.

(1) Ako je za istu lokaciju podneseno više zahtjeva, prednost ima onaj podnositelj čiji je zahtjev prvi zaprimljen u pisarnici Grada Cresa, uz uvjet da podnositelj zahtjeva udovoljava uvjetima iz čl. 14. ove Odluke.

(2) Ako se na lokaciji za koju je podneseno više zahtjeva već nalaze objekti  iz čl. 2. toč. 1. i 2. ove Odluke, prednost prilikom dodjele lokacije ima vlasnik navedenih objekata.

III.2. Postupak javnog natječaja za dodjelu javne površine

Članak 16.

(1) Ako je Planom utvrđeno da se dodjela lokacije za postavljanje objekta vrši putem javnog natječaja (dalje u tekstu: natječaj), natječaj raspisuje gradonačelnik.

(2) Natječaj se provodi prikupljanjem pisanih ponuda u zatvorenim omotnicama.

Članak 17.

(1) Natječaj provodi povjerenstvo koje se sastoji od predsjednika i dva člana a imenuje ga gradonačelnik, u pravilu, iz reda djelatnika Grada.

Članak 18.

(1) Natječaj se objavljuje na oglasnoj ploči Grada i na mrežnoj stranici Grada.

(2) Natječaj mora sadržavati:

- pobližu oznaku i površinu lokacije,

- objekt koji se smije postaviti na označenu lokaciju,

- djelatnost koja se može obavljati u/na objektu,

- najniži iznos poreza na korištenje javne površine po četvornom metru lokacije,

- vrijeme trajanja korištenja lokacije,

- iznos jamčevine koju treba položiti svaki ponuditelj,

- iznos pologa radi osiguranja uklanjanja privremenog objekta s lokacije po prestanku korištenja lokacije,

- rok za podnošenje ponude,

- vrijeme i mjesto javnog otvaranja prispjelih ponuda,

- rok u kojem je odabrani ponuditelj dužan s Gradom sklopiti ugovor o korištenju lokacije te o visini i načinu plaćanja gradskog poreza na korištenje javne površine,

- obvezu ponuditelja da sam ishoduje odgovarajuće dozvole, ukoliko su po posebnim propisima takve dozvole potrebne za obavljanje djelatnosti određene natječajem,

- odredbu da će iz natječaja biti isključeni ponuditelji koji su dužnici Grada po svim osnovama ili protiv kojih Grad vodi sudski spor radi naplate svojih potraživanja.

Članak 19.

(1) Ponuda za sudjelovanje u natječaju podnosi se u pisanom obliku i mora sadržavati:

- ime, prezime, adresu i OIB za fizičku osobu, odnosno tvrtku/naziv, sjedište i OIB za pravnu osobu,

- dokaz o hrvatskom državljanstvu za fizičku osobu, izvadak iz registra za pravnu osobu,

- dokaz o registraciji za obavljanje djelatnosti koja je određena natječajem,

- dokaz da je ponuditelj uplatio jamčevinu,

- visinu ponuđenog poreza na korištenje javne površine.

(2) Ponuda za sudjelovanje u natječaju sa svim propisanim prilozima podnosi se u zatvorenoj omotnici na označenu adresu, s napomenom: “NE OTVARATI – ZA NATJEČAJ ZA
LOKACIJU”.

Članak 20.

(1) Natječaj se provodi javnim otvaranjem prispjelih ponuda.

(2) U vrijeme i na mjestu određenom za početak otvaranja pisanih ponuda, predsjednik povjerenstva objavljuje imena nazočnih članova povjerenstva i ime osobe određene za zapisničara, utvrđuje identitet nazočnih podnositelja pisanih ponuda, te upoznaje nazočne s postupkom i uvjetima natječaja kakvi su objavljeni.

(3) Podnositelji pisanih ponuda mogu, ali ne moraju biti prisutni na otvaranju pisanih ponuda.

Članak 21.

(1) Povjerenstvo najprije otvara zakašnjele pisane ponude i nalaže da se u zapisnik unese da te ponude ne sudjeluju u natječaju.

(2) Nakon postupka iz stavka 1. ovoga članka povjerenstvo pristupa otvaranju pravovremenih pisanih ponuda.

(3) Pisane ponude otvaraju se po redoslijedu prispijeća. Ako je više pisanih ponuda prispjelo istovremeno, njihov međusobni redoslijed određuje se po datumu i satu predaje ponuda u pisarnicu Grada, odnosno danu i satu predaje ponude na poštu preporučenom pošiljkom,

Članak 22.

