Na temelju članka 30. stavka 7. i članka 31. stavka 2. Zakona o održivom
gospodarenju otpadom (»Narodne novine« broj 94/13 i 73/17) i članka 22. Statuta
Grada Raba (»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 27/09, 13/13,
31/13 - pročišćeni tekst i 19/15), Gradsko vijeće Grada Raba, na sjednici
održanoj 31. siječnja 2018. godine, donijelo je
I. UVODNE ODREDBE
Članak 1.
Ovom se Odlukom utvrđuju kriteriji i način pružanja javne usluge
prikupljanja miješanog komunalnog otpada i biorazgradivog komunalnog otpada, te
povezane usluge odvojenog prikupljanja otpadnog papira, metala, stakla,
plastike, tekstila, problematičnog otpada i krupnog (glomaznog) otpada na
području Grada Raba.
Članak 2.
Komunalni otpad je otpad nastao u kućanstvu i otpad koji je po prirodi i
sastavu sličan otpadu iz kućanstva, osim proizvodnog otpada i otpada iz
poljoprivrede i šumarstva.
Miješani komunalni otpad je otpad iz kućanstava i otpad iz trgovina,
industrije i iz ustanova koji je po svojstvima i sastavu sličan otpadu iz
kućanstava, iz kojeg posebnim postupkom nisu izdvojeni pojedini materijali (kao
što je papir, staklo i dr.) te je u Katalogu otpada označen kao 20 03 01.
Biorazgradivi komunalni otpad je otpad nastao u kućanstvu i otpad koji je po
prirodi i sastavu sličan otpadu iz kućanstva, osim proizvodnog otpada i otpada
iz poljoprivrede, šumarstva, a koji u svom sastavu sadrži biološki razgradiv
otpad. Biorazgradivi komunalni otpad u okviru javne usluge je biootpad i
otpadni papir i karton.
Reciklabilni komunalni otpad čine otpadna plastika, otpadni metal i otpadno
staklo, a kad je to prikladno i druge vrste otpada koje su namijenjene
recikliranju (npr. otpadni tekstil, otpadno drvo i sl.).
Krupni (glomazni) komunalni otpad je predmet ili tvar koju je zbog zapremine
i/ili mase neprikladno prikupljati u sklopu usluge prikupljanja miješanog
komunalnog otpada.
Problematični otpad je opasni otpad iz podgrupe 20 01 Kataloga otpada koji
uobičajeno nastaje u kućanstvu te opasni otpad koji je po svojstvima, sastavu i
količini usporediv s opasnim otpadom koji uobičajeno nastaje u kućanstvu pri
čemu se problematičnim otpadom smatra sve dok se nalazi kod proizvođača tog
otpada.
Članak 3.
Prikupljanje miješanog komunalnog otpada i biorazgradivog komunalnog otpada
te odvojeno prikupljanje otpadnog papira, metala, stakla, plastike, tekstila,
problematičnog otpada i krupnog (glomaznog) otpada (u daljnjem tekstu: Usluga)
obavlja se u okviru sustava sakupljanja komunalnog otpada sukladno propisanim
standardima (čl. 6. Odluke), te podrazumijeva prikupljanje tog otpada na
određenom području, pružanja usluge putem spremnika od pojedinih korisnika i
prijevoz tog otpada do ovlaštene osobe za obradu tog otpada.
Davatelj usluge pruža Uslugu na području Grada Raba, koje obuhvaća sljedeća
naselja: Barbat, Banjol, Palit, Rab, Kampor, Mundanije i Supetarska Draga.
Korisnik usluge na području pružanja Usluge je vlasnik nekretnine, odnosno
vlasnik posebnog dijela nekretnine i korisnik nekretnine, odnosno posebnog
dijela nekretnine kada je vlasnik nekretnine, odnosno posebnog dijela
nekretnine obvezu plaćanja ugovorom prenio na tog korisnika i o tome obavijestio
davatelja usluge. Više korisnika mogu na zahtjev, sukladno međusobnom
sporazumu, zajednički nastupati prema davatelju usluge.
Članak 4.
Na području Grada Raba Uslugu prikupljanja komunalnog otpada pruža Dudovo
d.o.o. sa sjedištem u Rabu, Rab, Trg Municipium Arba A.D.Xa.C.2, OIB:
08484457911, (u daljnjem tekstu: davatelj usluge).
Davatelj usluge osigurava odvojenu primopredaju biorazgradivog komunalnog
otpada, reciklabilnog komunalnog otpada, problematičnog otpada, glomaznog
otpada i miješanog komunalnog otpada.
Članak 5.
Troškovi obavljanja Usluge određuju se razmjerno količini predanog otpada u
obračunskom razdoblju, pri čemu je kriterij količine otpada u obračunskom
razdoblju volumen spremnika otpada i broj pražnjenja spremnika. Obračunsko
razdoblje određuje se u trajanju od jednog mjeseca.
Troškovi obavljanja Usluge iz stavka 1. ovog članka obuhvaćaju troškove
nabave i održavanja opreme za prikupljanje otpada, troškove prijevoza otpada,
troškove obrade otpada i druge troškove propisane Uredbom o gospodarenju
komunalnim otpadom.
II. SUSTAV SAKUPLJANJA KOMUNALNOG OTPADA
Članak 6.
Javna usluga prikupljanja miješanog komunalnog otpada i biorazgradivog
komunalnog otpada pruža se i koristi u okviru sustava sakupljanja komunalnog
otpada u skladu sa sljedećim standardima:
1. korisniku usluge mora biti osigurana mogućnost odvojene predaje otpada na
njegovom obračunskom mjestu i korištenjem reciklažnog dvorišta, mobilnog
reciklažnog dvorišta nakon što isti budu u funkciji, te spremnika postavljenog
na javnoj površini i odvoz glomaznog otpada,
2. odvojena primopredaja miješanog komunalnog otpada i biorazgradivog
komunalnog otpada obavlja se putem spremnika kod korisnika usluge, na način da
se otpadni papir i karton prikuplja odvojeno od biootpada.
U okviru sustava sakupljanja komunalnog otpada pruža se javna usluga
prikupljanja miješanog komunalnog otpada na lokaciji obračunskog mjesta
korisnika usluge te prikupljanja biorazgradivog komunalnog otpada na lokaciji
obračunskog mjesta korisnika usluge.
Ako ne postoje prostorne i tehničke mogućnosti smještaja spremnika za
prikupljanje miješanog, biorazgradivog i reciklabilnog komunalnog otpada na
vlastitoj nekretnini, spremnici se mogu postaviti na javnoj površini. Lokaciju
spremnika na javnoj površini određuje Davatelj usluge uz prethodnu dobivenu
suglasnost Grada Raba, Upravnog odjela nadležnog za poslove komunalnog
gospodarstva, te se iste lokacije objavljuju na službenim mrežnim stranicama
Davatelja usluge.
