73.
Na temelju članka 38. Poslovnika Gradskog
vijeća Grada Kastva (»Službene novine Primorsko goranske županije« broj 37/09,
40/09, 18/13, 25/13, 18/15, 32/17) , Odbor za Statut, Poslovnik i normativnu
djelatnost Gradskog vijeća Grada Kastva, na 14. sjednici održanoj 30. listopada
2018. godine, utvrdio je pročišćeni tekst Poslovnika Gradskog vijeća Grada
Kastva.
Pročišćeni tekst Poslovnika Gradskog vijeća
Grada Kastva obuhvaća:
·
Poslovnik
Gradskog vijeća Grada Kastva (»Službene novine Primorsko-goranske županije«
broj 37/09);
·
Ispravak
Poslovnika Gradskog vijeća Grada Kastva (»Službene novine Primorsko-goranske
županije« broj 40/09);
·
Izmjene i dopune
Poslovnika Gradskog vijeća Grada Kastva (»Službene novine Primorsko-goranske
županije« broj 18/13);
·
Izmjene i dopune
Poslovnika Gradskog vijeća Grada Kastva (»Službene novine Primorsko-goranske
županije« broj 25/13)
·
Izmjene i dopune
Poslovnika Gradskog vijeća Grada Kastva (»Službene novine Primorsko-goranske
županije« broj 18/15)
·
Izmjene i dopune
Poslovnika Gradskog vijeća Grada Kastva (»Službene novine Primorsko-goranske
županije« broj 32/17)
u kojima je naznačeno vrijeme njihovog
stupanja na snagu.
Pročišćeni tekst Poslovnika Gradskog vijeća
Grada Kastva objavit će se u »Službenim novinama Primorsko goranske županije« i
na web stranici Grada Kastva.
KLASA: 021-05/18-02/11
URBROJ: 2170-05-07/1-18-1
Kastav, 30. listopada 2018. godine
Predsjednica
Odbora
za Statut, Poslovnik i normativnu djelatnost
Gradskog vijeća Grada Kastva
Mirela Smojver, dipl.iur.
P O
S L O V N I K
Gradskog vijeća Grada Kastva
(pročišćeni tekst)
SN PGŽ broj: 37/09, 40/09.-ispravak,
18/13., 25/13.,18/15. i 32/17
I. UVODNE ODREDBE
Članak
1.
Poslovnikom Gradskog vijeća Grada Kastva (u
daljnjem tekstu: Poslovnik) uređuje se način rada Gradskog vijeća Grada Kastva
(u daljnjem tekstu: Vijeće) a osobito:
-način konstituiranja Vijeća, početak
obavljanja dužnosti članova Vijeća i prestanak mandata članova Vijeća,
-ostvarivanje prava, obveza i odgovornosti
članova Vijeća
-izbor i razrješenje predsjednika i
potpredsjednika Vijeća i njihova prava i dužnosti,
-broj članova, sastav, djelokrug te način
rada radnih tijela Vijeća,
-odnos Vijeća i Gradonačelnika Grada Kastva
(u daljnjem tekstu: Gradonačelnik),
-postupak donošenja akata i razmatranje
pojedinih pitanja iz nadležnosti Vijeća,
-sazivanje i tijek sjednice te način
odlučivanja na sjednici,
-održavanje reda na sjednici,
-javnost rada Vijeća.
Poslovnikom se uređuju i druga pitanja od
značenja za rad Vijeća i radnih tijela Vijeća.
Izrazi koji se koriste u ovom Poslovniku, a
koji imaju rodno značenje, bez obzira jesu li korišteni u muškom ili ženskom
rodu, obuhvaćaju na jednak način muški i ženski rod.
Članak
2.
Ako pojedino pitanje od važnosti za rad
Vijeća nije uređeno ovim Poslovnikom, to će pitanje urediti Vijeće posebnom
odlukom.
II. KONSTITUIRANJE GRADSKOG VIJEĆA
Članak
3.
Konstituirajuća sjednica Vijeća saziva se na
način, po postupku i u rokovima utvrđenim zakonom.
Konstituirajućoj sjednici Vijeća do izbora
predsjednika predsjeda prvi izabrani član s kandidacijske liste koja je dobila
najviše glasova. Ukoliko je više lista dobilo isti najveći broj glasova
konstituirajućoj sjednici predsjedat će prvi izabrani kandidat s liste koja je
imala manji redni broj na glasačkom listiću.
Predsjedatelj konstituirajuće sjednice (u
daljnjem tekstu: predsjedatelj) ima, do izbora predsjednika Vijeća sva prava i
dužnosti predsjednika Vijeća u pogledu predsjedanja i rukovođenja sjednicom, a
do izbora Mandatne komisije i Odbora za izbor, imenovanja, suradnju s
jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave i međunarodnu suradnju,
ovlašten je predlagati donošenje odluka.
Pravo predlaganja odluka na konstituirajućoj
sjednici pripada i najmanje 1/3 članova Vijeća.
Članak
4.
Na konstituirajućoj sjednici predsjedatelj
će, prozivajući imena i prezimena izabranih na izborima za Vijeće na temelju
izvješća Izbornog povjerenstva, utvrditi broj nazočnih članova Vijeća.
Nakon utvrđenja da je na sjednici nazočna
većina članova Vijeća, Vijeće može započeti s radom.
Vijeće se smatra konstituiranim izborom
predsjednika na prvoj sjednici na kojoj je nazočna većina članova Vijeća.
Nakon što predsjedatelj utvrdi da je Vijeće
konstituirano, izvodi se himna Republike Hrvatske »Lijepa naša domovino«.
Članak
5.
Na konstituirajućoj sjednici bira se iz reda
članova Vijeća Mandatna komisija koja:
- izvješćuje Vijeće o provedenim izborima za
Vijeće i imenima izabranih članova Vijeća,
- izvješćuje Vijeće o imenima izabranih
članova Vijeća koji su podnijeli ostavku odnosno stavili mandat u mirovanje kao
i o imenima zamjenika koji će umjesto njih obavljati dužnost članova Vijeća, te
predlaže potvrdu mandata.
Članak
6.
Prihvaćanjem izvješća Mandatne komisije
potvrđuje se mandat članovima Vijeća.
Nakon što su im potvrđeni mandati, članovi
Vijeća daju prisegu slijedećeg sadržaja:
»Prisežem svojom čašću da ću dužnost
vijećnika u Gradskom vijeću Grada Kastva obavljati savjesno i odgovorno, i da
ću se u svom radu držati Ustava Republike Hrvatske, zakona i Statuta Grada
Kastva i poštovati pravni poredak Republike Hrvatske, te da ću se zauzimati za
svekoliki napredak Republike Hrvatske i Grada Kastva«.
Članak
7.
Predsjedatelj izgovara tekst prisege, a zatim
proziva svakog od članova Vijeća.
Član Vijeća nakon što je izgovoreno njegovo
ime ustaje i izgovara: »Prisežem«.
Svaki član Vijeća potpisuje tekst prisege
pred predsjedateljem.
Članak
8.
Član Vijeća koji nije bio nazočan
konstituirajućoj sjednici, kao i zamjenik člana, kada počinje obavljati dužnost
člana Vijeća tijekom mandata, daje prisegu na prvoj sjednici na kojoj je
nazočan na način iz članka 7. ovog Poslovnika.
Članak
9.
U slučaju mirovanja mandata i prestanka
mandata člana Vijeća, zamjenjuje ga zamjenik člana Vijeća.
Člana Vijeća izabranog na stranačkoj listi,
zamjenjuje kandidat s dotične liste koji nije izabran, a kojeg odredi politička
stranka predlagatelj liste.
Člana Vijeća izabranog na koalicijskoj listi
dviju ili više političkih stranaka zamjenjuje neizabrani kandidat s dotične
liste s koje je izabran i član, a kojeg odredi politička stranka kojoj je u
trenutku izbora pripadao član Vijeća kojem je prestao mandat.
Člana Vijeća izabranog na nezavisnoj listi
zamjenjuje prvi sljedeći neizabrani kandidat s liste.
Ostavka se podnosi u pisanom obliku
predsjedniku Vijeća na način propisan odredbama Statuta Grada Kastva.
Članak
10.
Nakon izbora članova Mandatne komisije, osim
ako odlukom tijela koje je sazvalo konstituirajuću sjednicu nije drugačije
određeno bira se Odbora za izbor i imenovanja i Odbor za Statut, Poslovnik i
normativnu djelatnost.
Po izboru odbora iz stavka 1. ovog članka
biraju se predsjednik i potpredsjednici Vijeća i na njihov se izbor se
primjenju odredbe članka 16. i 17. ovog Poslovnika.
Nakon izbora, predsjedanje sjednicom preuzima
predsjednik Vijeća.
