Na temelju članka 30. stavka 7. Zakona o održivom gospodarenju otpadom
(»Narodne novine« broj 94/13 i 73/17), članka 4. Uredbe o gospodarenju
komunalnim otpadom (»Narodne novine« broj 50/27) i članka 40. Satuta Grada Krka
(»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 28/09, 41/09, 13/13 i
20/14), Gradsko vijeće Grada Krka, na sjednici održanoj 30. siječnja 2018.
godine, donijelo je
I. UVODNE ODREDBE
Članak 1.
Ovom Odlukom se utvrđuju kriteriji obračuna količine otpada, standardne
veličine i druga bitna svojstva spremnika za skupljanje otpada, najmanja
učestalost odvoza otpada prema područjima, obračunska razdoblja kroz
kalendarsku godinu, područje pružanja javne usluge, način pružanja javne usluge
prikupljanja miješanog komunalnog otpada i biorazgradivog komunalnog otpada,
povezane usluge odvojenog prikupljanja otpadnog papira, metala, stakla,
plastike, tekstila, problematičnog otpada i krupnog (glomaznog) otpada na
području Grada Krka te ostale potrebne podatke o pružanju i korištenju javne
usluge.
Članak 2.
Prikupljanje miješanog komunalnog otpada i biorazgradivog komunalnog otpada
te odvojeno prikupljanje otpadnog papira, metala, stakla, plastike, tekstila,
problematičnog otpada i krupnog (glomaznog ) otpada obavlja se u skladu s
propisanim standardima, na određenom području pružanja usluge putem spremnika,
na lokaciji kod korisnika usluge te prijevoz do osobe ovlaštene za obradu toga
otpada.
Članak 3.
1. Javna usluga obuhvaća uslugu prikupljanja miješanog komunalnog otpada i
biorazgradivog komunalnog otpada
2. Miješani komunalni otpad je otpad iz kućanstava i otpad iz trgovina,
industrije i iz ustanova koji je po svojstvima i sastavu sličan otpadu iz
kućanstava, iz kojeg posebnim postupkom nisu izdvojeni pojedini materijali (kao
što je papir, staklo i dr.) te je u Katalogu otpada označen kao 20 03 01.
3. Biorazgradivi komunalni otpad je otpad nastao u kućanstvu i otpad koji je
po prirodi i sastavu sličan otpadu iz kućanstva, osim proizvodnog otpada i
otpada iz poljoprivrede, šumarstva, a koji u svom sastavu sadrži biološki
razgradiv otpad. Biorazgradivi komunalni otpad u okviru javne usluge je
biootpad i otpadni papir i karton.
4. Reciklabilni komunalni otpad čine otpadna plastika, otpadni metal i
otpadno staklo, a kad je to prikladno i druge vrste otpada koje su namijenjene
recikliranju (npr. otpadni tekstil, otpadno drvo i sl.).
5. Krupni (glomazni) komunalni otpad je predmet ili tvar koju je zbog
zapremine i/ili mase neprikladno prikupljati u sklopu usluge prikupljanja
miješanog komunalnog otpada.
6. Problematični otpad je opasni otpad iz podgrupe 20 01 Kataloga otpada
koji uobičajeno nastaje u kućanstvu te opasni otpad koji je po svojstvima,
sastavu i količini usporediv s opasnim otpadom koji uobičajeno nastaje u
kućanstvu pri čemu se problematičnim otpadom smatra sve dok se nalazi kod
proizvođača tog otpada.
7. Cijena javne usluge je novčani iznos koji korisnik plaća za pruženu javnu
uslugu prikupljanja miješanog komunalnog otpada i biorazgradivog komunalnog
otpada
8. Obračunsko mjesto je adresa nekretnine
9. Obračunsko razdoblje je razdoblje na koje se odnosi obračun iznosa cijene
javne usluge
10. Usluga povezana s javnom uslugom je odvojeno skupljanje komunalnog
otpada putem reciklažnog dvorišta, mobilnog reciklažnog dvorišta, spremnika na
javnim površinama i kod korisnika usluge te odvojeno prikupljanje krupnog
(glomaznog ) otpada
11. Korisnik usluge je vlasnik nekretnine, vlasnik posebog dijela
nekretnine, korisnik nekretnine odnosno korisnik posebnog dijela nekretnine kad
je vlasnik nekretnine odnosno posebnog dijela nekretnine obvezu plaćanja
ugovorom prenio na korisnika i o tome obavijestio davatelja javne usluge
12. Povremeni korisnik je korisnik usluge čija je adresa prebivališta
različita od adrese nekretnine
13. Davatelj usluge je pravna osoba u 100% vlasništvu svih jedinica lokalne
samouprave na otoku Krku i koja pruža Uslugu na području grada/općine.
Članak 4.
Na području Grada Krka Uslugu pruža Ponikve eko otok Krk d.o.o. (u daljnjem
tekstu: davatelj usluge).
Davatelj usluge osigurava odvojenu primopredaju biorazgradivog komunalnog
otpada, reciklabilnog komunalnog otpada, problematičnog otpada, glomaznog
otpada i miješanog komunalnog otpada.
II. KRITERIJI OBRAČUNA KOLIČINE OTPADA
Članak 5.
Kriteriji količine otpada utvrđuje se prema volumenu (izraženom u litrama)
zaduženog spremnika i broju pražnjenja spremnika .
Kriterij količine otpada je jednak za pravne i fizičke osobe - korisnike
javne usluge.
III. STANDARDNE VELIČINE I DRUGA BITNA SVOJSTVA SPREMNIKA ZA SAKUPLJANJE
OTPADA
Članak 6.
Standardne dopuštene veličine spremnika za sakupljanje miješanog komunalnog
i biorazgradivog komunalnog otpada na cjelokupnom području Grada su:
1. PVC spremnik volumena 30 l, 120 l, 240 l, 360 l, 1100 l - zelene
2. PVC spremnik volumena 23 l, 120 l, 240 l, 360 l, 1100 l - smeđe
Članak 7.
Standardne dopuštene veličine spremnika za odvojeno sakupljanje otpadnog
papira, metala, stakla, plastike na cjelokupnom području Grada su:
1.PVC spremnik volumena 120 l, 240 l, 360 l, 1100 l - plave boje za otpadni
papir
2.PVC spremnik volumena 120 l, 240 l, 360 l, 1100 l - žute boje za plastiku
i metal
3.PVC spremnik volumena 120 l, 140 l - sive boje za staklo
IV. NAJMANJA UČESTALOST ODVOZA OTPADA PREMA PODRUČJIMA
Članak 8.