U okviru sustava sakupljanja komunalnog otpada pružaju se bez naknade za
korisnika usluge sljedeće usluge povezane s javnom uslugom:
1. sakupljanje reciklabilnog komunalnog otpada na lokaciji obračunskog
mjesta korisnika usluge,
2. sakupljanje otpadnog papira, metala, plastike, stakla i tekstila putem
spremnika postavljenih kod korisnika usluge, na javnoj površini ili u
reciklažnom dvorištu nakon što isti bude u funkciji,
3. sakupljanje glomaznog otpada u reciklažnom dvorištu, mobilnom reciklažnom
dvorištu nakon što isti budu u funkciji i jednom godišnje na lokaciji
obračunskog mjesta korisnika usluge, najviše do 3 m3,
4. sakupljanje otpada određenog posebnim propisom koji uređuje gospodarenje
otpadom u reciklažnom dvorištu odnosno mobilnom reciklažnom dvorištu nakon što
isti budu u funkciji.
Na zahtjev korisnika usluge pružaju se sljedeće usluge:
1. preuzimanje otpada iz stavka 2. ovoga članka u slučaju iznimnog
preuzimanja veće količine otpada,
2. preuzimanje glomaznog otpada, osim preuzimanja glomaznog otpada iz stavka
4. točke 3. ovoga članka.
Spremnik kod korisnika usluge i spremnik postavljen na javnoj površini, iz
stavka 1. ovoga članka, smatraju se primarnim spremnikom propisanim posebnim
propisom kojim se uređuje gospodarenje otpadom.
III. OBVEZE DAVATELJA USLUGE
Članak 7.
Davatelj usluge dužan je:
1. prikupljati i odvoziti komunalni otpad na području Grada Raba u skladu sa
Zakonom o održivom gospodarenju otpadom, Uredbom o gospodarenju komunalnim
otpadom i ovom Odlukom,
2. osigurati korisniku usluge spremnik za primopredaju miješanog komunalnog
otpada, biorazgradivog komunalnog otpada i na javnim površinama reciklabilnog
komunalnog otpada. Iznimno od navedenog, Davatelj usluge može odlučiti da
pojedini Korisnik usluge može koristiti vrećice za primopredaju biorazgradivog
i miješanog komunalnog otpada,
3. označiti spremnik oznakom,
4. dostaviti korisniku usluge Obavijest o prikupljanju miješanog komunalnog
otpada, biorazgradivog komunalnog otpada i reciklabilnog komunalnog otpada iz
članka 13. ove Odluke,
5. preuzeti sadržaj spremnika od korisnika usluge,
6. voditi digitalnu evidenciju o preuzetoj količini otpada u skladu s
Uredbom o gospodarenju komunalnim otpadom,
7. odgovarati za sigurnost, redovitost, i kvalitetu Usluge,
8. osigurati provjeru da otpad sadržan u spremniku prilikom primopredaje
odgovara vrsti otpada čija se primopredaja obavlja,
9. izraditi Program prikupljanja komunalnog otpada za područje Grada Raba (u
daljnjem tekstu: Program) te za njega ishoditi suglasnost nadležnog tijela,
10. izraditi cjenik javne usluge, objaviti ga na mrežnoj stranici i za njega
prije primjene odnosno izmjene ishoditi suglasnost gradonačelnika,
11. gospodariti s odvojeno sakupljenim komunalnim otpadom, uključujući
preuzimanje i prijevoz tog otpada, sukladno propisanom redu prvenstva
gospodarenja otpadom i na način koji ne dovodi do miješanja odvojeno
sakupljenog komunalnog otpada s drugom vrstom otpada ili s otpadom koji ima
drugačija svojstva,
12. uslugu obavljati redovito, u skladu s rasporedom i Programom te
primjenjivim standardima propisanim za obavljanje djelatnosti.
Davatelj usluge je dužan osigurati uvjete kojima se ostvaruje pojedinačno
korištenje Usluge uključivo i kad više korisnika koristi zajednički spremnik.
IV. OBVEZE KORISNIKA USLUGE
Članak 8.
Korisnik usluge je dužan:
1. koristiti Uslugu i predati miješani komunalni otpad i biorazgradivi
komunalni otpad davatelju usluge na području na kojem se nalazi nekretnina
korisnika usluge,
2. dostaviti davatelju usluge Izjavu o načinu korištenja javne usluge iz
članka 11. ove Odluke,
3. preuzeti od davatelja usluge standardizirane spremnike za otpad, odnosno
koristiti postojeće spremnike koji odgovaraju standardima propisanim ovom
Odlukom, te iste spremnike držati na mjestu određenom za njihovo držanje i ne
premještati ih bez suglasnosti davatelja usluge,
4. omogućiti davatelju usluge pristup spremniku na mjestu primopredaje u
slučaju kad mjesto primopredaje otpada nije na javnoj površini,
5. postupati s otpadom na obračunskom mjestu korisnika usluge na način kojim
se ne dovodi u opasnost ljudsko zdravlje i ne dovodi do rasipanja otpada oko
spremnika i ne uzrokuje pojava neugode drugoj osobi zbog mirisa otpada,
6. odgovarati za postupanje s otpadom i spremnikom na obračunskom mjestu
korisnika usluge sukladno Zakonu o održivom gospodarenju otpadom, Uredbi o
gospodarenju komunalnim otpadom i ovoj Odluci,
7. zajedno s ostalim korisnicima usluge na istom obračunskom mjestu
odgovarati za obveze nastale zajedničkim korištenjem spremnika sukladno Zakonu
o održivom gospodarenju otpadom, Uredbi o gospodarenju komunalnim otpadom i
ovoj Odluci,
8. predavati biorazgradivi komunalni otpad, reciklabilni komunalni otpad,
problematični otpad i glomazni otpad odvojeno od miješanog komunalnog otpada,
9. sav komunalni otpad prikupljati isključivo u odgovarajuće spremnike za
otpad, na za to predviđena mjesta, sukladno vrsti otpada i namjeni spremnika,
poštujući pritom pravila o odvojenom prikupljanju različite vrste komunalnog
otpada te pravila sustava sakupljanja komunalnog otpada iz čl. 6. ove Odluke,
10. predavati problematični otpad u reciklažno dvorište ili mobilno
reciklažno dvorište nakon što isti budu u funkciji,
11. predavati krupni (glomazni) otpad u reciklažno dvorište, mobilno
reciklažno dvorište nakon što isti budu u funkciji i jednom godišnje na
lokaciji obračunskog mjesta korisnika usluge, a najviše do 3 m3. U
slučaju predaje veće količine od 3 m3, isti će se naplatiti u skladu
sa važećim cjenikom,
12. plaćati davatelju usluge cijenu javne usluge, u skladu s važećim
cjenikom.