Članak
11.
Predsjednik Vijeća će predložiti da se održi
nastavak konstituirajuće sjednice, ako mu takav zahtjev bude podnesen od strane
najmanje 1/5 članova Vijeća.
Zahtjev iz stavka 1. ovoga članka mora biti
sastavljen u pisanom obliku i potpisan od strane članova Vijeća te sadržavati
nazive točaka kojima se predlaže dopuniti dnevni red nastavka konstituirajuće
sjednice.
III. PRAVA I DUŽNOSTI ČLANOVA VIJEĆA
Članak
12.
Član vijeća prava i dužnosti stječe danom
potvrde mandata.
Prava i dužnosti članova Vijeća propisana su
zakonom, Statutom Grada Kastva, ovim Poslovnikom i aktima koje donese Vijeće.
Članak
13.
Pročelnici upravnih tijela dužni su članu
Vijeća pružiti obavijesti i uvide u materijal o temama koje su na dnevnom redu
sjednice Vijeća ili se pripremaju za sjednice Vijeća ili radnog tijela čiji je
član, a i druge obavijesti koje su mu kao članu Vijeća potrebne.
Član Vijeća može zatražiti obavijesti i
objašnjenja od predsjednika Vijeća i predsjednika radnih tijela o radu tijela
kojima oni predsjedaju.
Članak
14.
Upravno tijelo koje obavlja stručne poslove
za Vijeće dužno je pružiti pomoć članu Vijeća u obavljanju njegove dužnosti, a
napose u izradi prijedloga koje on podnosi, u obavljanju poslova i zadataka
koje mu je povjerilo radno tijelo Vijeća odnosno da mu osigura dopunsku
dokumentaciju za pojedine teme ili predmete koji su na dnevnom redu sjednice
Vijeća ili radnih tijela, a može tražiti i stručne obavijesti i objašnjenja
radi potpunijeg upoznavanja i praćenja problema na koje nailazi u obavljanju
dužnosti člana Vijeća.
Članak
15.
U Vijeću se može osnovati Klub članova
Vijeća.
Klub članova Vijeća mora imati najmanje 3
člana. Član Vijeća može biti član samo jednog Kluba.
Klubovi članova Vijeća obavezni su o svom
osnivanju obavijestiti predsjednika Vijeća, priložiti svoja pravila rada i
podatke o članovima, te izvještavati o promjenama nastalim u klubu za vrijeme
trajanja mandata.
Predsjednik Vijeća brine da se klubovima
članova Vijeća osiguraju prostorni i drugi tehnički uvjeti za rad (prostorije
za sjednice, prijepis, umnožavanje i dostavu materijala i dr.).
IV. PRAVA I DUŽNOSTI PREDSJEDNIKA I POTPREDSJEDNIKA
GRADSKOG VIJEĆA
Članak
16.
Vijeće ima predsjednika i dva
potpredsjednika.
Predsjednika odnosno potpredsjednike bira
Vijeće iz redova članova Vijeća, javnim glasovanjem, na prijedlog Odbora za
izbor i imenovanja ili na prijedlog najmanje 1/ 3 vijećnika Vijeća, većinom
glasova svih članova Vijeća.
Prijedlog članova Vijeća mora biti podnesen u
pisanom obliku i potvrđen potpisom vijećnika. Član Vijeća može svojim potpisom
podržati prijedlog samo za jednog kandidata.
Članak
17.
Izbor predsjednika i potpredsjednika se
obavlja glasovanjem zasebno za svakog kandidata.
Ako prigodom glasovanja za izbor predsjednika
i potpredsjednika niti jedan kandidat ne dobije potrebnu većinu, glasovanje o
istim kandidatima se ponavlja.
Ako je za izbor predsjednika i
potpredsjednika bilo predloženo više od dva kandidata, u ponovljenom glasovanju
sudjeluju dva kandidata koji su dobili najviše glasova.
Ako su kandidati dobili isti broj glasova,
glasovanje o istim kandidatima se ponavlja.
Ako niti u ponovljenom glasovanju niti jedan
kandidat ne dobije potrebnu većinu, ponavlja se izborni postupak u cijelosti.
Članak
18.
Potpredsjednici Vijeća pomažu u radu
predsjedniku Vijeća i po njegovu ovlaštenju obavljaju poslove iz njegove
nadležnosti.
Predsjednik Vijeća određuje potpredsjednika
koji ga zamjenjuje u slučaju njegove odsutnosti ili spriječenosti, a za vrijeme
dok zamjenjuje predsjednika Vijeća potpredsjednik ima sva prava i dužnosti
predsjednika Vijeća.
Potpredsjednici obavljaju i druge poslove
utvrđene ovim Poslovnikom.
Članak
19.
Prava i dužnosti predsjednika Vijeća
propisana su zakonom, Statutom Grada Kastva, ovim Poslovnikom i aktima koje
donosi Vijeće.
Članak
20.
Predsjednik Vijeća prema potrebi, u pravilu
pred sjednicu Vijeća saziva predsjednike klubova članova Vijeća kako bi im dao
potrebne obavijesti o radu Vijeća odnosno u svezi predstojeće sjednice.
Članak
21.
Predsjedniku Vijeća u pripremanju i vođenju
sjednice Vijeća te u obavljanju ostalih njegovih poslova pomaže pročelnik upravnog
tijela koje obavlja stručne poslove za Vijeće.
Članak
22.
Predsjednik Vijeća može biti razriješen
dužnosti i prije isteka redovitog četverogodišnjeg mandata.
Zahtjev za razrješenje mandata može podnijeti
Odbor za izbor i imenovanja ili najmanje 1/3 članova Vijeća. Zahtjev mora biti
sastavljen u pisanom obliku i obrazložen, te ako je podnesen od strane članova
Vijeća mora sadržavati potpise članova Vijeća koji zahtjev podnose.
O zahtjevu iz stavka 2. ovog članka Vijeće se
izjašnjava javnim glasovanjem.
Predsjednik Vijeća može se prije glasovanja
očitovati o navodima iz zahtjeva kojim se traži njegovo razrješenje.
Predsjednik će biti razrješen ako za
razrješenje glasuje većina od ukupnog broja članova Vijeća.
Ako Vijeće odbije zahtjev za razrješenje,
ponovni zahtjev ne može se podnijeti prije isteka šest mjeseci od njegovog
odbijanja.
Članak
23.
Predsjednik Vijeća dužan je sazvati sjednicu
na kojoj će se razmatrati zahtjev za njegovo razrješenje u roku od 15 dana od
zaprimanja zahtjeva, a ako to ne učini u daljnjem roku od 15 dana sjednicu će
sazvati i njome predsjedati gradonačelnik.
Članak
24.
Predsjednik Vijeća može podnijeti ostavku.
Ostavka se podnosi u pisanom obliku a jednom podnijeta ostavka ne može se
opozvati.
Ostavka se dostavlja u upravni odjel u kojem
se obavljaju poslovi za Vijeće.
U slučaju podnošenja ostavke, pravo sazivanja
i predsjedanja sjednicom na kojoj se utvrđuje dan prestanka prava i dužnosti
predsjednika Vijeća, pripada dobno starijem potpredsjedniku.
Potpredsjednik je dužan sjednicu sazvati u
roku od 15 dana od dana zaprimanja ostavke, a ako to ne učini sjednicu će u
daljnjem roku od 15 dana sazvati i njome predsjedati drugi potpredsjednik.
Ukoliko sjednicu ne sazove ni drugi
potpredsjednik sjednicu će u daljnjem roku od tri dana sazvati i njome
predsjedati gradonačelnik.
V. RADNA TIJELA
Članak
25.
Radna tijela Vijeća (u daljnjem tekstu: radna
tijela) osnivaju se za proučavanje i razmatranje pojedinih pitanja iz
nadležnosti Vijeća i za obavljanje poslova određenih ovim Poslovnikom i aktima
Vijeća.
Mandat predsjednika, potpredsjednika i
članova radnog tijela traje do isteka redovitog četverogodišnjeg mandata
Vijeća, ako Vijeće ne odluči drugačije.
Članovi radnih tijela imaju pravo na naknadu
za svoj rad u skladu sa odlukom Vijeća.
Članak
26.
Radno tijelo ima predsjednika,
potpredsjednika i određeni broj članova iz reda članova Vijeća i iz reda
stručnih, javnih odnosno znanstvenih djelatnika.
Izbor predsjednika, potpredsjednika i članova
radnih tijela obavlja Vijeće na prijedlog Odbora za izbor i imenovanja ili na
prijedlog najmanje 1/3 članova Vijeća.