Davatelj javne usluge utvrđuje raspored sakupljanja i odvoza miješanog
komunalnog i biorazgradivog komunalnog otpada te otpada koji se odvojeno
sakuplja.
Na području Grada utvrđuje se minimalna učestalost sakupljanja i odvoza i
to:
1. Miješani komunalni otpad - jednom u 2 tjedna
2. Biorazgradivi komunalni otpad - dva puta tjedno
Članak 9.
Davatelj javne usluge utvrđuje raspored sakupljanja i odvoza otpada koji se
odvojeno sakuplja i odvozi.
Na području Grada utvrđuje se minimalna učestalost sakupljanja i odvoza i
to:
1. Otpadni papir - 2 puta mjesečno
2. Plastika - 2 puta mjesečno
3. Staklo - 1 mjesečno
V. OBRAČUNSKA RAZDOBLJA KROZ KALENDARSKU GODINU
Članak 10.
Za domaćinstva se utvrđuje 12 obračunskih razdoblja u jednoj kalendarskoj
godini odnosno obračunsko razdoblje na razini jednog mjeseca.
Iznimno od stavka 1. ovog članka, a do uspostave digitalne evidencije, za
povremene korisnike se utvrđuje 6 obračunskih razdoblja za varijabilni dio
cijene tj. od 01. travnja do 30. rujna.
Davatelj usluge ispostavlja račun u tekućem mjesecu za prethodni s dospjećem
20 dana.
Članak 11.
Za korisnike usluge koji obavljaju djelatnost utvrđuje se 12 obračunskih
razdoblja u jednoj kalendarskoj godini na razini jednog mjeseca.
Za privremene/povremene korisnike, koji obavljaju djelatnost sezonski,
utvrđuje se 6 obračunskih razdoblja tj. od 01. travnja do 30. rujna.
Davatelj usluge ispostavlja račun u tekućem mjesecu za prethodni s dospjećem
15 dana.
VI. PODRUČJE PRUŽANJA JAVNE USLUGE PRIKUPLJANJA MIJEŠANOG KOMUNALNOG OTPADA
I BIORAZGRADIVOG KOMUNALNOG OTPADA
Članak 12.
Područje pružanja javne usluge prikupljanja miješanog komunalnog otpada,
biorazgradivog komunalnog otpada je Grad Krk.
VII. NAČIN PRUŽANJA JAVNE USLUGE SAKUPLJANJA MIJEŠANOG KOMUNALNOG I
BIORAZGRADIVOG KOMUNALNOG OTPADA
Članak 13.
Javna usluga prikupljanja miješanog komunalnog otpada i biorazgradivog
komunalnog otpada pruža se i koristi u okviru sustava sakupljanja komunalnog
otpada u skladu sa sljedećim standardima:
1. svakom korisniku usluge je osigurana mogućnost odvojene predaje otpada na
njegovom obračunskom mjestu ili na primopredajnom mjestu, korištenje
reciklažnog dvorišta, mobilnog reciklažnog dvorišta, spremnika postavljenog na
javnoj površini te odvoz krupnog (glomaznog otpada)
2. odvojena primopredaja miješanog komunalnog otpada i biorazgradivog
komunalnog otpada obavlja se putem spremnika kod korisnika usluge, na način da
se otpadni papir i karton prikuplja odvojeno od biootpada.
Spremnik kod korisnika usluge na obračunskom ili primopredajnom mjestu i
spremnik postavljen na javnoj površini, smatraju se primarnim spremnikom
propisanim posebnim propisom kojim se uređuje gospodarenje otpadom.
Članak 14.
U okviru sustava sakupljanja komunalnog otpada zaprimaju se bez naknade za
korisnika sljedeće usluge povezane s javnom uslugom:
1. sakupljanje reciklabilnog komunalnog otpada na lokaciji obračunskog ili
primpredajnog mjesta mjesta korisnika usluge i to: otpadnog papira, plastike,
metala, stakla
2. sakupljanje otpadnog papira, metala, plastike, stakla i tekstila putem
spremnika postavljenih na javnoj površini
3. sakupljanje krupnog (glomaznog) otpada:
. u reciklažnom dvorištu - za domaćinstva
. mobilnom reciklažnom dvorištu - za domaćinstva
. jednom godišnje na lokaciji obračunskog ili primopredajnog mjesta
korisnika usluge - svi korisnici
4. sakupljanje otpada određenog posebnim propisom koji uređuje gospodarenje
otpadom u reciklažnom dvorištu odnosno mobilnom reciklažnom dvorištu.
1. Obveze davatelja usluge i usluge povezane s javnom uslugom
Članak 15.
Davatelj usluge dužan je:
1. skupljati i odvoziti miješani komunalni i biorazgradivi komunalni otpad
na području Grada Krka
2. osigurati korisniku usluge spremnik za primopredaju miješanog komunalnog
otpada, biorazgradivog komunalnog otpada i reciklabilnog komunalnog otpada
3. označiti spremnik oznakom
4. dostaviti korisniku usluge Obavijest o prikupljanju miješanog komunalnog
otpada, biorazgradivog komunalnog otpada i reciklabilnog komunalnog otpada
5. preuzeti sadržaj spremnika od korisnika usluge
6. voditi evidenciju o preuzetoj količini otpada
7. odgovarati za sigurnost, redovitost, i kvalitetu usluge
8. osigurati provjeru da otpad sadržan u spremniku prilikom primopredaje
odgovara vrsti otpada čija se primopredaja obavlja
9. izraditi cjenik javne usluge, objaviti ga na mrežnoj stranici i za njega
prije primjene odnosno izmjene ishoditi suglasnost nadležnog tijela,
10. uslugu obavljati redovito, u skladu s rasporedom i primjenjivim
standardima propisanim za obavljanje djelatnosti.
Davatelj usluge je dužan osigurati uvjete kojima se ostvaruje pojedinačno
korištenje usluge uključivo i kad više korisnika koristi zajednički spremnik.
2. Obveze korisnika usluge
Članak 16.
