Članak
10.
Na tržnici se mogu prodavati:
-poljoprivredni proizvodi: voće, povrće, kruh
i pekarski proizvodi, mliječni proizvodi vlastite proizvodnje, meso i mesni
proizvodi, jaja, med vlastite proizvodnje, jestivo ulje vlastite proizvodnje,
uzgojene i samonikle jestive gljive, cvijeće,
-morska i slatkovodna riba, rakovi, školjke i
drugo,
-proizvodi za kućanstvo izrađeni od pruća,
slame, drveta i drugih materijala, razni alati za kućanstvo, posuđe, pribor za
jelo te proizvodi od keramike, stakla i plastike,
-ostali proizvodi čija je prodaja sukladno
propisima dozvoljena na tržnici, kao što su duhan, tekstil i dr.
Članak
11.
Svježe voće i povrće, meso i mesne
prerađevine, pasterizirano ili sterilizirano mlijeko u originalnom pakiranju,
mliječne prerađevine i svi drugi prehrambeni proizvodi moraju se prodavati,
čuvati i uskladištavati na način kojim se osigurava čuvanje kvalitete i
higijenske ispravnosti namirnica.
Prehrambeni proizvodi izloženi prodaji moraju
udovoljavati sanitarnim i veterinarskim uvjetima propisanim zakonom i drugim
propisima.
Higijenski neispravni i zdravlju škodljivi
prehrambeni proizvodi ne smiju se prodavati i pohranjivati u prostorima
tržnice.
Proizvodi koji podliježu odredbama propisa o
kakvoći moraju biti vidljivo označeni oznakom odgovarajuće kakvoće.
Članak
12.
Promet roba na tržnici obavlja se u pravilu
na prostoru tržnice. Iznimno se promet roba može obavljati i na drugim
prostorima koje u tu svrhu odobri nadležno tijelo Grada Novog Vinodolskog.
Članak
13.
Roba se mora prodavati samo na za to
određenom prodajnom mjestu, prema utvrđenom rasporedu i namjeni prostora
tržnice.
Roba se mora prodavati s klupe, štanda, iz
vitrine ili kioska. Nije dozvoljena prodaja roba s tla. Nije dozvoljeno
montiranje nikakvih naprava kojima se proširuje ili povećava kapacitet
prodajnog mjesta.
II. MEĐUSOBNA PRAVA I OBVEZE ISPORUČITELJA I
KORISNIKA KOMUNALNE USLUGE JAVNE TRŽNICE NA MALO
Članak
14.
Isporučitelj osigurava pružanje usluge javne
tržnice na malo svim sudionicima u prometu roba na malo pod jednakim uvjetima.
Članak
15.
Prodajna mjesta zakupljuju se na način da se
za slobodna (ne zakupljena) mjesta održi javni natječaj (javna licitacija ili
putem pisanih zatvorenih ponuda), tako da osoba koja ponudi najveću cijenu
zakupljuje prodajno mjesto. Iznimno, kada se prodajno mjesto daje u jednodnevni
zakup Isporučitelj usluge neće provoditi javni natječaj.
Isporučitelj usluge imenuju Povjerenstvo za
provođenje javnog natječaja koje utvrđuje pravila natječaja i provodi postupak.
Javni poziv za javni natječaj prodajnih
mjesta objavljuje se na oglasnoj ploči tržnice te na drugi prikladni način.
Članak
16.
Isporučitelj usluge daje korisniku usluge na
korištenje prodajno mjesto temeljem ugovora o zakupu na određeno vrijeme,
ugovora o najmu na određeno vrijeme ili temeljem usmenog dogovora kada se radi
o jednodnevnom zakupu.
Prodajna mjesta ne mogu se dati u podzakup.
Članak
17.
Ugovor iz članka 16. ovih Općih uvjeta
osobito sadrži:
1. naznaku ugovornih strana,
2. naznaku prodajnog mjesta,
3. rok trajanja ugovora,
4. predmet prodaje na prodajnom mjestu.
Članak
18.
Korisnik usluge se prilikom prodaje mora
služiti tehničkim sredstvima i uređajima (vaga i utezi) koje mu na korištenje
daje Isporučitelj usluge.