Prijedlog iz prethodnog stavka mora biti
sastavljen u pisanom obliku, mora biti cjelovit odnosno mora sadržavati točno
onoliko kandidata koliko radno tijelo ima članova, mora biti potpisan od strane
predsjednika Odbora za izbor i imenovanja, odnosno članova Vijeća i ukoliko se
izbor ne obavlja na konstituirajućoj sjednici, mora predsjedniku Vijeća biti
dostavljen najmanje tri dana prije održavanja sjednice na kojoj će se
odlučivati o izboru.
Prilikom konstituiranju radnih tijela, kao i
za trajanja njihovih mandata mora se voditi računa o tome da ukupni sastav
radnih tijela odgovara stranačkoj strukturi Vijeća u vrijeme konstituiranja
Gradskog vijeća Grada Kastva.
Članak
27.
O prijedlogu iz članka 26. stavak 2. ovog
Poslovnika glasuje se u cjelini, a u slučaju da je prijedlog podneseni od
strane Odbora za izbor i imenovanja i od strane članova vijeća, Vijeće će se
glasovanjem najprije odrediti o prijedlogu Odbora za izbor i imenovanja, a o
prijedlogu članova Vijeća samo ako prijedlog Odbora za izbor i imenovanja ne
bude prihvaćen.
Članak
28.
Predsjednik radnog tijela organizira rad
tijela, saziva sjednice, predlaže dnevni red te predsjeda sjednicama radnog
tijela.
Na sjednici radnog tijela mogu se razmatrati
samo pitanja iz djelokruga radnog tijela.
Predsjednik radnog tijela surađuje s
predsjednikom Vijeća, predsjednicima drugih radnih tijela i s pročelnikom
upravnog tijela u kojem se obavljaju poslovi za radno tijelo.
Potpredsjednik radnog tijela u slučaju
odsutnosti predsjednika ima njegova prava i obveze.
U slučaju da predsjednik i potpredsjednik
nisu nazočni sjednici radnog tijela, sjednicom radnog tijela predsjeda dobno
najstariji član radnog tijela.
Članak
29.
Sjednicu radnog tijela saziva predsjednik
radnog tijela:
-na osobnu inicijativu
-kada je iz sjedničkog materijala vidljivo da
će Vijeće razmatrati materijal odnosno akt iz djelokruga tog radnog tijela
-na temelju zaključka Vijeća
-na traženje predsjednika Vijeća
-na traženje većine članova radnog tijela.
Ako predsjednik radnog tijela ne sazove
sjednicu a ispunjeni su uvjeti iz stavka 1. podstavak 2., 3., 4. i 5. ovoga članka,
sjednicu saziva, predlaže dnevni red i njome predsjeda potpredsjednik radnog
tijela.
Ako sjednicu ne sazove ni potpredsjednik,
sjednicu može sazvati, predložiti dnevni red i nome predsjedati predsjednik
Vijeća.
U slučaju iz stavka 3. ovog članka, predsjednik
Vijeća može na prvoj narednoj sjednici Vijeća predložiti Vijeću razrješenje
predsjednika i potpredsjednika tog radnog tijela.
Članak
30.
O sazvanoj sjednici radnog tijela,
predsjednik radnog tijela izvješćuje predsjednika Vijeća, gradonačelnika i
pročelnika upravnog odjela.
O sazvanoj sjednici radnog tijela predsjednik
radnog tijela izvješćuje i predsjednike vijeća nacionalnih manjina i
predstavnike nacionalnih manjina s područja Grada Kastva kada je na dnevnom
redu sjednice radnog tijela pitanje koje se tiče položaja nacionalne manjine.
U slučaju iz stavka 2. ovog članka
predsjednici vijeća nacionalnih manjina i predstavnici nacionalnih manjina mogu
biti nazočni sjednici radnog tijela i raspravljati o materijalu, ali bez prava
glasa.
Članak
31.
Sjednica se smatra održanom ako istoj
prisustvuje natpolovična većina članova.
Radna tijela mogu zauzimati stajališta o
pitanjima iz svojeg djelokruga ako sjednici prisustvuje većina članova radnog
tijela, a zaključci i preporuke se donose većinom glasova nazočnih članova.
O radu na sjednici radnog tijela vodi se
zapisnik.
U zapisnik se unose osnovni podaci o radu na
sjednici, rezultat glasovanja o pojedinom predmetu i doneseni zaključci i
preporuke.
Zapisnik se dostavlja upravnom odjelu koje
obavlja stručne poslove za radno tijelo u roku 8 dana od održavanja sjednice.
Članak
32.
Radno tijelo obvezno je o svojim primjedbama,
mišljenjima, stajalištima i prijedlozima obavijestiti Vijeće.
Predsjednik radnog tijela ili član toga
tijela ovlašten od strane radnog tijela može na sjednici Vijeća obrazložiti
stajalište ili prijedlog radnog tijela a obvezan je to učiniti kada je radno
tijelo predlagatelj akta ili materijala.
Članak
33.
Radna tijela imaju pravo od upravnog odjela
tražiti odgovarajuće obavijesti i druge podatke kojima taj odjel raspolaže a
potrebne su za rad radnog tijela.
Članak
34.
Član radnog tijela može podnijeti ostavku.
Vijeće će razriješiti člana radnog tijela i
na istoj sjednici izabrati novog člana.
Vijeće može razriješiti člana radnog tijela
temeljem obrazloženog prijedloga Odbora za izbor i imenovanja ili na prijedlog
1/3 članova Gradskog vijeća Grada Kastva.
Ako je član radnog tijela izabran iz reda
članova Vijeća, mandat u radnom tijelu prestaje mu danom stavljanja mandata u
mirovanje odnosno danom prestanka mandata u Vijeću zbog razloga propisanih
zakonom.
U slučaju iz stavka 4. ovog članka Vijeće će
na istoj sjednici razriješiti člana radnog tijela i imenovati novog člana.
Članak
35.
Radna tijela Gradskog vijeća su:
-Mandatna komisija,
-Odbor za izbor i imenovanja,
-Odbor za Statut, Poslovnik i normativnu
djelatnost,
-Odbor za kulturu i tehničku kulturu,
-Odbor za sport i tjelesnu kulturu,
-Odbor za brigu o djeci, mladima, odgoju i
osnovnom obrazovanju,
-Odbor za zdravstvo, socijalnu skrb,
ravnopravnost spolova i osobe treće životne dobi,
-Odbor za komunalne poslove, prostorno
planiranje i zaštitu okoliša,
-Odbor za turizam, suradnju s jedinicama
lokalne i područne (regionalne) samouprave i međunarodnu suradnju,
-Odbor za gospodarski razvoj i zaštitu
potrošača.
Članak
36.
Mandatna komisija:
-na konstituirajućoj sjednici obavještava
Vijeće o provedenim izborima za Vijeće i imenima izabranih članova, temeljem
objavljenih rezultata nadležnog izbornog povjerenstva o provedenim izborima,
-obavještava Vijeće o podnesenim ostavkama na
vijećničku dužnost, te o zamjenicima članova Vijeća koji umjesto njih počinju
obavljati dužnost,
-obavještava Vijeće o mirovanju mandata člana
Vijeća i o zamjenicima člana koji umjesto njih počinju obavljati dužnost,
-obavještava Vijeće o prestanku mirovanja
mandata člana Vijeća,
-obavještava Vijeće o prestanku mandata kada
se ispune zakonom predviđeni uvjeti i obavještava Vijeće da su ispunjeni
zakonski uvjeti za početak mandata zamjeniku člana.
Ova komisija ima predsjednika,
potpredsjednika i tri člana koji se biraju iz reda članova Vijeća na
konstituirajućoj sjednici Vijeća.
Članak
37.
Odbor za izbor i imenovanja:
-predlaže izbor i razrješenje predsjednika i
potpredsjednika Vijeća,
-predlaže izbor i razrješenje članova radnih
tijela Vijeća,
-predlaže imenovanje i razrješenje i drugih
osoba određenih ovim Statutom i drugim odlukama Vijeća,
-predlaže kandidate za javna priznanja Grada
Kastva,
-obavlja i druge poslove određene Statutom i
ovim Poslovnikom te aktima Vijeća.
Ovaj odbor ima predsjednika, potpredsjednika
i tri člana koji se u pravilu biraju iz reda članova Vijeća na prvoj sjednici
Vijeća.
Članak
38.
Odbor za Statut, Poslovnik i normativnu
djelatnost:
-razmatra prijedlog Statuta Grada i
Poslovnika Gradskog vijeća,
-predlaže pokretanje postupka za izmjenu
Statuta odnosno Poslovnika Gradskog vijeća,
-razmatra prijedloge odluka i drugih općih
akata koje donosi Vijeće u pogledu njihove usklađenosti s Ustavom i pravnim
sustavom, te u pogledu njihove pravne obrade i o tome daje mišljene i
prijedloge Vijeću,
-utvrđuje i objavljuje pročišćene tekstove
odluka i drugih akata Vijeća kada je tim aktima na to ovlašteno ili kada
ocijeni potrebnim,
-obavlja i druge poslove određene ovim
Poslovnikom i aktima Vijeća.