Korisnik usluge je dužan:
1. koristiti javnu uslugu i predati miješani komunalni otpad i biorazgradivi
komunalni otpad davatelju usluge na obračunskom ili primopredajnom mjestu
korisnika usluge
2. dostaviti davatelju usluge Izjavu o načinu korištenja javne usluge iz
članka 33. ove Odluke
3. preuzeti od davatelja usluge standardizirane spremnike za otpad
4. na dan odvoza otpada (najkasnije do 7,00 sati ili prethodnu večer nakon
22,00 sata) postaviti spremnik uz rub javne površine da ne ometa promet
5. postupati s otpadom na obračunskom ili primopredajnom mjestu korisnika
usluge na način kojim se ne dovodi u opasnost ljudsko zdravlje i ne dovodi do
rasipanja otpada oko spremnika i ne uzrokuje pojava neugode drugoj osobi zbog
mirisa otpada
6. odgovarati za postupanje s otpadom i spremnikom na obračunskom mjestu
korisnika usluge sukladno Zakonu o održivom gospodarenju otpadom, Uredbi o
gospodarenju komunalnim otpadom i ovoj Odluci
7. zajedno s ostalim korisnicima usluge na istom obračunskom ili
primopredajnom mjestu odgovarati za obveze nastale zajedničkim korištenjem
spremnika sukladno Zakonu o održivom gospodarenju otpadom, Uredbi o
gospodarenju komunalnim otpadom i ovoj Odluci
8. predavati biorazgradivi komunalni otpad, reciklabilni komunalni otpad,
problematični otpad i glomazni otpad odvojeno od miješanog komunalnog otpada
9. sav komunalni otpad prikupljati isključivo u odgovarajuće spremnike za
otpad, na za to predviđena mjesta, sukladno vrsti otpada i namjeni spremnika,
poštujući pritom pravila o odvojenom prikupljanju različite vrste komunalnog
otpada te pravila sustava sakupljanja komunalnog otpada iz ove Odluke
10. predavati problematični otpad u reciklažno dvorište ili mobilno
reciklažno dvorište
11. predavati krupni (glomazni) otpad u reciklažno dvorište, mobilno
reciklažno dvorište i jednom godišnje (sukladno rasporedu davatelja usluge) na
lokaciji obračunskog ili primopredajnog mjesta korisnika usluge
12. plaćati davatelju usluge cijenu javne usluge, u skladu s važećim
cjenikom.
3. Način sakupljanja komunalnog otpada
Članak 17.
Miješani komunalni otpad prikuplja se u spremnicima za miješani komunalni
otpad. Tipizirani/standardizirani spremnici za prikupljanje miješanog
komunalnog otpada su plastični volumena 30 litara, 120 litara, 240 litara, 360
litara, 1100 litara.
Biorazgradivi komunalni otpad prikuplja se u spremnicima za biorazgradivi
komunalni otpad. Tipizirani/standardizirani spremnici za prikupljanje
biorazgradivog komunalnog otpada su plastični spremnici volumena 23 litra, 120
litara, 240 litara, 360 litara, 1100 litara.
Otpadni papir, metal, plastika, staklo i tekstil prikupljaju se u plastičnim
spremnicima za odgovarajuću vrstu otpada volumena 120 litara, 140 litara, 240
litara, 360 litara, 1100 litara.
Problematični otpad prikuplja se u spremnicima za problematični otpad koji
se nalaze u reciklažnom dvorištu i mobilnom reciklažnom dvorištu.
Krupni (glomazni) otpad prikuplja se u reciklažnom dvorištu, mobilnom
reciklažnom dvorištu i jednom godišnje na lokaciji obračunskog ili
primopredajnog mjesta korisnika usluge.
Spremnici za komunalni otpad kod korisnika usluge moraju imati oznaku naziva
vrste otpada za koju je spremnik namijenjen, oznaku davatelja usluge i oznaku
koja je u Evidenciji o preuzetom komunalnom otpadu pridružena korisniku usluge
i obračunskom mjestu.
Spremnici za komunalni otpad postavljeni na javnoj površini moraju imati
oznaku davatelja usluge, naziv vrste otpada za koju je spremnik namijenjen te
kratku uputu o otpadu koji se sakuplja putem tog spremnika.
Jedinica lokalne samouprave i davatelj usluge na svojoj mrežnoj stranici
objavljuju i ažurno održavaju popis koji sadrži sljedeće informacije:
. lokacije mobilnih reciklažnih dvorišta po naseljima
. lokacije spremnika za odvojeno sakupljanje komunalnog otpada i
. područja u kojima se spremnici za odvojeno sakupljanje komunalnog otpada
izravno ustupaju korisniku usluge.
Prijevoz miješanog komunalnog otpada i biorazgradivog komunalnog otpada
Članak 18.
Za sve korisnike usluga planirana dinamika preuzimanja sadržaja spremnika
miješanog komunalnog otpada i biorazgradivog komunalnog otpada te prijevoz
istog od obračunskog ili primopredajnog mjesta korisnika usluge (primopredaja
miješanog komunalnog otpada i biorazgradivog komunalnog otpada ) u obračunskom
razdoblju utvrđuje se u Izjavi o načinu korištenja javne usluge iz čl. 33. ove
Odluke, poštujući pritom broj minimalnih primopredaja iz čl. 8. ove Odluke.
Prijevoz miješanog komunalnog otpada za sve korisnike se obavlja jednom u
dva tjedna, a biorazgradivog komunalnog otpada za sve korisnike usluga se
obavlja dva puta tjedno.
Iznimno od navedenog, JUO, Odsjek za komunalno gospodarstvo može odrediti da
se broj tjednih odvoza, na cijelom području ili u određenim dijelovima Grada
Krka, uredi na drugačiji način, a sukladno stvarnim potrebama.
4. Krupni (glomazni) komunalni otpad
Članak 19.
Zabranjeno je odlaganje krupnog (glomaznog) komunalnog otpada u spremnike za
prikupljanje miješanog komunalnog otpada.
Zabranjeno je krupni (glomazni) komunalni otpad odlagati na javnoj površini.
Zabranjeno je s krupnim (glomaznim) komunalnim otpadom odlagati bačve, kante
i slične posude u kojima ima ulja, boja, kiselina i drugih opasnih tvari te
drugog problematičnog otpada.
5. Odvojeno prikupljanje otpadnog papira, metala, stakla, plastike, drva,
tekstila, krupnog (glomaznog) komunalnog otpada te problematičnog otpada
Članak 20.
Korisnici usluga dužni su iz komunalnog otpada izdvojiti otpadni papir,
metal, staklo, plastiku, drvo, tekstil, biorazgradivi komunalni otpad, krupni
(glomazni) komunalni otpad te problematični otpad.
Prikupljanje otpada iz st. 1. ovog članka obavlja se spremnicima za
biorazgradivi komunalni otpad (za biorazgradivi komunalni otpad) te
specijaliziranim spremnicima (za ostale vrste komunalnog otpada) smještenim kod
korisnika usluge, na javnim površinama ili u reciklažnim dvorištima.
Davatelj usluge dužan je odvojeno prikupljeni otpad iz st. 1. ovog članka
zbrinuti na propisani način.