Za ispravnost tehničkih sredstava i uređaja
iz stavka 1. ovoga članka odgovara Isporučitelj usluge, a za točnost uporabe
istih Korisnik usluge.
Korisnik usluge mora vagu smjestiti na
prodajnom mjestu na način da kupac može neometano kontrolirati vaganje robe.
Članak
19.
Korisnik ugovorenog prodajnog mjesta ne može
taj prostor ustupiti drugoj osobi na stalnu, privremenu ili zajedničku
upotrebu, niti vršiti bilo kakve preinake ili adaptacije bez suglasnosti
Isporučitelja usluge.
Članak
20.
Za obavljanje prometa roba na malo na tržnici
moraju biti ispunjeni svi minimalni tehnički uvjeti korištenja poslovno-
prodajnog prostora, uređaja i opreme sa svrhom osiguravanja ispravnosti i
kvalitete roba stavljenih u prodaju.
Članak
21.
Za korištenje poslovno-prodajnog prostora,
korištenje tehničkih sredstava i pružanje usluga korisnici su dužni plaćati
zakupninu ili najamninu, odnosno naknadu.
Članak
22.
Za naplaćenu dnevnu tržnu uslugu (jednodnevni
zakup) odgovorni zaposlenik Isporučitelja usluge izdaje potvrdu koju je
korisnik dužan čuvati i na zahtjev ovlaštene osobe pokazati. Ako se tijekom
kontrole korisnik zateče bez potvrde ili je zauzeo veći prostor od plaćenog,
plaća peterostruku naknadu za zauzeti prodajni prostor.
Članak
23.
Korisniku prodajnog prostora koji odbija
platiti usluge iz članka 21. ovih Općih uvjeta ili da u podzakup prodajni
prostor, Isporučitelj usluge može raskinuti ugovor o zakupu ili najmu prodajnog
mjesta na tržnici i prije isteka vremena na koje je zaključen.
Članak
24.
Korisnik prodajnog prostora i korisnici
usluga tržnice dužni su se pridržavati odredaba ovih Općih uvjeta i uputa i
naloga ovlaštenih djelatnik Isporučitelja usluge.
U slučaju nepoštivanja odredaba iz stavka 1.
ovog članka, Isporučitelj usluge može raskinuti ugovor o zakupu ili najmu
prodajnog mjesta na tržnici i prije isteka vremena na koje je zaključen.
Članak
25.
U slučaju da Isporučitelj usluge raskine
ugovor o zakupu prodajnog mjesta na tržnici sukladno članku 23. i članku 24.
ovih Općih uvjeta, Korisnik usluge ne može se javiti na javni natječaj istog
narednih 12 mjeseci. Otkazni rok iznosi mjesec dana.
Po isteku ugovora Isporučitelj usluge može sa
zakupcem produžiti ugovor za zakupljeno prodajno mjesto bez ponovnog javnog
natječaja uz uvjet da je podmirio sve dugove za proteklo razdoblje, odnosno
pridržavao se Općih uvjeta.
Članak
26.
Radno vrijeme tržnice radnim danom, nedjeljom
i blagdanom utvrđuje se kako slijedi:
od 01. listopada do 30. travnja radnim danom
od 6.00 do 19.00 sati.
-nedjeljom i blagdanima, u razdoblju od 01.
listopada do 30. travnja mogu započeti u 6,00 sati i završiti najkasnije u
13,00 kn.
-nedjelje u prosincu i nedjelje koje padaju
uoči blagdana i neradnih dana, mogu započeti poslovanje najranije u 6,00 sati i
završiti najkasnije 18,00 sati.
-na blagdan 26. prosinac-Božićni blagdani
tržnica na malo može započeti poslovanje u 6,00 sati i završiti poslovanje u
13,00 sati.
od 01. svibnja do 30. rujna radnim danom,
nedjeljom i blagdanima raditi od 6.00 do 22.00 sati
Članak
27.
Kad za to postoje opravdani razlozi, tržnica
može temeljem odgovarajuće odluke Isporučitelja usluge poslovati duže ili kraće
od radnog vremena iz članka 26. ovih Općih uvjeta.
