72.
Na temelju stavka članka 14.. Stavka 1. Zakona o proračunu (N.N. 87/08, 136/12 i 15/15) te članka 32. i članka 81.
Statuta Općine Matulji (»Službene novine« PGŽ 26/09 , 38/
09, 8/13, 17/14, 29/14, 4/15 - pročišćeni tekst, 39/15 i 07/18),
Općinsko vijeće Općine Matulji, na sjednici održanoj dana
10. prosinca 2019. donosi
ODLUKU
o izvršavanju Proračuna Općine Matulji
za 2020. godinu
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom Odlukom uređuje se struktura prihoda i primitaka te rashoda i izdataka Proračuna Općine Matulji za
2020. godinu (u daljnjem tekstu: Proračun), njegovo izvršavanje, opseg zaduživanja i jamstva, upravljanje financijskom i nefinancijskom imovinom, prava i obveze proračunskih korisnika, ovlasti Općinskog načelnika, te druga pitanja u izvršavanju Proračuna.
Članak 2.
Proračun se donosi i izvršava u skladu s načelima jedinstva i točnosti proračuna, uravnoteženosti, obračunske
jedinice, univerzalnosti, specifikacije, dobrog financijskog
upravljanja i transparentnosti.
Članak 3.
Ako se tijekom godine usvoje odluke i drugi propisi na
osnovi kojih nastaju nove obveze za Proračun, sredstva će
se osigurati u Proračunu za slijedeću proračunsku godinu u
skladu s trogodišnjim fiskalnim projekcijama i mogućnostima.
II. SADRŽAJ PRORAČUNA
Članak 4.
Proračun se sastoji od općeg i posebnog dijela te planova
razvojnih programa.
Opći dio Proračuna čini Račun prihoda i rashoda i
Račun financiranja.
Račun prihoda i rashoda sastoji se od prihoda od poreza,
pomoći, prihoda od imovine, prihoda od pristojbi i
naknada, ostalih prihoda i prihoda od prodaje nefinancijske imovine. Prihodima se financiraju rashodi utvrđeni za
financiranje javnih potreba na razini Općine na temelju
zakonskih i drugih propisa.
U Računu financiranja iskazuju se primici od financijske
imovine i zaduživanja, te izdaci za financijsku imovinu i
otplatu kredita i zajmova.
Posebni dio Proračuna sastoji se od Plana rashoda i izdataka, proračunskih korisnika iskazanih po vrstama, raspoređenih u programe koji se sastoje od aktivnosti i projekata.
Uz Proračun donosi se Plan razvojnih programa. Plan razvojnih programa je dokument sastavljen za trogodišnje razdoblje, koji sadrži ciljeve i prioritete razvoja povezane sa
programskom i organizacijskom klasifikacijom Proračuna.
III. IZVRŠAVANJE PRORAČUNA
Članak 5.
Ako se u tijeku proračunske godine zbog nastanka novih
obveza za Proračun ili zbog promjena gospodarskih kretanja povećaju rashodi ili izdaci, odnosno smanje prihodi ili
primici Proračuna, Općinski načelnik može obustaviti izvršavanje pojedinih rashoda ili izdataka najviše 45 dana.
Općinski načelnik donosi privremene mjere obustave.
Ako se za vrijeme provođenja mjera privremene obustave
izvršavanja Proračuna, Proračun ne može uravnotežiti,
Općinski načelnik mora najkasnije u roku od 15 dana
prije isteka roka za privremenu obustavu izvršavanja Proračuna predložiti izmjene i dopune Proračuna, kojima se
ponovno uravnotežuju prihodi i primici odnosno rashodi i
izdaci Proračuna.
Članak 6.
Proračunski korisnici uključivo i mjesne odbore koji
imaju vlastiti račun (u daljnjem tekstu »Proračunski korisnici«) mogu preuzeti obveze na teret proračuna tekuće
godine samo za namjene i do visine utvrđene Proračunom
ako su za to ispunjeni svi zakonom i drugim propisima
utvrđeni uvjeti.
Obveze po ugovorima koje zahtijevaju plaćanje u sljedećim godinama mogu se preuzeti uz suglasnost Općinskog
načelnika.