(1) Nakon otvaranja svake pisane ponude u zapisnik se unose sljedeći podaci:

- ime, prezime i adresu za fizičke osobe, odnosno tvrtku/naziv i sjedište za pravne osobe koje su podnijele pisanu ponudu,

- utvrđuje se da li su priloženi dokazi o plaćenoj jamčevini; o hrvatskom državljanstvu za fizičke osobe, odnosno o registraciji za pravne osobe; o registraciji za obavljanje djelatnosti u/na privremenom objektu na lokaciji za koju se provodi natječaj,

- utvrđuje se da li su ispunjeni ostali uvjeti natječaja, ako ih je bilo,

- ponuđeni iznos poreza na korištenje javne površine.

Članak 23.

(1) Ako se u pisanoj ponudi nude drukčiji uvjeti od uvjeta koji su objavljeni u natječaju, ili ako je ponuđen manji iznos poreza na korištenje javne površine od iznosa koji je objavljen u natječaju, utvrđuje se da taj ponuditelj ne ispunjava uvjete natječaja.

Članak 24.

(1) Nakon otvaranja svih pravovremenih pisanih ponuda, povjerenstvo utvrđuje koji ponuditelj ispunjava uvjete natječaja, a potom, između njih, utvrđuje ponuditelja koji je ponudio najviši iznos poreza na korištenje javne površine i njega proglašava najpovoljnijim ponuditeljem.

(2) Ako dva ili više ponuditelja ponude isti iznos poreza na korištenje javne površine, najpovoljnijim ponuditeljem smatra se onaj koji je prvi predao ponudu sukladno članku 22. ove odluke.

Članak 25.

(1) O postupku natječaja vodi se zapisnik u koji se unose podaci o ponuditeljima, o lokaciji i o objektu koji je predviđen za tu lokaciju, o početnom iznosu poreza na korištenje javne površine, o podnijetim pisanim ponudama po redoslijedu podnošenja, o postignutom iznosu poreza na korištenje javne površine, o roku za podnošenje prigovora, te o roku do kojega je najpovoljniji ponuditelj dužan sklopiti ugovor s Gradom.

(2) U znak prihvaćanja činjenica unesenih u zapisnik o radu povjerenstva za provođenje natječaja, najpovoljniji ponuditelj i svi ostali nazočni pozivaju se na potpis zapisnika. Potpisom zapisnika uzima se da su svi nazočni primili obavijest o najpovoljnijem ponuditelju te se postupak natječaja smatra okončanim.

(3) Od dana potpisa zapisnika o radu povjerenstva teče rok za prigovor.

(4) Ponuditeljima koji nisu bili nazočni otvaranju ponuda, ili su bili nazočni, ali nisu potpisali zapisnik, dostavlja se obavijest o najpovoljnijem ponuditelju. Od dana dostave obavijesti teče rok za prigovor.

Članak 26.

(1) Ponuditelj koji je sudjelovao u natječaju te udovoljio uvjetima natječaja, a smatra da je lokacija dodijeljena osobi koja ne ispunjava uvjete natječaja ili smatra da natječaj nije pravilno proveden, ima pravo uložiti prigovor u roku od 8 dana po potpisu zapisnika, odnosno po primitku obavijesti o najpovoljnijem ponuditelju.

(2) O prigovoru iz stavke 1. ovoga članka gradonačelnik će riješiti u roku od najviše 15 dana od isteka roka za podnošenje prigovora.

(3) Rješenje gradonačelnika po prigovoru konačno je.

Članak 27.

(1) Ako najpovoljniji ponuditelj u ostavljenome roku ne skopi ugovor s Gradom, na sklapanje ugovora biti će pozvan sljedeći ponuditelj koji je ponudio neposredno niži iznos poreza na korištenje javne površine i tako redom, dok se ne sklopi ugovor.

(2) Ako u ostavljenome roku, najpovoljniji ponuditelj, ne sklopi ugovor za korištenje javne površine, smatrat će se da je odustao od svoje ponude. U tom slučaju gubi pravo na jamčevinu.

Članak 28.

(1) Ako odredbama ove Odluke nije drukčije određeno, jamčevina koju su ponuditelji uplatili kao uvjet za sudjelovanje u natječaju vraća se ponuditeljima koji nisu uspjeli u natječaju, odnosno svima ponuditeljima ako natječaj nije uspio.