VIII. ODREDBE O PROVEDBI UGOVORA KOJE SE PRIMJENJUJU U SLUČAJU NASTUPANJA
POSEBNIH OKOLNOSTI (elementarna nepogoda, katastrofa i sl.)
Članak 21.
Odredbe o provedbi ugovora koji se primjenjuje u slučaju nastupanja posebnih
okolnosti donosi Stožer civilne zaštite Grada Krka.
1. Viša sila
Članak 22.
Davatelj usluge se neće smatrati odgovornim za kašnjenja u ispunjenju ili
neispunjenje obveza iz Ugovora koje je uzrokovano neočekivanim i nepredvidivim
okolnostima izvan njegove razumne kontrole, kao što su radnje građanskih ili
vojnih tijela, ograničenja uvedena zakonom, požar, eksplozija, rat, embargo,
štrajkovi, lokalni ili nacionalni neredi i nemiri. U slučaju nastupa takvih
kašnjenja u ispunjenju ili neispunjenja, davatelj usluge će bez odgode o
nastupu takvih okolnosti obavijestiti korisnike usluga putem mrežnih stranica
te se ispunjenje obveza davatelja usluga odgađa za vrijeme trajanja takvog
slučaja više sile.
IX. ODREDBE O NAČINU PODNOŠENJA PRIGOVORA I POSTUPANJU PO PRIGOVORU
KORISNIKA
Članak 23.
Svaki korisnik javne usluge i povezanih usluga može izjaviti prigovor i
reklamaciju davatelju usluge na način:
1. Prigovor se podnosi davatelju usluge
2. U slučaju kad korisnik usluge nije zadovoljan načinom rješenja prigovora,
može podnijeti reklamaciju Povjerenstvu za reklamacije davatelja usluga
Pisani prigovor se može podnijeti u roku od 15 dana poštom, telefaksom ili
elektroničkom poštom te u sjedištu davatelja usluge koji je dužan na takve
prigovore odgovoriti u narednom roku od 15 (petnaest) dana od dana zaprimanja
prigovora.
Rok za pisanu reklamaciju je 15 (petnaest) dana od primitka pisanog odgovora
na prigovor.
Davatelj usluge dužan je voditi i čuvati pisanu evidenciju prigovora
korisnika najmanje godinu dana od primitka prigovora korisnika.
X. ODREDBE O UVJETIMA ZA POJEDINAČNO KORIŠTENJE JAVNE USLUGE
Članak 24.
Davatelj usluge će svim korisnicima osigurati uvjete za pojedinačno
korištenje spremnika za sakupljanje svih vrsta otpada.
U slučaju kad nije moguće osigurati pojedinačno korištenje javne usluge,
davatelj usluge će omogućiti korisnicima zajedničko korištenje javne usluge.
XI. ODREDBE O PRIHVATLJIVOM DOKAZU IZVRŠENJA JAVNE USLUGE ZA POJEDINOG
KORISNIKA USLUGE
Članak 25.
Prihvatljivim dokazom izvršenja usluge se smatra digitalna evidencija
davatelja usluge o sakupljenim količinama miješanog komunalnog otpada,
biorazgradivog komunalnog otpada, glomaznog otpada, korisnog otpada (otpadni
papir, plastika, ostali korisni otpad) i problematični otpad.
Osim podataka iz st.1. ovog članka evidencija sadrži i podatke o korisniku
usluge, obračunskom mjestu, datumu i vremenu sakupljanja otpada.
Korisnik usluge može na pisani zahtjev dobiti ispis evidencije odvoza
otpada.
Iznimno od st.1. ovog članka, do uspostave digitalne evidencije davatelja
usluge, prihvatljivim dokazom o izvršenoj usluzi se smatra kalendar odvoza
otpada.
XII. ODREDBE O CIJENI OBVEZNE MINIMALNE JAVNE USLUGE
Članak 26.
Obvezna minimalna javna usluga je dio javne usluge koju je potrebno
osigurati kako bi sustav komunalnog otpada mogao ispuniti svoju svrhu poštujući
obvezu načela »onečišćivač plaća«, ekonomski održivo poslovanje, sigurnost,
redovitost i kvalitetu pružanja javne usluge.
Cijena obvezne minimalne javne usluge pokriva sve troškove funkcioniranja
sustava gospodarenjem otpadom osim troškova obrade miješanog komunalnog otpada.
Cijena obvezne minimalne javne usluge utvrđuje se različito na temelju
kriterija korisne površine stambenog i/ili poslovnog prostora i pripadajuće
kategorije.
XIII. NAČIN ODREĐIVANJA UDJELA KORISNIKA JAVNE USLUGE U SLUČAJU KAD SU
KORISNICI JAVNE USLUGE KUĆANSTVA I KORISTE ZAJEDNIČKI SPREMNIK BEZ SPORAZUMA O
NJIHOVIM UDJELIMA
Članak 27.
U slučaju kad su korisnici javne usluge kućanstva i koriste zajednički
spremnik, a nije postignut sporazum o njihovim udjelima, davatelj usluge
određuje udio korisnika usluge u korištenju zajedničkog spremnika na slijedeći
način:
. Davatelj usluge prvo utvrđuje (na temelju očitovanja vlasnika odnosno
korisnika nekretnine sadržanog u Izjavi ili na drugi prihvatljiv način) - broj
fizičkih osoba u kućanstvu
Zbrojem prethodno navedenih kategorija dolazi se do ukupnog broja fizičkih
osoba na tom određenom obračunskom mjestu te se udio korisnika usluge u
korištenju zajedničkog spremnika izračunava na način da se broj fizičkih osoba
po pojedinom korisniku usluge (kućanstvu), stavlja u omjer s ukupnim brojem
fizičkih osoba na obračunskom mjestu.
XIV. NAČIN ODREĐIVANJA UDJELA KORISNIKA JAVNE USLUGE U SLUČAJU KAD SU
KORISNICI JAVNE USLUGE KUĆANSTVA I PRAVNE OSOBE ILI FIZIČKE OSOBE - OBRTNICI I
KORISTE ZAJEDNIČKI SPREMNIK BEZ SPORAZUMA O NJIHOVIM UDJELIMA
Članak 28.
U slučaju kad su korisnici javne usluge kućanstva pravne osobe ili fizičke
osobe-obrtnici i koriste zajednički spremnik, a nije postignut sporazum o
njihovim udjelima, dava telj usluge određuje udio korisnika usluge u korištenju
zajedničkog spremnika na slijedeći način:
. Za kućanstvo - broj fizičkih osoba u kućanstvu
. Za pravnu osobu - broj korisnika, ali ne manje od jedne osobe po
nekretnini
. Za fizičku osobu (obrtnika) - broj korisnika nekretnine, ali ne manje od
jedne osobe po nekretnini
Zbrojem prethodno navedenih kategorija dolazi se do ukupnog broja fizičkih
osoba na tom određenom obračunskom mjestu te se udio korisnika usluge u
korištenju zajedničkog spremnika izračunava na način da se broj fizičkih osoba
po pojedinom korisniku usluge (kućanstvu, pravnoj i fizičkoj osobi-obrtniku),
stavlja u omjer s ukupnim brojem fizičkih osoba na obračunskom mjestu.