Proračunski korisnici mogu preuzeti obveze po investicijskim projektima tek po provedenom stručnom vrednovanju i ocijenjenoj opravdanosti i učinkovitosti investicijskog projekta.
Proračunski korisnici ne mogu pristupiti izmjenama
financijskih planova, ako se radi o izmjenama financiranih
iz izvora općih prihoda, odnosno iz nadležnog proračuna,
što znači da proračunski korisnik može mijenjati financijski
plan samo u dijelu vlastitih i namjenskih prihoda i primitaka.
Čelnici proračunskih korisnika će redovito pratiti izvršavanje financijskog plana, a obveze izvršavati do visine utvrđene financijskim planom.
Pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela (u daljnjem tekstu: Upravni odjel) zajedno sa voditeljima odsjeka dužan je
redovito pratiti izvršavanje Proračuna na razini Upravnog
odjela, a obveze izvršavati do visine utvrđene Proračunom.
Članak 7.
Plaćanje predujma moguće je samo iznimno i na temelju
prethodne suglasnosti Općinskog načelnika ili temeljem
ugovora kojega potpisuje Općinski načelnik.
Članak 8.
Općinski načelnik odobrava preraspodjelu sredstava na
proračunskim stavkama kod proračunskih korisnika ili
između proračunskih korisnika najviše do 5% rashoda i
izdataka na stavci koja se umanjuje.
Općinski načelnik je obvezan uz polugodišnje i godišnje
izvješće izvijestiti Općinsko vijeće o preraspodjeli sredstava.
Članak 9.
Proračunska zaliha osigurava se u iznosu od 130.000,00
kn i koristit će se za zakonski utvrđene namjene. O korištenju sredstava proračunske zalihe odlučuje Općinski načelnik.
Općinski načelnik je obvezan mjesečno izvijestiti Općinsko vijeće o korištenju proračunske zalihe.
IV. MJESNA SAMOUPRAVA
Članak 10.
Rashodi za rad Mjesnih odbora iskazuju se u zasebnoj
Glavi: Mjesna samouprava.
Rashodi Mjesnih odbora iskazuju se prema aktivnostima: rashodi poslovanja, komunalne akcije i manifestacije
Vlastiti i namjenski prihodi mjesnih odbora navedenih u
stavku 2. ovog članka uplaćuju se u Proračun i koriste se za
pokriće rashoda mjesnih odbora sukladno njihovim financijskim planovima.
Mjesni odbori dužni su utrošiti planirana sredstva najkasnije do 31. prosinca tekuće godine i to na način da se do
toga datuma radovi/usluge moraju biti ugovoreni i izvedeni/obavljeni.
Ostvarenje i utrošak vlastitih prihoda mjesnih odbora iz
stavka 2. ovog članka nadzire Odsjek za Proračun i financije Jedinstvenog upravnog odjela.
Članak 11.
Za potrebe mjesnih odbora koji imaju otvorene vlastite
žiro račune (Pasjak, Šapjane, Mune i Žejane) osiguravaju
se sredstva u Proračunu najmanje u visini planiranih vlastitih prihoda tih mjesnih odbora koji su dužni rasporediti u
svojim financijskim planovima na rashode poslovanja i/ili
komunalne akcije.
Od ukupno dodijeljenog iznosa sredstava mjesni odbori
mogu utrošiti maksimalno 20% planiranih sredstava na troškove reprezentacije prigodom provođenja komunalnih
programa, te programa u svrhu obilježavanja tradicionalnih mjesnih blagdana.
Izuzetno mjesni odbori koji su ukupna sredstva planirali
isključivo za komunalne akcije, mogu utrošiti do 30% sredstava za reprezentaciju.
Predsjednici mjesnih odbora odgovaraju za namjensko
trošenje proračunskih sredstava.
Članak 12.
Mjesni odbori koji imaju vlastite žiro račune sva plaćanja
obavljaju samostalno putem vlastitog žiro računa, a iz proračuna im se doznačavaju sredstva osigurana proračunom i
vlastiti prihodi koji su uplaćeni u Proračun.