Ovaj odbor ima predsjednika, potpredsjednika
i tri člana koji se biraju iz reda članova Vijeća i iz reda znanstvenih,
stručnih i drugih javnih djelatnika, u pravilu pravne struke.
Članak
39.
Odbor za kulturu i tehničku kulturu:
-razmatra potrebe građana u području kulture
i tehničku kulture,
-razmatra prijedloge i daje mišljenje na
odluke i druge akte iz područja kulture i tehničke kulture koje donosi Vijeće,
-predlaže mjere za promicanje djelatnosti
kulture i tehničke kulture,
-obavlja i druge poslove određene ovim
Poslovnikom i aktima Vijeća.
Ovaj odbor ima predsjednika, popredsjednika i
tri člana iz reda članova vijeća, znanstvenih, stručnih i drugih javnih
djelatnika.
Članak
40.
Odbor za sport i tjelesnu kulturu:
-razmatra potrebe građana u području sporta i
tjelesne kulture,
-razmatra prijedloge i daje mišljenje na
odluke i druge akte iz područja sporta i tjelesne kulture koje donosi Vijeće,
-predlaže mjere za promicanje djelatnosti
sporta i tjelesne kulture,
-obavlja i druge poslove određene ovim
Poslovnikom i aktima Vijeća.
Ovaj odbor ima predsjednika, potpredsjednika
i tri člana iz reda članova vijeća, znanstvenih, stručnih i drugih javnih
djelatnika.
Članak
41.
Odbor za brigu o djeci, mladima, odgoju i osnovnom
obrazovanju:
-razmatra potrebe djece i mladih,
-razmatra potrebe građana na području
predškolskog odgoja i osnovnog obrazovanja,
-razmatra prijedloge i daje mišljenje na
odluke i druge akte iz područja predškolskog odgoja i osnovnog obrazovanja koje
donosi Vijeće,
-obavlja i druge poslove određene ovim
Poslovnikom i aktima Gradskog vijeća.
Ovaj odbor ima predsjednika, potpredsjednika
i tri člana iz reda članova vijeća, znanstvenih, stručnih i drugih javnih
djelatnika.
Članak
42.
Odbor za zdravstvo, socijalnu skrb,
ravnopravnost spolova i osobe treće životne dobi:
-razmatra potrebe građana na području
zdravstva, socijalne skrbi,
-razmatra potrebe građana treće životne dobi,
-razmatra prijedloge i daje mišljenje na
odluke i druge akte iz područja zdravstva i socijalne skrbi koje donosi Vijeće,
-razmatra provođenje aktivnosti za
unapređivanje prava na ravnopravnost spolova,
-predlaže mjere u svezi promicanja
ravnopravnosti spolova
-obavlja i druge poslove određene ovim
Poslovnikom i aktima Vijeća.
Ovaj odbor ima predsjednika, potpredsjednika
i tri člana iz reda članova vijeća, znanstvenih, stručnih i drugih javnih
djelatnika.
Članak
43.
Odbor za komunalne poslove, prostorno
planiranje i zaštitu okoliša:
-razmatra i očituje se o prijedlozima akata s
područja prostornog planiranja
-razmatra i očituje se o prijedlozima akata s
područja zaštite okoliša i prirode
-razmatra i očituje se o prijedlozima akata s
područja kulturno-povijesnog naslijeđa
-razmatra i očituje se o prijedlozima akata s
područja prometa
-razmatra i predlaže mjere uređenja komunalne
infrastrukture i imovine s ciljem učinkovitijeg uređenja naselja,
-razmatra i predlaže mjere za poboljšanje
kvalitete stanovanja, komunalnih objekata, obavljanja komunalnih i drugih
uslužnih djelatnosti
-razmatra i predlaže mjere u svrhu
učinkovitijeg korištenja stambenih i poslovnih prostora,
-obavlja i druge poslove određene ovim
Poslovnikom i aktima Vijeća.
Ovaj odbor ima predsjednika, potpredsjednika
i tri člana iz reda članova Vijeća, znanstvenih, stručnih i drugih javnih
djelatnika.
Članak
44.
Odbor za turizam, suradnju s jedinicama
lokalne i područne (regionalne) samouprave i međunarodnu suradnju:
-razmatra i daje mišljenje u vezi s pitanjima
iz područja turizma,
-razmatra prijedloge i daje mišljenje na
prijedlog razvojnih programa u području turizma,
-vodi brigu o provedbi Akcijskog plana
razvoja turizma Grada Kastva,
-razmatra pitanja iz područja suradnje Grada
Kastva s drugim jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave,
-razmatra pitanja iz područja suradnje Grada
Kastva s odgovarajućim jedinicama drugih država,
-priprema prijedloge akata o suradnji te
razmatra i daje mišljenje o prijedlozima materijala i akata drugih
predlagatelja,
-obavlja i druge poslove određene Statutom i
ovim Poslovnikom te aktima Vijeća.
Ovaj odbor ima predsjednika, potpredsjednika
i tri člana iz reda članova Vijeća, znanstvenih, stručnih i drugih javnih
djelatnika.
Članak
45.
Odbor za gospodarski razvoj i zaštitu
potrošača:
-razmatra i predlaže strategiju gospodarskog
razvoja:
-vodi brigu o zaštiti potrošača,
-razmatra prijedloge i daje mišljenje na
materijale, odluke i druge akte iz područja gospodarskog razvoja, gospodarske
infrastrukture i zaštite potrošača,
-obavlja i druge poslove određene ovim
Poslovnikom i aktima Vijeća.
Ovaj odbor ima predsjednika, potpredsjednika
i tri člana iz reda članova Vijeća, znanstvenih, stručnih i drugih javnih
djelatnika.
Članak
46.
Brisan.
Članak
47.
Brisan.
Članak
48.
Brisan.
Članak
49.
Osim stalnih radnih tijela osnovanih Statutom
i posebnom odlukom Vijeća, Vijeće može osnivati i povremena radna tijela radi
razmatranja pitanja koja su u određenom trenutku od značaja za Vijeće.
Način rada drugih radnih tijela Vijeća,
reguliran je odlukom o osnivanju radnih tijela.
Članak
50.
U cilju aktivnog uključivanja mladih u javni
život Grada Kastva, u skladu sa zakonom, Vijeće Grada Kastva osniva Savjet
mladih kao svoje savjetodavno tijelo.
Osnivanje, djelokrug rada, postupak izbora
članova te druga pitanja od značaja za rad Savjeta mladih Grada Kastva uređuju
se posebnom odlukom Vijeća
VI. ODNOS GRADSKOG VIJEĆA I GRADONAČELNIKA
Članak
51.
Predsjednik Vijeća izvještava Gradonačelnika
i zamjenike Gradonačelnika o sazvanoj sjednici Vijeća najkasnije 8 dana prije
dana održavanja sjednice.
Gradonačelnik i zamjenici prisustvuju
sjednicama Vijeća.
Gradonačelnik određuje izvjestitelja za točke
dnevnog reda koje su po njegovom prijedlogu uvrštene u dnevni red sjednice
Vijeća.
U slučajevima kada gradonačelnik nije
predlagatelj, dostavlja Vijeću svoje mišljenje, stajalište i prijedloge do
početka rasprave.
Ako Vijeće ocijeni da je za raspravu o nekom
pitanju nužno mišljenje Gradonačelnika, a on nije prisutan na sjednici, niti je
dostavio svoje mišljenje, Vijeće može raspravu o tom prijedlogu prekinuti ili
odgoditi.
Članak
52.
Gradonačelnik podnosi izvješće Vijeću o svom
radu u skladu s odredbama Statuta Grada Kastva.
Članak
53.
Gradonačelnik će Vijeće izvjestiti i o
pojedinim pitanjima iz svog djelokruga ako to od njega zatraži najmanje 1/3
članova Vijeća.
Zahtjev iz stavka 1. ovog članka podnosi se u
pisanom obliku predsjedniku Vijeća i mora biti potpisan od svih članova Vijeća
koji traže izvješće gradonačelnika o pojedinim pitanjima. U zahtjevu mora biti
jasno postavljeno, formulirano i obrazloženo pitanje o kojem se traži izvješće.
Članak
54.
Predsjednik Vijeća stavlja zahtjev za
traženje izvješća na dnevni red prve iduće sjednice Vijeća koja se održava
nakon primitka prijedloga, ali ne prije nego što protekne 20 dana od dana
primitka.
Članak
55.
Predstavnik članova Vijeća koji su podnijeli
zahtjev za traženje izvješća ima pravo na sjednici Vijeća izložiti i
obrazložiti zahtjev.