V. NAČIN SAKUPLJANJA KOMUNALNOG OTPADA
Članak 9.
Miješani komunalni otpad prikuplja se u spremnicima za miješani komunalni
otpad. Tipizirani/standardizirani spremnici za prikupljanje miješanog
komunalnog otpada su plastični ili metalni spremnici volumena 80 litara, 120
litara, 240 litara, 770 litara, 1100 litara i 5000 litara.
Biorazgradivi komunalni otpad prikuplja se u spremnicima za biorazgradivi
komunalni otpad. Tipizirani/standardizirani spremnici za prikupljanje
biorazgradivog komunalnog otpada su plastični ili metalni spremnici volumena 80
litara, 120 litara, 240 litara, 770 litara, 1100 litara i 5000 litara.
Otpadni papir, metal, plastika, staklo i tekstil prikupljaju se u posebne
spremnike koji se nalaze kod korisnika usluge, na javnim površinama ili u
reciklažnom dvorištu nakon što isti bude u funkciji.
Problematični otpad prikuplja se u spremnicima za problematični otpad koji
se nalaze u reciklažnom dvorištu i u mobilnom reciklažnom dvorištu nakon što
isti budu u funkciji.
Glomazni otpad prikuplja se u reciklažnom dvorištu i mobilnom reciklažnom
dvorištu nakon što isti budu u funkciji i jednom godišnje na lokaciji
obračunskog mjesta korisnika usluge. Davatelj usluge dužan je na zahtjev
korisnika usluge osigurati preuzimanje glomaznog otpada od korisnika usluge na obračunskom
mjestu korisnika usluge, pri čemu je korisnik usluge za glomazni otpad preuzet
iznad propisanog volumena (3m3) dužan platiti cijenu prijevoza tog
otpada do reciklažnog dvorišta nakon što isti bude u funkciji.
Spremnici za komunalni otpad kod korisnika usluge moraju imati oznaku naziva
vrste otpada za koju je spremnik namijenjen, oznaku davatelja usluge i oznaku
koja je u Evidenciji o preuzetom komunalnom otpadu pridružena korisniku usluge
i obračunskom mjestu.
Davatelj usluge dužan je na spremnike za odlaganje miješanog komunalnog
otpada ugraditi sustav za elektroničko očitanje pražnjenja spremnika u skladu s
Uredbom o gospodarenju komunalnim otpadom.
Spremnici za komunalni otpad postavljeni na javnoj površini moraju imati
oznaku davatelja usluge, naziv vrste otpada za koju je spremnik namijenjen, te
kratku uputu o otpadu koji se sakuplja putem tog spremnika.
Zabranjeno je bilo kakav dodatni komunalni otpad odlagati na mjestu
primopredaje pored spremnika, jer će se takvo odlaganje otpada smatrati kao
nepropisno odbačen otpad.
Jedinica lokalne samouprave i davatelj usluge na svojoj mrežnoj stranici
objavljuju i ažurno održavaju popis koji sadrži sljedeće informacije:
-lokacije mobilnih reciklažnih dvorišta po naseljima,
-lokacije spremnika za odvojeno sakupljanje komunalnog otpada i
-područja u kojima se spremnici za odvojeno sakupljanje komunalnog otpada
izravno ustupaju korisniku usluge.
VI. PRIJEVOZ MIJEŠANOG KOMUNALNOG OTPADA I BIORAZGRADIVOG KOMUNALNOG OTPADA
Članak 10.
Za sve korisnike usluga planirana dinamika preuzimanja sadržaja spremnika
miješanog komunalnog otpada i biorazgradivog komunalnog otpada te prijevoz
istog od obračunskog mjesta korisnika usluge (primopredaja miješanog komunalnog
otpada i biorazgradivog komunalnog otpada iz čl. 11. st. 2. t. 6. ove Odluke) u
obračunskom razdoblju utvrđuje se u Izjavi o načinu korištenja javne usluge iz
čl. 11. ove Odluke, poštujući pritom broj minimalnih primopredaja iz st. 4. čl.
11. ove Odluke.
Prijevoz miješanog i biorazgradivog komunalnog otpada za sve korisnike
usluga obavlja se najmanje jedanput tjedno. Iznimno od navedenog, davatelj
usluge može odrediti da se broj tjednih odvoza, na cijelom području Grada Raba
ili u određenim naseljima, uredi na drugačiji način, a sukladno stvarnim
potrebama.
Tijekom pojedinih razdoblja u godini broj tjednih odvoza može se povećati u
skladu sa potrebama, a u pravilu se to odnosi na razdoblje trajanja turističke
sezone.
VII. IZJAVA O NAČINU KORIŠTENJA JAVNE USLUGE
Članak 11.
Korisnik usluge dužan je dostaviti davatelju usluge Izjavu o načinu
korištenja javne usluge (u daljnjem tekstu: Izjava).
Izjava se daje na obrascu koji sadrži sljedeće:
1. obračunsko mjesto,
2. podatke o korisniku usluge (ime i prezime ili naziv pravne osobe ili fizičke
osobe - obrtnika te OIB i adresu),
3. mjesto primopredaje,
4. udio u korištenju spremnika,
5. vrstu, zapremninu i količinu spremnika sukladno ovoj Odluci,
6. broj planiranih primopredaja miješanog komunalnog otpada i biorazgradivog
komunalnog otpada u obračunskom razdoblju,
7. očitovanje o kompostiranju biootpada u domaćinstvu fizičke osobe, pri
čemu se očituje Korisnik usluge da li provodi kompostiranje i na koji način -
kućni komposteri
8. očitovanje o korištenju nekretnine na obračunskom mjestu uključujući i
očitovanje o broju fizičkih osoba koje koriste nekretninu ili o trajnom
nekorištenju nekretnine,
9. obavijest davatelja usluge o uvjetima kad se Ugovor o korištenju javne
usluge smatra sklopljenim,
10. izjavu korisnika kojom potvrđuje da je upoznat s Ugovorom o korištenju
javne usluge
11. uvjete raskida Ugovora o korištenju javne usluge,
12. izvadak iz cjenika javne usluge.
Podaci iz stavka 2. ovoga članka svrstani su u obrascu Izjave u dva stupca
od kojih je prvi prijedlog davatelja usluge, a drugi očitovanje korisnika
usluge.