(2) Povrat jamčevine vrši se u roku od 15 dana po proteku roka za donošenje rješenja o prigovoru, ako ga je bilo, odnosno u roku od 15 dana po sklapanju ugovora s najpovoljnijim ponuditeljem.

(3) Najpovoljnijem ponuditelju koji je sklopio ugovor s Gradom jamčevina se uračunava u ugovoreni porez na korištenje javne površine.

IV. PRAVA I OBVEZE KORISNIKA JAVNE POVRŠINE

Članak 29.

(1) Prava i obveze Korisnika utvrđuju se odobrenjem ili ugovorom.

(2) Razrez poreza na korištenje javne površine, rok i način plaćanja poreza utvrđuju se Rješenjem o razrezu poreza na korištenje javne površine (dalje u tekstu: Rješenje) koje izdaje nadležan upravni odjel.

Članak 30.

(1) Odobrenje ili ugovor obvezno sadrži:

- podatke o korisniku;

- rok korištenja javne površine;

- opće podatke o javnoj površini (lokacija, površina i namjena);

- uvjete korištenja javne površine (posebne uvjete uređenja, ili dr. uvjete sukladno ovoj Odluci);

- uvjet uklanjanja stvari sa javne površine te dovođenje iste u prvobitno zatečeno stanje;

- uvjete ukidanja odobrenja odnosno raskida ugovora;

- ostalo uvjete od značaja za korištenje javne površine odnosno utvrđivanje obveza Korisnika.

(2) Rješenje obvezno sadrži:

- podatke o obvezniku plaćanja poreza;

- podatke o razrezu poreza na korištenje javne površine: visinu i način obračuna, rokovima i načinu plaćanja;

- ostalo od značaja za postupak naplate razrezanog poreza na korištenje javne površine.

Članak 31.

(1) Ukoliko u toku razdoblja korištenja javne površine Korisnik želi promijeniti način korištenja javne površine (posebno površine i drugih podataka koji utječu na obračun poreza i korištenje javne površine), dužan je podnijeti novi zahtjev.

(2) Po podnijetom zahtjevu donosi se novo odobrenje ili se sklapa dodatak ugovora.

(3) Odobrenje se ne može izdati pravnoj ili fizičkoj osobi koja nije podmirila dospjele obveze prema Gradu po bilo kojoj osnovi.

IV.1. Obveze korisnika

Članak 32.

(1) Korisnik:

- je dužan imati važeće odobrenje za sve vrijeme korištenja javne površine te je isto na zahtjev službenih osoba koje vrše nadzor u svezi s korištenjem javnih površina ili obavljanjem djelatnosti, dužan i pokazati,

- je dužan dodijeljenu javnu površinu koristiti u skladu s odredbama izdanog odobrenja te odredbama Odluke o komunalnom redu,

- ne smije zauzimati više javne površine od površine odobrene odobrenjem,

- ne smije vršiti nikakve intervencije na javnoj površini koje su u suprotnosti s izdanim uvjetima iz odobrenja.

- ne smije dodijeljenu javnu površinu ustupiti na korištenje drugim pravnim ili fizičkim osobama.

- dužan je po nalogu komunalnog redarstva, privremeno ukloniti ili pomaknuti sve postavljene stvari s pojedine javne površine za potrebe održavanja odobrenih manifestacija bez eventualnih naknada šteta.

- je dužan po nalogu komunalnog redarstva, privremeno ukloniti sve postavljene stvari s pojedine javne površine i u hitnim komunalnim i drugim intervencijama, slučajevima hitne medicinske pomoći, za vrijeme izvođenja radova na infrastrukturi i sl.,

- je dužan svoje poslovanje na javnoj površini, regulirati u skladu s pozitivnim propisima i u tu svrhu ishoditi sve odgovarajuće dozvole za rad odnosno obavljanje djelatnosti, dozvole za prekoračenje razina buke, udovoljavati propisanim minimalno-tehničkim, sanitarnim i ostalim uvjetima,

- u potpunosti odgovara za svu eventualnu štetu koja bi mogla nastati na dodijeljenoj javnoj površini zbog obavljanja odobrene djelatnosti kao i za štetu na postavljenim stvarima Korisnika i prema osobama,

- dužan je javne površine i stvari koje se na njoj nalaze, održavati urednima i čistima, ne narušavajući njihov izgled i namjenu, sukladno ovoj Odluci i ostalim općim aktima,

- dužan je nakon isteka roka korištenja dodijeljene javne površine sukladno izdanom odobrenju, istu osloboditi od postavljenih stvari te ju dovesti u prvobitno zatečeno stanje, osim ako ovom Odlukom i odobrenjem nije drugačije propisano.