XV. ODREDBE O UGOVORNOJ KAZNI
Članak 29.
Ugovorna kazna je iznos određen ovom Odlukom koji je korisnik usluge dužan
platiti u slučaju kad je postupio protivno Ugovoru.
Smatra se da je korisnik usluge postupio protivno Ugovoru:
. Ako ne vrši predaju miješanog komunalnog otpada davatelju usluge
. Ako ne zaduži spremnik za otpad i/ili izjavljuje da ne koristi nekretninu
iako je koristi
. Ako odlaže otpad u neodgovarajuće spremnike
. Ako odlaže miješani komunalni i/ili biorazgradivi komunalni otpad u
količini koja premašuje zaduženi spremnik
. Ako odlaže miješani komunalni otpad i/ili biorazgradivi komunalni otpad
izvan spremnika
. Ako uništi spremnik
Iznos ugovorne kazne za kršenje ugovorene obveze utvrđuje se u cjeniku
javnih usluga.
Iznos ugovorne kazne mora biti razmjeran troškovima uklanjanja posljedica
kršenja ugovornih obveza.
Kad više korisnika usluge koristi zajednički spremnik, nastalu obvezu
plaćanja ugovorne kazne u slučaju kad se ne utvrdi odgovornost pojedinog
korisnika snose svi korisnici usluge koji koriste zajednički spremnik sukladno
udjelima u korištenju spremnika.
XVI. ODREDBE O KORIŠTENJU JAVNE POVRŠINE ZA PRIKUPLJANJE OTPADA
Članak 30.
Na dijelovima javne površine u centrima naselja se postavljaju posude za
skupljanje miješanog komunalnog otpada, biorazgradivog komunalnog otpada te
ostalog korisnog otpada (plastika, metal, staklo), namijenjene korisnicima
javne usluge u nekretninama na lokacijama za koje nije moguće ostvariti
individulani pristup (nekretnine u starim jezgrama i sl.) kao i povremenim
turistima.
XVII. ODREDBE O KOLIČINI KRUPNOG (GLOMAZNOG) OTPADA KOJI SE PREUZIMA U
OKVIRU JAVNE USLUGE
Članak 31.
Glomazni (krupni) otpad se prikuplja u reciklažnom dvorištu, mobilnom
reciklažnom dvorištu i jednom godišnje na lokaciji obračunskog ili
primopredajnog mjesta korisnika usluge do maksimalno 5 m3.
XVIII. NEKRETNINA KOJA SE NE KORISTI TRAJNO
Članak 32.
Smatra se da se nekretnina ne koristi kad je takvu izjavu dao vlasnik
nekretnine uz prilaganje prihvatljivih dokaza o tome (npr. Potvrda o
isključenju iz sustava opskrbe električnom energijom, potvrdom JLS o trošnosti
građevine i sl.).
XIX. IZJAVA O NAČINU KORIŠTENJA JAVNE USLUGE
Članak 33.
Korisnik usluge dužan je dostaviti davatelju usluge Izjavu o načinu
korištenja javne usluge u dva primjerka (u daljnjem tekstu: Izjava).
Izjava se daje na obrascu koji sadrži sljedeće:
1. obračunsko mjesto (adresa nekretnine)
2. podatke o korisniku usluge (ime i prezime ili naziv pravne osobe ili
fizičke osobe - obrtnika te OIB i adresu prebivališta/sjedišta)
3. mjesto primopredaje
4. udio u korištenju spremnika (u slučaju korištenja zajedničkog spremnika)
5. vrstu, zapremninu i količinu spremnika sukladno ovoj Odluci
6. broj planiranih primopredaja miješanog komunalnog otpada i biorazgradivog
komunalnog otpada u obračunskom razdoblju
7. očitovanje o kompostiranju biootpada
8. očitovanje o korištenju nekretnine na obračunskom mjestu ili o trajnom
nekorištenju nekretnine
9. obavijest davatelja usluge o uvjetima kad se Ugovor o korištenju javne
usluge smatra sklopljenim
10. izjavu korisnika kojom potvrđuje da je upoznat s Ugovorom o korištenju
javne usluge
11. uvjete raskida Ugovora o korištenju javne usluge
12. izvadak iz cjenika javne usluge.
Podaci iz stavka 2. ovoga članka svrstani su u obrascu Izjave u dva stupca
od kojih je prvi prijedlog davatelja usluge (postojeće stanje), a drugi
očitovanje korisnika usluge.
Broj planiranih primopredaja miješanog komunalnog otpada i biorazgradivog
komunalnog otpada u obračunskom razdoblju iz stavka 2. točke 5. ovoga članka
mora se odrediti u skladu sa sljedećom minimalnom učestalošću:
. najmanje jednom tjedno za biootpad iz biorazgradivog komunalnog otpada
. najmanje jednom mjesečno za otpadni papir i karton iz biorazgradivog
komunalnog otpada
. najmanje jednom u dva tjedna za miješani komunalni otpad.
Korisnik usluge je dužan vratiti davatelju usluge dva primjerka Izjave s
potpisom korisnika usluge u pisanom obliku u roku od 15 dana od dana
zaprimanja.
Davatelj usluge je dužan po zaprimanju Izjave sukladno stavku 5. ovoga
članka, korisniku usluge vratiti jedan ovjereni primjerak Izjave u roku od 8
dana od zaprimanja.
Davatelj usluge je dužan primijeniti podatak iz Izjave koji je naveo
korisnik usluge (stupac: očitovanje korisnika usluge) kada je taj podatak u
skladu sa Zakonom o održivom gospodarenju otpadom, Uredbom o gospodarenju
komunalnim otpadom i ovom Odlukom.
Iznimno od stavka 7. ovoga članka davatelj usluge primjenjuje podatak iz
Izjave koji je naveo davatelj javne usluge (stupac: prijedlog davatelja javne
usluge) u sljedećem slučaju:
1. kad se korisnik usluge ne očituje o podacima iz stavka 2. ovoga članka u roku
iz stavka 5. ovoga članka
2. kad više korisnika usluge koristi zajednički spremnik, a među korisnicima
usluge nije postignut dogovor o udjelima korištenja zajedničkog spremnika na
način da zbroj svih udjela čini jedan, primjenjuje se udio korisnika usluge u
korištenju zajedničkog spremnika koji je odredio davatelj usluge.