Broj planiranih primopredaja miješanog komunalnog otpada i biorazgradivog
komunalnog otpada u obračunskom razdoblju iz stavka 2. točke 6. ovoga članka
mora se odrediti u skladu sa sljedećom minimalnom učestalošću:
-najmanje jednom tjedno za biootpad iz biorazgradivog komunalnog otpada,
-najmanje jednom mjesečno za otpadni papir i karton iz biorazgradivog
komunalnog otpada,
-najmanje jednom tjedno za miješani komunalni otpad.
Korisnik usluge je dužan vratiti davatelju usluge dva primjerka Izjave s
potpisom korisnika usluge u pisanom obliku u roku od 15 dana od dana
zaprimanja.
Davatelj usluge je dužan po zaprimanju Izjave sukladno stavku 5. ovoga
članka, korisniku usluge vratiti jedan ovjereni primjerak Izjave u roku od 8
dana od zaprimanja.
Davatelj usluge je dužan primijeniti podatak iz Izjave koji je naveo
korisnik usluge (stupac: očitovanje korisnika usluge) kada je taj podatak u
skladu sa Zakonom o održivom gospodarenju otpadom, Uredbom o gospodarenju
komunalnim otpadom i ovom Odlukom.
Iznimno od stavka 7. ovoga članka davatelj usluge primjenjuje podatak iz
Izjave koji je naveo davatelj javne usluge (stupac: prijedlog davatelja javne
usluge) u sljedećem slučaju:
1. kad se korisnik usluge ne očituje o podacima iz stavka 2. ovoga članka u
roku iz stavka 5. ovoga članka,
2. kad više korisnika usluge koristi zajednički spremnik, a među korisnicima
usluge nije postignut dogovor o udjelima korištenja zajedničkog spremnika na
način da zbroj svih udjela čini jedan, primjenjuje se udio korisnika usluge u
korištenju zajedničkog spremnika koji je odredio davatelj usluge.
U slučaju kad su korisnici javne usluge kućanstva i koriste zajednički
spremnik, a nije postignut sporazum o njihovim udjelima, davatelj usluge
određuje udio korisnika usluge u korištenju zajedničkog spremnika na način da
je kriterij za određivanje udjela korisnika usluge omjer broja fizičkih osoba u
kućanstvu korisnika usluge i ukupnog broja fizičkih osoba na obračunskom
mjestu. Broj fizičkih osoba u kućanstvu korisnika usluge davatelj usluge
utvrđuje na temelju očitovanja vlasnika odnosno korisnika nekretnine sadržanog
u Izjavi i kad je potrebno na temelju podataka očitanja mjernih uređaja za
potrošnju električne energije, ili plina ili pitke vode ili na drugi način.
U slučaju kad su korisnici javne usluge kućanstva i pravne osobe ili fizičke
osobe - obrtnici i koriste zajednički spremnik, a nije postignut sporazum o
njihovim udjelima, davatelj usluge određuje udio korisnika usluge u korištenju
zajedničkog spremnika na slijedeći način.
Davatelj usluge prvo utvrđuje (na temelju očitovanja vlasnika odnosno
korisnika nekretnine sadržanog u Izjavi i kad je potrebno na temelju podataka
očitanja mjernih uređaja za potrošnju električne energije, ili plina ili pitke
vode ili na drugi način):
-za kućanstvo kao korisnika usluge - broj fizičkih osoba u kućanstvu,
-za pravnu osobu kao korisnika usluge - broj zaposlenika odnosno korisnika
nekretnine, ali ne manje od jedan po nekretnini,
-za fizičku osobu - obrtnika kao korisnika usluge - broj zaposlenika odnosno
korisnika nekretnine, ali ne manje od jedan po nekretnini.
Zbrojem prethodno navedenih kategorija dolazi se do ukupnog broja fizičkih
osoba na tom određenom obračunskom mjestu te se udio korisnika usluge u
korištenju zajedničkog spremnika izračunava na način da se broj fizičkih osoba
po pojedinom korisniku usluge (kućanstvu, pravnoj osobi odnosno fizičkoj osobi
- obrtniku) stavlja u omjer s ukupnim brojem fizičkih osoba na obračunskom
mjestu.
Izjavom se definira broj i vrsta spremnika te volumen spremnika kojeg
koristi korisnik usluge, kao i udio u spremniku kojeg koristi korisnik usluge.
Svaki korisnik usluge samostalno bira hoće li koristiti vlastiti spremnik za
miješani komunalni otpad ili će otpad odlagati u zajedničke spremnike za
miješani komunalni otpad na određenom obračunskom mjestu. U slučaju
pojedinačnog korištenja spremnika, korisniku usluge dodjeljuje se spremnik
minimalne zapremnine od 120 litara za miješani komunalni otpad. Korisnici
usluge koji koriste vlastite spremnike mogu zahtijevati od davatelja usluge da
im se početno dodijeljeni spremnici za miješani komunalni otpad zamijene za
veće ili manje spremnike (sukladno raspoloživosti spremnika različite
zapremnine).
Davatelj usluge može omogućiti davanje Izjave elektroničkim putem kad je
takav način prihvatljiv korisniku usluge.
Korisnik usluge dužan je obavijestiti davatelja usluge o svakoj promjeni
podataka iz Izjave u roku od 15 dana od dana kad je nastupila promjena, kao i o
svakoj drugoj namjeravanoj promjeni podataka iz Izjave u roku od 15 dana prije
dana od kojeg će se primjenjivati namjeravana promjena.
VIII. UGOVOR O KORIŠTENJU JAVNE USLUGE
Članak 12.
Ugovor o korištenju javne usluge (u daljnjem tekstu: Ugovor) smatra se
sklopljenim:
1. kad korisnik usluge dostavi davatelju usluge Izjavu ili
2. prilikom prvog korištenja javne usluge ili zaprimanja na korištenje
spremnika za primopredaju komunalnog otpada u slučaju kad korisnik usluge ne
dostavi davatelju usluge Izjavu.
Bitne sastojke Ugovora čine ova Odluka, Izjava i cjenik javne usluge.
Davatelj usluge dužan je omogućiti korisniku usluge uvid u akte iz stavka 2.
ovoga članka prije sklapanja i izmjene i/ili dopune Ugovora i na zahtjev
korisnika usluge.
Prihvatljivi dokaz izvršenja javne usluge za pojedinog korisnika usluge
predstavlja digitalna evidencija davatelja usluge o pruženoj usluzi (evidencija
o pražnjenju spremnika tijekom obračunskog razdoblja ili sl.) za pojedinog
korisnika usluge, pri čemu davatelj usluge ne odgovara za neovlašteno
korištenje spremnika od strane trećih osoba već je svaki korisnik usluge dužan
osigurati da njemu dodijeljene spremnike ne koriste neovlašteno treće osobe.