IV.2. Ukidanje odobrenja i raskid ugovora

Članak 33.

(1) Izdano odobrenje prestaje važiti nakon isteka roka na koji je izdano, a može se i ranije u potpunosti ili djelomično ukinuti.

(2) Gradonačelnik može ukinuti odobrenje kada se Korisnik ne pridržava izdanih uvjeta korištenja i uređenja dodijeljene javne površine prema izdanom odobrenju, a posebno ako:

- je tekućoj godini najmanje dva (2) puta kažnjen novčanom kaznom komunalnog redara za nepoštivanje općih akata grada u svezi korištenja dodijeljene javne površine,

- zauzima veću površinu od odobrene,

- dodijeljenu javnu površinu ne uredi i opremi u skladu sa izdanim posebnim uvjetima odnosno prema planu,

- vrši bilo kakve intervencije na dodijeljenoj javnoj površini u suprotnosti s izdanim odobrenjem ili koje nisu drugim odgovarajućim aktom odobrene,

- dodijeljenu javnu površinu ustupi na korištenje drugim pravnim ili fizičkim osobama,

- ne postupi po nalogu komunalnog redara, odnosno ako ne ukloni nepropisno postavljene stvari sa javne površine,

- izgubi pravo obavljanja poslovne djelatnosti za koju je i odobrena namjena dodijeljene javne površine,

- je u tekućoj godini najmanje dva (2) evidentiran zbog prekoračenja dozvoljenih razina buke,

- ne plati razrezani porez u rokovima utvrđenim u rješenju.

Članak 34.

(1) Po ukidanju odobrenja, Korisnik nema pravo na povrat uplaćenog razrezanog poreza na korištenje javne površine.

(2) Po ukidanju odobrenja, Korisnik gubi svako pravo na daljnje korištenje javne površine te je dužan u roku od najkasnije osam (8) dana osloboditi javnu površinu od svih stvari i opreme te istu vratiti u prvobitno zatečeno stanje, a u protivnom će to učiniti komunalni redar uz provođenje postupka sukladno odredbama ove Odluke i Odluke o komunalnom redu.

Članak 35.

(1) Grad će poništiti odobrenje ili otkazati ugovor u svako doba, bez obzira na ugovorene ili zakonske odredbe o trajanju korištenja, ako i poslije pisane opomene Grada korisnik:

1.ne započne koristiti lokaciju za namjene propisane odobrenjem ili ugovorom u roku određenim odobrenjem odnosno ugovorom,

2.koristi lokaciju za obavljanje djelatnosti koja nije navedena u odobrenju ili ugovoru, bez pisane suglasnosti Grada,

3.ne plati porez na način i vrijeme utvrđeno rješenjem,

4.na postavi objekt sukladno odobrenju, ugovoru i odlukama Grada,

5.ukoliko se korisnik ne pridržava ili krši odredbe ove Odluke, odobrenja ili ugovora.

(2) Grad zadržava pravo poništenja odobrenja ili raskida ugovora u slučaju potrebe uređenja javne površine i privođenja namjeni određenoj sukladno prostorno-planskoj dokumentaciji, u kojem slučaju je otkazni rok 15 dana.

(3) Ako Grad poništi odobrenje odnosno raskine ugovor iz razloga navedenih u prethodnim stavcima ovog članka, korisnik nema pravo na naknadu štete od Grada.

(4) U slučaju održavanja prigodnih svečanosti ili iz drugih opravdanih razloga, Komunalno redarstvo odrediti privremeno uklanjanje privremenog objekta s određene lokacije, u organizaciji i na trošak korisnika. Ovakvo uklanjanje ne može trajati duže od 5 dana.

V. ZONE I VISINA POREZA NA KORIŠTENJE JAVNE POVRŠINE

Članak 36.

(1) Javne površine koje se dodjeljuju u skladu s ovom Odlukom razvrstane su prema pogodnosti položaja u zone koje su utvrđene Odlukom o porezima Grada Cresa („Službene novine PGŽ“ br. 33/19)

VI. NADZOR I PREKRŠAJNE ODREDBE

Članak 37.

(1) Nadzor nad korištenjem javnih površina, uključujući i prekršajno-pravne sankcije, vrše komunalni redari sukladno odredbama ove Odluke.