Gradonačelnik ima pravo na sjednici usmeno se
očitovati na podneseni zahtjev.
Članak
56.
Raspravu o izvješću gradonačelnika Vijeće
može završiti utvrđivanjem stajališta o pitanju koje je zahtjevom za
podnošenjem izvješća pokrenuto ili donošenjem zaključka kojim se od
gradonačelnika traži izvršavanje općih akata Vijeća.
Vijećnici koji su podnijeli zahtjev za
traženje izvješća gradonačelnika mogu zahtjev povući najkasnije prije
odlučivanja o njemu.
Članak
57.
Vijeće ne može tražiti od Gradonačelnika
izvješće o bitno podudarnom pitanju prije proteka roka od 6 mjeseci od ranije
podnesenog izvješća.
VII. AKTI VIJEĆA
Članak
58.
U okviru svog djelokruga, na temelju prava i
obveza utvrđenih zakonom, Statutom Grada Kastva i ovim Poslovnikom, Vijeće
donosi Statut, Poslovnik, Proračun, polugodišnji i godišnji izvještaj o
izvršenju Proračuna, odluke, pravilnike, rješenja, druge opće akte i
pojedinačne akte i zaključke.
Članak
59.
Odlukom se uređuju odnosi iz samoupravnog
djelokruga Grada koji su od općeg značenja za građane, pravne osobe i druge
pravne subjekte te propisuje njihova prava i dužnosti, odnosno utvrđuju pitanja
od interesa za Grad Kastav.
Odlukom se odlučuje o izboru odnosno
imenovanju i razrješenju te o davanju suglasnosti na akte kada je to određeno
posebnim propisima.
Članak
60.
Pravilnikom se razrađuju pojedine odredbe
odluka i drugih općih akata radi njihovog izvršavanja ili osiguravanja njihova
provođenja.
Članak
61.
Akti kojima se uređuju način rada i odnosi u
Vijeću i radnim tijelima Vijeća, donose se u obliku odluke, poslovnika ili
pravilinika.
Članak
62.
Rješenja kao pojedinačne akte donosi Vijeće
kada rješava o pravima, obvezama i pravnim interesima fizičkih i pravnih osoba.
Zaključcima Vijeće zauzima stajalište o
temama koje razmatra, daje ocjene o stanju u pojedinim područjima te predlaže
Gradonačelniku i upravnim tijelima poduzimanje odgovarajućih mjera iz njihovog
djelokruga rada.
Zaključke kojima zauzima stajalište, izražava
mišljenje i podnosi prijedlog o temama koje razmatra donosi i radno tijelo.
Članak
63.
Opće i pojedinačne akte i zaključke koje
donosi Vijeće potpisuje predsjednik Vijeća, odnosno potpredsjednik ako je
predsjedao Vijećem na kojem su akti odnosno zaključci doneseni.
Članak
64.
Na izvornike odluka i drugih akata Gradskog
vijeća stavlja se pečat Gradskog vijeća.
Pod izvornikom odluka odnosno drugih akata
Gradskog vijeća podrazumijeva se onaj tekst odluke odnosno drugog akta, koji je
usvojen na sjednici Gradskog vijeća.
Izvornici akata Gradskog vijeća čuvaju se u
pismohrani Grada.
Članak
65.
Odluke i drugi opći akti Vijeća te ispravci
akata objavljuju se u službenom glasilu Grada Kastva.
Pojedinačni akti te zaključci kojima se
utvrđuju obveze, zauzimaju stavovi, izražavaju mišljenja u pogledu izvršavanja
odluka, objavljuju se u službenom glasilu Grada Kastva, ako Vijeće tako odluči.
O objavljivanju akata iz stavka 1. ovog
članka, brine se upravno tijelo koje obavlja stručne poslove za Vijeće.
Članak
66.
Postupak donošenja akta pokreće se
prijedlogom akta. Pravo podnošenja prijedloga akta ima član Vijeća, Klub
članova Vijeća, radno tijelo te Gradonačelnik, osim u slučajevima kada je
zakonom, Statutom Grada Kastva, ovim Poslovnikom ili drugim općim aktom
propisano da pojedini prijedlog podnosi drugo tijelo ili određeni broj članova
Vijeća.
Pravo podnošenja prijedloga akta kojim se
predlažu mjere za unapređivanje položaja nacionalnih manjina te kojim se
uređuju pitanja od značaja za nacionalnu manjinu imaju i vijeća i predstavnici
nacionalnih manjina.
Pravo podnošenja prijedloga akta od značenja
za unapređivanje položaja mladih na području Grada Kastva ima i Savjet mladih
Grada Kastva. Pravo podnošenja prijedloga akta kojim se predlaže izbor,
imenovanje ili razrješenje ima Odbor za izbor i imenovanja ili najmanje 1/3
članova Vijeća, izuzev kada je zakonom, Statutom Grada Kastva, ovim Poslovnikom
ili drugim općim aktom propisano drugačije.
Članak
67.
Prijedlog akta podnosi se predsjedniku
Vijeća.
Predlagatelj akta obvezan je obavijestiti
predsjednika Vijeća o izvjestitelju koji će u ime predlagatelja na sjednici
Vijeća davati objašnjenja i potrebna obrazloženja.
Ako predsjednik Gradskog vijeća utvrdi da
podneseni prijedlozi akata nisu sastavljeni u skladu s odredbama ovog
Poslovnika, zatražit će od predlagatelja da u određenom roku uskladi prijedlog
akta s odredbama ovog Poslovnika.
Za vrijeme dok predlagatelj, odnosno
podnositelj akta ne otkloni nedostatak akta, smatrat će se da ne teku rokovi za
razmatranje akata utvrđeni ovim Poslovnikom, a ako nedostaci ne budu otklonjeni
u roku od 15 dana od poziva da se prijedlog akta uskladi, smatrat će se da akt
i nije upućen Gradskom vijeću.
Članak
68.
Prijedlog akta sadrži pravnu osnovu za
donošenje, tekst prijedloga akta s obrazloženjem, tekst odredaba važećeg akta
koje se mijenjaju odnosno dopunjuju. Uz prijedlog akta može se podnijeti i
odgovarajuća dokumentacija.
Članak
69.
Predsjednik Vijeća upućuje prijedlog akta
Gradonačelniku, ako on nije predlagatelj, na razmatranje i davanje mišljenja.
Članak
70.
Ako dva ili više predlagatelja upute posebne
prijedloge odluka kojima se uređuje isto područje, predsjednik Gradskog vijeća
pozvat će predlagatelje da objedine prijedloge odluka u jedan prijedlog.
Ako se ne postigne dogovor, predsjednik
Gradskog vijeća će unijeti prijedloge odluka u prijedlog dnevnog reda sjednice
Gradskog vijeća redoslijedom kojim su dostavljeni.
Članak
71.
Prije rasprave o prijedlogu akta na sjednici
Vijeća prijedlog razmatraju radna tijela u čijem su djelokrugu pitanja koja se uređuju
aktom.
Radno tijelo izjašnjava se o svim elementima
prijedloga akta a Odbor za Statut, Poslovnik i normativnu djelatnost o
zakonskim i statutarnim osnovima akta.
Kada razmotri prijedlog akta nadležno radno
tijelo daje svoje očitovanje Vijeću.
Očitovanje radnog tijela upućuje se
predsjedniku Vijeća koji ga dostavlja predlagatelju akta, članovima Vijeća i
Gradonačelniku kada on nije predlagatelj akta.
Članak
72.
Prijedlog za izmjenu ili dopunu prijedloga
akta podnosi se u pisanom obliku u obliku amandmana uz pisano obrazloženje.
Ako se amandman podnosi na prijedlog za
izmjenu ili dopunu općeg akta, on se može podnositi samo na članke obuhvaćene
predloženim izmjenama i dopunama.
Pravo podnošenja amandmana imaju ovlašteni
predstavnici akata iz članka 66. ovog Poslovnika.
Amandman se dostavlja predsjedniku Vijeća
pisanim putem najkasnije dva dana prije održavanja sjednice Vijeća.
Predsjednik Vijeća amandman prije odlučivanja
dostavlja članovima Vijeća, predlagatelju akta i gradonačelniku, ukoliko on
nije predlagatelj.
Članak
73.
Iznimno, ako se većina prisutnih članova
Vijeća s tim složi, član Vijeća može podnijeti amandman i usmeno, na sjednici,
u tijeku rasprave.
Predlagatelj akta može podnositi amandmane
sve do zaključenja rasprave.
Gradonačelnik može do zaključenja rasprave
podnositi amandmane na prijedlog akta i kada nije predlagatelj.
Članak
74.