Davatelj usluge vodi evidenciju o preuzetom komunalnom otpadu.
Evidencija o preuzetom biorazgradivom i miješanom komunalnom otpadu sadrži
podatke o:
-korisniku usluge,
-korištenju javne usluge za obračunsko mjesto,
-broj pražnjenja spremnika.
Jedinica lokalne samouprave i davatelj usluge dužni su putem sredstava
javnog informiranja, mrežne stranice, dostavom pisane obavijesti ili na drugi
za korisnika usluge prikladni način osigurati, da je korisnik usluge, prije
sklapanja Ugovora ili izmjene i/ili dopune Ugovora, upoznat s propisanim
odredbama koje uređuju sustav sakupljanja komunalnog otpada, Ugovorom i pravnim
posljedicama.
Davatelj usluge je dužan na svojoj mrežnoj stranici objaviti i održavati
poveznice na mrežne stranice Narodnih novina na kojima su objavljeni Zakon o
održivom gospodarenju otpadom i Uredba o gospodarenju komunalnim otpadom,
digitalnu presliku Odluke, digitalnu presliku cjenika i obavijest o načinu
podnošenja prigovora sukladno obvezama iz posebnog propisa kojim se uređuje
zaštita potrošača.
IX. OBAVIJEST O PRIKUPLJANJU MIJEŠANOG KOMUNALNOG OTPADA, BIORAZGRADIVOG
KOMUNALNOG OTPADA I RECIKLABILNOG KOMUNALNOG OTPADA
Članak 13.
Obavijest o prikupljanju miješanog komunalnog otpada, biorazgradivog
komunalnog otpada i reciklabilnog komunalnog otpada (u daljnjem tekstu:
Obavijest) mora sadržavati:
-plan s datumima i okvirnim vremenom primopredaje miješanog komunalnog
otpada, biorazgradivog komunalnog otpada i reciklabilnog komunalnog otpada,
-lokaciju i radno vrijeme reciklažnog dvorišta nakon što isti bude u
funkciji,
-lokaciju, datum i radno vrijeme mobilnog reciklažnog dvorišta nakon što
isti bude u funkciji,
-plan s datumima preuzimanja glomaznog otpada u okviru javne usluge,
-lokacije spremnika za odvojeno sakupljanje komunalnog otpada na javnoj
površini,
-uputu o kompostiranju za korisnika usluge koji kompostira biootpad,
-uputu o postupanju s miješanim komunalnim otpadom, biorazgradivim
komunalnim otpadom i reciklabilnim komunalnim otpadom,
-kontakt podatke i način podnošenja zahtjeva za preuzimanje komunalnog
otpada na zahtjev korisnika usluge,
-uputu o preuzimanju komunalnog otpada na zahtjev korisnika usluge.
Davatelj usluge dužan je korisniku usluge do kraja prosinca tekuće
kalendarske godine za iduću kalendarsku godinu dostaviti Obavijest u pisanom
obliku ili putem mrežne stranice kad je to korisniku usluge prihvatljivo.
X. CIJENA JAVNE USLUGE
Članak 14.
Davatelj usluge obračunava korisniku usluge cijenu javne usluge prikupljanja
miješanog i biorazgradivog komunalnog otpada (u daljnjem tekstu: cijena javne
usluge) razmjerno količini predanog otpada u obračunskom razdoblju pri čemu je
kriterij količine otpada u obračunskom razdoblju zaduženi volumen spremnika
otpada i broj pražnjenja spremnika.
Cijena javne usluge određuje se cjenikom iz čl. 7. toč. 10. ove Odluke.
Strukturu cijene javne usluge čini cijena javne usluge za količinu predanog
miješanog komunalnog otpada, cijena obvezne minimalne javne usluge i cijena
ugovorne kazne.
Korisnik usluge dužan je platiti davatelju usluge iznos cijene javne usluge
za obračunsko mjesto i obračunsko razdoblje, osim ako je riječ o obračunskom
mjestu na kojem se nekretnina trajno ne koristi u smislu čl. 13. Uredbe o
gospodarenju komunalnim otpadom.
Ukupna cijena javne usluge određuje se prema izrazu:
UCJU= C+ CMJU
pri čemu je:
UCJU -ukupna cijena javne usluge,
C- cijena javne usluge za količinu predanog otpada, C = JCV x BP x U
JCV- jedinična cijena za pražnjenje volumena spremnika izražena u kunama
sukladno cjeniku,
BP- broj pražnjenja spremnika u obračunskom razdoblju sukladno podacima u
Evidenciji,
U- udio korisnika usluge u korištenju spremnika,
CMJU- cijena obvezne minimalne usluge.
Kad jedan korisnik usluge samostalno koristi spremnik, udio korisnika usluge
u korištenju spremnika je jedan.
Kad više korisnika usluge zajednički koriste spremnik, zbroj udjela svih
korisnika, određenih međusobnim sporazumom ili prijedlogom davatelja usluge,
mora iznositi jedan.
Kad više korisnika usluge koristi zajednički spremnik, nastalu obvezu
plaćanja ugovorne kazne u slučaju kada se ne utvrdi odgovornost pojedinog
korisnika snose svi korisnici usluge koji koriste zajednički spremnik sukladno
udjelima u korištenju spremnika.
XI. CIJENA OBVEZNE MINIMALNE JAVNE USLUGE
Članak 15.
Obvezna minimalna javna usluga je dio javne usluge koju je potrebno
osigurati kako bi sustav sakupljanja komunalnog otpada mogao ispuniti svoju
svrhu poštujući pritom obvezu o osiguranju primjene načela »onečišćivač plaća«,
ekonomski održivo poslovanje, te sigurnost, redovitost i kvalitetu pružanja
javne usluge.
Cijena obvezne minimalne javne usluge uključuje troškove: obveznog
minimalnog obilaska obračunskih mjesta radi odvoza, nabave i održavanja opreme
za prikupljanje otpada, prijevoza otpada, održavanja komunalnih objekata i
obrade otpada, rada reciklažnog i mobilnog reciklažnog dvorišta, nakon što isti
budu u funkciji vezan uz zaprimanje otpada nastalog u kućanstvu na području
Grada Raba, prijevoza i obrade glomaznog otpada preuzetog jedanput godišnje na
obračunskom mjestu korisnika usluge, vođenja propisanih evidencija i
izvješćivanja u vezi s javnom uslugom.
XII. CJENIK
Članak 16.
Gradonačelnik Grada Raba daje suglasnost na cjenik, odnosno, njegove izmjene
i dopune.