Mjesni odbori iz stavka 1. samostalno zaključuju ugovore sa dobavljačima odnosno izdaju naruđbenice.
Predsjednici mjesnih odbora iz stavka 1. obvezni su primjerak ugovora i/ili naruđbenice kao i primljene račune
dostaviti Jednistvenom upravnom odjelu.
Za ostale mjesne odbore koji nemaju otvoren žiro račun
svi se troškovi u okviru planiranih podmiruju direktno iz
proračuna, a obveze mogu stvarati na osnovi ugovora i/ili
naruđbenica koje zaključuje odnosno izdaje Općina Matulji, temeljem pisanog zahtjeva mjesnog odbora.
Stručne poslove za mjesne odbore obavlja Jedinstveni
upravni odjel.
Članak 13.
Prihodi Proračuna ubiru se i uplaćuju u Proračun u
skladu sa Zakonom i drugim propisima neovisno o visini
prihoda planiranih u Proračunu.
Otplate glavnica i kamata od zaduživanja i danih jamstava mogu se izvršavati u iznosima iznad planiranih.
Ako aktivnosti i projekti za koje su sredstva osigurana u
Proračunu tekuće godine nisu izvršeni do visine utvrđene
Proračunom mogu se u toj visini izvršavati u sljedećoj
godini, uz prethodnu suglasnost Općinskog načelnika.
Članak 14.
Vlastiti i namjenski prihodi i primici svih proračunskih
korisnika planiraju se u Proračunu, ali bez obveze njihove
uplate u Proračun.
Ostvarenje i trošenje vlastitih namjenskih prihoda i primitaka iskazuje se tromjesečno u Proračunu temeljem
izvješća proračunskih korisnika.
Uplaćeni, a manje planirani vlastiti i namjenski prihodi i
primici proračunskih korisnika mogu se izvršavati iznad
iznosa utvrđenih u financijskom planu korisnika , a do
visine uplaćenih sredstava, uz suglasnost upravljačkog tijela
ustanove.
Ostvarenje i utrošak vlastitih i namjenskih prihoda nadzire Odsjek za proračun i financije Jedinstvenog upravnog
odjela.
Proračunskim korisnicima ne osiguravaju se sredstava za
amortizaciju zgrada i opreme.
Članak 15.
Zaključivanje pisanog ugovora obvezno je u sljedećim
slučajevima:
- za sredstva Proračuna koja se izvršavaju kao subvencije, donacije i pomoći, osim za sredstva dodijeljena kao
nagrade
- Za projekte i aktivnosti koje izvršavaju proračunski
korisnici iznad zakonskog standarda
- Za sve nabave roba radova ili usluga, čija vrijednost
bez PDV-a iznosi 20.000 kn i više
- Za osobne usluge (autorske honorare, ugovor o djelu,
usluge odvjetništva i slično), usluge agencije studentskog
servisa
Općinski načelnik odnosno osoba koju on ovlasti potpisuje Ugovore iz stavka 1. ovog članka.
V. UPRAVLJANJE FINANCIJSKOM I NEFINANCIJSKOM IMOVINOM
Članak 16.
Imovinu Općine čine financijska i nefinancijska imovina
kojom upravlja Općinski načelnik u skladu s posebnim propisima i Statutom Općine.
Članak 17.
Aktivnosti i projekti koji nisu izvršeni do kraja 2019.
godine mogu se izvršavati u 2020. godini ako je ispunjen
preduvjet da proračunska sredstva osigurana u Proračunu
2019. godine za aktivnosti i projekte koji se prenose,
moraju ostati na kraju 2019. godine neizvršena ili izvršena
u iznosu manjem od planiranog.
Članak 18.
Raspoloživim novčanim sredstvima na računu Proračuna
upravlja Općinski načelnik.
Novčana sredstva iz stavka 1. ovog članka mogu se polagati i oročavati u poslovnoj banci, poštujući načela sigurnosti, likvidnosti i isplativosti ulaganja.
Odluku o izboru banke i Odluku o oročavanju sredstava
donosi Općinski načelnik.
Oročena sredstva moraju se vratiti u Proračun do 30.
prosinca 2020.