Ako su podneseni amandmani takve naravi da
bitno mijenjaju ili odstupaju od podnesenog prijedloga akta, Vijeće može
odlučiti da se rasprava odgodi kako bi se članovima Vijeća ostavilo dovoljno
vremena za pripremu prije odlučivanja.
Iz razloga navedenih u stavku l. ovog članka,
glasovanje o amandmanima će se odgoditi ako to zatraži Gradonačelnik, neovisno
da li je on predlagatelj.
Članak
75.
O amandmanima se izjašnjava predlagatelj akta
i Gradonačelnik, ako on nije predlagatelj akta.
Izjašnjavanje prema stavku l. ovog članka je
u pravilu usmeno i iznosi se tijekom rasprave, neposredno prije glasovanja o
pojedinim ili svim amandmanima.
Članak
76.
Amandman koji je podnesen u roku postaje
sastavnim dijelom konačnog prijedloga akta i o njemu se odvojeno ne glasuje:
-ako ga je podnio predlagatelj akta,
-ako ga je podnio Odbor za Statut, Poslovnik
i normativnu djelatnost i s njima se suglasio predlagatelj akta,
-ako ga je podnio član Vijeća ili radno
tijelo i s njima se suglasio predlagatelj akta.
Članak
77.
Ako konačni prijedlog akta nije podnio
gradonačelnik, o amandmanu na prijedlog s kojim se nije suglasio gradonačelnik,
se glasuje odvojeno.
Amandman prihvaćen na sjednici Vijeća postaje
sastavni dio konačnog prijedloga akta o kojem se odlučuje.
Članak
78.
O amandmanima se glasuje prema redoslijedu
članaka konačnog prijedloga akta na koje se odnose.
Ako je na isti članak prijedloga akta
podneseno više amandmana, najprije se glasuje o amandmanu koji najviše odstupa
od predloženog rješenja i prema istom kriteriju o ostalim amandmanima.
Nakon provedene rasprave i odlučivanja o
amandmanima, odlučuje se o donošenju akta.
VIII. DONOŠENJE AKTA PO HITNOM POSTUPKU
Članak
79.
Iznimno, akt se može donijeti po hitnom
postupku samo ako to zahtijevaju osobito opravdani razlozi ili ako bi ne
donošenje takvog akta u određenom roku moglo uzrokovati znatniju štetu za Grad.
Za donošenje akata po hitnom postupku, ne
primjenjuju se propisani rokovi utvrđeni u članku 67. ovog Poslovnika.
Uz prijedlog da se akt donese po hitnom
postupku podnosi se prijedlog akta, a ako prijedlog podnosi član Vijeća, tada
mora imati pisanu podršku najmanje četiri člana Vijeća.
Prijedlog za donošenje akta po hitnom
postupku podnosi se predsjedniku Vijeća najkasnije dan prije održavanja
sjednice Vijeća.
Predsjednik Vijeća bez odlaganja upućuje
prijedlog da se akt donese po hitnom postupku članovima Vijeća, te
gradonačelniku, ako on nije predlagatelj.
Članak
80.
Kada se podnosi prijedlog akta po hitnom
postupku prethodno se glasuje bez rasprave o opravdanosti razloga za hitan
postupak i uvrštavanja u dnevni red sjednice, a potom se raspravlja i odlučuje
o aktu.
Članak
81.
Na predloženi akt koji se donosi po hitnom
postupku mogu se podnositi amandmani do zaključenja rasprave.
Na postupak s amandmanima iz stavka 1. ovog
članka primjenjuju se odredbe ovog Poslovnika koje se odnose na prijedloge
akata koji se donose u redovnom postupku.
IX. DONOŠENJE PRORAČUNA I GODIŠNJEG OBRAČUNA
PRORAČUNA GRADA
Članak
82.
Prijedlog proračuna, projekciju proračuna za
naredno proračunsko razdoblje, godišnji i polugodišnji izvještaj o izvršenju
proračuna Grada podnosi gradonačelnik na način i u rokovima propisanim zakonom.
Proračun, godišnji i polugodišnji izvještaj o
izvršenju proračuna donose se većinom glasova svih članova Vijeća.
X. VIJEĆNIČKA PITANJA
Članak
83.
Članovi Vijeća mogu postavljati vijećnička
pitanja gradonačelniku, zamjeniku/cima gradonačelnika i pročelnicima upravnih
tijela u svezi poslova iz njihovog djelokruga rada.
Pitanja se postavljaju na sjednici Vijeća kao
zadnja točka dnevnog reda, usmeno ili u pisanom obliku posredstvom predsjednika
Vijeća, a član Vijeća je dužan navesti kome ga upućuje.
Član Vijeća ima pravo postaviti najviše dva
vijećnička pitanja, a svako postavljanje pitanja može trajati najviše pet
minuta. Pravo postavljanja vijećničkog pitanja ima i klub članova Vijeća, s
time da može postaviti samo jedno pitanje, čije postavljanje može trajati
najduže pet minuta.
Odgovori na vijećnička pitanja daju se na
samoj sjednici, a ukoliko to nije moguće, moraju se navesti razlozi zbog kojih
se ne može dati odgovor na samoj sjednici. Odgovor može trajati najviše pet
minuta.
Ako je član Vijeća nezadovoljan odgovorom
može zatražiti dostavu pisanog odgovora. Pisani odgovor daje se najkasnije na
sljedećoj sjednici.
Gradonačelnik, zamjenici gradonačelnika
odnosno pročelnici dostavljaju pisani odgovor članu Vijeća posredovanjem
predsjednika Vijeća. Predsjednik Vijeća upućuje pisani odgovor svim članovima
Vijeća.
Članak
84.
Pitanja koja članovi Vijeća postavljaju
gradonačelniku, zamjeniku/cima odnosno pročelnicima upravnih tijela kao i
odgovor na ta pitanja moraju biti jasni, precizni i kratki, a mogu ukazivati na
prijedlog mogućih mjera, koje se odnose na postavljeno pitanje.
Ako smatra da postavljeno pitanje nije u skladu
s odredbama ovog Poslovnika, predsjednik Vijeća će upozoriti člana Vijeća na to
i pozvati ga da svoje pitanje uskladi s tim odredbama.
Ako član Vijeća ne uskladi svoje pitanje s
odredbama ovog Poslovnika, predsjednik Vijeća neće to pitanje uputiti tijelu
ili osobi kojemu je namijenjeno i o tome će obavijestiti člana Vijeća.
Članak
85.
Ako bi se odgovor odnosio na pitanje koje
predstavlja profesionalnu tajnu, gradonačelnik, zamjenik gradonačelnika odnosno
pročelnik može predložiti da se odgovori neposredno članu Vijeća ili na
sjednici Vijeća bez prisutnosti javnosti, ili na zatvorenoj sjednici radnog
tijela u čiji djelokrug rada je to pitanje.
Članak
86.
Nakon primljenog odgovora član Vijeća može na
sjednici Vijeća iznijeti mišljenje o odgovoru i postaviti dopunsko pitanje.
Iznošenje mišljenja i dopunsko pitanje ne može trajati dulje od dvije minute.
Član Vijeća koji nije bio nazočan na sjednici
na kojoj je predsjednik Vijeća obavijestio Vijeće o pitanju koje je bilo
postavljeno i dobivenom odgovoru, može u pisanom obliku dostaviti mišljenje ili
postaviti dopunsko pitanje.
XI. RED NA SJEDNICI
l. Sazivanje sjednice
Članak
87.
Sjednicu Vijeća saziva predsjednik Vijeća,
osim ako ovim Poslovnikom nije drugačije određeno.
Sjednice Vijeća održavaju se u pravilu jednom
mjesečno a najmanje jednom u tri mjeseca.
Predsjednik Vijeća je dužan sazvati sjednicu
Vijeća na obrazloženi prijedlog najmanje jedne trećine članova Vijea ili na
prijedlog gradonačelnika, u roku od 15 dana od dana primitka zahtjeva.
Prijedlog mora biti predan u pisanom obliku i potpisan od članova Vijeća,
odnosno gradonačelnika.
Sjednice Vijeća traju dok se ne iscrpi
utvrđeni dnevni red, ako Vijeće ne utvrdi drukčije.
Ukoliko predsjednik Vijeća ne sazove sjednicu
u roku iz stavka 2. ovog članka, sjednicu će sazvati gradonačelnik u roku od 15
dana.
Nakon proteka roka iz stavka 5. ovog članka
sjednicu Vijeća može na zahtjev jedne trećine članova Vijeća, sazvati čelnik
središnjeg tijela državne uprave nadležnog za poslove lokalne i područne
(regionalne) samouprave. Zahtjev članova Vijeća mora biti predan u pisanom
obliku i potpisan.
Članak
88.
Sjednice Vijeća sazivaju se pisanim pozivom,
a samo u izuzetno hitnim slučajevima i na drugi način.