Gradonačelnik Grada Raba dužan je očitovati se na prijedlog cjenika u roku
od 15 dana od dana podnošenja zahtjeva od strane Davatelja usluge.
Ako se gradonačelnik Grada Raba ne očituje u roku od 15 dana, smatra se da
je suglasnost dana.
XIII. OPĆI UVJETI UGOVORA S KORISNICIMA
Članak 17.
Opći uvjeti ugovora s korisnicima usluge sadržani su u Prilogu 1. ove
Odluke.
XIV. VIŠA SILA
Članak 18.
Davatelj usluge se neće smatrati odgovornim za kašnjenja u ispunjenju ili
neispunjenje obveza iz Ugovora koje je uzrokovano neočekivanim i nepredvidivim
okolnostima izvan njegove razumne kontrole, kao što su radnje građanskih ili
vojnih tijela, ograničenja uvedena zakonom, požar, eksplozija, rat, embargo,
štrajkovi, lokalni ili nacionalni neredi i nemiri. U slučaju nastupa takvih
kašnjenja u ispunjenju ili neispunjenja, davatelj usluge će bez odgode o
nastupu takvih okolnosti obavijestiti korisnike usluga putem mrežnih stranica
te se ispunjenje obveza davatelja usluga odgađa za vrijeme trajanja takvog
slučaja više sile.
XV. ODREDBE O UGOVORNOJ KAZNI
Članak 19.
Ugovorna kazna je iznos određen ovom Odlukom koji je korisnik usluge dužan
platiti u slučaju kad je postupio protivno Ugovoru.
Smatra se da je korisnik usluge postupio protivno Ugovoru:
-Ako ne vrši predaju otpada davatelju usluge (ne zaduži spremnik za otpad
i/ili izjavljuje da ne koristi nekretninu) a na temelju podataka očitanja
mjernih uređaja za potrošnju električne energije, ili plina ili pitke vode ili
na drugi način se utvrdi da koristi nekretninu ugovorna kazna iznosi 1.000,00
kuna.
-Ako nakon obavijesti davatelja usluge, ne zaduži spremnik veće zapremnine,
a prema evidenciji o preuzetoj količini otpada iz čl. 7. st. 6. ove Odluke
proizlazi da za dva uzastopna obračunska razdoblja odlaže miješani komunalni
otpad u količini koja premašuje volumen dodijeljenog spremnika sukladno Ugovoru
ugovorna kazna iznosi 500,00 kuna.
-Ako odlaže miješani komunalni otpad i/ili biorazgradivi komunalni otpad
izvan spremnika ugovorna kazna iznosi 1.000,00 kuna.
-Ako na svom obračunskom mjestu postupa s otpadom na način kojim se dovodi u
opasnost ljudsko zdravlje i dovodi do rasipanja otpada oko spremnika i uzrokuje
pojava neugode drugoj osobi zbog mirisa otpada, ugovorna kazna iznosi 500,00
kuna.
-Ako ne predaje biorazgradivi komunalni otpad, reciklabilni komunalni otpad,
problematični otpad i glomazni otpad odvojeno od miješanog komunalnog otpada,
ugovorna kazna iznosi 300,00 kuna.
-Ako ne predaje problematični otpad u reciklažno dvorište ili mobilno
reciklažno dvorište nakon što isti budu u funkciji, ugovorna kazna iznosi
300,00 kuna.
-Ako s krupnim (glomaznim) otpadom postupa na način da isti odlaže u
spremnike za prikupljanje miješanog komunalnog otpada, zatim unutar drvoreda,
dječjih igrališta, javnih zelenih površina i parkova te na mjesta koja za to
nisu predviđena, te da s krupnim (glomaznim) komunalnim otpadom odlaže bačve,
kante i slične posude u kojima ima ulja, boja, kiselina i drugih opasnih tvari
te drugog problematičnog otpada, ugovorna kazna iznosi 1.000,00 kuna.
-Ako ne drži spremnik na za to propisanom ili dogovorenom mjestu, ugovorna
kazna iznosi 200,00 kuna.
-Ako onemogući davatelju usluge pristup spremniku na mjestu primopredaje,
ugovorna kazna iznosi 200,00 kuna.
-Ako ne omogući davatelju usluge označavanje spremnika s kojim već
raspolaže, ugovorna kazna iznosi 500,00 kuna.
-Ako je uništio ili oštetio spremnik dodijeljen korisniku usluge postavljen
na javnoj površini za prikupljanje miješanog komunalnog otpada i biorazgradivog
komunalnog otpada, ugovorna kazna iznosi 350,00 kuna.
-Ako je uništio ili oštetio spremnik postavljen na javnoj površini za prikupljanje
miješanog komunalnog otpada, biorazgradivog otpada, papira, kartona, plastike i
ostalog reciklabilnog otpada, ugovorna kazna iznosi 2.000,00 kuna.
-Ako je u izjavi o načinu korištenja usluge očigledno naveo netočne podatke,
osobito ukoliko je lažno naveo da trajno ne koristi nekretninu, ugovorna kazna
iznosi 2.000,00 kuna;
-Ako nije u roku od 15 dana, od početka korištenja novoizgrađene nekretnine,
odnosno posebnog dijela takve nekretnine ili prava korištenja takve nekretnine,
odnosno posebnog dijela takve nekretnine (kada je vlasnik nekretnine obvezu
plaćanja ugovorom prenio na tog korisnika), o istome pisanim putem, obavijestio
davatelja usluge, ugovorna kazna iznosi 1.000,00 kuna.
Kad više korisnika usluge koristi zajednički spremnik, nastalu obvezu
plaćanja ugovorne kazne u slučaju kad se ne utvrdi odgovornost pojedinog
korisnika snose svi korisnici usluge koji koriste zajednički spremnik sukladno
udjelima u korištenju spremnika.
Radnici Davatelja usluge na terenu utvrđuju je li određeni Korisnik usluge
postupio protivno Ugovoru, odnosno je li Korisnik usluge obveznik plaćanja
ugovorne kazne.
Dokaz da je Korisnik usluge postupio protivno Ugovoru je fotografski
zapis/video snimak spremnika/vrećice ili otpada na obračunskom mjestu. Na
fotografskom zapisu/ video snimku potrebno je da obračunsko mjesto Korisnika
usluge bude jasno uočljivo.
XVI. ZAŠTITA PRAVA KORISNIKA
Članak 20.
Korisnici usluge imaju mogućnost podnošenja pisanih prigovora poštom,
telefaksom ili elektroničkom poštom te u sjedištu davatelja usluge koji je
dužan na takve prigovore odgovoriti u roku od 15 (petnaest) dana od dana
zaprimanja prigovora. Davatelj usluge dužan je voditi i čuvati pisanu
evidenciju prigovora korisnika najmanje godinu dana od primitka prigovora
korisnika.