Davatelj usluge može omogućiti davanje Izjave elektroničkim putem kad je
takav način prihvatljiv korisniku usluge.
Korisnik usluge dužan je obavijestiti davatelja usluge o svakoj promjeni
podataka iz Izjave u roku od 15 dana od dana kad je nastupila promjena, kao i o
svakoj drugoj namjeravanoj promjeni podataka iz Izjave u roku od 15 dana prije
dana od kojeg će se primjenjivati namjeravana promjena.
XX. UGOVOR O KORIŠTENJU JAVNE USLUGE
Članak 34.
Ugovor o korištenju javne usluge (u daljnjem tekstu: Ugovor) smatra se
sklopljenim:
1. kad korisnik usluge dostavi davatelju usluge Izjavu ili
2. prilikom prvog korištenja javne usluge ili zaprimanja na korištenje
spremnika za primopredaju komunalnog otpada u slučaju kad korisnik usluge ne
dostavi davatelju usluge Izjavu.
Bitne sastojke Ugovora čine ova Odluka, Izjava i cjenik javne usluge.
Davatelj usluge dužan je omogućiti korisniku usluge uvid u akte iz stavka 2.
ovoga članka prije sklapanja i izmjene i/ili dopune Ugovora i na zahtjev
korisnika usluge.
Grad Krk i davatelj javne usluge su dužni putem sredstva javnog
informiranja, mrežne stranice, dostavom pisane obavijesti ili na drugi
prikladan način obavijestiti korisnike o propisima koje uređuju sustav
skupljanja komunalnog otpada, ugovornim odredbama i pravnim posljedicama
nepridržavanja istima.
Davatelj usluge je dužan na svojim mrežnim stranicama objaviti i održavati
poveznice na mrežne stranice Narodnih novina na kojima su objavljeni Zakon o
održivom gospodarenju otpadom, Uredba o gospodarenju komunalnim otpadom, Odluku
o gospodarenju komunalnim uslugama, cjenik usluga i obavijest o načinu
podnošenja prigovara u skladu s obvezama propisa koji uređuje zaštitu
potrošača.
XXI. OBAVIJEST O PRIKUPLJANJU MIJEŠANOG KOMUNALNOG OTPADA, BIORAZGRADIVOG
KOMUNALNOG OTPADA I RECIKLABILNOG KOMUNALNOG OTPADA
Članak 35.
Obavijest o prikupljanju miješanog komunalnog otpada, biorazgradivog
komunalnog otpada i reciklabilnog komunalnog otpada (u daljnjem tekstu:
Obavijest) mora sadržavati:
. plan s datumima i okvirnim vremenom primopredaje miješanog komunalnog
otpada, biorazgradivog komunalnog otpada i reciklabilnog komunalnog otpada
. lokaciju i radno vrijeme reciklažnog dvorišta
. lokaciju, datum i radno vrijeme mobilnog reciklažnog dvorišta
. plan s datumima preuzimanja glomaznog otpada u okviru javne usluge
. lokacije spremnika za odvojeno sakupljanje komunalnog otpada na javnoj
površini
. uputu o postupanju s miješanim komunalnim otpadom, biorazgradivim komunalnim
otpadom i reciklabilnim komunalnim otpadom
. kontakt podatke i način podnošenja zahtjeva za preuzimanje komunalnog
otpada na zahtjev korisnika usluge
. uputu o preuzimanju komunalnog otpada na zahtjev korisnika
Davatelj usluge dužan je korisniku usluge do kraja prosinca tekuće
kalendarske godine za iduću kalendarsku godinu dostaviti Obavijest u pisanom
obliku ili putem mrežne stranice kad je to korisniku usluge prihvatljivo.
XXII. EVIDENCIJA O PREUZETOM KOMUNALNOM OTPADU
Članak 36.
Davatelj usluge je dužan voditi evidenciju u skladu s člankom 17. Uredbe
koja sadrži sljedeće podatke:
1. korisniku usluge
2. korištenju javne usluge za obračunsko mjesto
3.korištenju reciklažnog dvorišta i mobilnog reciklažnog dvorišta
4. korištenju usluge preuzimanja glomaznog otpada
Na zahtjev korisnika usluge, Davatelj usluge će mu omogućiti uvid u
evidenciju o preuzetom otpadu.
XXIII. POSLOVANJE DAVATELJA USLUGE
Članak 37.
U cijenu javne usluge su uključeni sljedeći troškovi:
1. Troškovi nabave i održavanja opreme za prikupljanje otpada
2. Troškovi prijevoza i obrade otpada
3.Troškovi nastali radom reciklažnih dvorišta zaprimanjem bez naknade otpada
nastalog u kućanstvu na području JLS
4.Troškovi prijevoza i obrade glomaznog otpada koji se prikuplja u okviru
javne usluge
5.Troškovi vođenja propisanih evidencija i izvješća u vezi s javnom uslugom.
XXIV. SUGLASNOST NA CJENIK JAVNE USLUGE
Članak 38.
Zahtjev za izdavanje suglasnosti na cjenik javne usluge sadrži sljedeće
podatke:
1. Prijedlog cjenika s obrazloženjem
2. Procjenu iznosa prosječnog računa u skladu s prijedlogom cjenika koji bi
korisnik usluge bio dužan platiti davatelju usluge u obračunskom razdoblju
3. Izjavu odgovorne osobe za zastupanje davatelja usluge da je prijedlog
cjenika u skladu s odredbama Zakona o održivom gospodarenju otpadom, Uredbe o
komunalnom otpadu i ovom Odlukom
4. Prijedlog datuma početka primjene cjenika.
Osim navedenih podataka, zahtjev za izdavanje suglasnosti na cjenik sadrži i
važeći cjenik, podatak o postotku promjene cijene u odnosu na važeću te razloge
za promjenu cijene s obrazloženjem.
Nakon što ishodi suglasnost na cjenik javne usluge, Davatelj je dužan
suglasnost objaviti u službenom glasilu JLS, a korisnike obavijestiti o cjeniku
i izmjeni cjenika u roku od 30 dana prije primjene istog.
XXV. OBRAČUN CIJENE JAVNE USLUGE
Članak 39.
Davatelj usluge obračunava korisniku usluge cijenu javne usluge prikupljanja
miješanog i biorazgradivog komunalnog otpada (u daljnjem tekstu: cijena javne
usluge).
Cijena javne usluge određuje se cjenikom iz članka 38. ove Odluke.