Članak
28.
Ukoliko Korisnik usluge zakupljenog mjesta ne
započne sa korištenjem prodajnog mjesta na tržnici do 8 sati (za razdoblje od
15. svibnja do 15. rujna) odnosno do 9 sati (za razdoblje od 16. rujna do 14.
svibnja) prodajno mjesto se taj dan može ustupiti drugome na korištenje.
Članak
29.
Robu zatečenu izvan radnog vremena na tržnom
prostoru, Isporučitelj usluge može ukloniti s tržnog prostora.
Isporučitelj usluge nije dužan nadoknaditi
štetu koja nastane na stvarima uslijed poduzimanja mjera iz prethodnog stavka.
Članak
30.
Korisnik usluge je dužan pola sata prije
isteka radnog vremena započeti pripreme radi napuštanja prodajnog mjesta, a
najkasnije pola sata nakon isteka radnog vremena dužan je vratiti u skladište
preuzeta tehnička sredstva i uređaje, pohraniti neprodanu robu, očistiti
prodajno mjesto i napustiti prostor tržnice.
Članak
31.
Opskrba tržnice voćem i povrćem dozvoljena je
u radne dane tržnice, od 5.00 do 7.00 sati. Opskrba tržnice ostalim proizvodima
dozvoljena je u radne dane tržnice od 5.00 sati pa do završetka radnog vremena
utvrđenog ovim Općim uvjetima.
Članak
32.
Dostavna vozila mogu koristiti dostavno
parkiralište samo za dopremu robe u vremenu određeno člankom 31. ovih Općih
uvjeta.
Nakon istovara robe isto vozilo mora
napustiti dostavno parkiralište. Parkiranje i kretanje dostavnih vozila mimo
dostavnog parkirališta tržnice nije dozvoljeno.
Članak
33.
Korisnik usluge je obvezan prije početka
prodaje robu sortirati po grupama i izložiti za prodaju.
Na svakoj vrsti izložene robe Korisnik usluge
je obvezan istaknuti čitko ispisanu cijenu i druge podatke o robi sukladno
propisima.
Članak
34.
Uskladištenje robe na tržnicama izvan
skladišta i drugih prostora namijenjenih toj svrsi nije dopušteno.
Članak
35.
Radi nesmetanog odvijanja rada i poslovanja,
održavanja reda i discipline, svi sudionici u prometu robe na malo na tržnici
dužni su se pridržavati zakona, drugih propisa i ovih Općih uvjeta.
Članak
36.
Isporučitelj usluge je dužan urediti prostor
tržnice te ga održava u stanju funkcionalne sposobnosti.
Zaposlenici Isporučitelja usluge su dužni
ponašati se u skladu s ovim Općim uvjetima i drugim pravnim aktima, a osobito:
1. osigurati sve uvjete poslovanja na tržnici
propisane ovim Općim uvjetima i drugim propisima
2. poduzeti mjere za osiguranje pravovremene
opskrbe te početka i završetka radnog vremena tržnice, sukladno odredbama ovih
Općih uvjeta,
3. postaviti dovoljan broj odgovarajućih
posuda za skupljanje svih vrsta otpada, osigurati prostor za smještaj posuda te
s otpadom postupati sukladno propisima za pojedinu vrstu otpada,
4. osigurati da se redovito, sukladno
propisima, obavija dezinfekcija, dezinsekcija i deratizacija tržnice i ostalih
prostora u funkciji tržnice,
5. osigurati dovoljnu količinu higijenski
ispravne vode za piće, osvježenje povrća te za pranje prostora tržnice i ostale
potrebe, osigurati da su sanitarno-higijenski uređaji, WC i drugi javni objekti
na tržnici tijekom rada tržnice, otvoreni, ispravni i čisti
6. obavljati pregled prostora tržnice prije
njegove uporabe,
7. na vidnom mjestu na tržnici istaknuti
iznose zakupnine i naknada i radno vrijeme tržnice,
8. pratiti rad i ponašanje Korisnika usluge
na tržnici od početka vremena određenog za dostavu robe do završetka radnog
vremena, upozoravati ih se ne pridržavaju odredbi ovih Općih uvjeta te
poduzimati odgovarajuće mjere,
9. s inspekcijskim službama i drugim organima
surađivati u sprječavanju prodaje prehrambenih proizvoda promet kojih nije
dozvoljen, jer nemaju utvrđeno podrijetlo i zdravstvenu ispravnost, higijenski
nisu ispravni i u promet nisu stavljeni pod propisanim uvjetima, nisu
deklarirani, prekupljeni i sl., te ih s pojedinog prostora uklanjati na posebno
određeno mjesto
10. poduzeti i druge mjere koje osiguravaju
nesmetan promet roba na tržnici.