Članak 19.
Općinsko vijeće može na prijedlog Općinskog načelnika
odlučiti o kupnji dionica ili udjela u trgovačkom društvu
ako su za kupnju osigurana sredstva u Proračunu i ako
se s time štiti interes Općine.
U slučaju da prestane javni interes za vlasništvo dionica
ili udjela u kapitalu pravnih osoba Općinsko vijeće na prijedlog Općinskog načelnika može odlučiti da se dionice
odnosno udjeli u kapitalu prodaju ako to nije u suprotnosti
s posebnim zakonom.
Ostvarena sredstva od prodaje udjela i uloga u kapitalu
koriste se samo za otplatu duga u Računu financiranja ili za
nabavku nefinancijske i financijske imovine.
Za stjecanje imovine bez naknade proračunskim korisnicima potrebna je suglasnost Općinskog načelnika ukoliko
bi takvo stjecanje prouzročilo veće troškove za Općinu.
VI.ODGODA NAPLATE, OTPIS DUGOVANJA I
PRODAJA POTRAŽIVANJA
Članak 20.
Općinski načelnik može na zahtjev dužnika, uz primjereno osiguranje i kamate, odgoditi plaćanje, odobriti
obročnu otplatu duga, koji se ne smatraju javnim davanjima, pod uvjetima propisanim zakonom i podzakonskim
propisima.
Naplata duga iz stavka 1. ovog članka može se odgoditi
jednokratno do 12 mjeseci ili se može odobriti plaćanje
duga u obrocima i to maksimalno do 36 mjesečnih obroka.
Iznimno od stavka 1. ovog članka Odsjek za proračun i
financije Jedinstvenog upravnog odjela može na zahtjev
dužnika, odgoditi plaćanje ili odobriti obročnu otplatu
duga i to za iznose potraživanja do 5.000,00 kuna.
Članak 21.
Općinski načelnik može na zahtjev dužnika otpisati
odnosno uz suglasnost dužnika prodati potraživanja koja
se ne smatraju javnim davanjima pod uvjetima propisanim
Zakonom o proračunu i podzakonskim propisima.
Iznimno od stavka 1. ovog članka Odsjek za proračun i
financije Jedinstvenog upravnog odjela može na zahtjev
dužnika, otpisati potraživanja čiji iznos ne prelazi
5.000,00 kuna.
Općinski načelnik može donijeti odluku o otpisu potraživanja za dugovanja po pojedinim vrstama prihoda u slučajevima kada je dužnik umro, a nije ostavio pokretnine i
nekretnine iz kojih se može naplatiti dug kao i u drugim
slučajevima kada je nastupila nemogućnost naplate.
Članak 22.
Ako posebnim propisima nije uređeno drugačije, u cijelosti ili djelomično, mogu se otpisati potraživanja na ime
javnih davanja ako bi izvršenje naplate poreznog duga
dovelo u pitanje osnovne životne potrebe dužnika i članova njegova kućanstva pod slijedećim uvjetima:
1. ako podnositelj zahtjeva ostvaruje pravo na zajamčenu minimalnu naknadu, odnosno pravo na pomoć za
uzdržavanje iz sustava socijalne skrbi, odnosno pravo na
opskrbninu prema zakonu kojim se uređuju prava Hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata i članova njihovih obitelji ili zakonu kojim se uređuje zaštita vojnih i civilnih
invalida rata ili
2. ako imovno stanje podnositelja zahtjeva i punoljetnih
članova njegovog kućanstva odgovara sljedećim uvjetima:
a) kada imovina, u novčanom obliku, podnositelja
zahtjeva i članova njegovog kućanstva ne prelazi iznos od
jedne proračunske osnovice na dan podnošenja zahtjeva,
po članu njegovog kućanstva,
b) kada podnositelj zahtjeva, odnosno punoljetni članovi
njegovog kućanstva imaju u vlasništvu stan ili kuću koji se
ne smatraju zadovoljavajućim stambenim prostorom (stan
ili kuća veličine do 35 m2 za jednu osobu, uvećana za 10
m2 za svaku daljnju osobu s mogućim odstupanjem do 10
m2), te ako imaju u vlasništvu automobil i/ili plovilo čija
vrijednost ne prelazi iznos od dvije proračunske osnovice
na dan podnošenja zahtjeva,
c) kada ukupni dohodak i ukupni primici podnositelja
zahtjeva i punoljetnih članova njegovog kućanstva mjesečno ne prelaze po članu kućanstva 50 posto proračunske
osnovice.