Korisnik usluge dužan je platiti davatelju usluge iznos cijene javne usluge
za obračunsko mjesto i obračunsko razdoblje, osim ako je riječ o obračunskom
mjestu na kojem se nekretnina trajno ne koristi u smislu čl. 13. Uredbe o
gospodarenju komunalnim otpadom.
Članak 40.
Strukturu cijene javne usluge čini cijena:
. cijena javne usluge za količinu predanog miješanog komunalnog otpada i
biorazgradivog komunalnog otpada pri čemu je kriterij količine otpada u
obračunskom razdoblju volumen spremnika otpada i broj pražnjenja spremnika.
. cijena obvezne minimalne javne usluge i
. cijena ugovorne kazne.
Članak 41.
Cijena javne usluge za količinu predanog miješanog i bioraugradivog
komunalnog otpada određuje se prema izrazu:
C=JCVx BP x U
1C- cijena javne usluge za količinu predanog miješanog otpada izražena u
kunama
2.JCV - jedinična cijena za pražnjenje volumena spremnika miješanog
komunalnog otpada izražena u kunama sukladno cjeniku
3.BP - broj pražnjenja miješanog komunalnog otpada u obračunskom razdoblju
sukladno podacima u evidenciji
4.U - udio korisnika usluge u korištenju spremnika.
Članak 42.
Kad jedan korisnik usluge samostalno koristi spremnik, udio korisnika usluge
u korištenju spremnika je jedan.
Kad više korisnika usluge zajednički koriste spremnik, zbroj udjela svih
korisnika, određenih međusobnim sporazumom ili prijedlogom davatelja usluge,
mora iznositi jedan.
Kad više korisnika usluge koristi zajednički spremnik, nastalu obvezu
plaćanja ugovorne kazne u slučaju kada se ne utvrdi odgovornost pojedinog
korisnika snose svi korisnici usluge koji koriste zajednički spremnik sukladno
udjelima u korištenju spremnika.
XXVI. IZVJEŠĆE O RADU DAVATELJA JAVNE USLUGE
Članak 43.
Davatelj usluge je obvezan podnijeti na digitalnom obrascu izvješće o svom
radu Hrvatskoj agenciji za okoliš i prirodu, u rokovima i sadržajem u skladu s
odredbama Zakona i Uredbe.
XXVII. POTICAJNA NAKNADA ZA SMANJENJE KOLIČINA MIJEŠANOG KOMUNALNOG OTPADA
Članak 44.
Obveznik plaćanja poticajne naknade za smanjenje količine miješanog
komunalnog otpada je jedinica lokalne samouprave.
Članak 45.
Poticajnu naknadu za smanjenje miješanog komunalnog otpada Fond obračunava
do kraja kalendarske godine za prethodnu prema formuli: N=J x m
N -iznos poticajne naknade
J -jedinična naknada za smanjenje količine miješanog komunalnog otpada,
izražena u kn po toni
m -masa prikupljenog miješanog komunalnog otpada koja premašuje dopuštenu
količinu određenu graničnom količinom miješanog komunalnog otpada u
kalendarskoj godini, izražena u tonama
XXVIII. OPĆI UVJETI UGOVORA S KORISNICIMA
Članak 46.
Opći uvjeti ugovora s korisnicima usluge sadržani su u Prilogu 1 ove Odluke
i čine njezin sastavni dio.
* vidi Prilog 1. Odluke *
XXIX. NADZOR NAD PROVEDBOM ODLUKE
Članak 47.
Nadzor nad provedbom ove odluke vrši komunalno redarstvo Grada Krka.
XXX. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 48.
Do uspostave sustava obračuna i naplate javne usluge u skladu s odredbama
ove Odluke Davatelj usluge obračun i naplatu javne usluge vrši na temelju
postojećeg cjenika objavljenog na mrežnim stranicama Davatelja usluge.
Članak 49.
Davatelj usluge obvezan je uspostaviti i koristiti digitalni sustav
Evidencije o preuzetom komunalnom otpadu u roku od 6 mjeseci od stupanja snagu
Uredbe odnosno do 01. svibnja 2018. godine.
Iznimno od st. 1. ovog članka, dio Evidencije koji se odnosi na dokaz o
izvršenju javne usluge iz čl. 17. st. 1. podstavak 2. toč. 6. Uredbe (datum i
broj primopredaje otpada i dokaz o izvršenoj usluzi u obračunskom razdoblju kad
je Odlukom kao kriterij količine određen volumen spremnika i broj pražnjenja)
Davatelj usluge je dužan uspostaviti i koristiti u roku od godinu dana od dana
stupanja na snagu Uredbe odnosno do 01.11.2018. godine.
Članak 50.
Stupanjem na snagu ove odluke prestaje važiti Odluka o obvezatnom korištenju
komunalne usluge održavanja čistoće u dijelu koji se odnosi na skupljanje i
odvoz komunalnog otpada na području Grada Krka (»Službene novine
Primorsko-goranske županije« broj 35/04).
Članak 51.
Ova Odluka stupa na snagu prvog dana od dana objave u »Službenim novinama
Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 363-01/18-04/01
Ur. broj: 2142/01-01-18-3
Krk, 30. siječnja 2018.
GRADSKO VIJEĆE GRADA KRKA
Predsjednik
Marinko Pavlić, v. r.
PRILOG 1
OPĆI UVJETI UGOVORA O KORIŠTENJU
JAVNE USLUGE PRIKUPLJANJA MIJEŠANOG
KOMUNALNOG OTPADA I BIORAZGRADIVOG
KOMUNALNOG OTPADA
(u daljnjem tekstu: Opći uvjeti)
Uvodne odredbe
Članak 1.
Definicije i pojmovi korišteni u ovim Općim uvjetima odgovaraju definicijama
i pojmovima korištenim u Odluci.
Ovim Općim uvjetima utvrđuju se međusobni odnosi davatelja usluge i
korisnika usluge koji proizlaze iz Ugovora odnosno pružanja javne usluge
prikupljanja miješanog komunalnog otpada i biorazgradivog komunalnog otpada od
strane davatelja usluge korisniku usluge na području pružanja javne usluge (u
daljnjem tekstu: Odluka).
Primjena Općih uvjeta
Članak 2.
Ovi Opći uvjeti primjenjuju se na sve korisnike usluga koji zaključe Ugovor
s davateljem usluge.
Članak 3.
Opći uvjeti su sastavni dio Ugovora.
Korisnik usluge je upoznat sa sadržajem ovih Općih uvjeta i pristaje na
njihovu primjenu.
Ugovaranje javne usluge
Članak 4.