Članak
37.
Korisnici tržnih usluga dužni su se na
tržnici ponašati tako da ne remete rad i red, a osobito:
1. pridržavati se ovih Općih uvjeta i drugih
propisa kojima se uređuju promet roba, javni red i mir i ponašanje na javnim
mjestima
2. pridržavati se vremena propisanog za
dostavu robe te radnog vremena tržnice,
3. pridržavati se rasporeda prodajnih mjesta
i prodavati isključivo proizvode sukladno ugovoru o zakupu ili najmu,
4. na svakoj robi izloženoj prodaji jasno i
vidljivo istaknuti cijenu i oznaku mjere ili količine te robu mjeriti
propisanim mjernim jedinicama. Vage i mjerni uređaji moraju biti baždareni i
postavljeni tako da kupci mogu kontrolirati vaganje odnosno mjerenje.
5. prodajno mjesto održavati čistim, a
tijekom prodaje i prije napuštanja prodajnog mjesta, ambalažu i drugi otpad
odlagati u posude namijenjene za tu vrstu otpada,
6. robu prodavati samo na iznajmljenom
prodajnom mjestu ili poslovnom prostoru i na sektoru ili odjeljku za to
određenom na tržnici
7. pri prodaji poljoprivredno-prehrambenih
proizvoda strogo se pridržavati propisanih higijensko-zdravstvenih mjera,
8. tijekom rada uljudno se ponašati prema
potrošačima i drugim sudionicima u prodaji te svojim ponašanjem ne narušavati
red na tržnici,
9. na zahtjev ovlaštene osobe Isporučitelja
usluge pokazati odgovarajuće dokumente.
Članak
38.
Potrošači svojim ponašanjem ne smiju
narušavati rad i red na tržnici.
Djelatnici tržnice koji rade na pružanju
tržnih usluga dužni su odmah obavijestiti nadležne organe ako na tržnici zapaze
osobe neprimjerenog ili nedostojnog vladanja ili izazivače nereda, osobe koje
ugrožavaju sigurnost korisnika tržnice i osobe na kojima su očiti znakovi
zaraznih bolesti.
Članak
39.
Za održavanje reda i čistoće, protupožarne
zaštite, zaštite na radu i ispravnosti tehničkih uređaja i sredstava za rad,
unutar poslovno-prodajnih prostora koje koriste, odgovorni su korisnici usluga.
Članak
40.
Na tržnici se mogu prodavati
poljoprivredno-prehrambeni proizvodi koji su zdravstveno ispravni i koji
udovoljavaju ostalim propisanima uvjetima. Proizvodi koji podliježu
zdravstvenom nadzoru mogu se prodavati samo nakon pregleda i uz potvrdu ili Žig
o izvršenom pregledu.
Članak
41.
Prodaju samoniklih i uzgojenih jestivih
gljiva na tržnici može obavijati samo ovlašteni Korisnik usluge sukladno
propisima te na posebno određenom mjestu prostora tržnice.
Korisnik usluge je dužan istaknuti naziv
vrste svake gljive.
Korisnik usluge mora posjedovati potvrdu o jestivosti
gljiva koju izdaje ovlašteno tijelo sukladno propisima.
Gljive moraju biti svježe i imati
odgovarajuću deklaraciju.
Izloženo prodaji meso, mesni proizvodi, riba,
rakovi i školjke, mliječni proizvodi, med, sve vrste ukiseljenog povrća,
proizvodi od tijesta, moraju biti zaštićeni od zagađivanja.