Za stjecanje prava na otpis ili djelomičan otpis potraživanja fizička osoba mora ispunjavati kriterij iz stavka 2.
točke 1. ovoga članka ili kumulativno kriterije iz stavka
2. točke 2. ovoga članka.
Članak 23.
Ako posebnim propisima nije uređeno drugačije,
naplata potraživanja na ime javnih davanja može se odgoditi u cijelosti ili djelomično pod uvjetom da naplata u cijelosti na dan dospijeća predstavlja neprimjereno opterećenje, nanosi veću gospodarsku štetu ili bi dovela do nelikvidnosti, a odgodom plaćanja ili obročnom otplatom duga
bi se bitno poboljšale dužnikove mogućnosti otplate duga.
O odgodi naplate duga iz stavka 1. ovog članka na temelju pisanog i obrazloženog zahtjeva odlučuje Općinski
načelnik.
Naplata duga na ime javnih davanja može se odgoditi
jednokratno najdulje do deset mjeseci ili se može odobriti
plaćanje duga u obrocima do 24 mjesečna obroka.
Uz zahtjev iz stavka 2. ovog članka dužnik - pravna
osoba obvezan je priložiti jedno od sredstava osiguranja:
neopozivu garanciju banke, zalog vrijednosnih papira, fiduciju, založno pravo na nekretninama, pokretninama i pravima građenja, zadužnicu ili jamstvo drugih trgovačkih društava solidnog boniteta, u slučaju da iznos potraživanja
prelazi 10.000 kuna kao i u slučaju kada se traži jednokratna odgoda naplate na razdoblje duže od 6 mjeseci.
Za vrijeme trajanja odgode obračunavaju se zakonske
zatezne kamate.
Ako se dužnik ne pridržava rokova iz odluke o odgodi
plaćanja, ista će se ukinuti te pokrenuti postupak ovrhe.
U slučaju da je protiv dužnika pokrenut ovršni postupak
isti će se po zahtjevu dužnika obustaviti ako se odgodi
naplata duga ili ako se odobri plaćanje u obrocima.
Ukoliko je dužniku odobrena odgoda plaćanja ili
obročna otplata duga, slijedeći zahtjev za odgodu plaćanja
ili obročnu otplatu duga ne može se podnijeti prije proteka
roka od pet godina od donošenja odluke o odobrenju
odgode ili obročne otplate duga za prvobitni dug.
Postupak otpisa potraživanja vodi i rješava Jedinstveni
upravni odjel, odsjek za proračun i financije, a odluku
donosi Općinski načelnik.
Članak 24.
Odsjek za proračun i financije Jedinstvenog upravnog
odjela otpisuje potraživanja na ime javnih davanja koja
se nisu uspjela naplatiti u stečajnom postupku ako postoji
rješenje o brisanju iz sudskog registra po okončanju stečajnog postupka, ako postoji pravomoćno rješenje o brisanju
iz sudskog registra u postupku likvidacije ili ako postoji
pravomoćno rješenje o sklopljenoj predstečajnoj nagodbi
kojim je utvrđeno da se dug otpisuje.
Potraživanja na ime javnih davanja otpisuju se nastupom
zastare prava na naplatu istih.
Članak 25.
U pokrenutim postupcima ovrhe donošenjem rješenja o
ovrsi, rješenjem utvrđene troškove ovrhe neće se naplaćivati ukoliko dužnik uplati iznos duga prije dostave rješenja
tijelu nadležnom za provedbu ovrhe.
VII. ZADUŽIVANJE I JAMSTVA
Članak 26.
Općina se može dugoročno zaduživati za investicije uzimanjem kredita ili izdavanjem vrijednosnih papira i uz prethodnu suglasnost Općinskog vijeća i Vlade Republike
Hrvatske.