Rok za pisanu reklamaciju na ispostavljeni račun je 8 (osam) dana od
primitka računa, u protivnom se smatra da je ispostavljeni račun nesporan a
priloženi obračun pravilan.
XVII. KRUPNI (GLOMAZNI) KOMUNALNI OTPAD
Članak 21.
Zabranjeno je odlaganje krupnog (glomaznog) komunalnog otpada u spremnike za
prikupljanje komunalnog otpada.
Zabranjeno je krupni (glomazni) komunalni otpad odlagati na mjesta koja za
to nisu predviđena (unutar drvoreda, dječjih igrališta, javnih zelenih površina
i parkova, itd.).
Zabranjeno je s krupnim (glomaznim) komunalnim otpadom odlagati bačve, kante
i slične posude u kojima ima ulja, boja, kiselina i drugih opasnih tvari te
drugi problematični otpad.
Davatelj usluge dužan je zbrinuti predmete iz st. 3. ovog članka nakon
odvoza krupnog (glomaznog) komunalnog otpada.
XVIII. ODVOJENO PRIKUPLJANJE OTPADNOG PAPIRA, METALA, STAKLA, PLASTIKE,
DRVA, TEKSTILA, KRUPNOG (GLOMAZNOG) KOMUNALNOG OTPADA TE PROBLEMATIČNOG OTPADA
Članak 22.
Korisnici usluga dužni su iz komunalnog otpada izdvojiti otpadni papir,
metal, staklo, plastiku, drvo, tekstil, biorazgradivi komunalni otpad, krupni
(glomazni) komunalni otpad te problematični otpad.
Prikupljanje otpada iz st. 1. ovog članka obavlja se spremnicima za
biorazgradivi komunalni otpad (za biorazgradivi komunalni otpad) te
specijaliziranim spremnicima (za ostale vrste komunalnog otpada) smještenim kod
korisnika usluge, na javnim površinama ili u reciklažnim dvorištima.
Davatelj usluge dužan je odvojeno prikupljeni otpad iz st. 1. ovog članka
zbrinuti na propisani način.
Članak 23.
Upravni nadzor nad primjenom ove Odluke obavlja Grad Rab, Upravni odjel
nadležan za poslove komunalnog gospodarstva.
Nadzor nad primjenom ove Odluke provodi komunalno redarstvo Grada Raba i
Davatelj javne usluge.
Članak 24.
Prilikom projektiranja novih objekata preporuča se projektirati odvojeni
prostor za spremnike za odvojeno prikupljanje otpada.
XIX. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 25.
Davatelj usluge obvezan je ispuniti tehničko-tehnološke uvjete naplate
odvoza otpada po volumenu na cijelom području Grada Raba najkasnije do 31.
listopada 2018.
Davatelj usluge dužan je podnijeti cjenik iz članka 16. ove Odluke na
suglasnost Gradonačelniku Grada Raba u roku od mjesec dana od dana stupanja na
snagu ove Odluke.
Do donošenja novog cjenika primjenjivati će se postojeći cjenik.
Od dana primjene novog cjenika pa do ispunjenja tehničko-tehnoloških uvjeta,
javna usluga naplaćivat će se isključivo kroz cijenu obvezne minimalne javne
usluge iz članka 15. ove Odluke, a sukladno novom cjeniku.
Nakon ispunjenja tehničko-tehnoloških uvjeta primijenit će se ukupna cijena
javne usluge iz članka 14. ove Odluke.
Članak 26.
Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje važiti Odluka o načinu plaćanja
i visini cijena komunalnih usluga (»Službene novine Primorsko-goranske
županije«, broj: 11/ 10) u dijelu koji se odnosi na uslugu odvoza i deponiranja
otpada, na način kao što je propisano člankom 25. ove Odluke.
Članak 27.
Ova Odluka stupa na snagu prvog dana od dana objave u »Službenim novinama
Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 023-06/18-01/01
Ur. broj: 2169-01-02/7-18-1
Rab, 31. siječnja 2018.
GRADSKO VIJEĆE GRADA RABA
Predsjednik
Željko Peran, mag. ing. agr., v.
r.
PRILOG 1
OPĆI UVJETI UGOVORA
O KORIŠTENJU JAVNE USLUGE PRIKUPLJANJA MIJEŠANOG KOMUNALNOG OTPADA I
BIORAZGRADIVOG KOMUNALNOG OTPADA
(u daljnjem tekstu: Opći uvjeti)
Uvodne odredbe
Članak 1.
Definicije i termini korišteni u ovim Općim uvjetima odgovaraju definicijama
i terminima korištenim u Odluci.
Ovim Općim uvjetima utvrđuju se međusobni odnosi davatelja usluge i
korisnika usluge koji proizlaze iz Ugovora odnosno pružanja javne usluge prikupljanja
miješanog komunalnog otpada i biorazgradivog komunalnog otpada od strane
davatelja usluge korisniku usluge na području pružanja javne usluge.
Primjena Općih uvjeta
Članak 2.
Ovi Opći uvjeti primjenjuju se na sve korisnike usluga koji zaključe Ugovor
s davateljem usluge.
Članak 3.
U slučaju kada odredbe Ugovora upućuju na primjenu pojedinih odredaba ovih
Općih uvjeta, te odredbe Općih uvjeta postaju sastavni dio Ugovora.
Korisnik usluge je upoznat sa sadržajem ovih Općih uvjeta i pristaje na
njihovu primjenu.
Ugovaranje javne usluge
Članak 4.
Korisnici usluge javnu uslugu ugovaraju zaključenjem Ugovora sukladno
Odluci.
Ugovor se smatra sklopljenim:
1. kad korisnik usluge dostavi davatelju usluge Izjavu ili
2. prilikom prvog korištenja javne usluge ili zaprimanja na korištenje
spremnika za primopredaju komunalnog otpada u slučaju kad korisnik usluge ne
dostavi davatelju usluge Izjavu.
Zaključenjem Ugovora korisnik usluge pristaje na primjenu odredbi ovih Općih
uvjeta.
Ugovori s korisnicima usluge zaključuju se na neodređeno vrijeme.
Članak 5.
Cijena javne usluge utvrđuje se cjenikom javne usluge kojeg donosi i mijenja
davatelj usluge sukladno odredbama Odluke.
Korisnik usluge je dužan plaćati cijenu javne usluge utvrđenu cjenikom javne
usluge.
Članak 6.
Cijenu javne usluge korisnici usluge plaćaju na temelju računa koji im
davatelj usluge ispostavlja jednom mjesečno, kad nastaje obveza plaćanja.