Za umatanje i zaštitu prehrambenih proizvoda
mogu se koristiti samo čisti bijeli papir, papirnate i plastične vrećice,
plastične i aluminijske folije.
Članak
42.
Zdravstveni list, posebnu radnu odjeću ili
obuću moraju imati oni prodavači koji na tržnici prodaju poljoprivredno-
prehrambene proizvode, ako je to određeno te sukladno posebnim propisima.
Članak
43.
Sudionici u prometu roba na tržnici dužni su
voditi računa o posebnoj higijeni, moraju biti čisti i uredni, primjerno
odjeveni, ne smiju biti pod utjecajem droge ili alkohola, preglasni ili
nedostojnog ponašanja.
Članak
44.
Isporučitelj usluge je ovlašten prijaviti
nadležnoj inspekciji nepravilnosti u vezi higijensko- tehničkih i uvjeta
propisanih ovim općim uvjetima.
Članak
45.
Tehnička sredstva i uređaji, omoti (ambalaža)
i posude u kojima se drži roba izložena za prodaju moraju biti uredni i čisti,
tehnički ispravni i izrađeni od materijala neškodljivog za ljudsko zdravije.
Članak
46.
Kupcu je zabranjeno dirati prehrambene
proizvode, odlagati otpad izvan odgovarajućih posuda, nepotrebno se zadržavati
oko prodajnih mjesta i na drugi način remetiti red na tržnici.
Zabranjeno je dovoditi životinje na prostor
tržnice.
Članak
47.
Korisnik usluge dužan je omogućiti ovlaštenom
zaposleniku Isporučitelja usluge nesmetani nadzor i obavijanje njegove dužnosti
te poštivati naputke i naloge koje u provedbi ovih Općih uvjeta on odredi. U
slučaju narušavanja javnog reda i mira na tržnici, te za slučaj nezakonite
prodaje robe, ovlašteni zaposlenik će narediti Korisniku usluge (ili Građanima
koji se kao kupci ili iz drugih razloga nazočni na tržnici) određene radnje ili
suzdržavanje od činjenja određenih radnji, a ukoliko je potrebno zatražiti
intervenciju inspektora Državnog inspektorata, komunalnog redarstva ili
policije.
III. NAČIN OBRAČUNA I PLAĆANJA ISPORUČENE
KOMUNALNE USLUGE
Članak
48.
Prodajna mjesta daju se na korištenje
temeljem pisanih ugovora kada se radi o zakupu ili najmu ili temeljem usmenog
dogovora kada se radi o jednodnevnom zakupu sukladno članku 16. i 17. ovih
Općih uvjeta.
Ugovor o zakupu sklapa se na određeno
vrijeme.
Dokaz da je zaključen usmeni dogovor je
potvrda o plaćenoj jednodnevnoj naknadi.
Članak
49.
Korisnici usluge javne tržnice na malo
plaćaju uslugu na temelju važećeg Cjenika.
Isporučitelj komunalne usluge tržnice na malo
dužan je za Cjenik usluga na tržnici i za svaku njegovu izmjenu i dopunu
pribaviti prethodnu suglasnost Gradonačelnika Grada Novog Vinodolskog te se
objavljuje se na oglasnoj ploči i web stranicama Isporučitelja usluge.
Članak
50.
Cijena komunalne usluge plaća se
Isporučitelju usluge za isporučenu uslugu na temelju ispostavljenog računa.
Za naplaćenu dnevnu tržnu uslugu ovlašteni zaposlenik
Isporučitelja usluge izdaje potvrdu-račun koju je korisnik dužan čuvati.
IV. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
51.
Ovi Opći uvjeti stupaju na snagu osmog dana
od dana objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Ovi će se opći uvjeti objaviti na oglasnoj
ploči i mrežnim stranicama Isporučitelja usluge.
Klasa: 363-02/2018-1/10
Ur. broj: 2107/142/2019-167
Datum: 20. ožujka 2019.
Komunalno
trgovačko društvo IVANJ d.o.o.
Direktor
Alen
Bruketa, ing. građ., v. r.