Ukupna godišnja obveza Općine može iznositi najviše
do 20% ostvarenih prihoda u godini koja prethodi godini
u kojoj se zadužuje, a u iznos ukupne godišnje obveze
uključena su i dana jamstva, neplaćene obveze iz prethodnih godina i suglasnosti iz članka 90. stavka 2. Zakona.
Članak 27.
»Obveze po danim jamstvima iskazane su u računu prihoda i rashoda Proračuna za 2020. g., razdjel 002- Jedinstveni upravni odjel, Program 2016 - Gradnja vodnih građevina, Aktivnost K20161- Vodoopskrba u iznosu od
1.900.000 kuna.
Obveze na ime otplate glavnice i kamata po kreditu
Erste banke za zemljište Miklavja i kapitalne projekte, te
troškove plaćanja novog kredita iskazane su u Računu prihoda i rashoda Proračuna za 2019., razdjel 002- Jedinstveni
upravni odjel, Program 2017- Upravljanje imovinom,
Aktivnost A20173- izdaci financiranja u iznosu od
1.820.000 kuna.
Očekivani iznos ukupnog duga Općine na kraju
2020.godine iznositi će 30.204.000 kuna što uključuje:
a. glavnicu po osnovi kredita Erste banke za zemljište
Miklavja i kapitalne projekte u iznosu od 5.254.000
b. dana jamstva za izgradnju vodoopskrbe u iznosu od
1.900.000 kuna,
c. glavnicu u iznosu od 23.050.000 kuna po osnovi kredita za:
- K20174 Otkup zemljišta za RZ Miklavija u iznosu od
5.000.000 kn,
- K201716 Rekonstrukcija i dogradnja OŠ Dr .Andrija
Mohorovičić Matulji u iznosu od 7.000.000 kn,
- K201722 Unutarnje uređenje zgrade Općine Matulji u
iznosu od 2.200.000 kn
- K20122 Sanacija i zatvaranje odlagališta »Osojnica,
Energetska obnova zgrade škole i vrtića Jušići, K201723
Energetska obnova OŠ Dr. Andrija Mohorovičić Matulji,
K201724 Energetska obnova zgrade Općine Matulji,
K201725 Energetska obnova zgrade škole i vrtića Rukavac,
u ukupnom iznosu od 8.850.000 kuna.
Članak 28.
Za premošćivanje jaza nastalog zbog različite dinamike
priljeva sredstava i dospijeća obveza, općinski načelnik
može donijeti odluku kojom se Općina kratkoročno zadužuje, najduže do 12 mjeseci, bez mogućnosti daljnjeg reprograma ili zatvaranja postojećih obveza po kratkoročnim
kreditima ili zajmovima uzimanjem novih kratkoročnih
kredita ili zajmova.
Općina se može kratkoročno zadužiti uzimanjem kredita
ili zajmova kod poslovne banke u kojoj Općina ima otvoren račun ili kod drugih poslovnih banaka i kreditnih institucija do ukupne visine od 3.000.000,00 kn.
Ugovor o kratkoročnom kreditu zaključuje općinski
načelnik a može se koristiti za premošćivanje jaza nastalog
zbog različite dinamike priljeva sredstava i dospijeća
obveza, najduže do 12 mjeseci, bez mogućnosti daljnjeg
reprograma ili zatvaranja postojećih obveza po kratkoročnim kreditima ili zajmovima uzimanjem novih kratkoročnih kredita ili zajmova.
VIII. PRAVA I OBVEZE OPĆINSKOG NAČELNIKA I PRORAČUNSKIH KORISNIKA
Članak 29.
Općinski načelnik, čelnici proračunskih korisnika, predsjednici mjesnih odbora te čelnik upravnog odjela odgovorni su za planiranje i izvršavanje dijela Proračuna iz
svog djelokruga te za zakonitost, svrhovitost, učinkovitost
i za ekonomično raspolaganje proračunskim sredstvima.