Korisnik se obvezuje podmiriti račun u roku od 15 dana od dana nastanka obveze
plaćanja. U slučaju zakašnjenja zaračunavaju se zakonske zatezne kamate u
skladu s propisima.
Korisnik usluge nije ovlašten vršiti prijeboj sa tražbinama prema davatelju
usluge u odnosu na bilo koje moguće protu-potraživanje.
Prava i obveze ugovornih strana
Članak 7.
Davatelj usluge i korisnik usluge imaju prava i obveze utvrđene Odlukom,
Ugovorom i ovim Općim uvjetima.
Članak 8.
Korisnik usluge (novi korisnik) dužan je 15 (petnaest) dana prije početka
korištenja usluge obavijestiti davatelja usluge o početku korištenja javne
usluge (stjecanje vlasništva nekretnine).
Davatelj usluge i korisnik usluge (vlasnik nekretnine) sklapaju Ugovor na
način utvrđen ovim Općim uvjetima. Radi otklanjanja svake sumnje, pisani oblik
ugovora nije pretpostavka nastanka ugovornog odnosa između davatelja usluge i
korisnika usluge, a niti pretpostavka valjanosti nastalog ugovora posebice u
slučajevima kada se usluga od strane davatelja usluge izvršava, a korisnik
usluge neopravdano odbija potpisati Ugovor tj. dostaviti Izjavu.
Postojeći Korisnik usluge u slučaju bilo kakvih promjena podataka vezanih uz
ugovorni odnos, a koje utječu na međusobne odnose između davatelja usluge i
korisnika usluge dužan je iste prijaviti davatelju usluge najkasnije u roku od
15 (petnaest) dana od dana nastale promjene (poštom, elektroničkim putem,
osobno). Korisnik usluge obvezan je obavijestiti davatelja usluge u roku od 8
(osam) dana o prestanku korištenja nekretnine (stan, kuća, poslovni prostor).
Prestanak korištenja nekretnine glede korištenja javne usluge prijavljuje se na
obrascu Zahtjeva Davatelja usluge.
Prilikom stjecanja odnosno prestanka statusa korisnika usluge isti je
navedeni status dužan dokazati vjerodostojnim ispravama i dokumentacijom, a
koja je prilikom ispunjavanja službenih obrazaca davatelja usluge navedena uz
svaki kao prilog.
Svaka promjena koja se prijavljuje prihvaća se od datuma prijave, te je
isključena mogućnost retroaktivnog učinka prijavljene promjene. Prilikom
promjene svi dospjeli računi moraju biti plaćeni. Prilikom konačnog prestanka
korištenja javne usluge, korisnik usluge (vlasnik nekretnine) je dužan platiti
sve do tada zaprimljene račune i tek tada se može brisati iz evidencije
korištenja usluge.
Članak 9.
Osim u slučaju promjene vlasništva nekretnine te slučaju utvrđenja da se
nekretnina trajno ne koristi, korisnik usluge ne može otkazati Ugovor, odnosno
sve dok koristi javnu uslugu dužan je plaćati cijenu javne usluge sukladno
obračunu davatelja usluge.
Članak 10.
Spremnike za odlaganje otpada korisnik usluge u pravilu smješta na svojoj
nekretnini odnosno u objektima ili drugim prostorima u svom vlasništvu.
Iznimno, posude mogu biti smještene i na javnoj površini (stambene zgrade).
Korisnik usluge dužan je posude redovito održavati u ispravnom i
funkcionalnom stanju, te je odgovoran za svako namjerno oštećenje kao i
nestanak. U slučaju otuđenja i oštećenja posuda za odlaganje otpada trošak
nabave novih snosit će korisnik usluge.
Članak 11.
U slučaju da je dokazano da je oštećenje posude za odlaganje otpada uzrokovao
davatelj usluge trošak nabave nove snosit će davatelj usluge, a o čemu se
sastavlja zapisnik. Davatelj usluge dužan je pažljivo rukovati posudama za
odlaganje otpada, tako da se iste ne oštećuju, a odloženi otpad ne rasipa i
onečišćava okolinu. Svako onečišćivanje i oštećenje prouzrokovano skupljanjem i
odvozom otpada isti su dužni odmah otkloniti. Nakon pražnjenja posuda za
odlaganje otpada davatelj usluge dužan ih je vratiti na mjesto na kojem su bile
i zatvoriti poklopac.
Završne odredbe
Članak 12.
Svi dogovori i pravno relevantne izjave ugovornih strana su valjane jedino
ukoliko su učinjene u pisanom obliku.
U slučaju nesuglasja ili kontradiktornosti između Ugovora ili ovih Općih
uvjeta, vrijedit će odredbe Ugovora.
Ukoliko bilo koja odredba Ugovora i/ili Općih uvjeta jest ili postane
ništava, nevaljana ili neprovediva, to neće utjecati na ostatak Ugovora odnosno
Općih uvjeta, te će se ostatak Ugovora odnosno Općih uvjeta primjenjivati u
najvećem mogućem opsegu dozvoljenim zakonom. U tom slučaju, ugovorne strane će
bez odgode ponovno utvrditi odgovarajuću odredbu koja će zamijeniti takvu
ništavu, nevaljanu ili neprovedivu odredbu, a koja nova odredba će biti
najbliža namjeri ugovornih strana koju su imali prilikom dogovaranja ništave,
nevaljane ili neprovedive odredbe.
Neizvršavanje bilo kojeg prava danog ugovornoj strani na temelju Ugovora
i/ili ovih Općih uvjeta neće se smatrati odricanjem takve ugovorne strane od
tog prava. Bilo kakvo odricanje od prava danog ugovornoj strani na temelju ovog
Ugovora i/ili ovih Općih uvjeta mora biti dano izričito i u pisanom obliku.
Raskid ili prestanak Ugovora ne utječe na njegove odredbe za koje je
izričito ili implicirano određeno da stupaju na snagu ili se nastavljaju
primjenjivati i nakon raskida ili prestanka Ugovora.
Ugovorne strane suglasno utvrđuju da će sve eventualne sporove koji
proizlaze iz ili su u svezi Ugovora pokušati riješiti mirnim putem, a ukoliko u
tome ne uspiju, sporove će rješavati stvarno i mjesno nadležni sud.
Na Ugovor i ove Opće uvjete primjenjuje se hrvatsko pravo te će se u skladu
s time isti dokumenti tumačiti.
Članak 13.
Ovi Opći uvjeti mijenjaju se na način koji je određen za njihovo donošenje.
Ovi Opći uvjeti objavit će se u »Službenim novinama Primorsko-goranske
županije« te na mrežnim stranicama Davatelja usluge.