Korisnici usluge javnu uslugu ugovaraju sklapanjem Ugovora u skladu s
Odlukom o načinu pružanja javnih usluga skupljanja miješanog komunalnog i
biorazgradivog komunalnog otpada.
Ugovor se smatra sklopljenim:
1. kad korisnik usluge dostavi davatelju usluge Izjavu ili
2. prilikom prvog korištenja javne usluge ili zaprimanja na korištenje
spremnika za primopredaju komunalnog otpada u slučaju kad korisnik usluge ne
dostavi davatelju usluge Izjavu.
Sklapanjm Ugovora korisnik usluge pristaje na primjenu odredbi ovih Općih
uvjeta.
Ugovori s korisnicima usluge zaključuju se na neodređeno vrijeme.
Članak 5.
Cijena javne usluge utvrđuje se cjenikom javne usluge kojeg donosi i mijenja
davatelj usluge u skladu s odredbama Odluke.
Korisnik usluge je dužan plaćati cijenu javne usluge utvrđenu cjenikom javne
usluge.
Članak 6.
Cijenu javne usluge korisnici usluge plaćaju na temelju računa koji im
davatelj usluge ispostavlja jednom mjesečno, kad nastaje obveza plaćanja.
Korisnik se obvezuje podmiriti račun u roku od 20 dana (domaćinstva) odnosno 15
dana (ostali) od dana nastanka obveze plaćanja. U slučaju zakašnjenja zaračunavaju
se zakonske zatezne kamate u skladu s propisima.
Korisnik usluge nije ovlašten vršiti prijeboj sa tražbinama prema davatelju
usluge u odnosu na bilo koje moguće protu-potraživanje.
Prava i obveze ugovornih strana
Članak 7.
Davatelj usluge i korisnik usluge imaju prava i obveze utvrđene Odlukom,
Ugovorom i ovim Općim uvjetima.
Članak 8.
Korisnik usluge (novi korisnik) dužan je 8 (osam) dana prije početka
korištenja usluge obavijestiti davatelja usluge o početku korištenja javne
usluge.
Davatelj usluge i korisnik usluge sklapaju Ugovor na način utvrđen ovim
Općim uvjetima. Radi otklanjanja svake sumnje, pisani oblik ugovora nije
pretpostavka nastanka ugovornog odnosa između davatelja usluge i korisnika
usluge, a niti pretpostavka valjanosti nastalog ugovora posebice u slučajevima
kada se usluga od strane davatelja usluge izvršava, a korisnik usluge
neopravdano odbija potpisati Ugovor tj. dostaviti Izjavu.
U slučaju promjena podataka vezanih uz ugovorni odnos koje utječu na
međusobne odnose davatelja usluge i korisnika usluge, Korisnik je dužan iste
prijaviti davatelju usluge pisanim putem najkasnije u roku od 8 (osam) dana od
nastanka promjene na bilo koji dokaziv način (e-mail, poštom, fax).
Promjena podataka se podnosi na odgovarajućem obrascu (nalazi se na mrežnim
stranicama Davatelja usluge).
Prilikom stjecanja odnosno prestanka statusa korisnika usluge, isti se
dokazuje vjerodostojnim ispravama i dokumentacijom.
Svaka promjena koja se prijavljuje važi od datuma prijave te je isključena
mogućnost retroaktivnog učinka prijavljene promjene.
Promjena podataka se provodi nakon podmirenja svih dospjelih računa.
Članak 9.
Osim u slučaju promjene vlasništva nekretnine te razloga utvrđenog u članku
13. Uredbe (nekretnina koja se trajno ne koristi), korisnik usluge ne može
otkazati Ugovor.
Članak 10.
Spremnike za odlaganje otpada korisnik usluge u pravilu smješta na svojoj
nekretnini.
Iznimno, spremnici mogu biti smješteni i na javnoj površini ili drugoj
površini (stambene zgrade).
Na dan odvoza otpada korisnik je dužan spremnike postaviti uz rub javne
površine, na način da ne ometa promet.
Korisnik usluge dužan je spremnike redovito održavati u ispravnom i
funkcionalnom stanju te je odgovoran za svako namjerno oštećenje kao i
nestanak. U slučaju otuđenja i oštećenja spremnika za odlaganje otpada, trošak
nabave novih snosit će korisnik usluge.
Članak 11.
U slučaju dokaza da je oštećenje spremnika za odlaganje otpada uzrokovao davatelj
usluge, trošak nabave novog snosit će davatelj usluge, a o čemu se sastavlja
zapisnik.
Davatelj usluge je dužan pažljivo rukovati spremnicima za odlaganje otpada,
pazeći da se ne oštećuju, a odloženi otpad ne rasipa i onečišćava okolinu.
Svako onečišćivanje i oštećenje prouzrokovano skupljanjem i odvozom otpada isti
su dužni odmah otkloniti.
Nakon pražnjenja spremnika za odlaganje otpada davatelj usluge je dužan iste
vratiti na mjesto na kojem su se nalazili.
Završne odredbe
Članak 12.
Svi dogovori i pravno relevantne izjave ugovornih strana su valjane jedino
ako su učinjene u pisanom obliku.
U slučaju nesuglasja ili kontradiktornosti između Ugovora i ovih Općih
uvjeta, vrijedit će odredbe Ugovora.
Ako bilo koja odredba Ugovora i/ili Općih uvjeta jest ili postane ništava,
nevaljana ili neprovediva, to neće utjecati na ostatak Ugovora odnosno Općih
uvjeta te će se ostale odredbe Ugovora i/ili Općih uvjeta primjenjivati u
najvećem mogućem opsegu dozvoljenim zakonom. U tom slučaju, ugovorne strane će bez
odgode ponovno utvrditi odgovarajuću odredbu koja će zamijeniti takvu ništavu,
nevaljanu ili neprovedivu odredbu.
Prestanak Ugovora ne utječe na njegove odredbe za koje je izričito ili
implicitno određeno da stupaju na snagu ili se nastavljaju primjenjivati i
nakon prestanka Ugovora.
Ugovorne strane suglasno utvrđuju da će sve eventualne sporove koji
proizlaze iz ili su u vezi s Ugovorom pokušati riješiti mirnim putem, a u
protivnom se podvrgavaju odluci stvarno i mjesno nadležnog suda.
Članak 13.
Ovi Opći uvjeti mijenjaju se na način koji je određen za njihovo donošenje.
Članak 14.
Ovi Opći uvjeti objavit će se u »Službenim novinama Primorsko-goranske
županije«.
Ovi Opći uvjeti i prateći obrasci se objavljuju i na mrežnim stranicama
davatelja usluge: www.ponikve.hr