Općinski načelnik, čelnici proračunskih korisnika te čelnik upravnog odjela su odgovorni za preuzimanje obveza,
izdavanje naloga za plaćanje te za izdavanje naloga za
naplatu u korist proračunskih sredstava.
Općinski načelnik i čelnici proračunskih korisnika mogu
određene ovlasti u skladu sa aktima o unutarnjem ustrojstvu prenijeti na druge osobe pri čemu se prenosi i odgovornost ali se ne isključuje odgovornost čelnika.
Proračunski korisnici kao i Upravni odjel odgovorni su za
naplatu vlastitih prihoda i primitaka iz svoje nadležnosti i za
izvršavanje svih rashoda i izdataka u skladu s namjenama.
IX. IZVJEŠTAVANJE
Članak 30.
Polugodišnji izvještaj o izvršenju Proračuna dostavlja se
Općinskom načelniku do 5.rujna tekuće godine.
Općinski načelnik podnosi Općinskom vijeću, na donošenje polugodišnji izvještaj o izvršenju Proračuna do 15.
rujna tekuće godine.
Godišnji izvještaj o izvršenju Proračuna dostavlja se
Općinskom načelniku do 1. svibnja tekuće godine za prethodnu godinu. Općinski načelnik podnosi Općinskom
vijeću na donošenje godišnji izvještaj o izvršenju Proračuna
do 1. lipnja tekuće godine za prethodnu godinu.
Općinski načelnik godišnji obračun Proračuna dostavlja
Ministarstvu financija i Državnom uredu za reviziju u
roku od 15 dana nakon što ga usvoji Općinsko vijeće.
Članak 31.
Proračunski korisnici dostavljaju polugodišnje i godišnje
financijske izvještaje svog plana Odsjeku za proračun i
financije Jedinstvenog upravnog odjela sukladno Pravilniku o financijskom izvještavanju u proračunskom računovodstvu (»Narodne novine« broj: 3/15, 93/15, 135/15, 2/17 i
28/17).
Proračunski korisnici dužni su dostaviti godišnji izvještaj
o poslovanju (ostvarenje financijskog plana, izvještaj o
radu te prijedlog o korištenju neutrošenih sredstava)
Odsjeku za proračun i financije Jedinstvenog upravnog
odjela najkasnije u roku od mjesec dana od isteka roka
za predaju godišnjih financijskih izvještaja utvrđenog Pravilnikom o financijskom izvještavanju u proračunskom
računovodstvu.
Odsjek za proračun i financije Jedinstvenog upravnog
odjela dužan je izvještaj o poslovanju proračunskih korisnika dostaviti Općinskom načelniku u daljnjem roku od
mjesec dana od isteka roka iz stavka 2. ovog članka.
X. NADZOR PRORAČUNSKIH KORISNIKA I
OSTALIH KORISNIKA PRORAČUNSKIH SREDSTAVA
Članak 32.
Proračunski nadzor postupak je nadziranja zakonitosti,
svrhovitosti i pravodobnosti korištenja proračunskih sredstava kojim se nalažu mjere za otklanjanje utvrđenih nezakonitosti i nepravilnosti. Obuhvaća nadzor računovodstvenih, financijskih i ostali poslovnih dokumenata. Proračunski nadzor obavlja Ministarstvo financija.
Odsjek za proračun i financije Jedinstvenog upravnog
odjela ovlašten je kod proračunskih korisnika kao i kod
ostalih korisnika proračunskih sredstava obavljati nadzor
utroška sredstava Proračuna za namjene za koja su sredstva osigurana.
U slučaju da se nadzorom iz stavka 2. ovog članka utvrdi
da je proračunski korisnik, odnosno korisnik proračunskih
sredstava Proračuna utrošio nenamjenski, Odsjek za proračun i financije Jedinstvenog upravnog odjela naložit će
istome povrat sredstava u Proračun.
XI. ZAVRŠNA ODREDBA
Članak 33.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana o dana objave u
»Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 400-08/19-01/0016
Ur. broj: 2156-04-01/01-01/19-2
Matulji, 10. prosinca 2019.
Općinsko vijeće Općine Matulji
Predsjednik
Općinskog vijeća
Darjan Buković, bacc.oec. v.r.
|