38.
Na temelju članka 25. stavka 2. Zakona o zašititi potrošača (»Narodne
novine«, broj 41114 i 110/15) i (»Službenim novinama Primorsko-goranske
županije«. broj 8/18 i 35/18), Načelnik Općine Lopar dana 19. studenog 2018.
godine, donosi
ODLUKU
o osnivanju Savjeta potrošača javnih usluga
Općine Lopar
Članak l.
Ovom Odlukom osniva se Savjet potrošača javnih usluga Općine Lopar (u
daljnjem tekstu: Savjet), kao savjetodavno radno tijelo Načelnika.
Članak 2.
Jarme usluge u djelokrugu Savjeta jesu:
- opskrba pitkom vodom,
- odvodnja i pročišćavanje otpadnih voda,
- prijevoz putnika u javnom prometu,
- održavanje čistoće,
- odlaganje komunalnog otpada,
- održavanje groblja i krematorija i prijevoz pokojnika,
- obavljanje dimnjačarskih poslova.
Članak 3.
Savjet:
-prati ukupno stanje cijena javnih usluga na području Općine Lopar,
-predlaže Načelniku mjere za unapređenje uvjeta i načina korištenja javnih
usluga,
-razmatra prijedlog promjene cijena javnih usluga iz članka 2. ove Odluke te
o tome daje prethodno mišljenje Načelniku,
-prati stanje i daje mišljenje Načelniku o donošenju odluka o pravima i
obvezama potrošača javnih usluga na transparentan, objektivan i
nediskriminirajući način,
-razmatra i očituje se o prijedlozima akata iz nadležnosti Općinskog vijeća
i o prijedlozima akata iz nadležnosti Načelnika, a koji imaju izravan ili
neizravan utjecaj na obveze i prava potrošača javnih usluga,
-obavlja i druge poslove posredno ili neposredno u vezi s zaštitom potrošača
s ciljem otklanjanja uočenih negativnosti.
Prethodno mišljenje Savjeta prilaže se uz akt kojim Načelnika daje
suglasnost na promjenu cijane javne usluge.
Članak 4.
Savjet čine predsjednik i dva člana.
Načelnik rješenjem imenuje predsjednika i članove Savjeta, od kojih je
najmanje jedan član iz reda predstavnika udruga potrošača.
Članak 5.
Mandat članu Savjeta traje četiri godine.
Članu savjeta mandat prestaje prije isteka (redovitog) četverogodišnjeg
mandata u sljedećim slučajevima:
-danom podnošenja (zaprimanja) pisane ostavke, ako u ostavci nije naveden
drugi dan prestanka
- danom razrješenja od strane načelnika,
- ako prestane biti članom Udruge za zaštitu potrošača
- smrću
Umjesto člana Savjeta kojemu je članstvo prestalo, novi se član imenuje u
roku od 30 dana.
Članak 6.
Savjet po pojedinom pitanju iz svoje nadležnosti donosi zaključke i
preporuke.
Zaključkom se zauzimaju stavovi, izražavaju mišljenja i daju suglasnosti iz
djelokruga Savjeta. Preporukom se ukazuje na određene probleme iz djelokruga
Savjeta te upučuje na način njihova rješavanja.
Članak 7.
Savjet radi na sjednicama koje predsjednik Savjeta saziva, predlaže dnevni
red, te im predsjedava i potpisuje akte što ih donosi Savjet.
Na sjednici Savjeta vodi se zapisnik koji sadrži osnovne podatke o radu
sjednice, iznijete prijedloge te donijete akte po točkama dnevnog reda.
Zapisnik sa sjednice nakon usvajanja potpisuju predsjednik Savjeta i
zapisničar.
Savjet može održati sjednicu ako je sjednici nazočna večina članova Savjeta.
Predsjednik Savjeta može, po svojoj ocjeni, na sjednicu pozvati i druge
osobe koje mogu doprinijeti radu Savjeta, ali bez prava odlučivanja.
Sjednica se saziva prema potrebi, a predsjednik ju je dužan sazvati u roku
od pet dana ako to zatraži većina članova Savjeta.
Članak 8.
Poziv na sjednicu dostavlja se članovima Savjeta pisanim putem, u pravilu,
pet dana prije predviđenog termina održavanja sjednice. lznimno, predsjednik
Savjeta može sazvati sjednicu telefonski, e-mailom ili na drugi prikladan
način, najkasnije 24 sata prije održavanja sjednice, a u tom slučaju dnevni red
sjednice predložit će se na samoj sjednici.
Uz poziv se, u pravilu, prilažu materijali nužni za raspravu po predloženim
točkama dnevnog
Članak 9.
Na sjednici se o svakom predmetu iz utvrđenog dnevnog reda najprije raspravlja,
a zatim odlučuje. Za svaku točku dnevnog reda, u pravilu, daje se uvodno
izlaganje.
Članovi Savjeta mogu učestvovati u raspravi, nakon što zatraže i dobiju
riječ od predsjednika Savjeta. Tijekom raspravljanja o odredenoj točki dnevnog
reda sudionik može raspravljati samo o temi koja je predmet rasprave prema
utvrđenom dnevnom redu.
Odlučivanje o pojedinim pitanjima provodi se izjašnjavanjem o točki dnevnog
reda putem javnog glasovanja, dizanjem ruku »za«, »protiv« odnosno da li se
netko suzdržava od glasovanja.
Ako po pojedinoj točki dnevnog reda postoje dva ili više prijedloga, za
svaki se glasuje posebno.
Usvojen je prijedlog za kojega je glasala većina prisutnih članova Savjeta.
Članak 10.
Red na sjednici Savjeta osigurava predsjednik Savjeta.
Članak 11.
Administrativne i stručne poslove za potrebe Savjeta obavljat će upravni
odjel nadležan za poslove komunalnog gospodarstva.
Članak 12.
Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje važiti Odluka o osnivanju Savjeta
potrošača javnih usluga Općine Lopar, Klasa: 023-03109-02101, Urbroj:
2169102-02109-01 .
Članak 13.
Ova Odluka stupa na snagu danom donošenja, a objavit će se u »Službenim
novinama Primorsko-goranske županije«.
KLASA: 022-05/18-01/21
URBROJ: 2169/02-02-18-01
Lopar, 19. studenog 2018. godine
Načelnik
Josip Borić