(2) Komunalni redar ovlašten je u provođenju nadzora:

1.nadzirati primjenu ove Odluke,

2.rješenjem narediti fizičkim i pravnim osobama radnje, ako pregledom utvrdi da se one ne obavljaju ili se obavljaju suprotno odredbama ove Odluke,

3.naložiti uklanjanje privremenog objekta postavljenog bez odobrenja odnosno suprotno odobrenju i odredbama ugovora,

4.izdati obavezni prekršajni nalog i predložiti pokretanje optužnog prijedloga,

5.naplatiti novčanu kaznu na mjestu počinjenja prekršaja,

6.izdati nalog o uklanjanju objekata u slučaju da korisnik ne podmiri pravovremeno svoje dospjele obveze po osnovi poreza za javnu površinu,

7.poduzimati druge radnje za koje je ovlašten.

Članak 38.

(1) Komunalni redar rješenjem će naložiti uklanjanje objekata:

1.ako je objekt postavljen suprotno odredbama ove Odluke,

2.ako je objekt postavljen na lokaciji na kojoj je to zabranjeno,

3.ako je objekt postavljen suprotno odredbama odobrenja i ugovora (prekoračenje prostornih dimenzija),

5.ako je odobrenje odnosno ugovor istekao ili je poništen.

Članak 39.

(1) Novčanom kaznom u iznosu od 10.000,00 kn komunalni redar kazniti će za prekršaj pravnu osoba ako:

- prilikom napuštanja lokacije, ne dovede istu u prvobitno stanje, u roku koji odredi Grad (čl. 11.st.1.),

- ako ne održava čistoću na lokaciji i ne postavi košare za otpad ako to iziskuje način korištenja lokacije (čl. 11.st.2.),

- briše ili prekriva oznake javnih površina (čl.12.st.2)

- javnu površinu koristi bez odobrenja ili ugovora (čl. 13.),

- javnu površinu koristi suprotno odredbama odobrenja odnosno ugovora i Odluke o komunalnom redu (čl.32., alineja 2.),

- zauzima više javne površine od one koja mu je odobrena (čl.32., alineja 3.),

- vrši intervencije na javnoj površini koje su u suprotnosti s izdanim uvjetima iz odobrenja odnosno ugovora (čl.32., alineja 4.),

- dodijeljenu javnu površinu ustupi na korištenje drugim pravnim ili fizičkim osobama (čl.32., alineja 5.),

- ne postupi po nalogu komunalnog redara da privremeno ukloni ili pomakne stvari s javne površine (čl.32., alineja 6. i 7.),

- javnu površinu i objekte na njoj ne održava urednima i čistima (čl. 32., alineja 10.).

(2) Novčanom kaznom u iznosu od 2.000,00 kn komunalni redar kazniti će odgovornu osobu u pravnoj osobi ako počini prekršaj iz stavka 1. ovoga članka.

(3) Novčanom kaznom u iznosu od 5.000,00 kn komunalni redar kazniti će fizičku osobu obrtnika i osobu koja obavlja drugu samostalnu djelatnost za prekršaj iz stavka 1. ovog članka koji je počinila u vezi s obavljanjem njezina obrta ili samostalne djelatnosti.

(4) Novčanom kaznom u iznosu od 2.000,00 kn komunalni redar kazniti će fizičku osobu ako učini prekršaj iz stavka 1. ovog članka.

Članak 40.

(1) Za prekršaje iz članka 39. ove Odluke, komunalni redar ovlašten je od počinitelja prekršaja naplatiti kaznu na mjestu počinjenja prekršaja uz obavezno izdavanje potvrde o naplaćenoj kazni.

VII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 41.

Stupanjem na snagu ove odluke prestaje važiti Odluka o nekretninama („Službene novine Primorsko-goranske žaupanije“ br. 7/99, 18/99, 11/00, 5/03).

Članak 42.

Ova Odluka objavit će se u „Službenim novinama Primorsko-goranske županije“ a stupa na snagu 1. siječnja 2021. godine.

Klasa:011-01/19-1/13

Ur. broj:2213/02-01-20-7

Cres, 10. prosinca 2020.

GRAD CRES
GRADSKO VIJEĆE

Predsjednik

Marčelo Damijanjević, v. r.

http://sn.pgz.hr/default.asp?Link=odluke&izdanje=2166&mjesto=10002&odluka=48
© Primorsko-goranska županija 2002.-2003. Sva prava pridržana.
Obratite se webmasteru s pitanjima i komentarima.
Programska podrška
www.netcom.hr