Poziv za sjednicu sa materijalima koji se
odnose na prijedlog dnevnog reda dostavlja se članovima Vijeća osam dana prije
održavanja sjednice. Samo iz osobito opravdanih razloga ovaj rok se može
skratiti.
Poziv i materijal za sjednicu, kada se za to
steknu uvjeti, mogu se dostaviti i elektroničkim putem.
O drugačijem načinu sazivanja sjednice i
opravdanosti razloga za sazivanje sjednice u kraćem roku odlučuje predsjednik
Vijeća.
Materijali za sjednicu Vijeća dostavljaju se
članovima Vijeća, predsjednicima radnih tijela, predsjedniku Savjeta mladih,
Gradonačelniku, zamjeniku gradonačelnika i pročelniku/cima upravnog tijela.
Kada se na sjednici Vijeća raspravlja o
pitanjima koja se tiču položaja nacionalne manjine materijali se dostavljaju i
vijećima i predstavnicima nacionalnih manjina.
Obavijest o održavanju sjednice Vijeća
dostavlja se političkim strankama zastupljenim u Vijeću, vijećima i
predstavnicima nacionalnih manjina, sredstvima javnog priopćavanja.
Obavijest iz stavka 7. ovog članka sadrži
informaciju o vremenu održavanja i dnevnom redu sjednice Vijeća te o mogućnosti
neposrednog uvida u materijale za sjednicu.
2. Dnevni red
Članak
89.
Dnevni red sjednice Vijeća predlaže
predsjednik Vijeća u pozivu za sjednicu.
Predsjednik Vijeća, sve prijedloge
sastavljene na način propisan ovim Poslovnikom i dostavljene najmanje 12 dana
prije održavanja sjednice Vijeća, uvrštava u prijedlog dnevnog reda sjednice.
Članak
90.
Dnevni red sjednice Vijeća utvrđuje se u
pravilu na početku sjednice.
Prilikom utvrđivanja dnevnog reda predsjednik
Vijeća i ovlašteni predlagatelji mogu predložiti dopunu dnevnog reda ili da se
pojedini predmet izostavi iz dnevnog reda. Ako se predlaže dopuna dnevnog reda,
članovima Vijeća se uz prijedlog za dopunu daje i materijal po predloženoj
dopuni.
Prije glasovanja o prijedlogu izmjene dnevnog
reda, predlagatelj ima pravo prijedlog obrazložiti.
O izmjeni dnevnog reda se glasuje bez
rasprave.
Prilikom utvrđivanja dnevnog rada najprije se
odvojeno odlučuje o prijedlogu da se pojedini predmet izostavi, zatim da se
dnevni red dopuni pojedinim predmetom, a nakon toga se odlučuje o hitnosti
postupka.
Nakon što je utvrđen dnevni red sjednice
sukladno odredbama ovog Poslovnika, predsjednik Vijeća objavljuje utvrđeni
dnevni red.
Prije prelaska na dnevni red usvaja se
zapisnik s prethodne sjednice.
Članak
91.
Tijekom sjednice ne može se promijeniti
redoslijed rasprave o pojedinom predmetu utvrđenog dnevnog reda.
Predlagatelj čiji je predmet uvršten u
prijedlog dnevnog reda, može odustati od svog prijedloga i nakon što je dnevni
red utvrđen. U tom slučaju smatra se da je odgovarajuća točka skinuta s dnevnog
reda sjednice i smatra se da prijedlog nije podnijet.
Članak
92.
Ovlašteni predlagatelj ne može ponoviti
prijedlog akta bitno podudarnog sadržaja koji nije uvršten u dnevni red Vijeća
na način propisan člankom 90. ovog Poslovnika prije proteka roka od četiri
mjeseca od dana odlučivanja Vijeća o dnevnom redu.
3. Predsjedavanje i sudjelovanje
Članak
93.
Sjednici Vijeća predsjedava predsjednik
Vijeća, a u njegovoj odsutnosti ili spriječenosti potpredsjednik kojeg odred
predsjednik.
Članak
94.
Sjednici mogu, kao gosti, prisustvovati svi
oni koje je pozvao predsjednik Vijeća.
Nitko ne može govoriti na sjednici prije nego
što zatraži i dobije riječ od predsjednika Vijeća.
Prijave za govor primaju se čim se otvori
rasprava.
Govornika može opomenuti na red ili prekinuti
u govoru samo predsjednik Vijeća.
Predsjednik Vijeća se brine da govornik ne
bude ometan ili spriječen u svom govoru.
Članak
95.
Predsjednik Vijeća daje članovima Vijeća
riječ po redoslijedu kojim su se prijavili.
Članu Vijeća koji želi govoriti o povredi
Poslovnika ili o povredi utvrđenog dnevnog reda, predsjednik daje riječ čim je
ovaj zatraži. Govor tog člana Vijeća ne može trajati duže od tri minute.
Predsjednik je dužan poslije iznesenog
prigovora dati objašnjenje o povredi Poslovnika odnosno utvrđenog dnevnog reda.
Ako član Vijeća nije zadovoljan danim objašnjenjem o tome se odlučuje na
sjednici bez rasprave.
Ako član Vijeća zatraži riječ da bi ispravio
navod za koji drži da je netočno izložen i koji je bio povod nesporazuma ili
koji zahtijeva objašnjenje, predsjednik će mu dati riječ čim završi rasprava
onog koji je to izazvao. Član Vijeća se u svom izlaganju mora ograničiti na
ispravak odnosno objašnjenje, a njegov govor ne može trajati duže od dvije
minute.
Članak
96.
Govornik može govoriti samo o temi o kojoj se
raspravlja i prema utvrđenom dnevnom redu.
Ako se govornik udalji od predmeta dnevnog
reda, govori, a nije dobio odobrenje predsjednika, svojim upadi
cama ili u svojoj raspravi grubo vrijeđa
osobe koje sudjeluju u radu Vijeća, predsjednik Vijeća će ga opomenuti.
Ako govornik i poslije opomene nastavi sa
ponašanjem zbog kojeg mu je opomena izrečena, predsjednik Vijeća će mu oduzeti
riječ, a po potrebi i udaljiti ga sa sjednice.
Ako član Vijeća odbije napustiti sjednicu u
slučaju iz stavka 3. ovog članka, predsjednik Vijeća će utvrditi da je član
Vijeća udaljen sa sjednice i da se ne broji prilikom glasovanja.
Stegovne mjere iz stavka 2. i 3. ovog članka
(opomena, opomena s oduzimanjem riječi i udaljavanje sa sjednice) su izvršne i
o njima se ne vodi rasprava.
Protiv stegovne mjere udaljavanja sa sjednice
Vijeća član Vijeća ima pravo prigovora koji se podnosi predsjedniku Vijeća u
roku od 24 sata od izricanja stegovne mjere, a predsjednik Vijeća upućuje ga
svim članovima Vijeća i unosi u dnevni red prve sljedeće sjednice.
Odluku o prigovoru Vijeće donosi većinom
glasova nazočnih članova Vijeća, bez rasprave s time da pravo prigovora ima
samo član Vijeća koji je podnio prigovor i izvjestitelj Odbora za Statut,
Poslovnik i normativnu djelatnost.
Vijeće može po prigovoru potvrditi izrečenu
stegovnu mjeru ili ukinuti stegovnu mjeru, a odluka Vijeća je konačna.
Članak
97.
Na sjednici Vijeća se može odlučiti da
govornik o istoj temi može govoriti samo jedanput.
Član Vijeća u raspravi u pravilu može
govoriti najdulje pet minuta.
Iznimno zbog važnosti teme, Vijeće može
odlučiti da pojedini član Vijeća može govoriti i dulje.
Nakon što završe svoje izlaganje svi članovi
Vijeća koji su se prijavili za govor u skladu s člankom 94. ovog Poslovnika,
mogu ponovno zatražiti riječ i tada mogu govoriti još najviše tri minute,
neovisno o tome da li su ranije govorili o toj temi.
4. Tijek sjednice
Članak
98.
Nakon otvaranja sjednice, a prije utvrđivanja
dnevnog reda predsjednik Vijeća utvrđuje nazočnost članova Vijeća.
Član Vijeća koji neće prisustvovati sjednici
Vijeća o tome obavještava predsjednika Vijeća ili pročelnika upravnog tijela
koje obavlja stručne poslove za Vijeće.
Ako predsjednik Vijeća utvrdi da sjednici
nije nazočan dovoljan broj članova Vijeća, predsjednik Vijeća odlaže sjednicu
za određeni dan i sat.
Sjednica će se prekinuti i odložiti i u
slučaju kada se za vrijeme sjednice utvrdi da nema nazočnosti većine članova
Vijeća.
5. Odlučivanje
Članak
99.
Za donošenje akata na sjednici Vijeća,
potrebna je nazočnost većine članova Vijeća, osim u slučajevima kada je ovim
Poslovnikom drugačije određeno.
Članak
100.
Vijeće donosi akte većinom danih glasova,
ukoliko je na sjednici Vijeća nazočna većina članova Vijeća, osim ako zakonom,
Statutom Grada ili ovim Poslovnikom nije drugačije određeno.
Većinom glasova svih članova Vijeća, Vijeće
donosi slijedeće akte:
-Statut Grada,
-Poslovnik Gradskog vijeća,
-proračun,
-godišnje izvješće o izvršenju proračuna
-odluku o izboru i razrješenju predsjednika i
potpredsjednika Vijeća
-odluku o raspisivanju referenduma o
razrješenju gradonačelnika i njegovog/vih zamjenika
-odluku o raspisivanju referenduma o
pitanjima iz samoupravnog djelokruga utvrđenih statutom Grada Kastva,
-akte koje Vijeće donosi po hitnom postupku.
6. Glasovanje
Članak
101.
Glasovanje na sjednici je javno osim ako
Vijeće ne odluči da se o nekom pitanju glasuje tajno.
Javno glasovanje provodi se dizanjem ruku.
Glasovanje dizanjem ruku provodi se na način
da predsjednik Vijeća prvo poziva članove Vijeća da se izjasne tko je »za«
prijedlog, zatim, tko je »protiv« prijedloga, odnosno da li se tko uzdržao od
glasovanja. Glasovi članova Vijeća koji su bili nazočni u vijećnici, a nisu
glasovali »za« niti »protiv« prijedloga i nisu se izjasnili da se uzdržavaju od
glasovanja, smatraju se uzdržanim glasovima.
Kod utvrđivanja dnevnog reda i usvajanja
zapisnika glasuje se samo »za« ili »protiv«.
Iznimno od odredbe stavka 3. ovog članka, ako
se prilikom glasovanja o amandmanu za njegovo prihvaćanje izjasni manje od
polovice nazočnih članova Vijeća, predsjednik Vijeća može odmah utvrditi da je
amandman odbijen.
Članove Vijeća proziva i glasove prebrojava
službenik upravnog tijela u čijoj je nadležnosti obavljanje stručnih poslova za
potrebe Vijeća.
Članak
102.
Predsjednik Vijeća objavljuje rezultat
glasovanja.
Na zahtjev člana Vijeća koji zatraži provjeru
glasovanja, predsjednik Vijeća će zatražiti da se glasovanje ponovi te objaviti
rezultat glasovanja.
Članak
103.
Tajno glasovanje provodi se glasačkim
listićima. Glasački listići su iste veličine, boje, oblika i ovjereni su
pečatom Vijeća.
Na glasačkom listiću prezimena kandidata
navedena su abecednim redom, a glasuje se na način da se zaokruži redni broj
ispred prezimena kandidata.
Ukoliko se glasuje o pojedinom prijedlogu ili
predmetu pitanje mora biti postavljeno jasno i precizno, a glasuje se »za«,
»protiv« i »uzdržan«.
Glasačke listiće priprema službenik upravnog
odjela koji sudjeluje u radu Vijeća.
Članak
104.
Službenik koji pomaže predsjedniku Vijeća u
provođenju tajnog glasovanja predaje članovima Vijeća glasačke listiće.
Članak
105.
U slučaju ponovnog glasovanja sjednica se
prekida radi pripreme novih glasačkih listića.
Ponovno glasovanje provodi se istim postupkom
kao i prvo glasovanje.
Članak
106.
Član Vijeća može glasovati samo osobno i
jednim glasačkim listićem.
Nevažeći je nepopunjen listić, listić na
kojem su dopisana nova imena, odnosno glasački listić koji je tako popunjen da
se ne može sa sigurnošću utvrditi za koga ili što je vijećnik glasovao, kao i
listić na kojem je zaokružen veći broj kandidata od broja koji se bira.
Članak
107.
Nakon što su svi nazočni članovi Vijeća
predali glasačke listiće i nakon što je predsjednik Vijeća objavio da je
glasovanje završeno, prelazi se na utvrđivanje rezultata glasovanja.
Rezultat glasovanja se utvrđuje na osnovi
predanih glasačkih listića.
Rezultat glasovanja utvrđuje predsjednik
Vijeća u prisutnosti službenika i članova Vijeća koji su mu pomagali kod samog
glasovanja.
Predsjednik Vijeća objavljuje rezultate
glasovanja na istoj sjednici na kojoj je provedeno tajno glasovanje.
XII. ZAPISNICI
Članak
108.
O radu na sjednici vodi se zapisnik.
Zapisnik sadrži osnovne podatke o radu
sjednice, o prijedlozima iznijetim na sjednici, o sudjelovanju u raspravi te o
donesenim odlukama.
U zapisnik se unosi i rezultat glasovanja o
pojedinom predmetu.
O izradi zapisnika brine upravni odjel u
kojem se obavljaju poslovi za Vijeće.
Članak
109.
Svaki član Vijeća ima pravo na početku
sjednice iznijeti primjedbe na zapisnik prethodne sjednice.
O osnovanosti primjedbe na zapisnik odlučuje
se na sjednici bez rasprave. Ako se primjedba prihvati, izvršit će se u
zapisniku odgovarajuća izmjena.
Zapisnik na koji nisu iznesene primjedbe,
odnosno zapisnik u kojem su suglasno s prihvaćenim primjedbama izvršene
izmjene, smatra se usvojenim.
Usvojeni zapisnik potpisuje predsjednik
Vijeća i službenik koji vodi zapisnik.
Izvornik zapisnika sjednice Vijeća čuva se u
upravnom odjelu.
Članak
110.
Sjednice Vijeća tonski se snimaju, a prijepis
tonske snimke sjednice čuva upravno odjel.
Upravni odjel u kojem se obavljaju poslovi za
Vijeće je dužan omogućiti članu Vijeća, na njegov zahtjev, da sasluša tonski
snimak sjednice odnosno izraditi prijepis dijela tonskog zapisa.
XIII. JAVNOST RADA
Članak
111.
Sjednice Vijeća su javne.
Nazočnost javnosti sa sjednice ili sa dijela
sjednice Vijeća odnosno radnog tijela može se isključiti samo iznimno, u
slučajevima predviđenim posebnim zakonima i aktima Grada Kastva.
Predstavnici udruga građana, građani i
predstavnici medija mogu pratiti rad Vijeća, ali ne smiju remetiti red i tijek
sjednice (primjerice glasno razgovarati, upotrebljavati mobitel i dr.).
Ukoliko je broj osoba koje prate rad Vijeća
veći od broja raspoloživih mjesta, predsjednik Vijeća određuje broj osoba koje
mogu pratiti rad Vijeća.
Članak
112.
O radu Vijeća javnost se obavještava objavom
na oglasnim pločama i web stranicama Grada, te objavljivanjem potrebnih akata
Vijeća u službenom glasilu.
Radi što potpunijeg i točnijeg obavješćivanja
javnosti o rezultatima rada Vijeća i radnih tijela može se dati službeno
priopćenje za tisak i za druga sredstva priopćavanja, o čemu odlučuje
predsjednik Vijeća.
Članak
113.
Javnosti nisu dostupni podaci koji su, u
skladu s posebnim propisima klasificirani određenim stupnjem tajnosti.
XIV. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
114.
Mandatno imunitetska komisija nastavlja s
radom pod nazivom Mandatna komisija.
Odbor za izbor, imenovanja, predstavke,
pritužbe i priznanja nastavlja s radom pod nazivom Odbor za izbor i imenovanja.
Odbor za statutarno-pravna pitanja nastavlja
s radom pod nazivom Odbor za Statut, Poslovnik i normativnu djelatnost.
Članak
114.a
Radna tijela Vijeća nastavljaju s radom do
stupanja na snagu ovih Izmjena i dopuna Poslovnika Gradskog vijeća Grada
Kastva.
Riječi i pojmovi koji se koriste u ovom
Poslovniku, a koji imaju rodno značenje, odnose se jednako na muški i ženski
rod, bez obzira u kojem su rodu navedeni.
Riječ zamjenik gradonačelnika u ovom
Pravilniku primjenjuje se u množini.
Članak
115.
Ovaj Poslovnik stupa na snagu osmog dana od
dana objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Stupanjem na snagu ovog Poslovnika prestaje
važiti Poslovnik Gradskog vijeća (»Službene novine Primorsko- goranske
županije« broj 27/01 i 19/04).
Članak
116.
Ove izmjene i dopune Poslovnika Gradskog
vijeća stupaju na snagu osmoga dana od dana objave u službenom glasilu Grada
Kastva.